Skocz do zawartości

Centralny zamek w Astra F - awaria


nero541

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę nie sugerować się moim autem - chodzi o Astrę F znajomego. Dziś po zamknięciu samochodu już go nie otworzył - wszystkie drzwi pozostały zablokowane, brak możliwości przekręcenia kluczyka w stronę otwierania zamka. Do samochodu udało się wejść po otwarciu kluczykiem tylnej klapy (hatchback). Zdemontowaliśmy tapicerkę lewych tylnych drzwi i po odpięciu cięgna siłownika zamek działa tylko mechanicznie. Tapicerki w przednich lewych drzwiach nie możemy zdjąć, udało się ją tylko trochę odchylić od strony środkowego słupka, tak że widać wiązki przewodów: 3 przewodową i 5 przewodową, a właśnie w tych drzwiach siłownik jest podejrzany bo kiedyś już padł i jakiś fachowiec go zreanimował.

Odpięcie akumulatora nic nie dało.

I teraz pytania:

- czy w Astrze F jest ryglowanie;

- czy odpięcie centralki coś pomoże, a jeśli tak to czy da się do niej dostać przy zamkniętych drzwiach;

- jak można otworzyć przednie drzwi, po odchyleniu tapicerki widać zamek, nie widać siłownika, jest trochę miejsca na manipulacje.

- czy po odcięciu wiązki do siłownika odpuści zamek czy trzeba podać zasilanie na otwarcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety musze cie zmartwic kolego w efce jest ryglowanie i to do tego mechaniczne odpiecie centralki nic tutaj nie da proponowalbym raczej zadzwonic do jakiejs firmy ktora zajmuje sie awaryjnym otwiraniem samochodow najmniejsz straty bo odchylanie na sile tapicerki przy zamknietych drzwiach na zdrowie wam nie wyjdzie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety musze cie zmartwic kolego w efce jest ryglowanie i to do

> tego mechaniczne odpiecie centralki nic tutaj nie da

> proponowalbym raczej zadzwonic do jakiejs firmy ktora zajmuje

> sie awaryjnym otwiraniem samochodow najmniejsz straty bo

> odchylanie na sile tapicerki przy zamknietych drzwiach na

> zdrowie wam nie wyjdzie

> pozdro

Nie ma więc możliwości odpięcia czy nawet zniszczenia cięgła tak by można było otworzyć drzwi kierowcy ?

Dojazd takiej firmy + koszt robocizny wyniesie więcej niż kupno tapicerki z odzysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma więc możliwości odpięcia czy nawet zniszczenia cięgła tak by

> można było otworzyć drzwi kierowcy ?

> Dojazd takiej firmy + koszt robocizny wyniesie więcej niż kupno

> tapicerki z odzysku.

Nie no możliwość jest. Drzwi kierowcy blokowane są mechanicznie przez bębenek zamka. Jeżeli się go przekręci w pozycję poziomą to cięgno jego które idzie w dół do zamka nie pozwala na ruch dźwigniom przy zamku. miałem to wszystko na wierzchu i nie wygląda tak strasznie i skomplikowanie a nawet konstrukcja jest bardzo prosta. Z tym że piszesz że po zamknięciu nie da się otworzyć. Czyli jak to mam rozumieć że nie możesz przekręcić kluczyka w drzwiach kierowcy ani pasażera a w drzwiach kierowcy kluczyk jest w pozycji poziomej?? Bo jeśli tak to znaczyłoby że masz zaryglowane pozostałe drzwi przez siłowniki (odłączenie napięcia i centralki nic nie da) a dodatkowo w drzwiach kierowcy masz zablokowaną wkładkę zamka (bo w oryginale tylko ona ryglowała zamek w tych drzwiach) bądź ktoś grzebał i wymienił siłownik w drzwiach kierowcy. Jeszcze jest taki przełącznik na bębenku drzwi kierowcy odpowiedzialny za ryglowanie pozostałych drzwi. żeby coś zrobić wypadałoby go odłączyć. On ma swoją wtyczkę na dole drzwi. Ogólnie Jest troszkę dłubania ale jak nie widzę tego przed oczami to ciężko mi powiedzieć co można by zrobić.

