Sibui Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i "epitetami" To raz. Drugie pytanie Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać. Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież "ratalnego upgradu" ;-D Jak było, to proszę nie strzelać :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i > "epitetami" > To raz. > Drugie pytanie > Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i > aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać. > Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież > "ratalnego upgradu" ;-D > Jak było, to proszę nie strzelać :-D glowica 60 i 75 roznia sie calkowice konstrukcja (niepomoze tu zmiana walka) a doly sa takie same co do drugiego pytania to ja zrobilem taka hybryde wsadzilem 1.2 (75) przykrecilem stary kolektor dolotowy od SPi razem z przepustnica i wtryskiem no i zostawilem kompa od 1.1 fajnie jezdzilo ale od dolu troszke gorzej sie zbieralo ogolnie da sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > glowica 60 i 75 roznia sie calkowice konstrukcja (niepomoze tu zmiana > walka) a doly sa takie same > co do drugiego pytania to ja zrobilem taka hybryde wsadzilem 1.2 (75) > przykrecilem stary kolektor dolotowy od SPi razem z przepustnica > i wtryskiem no i zostawilem kompa od 1.1 fajnie jezdzilo ale od > dolu troszke gorzej sie zbieralo ogolnie da sie Dolot i wylot podłączałeś "plug & play", czy dłubałeś coś w sofcie ? Tak myślę, bo ceny 1,2 75 KM są wcale zachęcające i w sumie opychając 1,1 za niecałego kaflona można wyrwać 1,2... Hamowałeś może ten "wynalazek" ? :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Dolot i wylot podłączałeś "plug & play", czy dłubałeś coś w > sofcie ? > Tak myślę, bo ceny 1,2 75 KM są wcale zachęcające i w sumie opychając > 1,1 za niecałego kaflona można wyrwać 1,2... > Hamowałeś może ten "wynalazek" ? :-D wszystko plug and play a co do tego 1.1 to ciezko go sprzedac za dobre pieniadze nie nie hamowalem ale dupohamownia wykazala ze jezdzi lepiej niz 1.1 a pozniej jak podlaczylem pelen wtrysk znow wykres z dupohamowni wzrosl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > wszystko plug and play > a co do tego 1.1 to ciezko go sprzedac za dobre pieniadze Liczę, że 1,2 goły można kupić za 1200, 1,1 można pchnąć za 600-700, robota za przekładkę to jakieś 2-3 paczki, więc zbilansowuje się na bliskie okolice 1000 zeta... > nie nie hamowalem ale dupohamownia wykazala ze jezdzi lepiej niz 1.1 > a pozniej jak podlaczylem pelen wtrysk znow wykres z dupohamowni > wzrosl Ale lepiej z cyklu "nooo, wiesz, jakbym tak był na lewy półdupek bleszczaty to może i tak", czy "łaaaaaałłłł". Aha, jeszcze 2 pytania: ECU od 1,1 nie wariuje? i nie ma problemów z (za) ubogą mieszanką ? I wiela więcej łykał jako 1,2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 to widze nie tylko buda w Twoim CC to jest drut bo jeszcze i silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i > "epitetami" > To raz. > Drugie pytanie > Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i > aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać. > Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież > "ratalnego upgradu" ;-D > Jak było, to proszę nie strzelać :-D jak chcesz miec dobrze to zmieniasz - glowice, kolektory wydechowy i dolotowy (montaz tych z 1.1 to nie dosc ze rzeżba w kale to na dodatek sztuka dla sztuki ) oraz kompa lub program. do tego wypadaloby zmienic pompe paliwa ale jesli auto ma sluzyc tylko do normlanej jazdy to ta z 1.1 spokojnie da radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > jak chcesz miec dobrze to zmieniasz - glowice, kolektory wydechowy i > dolotowy (montaz tych z 1.1 to nie dosc ze rzeżba w kale to > na dodatek sztuka dla sztuki ) oraz kompa lub program. do tego > wypadaloby zmienic pompe paliwa ale jesli auto ma sluzyc tylko > do normlanej jazdy to ta z 1.1 spokojnie da radę No zaraz, to w końcu kolektory podchodzą z 1,1 SPI do 1,2 MPI, czy nich... ? Zakładam