Skocz do zawartości

Olej do skrzyni


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej.

Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik, poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr. Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? wink.gif (to ostatnie to żart zlosnik.gif)

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolanczam sie do pytania. U mnie z rana (-10 stopni) ciezko ruszyc jest drazkiem zmianu biegu. Mechanik powiedzial mi, ze jest tam olej mineralny (astra c18nz z 92r.)

czy wzkazana jest zmiana na jakis inny (lepszy)?

ja tak to na jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dolanczam sie do pytania. U mnie z rana (-10 stopni) ciezko ruszyc

> jest drazkiem zmianu biegu. Mechanik powiedzial mi, ze jest tam

> olej mineralny (astra c18nz z 92r.)

> czy wzkazana jest zmiana na jakis inny (lepszy)?

> ja tak to na jaki?

Ja niedawno zmieniałem komplet sprzęgło i wymiana oleju w skrzynce. Niewiem co pomogło, olej czy nowe sprzęgło ale biegi wchodzą lepiej nawet po nocy jak jest zimny.

Olej to VAT .

astra 1.7D caravan 93r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to taki olej nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji skrzyni tzn chyba się nie starzeje i nie zużywa, kolega wymieniał z nadgorliwości a potem coś zaczęło szumić i żęzić, wylał "superextranowyolej" i szukał katalogowego który do tanich nie należy i wszystko wróciło do norrrmy. nie jestem mechanikiem opisuję tylko sytuację z życia. spineyes.gif ale w moim asteroidzie też z pewnym oporem wchodzi właśnie dwójka, za bardzo się tym nie przejmuję ale napisz czy wymiana coś da ok bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dolanczam sie do pytania. U mnie z rana (-10 stopni) ciezko ruszyc

> jest drazkiem zmianu biegu. Mechanik powiedzial mi, ze jest tam

> olej mineralny (astra c18nz z 92r.)

> czy wzkazana jest zmiana na jakis inny (lepszy)?

> ja tak to na jaki?

Ciekawe skad i dlaczego jest mineralny przecież opel zalewa skrzynie syntetycznym alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe skad i dlaczego jest mineralny przecież opel zalewa skrzynie

> syntetycznym

tak mi powiedzial mechanik (jakis raczej sredni). Wolalem zapytac przy okazji watku.

A jeszcze jedno pytanko: jest mozliwe, zeby olej wyciekal ze shrzyni tak, ze tego nie odczuje? jakie sa objawy niskiego poziomu oleju w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wiem to taki olej nie podlega wymianie przez cały okres

> eksploatacji skrzyni

Tak, ale tylko w Oplach smile.gif

> tzn chyba się nie starzeje i nie zużywa,

Naprawdę wierzysz, że po 14 latach (nawet jeśli nie jeździsz) olej ma takie same właściwości jak świeży? wink.gif

> napisz czy wymiana coś da ok

OK, jutro dam znaka.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo

> (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały

> mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę

> czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i

> problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej.

> Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast

> bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik,

> poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr.

> Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart

> )

> Pozdroofka

Ja chciałem zaoszczedzic i wymieniłem na mineralny, nie widać róznicy, tzn. dalej z rana biegi ciężko wchodzą (wyjatkiem jest 3, ona niezaleznie od temperatury gładko wchodzi). Uszczelki nie dawałem, dałem sam silikon (markowy) i sucho jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale tylko w Oplach

> Naprawdę wierzysz, że po 14 latach (nawet jeśli nie jeździsz) olej ma

> takie same właściwości jak świeży?

> OK, jutro dam znaka.

> Pozdroofka

Płynu chłodniczego wg Opla też nie trzeba wymieniać, a producenci piszą co innego (2 lub 3 lata). Przecież on też traci swoje zdolności do nie zamarzania w niskich temperaturach. Ciekawe też po co w takim razie w ASO badają płyn na niezamarzalność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chciałem zaoszczedzic i wymieniłem na mineralny, nie widać

> róznicy, tzn. dalej z rana biegi ciężko wchodzą (wyjatkiem jest

> 3, ona niezaleznie od temperatury gładko wchodzi). Uszczelki nie

> dawałem, dałem sam silikon (markowy) i sucho jest.

