danielei_punto Napisano 6 Marca 2007 Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 ... który teraz jeszcze obowiązkiem nie jest, ale z pewnością być zacznie, planuje ktoś montaż świateł dziennych w Stilo? Sam montaż wygląda raczej nieskomplikowanie, mocowanie chyba pasuje do przedniego zderzaka Stilo Może by się tak skusić na to przy okresowej wymianie reflektorów, kiedy zderzak i tak będzie ściągany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 6 Marca 2007 Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 > ... który teraz jeszcze obowiązkiem nie jest, ale z pewnością być > zacznie, planuje ktoś montaż świateł dziennych w Stilo? > Sam montaż wygląda raczej nieskomplikowanie, mocowanie chyba pasuje > do przedniego zderzaka Stilo Może by się tak skusić na to przy > okresowej wymianie reflektorów, kiedy zderzak i tak będzie > ściągany? Od kwietnia mają być dostępne także światła dzienne Hella w wersji LED, okrągłe i prostokątne. Z takimi można już chyba całkowicie zapomnieć, że dzienne to jakiś przykry obowiązek i dodatkowe żarówki do pilnowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 6 Marca 2007 Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 > ... który teraz jeszcze obowiązkiem nie jest, ale z pewnością być > zacznie, planuje ktoś montaż świateł dziennych w Stilo? > Sam montaż wygląda raczej nieskomplikowanie, mocowanie chyba pasuje Poza tym, że do przedniego zderzaka 3d bardziej pasowałoby chyba światło od CCento do góry nogami, to czy jakiś elektryk mógłby mi wyjaśnić jak to się dzieje, że to się wyłącza w momencie włączenia świateł mijania? Czy odpowiada za to ten element 58? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 6 Marca 2007 Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 > ... który teraz jeszcze obowiązkiem nie jest, ale z pewnością być > zacznie, planuje ktoś montaż świateł dziennych w Stilo? > Sam montaż wygląda raczej nieskomplikowanie, mocowanie chyba pasuje > do przedniego zderzaka Stilo Może by się tak skusić na to przy > okresowej wymianie reflektorów, kiedy zderzak i tak będzie > ściągany? u mnie reflektorki oryginał już 4 roczek mają - więc nie przewiduję montażu dziennych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 6 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 > to czy jakiś elektryk mógłby > mi wyjaśnić jak to się dzieje, że to się wyłącza w momencie > włączenia świateł mijania? Czy odpowiada za to ten element 58? Nie jestem elektrykiem, ale to 58 to najprawdopodobniej przekaźnik wyłączający światła dzienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 6 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 > Z takimi można już chyba całkowicie zapomnieć, że dzienne to jakiś > przykry obowiązek > i dodatkowe żarówki do pilnowania. W przypadku Stilo to akurat najmniej mi o żarówki chodzi , a bardziej o te nieszczęsne klosze - przy światłach mijania włączonych w słoneczne, gorące południe będą pękać błyskawicznie, a ja będe z tym jeździł do serwisu i wymieniał W sumie te światła dzienne - jeśli tylko są homologowane - to im mniejsze tym lepiej. Do tego diodowe po założeniu powinny być bezobsługowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 > czy jakiś elektryk mógłby > mi wyjaśnić jak to się dzieje, że to się wyłącza w momencie > włączenia świateł mijania? Czy odpowiada za to ten element 58? nikt się nie wypowie? Wstyd. Daniel przynajmniej próbował. Na pewno jakiś magister inżynier wie. i od razu stwierdzi czy ten rysunek ma sens w przypadku auta z CANem, czy nie. Pliiiiiiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 a ile te światła kosztują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmmmmm Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 > a ile te światła kosztują? http://www.allegro.pl/item182502905_swiatla_do_jazdy_dziennej_hella_led_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 