Skocz do zawartości

Zawieszenie +70mm


wikingpk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystich,wielkimi krokami zbliża sie zima i trzeba bedzie załozyc zimowe opony

a u mnie coraz bardziej tył siada i pewnie tego roku było by cieżko jezdzic po sniegu

(opony obcierały by sie o nadkaola)Dlatego idąc za myslą zastosowania twardszych sprezyn

pojechałem do sklepu i drogą porównan róznego typu(chodziło głownie o cenę,jak również o

jakosc drutu)

Padło na sprezyny tylnie od Fiata Palio Wekend

275809683-051104_151333.jpg

Porównując je można sobie wyobrazic róznicę po załozeniu jednaknie da sie ich zamontowac

w oryginalnej długosci trzeba uciąc jeden pełny zwój.

275809683-051104_155203.jpg

Oczywiscie po dokrceniu amortyzatora,wyjmujemy starą,przezbrajamy odbój dolny i podkładkę

górną.Należy uniesc na ok 40cm auto z obu stron.

275809683-051104_174544.jpg

Po zmontowaniu opuszczamy auto

275809683-051104_174605.jpg

przykrecamy amorki i cieszymy sie z wysoko podniesionego auta

i duzego przeswitu.

Liczyłem i wrost wyszedł z mojego "opadnietego "do obecnego +70mm

275809683-051104_174511.jpg

275809683-051104_174825.jpg

Wiem ze wielu z Was robiąc sobie "bolidy"szosowe obniża zawieszenie....ja niestety naleze do

tych innych

Auto przetestowałem z pełnym zbiornikiem LPG bo bezdrozach zbiornika wodnego Pogoria IV

I muszę przyznac ze efekt spełnił moje oczekiwania z nawiazką

(Główna przyczyna pogłebiającą siadanie tyłu kropków jest zbiornik z lpg znajdujacy sie za tylna osią)

Pozdrawiam

post-37614-14352465857389_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystich,wielkimi krokami zbliża sie zima i trzeba bedzie

> załozyc zimowe opony

> a u mnie coraz bardziej tył siada i pewnie tego roku było by cieżko

> jezdzic po sniegu

> (opony obcierały by sie o nadkaola)Dlatego idąc za myslą zastosowania

> twardszych sprezyn

> pojechałem do sklepu i drogą porównan róznego typu(chodziło głownie o

> cenę,jak również o

> jakosc drutu)

> Padło na sprezyny tylnie od Fiata Palio Wekend

> Porównując je można sobie wyobrazic róznicę po załozeniu jednaknie da

> sie ich zamontowac

> w oryginalnej długosci trzeba uciąc jeden pełny zwój.

> Oczywiscie po dokrceniu amortyzatora,wyjmujemy starą,przezbrajamy

> odbój dolny i podkładkę

> górną.Należy uniesc na ok 40cm auto z obu stron.

> Po zmontowaniu opuszczamy auto

> przykrecamy amorki i cieszymy sie z wysoko podniesionego auta

> i duzego przeswitu.

> Liczyłem i wrost wyszedł z mojego "opadnietego "do obecnego +70mm

> Wiem ze wielu z Was robiąc sobie "bolidy"szosowe obniża

> zawieszenie....ja niestety naleze do

> tych innych

> Pozdrawiam

noo radykał z Ciebie... icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cała sprezyna ma wys 390mm i jest z drutu 12,8mm

> Jest o ok 25mm wyższa niz oryginalna wymontowana.

Jak właściwości jezdne? Dupa nie lata? shocked.gifzlosnik.gif

Ile dałeś za to cudo i czy była inna alternatywa? Jak z twardością w stosunku do spręzyn jakie miałeś?

Co na to amortyzatory? Starczyły?

Respect za odwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję Paweł wymiany starych sprężyn na nowe (zresztą wczoraj o tym wspominałeś) - nie wygląda to tak źle, ważne, że Ty jesteś zadowolony i możesz teraz przewozić spokojnie osoby na tylnych siedzeniach i ładunek w bagażniku, a auto nie będzie mocno siadać smile.gifok.gif

A tak trochę do śmiechu, to trochę ten podniesiony tył przypomina mi fiaty 125p lub polonezy po regeneracji tylnego zawieszenia zlosnik.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak właściwości jezdne? Dupa nie lata?

przy 130 w zakret na GT2 icon_eek.gifdusza na ramieniu ale nie miałem wyjscia bałem sie bo to jednak zawieszenie.Testowałem sam wiec nie miałem byc za kogo odpowiedzialny.