Wleję jednak syntetyk, Opel też taki leje. Myslę, ze te historie o nagłym rozszczelnieniu skrzyni po wlaniu syntetyku można miedzy bajki włożyć wink.gif W silniku owszem, syntetyk wypłucze nagar z pierścieni i zacznie spalać olej, ale w skrzyni? Co tam może się wypłukać żeby miało się rozszczelnić i wyciekać (bo przecież nie spalać zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy mechanik,

> poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr.

> Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart

> )

> Pozdroofka

Mechanik dobrze Ci poradził.

W skrzyni właśnie ma być fullsyntetyk z tym że Mobil Mobilube1 SHC 75W90

MOBILUBE%20SHC%20LS%2075W90.jpg .

Możesz też wlać przy okazji MOTOR-LIVE .

motorlife.jpg

Ja kiedyś w Astrze F wymieniłem olej w skrzynie na w.w i MOTOR-LIFE i naprawde poprawiała się praca skrzyni.

Biegi chodziły lżej. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanik dobrze Ci poradził.

> W skrzyni właśnie ma być fullsyntetyk z tym że Mobil Mobilube1 SHC

> 75W90

Sorry, wczoraj źle zapodałem numerki oleju (kolega szybko powiedział nazwę i jakoś źle zapamiętało mi się zlosnik.gif). Jestem właśnie po wymianie i w skrzyni jest dokładnie taki olej jak piszesz. W sklepie nawet nie słyszeli o takim oleju jak podałem wczoraj zlosnik.gif i dali mi Mobil Mobilube1 SHC 75W90.

Oczywiście u mnie nic nie może się wydarzyć bez dodatkowych atrakcji, nie obyło się i dziś smile.gif

Najpierw zjeździłem całe miasto w poszukiwaniu uszczelki pod dekiel skrzyni ale w żadnym nie mieli na stanie. Oczywiście wtedy kiedy nie trzeba zachciało się siusiu, że myslałem, ze nie wyrobię yikes.gifspineyes.gif . Na szczęście w pobliżu był warsztat znajomego wulkanizatora (tego samego, który mi polecił opony Goodrich i do tej pory kiedy tylko się widzimy stawiam mu za to piwo zlosnik.gif). Kiedy już odczułem niewypowiedzianą ulgę zacząłem narzekać, że nie mogę nigdzie dostać uszczelki a chcę wymienić olej w skrzyni. Znów spojrzał na mnie jakbym zaproponował mu jedzenie zupy widelcem (poprzedni raz kiedy powiedziałem, że chciałbym zimówki 155 zlosnik.gif ) i stwierdził, że lubię sobie utrudniać życie. Kazał oddać do sklepu olej (kupiłem 2 litry) i po powrocie wjechać na stanowisko. Podniósł autko do góry, odkręcił śrubę otworu kontrolnego, wytoczył z zaplecza maszynerię i wężykiem wyssał olej ze skrzyni. Operacja trwała ze 30 minut, więc mogłem mu się odwdzięczyć za opony: 20.GIFzlosnik.gif Następnie nabrał do ogromnej strzykawy 1.6 litra oleju ( Mobil Mobilube1 SHC 75W90, jakże by inaczej smile.gif ) i wpompował przez otwór kontrolny. Olej nie wyciekał jeszcze przez otwór ale po sprawdzeniu drutem było trochę więcej niż książkowe 20 mm od krawędzi otworu.

Tak oto "wymieniłem" bezstresowo, bezuszczelkowo, bez niepotrzebnego odkrecania śrub i przede wszystkim bez martwienia się, czy nie bedzie ciekło przez dekielek. Zapłaciłem za tyle oleju ile włał, robota free ofkors (za wymianę bierze 20zł. Myślę, ze nie ma co się zastanawiać i zamiast marznąć w kanale, pierniczyć się ze srubami i uszczelnieniem dekla - podobno trudno uchronić się przed wyciekaniem - lepiej pojechać gdzieś do warsztatu niech wymienią. 20 zł to nie pieniądz) i nawet rąk nie ubrudziłem. On zresztą tylko trochę.