Więc jeśli masz możliwość dostania się do zamka (klamki drzwi kierowcy) od tyłu to pasowałoby ją odkręcić i po odpinać cięgna wtedy zamek powinien się dać otworzyć. Siłownik w tych drzwiach w oryginale nie ma rygla wewnątrz siłownika wiec nie powinien ten siłownik jeśli nawet uszkodzony stawiać dużego oporu (przynajmniej w moim roczniku tak jest zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no możliwość jest. Drzwi kierowcy blokowane są mechanicznie przez

> bębenek zamka. Jeżeli się go przekręci w pozycję poziomą to

> cięgno jego które idzie w dół do zamka nie pozwala na ruch

> dźwigniom przy zamku. miałem to wszystko na wierzchu i nie

> wygląda tak strasznie i skomplikowanie a nawet konstrukcja jest

> bardzo prosta. Z tym że piszesz że po zamknięciu nie da się

> otworzyć. Czyli jak to mam rozumieć że nie możesz przekręcić

> kluczyka w drzwiach kierowcy ani pasażera a w drzwiach kierowcy

> kluczyk jest w pozycji poziomej?? Bo jeśli tak to znaczyłoby że

> masz zaryglowane pozostałe drzwi przez siłowniki (odłączenie

> napięcia i centralki nic nie da) a dodatkowo w drzwiach kierowcy

> masz zablokowaną wkładkę zamka (bo w oryginale tylko ona

> ryglowała zamek w tych drzwiach) bądź ktoś grzebał i wymienił

> siłownik w drzwiach kierowcy. Jeszcze jest taki przełącznik na

> bębenku drzwi kierowcy odpowiedzialny za ryglowanie pozostałych

> drzwi. żeby coś zrobić wypadałoby go odłączyć. On ma swoją

> wtyczkę na dole drzwi. Ogólnie Jest troszkę dłubania ale jak nie

> widzę tego przed oczami to ciężko mi powiedzieć co można by

> zrobić.

> Więc jeśli masz możliwość dostania się do zamka (klamki drzwi

> kierowcy) od tyłu to pasowałoby ją odkręcić i po odpinać cięgna

> wtedy zamek powinien się dać otworzyć. Siłownik w tych drzwiach

> w oryginale nie ma rygla wewnątrz siłownika wiec nie powinien

> ten siłownik jeśli nawet uszkodzony stawiać dużego oporu

> (przynajmniej w moim roczniku tak jest )

przyjacielu wlacznik o ktorym piszesz nie jest od ryglowania jest wlacznik od zamka centralnego krotko mowiac wlacza zamek lub go rozlacza ryglowanie w efkach jest mechaniczne niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak to mam rozumieć że nie możesz przekręcić

> kluczyka w drzwiach kierowcy ani pasażera a w drzwiach kierowcy

> kluczyk jest w pozycji poziomej?? Bo jeśli tak to znaczyłoby że

> masz zaryglowane pozostałe drzwi przez siłowniki (odłączenie

> napięcia i centralki nic nie da) a dodatkowo w drzwiach kierowcy

> masz zablokowaną wkładkę zamka (bo w oryginale tylko ona

> ryglowała zamek w tych drzwiach) bądź ktoś grzebał i wymienił

> siłownik w drzwiach kierowcy. Jeszcze jest taki przełącznik na

> bębenku drzwi kierowcy odpowiedzialny za ryglowanie pozostałych

> drzwi. żeby coś zrobić wypadałoby go odłączyć. On ma swoją

> wtyczkę na dole drzwi.

Kluczyk daje się przekręcić tylko tak jak przy zamykaniu. W przeciwnym kierunku opór jest tak duży, że mam wrażenie, że kluczyk się złamie - tak samo jest w drzwiach pasażera. Co do przełącznika ryglowania - jeśli idą do niego 3 przewody to ta złączka została rozpięta - brak reakcji.

