Skocz do zawartości

1.4 pali jak smok


Rekomendowane odpowiedzi

Ja już nie wiem co mam dalje sprawdzać. Zatankowałem 18 litrów paliwa i przjechalem na tym 105 km. Zgroza. W poniedziałek zaleje jeszcze do pelna i posprawdzam ale nawet jak by to nie byl wyznaczik takie tankowanie to i tak wiecej powinienem przejechac. Jest coś z mieszanką bo dowiedzialem się, że końcówka sondy po wyjęciu powinna mieć piaskowy kolor natomiast moja miała w połowie czarny jak sadza. Teraz zmieniłem sonde ale caly czas pali jak smok. Wałek wymieniony, dzwigienki, popychacze, sonda i k.....rwa znów to samo, a paliwo z rury wali jak by nie było przepalone albo spalone, nie wiem jak okreslic ten zapach. Tak sobie jeszcze myślę, żeby ten katalizator wstawić spowrotem ale czy bez niego takie rzeczy by się działy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy sonda jest sprawna?

Moją pierwsza sonde mechanik podlaczal pod miernik i mowi ze normalnie pracuje. Tą sonde obecną pozyczylem od kolego Camella z forum bo jemu tez tam cos zle palila ale okazalo sie, że miał wydech zapchany i sonda powinna byc dobra. Znów wydam 160 zł na sonde Bosha bo jakiegos uniwersalnego badziewia nie bede kupowal i okaze sie ze dalej tyle pali. I pewnie znow wydam kase na jakis czujnik i jak tak do za.....bania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wymienili sondę na MM z wymianą i ustawieniem gazu dałem 200 zika i śmiga aż miło ...a biorąc pod uwagę wcześniejsze problemy to się jednak zastanawiam czy Ty masz rozrząd dobrze ustawiony ...ech na poważne naprawy jednak warto do ASO czasami ..choć kiedyś mi CC w A Sio zepsuli angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mieszanka jest bogata?

> wali czarnym dymem z rury?

> śmierdzi benzyną z rury?

> nie masz uszkodzonego baranka?

Więc tak. Jak odpalam auto to leci w miarę normalny dymek ale jak dodam gazu to owszem - czarny, mieszanka jest bogata bo tak na kompie wyszło i z rury wali strasznie. Zganiałem to na brak kata ale czy ąz tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moją pierwsza sonde mechanik podlaczal pod miernik i mowi ze

> normalnie pracuje. Tą sonde obecną pozyczylem od kolego Camella

> z forum bo jemu tez tam cos zle palila ale okazalo sie, że miał

> wydech zapchany i sonda powinna byc dobra. Znów wydam 160 zł na

> sonde Bosha bo jakiegos uniwersalnego badziewia nie bede kupowal

> i okaze sie ze dalej tyle pali. I pewnie znow wydam kase na

> jakis czujnik i jak tak do za.....bania.

Spalania z kosmosu.....ja na 8.6litra przejechałem 110km....

sonda NGK kosztuje poniżej 100zł....

Sprawdź tak jak pisałem wcześniej i podłącz auto pod euroscana i zobacz czy zmienia się napięcie na sondzie....może być problem z połączeniem sondy i ecu....tzn. sonda dobra a coś z kabelkami nie tak....i ecu niedostaje właściwych informacji.

Sprawdź jaki kolor mają świece....może coś nie tak z wtryskami i leją ci w gary. tylko świece sprawdź po dłuższej trasie bo inaczej możesz mieć osmolone....od ssania (bogata mieszanka)....

btw. co to baranek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak. Jak odpalam auto to leci w miarę normalny dymek ale jak

> dodam gazu to owszem - czarny, mieszanka jest bogata bo tak na

> kompie wyszło i z rury wali strasznie. Zganiałem to na brak kata

> ale czy ąz tak??

katalizator nie do tego służy...

sonda jest przed katalizatorem a jesli masz nonstop 1V to albo masz walnietą sonde albo nieszczelność przed nią i zasysa powietrze atm...

sprawdź czy nie masz uszkodzonego pierścienia przy baranku lub uszczelki przy bloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na kompie jaką temperaturę silnika pokazywało, może komp dostaje

> cały czas sygnał o niskiej temperaturze i masz permementne

> ssanie.