Aha, okazało się, że otwór kontrolny mam z drugiej strony niż zapodaje książka zlosnik.gif

Co do efektów:

Wymiana miała polepszyć wkładanie dwójki, która na zimnym silniku stwarzała problemy. Jeszcze nie wiem jak będzie na rzeczywiście zimnym silniku bo wlany olej miał temperaturę kilkanaście stopni ale jest poprawa. Nie mogę powiedzieć, że jest jak w nowym samochodzie, pewien opór pozostał ale pozytywne objawy to (tuż po wlaniu oleju i jego temperaturze kilkanaście stopni) :

1. wystepuje tylko podczas przejścia z jedynki do dwójki

2. kiedy pozwolę aby między jedynką a dwójką obroty spadły do "wolnych" oporu nie ma wcale (przed wymianą tylko znacznie się zmniejszał ale wciąż był, choć minimalny)

3. opór nie występuje przy wkładaniu dwójki z innych biegów

4. opór zupełnie znika przy nagrzanym silniku

5. ucichło brzęczenie z okolic sprzegła, które było w sytuacji: na luzie, pedał sprzegła nie wciśnięty a cichło po wciśnięciu pedału lub nagrzaniu silnika (ktoś niedawno skarżył sie na to na forum)

6. może to autosugestia, ale mam wrażenie, że skrzynia trochę przycichła

Wniosek jest taki, że najprawdopodobniej winny jest synchronizator ale jakoś nie śpieszno mi do rozbierania skrzyni.

> Możesz też wlać przy okazji MOTOR-LIVE .

No już za późno smile.gif

Dodam jeszcze, że na magnesie śruby z otworu kontrolnego było dosłownie kilka opiłków więc jestem zadowolony smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Podepne się do tematu

Ja również chciałbym zmienić olej w skrzyni ale ostatnio w kalnale oglądałem skrzynię z każdej strony i ani widu ani słychu sruby z otworem rewizyjnym-czy jest taka możliwość że niema tej śruby w mojej skrzyni?? niewiem.gif

W miejscu gdzie powinna być jest jakby otwór montażowy ale nie wchodzi on do środka skrzyni-po prostu odlew taki i nic więcej-może ktoś z Was ma podobnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepne się do tematu

> Ja również chciałbym zmienić olej w skrzyni ale ostatnio w kalnale

> oglądałem skrzynię z każdej strony i ani widu ani słychu sruby

> z otworem rewizyjnym-czy jest taka możliwość że niema tej śruby

> w mojej skrzyni??

> W miejscu gdzie powinna być jest jakby otwór montażowy ale nie

> wchodzi on do środka skrzyni-po prostu odlew taki i nic

> więcej-może ktoś z Was ma podobnie??

Obejrzyj skrzynie z obu stron. U mnie otwór był z drugiej strony niż pisze Etzold wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obejrzyj skrzynie z obu stron. U mnie otwór był z drugiej strony niż

> pisze Etzold

> Pozdroofka

W tym rzecz że z obu stron ją obskoczyłem i nic nie zauważyłem-ale dla pewności jeszcze raz wleze w kanał może coś da smile.gif

W okolicy półosi napędowych niemam żadnych śrub-w książce na zdjęciu oczywiście są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo

> (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały

> mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę

> czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i

> problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej.

> Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast

> bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik,

> poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr.

> Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart

> )

> Pozdroofka

w mojej astrze G mechanik zredukowal zahaczanie dwojki poprzez uzupelnienie oleju w skrzyni, regulacji biegow i nasmarowaniu lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo

> (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały

> mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę

> czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i

> problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej.

> Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast

> bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik,

> poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr.

> Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart

> )