Czy jeśli przetnę przewody do podejrzanego siłownika (drzwi kierowcy) to da radę otworzyć drzwi kluczykiem od strony pasażera ? Czy jeśli obie wkładki są zablokowane to na jakie kolory przewodów podać napięcie, żeby zadziałał siłownik ?

Mam schemat elektryczny do F-ki ale schemat i kolory kabli są po niemiecku, czy ma ktoś rozpiskę tych przewodów w bardziej zrozumiałym języku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kluczyk daje się przekręcić tylko tak jak przy zamykaniu. W

> przeciwnym kierunku opór jest tak duży, że mam wrażenie, że

> kluczyk się złamie - tak samo jest w drzwiach pasażera. Co do

> przełącznika ryglowania - jeśli idą do niego 3 przewody to ta

> złączka została rozpięta - brak reakcji.

> Czy jeśli przetnę przewody do podejrzanego siłownika (drzwi kierowcy)

> to da radę otworzyć drzwi kluczykiem od strony pasażera ? Czy

> jeśli obie wkładki są zablokowane to na jakie kolory przewodów

> podać napięcie, żeby zadziałał siłownik ?

> Mam schemat elektryczny do F-ki ale schemat i kolory kabli są po

> niemiecku, czy ma ktoś rozpiskę tych przewodów w bardziej

> zrozumiałym języku ?

Ryglowanie jest mechaniczne ! Bylo to pisane w tym watku juz x razy. Podlaczanie, odlaczanie kabli nic Ci nie da bo takie zabezpieczenie byloby nieskuteczne. Pomysl co byloby gdybys zostawil auto zaryglowane i rozladowalby sie akumulator ??? Wg Twojego toku myslenia auto otworzyloby sie. Moze wez normalnie jakis lamak i po chamsku zlam to ryglowanie ??? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ryglowanie jest mechaniczne ! Bylo to pisane w tym watku juz x razy.

Czyli jeśli nie można przekręcić kluczyka tzn, że obie wkładki są uszkodzone ?

Jeśli tak to co pozostaje - demontaż klamki od wewnątrz i odpinanie cięgieł tak jak radzi kol. zmitradj ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo, machałem kluczykiem w zamku z 30 minut i nic, przyjechał gość od awaryjnego otwierania zamków i otworzył ją w kilkanaście sekund, tym że samym kluczykiem, w tym że samym zamku - zapłaciłem 100zł i miałem otwarte auto - skończyło się na wymianie zamka bo zaciął się na dedlocku i siłownika bo się spalił próbując to otworzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jeśli nie można przekręcić kluczyka tzn, że obie wkładki są

> uszkodzone ?

> Jeśli tak to co pozostaje - demontaż klamki od wewnątrz i odpinanie

> cięgieł tak jak radzi kol. zmitradj ?

najprawdopodobniej wkladki w drzwiach od strony pasazera nawet nie masz ja mam tak usiebie kluczyk wchodzi i ani w jedna anie w druga mowie o drzwiach pasazera i co sie pozniej okazalo?...... ze nei ma wkladki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyjacielu wlacznik o ktorym piszesz nie jest od ryglowania jest

> wlacznik od zamka centralnego krotko mowiac wlacza zamek lub go

> rozlacza ryglowanie w efkach jest mechaniczne niestety

To proszę spojrzeć w:

1 - schemat elektryczny najlepiej z WOA na schemat 7 bądź 13 i odszukać przełącznik S41. O nim właśnie mówię i popatrzeć jak jest podłączony. (w drzwiach pasażera jest S42 i on rzeczywiście służy do zamykania centralnego)

2 - rozebrać drzwi kierowcy i wizualnie obejrzeć w jakiej sytuacji on załącza i co się dzieje po jego załączeniu. Z moich obserwacji wynika że:

a) - zamknięcie zamków kluczykiem nie powoduje wyzwolenia tego przełącznika więc nie ma on nic do sterowania centralnym zamkiem. Zamki są sterowane poprzez dociągniecie siłownika przez kluczyk do pozycji zamkniętej a dopiero siłownik w tej pozycji zwiera wewnętrzny styk (piny 5 (masa) i 4 na siłowniku) i daje masowy sygnał (przewód BRRT) do centralki aby wyzwolić zadziałanie pozostałych siłowników

b) - przekręcenie bębenka zamka dalej (czyli do pozycji poziomej) powoduje załączenie przełącznika. W tej chwili słychać taki charakterystyczny dźwięk z pozostałych drzwi. Po oględzinach drzwi okazuje się że nie da się ich w żaden sposób otworzyć czyli są zaryglowane.