to co w pierwszym poście - zakładam silnik 1,2 MPI 75 KM i do niego wylot/dolot z wtryskiem od 1,1. Żadnych cyrków ma nie być, docelowo może do pełnej przeróbki (kolektor + MPI + ECU), ale chodzi o to, żeby się nie wysrało po roku :-D Żona ma jeździć, a żona lubi cichociemne auta i ścignąć się ze złotówką spod świateł :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > No zaraz, to w końcu kolektory podchodzą z 1,1 SPI do 1,2 MPI, czy > nich... ? > Zakładam to co w pierwszym poście - zakładam silnik 1,2 MPI 75 KM i > do niego wylot/dolot z wtryskiem od 1,1. > Żadnych cyrków ma nie być, docelowo może do pełnej przeróbki > (kolektor + MPI + ECU), ale chodzi o to, żeby się nie wysrało po > roku :-D > Żona ma jeździć, a żona lubi cichociemne auta i ścignąć się ze > złotówką spod świateł :-D wydechowy z 1,1 spi do głowicy z 1,2 mpi (75) pasuje bez przeróbek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > wydechowy z 1,1 spi do głowicy z 1,2 mpi (75) pasuje bez przeróbek ale dolotowy juz niebardzo, tym bardziej ze zostawiac wtrysk spi tak naprawde przyrost mocy bedzie niewielki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > ale dolotowy juz niebardzo, tym bardziej ze zostawiac wtrysk spi tak > naprawde przyrost mocy bedzie niewielki Hmmm... Lepton, lepton... To zasadniczo podraża koszta całej inwestycji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Hmmm... > Lepton, lepton... > To zasadniczo podraża koszta całej inwestycji... nie ma letko jak mówią indianie ano wlasnie o caly dolotowy sie wszystko rozbija imho mozna osiagnac ten sam efekt (lub niewiele gorszy) zostawiając silnik spi, dokladajac do niego walek 866 (z MPI 75 km), kolektor dolotowy + program moze taka opcja bedzie tansza ale nie wiem, trzeba by policzyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 afaik miales silnik 1.1 mpi z pandy, z kolektorem z p75 z zalozonym wtryskiem z spi wiec dlatego pasowalo bo inaczej ssacy z spi nie pasuje do mpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > czym różnią się te 2 silniki Głowicą, jej ostprzętem i kawałkiem wiązki idącej do wtryskiwacza, a w przypadku 75 do wtryskiwaczy. Jeżeli masz teraz 1.1 spi to możesz wrzucić blok z 1.2 zostając przy starej głowicy. Efekt ~60 km i 100 nm powinno być w serii. Bardzo popularna modyfikacja na wyspach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 A o natrysku oleju na tłoki nie zapomniałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > A o natrysku oleju na tłoki nie zapomniałeś A przypadkiem natrysk to nie jest w 16v dopiero ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > nie ma letko jak mówią indianie ano wlasnie o caly dolotowy sie > wszystko rozbija > imho mozna osiagnac ten sam efekt (lub niewiele gorszy) zostawiając > silnik spi, dokladajac do niego walek 866 (z MPI 75 km), > kolektor dolotowy + program moze taka opcja bedzie tansza ale > nie wiem, trzeba by policzyc Ale ogranicza dalsze modsy, a 1,2 mpi jest imho lepszą bazą. Z kolei uturbienie 1,1 (najchętniej widziana przeze mnie opcja) to albo rzeźba w kale straszna, albo koszta niewspółmierne do zysków (i dalej rzeźba straszna)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 75 już miała o ile się nie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urwis Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Ale ogranicza dalsze modsy, a 1,2 mpi jest imho lepszą bazą. > Z kolei uturbienie 1,1 (najchętniej widziana przeze mnie opcja) to > albo rzeźba w kale straszna, albo koszta niewspółmierne do > zysków (i dalej rzeźba straszna)... Wypraszam sobie Uturbienie 1.1 porządne to o wiele wieksze koszta. A takie na odwal to i tak wieksze koszta oraz eksploatacja bardziej kłopotliwa. Bym jednak szedł w N/A jak dla żonki na codzień ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > A o natrysku oleju na tłoki nie zapomniałeś A to wszystkie mają, czy tak jak się na taśmie trafiło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > A to