> Pozdroofka

Dobrym olejem jest fabryczny SAE80W o ile pamietam 25zl litr w ASO. I podobno taki najlepiej sie sprawuje z oplowska skrzynia. Ewentualnie Midland. A co do skrzyni i 2 biegu. Wariant full professional: Nalezy wymienic widelki, kostke + bolec, wodzik co kosztuje strasznie duzo zwlaszcza te widelki cos okolo 500zl. Bo sama wymiana bolca nic nie pomoze poki sa luzy wszedzie. Wiec sobie odpuscilem. Za to warto zrobic regulacje (dzial napraw to sam) oraz skasowac luz na lewarku (to mozna zrobic we wlasnym zakresie). Otoz ja to zrobilem tak: wyjalem caly lewarek, kupilem nowy oring na jablko. Glowny luz jest jednak na tulei i ja go skasowalem tak: wywalilem stary oring i w miejsce jego nawinalem tasme izolacyjna celem zwiekszenia grubosci miejsca na ktore naklada sie oring. Nalezy miec wyczucie zeby nie nawinac za duzo bo bedzie ciezko chodzic - metoda empiryczna. Nalozylem nowy oring i calosc czyli: tuleje, jablko, oczywiscie oczyscilem i przesmarowalem olejem silikonowym. Po zmontowaniu zauwazylem poprawe o jakies 25%, zwlaszcza jesli chodzi o 2 i wsteczny. Warto co jakis czas zagladac pod mieszek i smarowac, gdyz czesto sie tam smar wyciera, nawet silikonowy - zwlaszcza gdzie sie jezdzi po miescie tak jak nasza domowa asterka 10 lat jazdy po wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lelek mozesz zareklamowac, podac namiary na ten punkt co wymienia w

> takiej cenie ?

Ostatnio byłem na przeglądzie rejestracyjnym i w cenniku mieli wymianę oleju w skrzyni za 20pln. Stacja jest na Wale Miedzeszyńskim: jadąc z lewego brzegu Wisły przez most siekierkowski, trzeba skręcić na Wał w prawo (na Puławy) i zawrócić ale nie od razu tylko, dopiero na następnych światłach (to spory kawałek) i wjechać w równoległą uliczkę (tą za ekranami). Potem się jedzie i jedzie (w sumie można Wałem) i to taka duża stacja, ciężko nie zauważyć. Pracują chyba do 21. Nie mam niestety przy sobie adresu ale chyba mam "wizytówkie" w samochodzie - postaram się wrzucić wieczorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanik dobrze Ci poradził.

> W skrzyni właśnie ma być fullsyntetyk z tym że Mobil Mobilube1 SHC

> 75W90

> .

> Możesz też wlać przy okazji MOTOR-LIVE .

> Ja kiedyś w Astrze F wymieniłem olej w skrzynie na w.w i MOTOR-LIFE i

> naprawde poprawiała się praca skrzyni.

> Biegi chodziły lżej.

Szukam tak sobie na Allegro i co prawdfa Mobila o oznaczeniu 75W90 nie znalazłem ale inne oleje o tym oznaczeniu to są półsyntetyki... Możliwe jest żeby olej 75W90 był w odmianie fullsynthetic i semi ?

A wogule to właśnie wróciłem z ASO i powiedzieli mi że od połowy 1995 roku Opel zalewał do skrzyni jakiś olej o oznaczeniu ATF 220 zamiast SAE80W. Słyszał ktoś coś na temat takiego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i poszukałem trochę i okazało się że ten ATF220 (Dextron) używany jest do automatów. Czemu więc facet z serwisu twierdzi że taki olej dawali do manualnych skrzyni??? Jakie są różnice w lepkości tych olejów? Który lepiej zalać? SAE80W czy ten ATF220 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i poszukałem trochę i okazało się że ten ATF220 (Dextron) używany

> jest do automatów. Czemu więc facet z serwisu twierdzi że taki

> olej dawali do manualnych skrzyni??? Jakie są różnice w lepkości

> tych olejów? Który lepiej zalać? SAE80W czy ten ATF220 ?

Witam

Pytałem ostatnio mechanika i też twierdzi że do mojego powinien być ten Dextron i zgłupiałem niewiem.gif,

i w końcu nie wiem jaki zalać.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pytałem ostatnio mechanika i też twierdzi że do mojego powinien być

> ten Dextron i zgłupiałem ,

> i w końcu nie wiem jaki zalać.

3 dni temu wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zgodnie stwierdził, że absolutnie nie wolno używać olejów DEXTRON które sa przeznaczone do skrzyń automatycznych oraz wspomagania kierownicy.

Nie rozumie was koledzy, przecież do skrzyń manualnych jest bardzo dobry olej oryginalny GM kosztujący mniej niż 30 PLN za litr i właśnie ja taki wlałem i teraz biegi wchodzą lżej (głównie 2 bieg), łatwiej jest ruszyć (!?) i najbardziej odczuwalne a raczej mniej odczuwalna jest zmiana biegu z wyższego na niższy (hamowanie silnikiem) Polecam oryginalny (barwa czerwona) olej GM waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3 dni temu wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zgodnie stwierdził,

> że absolutnie nie wolno używać olejów DEXTRON które sa

> przeznaczone do skrzyń automatycznych oraz wspomagania

> kierownicy.