c) - Przy otwartych zamkach wcisnąć przełącznik np płaskim śrubokrętem - efekt: Zamki się zamykają po sprawdzeniu zamki pasażerów są dodatkowo zaryglowane oprócz drzwi kierowcy ponieważ bębenek jest w pozycji pionowej a nie poziomej.

d) - wyjąć zamek i sobie po przepychać zapadki i popatrzeć co się dzieje w jakiej pozycji; kiedy można zamek otworzyć a kiedy nie.

3 - wyjąć siłownik z drzwi kierowcy i pasażera i podać napięcie na jednym i drugim na pin 2(+) 6(-) Siłownik z drzwi kierowcy da się ręcznie wyciągnąć a z drzwi pasażera nie bo będzie zaryglowany. W schemacie widać że Siłownik drzwi pasażera ma dodatkowy pin nr1 (kierowcy go nie ma) i on jest odpowiedzialny za ryglowanie jak nie ma na nim masy to zamyka z ryglowaniem a jak jest masa to zamyka bez ryglowania. Czyli można zrobić jeszcze jedno doświadczenie z tym że (+) podajemy na pin 6 a (-) na pin 1 i 2 przy takim podłączeniu siłownik drzwi pasażera zamknie się ale nie zarygluje. aby otworzyć zaryglowany siłownik wystarczy mu podać napięcie na pin 2 i 6 w odwrotnej polaryzacji.

dsc00164alg1.jpg

Więc ryglowanie w astrze realizowane jest mechanicznie ale tylko w przypadku drzwi kierowcy. Pozostałe drzwi ryglowane są elektrycznie poprzez siłownik. Siłownika nie rozbierałem ale skubaniec jak się zarygluje to nic mu nie zrobisz dopóki nie podasz mu napięcia aby się sam otworzył. Oczywiście napięcia należy podawać na siłowniki na króciutką chwilkę bo jak się przyłoży na dłuższy czas to pewnie się spali siłownik.

A zapomniałbym

Piszę to tylko po to bo z moich obserwacji wynika że ten przełącznik służy do ryglowania a nie do sterowania centralnym. Na pewno jest tak w moim autku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jeśli nie można przekręcić kluczyka tzn, że obie wkładki są

> uszkodzone ?

> Jeśli tak to co pozostaje - demontaż klamki od wewnątrz i odpinanie

> cięgieł tak jak radzi kol. zmitradj ?

Nie. Wygląda na to że masz uszkodzoną wkładkę w drzwiach kierowcy drzwi pasażera są ok bo nie przekręcisz zaryglowanego zamka w tych drzwiach bo nie pozwoli na to siłownik. Tak Trzy przewodowy przewód jest od tego przełącznika teraz jakbyś uporał się z bębenkiem drzwi kierowcy lub odpiął od niego cięgno to będziesz mógł wyciągnąć ten dzyndzel od środka w drzwiach kierowcy. A jeśli go wyciągniesz i siłownik będzie podłączony to reszta zamków powinna się sama otworzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kluczyk daje się przekręcić tylko tak jak przy zamykaniu. W

> przeciwnym kierunku opór jest tak duży, że mam wrażenie, że

> kluczyk się złamie - tak samo jest w drzwiach pasażera. Co do

> przełącznika ryglowania - jeśli idą do niego 3 przewody to ta

> złączka została rozpięta - brak reakcji.

Bo reakcji nie będzie. Odłączyłeś tylko przełącznik teraz pasowałoby wysterować zamki do otwarcia.

Jak uda ci się otworzyć zamki to ten przełącznik musi być podłączony i rozwarty bo jeśli jest odłączony bądź zwarty to zamki przy próbie zamknięcia zamykają się i ryglują

Sprawdzałem.

