Skocz do zawartości

Witka WSZYSTKIM. I pytanko o wymiane GLOWICY w !.2


BartSLA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kącikowiczów, drive.gif puntolotow i wszystkich gosci 20.GIF

Mam takie pytanko. Posiadam PII z silniczkiem 60KM buu.gif i zastanawiam sie czy jest mozliwa zmiana glowicy z tej 8V na 16V. Koszt nie gra roli. Chodzi tylko o to czy glowica pasuje i czy da sie to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich kącikowiczów, puntolotow i wszystkich gosci

> Mam takie pytanko. Posiadam PII z silniczkiem 60KM i zastanawiam

> sie czy jest mozliwa zmiana glowicy z tej 8V na 16V. Koszt nie

> gra roli. Chodzi tylko o to czy glowica pasuje i czy da sie to

> zrobic.

jesli koszt nie ma znaczenia to moze zmien cale autko hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich kącikowiczów, puntolotow i wszystkich gosci

> Mam takie pytanko. Posiadam PII z silniczkiem 60KM i zastanawiam

> sie czy jest mozliwa zmiana glowicy z tej 8V na 16V. Koszt nie

> gra roli. Chodzi tylko o to czy glowica pasuje i czy da sie to

> zrobic.

Witam nowego puntomaniak 20.GIF

to jak koszt nie gra roli to moze przeszczep mu serce z HGT albo z GT grinser006.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich kącikowiczów, puntolotow i wszystkich gosci

> Mam takie pytanko. Posiadam PII z silniczkiem 60KM i zastanawiam

> sie czy jest mozliwa zmiana glowicy z tej 8V na 16V. Koszt nie

> gra roli. Chodzi tylko o to czy glowica pasuje i czy da sie to

> zrobic.

Witam 20.GIF

Jeśli koszt nie gra roli to wkładaj 1,8 z HGT albo diselka 115km devil.gif

Silniki 8v i 16v zdaje się różnią się dużo bardziej niż tylko inną głowicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli koszt nie gra roli to wkładaj 1,8 z HGT albo diselka 115km

Jeśli na prawdę koszty się nie liczą, to po co się tak ograniczać grinser006.gif - od razu niech będzie V12 z 575 Maranello. W końcu Ferrari to też koncern Fiata hehe.gif, więc może da się to jakoś spasować hahaha.gifbusted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jeśli koszt nie gra roli to wkładaj 1,8 z HGT albo diselka 115km

> Silniki 8v i 16v zdaje się różnią się dużo bardziej niż tylko inną

> głowicą...

Powiem szczerze ze nie myslalem o przeszczepie. Troche sie boje udestępnic mojej serce.gif 130KM. Dlatego intersuje mnie ciagle zmina tej glowicy. Wydaje mi sie ze blok silnika jest ten sam. Glowne podzespoly tez. Rożnice sa napewno z kompem, i chyba z wydechem (katalizator), pasek rozrzadu tez chyba jest inny no i napewno obudowa filtra powietrza. Pytanie tylko czy blok jest ten sam, bo jak tak to i glowica pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli na prawdę koszty się nie liczą, to po co się tak ograniczać -

> od razu niech będzie V12 z 575 Maranello. W końcu Ferrari to też

> koncern Fiata , więc może da się to jakoś spasować

no ale chyba do bagaznika + i zamiast tylnej kanapy hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze ze nie myslalem o przeszczepie. Troche sie boje

> udestępnic mojej 130KM. Dlatego intersuje mnie ciagle zmina

> tej glowicy. Wydaje mi sie ze blok silnika jest ten sam. Glowne

> podzespoly tez. Rożnice sa napewno z kompem, i chyba z wydechem

> (katalizator), pasek rozrzadu tez chyba jest inny no i napewno

> obudowa filtra powietrza. Pytanie tylko czy blok jest ten sam,

> bo jak tak to i glowica pasuje.

poczekaj jak "specjaliści" od p2 się wypowiedzą ale zdaje się różnica jest jeszcze w tłokach i innych duperelach... najlepiej poszukaj w archiwum bo było to już wałkowane wiele razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczekaj jak "specjaliści" od p2 się wypowiedzą ale zdaje się różnica

> jest jeszcze w tłokach i innych duperelach... najlepiej poszukaj

> w archiwum bo było to już wałkowane wiele razy...