> Nie rozumie was koledzy, przecież do skrzyń manualnych jest bardzo

> dobry olej oryginalny GM kosztujący mniej niż 30 PLN za litr i

> właśnie ja taki wlałem i teraz biegi wchodzą lżej (głównie 2

> bieg), łatwiej jest ruszyć (!?) i najbardziej odczuwalne a

> raczej mniej odczuwalna jest zmiana biegu z wyższego na niższy

> (hamowanie silnikiem) Polecam oryginalny (barwa czerwona) olej

> GM

Wszystko fajnie tylko że to Serwis Opla twierdzi że od połowy 95r dawali olej Dextron, więc coś w tym musi być. Może zmieniły się skrzynie biegów ....? I jeżeli okazałoby sie że był olej żółty to czemu zalewać czerwonym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko fajnie tylko że to Serwis Opla twierdzi że od połowy 95r

> dawali olej Dextron, więc coś w tym musi być. Może zmieniły się

> skrzynie biegów ....? I jeżeli okazałoby sie że był olej żółty

> to czemu zalewać czerwonym?

Ja mam autko z 95 roku i oryginalny był czerwony, zreszta znajdź mi gdzie pisze aby oryginalny olej GM do manualnych skrzyń miał oznaczenie jako DEXTRON?

Zreasztą ta strona pokazuje i chyba wyjaśnia wystarczająco jaki olej ma być do skrzyni automatycznej (Dextron) a jaki do manualnej. Dla mnie wszystko jest jasne jak słońce waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam autko z 95 roku i oryginalny był czerwony, zreszta znajdź mi

> gdzie pisze aby oryginalny olej GM do manualnych skrzyń miał

> oznaczenie jako DEXTRON?

> Zreasztą ta strona pokazuje i chyba wyjaśnia wystarczająco jaki olej

> ma być do skrzyni automatycznej (Dextron) a jaki do manualnej.

> Dla mnie wszystko jest jasne jak słońce

Zakupiłem w Opel-Shop 2L oleju SAE80W, jak przyjdzie i wymienię to zapodam spostrzeżenia. Dalej nie wiem czemu serwis twierdzi że Opel lał do skrzyni mechanicznych olej do automatów, ale to już raczej nie ma znaczenia bo kupiłem to co polecają wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Zakupiłem w Opel-Shop 2L oleju SAE80W, jak przyjdzie i wymienię to

> zapodam spostrzeżenia. Dalej nie wiem czemu serwis twierdzi że

> Opel lał do skrzyni mechanicznych olej do automatów, ale to już

> raczej nie ma znaczenia bo kupiłem to co polecają wszyscy.

Hej. Miałeś powiadomic nas jak o swoich spostrzezeniach po wymianie oleiu w skrzyni. Nadal czekamy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej. Miałeś powiadomic nas jak o swoich spostrzezeniach po wymianie

> oleiu w skrzyni. Nadal czekamy

Ano czekamy. Mnie najbardziej interesuje czy od tego nie będzie głośniej pracować skrzynia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> 3 dni temu wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zgodnie stwierdził,

> że absolutnie nie wolno używać olejów DEXTRON które sa

> przeznaczone do skrzyń automatycznych oraz wspomagania

> kierownicy.

> Nie rozumie was koledzy, przecież do skrzyń manualnych jest bardzo

> dobry olej oryginalny GM kosztujący mniej niż 30 PLN za litr i

> właśnie ja taki wlałem i teraz biegi wchodzą lżej (głównie 2

> bieg), łatwiej jest ruszyć (!?) i najbardziej odczuwalne a

> raczej mniej odczuwalna jest zmiana biegu z wyższego na niższy

> (hamowanie silnikiem) Polecam oryginalny (barwa czerwona) olej

> GM

Wydaje mi si ze gdzies w jakims wątku czytałem ze olej do skrzyni mozna wlac odkrecając odpowietrznik od góry ale niemoge tego znalźć. Czy ktos kto wymieniał sam olej moze to potwierdzic bo równiez planuje jego wymiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez ostatnio zmieniałem olej na jakis mobila, nie pamietam jaki bo był darmowy, ale podobno dobry (pracowałem w owym czasie na warsztacie:)

ale nie o tym chciałem....ja odkręciłem owy dekiel, a że mam blaszany, wywierciłem w nim dziurke, wspawałem nakrętke migomatem, dałem śrube z przegrzaną podkładką miedzianą i mam teraz eleganckie spuszczadełko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Płynu chłodniczego wg Opla też nie trzeba wymieniać, a producenci

