Lynda Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > to naklej sobie na kompie napis, zeby nie pozyczac nikomu na chwile kompa, bo bedzie zonk. wątpię, żeby chciała komukolwiek udostępniać ECU, ale warto zapamiętać a i jeszcze odnośnie wyświetlanych parametrów "desired speed" to prędkość obrotowa jaką powinno mieć auto? bo coś za wysoko kręci się moim zdaniem sejek, i między engine speed a desired speed jest nawet 500obr różnicy. czyżby objawiał się krokowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > czy do elm327 sa jakieś adaptery na kkl co działaja z sc899?? Ja to lama jestem, pojęcia nie mam [Edytka] Viaken ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 a tak mozna wykonać przejsciówke widok od strony wtyczki adaptera ( czyli w interfejsie bedzie odwrotnie) jak znajde chwile wolnego czasu to tez pojde obadać temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > "desired speed" to prędkość obrotowa jaką powinno mieć auto? to predkosc do ktorej dazy komputer sterujac krokowcem i dawka paliwa. oczywiscie podczas puszczenia gazu, bo w czasie wciskania nigdy nie bedzie tyle samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > to predkosc do ktorej dazy komputer sterujac krokowcem i dawka paliwa. oczywiscie podczas > puszczenia gazu, bo w czasie wciskania nigdy nie bedzie tyle samo. czyli dobrze rozumuję, że te dwie prędkości powinny się mniej więcej pokrywać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Dziś powinienem dostać w łapki KKL, jutro/ pojutrze testy (chyba że padać przestanie dziś ) Nie pada. Z palio IAW 18F b4 połączyło, tyle że odczyty sa jakieś (chyba) z czapy , kasowanie błędów nie działa, błędów znalazło co nie miara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Nie pada. Z palio IAW 18F b4 połączyło, tyle że odczyty sa jakieś (chyba) z czapy , kasowanie > błędów nie działa, błędów znalazło co nie miara taki sam efekt jest na euroscanie, wpinając sie pod kompa 1.2 wybieramy w programie 1.1 i tez taki sam bigos jak teraz u ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 niezłą masz temperaturę wody , u mnie nie chce się połączyć i wyskakuje na dole komunikat " Latency too high" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > niezłą masz temperaturę wody , u mnie nie chce się połączyć i wyskakuje na dole komunikat " > Latency too high" Jaki kabel? Na KKL USB od Viaken, po ustawieniu wszystkiego w/g opisu poszło od kopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Jaki kabel? > Na KKL USB od Viaken, po ustawieniu wszystkiego w/g opisu poszło od kopa No taki http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski-7.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > No taki > http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski-7.html wracam własnie z garage, mam ten sam fejs i tez mi nie robi jedynie co to mi diodka swieci na pikny niebieski kolor a fejs sprawny bo wczoraj czy przed wczoraj robiłem diagnoze w jakims Vag szrocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > No taki > http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski-7.html Dokładne takim tylko że czarnym robiłem w swoim. Ale jest juz jakaś nowsza wersja programu z poprawiona obsługą KKL może to ten babol Oczywiście port ustawiłeś w/g opisu z płyty Viaken ? COM2 Data bity na 1024, opóźnienie na 1ms ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Dokładne takim tylko że czarnym robiłem w swoim. Ale jest juz jakaś nowsza wersja programu z > poprawiona obsługą KKL może to ten babol > Oczywiście port ustawiłeś w/g opisu z płyty Viaken ? > COM2 > Data bity na 1024, opóźnienie na 1ms ? A widzisz mój jest niebieski. Tam można od COM1 do COM4 data bity 4096 miałem - i tak łączyło się z JTD . Opóźnienie 1 