> Czy jeśli przetnę przewody do podejrzanego siłownika (drzwi kierowcy)

> to da radę otworzyć drzwi kluczykiem od strony pasażera ? Czy

> jeśli obie wkładki są zablokowane to na jakie kolory przewodów

> podać napięcie, żeby zadziałał siłownik ?

> Mam schemat elektryczny do F-ki ale schemat i kolory kabli są po

> niemiecku, czy ma ktoś rozpiskę tych przewodów w bardziej

> zrozumiałym języku ?

Nic nie przecinaj przy siłowniku jest kostka ale odłączenie go nic nie da. Żeby dać sygnał do otwarcia centralce to trzeba podać masę na przewód BRWS (brązowy z białym paskiem) w wiązce do siłownika bądź jak uda ci się rozkręcić próg to tam też te przewody znajdziesz

EDIT:

spróbuj wyciągnąć wtyczkę od siłownika drzwi kierowcy wtedy jeśli rzeczywiście jest uszkodzony to nie będzie mieszał i we wtyczce zewrzeć piny 5 i 3 które to będą to masz zdjęcie gniazda siłownika trochę wyżej. Powinny się otworzyć pozostałe drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spróbuj wyciągnąć wtyczkę od siłownika drzwi kierowcy wtedy jeśli

> rzeczywiście jest uszkodzony to nie będzie mieszał i we wtyczce

> zewrzeć piny 5 i 3 które to będą to masz zdjęcie gniazda

> siłownika trochę wyżej. Powinny się otworzyć pozostałe drzwi

Dzięki, spróbuję.

Czy ta wtyczka przy siłowniku ma jakiś zatrzask, zabezpieczenie przed wysunięciem ?

W jaki sposób jest zamocowany siłownik w drzwiach - da się go odkręcić mając zamknięte drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, spróbuję.

> Czy ta wtyczka przy siłowniku ma jakiś zatrzask, zabezpieczenie przed

> wysunięciem ?

Tak ma takie dwa ząbki ale wyjdzie troszkę z oporem ale delikatnie ją na boki i nie ma siły żeby nie wyszła. Tak wygląda gniazdo i w te dziurki wchodzą te ząbki

dsc00461ib7.jpg

> W jaki sposób jest zamocowany siłownik w drzwiach - da się go

> odkręcić mając zamknięte drzwi ?

Raczej go nie odkręcisz przy zamkniętych bo siłownik jest przykręcony do zamka na dwóch śrubach chyba na wkrętak ale to nie istotne

dsc00462sf7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie włączałem się do dyskusji, bo do tej pory nie miałem takich problemów i nie mam żadnych doświadczeń w tym względzie. Ale problemy nero zaniepokoiły mnie, ponieważ zawsze zostawiałem samochód z zamkami zaryglowanymi, co by nie ułatwiać życia złodziejowi. Czy powinienem zmienić nawyk? Jak Wy, Szanowni Koledzy zostawiacie swoje samochody, otwór na kluczyk poziomo czy pionowo?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nie włączałem się do dyskusji, bo do tej pory nie miałem takich

> problemów i nie mam żadnych doświadczeń w tym względzie. Ale

> problemy nero zaniepokoiły mnie, ponieważ zawsze zostawiałem

> samochód z zamkami zaryglowanymi, co by nie ułatwiać życia

> złodziejowi. Czy powinienem zmienić nawyk? Jak Wy, Szanowni

> Koledzy zostawiacie swoje samochody, otwór na kluczyk poziomo

> czy pionowo?

> Pozdrawiam.

