Lesiu_Zett Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Siemanko. Pytanko mam o dobor turbiny do 1.2 8v Mówi się, ze najepiej jakieś t25 albo k03, ale na tej stronce jakiś tekst jest pełno do wyboru róznych turbinek do benzynowych silników o paramertach odpowiadających tym wyzej. Czy ktoś moze mi wskazać dobrą alternatywe? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 W jaka moc celujesz i ile chcesz ladowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Siemanko. > Pytanko mam o dobor turbiny do 1.2 8v > Mówi się, ze najepiej jakieś t25 albo k03, ale na tej stronce jakiś > tekst jest pełno do wyboru róznych turbinek do benzynowych > silników o paramertach odpowiadających tym wyzej. Czy ktoś moze > mi wskazać dobrą alternatywe? > Pozdro Garrett GT15, Garrett T2, IHI RHB5 VL-2 Garrett T25 jest trochę duża jak na 1.2 8V do normalnego użytku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Garrett GT15, Garrett T2, IHI RHB5 VL-2 Garrett T25 jest trochę duża > jak na 1.2 8V do normalnego użytku a do 1.2 16v co proponujesz mocy zaduze to nie potrzebuje ale zeby Nm podciagnac troszku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > a do 1.2 16v co proponujesz mocy zaduze to nie potrzebuje ale zeby > Nm podciagnac troszku Jakis GT17 albo T2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > a do 1.2 16v co proponujesz mocy zaduze to nie potrzebuje ale zeby > Nm podciagnac troszku GT15 lub k03 pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > a do 1.2 16v co proponujesz mocy zaduze to nie potrzebuje ale zeby > Nm podciagnac troszku Też coś z podobnego zakresu co dla 8V Tylko, że charakterystyka będzie trochę inna. W sumie to tu nawet można by było spróbować czegoś wielkości T25 Ale to zależy czy chciałbyś podciągnąć te Nm bardziej z dołu czy na górze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CGsejacz Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Siemanko. > Pytanko mam o dobor turbiny do 1.2 8v > Mówi się, ze najepiej jakieś t25 albo k03, ale na tej stronce jakiś > tekst jest pełno do wyboru róznych turbinek do benzynowych > silników o paramertach odpowiadających tym wyzej. Czy ktoś moze > mi wskazać dobrą alternatywe? > Pozdro a bizi ma duzy wybor tam u siebie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sevi Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Garrett GT15, Garrett T2, IHI RHB5 VL-2 Garrett T25 jest trochę duża > jak na 1.2 8V do normalnego użytku W jakich autach seryjnych siedza w/w turba ? Bo k03 to 1.8t grupa VAG zgadza sie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > W jakich autach seryjnych siedza w/w turba ? Bo k03 to 1.8t grupa > VAG zgadza sie ? Nie tylko. Zazwyczaj każdy typ turbosprężarki występuje w kilku odmianach. Miałem gdzieś zestawienie turbosprężarek - jak znajdę to zapodam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > a bizi ma duzy wybor tam u siebie ?? Praktycznie nie ma nic, ma tylko jakieś od dizli. Chyba będe musiał poszukać z "normalnego" żródła świstaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > W jaka moc celujesz i ile chcesz ladowac Moc to się okaze dopiero pozniej na hamowni. Chcę to zrobić tak, zebym nie musiał robić kutego dołu, odpręzenie dwelikatne na kanapce, wszystko ogolnie tak zeby autem dało się jezdzić na codzień, nie ma to być padaka tylko do startów na 1/4. Czyli będzie tak, ze poskładane to będzie normalnie bez udziwnień do normalnego uzywania a jaka moc wyjdzie taka będzie. [edit] Dodam jeszcze ze to jest długoterminowa sprawa, moze jak bozia da (finanse) to do jesieni się wyrobie z kompletowaniem gratów, a w zime tiuny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Moc to się okaze dopiero pozniej na hamowni. Ale chodziło o to, żebyś mniej więcej napisał w jaki przedział mocy celujesz, bo właśnie na podstawie tego i specyfikacji silnika dobiera się turbosprężarkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Też coś z podobnego zakresu co