pepin13 Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 Witam szanownych kolegów Mam poważny problem ze skrzynią biegów Zostawiłem samochód na noc i co się okazało że rano samochód zamarzł na jednym z biegów (wstecznym) Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Użyłem WD 40 ale niestety nic to nie dało Panowie jak macie jakis pomysł to proszę o pomoc!!!!! Pozdrawiam Punto II 1.2 8 V z 2000 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > Witam szanownych kolegów > Mam poważny problem ze skrzynią biegów > Zostawiłem samochód na noc i co się okazało > że rano samochód zamarzł na jednym z biegów (wstecznym) > Co mogę zrobić w takiej sytuacji? > Użyłem WD 40 ale niestety nic to nie dało > Panowie jak macie jakis pomysł to proszę o pomoc!!!!! > Pozdrawiam > Punto II 1.2 8 V > z 2000 roku a moze to olej zamarz a nie ceigna co ??? kiedy byl zmieniany czy wogole byl zmienainy olej w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > a moze to olej zamarz a nie ceigna co ??? kiedy byl zmieniany czy > wogole byl zmienainy olej w skrzyni olej zamarzł? bez przesady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepin13 Napisano 24 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > a moze to olej zamarz a nie ceigna co ??? kiedy byl zmieniany czy > wogole byl zmienainy olej w skrzyni Witam Olej w skrzyni był zmieniany po 140 tysiącach w sierpniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 mozesz odpalic i poczekac az sie nagrzeje (mozesz przy skrzyni wrzucic na luz lub ze sprzeglem stac) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepin13 Napisano 24 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > mozesz odpalic i poczekac az sie nagrzeje (mozesz przy skrzyni > wrzucic na luz lub ze sprzeglem stac) Polałem wd 40 i go trochę rozgrzałem ale to na wiele się nie zdało Sprawdzałem konstrukcje od lewarka zmiany biegów odchodzą dwa cięgna do silnika do skrzyni I tak się zastanawiam czy to one mogły zamarznąć (końcówki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > olej zamarzł? bez przesady a dlaczego nie widzialem cos takiego gosciu sie zdziwil ze olej sie wymienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > a dlaczego nie widzialem cos takiego gosciu sie zdziwil ze olej > sie wymienia przy -5? to chyba olej zastapiono woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > przy -5? to chyba olej zastapiono woda bys sie zdziwil jak ten olej sie rozwarstwia zalezy oczywiscie jaki jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > bys sie zdziwil jak ten olej sie rozwarstwia zalezy oczywiscie jaki > jest to bardzo łatwo sprawdzic - wystarczy ruszyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 Temat dosc szeroko opisywany.....trzeba oczyscic ciegna z rdzy i wilgoci nastepnie przesmarowac smarem-olejem i zabezpieczyc smarem linowym(twardym o konsystencji gęstego miodu) nie płynącym pod wpływem temperatury-polanie WD samych koncówek nic nie pomaga i to jest zrozumiałe bo linka przesuwa sie w srodku pancerza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > Temat dosc szeroko opisywany.....trzeba oczyscic ciegna z rdzy i > wilgoci nastepnie przesmarowac smarem-olejem i zabezpieczyc > smarem linowym(twardym o konsystencji gęstego miodu nie płynącym > pod wpływem temperatury-polanie WD samych koncówek nic nie > pomaga i to jest zrozumiałe bo linka przesuwa sie w srodku > pancerza o widze mla fote musze Ci podeslac foto satrych jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > o widze mla fote musze Ci podeslac foto satrych jeszcze bardzo proszę dobrze sie na nich pokazuje bo są duże i wyrazne-i wszystko wiadomo o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepin13 Napisano 24 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > bardzo proszę dobrze sie na nich pokazuje bo są duże i wyrazne-i > wszystko wiadomo o co chodzi Dzięki ale aby coś wogóle zrobić muszę to szybko rozmrozić czym? te cięgna polać aby chciały się rozmrozić? WD nie ruszyło nic nie dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > Temat dosc szeroko opisywany.....trzeba oczyscic ciegna z rdzy i > wilgoci nastepnie