Skocz do zawartości

1,2 SPI 60KM vs 1,2 MPI 75 KM


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i "epitetami"

To raz.

Drugie pytanie

Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać.

Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież "ratalnego upgradu" ;-D

Jak było, to proszę nie strzelać :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i

> "epitetami"

> To raz.

> Drugie pytanie

> Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i

> aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać.

> Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież

> "ratalnego upgradu" ;-D

> Jak było, to proszę nie strzelać :-D

glowica 60 i 75 roznia sie calkowice konstrukcja (niepomoze tu zmiana walka) a doly sa takie same

co do drugiego pytania to ja zrobilem taka hybryde wsadzilem 1.2 (75) przykrecilem stary kolektor dolotowy od SPi razem z przepustnica i wtryskiem no i zostawilem kompa od 1.1 fajnie jezdzilo ale od dolu troszke gorzej sie zbieralo ogolnie da sie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> glowica 60 i 75 roznia sie calkowice konstrukcja (niepomoze tu zmiana

> walka) a doly sa takie same

> co do drugiego pytania to ja zrobilem taka hybryde wsadzilem 1.2 (75)

> przykrecilem stary kolektor dolotowy od SPi razem z przepustnica

> i wtryskiem no i zostawilem kompa od 1.1 fajnie jezdzilo ale od

> dolu troszke gorzej sie zbieralo ogolnie da sie

Dolot i wylot podłączałeś "plug & play", czy dłubałeś coś w sofcie ?

Tak myślę, bo ceny 1,2 75 KM są wcale zachęcające i w sumie opychając 1,1 za niecałego kaflona można wyrwać 1,2...

Hamowałeś może ten "wynalazek" ? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolot i wylot podłączałeś "plug & play", czy dłubałeś coś w

> sofcie ?

> Tak myślę, bo ceny 1,2 75 KM są wcale zachęcające i w sumie opychając

> 1,1 za niecałego kaflona można wyrwać 1,2...

> Hamowałeś może ten "wynalazek" ? :-D

wszystko plug and play

a co do tego 1.1 to ciezko go sprzedac za dobre pieniadze

nie nie hamowalem ale dupohamownia wykazala ze jezdzi lepiej niz 1.1 a pozniej jak podlaczylem pelen wtrysk znow wykres z dupohamowni wzrosl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko plug and play

> a co do tego 1.1 to ciezko go sprzedac za dobre pieniadze

Liczę, że 1,2 goły można kupić za 1200, 1,1 można pchnąć za 600-700, robota za przekładkę to jakieś 2-3 paczki, więc zbilansowuje się na bliskie okolice 1000 zeta...

> nie nie hamowalem ale dupohamownia wykazala ze jezdzi lepiej niz 1.1

> a pozniej jak podlaczylem pelen wtrysk znow wykres z dupohamowni

> wzrosl

Ale lepiej z cyklu "nooo, wiesz, jakbym tak był na lewy półdupek bleszczaty to może i tak", czy "łaaaaaałłłł".

Aha, jeszcze 2 pytania:

ECU od 1,1 nie wariuje? i nie ma problemów z (za) ubogą mieszanką ?

I wiela więcej łykał jako 1,2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i

> "epitetami"

> To raz.

> Drugie pytanie

> Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i

> aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać.

> Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież

> "ratalnego upgradu" ;-D

> Jak było, to proszę nie strzelać :-D

jak chcesz miec dobrze to zmieniasz - glowice, kolektory wydechowy i dolotowy (montaz tych z 1.1 to nie dosc ze rzeżba w kale zlosnik.gif to na dodatek sztuka dla sztuki ) oraz kompa lub program. do tego wypadaloby zmienic pompe paliwa ale jesli auto ma sluzyc tylko do normlanej jazdy to ta z 1.1 spokojnie da radę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak chcesz miec dobrze to zmieniasz - glowice, kolektory wydechowy i

> dolotowy (montaz tych z 1.1 to nie dosc ze rzeżba w kale to

> na dodatek sztuka dla sztuki ) oraz kompa lub program. do tego

> wypadaloby zmienic pompe paliwa ale jesli auto ma sluzyc tylko

> do normlanej jazdy to ta z 1.1 spokojnie da radę

No zaraz, to w końcu kolektory podchodzą z 1,1 SPI do 1,2 MPI, czy nich... ?

Zakładam to co w pierwszym poście - zakładam silnik 1,2 MPI 75 KM i do niego wylot/dolot z wtryskiem od 1,1.

Żadnych cyrków ma nie być, docelowo może do pełnej przeróbki (kolektor + MPI + ECU), ale chodzi o to, żeby się nie wysrało po roku :-D

Żona ma jeździć, a żona lubi cichociemne auta i ścignąć się ze złotówką spod świateł :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No zaraz, to w końcu kolektory podchodzą z 1,1 SPI do 1,2 MPI, czy

> nich... ?

> Zakładam to co w pierwszym poście - zakładam silnik 1,2 MPI 75 KM i

> do niego wylot/dolot z wtryskiem od 1,1.

> Żadnych cyrków ma nie być, docelowo może do pełnej przeróbki

> (kolektor + MPI + ECU), ale chodzi o to, żeby się nie wysrało po

> roku :-D

> Żona ma jeździć, a żona lubi cichociemne auta i ścignąć się ze

> złotówką spod świateł :-D

wydechowy z 1,1 spi do głowicy z 1,2 mpi (75) pasuje bez przeróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydechowy z 1,1 spi do głowicy z 1,2 mpi (75) pasuje bez przeróbek

ale dolotowy juz niebardzo, tym bardziej ze zostawiac wtrysk spi tak naprawde przyrost mocy bedzie niewielki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm...