Drzwi ryglowalem tylko w obcych miastach wink.gif U "siebie" robilem tylko pik pilotem 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby dać sygnał do otwarcia centralce to trzeba podać

> masę na przewód BRWS (brązowy z białym paskiem) w wiązce do

> siłownika bądź jak uda ci się rozkręcić próg to tam też te

> przewody znajdziesz

Po wyrwaniu tapicerki na tzw. "chama", odpięciu cięgła drzwi kierowcy otwarły się i dalej już było z górki. W wtyczce od siłownika kierowcy podałem masę na przewód biało-brązowy i odpuściły pozostałe drzwi. Wkładka w drzwiach kierowcy nie jest uszkodzona - przy odpiętym siłowniku drzwi zamyka i otwiera się kluczykiem bez problemu. Pozostałe drzwi zamykają / otwierają się kluczykiem w zamku drzwi pasażera. Teraz zostało tylko kupić siłownik i plastikowe spinki do tapicerki, bo o dziwo tylko to ucierpiało przy demontażu.

Wielkie dzięki bow.gif za pomoc, szczególnie dla kol. kamilk_26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wyrwaniu tapicerki na tzw. "chama", odpięciu cięgła drzwi kierowcy

> otwarły się i dalej już było z górki. W wtyczce od siłownika

> kierowcy podałem masę na przewód biało-brązowy i odpuściły

> pozostałe drzwi. Wkładka w drzwiach kierowcy nie jest uszkodzona

> - przy odpiętym siłowniku drzwi zamyka i otwiera się kluczykiem

> bez problemu. Pozostałe drzwi zamykają / otwierają się

> kluczykiem w zamku drzwi pasażera. Teraz zostało tylko kupić

> siłownik i plastikowe spinki do tapicerki, bo o dziwo tylko to

> ucierpiało przy demontażu.

> Wielkie dzięki za pomoc, szczególnie dla kol. kamilk_26.

Dobrze że się wyjaśniło co ją boli ok.gif

A jeśli chodzi o ten uszkodzony siłownik to możesz mu podać napięcie do otwarcia bo bardzo ciekawi mnie czy czasem się nie otworzy. mam pewne podejrzenia co do jego budowy i zastanawiam się czy się sprawdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli chodzi o ten uszkodzony siłownik to możesz mu podać

> napięcie do otwarcia bo bardzo ciekawi mnie czy czasem się nie

> otworzy. Mam pewne podejrzenia co do jego budowy i zastanawiam

> się czy się sprawdzą.

OK - wezmę siłownik od znajomego i go przetestuję.

A coś bliżej na temat tych podejrzeń ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK - wezmę siłownik od znajomego i go przetestuję.

> A coś bliżej na temat tych podejrzeń ?

Ciekawi mnie czy czasem nie jest tak zbudowany jak ten od strony pasażera czyli z ryglem a tylko nie ma wyprowadzonego pinu nr1 na zewnątrz tylko zwarty w środku do masy. To by wyjaśniało jego zablokowanie w pozycji zamkniętej. Tak sobie pomyślałem bo z reguły w masowej produkcji wszystko upraszczają i nie robią kilku rodzai tylko jeden różniący się czymś tam ale zawsze można go przekształcić w pełni funkcjonalny. Może jest tak też z tymi siłownikami. Tak sobie marzę zeby.GIF

EDIT:

Tak mnie gryzło że rozebrałem swój sprawny (kierowcy) no i w środku wygląda tak:

dsc00470yx4.th.jpg dsc00471sv8.th.jpg dsc00472zw8.th.jpg

Na trzecim zdjęciu widać że jest miejsce na jeszcze jeden mikrostyk i pewnie da się go przerobić na wersję z ryglowaniem w dosyć prosty sposób. Tak patrząc na jego budowę i jak działa coś mam wrażenie że jak podasz mu napięcie do otwarcia to się otworzy i będzie działał dalej no chyba że się silniczek spalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak patrząc na jego budowę i jak działa coś mam

> wrażenie że jak podasz mu napięcie do otwarcia to się otworzy i

> będzie działał dalej no chyba że się silniczek spalił.