przesmarowac smarem-olejem i zabezpieczyc > smarem linowym(twardym o konsystencji gęstego miodu) nie > płynącym pod wpływem temperatury-polanie WD samych koncówek nic > nie pomaga i to jest zrozumiałe bo linka przesuwa sie w srodku > pancerza No wlasnie. Ja nasmarowalem wczoraj i trzeba powiedziec, ze teraz to biegi ida jak w maslo:) Tylko gumka, ktora zabezpiecza to ciegno sparciala i to wszystko jest na wierzchu. Takze za niedlugo znow sie pojawia problemy z biegami. Planuje odpiac te linki (wlasnie sie dowiedzialem od felixa jak to zrobic-dzieki) i nalozyc jakas gume na to (mam balonik taki waski, co przypomina prezerwiszona, tylko jest troche grubsza ) i powinno byc git... Tylko jak to rozmrozic wczesniej, kolega sie pyta? Moze polac jakims specyfikiem do zamkow? No bo ci innego? Goraca woda po prostu? Pamietam jak u mnie zamarzlo - ale puscilo po chwilowym silowaniu sie z drazkiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 Silnik popracuje to to rozmrozi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 Dokładnie taką samą sytuacje miałem w Sylwestra 2005 w moim szaraku, tylko wtedy było -15 Rozwiązanie doraźnie: włączyć motor i poczekać z 5 minut z wciśniętym sprzęgłem O dziwo sytuacja się już nie powtórzyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
35darius Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 Witam proponuje odpiąć linki na skrzyni i sprawdzić czy reką biegi wchodzą i czy cięgna przesuwają się w pancerzu , wyeliminujesz jedno z dwóch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2007 nalozyc jakas gume na to (mam > balonik taki waski, co przypomina prezerwiszona, tylko jest > troche grubsza ) i powinno byc git... RESPECT szacunek kolego naprawde,musze zaraz kkupic i do apteczki zapodac moze sie przydac w sytuacji awaryjnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepin13 Napisano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2007 > nalozyc jakas gume na to (mam > RESPECT szacunek kolego naprawde,musze zaraz kkupic i do apteczki > zapodac moze sie przydac w sytuacji awaryjnej Witam Dziękuje za porady w szczególności tą ze zdjęciem (Citimatik) faktycznie rozgrzanie silnika pomogło zaraz po tem oczyszczenie i nasmarowanie ciegien smarem. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Witam, w ostatnia niedziele jak byla odwilz, wjechalem w dwie duze kaluze... Niby nic sie nie stalo, w nocy mrozu nie bylo i w poniedzialek rano pojechalem spokojnie do pracy! W trakcie dnia przyszedl mroz i jak chcialem po robocie ruszyc to nie moglem wrzucic luzu (stal na zapietej jedynce), jak rozgrzal sie delikatnie i wrzucilem luz, to nie moglem wrzucic biegu I, II i V... Reszta wchodzila bezproblemowo! Pytania: 1. Jak dostac sie do ciegien (to jest miejsce tam na skrzyni biegow)? 2. Gdzie, w jakim sklepie?, kupic smar linowy? W normalnym motoryzacyjnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepin13 Napisano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Witam, > w ostatnia niedziele jak byla odwilz, wjechalem w dwie duze kaluze... > Niby nic sie nie stalo, w nocy mrozu nie bylo i w poniedzialek > rano pojechalem spokojnie do pracy! W trakcie dnia przyszedl > mroz i jak chcialem po robocie ruszyc to nie moglem wrzucic luzu > (stal na zapietej jedynce), jak rozgrzal sie delikatnie i > wrzucilem luz, to nie moglem wrzucic biegu I, II i V... Reszta > wchodzila bezproblemowo! > Pytania: > 1. Jak dostac sie do ciegien (to jest miejsce tam na skrzyni biegow)? > 2. Gdzie, w jakim sklepie?, kupic smar linowy? W normalnym > motoryzacyjnym? Cięgna bigną od skrzyni biegów a końcówki znajdują sie koło sprzęgła w silniku i to one najczęściej przymarzaja. Odsłoń drążek biegów i poj go WD 40 a następnie poczekaj 30 minut i wtedy rozgrzej silnik na postoju, powinno pomóc. Pozdrawiam PII 1.2 SX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > (...) Odsłoń drążek biegów i poj go WD 40 a następnie poczekaj 30 minut i > wtedy rozgrzej silnik > na postoju, powinno pomóc... Dzieki, ja juz uruchomilem auto ale profilaktycznie chcialem zabezpieczyc - osuszyc i nasmarowac! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.