Według instrukcji obslugi tego urządzenia zwanego FIAT. Pojemnoisc, skok oraz srednica tloka sa identyczne dla obu wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według instrukcji obslugi tego urządzenia zwanego FIAT. Pojemnoisc,

> skok oraz srednica tloka sa identyczne dla obu wersji

Tak na szybko w archiwum ci poszukałem....

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=punto&Number=272124219&Forum=f10&

a da się zrobić wszystko... tak jak koledzy na górze napisali grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na szybko w archiwum ci poszukałem....

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=punto&Number=272124219&Forum=f10&

> a da się zrobić wszystko... tak jak koledzy na górze napisali

Wlasnie sobie poczytalem. Zaczynam myslec powaznie o swapie silnika. Moze faktycznie 12 kucy z Maranello

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie sobie poczytalem. Zaczynam myslec powaznie o swapie silnika.

> Moze faktycznie 12 kucy z Maranello

nikt ci nie broni waytogo.gif Nie spodziewaj się że jak włożysz 16V to dostaniesz od razu niewiadomo jakiego kopa... Całkowicie inna charakerystyka (btw pewnie kompa też trzeba wymienić skoro wałki są inne) 16v trzeba mocno kręcić bo na "dole" jest kicha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według instrukcji obslugi tego urządzenia zwanego FIAT. Pojemnoisc,

> skok oraz srednica tloka sa identyczne dla obu wersji

Wg. dokumentacji, którą dysponuję, blok silnika jest ten sam. Tolerancja dla odchylenia płaskiści powierzchni miski olejowej jest różna(dla 8V mniejsza), ale to chyba bez znaczenia. Wał korbowy, panewki główne (razem z półpanewką oporową), korbowodyi panewki korbowodowe są zamienne. Tłoki i sworznie tłokowe też. Pierwszy pierścień uszczelniający jest inny dla 8V i 16V (reszta pierścieni zamienna). Inna jest pompa olejowa (a przynajmniej zawór bezpieczeństwa). Inny jest też rozrusznik.

To tyle tak na szybko grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg. dokumentacji, którą dysponuję, blok silnika jest ten sam.

> Tolerancja dla odchylenia płaskiści powierzchni miski olejowej

> jest różna(dla 8V mniejsza), ale to chyba bez znaczenia. Wał

> korbowy, panewki główne (razem z półpanewką oporową), korbowodyi

> panewki korbowodowe są zamienne. Tłoki i sworznie tłokowe też.

> Pierwszy pierścień uszczelniający jest inny dla 8V i 16V (reszta

> pierścieni zamienna). Inna jest pompa olejowa (a przynajmniej

> zawór bezpieczeństwa). Inny jest też rozrusznik.

> To tyle tak na szybko

sprawdź jak jest z sterowaniem gazem, bo ktoś w linku który dałem napisał że w 16v nie ma linki do przepustnicy a w 8v jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź jak jest z sterowaniem gazem, bo ktoś w linku który dałem

> napisał że w 16v nie ma linki do przepustnicy a w 8v jest

Powiem szczerze ze jakos nie chce mi sie wierzyc ze tak jest. W HGT'ce napeweno jest elektroniczne sterowanie gazem ale tutaj niewiem.gif Choc kto wie.

Powoli tez zaczynam sie zastanawiac nad swapem silnika. To chyba wyjdfzie podobnie w kosztach a przynajmniej mniej zabawy. Troche sie cykam ze "specjalisci" z fiata poskrecaja cosik nie tak i bedzie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze ze jakos nie chce mi sie wierzyc ze tak jest. W

> HGT'ce napeweno jest elektroniczne sterowanie gazem ale tutaj

> Choc kto wie.

> Powoli tez zaczynam sie zastanawiac nad swapem silnika. To chyba

> wyjdfzie podobnie w kosztach a przynajmniej mniej zabawy. Troche

> sie cykam ze "specjalisci" z fiata poskrecaja cosik nie tak i

> bedzie problem

Tylko że jak swapować to na 1,8 albo jtd bo 16v w tym momęcie to wywalanie pieniedzy w błoto.