W sumie to nie wiem jaka pokazał temp silnika. A jak mam rozumiec permanentne ssanie? Czyli, że niby obroty mam normalne jak by sie ssanie wyłączyło a ono dalej jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasami wystarczy dokręcić kolektor po facmanie a czasami trzeba

> uszczelkę za pare złotych

> spawanie kolektora raczej czarno widze

czemu ? wszystkie sportowe kolektory do seryjnych aut sa spawane (robione w krotkich seriach przez warsztaty zajmujace sie sportowymi ukladami wydeechowymi np. michaś z rybnika), wszystkie custom sportowe maszyny maja spawane kolektory, caly swiat spawa cuda (np konstrukcje okretow) a ty mowisz ze nie widzisz spawania zlosnik.gif rozbawiles mnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to nie wiem jaka pokazał temp silnika. A jak mam rozumiec

> permanentne ssanie? Czyli, że niby obroty mam normalne jak by

> sie ssanie wyłączyło a ono dalej jest??

Permanentne ssanie to mieszanka ciągle bogata - tak jak przy padzie sondy. Efekt taki sam - spalanie jak smok... Tyle, że zjawisko dużo rzadsze niż pady sondy.

Obroty też powinny być wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A napiszcie mi może jak wiecie ile może kosztować diagnoza w ASO? Bo

> może pojechałbym do ASO zdiagnozować a zrobić u mechanika.

Na examinerze wyjdzie. 30PLN+ , niekoniecznie w ASO. Bądź przy badaniu, patrz się w komputer. Zwróć uwagę, jak oscyluje sonda, jaką temperaturę silnika widzi ECU etc. To Twoje auto, nie mechanika - musisz sam +/- wiedzieć co i jak i samemu dopilnować... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam tej różnicy aby dołożyc na inne autko bo w sierpniu ślub

gratulacje zlosnik.gif napisze ci jaki ja mialem przypadek zlosnik.gif sonda stala rowno w bogatej mieszance i pokazywala 980mV no to mechanik skasowal mnie za uzycie boscha i mowi zmiana sondy zlosnik.gif wymienilem plus zrobilem lacznik siatkowy i skoczylem do goscia a tu dalej to samo 980mV i zero reakcji na symulowanie temp silnika czy otwieranie przepustnicy zlosnik.gif kasa w bloto za kolejna diagnostyke i lipa zlosnik.gif koles zaczol obwiniac zapchany wydech i kazal mi wymienic i wrocic zlosnik.gif dalem sobie spox z mechanikami i wypatroszylem padake i sprawdzilem kabel po kablu i sam naprawilem zlosnik.gif pali idealnie na dotyk i 7,5l na 100km po trasie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gratulacje napisze ci jaki ja mialem przypadek sonda stala rowno w bogatej mieszance i pokazywala 980mV no to mechanik skasowal

> mnie za uzycie boscha i mowi zmiana sondy wymienilem plus zrobilem lacznik siatkowy i skoczylem do goscia a tu dalej to

> samo 980mV i zero reakcji na symulowanie temp silnika czy otwieranie przepustnicy kasa w bloto za kolejna diagnostyke i

> lipa koles zaczol obwiniac zapchany wydech i kazal mi wymienic i wrocic dalem sobie spox z mechanikami i wypatroszylem padake

> i sprawdzilem kabel po kablu i sam naprawilem pali idealnie na dotyk i 7,5l na 100km po trasie

Najskuteczniejsza metoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najskuteczniejsza metoda...

ok.gif ale i tak dla swietego spokoju oddalem auto do kolesi ktorzy robia re-mapy i podgrali mi czysty soft fabryczny oraz rozebrali ecu zeby looknac co tam w lutach piszczy zlosnik.gif teraz jest tak jak powinno byc - pytanie jak dlugo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i tak jak się ktoś na tym zna i ma do tego np. kanał. Co ja mogę

> na pdwórku sam sprawdzić? Ciężka sprawa.

nie mam kanalu zlosnik.gif nie znam sie na elektronice samochodowej zlosnik.gif mam ksiazke i miernik zlosnik.gif i duzo samozaparcia do tego strucla zlosnik.gif aha mieszkam w bloku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A napiszcie mi może jak wiecie ile może kosztować diagnoza w ASO? Bo

> może pojechałbym do ASO zdiagnozować a zrobić u mechanika.

W Lublinie 70 zł za podłączenie do kompa w obydwu stacjach ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już nie wiem co mam dalje sprawdzać. Zatankowałem 18 litrów paliwa

> i przjechalem na tym 105 km. Zgroza. W poniedziałek zaleje

> jeszcze do pelna i posprawdzam ale nawet jak by to nie byl

> wyznaczik takie tankowanie to i tak wiecej powinienem

> przejechac. Jest coś z mieszanką bo dowiedzialem się, że

> końcówka sondy po wyjęciu powinna mieć piaskowy kolor natomiast

> moja miała w połowie czarny jak sadza. Teraz zmieniłem sonde ale

> caly czas pali jak smok. Wałek wymieniony, dzwigienki,

> popychacze, sonda i k.....rwa znów to samo, a paliwo z rury wali

> jak by nie było przepalone albo spalone, nie wiem jak okreslic

> ten zapach. Tak sobie jeszcze myślę, żeby ten katalizator

> wstawić spowrotem ale czy bez niego takie rzeczy by się działy??