> Ile dałeś za to cudo i czy była inna alternatywa? Jak z twardością w

> stosunku do spręzyn jakie miałeś?

Są twardsze ale jak bedą pasazerowie:)Sa progresywne...inna grubosc drutu-rózna (dlatego wybrałem od kombi!!!!)

> Co na to amortyzatory? Starczyły?

Tak mam od hgt ale oczywiscie trzeba pilnowac...pozostawiłem skok w dół 20mm.....to i tak wiecej niz na starych miały do góry rotfl.gif

> Respect za odwage

Chyba przy testach...pojezdziłem po piachu,kamykach,trawie i koleinach...super kiedys bałbym sie po prostu jechac!!!teraz spoko.

Na placu zrobiłem sobie test "łosia"piszczały opony icon_rolleyes.gifale to norma przy tym typie sciana.gifautko stało sie stabilniejsze i nie nurkuje przy hamowaniu oraz.....nie wiem jak to nazwac....wrazenie jest takie jakby przesuwało sie w bok przy wchodzeniu w zakręt-TEGO WŁASNIE NIE ROBI teraz waytogo.gif

Na foto : 275810055-051104_174605.JPG

widac jak juz dobijało pupa.gifwypolerowało cała miseczkę angryfire.gif

post-37614-14352465859157_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cała sprezyna ma wys 390mm i jest z drutu 12,8mm

> Jest o ok 25mm wyższa niz oryginalna wymontowana.

Wiesz tak wesze ten temat, bo sam mam wsadzone spręzyny od HGT. Celem również było zapobiegnięcie siadaniu, bo po załadowaniu bagażnika powstawał niemały problem.

Wsadziłem nowe HGT'owe. Efekt jest taki, ze auto stało się sztywniejsze, prowadzi sie jak po szynach.

Co do różnic w wysokościach to przód mimo, ze jest jednostka 16v z klimatyzacją, poszedł do góry o jakieś max. 2 cm.

W przeciwieństwie do tyłu, który praktycznie nie urósł. No może o 0,5 cm. Nie wiem jak to oceniać?

Co prawda na tył mogą wejsć grubasy i nic nie obciera, jednak szkoda tył tez o tyle nie poszedł.

Bo jak widzisz, równiez nie jestem zwolennikiem gleby zlosnik.gif

Przekonałem się o tyn na wakacjach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gratuluję Paweł wymiany starych sprężyn na nowe (zresztą wczoraj o

> tym wspominałeś) - nie wygląda to tak źle, ważne, że Ty jesteś

> zadowolony i możesz teraz przewozić spokojnie osoby na tylnych

> siedzeniach i ładunek w bagażniku, a auto nie będzie mocno

> siadać

> A tak trochę do śmiechu, to trochę ten podniesiony tył przypomina mi

> fiaty 125p lub polonezy po regeneracji tylnego zawieszenia

Nie nie wyglada az tak....wczoraj przesadziłem trochę z porównania do Renaulta 12 biglaugh.gif

Po skróceniu przód i tył są identyczne....opona 14 do krawedzi nadkola na 4-palce zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy 130 w zakret na GT2 dusza na ramieniu ale nie miałem wyjscia

> bałem sie bo to jednak zawieszenie.Testowałem sam wiec nie

> miałem byc za kogo odpowiedzialny.

> Są twardsze ale jak bedą pasazerowie:)Sa progresywne...inna grubosc

> drutu-rózna (dlatego wybrałem od kombi!!!!)

a orientujesz się jak one wychodzą w porównaniu do HGTowych? Grubość?

> Tak mam od hgt ale oczywiscie trzeba pilnowac...pozostawiłem skok w

> dół 20mm.....to i tak wiecej niz na starych miały do góry

> Chyba przy testach...pojezdziłem po piachu,kamykach,trawie i

> koleinach...super kiedys bałbym sie po prostu jechac!!!teraz

> spoko.