Wrażenie miałeś jak najbardziej słuszne - na stole działa w obie strony, tzn. zamyka i otwiera. Mimo to rozebrałem go, żeby zobaczyć efekty poprzedniej naprawy (pisałem o jego uszkodzeniu bodajże na początku wątku). A oto mini fotorelacja:

Siłownik solo:

279537766-ResizeofDSC01521.jpg

Cięgło siłownika

279537766-ResizeofDSC01522.jpg

Druga strona cięgła

279537766-ResizeofDSC01523.jpg

Zaznaczyłem strzałką co zrobił poprzedni magik - wyciął sprężysty fragment cięgła z jednej strony (zdjęcie 2) - po co - nie wiem, jednak fakt jest taki, że siłownik po tej modyfikacji chodził jakieś 2 lata, aż do obecnej awarii. Na obu zdjęciach zaznaczyłem też coś, co wypadło z siłownika a nie mogę dopasować tego elementu w żadne miejsce - to ten mały kawałek plastiku w kształcie ściętego trójkąta pod cięgłem.

Zastanawiam się co teraz z tym "gadem" zrobić - wkładać do samochodu czy lepiej kupić używany. Brak tego zaczepu powoduje, że cięgło kiwa się na prowadniku (zdjęcie 1). Poza tym, nie wiem w co w cięgle wchodzą występy tego prowadnika.

Tak na marginesie jeszcze dodam, że pomysł adaptacji/przeróbki tego siłownika na 6 stykowy raczej nie wchodzi w grę - oprócz braku mikro przełącznika, w cięgle brakuje ząbka załączającego z drugiej strony.

post-61740-14352486683618_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wyciął to nie wiem może żeby łatwiej przeskakiwały te ząbki?? Bo mi się wydaje że jak silniczek pracuje to te ząbki białe przeskakują z tymi zielonymi w cięgnie w skrajnych pozycjach. Bo zauważ siłownik otwiera i zamyka a zawsze można go leciutko ręką ruszyć a przecież tam jest ślimak to silniczka tak prosto nie obrócisz.

Ten biały ząbek jest właśnie od załączania drugiego przełącznika i u mnie znajduje się tak ja na zdjęciu:

279538575-dsc00472zw8.jpg

post-72224-14352486684903_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

dsc00164alg1.jpg

Taka mała uwaga z mojej strony.

Kolega pomylił się w opisach na tych siłownikach,(powinno być odwrotnie) To nawet wynika ze schematów. Może tu jest problem jeżeli w takiej kolejności jak na obrazku kolega ma zamontowane. Oczywiście jeżeli tylko problem leży po elektrycznej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka mała uwaga z mojej strony.

> Kolega pomylił się w opisach na tych siłownikach,(powinno być odwrotnie) To nawet wynika ze

> schematów.

Wszystko się zgadza przynajmniej z moimi schematami.

W schematach co ciekawe obydwa siłowniki podpięte są pięcioprzewodowo, ale zwróć uwagę na wykorzystane piny i kolory przewodów.

M18 - silnik zamka drzwi przednich lewych pracuje na pinach 2,3,4,5,6 (przednie lewe to kierowcy)

M32 - silnik zamka drzwi przednich prawych pracuje na pinach 1,2,3,5,6

Jak spojrzysz na zdjęcia to siłowniki różnią się brakiem pinu pierwszego na jednym z nich, tym od strony kierowcy.

Wracając do schematu pin pierwszy silnika M32 połączony jest przewodem SWBL z pinami pierwszymi silników tylnych drzwi i z przełącznikiem S41 - wyłącznik blokady antywłamaniowej, drzwi kierowcy.

M32 ma niewykorzystany pin 4 i jak spojrzysz na rysunek silnika M18 to pin 4 współpracuje z pinem 3 i służą one do sterowania centralnym zamkiem. Jak ręcznie wyciągasz łepek zamka to zwierasz pin 5 (masa) z 3 i centralka wie że ma otworzyć resztę siłowników a jak wciskasz łepek to zwierasz pin 5 z 4 i centralaka zamyka resztę siłowników.