Możesz jeszcze pobawić sie w obróbki N/A (silniki 8v bardzo dobrze na nie ragują), sprawdź co się da przeszczepić z P1 1.2 8v 75KM, a jak masz dużo więcej kasiorki to weś mu zapodaj turbinkę (przynajmniej 8000 wydasz na to) i będzie ładnie chodził mając 120-140KM... Albo pomyśl nad zmianą hamulców, zawieszenia itp nie da ci to KM ale na pewno poprawi radość z jazdy biglaugh.gif

EDIT 8v ma na 100% sterowanie linką ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź jak jest z sterowaniem gazem, bo ktoś w linku który dałem

> napisał że w 16v nie ma linki do przepustnicy a w 8v jest

Układ zasilania powietrzem jest już zupełnie różny dla 8V i 16V (ale to chyba jasne, skoro głowice są inne wink.gif) - nie chce mi się przepisywać całej książki rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ zasilania powietrzem jest już zupełnie różny dla 8V i 16V (ale

> to chyba jasne, skoro głowice są inne ) - nie chce mi się

> przepisywać całej książki

no to jest spory problem żeby linke zastąpić potencjometrem w tym momęcie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że jak swapować to na 1,8 albo jtd bo 16v w tym momęcie to

> wywalanie pieniedzy w błoto.

Diesel odpada. Fajny to silniczek ale siakos benzynka lepiej przyspiesza a nie jestem zbyt oszczedny.

Mo i po co wymieniac hamulce, nie po to chce zmieniac silnik zeby sie hamowac zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel odpada. Fajny to silniczek ale siakos benzynka lepiej

> przyspiesza a nie jestem zbyt oszczedny.

hahaha.gif mało wiesz o silnikach w kropkach ... Wkłądasz JTD 115KM zapodajesz czipsa i masz lekko 140KM. w tym momęcie żadne HGT czy coś w tym rodzaju ci nie podskoczy... Disel miażdży je momętem obrotowym....

> Mo i po co wymieniac hamulce, nie po to chce zmieniac silnik zeby sie

> hamowac

screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało wiesz o silnikach w kropkach ...

Moj staruszek ma Stilo 3d z silniczkeim 140 jtd. Jezdzi to przyzwoicoe ale i tak jak jezdzilem HGT'ka to sie nie umywa. Moment obrotowy fajna rzecz, tylko jezeli ktos nie lubi machac lewarkiem albo ciaga przyczepke czy cos. Ja tam lubie pomieszac lewarkiem, redukcja i rura. Poza tym w tych silniczkac sa problemy z pompa i wtryskiwaczami jak sie uzywa kieposkiego paliwka. Wymina wszystkiego kosztuje gorew pieniedzy, a jak wiadomo kupic w naszym pieknym kraju dobre paliwko nie jest latwo. Kantuja wszedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało wiesz o silnikach w kropkach ... Wkłądasz JTD 115KM

> zapodajesz czipsa i masz lekko 140KM.

Turbodiesel ma mały zakres obrotów użytecznych i w związku z tym króciutkie przełożenia - co zyskasz na mocnym dole, to stracisz na wachlowaniu biegami w górze.

> w tym momęcie żadne HGT

> czy coś w tym rodzaju ci nie podskoczy... Disel miażdży je

> momętem obrotowym....

Obawiam się, że za dużo pary idzie w to "miażdżenie", a za mało w jazdę - jakos w rzeczywistości turbodiesle jeżdżą tak sobie, a jeśli porównywać rzetelnie (czyli silniki turbodoładowane z turbodoładowanymi) - to w ogóle nie jeżdżą. no.gif Porównajmy dla przykładu Punto 1.3 MJet z PI GT - pojemność podobna, ale z jednej strony high tech, skomplikowany wtrysk paliwa, głowica wielozaworowa, a z drugiej dość stary już silnik 8V z prymitywną elektroniką i ... nie ma czego porównywać. hmm.gif Z traktora nikt jeszcze nie zrobił rakiety hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj staruszek ma Stilo 3d z silniczkeim 140 jtd. Jezdzi to

> przyzwoicoe ale i tak jak jezdzilem HGT'ka to sie nie umywa.