> Na placu zrobiłem sobie test "łosia"piszczały opony ale to norma przy

> tym typie autko stało sie stabilniejsze i nie nurkuje przy

> hamowaniu oraz.....nie wiem jak to nazwac....wrazenie jest takie

> jakby przesuwało sie w bok przy wchodzeniu w zakręt-TEGO WŁASNIE

u mnie też piszczą, zwłaszcza przód zlosnik.gif Jadąc czasami sieje z zdziwienie wśród przechodniów devil.gif Oczywiśće trzeba troszke pomóc, żeby zapiszczały grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po skróceniu przód i tył są identyczne....opona 14 do krawedzi

> nadkola na 4-palce

U mnie przód 4 palce, tył max 2 palce. Może 1,5 palca icon_rolleyes.gif

A ze jestem uczulony na tym punkcie, niektóre Punta II z tyłu na seryjnym zawieszeniu mają miejsce na spokojnie 2 paluchy.

I to mnie dziwi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo jak widzisz, równiez nie jestem zwolennikiem gleby

> Przekonałem się o tyn na wakacjach

Ja wiem Twój wątek (w linkach) tutaj mam w ulubionych zawsze myslałem o tym ale jakos nie mogłem sie zebrac pomimo ze wiele robie przy kropku wink.gif

A z tego tytułu że mogłem miec do testowania rózne prezyny(punto hgt,palio,palio wekend,oryginalne do 8V)wiec załozyłem od hgt-ki i nic sie nie podniósł a tego oczekiwałem...było twardo ale ja chciałem do góry wink.gif

Po włozeniu bez przycinania (brak pracy dolnego zakresu amorków nono.gif dlatego pomyslałem ze można uciąc..pomiary wykazały ze srednice wewnetrzne sie zgadzaja wiec.....ciach najpierw mniej,potem jeszcze,...jeszcze 4 razy ciąłem i wyszło idealnie brawo.gif

Moge sie pakowac w 5 osób na narty yay.gif

A samemu suuuuuuuuuuuuuuper tak jak piszesz jak po szynach a i regulator oswietlenia ustawiony na "0" zlosnik2.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystich,wielkimi krokami zbliża sie zima i trzeba bedzie

> załozyc zimowe opony

> a u mnie coraz bardziej tył siada i pewnie tego roku było by cieżko

> jezdzic po sniegu

> (opony obcierały by sie o nadkaola)Dlatego idąc za myslą zastosowania

> twardszych sprezyn

> pojechałem do sklepu i drogą porównan róznego typu(chodziło głownie o

> cenę,jak również o

> jakosc drutu)

> Padło na sprezyny tylnie od Fiata Palio Wekend

No no, ładnie ok.gif Ja już sam nie wiem co mam zrobić z moim zawieszeniem... Po wyjeździe na wakacje mocno obciążonym Kropkiem tyłek nie wstał tyle co usiadł...

...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak mierzyłem...miałem obie...hgt ma równa grubosc na całej

> długosci12,70....moje maja w najcienszym11,85 a najgrubszym

> 12,85

Mierzyłeś HGTowe z przodu tez?

Bo przód poszedł, tył został na swoim miejscu.

A jak masz po obciązeniu? Mocno siada teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka

No to wiesz co robic....ten wątek jest własnie po to waytogo.gif

A może cena Cie przekona

Panowie za obie zapłaciłem równiutkie z_lol1.gif150,- yay.gifyay.gifyay.gifyay.gifyay.gif

Uwazam że przy cenach sprezynek jest to bardzo zadawalająca cena palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka

> No to wiesz co robic....ten wątek jest własnie po to

> A może cena Cie przekona

> Panowie za obie zapłaciłem równiutkie 150,-

> Uwazam że przy cenach sprezynek jest to bardzo zadawalająca cena

No cena stateczna zlosnik.gif tylko nie jestem nadal przekonany co do nadwyręzenia amorów niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka

> No to wiesz co robic....ten wątek jest własnie po to

> A może cena Cie przekona

> Panowie za obie zapłaciłem równiutkie 150,-

> Uwazam że przy cenach sprezynek jest to bardzo zadawalająca cena

Tanio smile.gif Z tym że ja nie podejmę się wymiany samodzielnie i dlatego takie kombinowanie z docinaniem odpada smile.gif Zobaczymy, jak to będzie, na razie musiał sprawdzić te moje amorki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mierzyłeś HGTowe z przodu tez?