wszystkie mają, czy tak jak się na taśmie trafiło ? nie wszystkie, w zadnym spi nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > nie wszystkie, w zadnym spi nie bylo Czyli każdy 1.2 mpi ma, nie ważne z jaką głowicą, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Czyli każdy 1.2 mpi ma, afaik nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmilSTo Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Proste pytanie - czym różnią się te 2 silniki, poza wtryskiem i > "epitetami" > To raz. > Drugie pytanie > Czy jeżeli kupię silnik 1,2 MPI to podejdzie pod to kolektor i > aparatura wtryskowa z 1,1 SPI i jak to będzie banglać. > Tak się zastanawiam w temacie "ogranicznika kosztów" tudzież > "ratalnego upgradu" ;-D > Jak było, to proszę nie strzelać :-D Głowica 75 KM ma wieksza srednice kanalow dolotowych i wydechowych , ma wieksza o 1mm srednice zaworu dolotowego pozatym dolot od 1.1 nie podpasi bez przerubek do 1.2 75KM ale do glowicy 60 KM podejdzie bez przerobek wiem bo leza u mnie w piwnicy trzy glowice i knulem czy przerabiac glowke od 1.2 60KM pod dolot i wylot od 75KM. Ale chcac cos zyskac na mocy propnuje glowice 1.2 75 KM bo to wlasnie w niej i dolocie tkwia te dodatkowe koniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Wypraszam sobie Uturbienie 1.1 porządne to o wiele wieksze koszta. No toż mówię. Na dobrą sprawę IMHO jedyna sensna (czytaj bezbolesna i "fabryczna" opcja) to zestaw noviteca, a tu już wór złota wielki, a efekty takie sobie, bo kasa powiedzmy x2 i można kupić auto o fabrycznych osiągach wbijających takiego piździka w ziemię, więc... > A takie na odwal to i tak wieksze koszta oraz eksploatacja > bardziej kłopotliwa. Bym jednak szedł w N/A jak dla żonki na > codzień ma być Nie no, dlatego właśnie myślę o N/A, ale zastanawiam się jak tu przygównozjadzić :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > Na dobrą sprawę IMHO jedyna sensna (czytaj bezbolesna i "fabryczna" opcja) to zestaw > noviteca, a tu już wór złota wielki, a efekty takie sobie, bo kasa powiedzmy x2 i można kupić > auto o fabrycznych osiągach wbijających takiego piździka w ziemię, więc... Novitec nie był bezbolesnym rozwiązaniem, raczej Van Aaken. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > afaik nie To które mają, a które nie w końcu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > Proste pytanie - Sibui - wsrod maluchowcow te silniki sa poszukiwane, ale jest jeden warunek - musi on buyc kompletny - z komputerem, wiazka, altkiem, rozrusznikiem i kompletnym sprzeglem. Najlepiej jeszcze jakby komputer byl rozkodowany. Jesli spelniasz te warunki to moge ci pomoc pchnac taki silnik. Jesli jestes zainteresowany rozeznaniem sie w temacie - priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > Sibui - wsrod maluchowcow te silniki sa poszukiwane, ale jest jeden > warunek - musi on buyc kompletny - z komputerem, wiazka, > altkiem, rozrusznikiem i kompletnym sprzeglem. Najlepiej jeszcze > jakby komputer byl rozkodowany. Jesli spelniasz te warunki to > moge ci pomoc pchnac taki silnik. Jesli jestes zainteresowany > rozeznaniem sie w temacie - priv. Nie no, zakładając, że robię przekładkę "budget", to zostawiam cały osprzęt z SPI. Inaczej kasa leci w górę zastraszającooooo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > Novitec nie był bezbolesnym rozwiązaniem, raczej Van Aaken. Whatever - chodzi o gotowy zestaw, na nowych klamotach, wszystko działające pnp, a nie rzeźba i druty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > To które mają, a które nie w końcu ? w/g informacji z tego kącika - 1,2 16v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > To które mają, a które nie w końcu ? wszystkie 16v, 8v 75 wg. specyfikacji fiata tez powinny miec ale niestety nie wszystkie mają, loteria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > nie wszystkie, w zadnym spi nie bylo błąd, u mnie w 1.2 spi było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.