> Moment obrotowy fajna rzecz, tylko jezeli ktos nie lubi machac

> lewarkiem albo ciaga przyczepke czy cos. Ja tam lubie pomieszac

> lewarkiem, redukcja i rura. Poza tym w tych silniczkac sa

> problemy z pompa i wtryskiwaczami jak sie uzywa kieposkiego

> paliwka. Wymina wszystkiego kosztuje gorew pieniedzy, a jak

> wiadomo kupic w naszym pieknym kraju dobre paliwko nie jest

> latwo. Kantuja wszedzie.

co nie zmienia faktu że takie punto z diselkem hebete robi jak chce, pozatym ja nie mówie o seryjnym JTD tylko o JTD po 270747800-sex.gif w odpowiednim zakładzie... zresztą twoje pieniędze i zrobisz jak uważasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak akurat jest w punto... Z drugiej strony jest taki 1,9 TDI 150KM i

> 1,8T też 150 zgadnij który ma lepsze osiągi....

1.8T 225KM. busted.gif

Znowu porównujesz superwyżyłowanego odbajerowanego turbodiesla z benzynowym soft-turbo, gdzie wiatrak służy tylko do wyrównania przebiegu momentu obrotowego. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciagel nie przekonuje mnie trwalosc tego Diesla. Jakos ewentualne

> koszty naprawy mnie przerazaja

ja nie mówiłem żeby wsadzać JTD 140KM bo ich dostępność na rynku wtórnym jest pewnie zerowa tylko o JTD 115KM (nic nie słyszałem o ich słabości w związku z naszym paliwem) i zrobienie go na 140KM ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (nic nie słyszałem

> o ich słabości w związku z naszym paliwem) i zrobienie go na

> 140KM ...

A ja i owszem. ASO Fiat Zamosc. Gosc do wymiany wtryskiwacze i pompa. Ponoc nie byl to odosobniony porzypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8T 225KM.

> Znowu porównujesz superwyżyłowanego odbajerowanego turbodiesla z

> benzynowym soft-turbo, gdzie wiatrak służy tylko do wyrównania

> przebiegu momentu obrotowego.

grinser006.gif

on nie jest taki wyżyłowany bo w Ibiizie Cupra jest 160KM waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja i owszem. ASO Fiat Zamosc. Gosc do wymiany wtryskiwacze i pompa.

> Ponoc nie byl to odosobniony porzypadek.

NIeźle... Mój kolega nalał do Stilo 115JTD benzynki zamiast ropy i o dziwo nic się nie zwaliło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIeźle... Mój kolega nalał do Stilo 115JTD benzynki zamiast ropy i o

> dziwo nic się nie zwaliło

To chodzi o zanieczyszczenia w paliwie. A nie o rodzaj. Jak benzyna czysta to sie nic nie stanie bo jest rzadsza od ropy. Ale jak ropa kiepski gatunek i zanieczyszczona to sie wtryski zatykaja i rozsadza pompe. W common railach sa potezne cisnienia na szynie stad problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko da się podkręcić

ale nie 1,8T 225 z audi bo szkopy wsadzili jakiś dziwny komputer i bez dodatkowej świnki nic się z niego nie wyciągnie... a było kiedyś tak pięknie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chodzi o zanieczyszczenia w paliwie. A nie o rodzaj. Jak benzyna

> czysta to sie nic nie stanie bo jest rzadsza od ropy. Ale jak

> ropa kiepski gatunek i zanieczyszczona to sie wtryski zatykaja i

> rozsadza pompe. W common railach sa potezne cisnienia na szynie

> stad problem.

a od kiedy 115 JTD jest CR ? 140 to się zgodze ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich kącikowiczów, puntolotow i wszystkich gosci

> Mam takie pytanko. Posiadam PII z silniczkiem 60KM i zastanawiam

> sie czy jest mozliwa zmiana glowicy z tej 8V na 16V. Koszt nie

> gra roli. Chodzi tylko o to czy glowica pasuje i czy da sie to

> zrobic.

Uszczelki głowicy - one mogą dać pojęcie o różnicach w bloku.

272700763-uszczelka60.jpg

272700763-uszczelka80.jpg

Oraz obie uszczelki nałożone na siebie.

272700763-uszczelka8060.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.