> Bo przód poszedł, tył został na swoim miejscu.

> A jak masz po obciązeniu? Mocno siada teraz?

Nie z przody nie mierzyłem,za to z tyłu przy

sąsiedzie 120kg i tak jak pisałem pełny 34l/lpg 1,2paliwa

siadł tył z 0,5-1cm biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie z przody nie mierzyłem,za to z tyłu przy

> sąsiedzie 120kg i tak jak pisałem pełny 34l/lpg 1,2paliwa

> siadł tył z 0,5-1cm

To w sumie ile uciąłes? Pełen zwój, zeby zrównać z oryginałem z punto licząt tylko na grubość druta, czy zostawiłeś dłuższy + większa grubość?

Bo jak sam widziałes HGT ma grybszy drut, jednak jest krótsza spręzyna. Auto stoi tak samo, ale jest twardziej.

Z przodem wyszło inaczej, choc sam nie wiem dlaczego. Drut jest grubszy i spręzyna krótsza (HGT), mimo to auto uciekło w góre.

To teraz mozesz wozić sąsiada rotfl.gif A on będzie płacił brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w sumie ile uciąłes? Pełen zwój, zeby zrównać z oryginałem z punto

> licząt tylko na grubość druta, czy zostawiłeś dłuższy + większa

> grubość?

Zostawiłem wiecej wyzej pisałem,a od hgt to jeszcze wyzej i auto poprostu nie poszło w dół jak na oryginalnych wink.gif

> Bo jak sam widziałes HGT ma grybszy drut, jednak jest krótsza

> spręzyna. Auto stoi tak samo, ale jest twardziej.

A u mnie i twardziej i wyżej...i to jest ta róznica wink.gif

> Z przodem wyszło inaczej, choc sam nie wiem dlaczego. Drut jest

> grubszy i spręzyna krótsza (HGT), mimo to auto uciekło w góre.

Po strae były juz bardzo miekkie i "wypracowane"

Sasiad to nikt inny jak majster z warsztatu z którego usłóg korzystam biglaugh.gifDobrze ze chciał zostac jeszcze godzinke po ciemku waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie nie wyglada az tak....wczoraj przesadziłem trochę z porównania do

> Renaulta 12

> Po skróceniu przód i tył są identyczne....opona 14 do krawedzi

> nadkola na 4-palce

Wiem, wiem - nie jest tak źle jak w starych autach po regeneracji zawieszenia ok.gif to był taki mały żarcik zlosnik.gif, a na którymś ze spotów obejrzę sobie na żywo efekt Twojej pracy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak to nazwac....wrazenie jest takie

> jakby przesuwało sie w bok przy wchodzeniu w zakręt-TEGO WŁASNIE

> NIE ROBI teraz

jak zadek uciekal na zewnetrzna to nadsterownosc zlosnik.gif

widze ze szybko dzialasz, bardzo szybko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zadek uciekal na zewnetrzna to nadsterownosc

No własnie to sie dzieje jak powoli acz skutecznie tył (masa auta)powoli zmienia swój srodek....zaobserwowałem to oczywiscie z biegiem czasu tłumacząc to sobie tym ze elementy sie zużywaja....jednak jak wiesz walczę z nimi w szybkim tempie i chyba już wszystko wymieniłem, a sytuacja sie poprawiła ale nie tak i tam gdzie bym tego oczekiwał biglaugh.gif