ms. Muszę przestawić tak jak mówisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 u mnie tez juz ruszyło zainstalowałem ponownie sterowniki i bangla na com4 i na com5 a w ustawieniach nic nie ruszałem, przesył tak jak był na 4096 i cała reszta wszystko podpięte , przekreciłem kluczyk wtedy kiedy o to program poprosił i po sekundzie wyskoczyło to co u Wawera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 U mnie dalej nie działa nawet na drugim kompie. Oba pod kontrolą win7 home premium 32bit, na obu wszystkie frameworki zainstalowane itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > czyli dobrze rozumuję, że te dwie prędkości powinny się mniej więcej pokrywać? Mniej więcej tak, jest jeszcze drugi parametr, którego nie wyświetlam - engine speed offset czyli różnica prędkości. Rozdzielczość tego wskaźnika jest niewielka, ma "skok" co 8 obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > u mnie tez juz ruszyło > zainstalowałem ponownie sterowniki i bangla > na com4 i na com5 a w ustawieniach nic nie ruszałem, przesył tak jak był na 4096 i cała reszta > wszystko podpięte , przekreciłem kluczyk wtedy kiedy o to program poprosił i po sekundzie > wyskoczyło to co u Wawera Pobierz nowszą wersję, ta ma skopany kod od obsługi KKL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > czy do elm327 sa jakieś adaptery na kkl co działaja z sc899?? Nie ma. Ale już powinno działać - poprawiłem kod od KKL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Nie pada. Z palio IAW 18F b4 połączyło, tyle że odczyty sa jakieś (chyba) z czapy , kasowanie > błędów nie działa, błędów znalazło co nie miara Jedna z poprawek "załatwiła" komunikację po KKL, już jest naprawione. Jak mi podasz oznaczenia ze swojego komputera to dopiszę go do listy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Jedna z poprawek "załatwiła" komunikację po KKL, już jest naprawione. > Jak mi podasz oznaczenia ze swojego komputera to dopiszę go do listy. Jakie oznaczenia? To jest seryjne Palio, 1.2 8V IAW 18F B4 Może mała podsuma Co działa 1. Odczyt parametrów z IAW x6F i x8F 2. Odczyt błędów 3. Kasowanie błedów? 4. Testy wykonawczych ? Generalnie, genialna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Jakie oznaczenia? > To jest seryjne Palio, 1.2 8V > IAW 18F B4 > Może mała podsuma > Co działa > 1. Odczyt parametrów z IAW x6F i x8F Działa > 2. Odczyt błędów Działa, w 16F w pełni (rozszerzone kody przyczyny), w 8F tylko błędy, bez kodu przyczyny, w 18FD (MPI) kilka kodów może się nie zgadzać (ale w dokumentacji są zaznaczone jako niezaimplementowane). > 3. Kasowanie błedów? Działa. > 4. Testy wykonawczych ? Działają ale tylko te nie wymagające uruchomienia silnika. > Generalnie, genialna robota Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Działa > Działa, w 16F w pełni (rozszerzone kody przyczyny), w 8F tylko błędy, bez kodu przyczyny, w 18FD > (MPI) kilka kodów może się nie zgadzać (ale w dokumentacji są zaznaczone jako > niezaimplementowane). > Działa. > Działają ale tylko te nie wymagające uruchomienia silnika. > Dziękuję Dziś juz mi się nie chce, ale jutro potestuję, poczytam sobie co tam u mnie siedzi. A co z IAW 8F 5T ecol? Tez jest obsługiwany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Dziś juz mi się nie chce, ale jutro potestuję, poczytam sobie co tam u mnie siedzi. > A co z IAW 8F 5T ecol? > Tez jest obsługiwany? Obsługiwana jest cała rodzina x6F i x8F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Mniej więcej tak, jest jeszcze drugi parametr, którego nie wyświetlam - engine speed offset czyli > różnica prędkości. Rozdzielczość tego wskaźnika jest niewielka, ma "skok" co 8 obr/min. Nie, offset to nie jest różnica. Offset to jest parametr ustawialny przez aktywną diagnostykę, żeby zwiększyć lub zmniejszyć prędkość wolnych obrotów. Z defaulta jest hex 80, czyli zerowa korekta i wtedy wartość docelowych wolnych obrotów jest brana tylko z mapy. Jeżeli jest coś innego niż 80, to jest to wartość z mapy +/- offset. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scadi Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 efekty testów za pomocą kabla Vag-KKL na usb,które przeprowadziłem przed chwilą: 1.IAW.16FM.EC -sc899- podpięte,odczytuje wartości,odczytuje/kasuje błędy 2.IAW.16F.E0 -cc899- jak powyżej 3.IAW.16F.UP -uno899- po kilku próbach podpięcia,przekręceniach stacyjki wczytuje jako sc899 spi f2.gdy już wczyta,działa jak dwa powyższe. jedyna rzecz,jaką zauważyłem,to problem z testami-zaczyna test i go nie kończy,bo zawiesza się,np test pompki paliwa(włącza pompkę i pompuje dopóki nie wyłączę programu). na innych kablach też tak jest,czy tylko na moim? śmieszną rzeczą był błąd klimatyzacji w cinquecento z kompem od uno,"backdoor activated",a także paląca się na dole kontrolka code,a na liście błędów pokazywało ECU in "virgin"... czyli jak wcześniej było napisane,że nie ma immo.jednak po skasowaniu błędów i ponownym podpięciu już wszystko było ok. a tak poza tym,to super,że w końcu ktoś ogarnął temat diagnostyki spi'ków spod najłatwiej dostępnych kabli,bez zabawy w porty com itp Dzięki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Obsługiwana jest cała rodzina x6F i x8F. Czyli praktycznie "produkt" skończony? Bo w sumie czego jeszcze można by chcieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scadi Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Czyli praktycznie "produkt" skończony? > Bo w sumie czego jeszcze można by chcieć? może,żeby wszystko było jasne,to aby był w kilku wersjach językowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > może,żeby wszystko było jasne,to aby był w kilku wersjach językowych? Nie przesadzajmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Czyli praktycznie "produkt" skończony? > Bo w sumie czego jeszcze można by chcieć? W planach są jeszcze adaptacje sterownika, wprowadzanie awaryjnego kodu immobilisera (tego samego co można wprowadzać pedałem gazu), obsługa rozszerzonych kodów błędów w IAW-x8F oraz obsługa IAW-18FD. Do tego wielojęzyczny interfejs, logowanie sesji i przesyłanie raportów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > W planach są jeszcze adaptacje sterownika, wprowadzanie awaryjnego kodu immobilisera (tego samego > co można wprowadzać pedałem gazu), obsługa rozszerzonych kodów błędów w IAW-x8F oraz obsługa > IAW-18FD. Do tego wielojęzyczny interfejs, logowanie sesji i przesyłanie raportów. w ogóle wielki szacunek, że Ci się chce i udostępniasz to jeszcze nam za dobre słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > w ogóle wielki szacunek, że Ci się chce i udostępniasz to jeszcze nam za dobre słowo dołączam sie do wypowiedzi kolegi i ogółem Wielkie Dzięki - napewno ułatwiłeś życie co niektórym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 mógłby ktoś przetłumaczyc to na poprawny PL język? i odrazu dodac jakie mniej wiecej powinny sie utrzymywac wartosci dla prawidłowo chodzącego rozgrzanego silnika Engine Speed - Desires Engine Speed - Injector Duration - Ignition Advance - Mainfold Air Pressure - Air Temperature - Water Temperature - Throttle Angle - Battery Voltage - Lambda Probe Correction- Idle Step. Motor Position- Idle Stepper Int. Gain - Idle Stepper Prop. Gain - Timmer Position - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > W planach są jeszcze adaptacje sterownika, > wprowadzanie awaryjnego kodu immobilisera (tego samego > co można wprowadzać pedałem gazu), Odczyt tegoż kodu, też jest możliwy? czy tylko jego