dla 8V Tylko, że charakterystyka > będzie trochę inna. W sumie to tu nawet można by było spróbować > czegoś wielkości T25 Ale to zależy czy chciałbyś podciągnąć te > Nm bardziej z dołu czy na górze co do osiagow to w granicach 140-150 KM i okolo 200 Nm bym chcial i to ma jezdzic na codzien a nie dla sportu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > co do osiagow to w granicach 140-150 KM i okolo 200 Nm bym chcial i > to ma jezdzic na codzien a nie dla sportu Więc np. Garrett T2 Ci dobrze podpasuje - ładnie idzie nawet w dolnym zakresie obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Ale chodziło o to, żebyś mniej więcej napisał w jaki przedział mocy > celujesz, bo właśnie na podstawie tego i specyfikacji silnika > dobiera się turbosprężarkę No spoko, to jak się to przedstawia? Moce przy zrobieniu soft turbo? 120? 130koni? No i chce tyle, nie chce więcej. Ogolnie chodzi o nie za duzą turbinke co by laga zbyt wielkoego nie miała, ale znów w górnym zakresie obrotów zeby dała rade jeszcze pompić. Ogolnie z tego co słyszałem to nadaje się prawie kazda z silnika benzynowego ktory miał/ma moc 150-180koni? Bo od dizla to niebardzo podobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jataman Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > No spoko, to jak się to przedstawia? Moce przy zrobieniu soft turbo? > 120? 130koni? No i chce tyle, nie chce więcej. Ogolnie chodzi o > nie za duzą turbinke co by laga zbyt wielkoego nie miała, ale > znów w górnym zakresie obrotów zeby dała rade jeszcze pompić. > Ogolnie z tego co słyszałem to nadaje się prawie kazda z silnika > benzynowego ktory miał/ma moc 150-180koni? Bo od dizla to > niebardzo podobno. ja mam T2 przy dobrych modach do 140km wystarcza, mowiac inaczej powyzej 1.2 bara nie daje rady napompowac jak dobrze zrobisz caly silnik to i 150-160km uzyskasz na takim doladowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > ja mam T2 przy dobrych modach do 140km wystarcza, mowiac inaczej > powyzej 1.2 bara nie daje rady napompowac > jak dobrze zrobisz caly silnik to i 150-160km uzyskasz na takim > doladowaniu Słuchaj, masz jakieś materiały fotograficzne z prac nad Twoim projektem? Fotki ze spawania barana to gdzieś mam, ale gdybyś miał i mogł przesłać mi na maila troche poglądowych materiałów (jak to było robione u ciebie) to bym był wdzięczny. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > No spoko, to jak się to przedstawia? Moce przy zrobieniu soft turbo? > 120? 130koni? No i chce tyle, nie chce więcej. Eee, na takie moce to takie turbosprężarki jak wymieniłem PS. 130KM to już raczej nie soft T > Ogolnie chodzi o nie za duzą turbinke co by laga zbyt wielkoego nie miała, ale > znów w górnym zakresie obrotów zeby dała rade jeszcze pompić. Dać to da radę, ale raczej nie w najlepszym zakresie jej sprawności. > Ogolnie z tego co słyszałem to nadaje się prawie kazda z silnika > benzynowego ktory miał/ma moc 150-180koni? Bo od dizla to > niebardzo podobno. Nie patrzy się po mocach silników, bo np. silnik o małej pojemności potrzebuje większego doładowania niż silnik o większej pojemności, żeby uzyskać taką samą moc Jest taka zależność przepływu powietrza i doładowania, na podstawie której (za pomocą mapki kompresora) można określić przydatność konkretnej turbosprężarki dla danego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Jest taka zależność > przepływu powietrza i doładowania, na podstawie której (za > pomocą mapki kompresora) można określić przydatność konkretnej > turbosprężarki dla danego silnika. No to znasz pojemność 1242, znasz oczekiwaną moc 12-130, mozesz w Swoich materiałach określić co i jak? Jak będe wiedział czego szukać to tego będe szukał. A z tych turbin co podałeś na początku były wersje do benzyny i do dizli czy tylko do beny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jataman Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Słuchaj, masz jakieś materiały fotograficzne z prac nad