I własnie trafiłem w 10 swiety.gifto jest to wymiana sprezynek.Oczywiscie zamiana ich na obnizające też by pomogła waytogo.gifbo są wystarczajaco twarde ale cena mnie poraża(do MK2)Piotrze co do jazdy to sam zobaczysz jak zatankujesz autko do pełna(lpg)i wejdziesz w zakret przy 80-90km/h jesli zawsze czułes auto to teraz bedziesz wiedział o co mi chodzi hmm.gif..u Ciebie jest jeszcze ok ale z biegiem czasu bedzie coraz bardziej odczuwalne..oby jak najpózniej 20.GIFu mnie prawie 5lat waytogo.gif

> widze ze szybko dzialasz, bardzo szybko

Jak zawsze jak mam wolne a jest pogoda hahaha.gifjak spadnie snieg to 30.GIF tylko drobne elektryczne sprawy(podswietlania,zabezpieczenia itp,byle by było gdzie w ciepłym garazu to mozna cos działac)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozykowne posunięcie, będzie ci dupkę zarzucało na zakrętach

No to własnie nie bedzie...czytaj wyzej...testowałem i nic niepokojącego.

Zaczeło własnie sie dziac cos nie tak na starych sprezynach . angryfire.gif..

Nie wiem dlaczego twardsze zawieszenie miało by powodowac zarzucanie???Raczej poprawę przyczepnosci.

Przecież on nie stoi wyżej niż nowy boje_sie.gifwiec o co chodzi.Musze zrobic fotke bow.gifto sie przekonacie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie to sie dzieje jak powoli acz skutecznie tył (masa

> auta)powoli zmienia swój srodek....zaobserwowałem to oczywiscie

> z biegiem czasu tłumacząc to sobie tym ze elementy sie

> zużywaja....jednak jak wiesz walczę z nimi w szybkim tempie i

> chyba już wszystko wymieniłem, a sytuacja sie poprawiła ale nie

> tak i tam gdzie bym tego oczekiwał

> I własnie trafiłem w 10 to jest to wymiana sprezynek.Oczywiscie

> zamiana ich na obnizające też by pomogła bo są wystarczajaco

> twarde ale cena mnie poraża(do MK2)Piotrze co do jazdy to sam

> zobaczysz jak zatankujesz autko do pełna(lpg)i wejdziesz w

> zakret przy 80-90km/h jesli zawsze czułes auto to teraz bedziesz

> wiedział o co mi chodzi ..u Ciebie jest jeszcze ok ale z biegiem

> czasu bedzie coraz bardziej odczuwalne..oby jak najpózniej u

> mnie prawie 5lat

no juz testowalem zachowanie auta przy wejsciu w zakreto kolo 100kph i powiem Ci ze narazie jest tak jak bylo, a nawet troche lepiej bo lekki tym nie ucieka tak bardzo ok.gif

ale napewno tylna zawiecha szybciej bedzie padac ze zbiornikiem w kole, jednak ja pojde zdecydowanie w strone utwardzania przy podobnej wysokosci ok.gif

> Jak zawsze jak mam wolne a jest pogoda jak spadnie snieg to tylko

> drobne elektryczne sprawy(podswietlania,zabezpieczenia itp,byle

> by było gdzie w ciepłym garazu to mozna cos działac)

> Pozdrawiam

hehe ja tez mysle nad podswietleniem wskazowek, w cieplym pokoju pewnie bedzie dlubane, tylko musze znalesc piny od 12V na kostkach coby do auta nie latac ciagle sprawdzac efekty hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to własnie nie bedzie...czytaj wyzej...testowałem i nic

> niepokojącego.

> Zaczeło własnie sie dziac cos nie tak na starych sprezynach . ..

> Nie wiem dlaczego twardsze zawieszenie miało by powodowac

> zarzucanie???Raczej poprawę przyczepnosci.

> Przecież on nie stoi wyżej niż nowy wiec o co chodzi.Musze zrobic

> fotke to sie przekonacie

No wlasnie ja sie podpene do pytania...Czemu boje_sie.gif w porownaniu do PII jest taki wysoki ?Niezbyt mi sie to podoba i tak sobie marze o zmianie sprezyn w przyszlym roku.Myslalem o jakis progresywnych najlepiej obnizajacych o jakies 30- 40 mm ale znowu zeby nie obcieralo przy zapakowaniu kropka.I jak z komfortem jazdy przy czyms takim ??Mozecie sie podzielic uwagami ? 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie ja sie podpene do pytania...Czemu w porownaniu do PII

> jest taki wysoki ?Niezbyt mi sie to podoba i tak sobie marze o

> zmianie sprezyn w przyszlym roku.Myslalem o jakis progresywnych

> najlepiej obnizajacych o jakies 30- 40 mm ale znowu zeby nie

> obcieralo przy zapakowaniu kropka.I jak z komfortem jazdy przy

> czyms takim ??Mozecie sie podzielic uwagami ?

