Skocz do zawartości

Renault z elektronicznym wskaźnikiem poziomu oleju - pytanie


psz750

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie do użytkowników Renault z elektronicznym wskaźnikiem poziomu oleju (u mnie jest taki jak na załączonym obrazku - kółka pokazują poziom oleju). Czy jego wskazania pokrywają się u Was z bagnetem? U mnie np. wyświetlacz pokazuje poziom 5/6 natomiast na bagnecie mam 2/6. Któremu wskazaniu wierzyć?

278396379-olej.jpg

post-35854-14352478980735_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam pytanie do użytkowników Renault z elektronicznym wskaźnikiem

> poziomu oleju (u mnie jest taki jak na załączonym obrazku -

> kółka pokazują poziom oleju). Czy jego wskazania pokrywają się u

> Was z bagnetem? U mnie np. wyświetlacz pokazuje poziom 5/6

> natomiast na bagnecie mam 2/6. Któremu wskazaniu wierzyć?

Ja bym bardziej wierzył bagnetowi wink.gif

U mnie akurat nie ma przekłamań i raczej posiłkuję się wskazaniami na desce. Ale skoro u ciebie elektroniczny wskaźnik zawyża to ufałbym włąsnym oczom i kreskom na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam pytanie do użytkowników Renault z elektronicznym wskaźnikiem

> poziomu oleju (u mnie jest taki jak na załączonym obrazku -

> kółka pokazują poziom oleju). Czy jego wskazania pokrywają się u

> Was z bagnetem? U mnie np. wyświetlacz pokazuje poziom 5/6

> natomiast na bagnecie mam 2/6. Któremu wskazaniu wierzyć?

raczej wierzyć bagnetowi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam pytanie do użytkowników Renault z elektronicznym wskaźnikiem

> poziomu oleju (u mnie jest taki jak na załączonym obrazku -

> kółka pokazują poziom oleju). Czy jego wskazania pokrywają się u

> Was z bagnetem? U mnie np. wyświetlacz pokazuje poziom 5/6

> natomiast na bagnecie mam 2/6. Któremu wskazaniu wierzyć?

Bagnet

u mnie jest tak samo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO wskaźnik informuje o stopniu zużycia oleju (czy jest już

> zmęczony) a nie o jego poziomie

Mylisz się, wskaźnik na 100% pokazuje poziom oleju, zresztą wyraźnie jest to napisane w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz czy w trybie serwisowym komp nie pokazyje bledu "h"

> U mnie jest blad "h" czyli blad wskaznika oleju i nie patrzne na to

> wogole.

Jak włączyć ten tryb serwisowy i sprawdzić ewentualne błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak włączyć ten tryb serwisowy i sprawdzić ewentualne błędy?

Quote:

Źródło min. dialogsys:

1- włączamy funkcję diagnostyczną (wciśnięty przycisk ADAC i włączenie zapłonu bez uruchomienia silnika)

2- pojawi się test wyświetlacza i klikając odpowiednio przyciskiem ADAC (ten w w przełączniku wycieraczek) otrzymujemy wskazania:

--- 1 ilość paliwa w litrach

--- 2 przepływ paliwa w litrach (litry na gadzinę)- zazwyczaj 0- gdyż silnik musi wtedy pracować (ja to wykonywałem na postoju i zgaszonym silniku)

--- 3 wyświetlenie zapamiętanych usterek komputera: (t j d h

- lub w/w wspólnie)

t- oznacza wykrycie usterki na lini czujnika temperatury wody

j- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu paliwa

d- oznacza wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów

h- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu oleju

Zerowanie pamięci usterek (tzw. RESET):

1- wciskamy przycisk resetu wskazań czasowych (w czasie w/w operacji)

lub

2- zapamiętane usterki znikają również po odłączeniu akumulatora


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w kangoo pokrywa się,jak są trzy kadraciki to na bagnecie równo pół miarki,a jak raz zaczęło migać,że mało oleju to na bagnecie faktycznie było minimalnie poniżej min

wszystko sprawdzane przy zimnym silniku tzn po 3-4godzinach po skończonej podróży

jeszcze co do oleju to moim zdaniem głupota z tymi przeglądami co 30kkm, przy 15 olej już jest mocno ciemny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze co do oleju to moim zdaniem głupota z tymi przeglądami co

> 30kkm, przy 15 olej już jest mocno ciemny

A to własciwości smarne zależa od koloru?

Tzn biała wazelina techniczna lepiej smaruje niz ciemny towot?

Delco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to własciwości smarne zależa od koloru?

> Tzn biała wazelina techniczna lepiej smaruje niz ciemny towot?

> Delco

no w sumie nie o to chodzi,ale olej jest i tak ostro wyeksploatowany co przy przebiegu 20kkm zaczyna objawiać się stukaniem popychaczy,a po wymianie jest cisza więc ten olej chyba jednak nie jest już taki gęsty jak powinien być

a taki silnik 1,2 w kangoo ma co ciągnać,szczególnie jak wrzuce 600-700kg towaru więc ostro dostaje po du***

jeśli to by był mój prywatny samochód to zmiana oleju max co 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie jak ktoś robi w większości trasy to 15kkm jest chyba

> optymalnym przebiegiem

> jak tylko miasto to bym wymieniał co 10kkm

> w przypadku nie osiągnięcia tych przebiegów raz do roku

stosując syntetyk nie trzeba aż tak skracać przebiegów

przy innych można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.