Skocz do zawartości

Swiatla mijania - caly rok


mazzik

Rekomendowane odpowiedzi

> Mozna poczytac tutaj

> Oj biedni wlasciciele escortow i ich przelaczniki zespolone

Przynajmniej będzie bezpieczniej na drodze - w szczególności w miejscach mocno zacienionych - drogi przez lasy itp.

Jestem ZA w 100%!!! Już dawno powinni to wprowadzić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna poczytac tutaj

> Oj biedni wlasciciele escortow i ich przelaczniki zespolone

Ja tam OD ZAWSZE jeździłem i jeżdżę na światłach mijania. Grudzień, Maj, noc, południe - zawsze. dla mnie widoczny znaczy bezpieczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna poczytac tutaj

> Oj biedni wlasciciele escortow i ich przelaczniki zespolone

Biedni są również właściciele Foczek i ich przepalające się w ekspresowym tempie żarówki. Jedna zmiana wystarcza na ca. 3 miesiące. oslabiony.gif

Poza tym niespecjalnie odmieni to moje życie - i tak jeżdżę nonstop na światłach i odkąd posiadam cztery kółka, byłem orędownikiem tej idei. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo na moduły automatycznego wlaczania swiatel mijania

W środe podczas nocnej jazdy (ok 23.00) padł mi przełącznik zespolony sciana.gif Już sobie go naprawiłem ale od dziś mam automat do załączania świateł i niespodzianki ze strony przełącznika już nie będzie yay.gif Jazdy w nocnych warunkach bez świateł tylnych, nikomu nie życzę - ciągle trzeba uważać, żeby ktoś w du... nie wjechał icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna poczytac tutaj

> Oj biedni wlasciciele escortow i ich przelaczniki zespolone

Da się przeżyć wink.gif Automat zapalania świateł założyć i jest spokój zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Biedni są również właściciele Foczek i ich przepalające się w

> ekspresowym tempie żarówki. Jedna zmiana wystarcza na ca. 3

> miesiące.

Jest rozwiazanie poprzez modyfikację instalacji wink.gif - grubsze przewody i przekaźniki ustabilizują zasilanie smile.gif

> Poza tym niespecjalnie odmieni to moje życie - i tak jeżdżę nonstop

> na światłach i odkąd posiadam cztery kółka, byłem orędownikiem

> tej idei.

Ja również waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna poczytac tutaj

Osobiście bardzo się cieszę z tego powodu ok.gif

Nigdy nie mogłem się "przestawić" z jazdy na światłach na "bez" - teraz ten problem zniknie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I bardzo dobrze

> Teraz pewnie nastanie moda na zakładanie świateł do jazdy dziennej

> Albo na moduły automatycznego wlaczania swiatel mijania

witam, a gdzie można kupić ten moduł do automatycznego włanczania świateł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie za 100pkt czym ten magiczny wlacznik za 30zl rozni sie od

> zwyklego przekaznika za 5zl?

Tak waytogo.gif Przekaźnik włączyłby Ci od razu światłą a ten układ reaguje na ładowanie altka (akumulatora) Dopiero po osiągnięciu określonego napięcia załączają się światła wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak Przekaźnik włączyłby Ci od razu światłą a ten układ reaguje na

> ładowanie altka (akumulatora) Dopiero po osiągnięciu określonego

> napięcia załączają się światła

czyli inaczej mówiąc - w momencie pracy rozrusznika nie ma dodatkowego obciążenia akumulatora świeceniem się lamp drogowych i pozycyjnych,

co ma szczególne znaczenie w okresie zimowym (im zimniej tym mniejsza pojemność akumulatora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli inaczej mówiąc - w momencie pracy rozrusznika nie ma

> dodatkowego obciążenia akumulatora świeceniem się lamp drogowych

> i pozycyjnych,

> co ma szczególne znaczenie w okresie zimowym (im zimniej tym mniejsza

> pojemność akumulatora).

Zgadza się waytogo.gif

Układ ten bada poziom napięcia i zdarza się tak, ze po zakończeniu jazdy (zgaszeniu silnika) gdy zaraz odpalimy samochód ponownie, swiatła się zapalą ponieważ jest podwyższone napięcie. Wystarczy lekkie "rozładowanie" aku i zapalimy bez świateł.

Układ jest o tyle dobry, że omija przełącznik zespolony i w znacznym stopniu go oszczędza waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się

> Układ ten bada poziom napięcia i zdarza się tak, ze po zakończeniu

> jazdy (zgaszeniu silnika) gdy zaraz odpalimy samochód ponownie,

> swiatła się zapalą ponieważ jest podwyższone napięcie. Wystarczy

> lekkie "rozładowanie" aku i zapalimy bez świateł.

> Układ jest o tyle dobry, że omija przełącznik zespolony i w znacznym

> stopniu go oszczędza

Rozumiem ze Ty to kupiles? co tam w srodku za elektronika siedzi?

Bo jak podepniesz przekaznik to tez mozesz powiedziec ze "elektronika ponizej 12V nie zalaczy ukladu" bo ponizej 12V to on po prostu nie zadziala wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ze Ty to kupiles? co tam w srodku za elektronika siedzi?

> Bo jak podepniesz przekaznik to tez mozesz powiedziec ze "elektronika

> ponizej 12V nie zalaczy ukladu" bo ponizej 12V to on po prostu

> nie zadziala

Tak kupiłem i montowałem to do kilku aut w rodzinie wink.gif Powiem Ci szczerze, że nie zżerała mnie ciekawość i nie zaglądałem do środka spineyes.gif Wiem, że pracuje na trzech przekaźnikach a układ załącza swiatła, gdy napięcie wzrośnie do 13.5 V (więc musi być układ porównawczy napięcia). Można powiedzieć, że tylko podczas załączonego silnika/pracy alternatora swiatła się załączą.

Muszę tam kiedyś zajrzeć co tam siedzi dokładnie hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.