Twoim > projektem? Fotki ze spawania barana to gdzieś mam, ale gdybyś > miał i mogł przesłać mi na maila troche poglądowych materiałów > (jak to było robione u ciebie) to bym był wdzięczny. > Pozdro kolektor mam caly, jakies foty z pod silnika tez odezwij sie na gg 4529725 jak bede mogl jakos pomoc to pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > No to znasz pojemność 1242, znasz oczekiwaną moc 12-130, mozesz w > Swoich materiałach określić co i jak? Jak będe wiedział czego > szukać to tego będe szukał. Szukaj tego co pisaliśmy > A z tych turbin co podałeś na > początku były wersje do benzyny i do dizli czy tylko do beny? Były też w diesel'ach Szukaj z silników benzynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Siemanko. > Pytanko mam o dobor turbiny do 1.2 8v > Podbije troche temat, cały czas zbieram informacje, manulale i inne wiadomości ktore moga mi się przydać w przyszłości. Moze ktoś z szanownych kolegów centoturbinowców coś napisze? Opis Waszych bojów ze świstakami mile widziany. No proszę bardzo Was o to Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Podbije troche temat, cały czas zbieram informacje, manulale i inne > wiadomości ktore moga mi się przydać w przyszłości. Moze ktoś z > szanownych kolegów centoturbinowców coś napisze? Opis Waszych > bojów ze świstakami mile widziany. No proszę bardzo Was o to > Pozdrawiam. jak tylko znajde czas to to zrobie ale najwcześniej mogę do tego przysiąśc po 11 lutym pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sevi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Podbije troche temat, cały czas zbieram informacje, manulale i inne > wiadomości ktore moga mi się przydać w przyszłości. Moze ktoś z > szanownych kolegów centoturbinowców coś napisze? Opis Waszych > bojów ze świstakami mile widziany. No proszę bardzo Was o to > Pozdrawiam. Przylaczam sie do prosby Lesia calym sercem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Coś takiego ostatnio cyknełem To jest starszy brat naszych szerszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Podbije troche temat, cały czas zbieram informacje, manulale i inne > wiadomości ktore moga mi się przydać w przyszłości. Moze ktoś z > szanownych kolegów centoturbinowców coś napisze? Opis Waszych > bojów ze świstakami mile widziany. No proszę bardzo Was o to > Pozdrawiam. TD05 wygląda tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Coś takiego ostatnio cyknełem > To jest starszy brat naszych szerszeni a to nie jest to MK1 co mialo silnik 1.2 16v a teraz ma 1.2 8v z T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > TD05 wygląda tak jaka ładna i wypiaskowana do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > a to nie jest to MK1 co mialo silnik 1.2 16v a teraz ma 1.2 8v z T to jest MK1 sporting czyli 1.2 16v odprężone głowicą 8v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > jaka ładna i wypiaskowana do tego powiedzmy że nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > to jest MK1 sporting czyli 1.2 16v odprężone głowicą 8v a nieszlo zostawic glowicy od 16 v ze trzeba bylo dawac od 8v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > powiedzmy że nowa to gdzie daj taie za male pieniadze bo chetnie jedna zakupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > a nieszlo zostawic glowicy od 16 v ze trzeba bylo dawac od 8v miało być bezpiecznie, efektywnie i szybko.... plan został osiągnięty a będzie jeszcze szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > to gdzie daj taie za male pieniadze bo chetnie jedna zakupie szukaj a znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > miało być bezpiecznie, efektywnie i szybko.... plan został osiągnięty > a będzie jeszcze szybciej. a bezpiecznie nie da sie na glowicy od 16 w granicach 140-150 KM bo wiecje ja nie potrzebuje bo tam chyba wiecej daliscie rade zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > a bezpiecznie nie da sie na glowicy od 16 w granicach 140-150 KM