Daniel, z calym szacunkiem - masz pradnice w furze ?? Albo jestes z grupy tych , co licza koszty zarowki ?? Pomijajac fuckt, ze ta Hella to circa 550 zyla, to wkomponowanie estetyczne czwegos takieg w bryle stilaka bedzie chyba niemozliwe Zaraz pojawia sie posty, ze to oszczednosc wszystkiego... A ja mysle, ze to oszczednosc, ale w uzywaniu "musku" ;-) Zostaw furaka w spokoju, zapal to co masz a kase przeznacz chocby na albo na Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 pffff bez sensu. Za to można mieć pewnie z 10 kompletów H7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Daniel, z calym szacunkiem - masz pradnice w furze ?? > Albo jestes z grupy tych , co licza koszty zarowki ?? Jestem z tych, co liczą reflektory. Chciałbym nie przekroczyć liczby trzech-czterech kompletów na rok, bo wymiany - nawet jeśli wykonywane w ramach reklamacji - zwyczajnie zajmują czas. > Pomijajac fuckt, ze ta Hella to circa 550 zyla, to wkomponowanie > estetyczne czwegos takieg w bryle stilaka bedzie chyba > niemozliwe Względy estetyczne - mówiąc prosto z mostu - mam gdzieś. Interesują mnie względy praktyczne. Stilo nie jeżdżę na codzień - wożę je tylko do serwisu, gdy pojawi się taka potrzeba - i zwyczajnie nie chce mi sie jeździć tam co trzy-cztery tygodnie na wymianę reflektorów na nowe. Pomijam tu już fakt, że opieszałość w załatwianiu reklamacji ze strony FAP jest tak duża, że zwyczajnie mogą nie zdążyć - i auto będzie stało, bo z popękanymi kloszami reflektorów jeździć nie wolno. W takiej sytuacji trzebaby korzystać z taksówki - co w praktyce oznacza, że bardziej by się opłacało kupić nowe reflektory na własną rękę. Jak dla mnie oszczędność czasu (a byc może i pieniędzy) wynikająca z zastosowania takiego wynalazku jest ewidentna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > pffff > bez sensu. Wręcz przeciwnie. > Za to można mieć pewnie z 10 kompletów H7. A po co mi żarówki H7? Częściej szlag trafia klosze reflektorów niż żarówki, a nowy reflektor ma już nowe żarówki zamontowane. Dla mnie przelicznik jest inny: za to można mieć tylko jakieś 0.6 kompletu nowych lamp przednich do Stilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pharek Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 ciekawe dlaczego producenci samochodów "fabrycznie" nie wyposażają aut w światła do jazdy dziennej - skoro taki obowiązek istnieje w wielu krajach - jaki to problem "dołożyć" dodatkowe lampy do świateł zespolonych albo zamontować je w zderzaku... kwestia włączania/wyłączania tych świateł ręcznie lub automatycznie (przez komputer) to też przecież żaden problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asulk Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Jestem z tych, co liczą reflektory. Chciałbym nie przekroczyć liczby > trzech-czterech kompletów na rok, ..... Jeżdżę na światłach przez cały rok na okrągło. Rozruch silnika razem ze światłami. Reflektory są całe, żadnej żarówki przez ostatni rok nie wymieniłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Jeżdżę na światłach przez cały rok na okrągło. > Rozruch silnika razem ze światłami. > Reflektory są całe, żadnej żarówki przez ostatni rok nie wymieniłem. I co z tego wynika? U mnie światła co dwa-trzy miesiące wyglądają tak: Zimą trwałość świateł jest większa, gdy jest cieplej - mniejsza, co niewątpliwie sugeruje jakiś związek z temperaturą. Nie jest to kwestia konkretnych egzemplarzy reflektorów, bo dokładnie to samo stało się z ośmioma kolejnymi kompletami. Światła dzienne trochę ograniczą problem, bo latem w dzień (czyli przy najwyższych temperaturach) odpadnie konieczność włączania świateł mijania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > I co z tego wynika? > U mnie światła co dwa-trzy miesiące wyglądają tak: > /.../ > Światła dzienne trochę ograniczą problem, bo latem w dzień (czyli > przy najwyższych temperaturach) odpadnie konieczność