Bo boje_sie.gifma jeden zwój wiecej hahaha.gifnie mylic ze zwojem

A obnizenie,napewno pomoze szkoda ze nie jestes blizej pożyczył bym Ci swoich starych tam było chyba

-40mm biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo ma jeden zwój wiecej nie mylic ze zwojem

> A obnizenie,napewno pomoze szkoda ze nie jestes blizej pożyczył bym

> Ci swoich starych tam było chyba

> -40mm

Hmm czemu pakowali do boje_sie.gif dluzsze sprezyny ? hmm.gifChyba na zapas na przyszlosc jakby opadl.... zakrecony.gifJa ogolnie chcialbym wlasnie obnizyc tak ze 30 - 40 mm i tyl i przod tylko nie wiem jak z komfortem jazdy i doijaniem na drogach z dziurami...Do tego bilstein B4 i powinno byc waytogo.gifCo o tym sadzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dziwię się, że takie rzeczy kombinujecie.

Sprężyna dobrana jest do ciężaru auta i masy, jaką może max przewieźć. Wiadomo, że obciązenia w Palio będą dużo większe niż w Punto. Zatem twardy tył w Punto bedzie skakał jak piłka.

Ponadto obcinając zwój zmienia się charakterystykę sprężyny w sposób nieznany.

Podnosząc sztucznie zawieszenie (lub obniżając) zmienia się zakres pracy amortyzatora, co moze prowadzić do jego szybszego zużycie.

Podsumowując - pomysł uważam za bardzo nietrafny, mogący powodować zagrożenie tym, że auto ma nieznaną charakterystykę tylnego zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm czemu pakowali do dluzsze sprezyny ? Chyba na zapas na

> przyszlosc jakby opadl.... Ja ogolnie chcialbym wlasnie obnizyc

> tak ze 30 - 40 mm i tyl i przod tylko nie wiem jak z komfortem

> jazdy i doijaniem na drogach z dziurami...Do tego bilstein B4 i

> powinno byc Co o tym sadzisz ?

Zrobisz sportowe zawieszenie nie bedzie dobijac jednak jazda po wybojach czy koleinach moze stanowic problem....choc jak mniemam bedziesz jezdził poza krajem wiec mysle ze nie było by z tym problemu.

U nas koleiny są wieksze niz przeswit dobrze zestrojonego sportowego zawieszenia sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobisz sportowe zawieszenie nie bedzie dobijac jednak jazda po

> wybojach czy koleinach moze stanowic problem....choc jak mniemam

> bedziesz jezdził poza krajem wiec mysle ze nie było by z tym

> problemu.

> U nas koleiny są wieksze niz przeswit dobrze zestrojonego sportowego

> zawieszenia

Wiesz wlasnie tego bym chcial uniknac tzn.nie chce robic gleby jak u wariata - chcialbym jedynie zeby auto nie wygladalo jak na szczudlach - IMO jest za wysokie i na zakretach za bardzo sie przechyla.Chcialbym znalezc "zloty srodek"...Czyli nie za nisko i nie za wysoko z przyzwoitym komfortem jazdy.Jakies pomysly ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i dziwię się, że takie rzeczy kombinujecie.

> Sprężyna dobrana jest do ciężaru auta i masy, jaką może max

> przewieźć. Wiadomo, że obciązenia w Palio będą dużo większe niż

> w Punto. Zatem twardy tył w Punto bedzie skakał jak piłka.

> Ponadto obcinając zwój zmienia się charakterystykę sprężyny w sposób

> nieznany.

> Podnosząc sztucznie zawieszenie (lub obniżając) zmienia się zakres

> pracy amortyzatora, co moze prowadzić do jego szybszego zużycie.

