Jump to content

jaceq

użytkownik
  • Posts

    4265
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Name
    Jacek
  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Zegarkoland
  • Car
    skośnooki łoś

Recent Profile Visitors

1843 profile views

jaceq's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/20)

1.9k

Reputation

  1. Sadzimy ze kupowanie paliwa spuszczanego ze sprzetow firmowych to kradziez / paserstwo - takim cwaniakom mowimy nie. Chcesz tanio to kup cos z LPG albo elektryka.
  2. Ale oni wlasnie mysla racjonalnie, kombinuje w taka strone zebysmy sie wszyscy nie potruli - ja jestem zdecydowanie na TAK!
  3. Bo póki co BEV są znacznie mniej problematyczne, obecnie też najtańsza metoda wytwarzania wodoru jest przetwarzanie metanu /gazu ziemnego. No i skala jej produkcji jest niska.
  4. Odpisze zbiorczo, wodor jako technologia ma problemy, jasne. Jednak sa tez i plusy jak i duze pomysly na przyszlosc (np. produkcja wodoru z farm wiatrowych na morzu, jako magazynowanie energii). Niemcy generalnie inwestuja w wodor, ich siec stacji sie rozwija, nie jest ogromna ale zdecydowanie nie sa to pojedyczne stacje, mapa jest tutaj: https://h2.live/ ( u mnie w kraju jest 10 stacji wg. tej may z czego jedna w mojej wiosce) Ciekawy bardzo wg. mnie jest Gumpert i jego fuell cell na metanol (https://www.rolandgumpert.com/en/nathalie/methanol-fuel-cell/) - to brzmi naprawde ciekawie dlatego ze: -> metanol mozna wyprodukowac z wodoru (dodajac generalnie CO2) - czyli morskie farmy wiatrowe idealnie sie tez do tego nadaja (jest dostatek energii, wodoru (z wody) i co2) -> metanol nie jest trudny do skladowania jak wodor ani tak wybuchowy -> mozna by uzywac do BEV jako range extender, a co za tym idzie zmenijszych baterie (idea taka ze w okol komina zasieg ~200km starczy i na tyle powinna stykac bateria ladowana z gniazdka, w trasie itp. wlewamy metanol i male ogniwo paliwowe wydluza nam zasieg lub umozliwia powolna jazde - mowie male bo gdzies kiedys w Gumpercie wspominali o 15kW -> mozliwosc zmniejszenia baterii znaczaco wplynela by na obnizke kosztow produkcji oraz masy samochodu Toyota od dawna kombinuje z wodorem, Hyundai w sumie ciekawie gra bo ewidentnie idzie na 2 fronty robiac BEV i wodorowy samochod - tu moze wyjdzie z tego jakas kombinacja.
  5. Nie wiem czemu wszyscy pisza o koncu samochodow spalinowych... przeciez nie o to w tym chodzi, tylko o koniec uzywania paliw kopalnych. Takze nie musi byc tak ze chodzi tylko o to zeby byly elektryki BEV, rownie dobrze moga byc EV na wodor, EV na metanol ( niemiecka firma Gumpert z tym kombinuje, robili jakis czas temu ogniwo 15KW na metanol jako range extender do BEV, do tego Toyota pracuje na samochodami spalinowymi zasilanymi wodorem, do tego jest opcja jezdzenia na metanolu spalinowcami (jak i na etanolu). Ogolnie opcji poza BEV jest duzo, choc na chwile obecna BEV wydaje sie najbardziej obiecujacy... jednak wydaje mi sie ze beda rozne opcje dostepne, mozna by nawet dieslem na olej rozlinny jezdzic jesli bedzie to mialo ekonomiczny sens. Jesli bedzie wiadomo ze same EV nie dadza rade to inne rozwiazania dostana wyzszy priorytet u producentow (bo bedzie wiecej chetnych na to) i tyle. Na dzien dzisiejszy Toyota (Mirai) i Hyundai (Nexo) maja w ofercie samochody EV na wodor (i nie wiem kto jezdze) - takze ta technologia nie jest daleko. (za to kwestia produkcji wodoru)
  6. Patrzac na ceny to sie ciesze ze w grudniu zdarzylem kupic moje roczne Volvo Tak btw 310 koni na pokladzie - czlowiek sie szybko do dobrego przyzwyczaja - nie wydaje sie juz takie szybkie
  7. Ja w koncu tez zamowilem CC2, dzisiaj jade je zalozyc - zobaczymy jak bedzie
  8. Nie, moim zdaniem odrotnie, na kierownicy taniej, zwlaszcza ze tak zazwyczaj sa tam inne przyciski (czyli i wiazka). Ten Renaultowy dzyndzel jest niesamowiecie intuicyjny, nie trzeba patrzec, przyciski sa podprofilowane tak ze odrazu wiadomo gdzie sa, mi 'nauka' zajela 5 min i od tego czasu zostalo.
  9. Tez tak mysle, oblusga radia tym manipulatorem w Renault to jest strzal w dziesiatke.
  10. Hej, Coraz wiecej firm wrzuca wyciszenie do swoich opon (gabka od srodka), np. Continental ContiSilent czy Pirelli PNCS i tu jest pytanie, znacznie jakies opony wielosezonowe z taka gabka??
  11. jaceq

    Mazda CX-60

    A ma byc w Europie? Jakies newsy?
  12. Mialem tez tak w stareh roombie 620, z czasem poprostu przestala prosto jezdzic... wyminilem na roborocka
  13. A na czym polega ta lepszosc? (serio pytam)
  14. Ja od 6 lat mam maly (2 palniki) marki marketowej i jestem zadowolony, najwiekszy plus to emaliowany ruszt (a nie chromowany / niklowany), nie trzeba szorowac zeby umyc i przez to nie rdzewieje (a stoi na balkonie 7-my rok) Kosztowal w promocji... 100 chf - to chyba moje najlepiej wydane 100chf (co ciekawe kolega ma jakiegos Campingaza prostego i moj jest duzo lepszy ) Dla 4-8 osob bierz 3 palnikowy (moj 2 jest ok dla rodizny 2+2 ale jak sa goscie to na tury jade)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.