> Lepton, lepton...

> To zasadniczo podraża koszta całej inwestycji...

nie ma letko jak mówią indianie zlosnik.gif ano wlasnie o caly dolotowy sie wszystko rozbija zlosnik.gif

imho mozna osiagnac ten sam efekt (lub niewiele gorszy) zostawiając silnik spi, dokladajac do niego walek 866 (z MPI 75 km), kolektor dolotowy + program zlosnik.gif moze taka opcja bedzie tansza ale nie wiem, trzeba by policzyc zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czym różnią się te 2 silniki

Głowicą, jej ostprzętem i kawałkiem wiązki idącej do wtryskiwacza, a w przypadku 75 do wtryskiwaczy.

Jeżeli masz teraz 1.1 spi to możesz wrzucić blok z 1.2 zostając przy starej głowicy. Efekt ~60 km i 100 nm powinno być w serii. Bardzo popularna modyfikacja na wyspach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma letko jak mówią indianie ano wlasnie o caly dolotowy sie

> wszystko rozbija

> imho mozna osiagnac ten sam efekt (lub niewiele gorszy) zostawiając

> silnik spi, dokladajac do niego walek 866 (z MPI 75 km),

> kolektor dolotowy + program moze taka opcja bedzie tansza ale

> nie wiem, trzeba by policzyc

Ale ogranicza dalsze modsy, a 1,2 mpi jest imho lepszą bazą.

Z kolei uturbienie 1,1 (najchętniej widziana przeze mnie opcja) to albo rzeźba w kale straszna, albo koszta niewspółmierne do zysków (i dalej rzeźba straszna)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ogranicza dalsze modsy, a 1,2 mpi jest imho lepszą bazą.

> Z kolei uturbienie 1,1 (najchętniej widziana przeze mnie opcja) to

> albo rzeźba w kale straszna, albo koszta niewspółmierne do

> zysków (i dalej rzeźba straszna)...

Wypraszam sobie hehe.gif Uturbienie 1.1 porządne to o wiele wieksze koszta. A takie na odwal to i tak wieksze koszta oraz eksploatacja bardziej kłopotliwa. Bym jednak szedł w N/A jak dla żonki na codzień ma być ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i

> "epitetami"

> To raz.

> Drugie pytanie

> Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i

> aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać.

> Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież

> "ratalnego upgradu" ;-D

> Jak było, to proszę nie strzelać :-D

Głowica 75 KM ma wieksza srednice kanalow dolotowych i wydechowych , ma wieksza o 1mm srednice zaworu dolotowego pozatym dolot od 1.1 nie podpasi bez przerubek do 1.2 75KM ale do glowicy 60 KM podejdzie bez przerobek wiem bo leza u mnie w piwnicy trzy glowice i knulem czy przerabiac glowke od 1.2 60KM pod dolot i wylot od 75KM. Ale chcac cos zyskac na mocy propnuje glowice 1.2 75 KM bo to wlasnie w niej i dolocie tkwia te dodatkowe koniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypraszam sobie Uturbienie 1.1 porządne to o wiele wieksze koszta.

No toż mówię.

Na dobrą sprawę IMHO jedyna sensna (czytaj bezbolesna i "fabryczna" opcja) to zestaw noviteca, a tu już wór złota wielki, a efekty takie sobie, bo kasa powiedzmy x2 i można kupić auto o fabrycznych osiągach wbijających takiego piździka w ziemię, więc...

> A takie na odwal to i tak wieksze koszta oraz eksploatacja

> bardziej kłopotliwa. Bym jednak szedł w N/A jak dla żonki na

> codzień ma być

Nie no, dlatego właśnie myślę o N/A, ale zastanawiam się jak tu przygównozjadzić :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na dobrą sprawę IMHO jedyna sensna (czytaj bezbolesna i "fabryczna" opcja) to zestaw

> noviteca, a tu już wór złota wielki, a efekty takie sobie, bo kasa powiedzmy x2 i można kupić

> auto o fabrycznych osiągach wbijających takiego piździka w ziemię, więc...

Novitec nie był bezbolesnym rozwiązaniem, raczej Van Aaken.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proste pytanie -

Sibui - wsrod maluchowcow te silniki sa poszukiwane, ale jest jeden warunek - musi on buyc kompletny - z komputerem, wiazka, altkiem, rozrusznikiem i kompletnym sprzeglem. Najlepiej jeszcze jakby komputer byl rozkodowany. Jesli spelniasz te warunki to moge ci pomoc pchnac taki silnik. Jesli jestes zainteresowany rozeznaniem sie w temacie - priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sibui - wsrod maluchowcow te silniki sa poszukiwane, ale jest jeden

> warunek - musi on buyc kompletny - z komputerem, wiazka,

> altkiem, rozrusznikiem i kompletnym sprzeglem. Najlepiej jeszcze

> jakby komputer byl rozkodowany. Jesli spelniasz te warunki to

> moge ci pomoc pchnac taki silnik. Jesli jestes zainteresowany

> rozeznaniem sie w temacie - priv.

Nie no, zakładając, że robię przekładkę "budget", to zostawiam cały osprzęt z SPI.

Inaczej kasa leci w górę zastraszającooooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.