> Podsumowując - pomysł uważam za bardzo nietrafny, mogący powodować

> zagrożenie tym, że auto ma nieznaną charakterystykę tylnego

> zawieszenia.

Fachowa wypowiedz nie poparta niczym konkretnym niewiem.gif

Jesli tak uwazasz to:

1.Jaką charakterystyke ma zawieszenie tyłu Punto 2 rocznik 2000 po 100kkm gdzie przeswit na orginalnych sprezynach ma 15mm

2.Jaką charakterystyke ma Punto 2 rocznik jak wyzej ze sprezynami i amortyzatorami od hgt?

3 Jaka charakterystykę ma Punto 2 z progresywnymi sprezynami -30mm dedykowanymi do Punto 2 niezaleznie od ciezaru ,silnika,itp,itd?

4Jaką charakterystyke ma zawieszenie Punto 2 z amorkami innej firmy niż FAP ????

Takich pytan mogę Ci przytoczyc jeszcze kilkadziesiąt .........nie wspominam tu o 70kg poza osią auta!!!!!i rodzaju opon...bieznika

Pozdrawiam smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz wlasnie tego bym chcial uniknac tzn.nie chce robic gleby jak u

> wariata - chcialbym jedynie zeby auto nie wygladalo jak na

> szczudlach - IMO jest za wysokie i na zakretach za bardzo sie

> przechyla.Chcialbym znalezc "zloty srodek"...Czyli nie za nisko

> i nie za wysoko z przyzwoitym komfortem jazdy.Jakies pomysly ?

Sprezyny na zamówienie....bo nie widziałem innych niż

-30mm...mniejszych minusów crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fachowa wypowiedz nie poparta niczym konkretnym

Niestety, nie mam pod ręką urządzeń do badania zawieszenia zlosnik.gif

> Jesli tak uwazasz to:

> 1.Jaką charakterystyke ma zawieszenie tyłu Punto 2 rocznik 2000 po

> 100kkm gdzie przeswit na orginalnych sprezynach ma 15mm

Bardzo złą. Pytanie jakie mi się nasuwa to dlaczego te sprężyny padły?? 100kkm to nie przebieg, kiedy wymienia sie sprężyny! Kiedy zmieniałeś amorki? jakie wyniki miałeś shocktestera?

> 2.Jaką charakterystyke ma Punto 2 rocznik jak wyzej ze sprezynami i

> amortyzatorami od hgt?

mówiąc o tyle to troszkę twardszą. Mówiac o przodzie sporo twardszą. To zawieszenie stosowane jest w Sportingu zatem może być stosowane w 1.2 bez problemu

> 3 Jaka charakterystykę ma Punto 2 z progresywnymi sprezynami -30mm

> dedykowanymi do Punto 2 niezaleznie od ciezaru ,silnika,itp,itd?

dobre pytanie. Na pewno będzie twardsze. Produkt jest jednak homologowany (mówimy o dobrej firmie?) więc jest dopuszczony do ruchu.

> 4Jaką charakterystyke ma zawieszenie Punto 2 z amorkami innej firmy

> niż FAP ????

bardzo zblizone do oryginału. Przypominam o badaniach dopuszczających do montażu, wszystkie firmy mają rózne TUVy i inne dyplomy.

> Takich pytan mogę Ci przytoczyc jeszcze kilkadziesiąt .........nie

> wspominam tu o 70kg poza osią auta!!!!!i rodzaju opon...bieznika

> Pozdrawiam

nie rozumiem tych 70kg? o co chodzi?

Chciałbym zauważyć, że twoje spręzyny nie łapią się w ŻADEN z wymienionych wyzej punktów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, nie mam pod rękąurządzeń do badania zawieszenia

Może pojadę na test amorków..... grinser006.gifzobaczymy co pokaze biglaugh.gif

> Bardzo złą. Pytanie jaki mi się nasuwa to dlaczego te sprężyny

> padły?? 100kkm to nie przebieg, kiedy wymienia sie sprężyny!

nie wiem pewnie nikt tego nie wie czemu tak sie dzieje ogólnie 90% kropków ma takie pupa.gif

> Kiedy zmieniałeś amorki? jakie wyniki miałeś shocktestera?

na nowych 75%sprawnosci jak pamietam ale był pusty lpg

> mówiąc o tyle to troszkę twardszą. Mówiac o przodzie sporo twardszą.