bo > wiecje ja nie potrzebuje bo tam chyba wiecej daliscie rade > zrobic niewiem nieznam się ponoć 16v sie nie uturbiają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > szukaj a znajdziesz powiem ci tak ze zaczynam to robic malymi kroczkami ale mysle ze w koncu ruszy to do przodu wielkimi krokami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > niewiem nieznam się ponoć 16v sie nie uturbiają ale to nie tak mialo byc proste pytanie jest i tyle czy da rade na glowicy od 16v zrobic T w granicach 140-150 KM i zeby to w powietrze zaaz nie wylecialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > ale to nie tak mialo byc proste pytanie jest i tyle czy da rade na > glowicy od 16v zrobic T w granicach 140-150 KM i zeby to w > powietrze zaaz nie wylecialo A ile masz $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > ale to nie tak mialo byc proste pytanie jest i tyle czy da rade na > glowicy od 16v zrobic T w granicach 140-150 KM i zeby to w > powietrze zaaz nie wylecialo niewiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > A ile masz $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ a ile cheszzzzzzzzzzzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > niewiem to jak bedziesz wiedzial to jeszce raz sie zapytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Podbije troche temat, cały czas zbieram informacje, manulale i inne > wiadomości ktore moga mi się przydać w przyszłości. Moze ktoś z > szanownych kolegów centoturbinowców coś napisze? Opis Waszych > bojów ze świstakami mile widziany. No proszę bardzo Was o to > Pozdrawiam. w zasadzie za kazdym azem scenariusz jest ten sam, sprawdzasz ile i gdzie masz miejsca na umieszczenie turbiny, IC i orurowania, mocujesz IC, spawasz kolektor DP, spawasz dolot, doprowadzasz smarowanie i powrót oleju do misy, zmieniasz wtryski zasadzasz map sensor powiedzmy 2.5bara i stroisz auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > a ile cheszzzzzzzzzzzz Ja się pytam ile chcesz przeznaczyć żeby się 16V nie wysrało zaraz po przelocie przez miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Ja się pytam ile chcesz przeznaczyć żeby się 16V nie wysrało zaraz po > przelocie przez miasto toc to wszystko zalezy od tego gdzie graty kupie i kto to posklada wiec rozbieznosc moze byc spora od 3-7 tys a jak powiem ze mam 5 tys to zaraz ktos napsize ze za tyle to nwet do 1.2 8v nie zalozysz co bedzie nieprawda wiec pytanie ile mam kasy nie jest na miejscu bo ja sie che dowiedziec co trza zrobic zeby bylo jak trza a o kase sie nie martwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 "jak trza a o kase sie nie martwie" To ja spokojnie mogę powiedzieć ze się da zaturbić i będzie smigało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > "jak trza a o kase sie nie martwie" > To ja spokojnie mogę powiedzieć ze się da zaturbić i będzie smigało. toc ja mam 1.2 16v i chcialbym wsadzic T ale co sie zapytuje ze sie moze da albo nie wiem wiec nie lubie takich odpowiedzi i czekam na jakis konkret ale chyba sie nie doczekam i bede musial to zrobic w koncu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > toc ja mam 1.2 16v i chcialbym wsadzic T ale co sie zapytuje ze sie > moze da albo nie wiem wiec nie lubie takich odpowiedzi i czekam > na jakis konkret ale chyba sie nie doczekam i bede musial to > zrobic w koncu a czego sie spodziewasz? że na giełdzie pojawi sie ogłoszenie MS ma specialnie dla bola gotowy kit do uturbienia jego fefnastki pędzonej boshem? jak chcesz robić to sie zrobi, jak chcesz sie pytać po raz setny to sie pytaj dalej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > a czego sie spodziewasz? że na giełdzie pojawi sie ogłoszenie MS ma > specialnie dla bola gotowy kit do uturbienia jego fefnastki > pędzonej boshem? > jak chcesz robić to sie zrobi, jak chcesz sie pytać po raz setny to > sie pytaj dalej.... O masz, a to jeszcze bosha trzeba poskromić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.