> piszą co innego (2 lub 3 lata). Przecież on też traci swoje

> zdolności do nie zamarzania w niskich temperaturach. Ciekawe też

> po co w takim razie w ASO badają płyn na niezamarzalność?

A po to żeby wiedzieć ile płynu spuścić aby potem dolać koncentratu. Tak to sobie u opla wymyślili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udałem się do serwisu celem nabycia oleju do skrzyni biegów i jego wymiany. W celu doboru oleju pan zapytał sie czy bedzie wymiana czy dolewka. Gdy mu powiedziałem ze chce wymienic profilaktycznie zaczoł mi odradzac tę czynnośc. Gdy jednak upierałem sie przy swoim tłumaczac mu ze nawet olej na pułce sie starzeje stwierdził ze orginalny olej którymi są zalewane skrzynie nie jest przewidywany do wymiany przez cały okres eksploatacji (chyba ze nasąpi uszkodzenie skrzyni i znaja sie w niej opiłki). Gdy nadal niedawałem wiary w jego tłumaczenia zawołał mechanika który powiedział ze na tyle skrzyń co rozebrał niewidzi potrzeby jego wymiany. Powiedział ze sam jedzi astrą i w swojej niewymianiał.

I tym oto sposobem niezalupiłem owego oleju i zaoszczedzięłm 60 zł smile.gif

Choć pewien dylemat pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tym oto sposobem niezalupiłem owego oleju i zaoszczedzięłm 60 zł

> Choć pewien dylemat pozostanie.

To skoro ten olejze skrzyni się nie starzeje to naleje sobie go do silnika i będę śmigał bez dalszych wymian zeby.GIF

A poważnie to u mnie wymiana oleju + wymiana bolca w wybieraku bardzo pomogły - biegi wchodzą dużo lepiej i nie zgrzytają, tylko nie wiem które pomogło bo zrobiłem w tym samym czasie obie te czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem to samo co ty i pomogła wymian widełek i sworznia aby biegi wchodziły idealnie(żałuje ze 1 rok sie męczyłem i zastanawiałem czy robić czy nie koszt ok 200pln) Olej- zauważyłem zmianę w zimie nie gęstnieje i biegi przy dużych mrozach ładnie wchodziły. Co do sensu wymiany oleju- co kilka lat nie zaszkodzi wymienić i uzupełnić a przynajmniej śpimy spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To skoro ten olejze skrzyni się nie starzeje to naleje sobie go do

> silnika i będę śmigał bez dalszych wymian

> A poważnie to u mnie wymiana oleju + wymiana bolca w wybieraku bardzo

> pomogły - biegi wchodzą dużo lepiej i nie zgrzytają, tylko nie

> wiem które pomogło bo zrobiłem w tym samym czasie obie te

> czynności.

Olej w skrzyni ma inne własciwosci niz w silniku i inne zadania do spełnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi si ze gdzies w jakims wątku czytałem ze olej do skrzyni

> mozna wlac odkrecając odpowietrznik od góry ale niemoge tego

> znalźć. Czy ktos kto wymieniał sam olej moze to potwierdzic bo

> równiez planuje jego wymiane.

Ja tak wlewałem. To najwygodniejszy sposób, nie trzeba żadnych szpryc i wężyków, tylko lać prosto z butelki. Klucz 17 a przy okazji odpowietrznik warto przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zmienić olej w skrzyni biegów. Moja astra ciągnie 16 rok, olej zmieniłem rok temu czyli po 15 latach. Oleju powinno byc 1.6l, a było 0.7l, olej był czarny jak smoła i wątpią aby wykonywał dobrze swoje zadanie. Olej spuściłem odkręcając miseczkę. Potem z góry nalałem 1.6l świeżego oleju, skrzynia jak by ciszej chodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.