Witam ja mam Bravo 1.4 i też pali jak smok... najwięcej opini z jakimi się spotkałem to te, które mówią że te typy tak mają. Lepsze są juz jednoski 1.6 lub jakktoś lubi spokojna jazdę 1.2. Póki co ja jak wiem że posparwdzałem i auto było u mechanika dałem sobie spokój. 7l/100 trasa 11-12l/100 miasto ( a jak jest zimno i robie krótkie trasy to weźmie i z 14l/100|) i wcale tego nie uktywam 30.GIF

Pozdrawiam

Pepe25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sobie jechałem i w czasie jazdy auto mi zgasło. Zjechałem na bok, odpaliło bez problemu. I co to mam k....rwa znów być??

1.4 to normalny silnik. Fakt wyciera sie wałek i może tam jeszcze jakieś inne problemy z nim są ale żeby taka mała pojemność była a tyle palił to cos nie tak. Ja wiem jak mój palił jeszcze w zeszłą zimę. Wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu ? wszystkie sportowe kolektory do seryjnych aut sa spawane

> (robione w krotkich seriach przez warsztaty zajmujace sie

> sportowymi ukladami wydeechowymi np. michaś z rybnika),

> wszystkie custom sportowe maszyny maja spawane kolektory, caly

> swiat spawa cuda (np konstrukcje okretow) a ty mowisz ze nie

> widzisz spawania rozbawiles mnie

Ja nie twierdze że się nie da ... ale nauczony doświadczeniami z CC wiem jak takie spawanie wygląda bo robiłem 3x aż mnie w.. angryfire.gif..o i kupiłem kolektor. Jak masz dobrego speca to jasne że nie ma problemu ale jak ma cały kolektor na allegro za 100 smile.gif. Poza tym widzisz jakie ma gość szczęście do mechaników ja już bym dawno połowe zastrzelił uzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 7.5l w trasie ( 100km/h ) co jestem w stanie zaakceptować ... i 14-15l w mieście, nieważne jak jeżdżone i jak ciepło na zewnątrz zlosnik.gif . Wszystko wskazuje na to że tak ma być, bo lambda ładnie zmienia wartości w trakcie pracy silnika, brak jakichkolwiek dziwnych osadów na świecach czy na sondzie. Nic nie kopci, nie zalewa wink.gif . Nie chce mi się nad tym ślęczeć już - przywykłem wink.gif .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest 7.5l w trasie ( 100km/h ) co jestem w stanie

> zaakceptować ... i 14-15l w mieście, nieważne jak jeżdżone i jak

> ciepło na zewnątrz . Wszystko wskazuje na to że tak ma być, bo

> lambda ładnie zmienia wartości w trakcie pracy silnika, brak

> jakichkolwiek dziwnych osadów na świecach czy na sondzie. Nic

> nie kopci, nie zalewa . Nie chce mi się nad tym ślęczeć już -

> przywykłem .

> Pozdrawiam

To dlatego że mieszkasz w przemysłowym rejonie i mało tlenu w miejskiej zakrecony.gifatmosferze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest 7.5l w trasie ( 100km/h ) co jestem w stanie

> zaakceptować ... i 14-15l w mieście, nieważne jak jeżdżone i jak

> ciepło na zewnątrz . Wszystko wskazuje na to że tak ma być, bo

> lambda ładnie zmienia wartości w trakcie pracy silnika, brak

> jakichkolwiek dziwnych osadów na świecach czy na sondzie. Nic

> nie kopci, nie zalewa . Nie chce mi się nad tym ślęczeć już -

> przywykłem .

> Pozdrawiam

U mnie tak samo jest. Pokonuję krótkie trasy i wykręcam w porywach do 14l/100 km. W trasie na benzynie potrafię zejść poniżej 6 litrów, ale w mieście, na dodatek na krótkich trasach zwłaszcza w zimie nie ma cudów. Zdarza się owszem zużycie niższe, ale ileż można jeździć jak emeryt i tarasowac drogi zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ostatnie moje pytanie. Opary z rury wydechowej strasznie mi śmierdzą czymś takiom jak spalonym. Jak juz wcisne bardziej gaz i pokrece auto do 4 tysiecy to smród jest okropny. Czy to moze być wina zdjętego katalizatora że tak śmierdzi?? Bo w sumie to tak mi sie wydaje, że to zaczęło tak walić jak kata zdjąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.