włączania świateł mijania. To teraz sobie pomyśl tak... Na nową parę reflektorów masz gwarancję biegnącą od nowa. Jeśli założysz światła dzienne, to zmniejszysz częstotliwość pękania wymienionych reflektorów. Nie obejrzysz się, a minie rok, a z nim możliwość darmowej wymiany i będziesz musiał sobie sam kupić nowy komplet. Lepiej nie zakładaj świateł dziennych - przynajmniej reflektory wymieniane będziesz miał do końca posiadania przez Mamę stilaka za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > To teraz sobie pomyśl tak... Na nową parę reflektorów masz gwarancję > biegnącą od nowa. Jeśli założysz światła dzienne, to zmniejszysz > częstotliwość pękania wymienionych reflektorów. Nie zmniejszę, tylko zachowam na dotychczasowym poziomie. Do chwili obecnej latem reflektory były włączane w dzień sporadycznie - od 17 kwietnia będą musiały być włączone w zasadzie non-stop, co dramatycznie skróci ich i tak już mizerną żywotność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > ciekawe dlaczego producenci samochodów "fabrycznie" nie wyposażają > aut w światła do jazdy dziennej - skoro taki obowiązek istnieje > w wielu krajach - jaki to problem "dołożyć" dodatkowe lampy do > świateł zespolonych albo zamontować je w zderzaku... kwestia > włączania/wyłączania tych świateł ręcznie lub automatycznie > (przez komputer) to też przecież żaden problem... A ja nie rozumiem po co dokłądać dodatkowe światła do samochodu który je już ma Co to daje ? Oszczędność żarówek ? Paliwa ? Akumulatora ? Jak mnie nie stać to nie kupuje samochodu . Ile zaoszczędzi sie na paliwie ? No i oszpecanie samochodu jakimiś wytrzeszczami . Śmigam cayly roka na światłach i jakoś nie zbiednialem od tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Co to daje ? Oszczędność żarówek ? Paliwa ? Akumulatora ? Wyżej masz czarno na białym - oszczędność czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Wręcz przeciwnie. > A po co mi żarówki H7? Częściej szlag trafia klosze reflektorów niż > żarówki, a nowy reflektor ma już nowe żarówki zamontowane. > Dla mnie przelicznik jest inny: za to można mieć tylko jakieś 0.6 > kompletu nowych lamp przednich do Stilo Mialem cztery Stilaki i nigdy klosze mi nie popękały. Nie znam osobiście nikogo komu by to się stało . Myśle że wina leży po stronie użytkowanika samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Wyżej masz czarno na białym - oszczędność czasu. Twój przypadek jest hmmm ......... inny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Myśle że wina leży po stronie użytkowanika samochodu. A tak konkretnie? Jak można Twoim zdaniem spowodować pękanie kloszy reflektorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Mam prośbę o odpowiedź na pytanie o elektrykę. Zachęcam do założenia OSOBNEGO wątku o sensie montażu świateł dziennych do epatowania zdjęciami kloszy. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Kolega Daniel ma chyba wyjątkowego pecha. Ja jeżdżę na światłach mijania non stop (aktualnie mija 3-ci rok użytkowania) i na reflektorach nie ma żadnych pęknięć. Jeździłem tak również w krajach z cieplejszym od naszego klimatem. Jedyne co zauważyłem to niewielkie zabrudzenia na wewnętrznej powierzchni reflektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Mam prośbę o odpowiedź na pytanie o elektrykę. Ale w czym konkretnie problem z tą elektryką? W czym może przeszkadzać CAN w kontekście podpięcia zwykłego przekaźnika monostabilnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Kolega Daniel ma chyba wyjątkowego pecha. Nie takiego znowu wyjątkowego - na kąciku było kilka aut z pękającymi kloszami, MirekD opisywał np. jak latem w czasie upału trafił na deszcz i od tego pojawiły się pęknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Kolega jest specyficznym przypadkiem Nikomu innemu klosze nie pękają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Nie takiego znowu wyjątkowego - na kąciku było kilka aut z > pękającymi kloszami, MirekD opisywał np. jak latem w czasie > upału trafił na deszcz i od tego pojawiły się pęknięcia. Może myjesz za silnym strumieniem z Karchera, jezeli myjesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Ale w czym konkretnie problem z tą elektryką? W czym może > przeszkadzać CAN w kontekście podpięcia zwykłego przekaźnika > monostabilnego? No może. Jeśli podepniesz pod wiązke od świateł to może zgłupieć komputer i pokazywać np. przepaloną żarówe. Jeśłi chcesz wykonać instalacje od podstw, tzn podpiąć sie gdzieś pod masę i +, to moim zdaniem nie opłaca się, chociaż komp w tym przypadku nie zgłupieje, bo od czego . A co zrobić z włącznikiem ?? Krótko, to może być więcej strat niz pożytku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > No może. Jeśli podepniesz pod wiązke od świateł to może zgłupieć > komputer i pokazywać np. przepaloną żarówe. Bez przesady - hak jest podpięty w zasadzie tak samo (przez przekaźniki monostabline sterowane bezpośrednio z wiązki) i od pół roku żadnych sensacji to nie powoduje, sygnalizacja przepalonych żarówek z tyłu działa poprawnie, więc nie sądzę, żeby tu miało być jakoś inaczej A tu własnie o to chodzi, żeby sterować załączaniem tych świateł z wiązki reflektorów, bo one mają się zapalać natychmiast po przekręceniu kluczyka i gasnąć wtedy, gdy włączono światła mijania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Może myjesz za silnym strumieniem z Karchera, jezeli myjesz Tu nie chodzi o siłę strumienia, tylko o kontakt gorącego klosza, nagrzanego od świecącej żarówki, z chłodniejszym płynem (wodą, płynem spryskiwaczy, itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Tu nie chodzi o siłę strumienia, tylko o kontakt gorącego klosza, > nagrzanego od świecącej żarówki, z chłodniejszym płynem (wodą, > płynem spryskiwaczy, itd.) Jako nieliczny masz spryskiwacze i chyba o to chodzi Wyłącz je na kilka m-cy i obserwuj. A co do karchera, moze się też przyczynia jak walisz po juz osłabionych kloszach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Bez przesady - hak jest podpięty w zasadzie tak samo (przez > przekaźniki monostabline sterowane bezpośrednio z wiązki) i od > pół roku żadnych sensacji to nie powoduje, sygnalizacja > przepalonych żarówek z tyłu działa poprawnie, więc nie sądzę, > żeby tu miało być jakoś inaczej No właśnie! Czyli ten przekaźnik (58) (przepraszam ja mam maturę, ale w programie nie przerabialiśmy urządzeń monostablinych) mimo CAN: - będzie sterować światłami dziennymi zgodnie z zamysłem prod św dzien? - podobnie jak np. czujn cof (Rado?) nie wywoła mylących impulsów w CAN? - gdzie powinien być wpięty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > ... który teraz jeszcze obowiązkiem nie jest, ale z pewnością być > zacznie, planuje ktoś montaż świateł dziennych w Stilo? > Sam montaż wygląda raczej nieskomplikowanie, mocowanie chyba pasuje > do przedniego zderzaka Stilo Może by się tak skusić na to przy > okresowej wymianie reflektorów, kiedy zderzak i tak będzie > ściągany? w ustawie pada chyba z tego co się orientuje określenie "swiatła mijania" to chyba używnie świateł "dziennych" i tak jest niedozwolone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > w ustawie pada chyba z tego co się orientuje określenie "swiatła > mijania" to chyba używnie świateł "dziennych" i tak jest > niedozwolone A masz przed sobą nowy tekst ustawy? W Dzienniku Ustaw jeszcze nie ma, a do tej pory wyglądało to tak: Quote: Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza: 1) w czasie od zmierzchu do świtu; 2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę; 3) w tunelu. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. Podejrzewam, że zmieni się tylko paragraf pierwszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > A masz przed sobą nowy tekst ustawy? W Dzienniku Ustaw jeszcze nie > ma, a do tej pory wyglądało to tak: > Quote: > Art. 51. > 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas > jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza: > 1) w czasie od zmierzchu do świtu; > 2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez > całą dobę; > 3) w tunelu. > 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej > przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący > pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. > Podejrzewam, że zmieni się tylko paragraf pierwszy... nowego nie posiadam dawaj linka do nowszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > - będzie sterować światłami dziennymi zgodnie z zamysłem prod św > dzien? Jak się go poprawnie podłączy, to powinien. > - podobnie jak np. czujn cof (Rado?) nie wywoła mylących impulsów w > CAN? Przy montażu haka sterowanie dopływem prądu do poszczególnych styków we wtyczce realizowane jest właśnie za pośrednictwem przekaźników: np. zaświecenie się światła stop powoduje załączenie porzekaźnika, dzięki czemu prąd pojawia się na odpowiednim pinie we wtyczce i świeci stop w przyczepce, itd. Skoro w przypadku gniazda przyczepy działa to perfekcyjnie, to tym bardziej nie powinno być problemu z pojedynczym przekaźnikiem. Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do żarówek świateł pozycyjnych czy stopu przepalenie się żarówki świateł mijania nie jest sygnalizowane przez kontrolkę na desce i komputer pokładowy - więc ryzyko problemów jest jeszcze mniejsze. > - gdzie powinien być wpięty? Nie wiem, czy kolor przewodów będzie się zgadzał z opisem w instrukcji, ale - przepraszam za lapidarność opisu, elektrykiem nie jestem - chodzi o drucik we wiązce reflektorów, którym płynie prąd w momencie, gdy światła mijania świecą i nie płynie - gdy nie świecą. W najbliższym czasie będę się przyglądał montażowi tego ustrojstwa w Stilo - mogę porobić zdjęcia kluczowych momentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > - podobnie jak np. czujn cof (Rado?) nie wywoła mylących impulsów w > CAN? Nie, wszystko OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > nowego nie posiadam > dawaj linka do nowszej W aktualnie obowiązującej jest tak, jak zacytowano wyżej. Wersji zmodyfikowanej ostatnio przez (p)osłów i podpisanej przez prezydenta jeszcze na oczy nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Takie cos znalazłem TUUUU Quote: art. 51 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza." uchyla się ust. 4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > Takie cos znalazłem TUUUU Dzięki - czyli wynika z tego, że zasady stosowania świateł dziennych zamiennie z mijania pozostają bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > Dzięki - czyli wynika z tego, że zasady stosowania świateł dziennych > zamiennie z mijania pozostają bez zmian. Tak to wyglada! Poszukaj jeszcze wersji z DU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 witam i jak tam z tymi dziennymi światłami zamontował może ktoś bo ja pewnie to zrobie stilak 1.6 16V LPG 5D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Kolega Daniel ma chyba wyjątkowego pecha. Ja jeżdżę na światłach > mijania non stop (aktualnie mija 3-ci rok użytkowania) i na > reflektorach nie ma żadnych pęknięć. Jeździłem tak również w > krajach z cieplejszym od naszego klimatem. Jedyne co zauważyłem > to niewielkie zabrudzenia na wewnętrznej powierzchni reflektora. Czy to napewno zabrudzenie ? Wszyscy licza jakies zarowki , paliwo ekologie itd.. Nikt nie wpadl na to ze odblysniki w reflektorach sie wypalaja ? Za kilka lat twoje, moje, nasze reflektory beda dawaly swiatla co te malutkie kaganki w 126p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > witam i jak tam z tymi dziennymi światłami zamontował może ktoś bo ja > pewnie to zrobie Ja już jestem po montażu - w sumie po niewielkim zastanowieniu dało się te światła zamontować tak, że