Ze schematu wynika, że funkcja zamykania zamków drzwiami pasażera realizowana jest poprzez przełącznik S42 (przewód BRRT) i ma to na celu coś takiego:

Jak wciskamy łepek zamka siedząc w środku auta to zamkniemy tylko swoje drzwi pasażera, ale jeżeli przekręcimy kluczyk w drzwiach będąc na zewnątrz auta to zamkniemy wszystkie drzwi. S42 ma jeszcze jedno zadanie jeżeli są zamontowane wszystkie szyby elektryczne to po jego przytrzymaniu zostaną domknięte (Schemat 13)

Rozpiszę jeszcze poszczegulne piny siłownika:

1 - Jak nie podłączony do masy to siłowniki ryglują się

2 - zasilanie silniczka

3 - jak zwarty z pinem 5 to otwórz (przewód BRWS)

4 - jak zwarty z pinem 5 to zamknij (przewód BRRT)

5 - masa do wewnętrznych mikrostyków

6 - zasilanie silniczka.

siłownik otwiera bądź zamyka poprzez podawanie napięcia na piny 2 i 6

plus na 6 minus na 2 to zamyka

minus na 6 plus na 2 to otwiera

No i oczywiście jeżeli jest masa na pinie 1 to zamyka i otwiera bez ryglowania.

Siłownik drzwi kierowcy ma wewnątrz tylko jeden styk służący do sterowania centralką (piny 3,4) Nie ma on ryglowania i zawsze powinno się go ręcznie wyciągnąć jeżeli nie blokuje go mechanizm zamka w drzwiach (pozycja kluczyka w poziomie)

Siłownik drzwi pasażera ma dwa mikrostyki: jeden od ryglowania (pin 1) i drugi od sterowania centralką (piny 3,4)

Słowniki tylnych drzwi mają natomiast też jeden mikrostyk ale realizujący funkcję ryglowania (pin 1) dlatego też podłączone są trzy piny 2,6 do zasilania silniczka i 1 do ryglowania.

Jeszcze taka mała uwaga na dole jest opis, który mówi, że mamy schemat zamka w sytuacji zamkniętej stąd można wnioskować, że pin 4 jest do zamykania bo jest teraz zwarty. Stan mikrostyków od ryglowania jest to pozycja wymuszona czyli jeżeli mieliśmy sytuację poprzednią czyli otwarty zamek to mikrostyk przełączony jest na pin 6 i możliwe jest zasilenie silniczka. Jeżeli zamykamy zamek to na pin 2 podajemy - a na pin 6 +. silniczek sobie jedzie aż wciśnie mikrostyk ryglowania, i jeżeli jest na nim - to na silniczku pojawiają się dwa minusy na zasilaniu i się on zatrzyma na mikrostyku. Żeby otworzyć to na pin 2 podajemy + a na pin 6 w tym momencie nie podłączony - pin 6 nie podłączony ale mikrostyk zwiera drugi koniec silniczka do pinu 1 (gdzie jest masa) i silniczek otworzy zamek. Jeżeli w tej sytuacji nie będzie podłączonego pinu 1 do masy to silniczek przestanie pracować ( ja tak miałem) i wygląda jakby był spalony bo nie reaguje na podawanie napięcia na piny 2, 6.

W sytuacji nie podłączonego pinu 1 do masy i jeżeli silniczek nie zatrzymał się na mikrostyku ryglowania to przy podawaniu napięcia silniczek przeskakuje mikrostyk nie zatrzymując się i pracuje w skrajnych pozycjach od otwarcia do zaryglowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę się przyznać do błędu zbyt pobieżnie rzuciłem okiem na schemat , a kolega widzę się tu

> dobrze przygotował. Troszeczkę zmyliły mnie włączniki blokady antywł S41 i S42

Nic się nie stało ok.gif

Ja troszkę czasu spędziłem z centralnym przy okazji uruchamiania ryglowania z pilota i tam wyszło że siłownik kierowcy jest inny i musiałem go wymienić na taki jak od pasażera. Coś tam jeszcze pamiętam to piszę, może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się jeszcze dopytam korzystając z okazji odnośnie domykania szyb Czy to tylko i wyłącznie przy

> wszystkich 4 szybach to działa czy jest opcja z 2-ma szybami ?

Da się i wystarczy tylko jeden przewód podpiąć do modułu szyb. Jest o tym długi wątek do poczytania. Ja u siebie zrobiłem coś na wzór oryginału

jakiś tekst

Proponuję poczytać od początku bo były różne moduły szyb i tam jest wszystko opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.