kasacja? > obsługa rozszerzonych kodów błędów w IAW-x8F oraz obsługa > IAW-18FD. Do tego wielojęzyczny interfejs, logowanie sesji i przesyłanie raportów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reper Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > rozgrzanego silnika Engine Speed - obroty na wolnych ~850 Desires Engine Speed - pożadane obroty silnika njector Duration - czas trwania wtrysku Ignition Advance - wyprzedzenie zapłonu Mainfold Air Pressure - wartn cisnienia bezwzglednego Air Temperature - temp powietrza zasys. Water Temperature -temp płynu chłodz. Throttle Angle - otwarcie przepustnicy Battery Voltage - napiecie akumul. Lambda Probe Correction- korekcja sondy lambda Idle Step. Motor Position- kat wyprzedzenia zapłonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Idle Step. Motor Position- kat wyprzedzenia zapłonu a nie pozycja silniczka krokowego biegu jałowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 dodał bym tylko do projektu Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 No dobra, bo widzę, że jednak są problemy z językiem Engine Speed - Prędkość obrotowa silnika (aktualna) Desired Engine Speed - Docelowa prędkość obrotowa silnika na wolnych obrotach Injector Duration - Czas wtrysku Ignition Advance - Kąt wyprzedzenia zapłonu Mainfold Air Pressure - Bezwględnie ciśnienie powietrza w dolocie Air Temperature - Temperatura powietrza w dolocie Water Temperature - Temperatura płynu chłodzącego Throttle Angle - Kąt otwarcia przepustnicy Battery Voltage - Napięcie na akumulatorze Lambda Probe Correction - Korekcja lambda Idle Step. Motor Position - Stopień otwarcia krokowca > Idle Stepper Int. Gain - > Idle Stepper Prop. Gain - Te dwie rzeczy wiem do czego są, ale nie da się tego krótko wytłumaczyć (związane jest to z autoadaptacją krokowca), i IMO nie wiem po co są wypisane na głównym ekranie zasadniczo, ale to sprawa autora programu Trimmer Position - Ręczna korekta paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Idle Stepper Int. Gain - > Idle Stepper Prop. Gain - >Te dwie rzeczy wiem do czego są, ale nie da się tego krótko >wytłumaczyć (związane jest to z autoadaptacją krokowca), i >IMO nie wiem po co są wypisane na głównym ekranie >zasadniczo, ale to sprawa autora programu Sposób Kontroli silniczka krokowego (Proportional/Integral) generalnie definiuje "szybkość" odpowiedzi na zmiany obrotów jałowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Odczyt tegoż kodu, też jest możliwy? > czy tylko jego kasacja? Tylko wprowadzenie w celu uruchomienia silnika, w zastępstwie naciskania pedału gazu w takt migania kontrolki CODE. Podobnie jak przy wprowadzaniu pedałem jest to jednorazowe - po wyłączeniu zapłonu trzeba ponownie wprowadzić ten kod. Funkcja wydała mi się mało przydatna więc odłożyłem ją "na później", podobnie adaptacje w IAW-16F, tylko w egzemplarzach z początku produkcji są dostępne, w późniejszych funkcja jest zablokowana. Ze względu na podobieństwo procedury wprowadzania wartości adaptacyjnych i kodu jak się pojawi jedno to i od razu drugie też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > dodał bym tylko do projektu > Uploaded with ImageShack.us własnie to samo miałem dodać tylko taka grafika mi chodziła po głowie i ewentualnie program jak by był w jezyku Angielskim to mysle ze by wiele zyskał ale to tylko i wyłacznie moja sugestia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Te dwie rzeczy wiem do czego są, ale nie da się tego krótko wytłumaczyć (związane jest to z > autoadaptacją krokowca), i IMO nie wiem po co są wypisane na głównym ekranie zasadniczo, ale > to sprawa autora programu Parametry podawane na głównym ekranie to parametry 0x01h - 0x0Fh taki był "klucz wyboru". Integral Gain i Proportional Gain to dwa współczynniki korekcji map dla sterownia pozycją silnika krokowego. Jeśli się nie mylę to jeden ma wpływ na szybkość jego reakcji (stała całkowania - integral gain) a drugi na ich skalę / "siłę reakcji" (współczynnik skalowania - proportional gain). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Sposób Kontroli silniczka krokowego (Proportional/Integral) > generalnie definiuje "szybkość" odpowiedzi na zmiany obrotów jałowych No wszystko się zgadza (ufam, krokowca tak dokładnie nigdy nie badałem w programie), dodam tylko, że te dwa parametry podlegają autoadaptacji (jeżeli jest zaimplementowana/aktywna w danym ECU) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > i ewentualnie program jak by był w jezyku Angielskim to mysle ze by wiele zyskał ...a w jakim jest? Dzięki temu mogą z niego korzystać użytkownicy z wielu różnych krajów, a gdyby był po Polsku - to tylko z Polski. Na razie jest i będzie po Angielsku - trzeba się uczyć obcych języków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > ...a w jakim jest? Dzięki temu mogą z niego korzystać użytkownicy z wielu różnych krajów, a gdyby > był po Polsku - to tylko z Polski. Na razie jest i będzie po Angielsku - trzeba się uczyć > obcych języków wybacz , zmeczony jestem po pracy chodziło mi o PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Nie, offset to nie jest różnica. Offset to jest parametr ustawialny przez aktywną diagnostykę, żeby > zwiększyć lub zmniejszyć prędkość wolnych obrotów. Z defaulta jest hex 80, czyli zerowa > korekta i wtedy wartość docelowych wolnych obrotów jest brana tylko z mapy. Jeżeli jest coś > innego niż 80, to jest to wartość z mapy +/- offset. To nawet nie wiedziałem - ładnie to wytłumaczyłeś. Tak czy inaczej jest to różnica między Desired, a tym do czego dąży ECU. ...ale z dokumentacji wynika, że to nie może być ujemne: CONS_REG = (decimal)(DiagData[0x16] * 8); // Minimum Engine Speed (Target) OFNNTR = (decimal)(DiagData[0x15] * 8); // Minimum Offset turns Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > własnie to samo miałem dodać tylko taka grafika mi chodziła po głowie > i ewentualnie program jak by był w jezyku Angielskim to mysle ze by wiele zyskał > ale to tylko i wyłacznie moja sugestia mój programista dorobił na szybko zegarki jakie były pod ręką pod 4-y tabelki które są do wyboru, jak twórca będzie chciał zrobić coś dobrego to sam to zrobi u mnie tylko sobie na razie wskazówki latają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > To nawet nie wiedziałem - ładnie to wytłumaczyłeś. Tak czy inaczej jest to różnica między Desired, > a tym do czego dąży ECU. No nie bardzo. Offset to jest ręczna korekta docelowych wolnych obrotów ustawialna przez aktywną diagnostykę, tak samo jak trimmer dla paliwa. Z defaulta jest hex 80 - brak korekty wolnych obrotów i idą takie jakie są w mapie, dla rozgrzanego silnika 800 coś tam (zależnie od ECU) RPM. Dopiero jak namieszasz w aktywnej diagnostyce to zmienisz ten parametr. A desired ma już to wliczone jeżeli jest różne od 0 (hex 80). Znaczy się Desired = wartość z mapy + offset. EDIT: Zapomniałem napisać najważniejszego, konwersja tego offsetu w dokumentacji jest zła, powinna być (DATA - 128) * 8. I wtedy Ci się wszystko zacznie zgadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Testy Działanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > dodał bym tylko do projektu Pomysł "gajgerków" niezbyt przypadł mi do gustu, w/g mnie zbędny bajer - ale skoro ktoś chce to będą: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > wybacz , zmeczony jestem po pracy chodziło mi o PL Niech Ci będzie... http://chomikuj.pl/tzok/IAW_ECU_Scan_PL,537411829.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.