są w pełni demontowalne (montaż bezinwazyjny, podłączoine są na szybkozłączkach - pod maską zostaje tylko trochę kabelków). Na razie działają - nie wiem, co tu jeszczcze możnaby napisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Na razie działają - nie wiem, co tu jeszczcze możnaby napisać Nie pisz nic, no może ile $ zapłaciłeś. Zamieść fotkę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > ... który teraz jeszcze obowiązkiem nie jest, ale z pewnością być > zacznie, planuje ktoś montaż świateł dziennych w Stilo? nie zamierzam... nie ma sensownego miejsca w stilo na montaż takich świateł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Ja już jestem po montażu - w sumie po niewielkim zastanowieniu dało > się te światła zamontować tak, że są w pełni demontowalne > Na razie działają FOTY proszę o FOTY jak wygląda stilak Jeśli nie ma problemów to spoko jak możesz to zapodaj parę fotek jak to wygląda no i gdzie montowałeś bo sam się zastanawiam. Pytałem się w ASO elektryka ale ma jakieś obawy jak to będzie grało z boby compem czy nie wywali choinki na pulpicie ale jeśli kolega jest po tak więc jest wszystko OKI i to mnie cieszy stilak 1.6 16V LPG 5D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > Jeśli nie ma problemów to spoko jak możesz to zapodaj parę fotek jak > to wygląda no i gdzie montowałeś bo sam się zastanawiam. Fot na razie nie mam - dziś Stilo zaliczyło "poważną wizytę" w serwisie pod moją opieką, a po opuszczeniu serwisu pojechało w siną dal : najwcześniej będę je widział najprawdopodobniej w następny weekend - i wtedy spróbuję obfocić Co do montażu, to montaż odbył się w ASO, światełka (2PT 008 935-801) mają dość specyficznie skonstruowany uchwyt - można go założyć odwrotnie (tj. "tyłem do przodu") i wtedy stają się bardziej podatne na dopasowanie do zderzaka Stilo. Co do miejsca montażu, to są jakieś ograniczenia odnośnie wysokości, odległości od krawędzi, minimalnego rozstawu, itd. - u mnie (MW - zderzak przedni taki sam jak w 5D) stanęło na centralnym otworze - wlocie powietrza do chłodnicy (pod grillem i tablicą rejestracyjną) - lampy są na obu krawędziach tego wlotu. Miejsce wydawało się być idealne, ale problem polega nad tym, że tam, gdzie zaczyna się wlot powietrza, plastik pierwszego z trzech przetłoczeń na zderzaku jest "podcięty" i nie ma do czego przymocować uchwytów lampek. Ma to i swoje dobre strony - od wewnętrznej strony zderzaka wklejone zostały dwa kawałki ABS-u, a do tych kawałków tworzywa przykręcono uchwyty - plus jest taki, że nie trzeba było dziurawić zderzaka i gdyby kiedykolwiek przyszła mi taka ochota, to mogę usunąć lampki praktycznie bez śladów. Obrócenie uchwytów (o czym pisałem wyżej) spowodowało, że samo mocowanie jest mocno wysunięte do tyłu i dzięki temu uchwyt siedzi w przetłoczeniu na krawędzi wlotu powietrza, a sama lampka wystaje przed zderzak jakieś 3-4 cm. > Pytałem się w ASO elektryka ale ma jakieś obawy jak to będzie grało z > boby compem czy nie wywali choinki na pulpicie O to akurat bym się nie obawiał - do montażu haka producent dostarcza "przejściówkę" mającą zapobiegać tego rodzaju problemom, a ta przejściówka to tak faktycznie zestaw przekaźników. Tutaj sytuacja jest w pełni analogiczna - włączaniem i wyłączaniem steruje przekaźnik, nawet więcej niż jeden, bo elektryk w ASO wykazał się własną inwencją i wpiął tam jeszcze prosty układ (dostępny często na giełdach, używany zwykle przez majsterkowiczów do sterowania światłami mijania w autach, w których nie można zostawić ich włączonych "na zawsze" jak we fiacie), który włącza światła dopiero wtedy, gdy jest ładowanie (działą silnik). Czyli jeśli auto stoi z przekręconym kluczykiem, ale silnik nie działa, to światła dzienne nie świecą (i słusznie). Opis jest trochę cahotyczny, ale myślę, że co nieco wyjaśnił - więcej pewnie byłoby widać ze zdjęć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.