> To zawieszenie stosowane jest w Sportingu zatem może być

> stosowane w 1.2 bez problemu

> dobre pytanie. Na pewno będzie twardsze. Produkt jest jednak

> homologawany (mówimy o dobrej firmie?) więc jest dopuszczony do

> ruchu.

moje z Palio też są dopuszczone do ruchu...tylko trochę mniejsze są teraz zlosnik2.gifwysokosc jak oryginał tylko z grupszego drutu waytogo.gif

> bardzo zblizone do oryginału. Przypominam o badaniach dopuszczających

> do montażu, wszystkie firmy mają rózne TUVy i inne dyplomy.

No własnie dla jednych cos jest białe a dla innych jeszcze szare hmm.gif

> nie rozumiem tych 70kg? o co chodzi?

O LPG zbiornik w otworze po kole zapasowym

> Chciałbym zauważyć, że twoje spręzyny nie łapią się w ŻADEN z

> wymienionych wyzej punktów...

zmieniane???jesli tak to inny typ w zaleznosci od wagi auta

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując, zakładasz blizej nieokreslone sprężyny do swojego kropka. Na pewno nie są to sprężyny dostosowane do tego modelu, bo na oko że mają podobna wysokość i grubość drutu to dobór ośmieszający dobierającego.

Wyraziłem swoją opinię, że jest to posunięcie, które może odbić się negatywnie. To tyle.

A LPG nie ma nic do rzeczy by zmieniać sprężyny na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprezyny na zamówienie....bo nie widziałem innych niż

> -30mm...mniejszych minusów

Na allegro znalazlem tylko takie :

jakiś tekst1

lub takie:

jakiś tekst2

ogolnie mnie nie przeraza obnizenie -30 lub 35 mm tylko jak potem ma sie to do komfortu jazdy....bo rozumiem ze prowadzenie auta jest duzo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podsumowując, zakładasz blizej nieokreslone sprężyny do swojego

> kropka. Na pewno nie są to sprężyny dostosowane do tego modelu,

> bo na oko że mają podobna wysokość i grubość drutu to dobór

> ośmieszający dobierającego.

Zgadzam sie jestem smieszny waytogo.gifale lubie takiego siebie,pomimo lat niejednokrotnie 2X waszych czuje sie młodo yay.gif

> Wyraziłem swoją opinię, że jest to posunięcie, które może odbić się

> negatywnie.

Tego sie boję,nie lubie ryzykowac bezpieczenstwa własnego, a tym bardziej innych bo co innego jesli sam chce ryzykowac ,a co innego narazac innych.

Dlatego :testy i kontrola...pojadę zobaczę jak zachowuje sie na "trzepaku"

> To tyle.

> A LPG nie ma nic do rzeczy by zmieniać sprężyny na inne.

Kolega chyba nie jezdził z 70% napełnionym zbionikiem po lodzie i proszę sie nie wypowiadac jesli nie wie sie o co chodzi...oczywiscie jezdząc hgt-ą nie ma tego problemu ale nie każdy ma ta przyjemnosc.

Prosze skorzystac z oferty "bezpieczna jazda"i pojezdzic sobie na "kóleczkach"po placu manewrowym wtedy okaże sie co ma wpływ na stabilnosc jazdy i hamowania.

Ja sie pobawiłem i przy predkosci 130km/h moje "uszkodzone"sprezyny spowodowały 7 obrotów na odcinku ponad 200m icon_eek.gifmyslałem że sie uzbroj_zlo.gif

Jak bedzie organizowany na lotnisku w Muchowcu(co roku organizuje WOSK w Katowicach)to chetnie sie zapiszę.Ostatnio byłem w Lublinie biglaugh.gif

A kącik oczywiscie uwazam za wyrazenie swoich opini i komentarzy po to jest i nie mam nic przeciwko waytogo.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.