Jump to content
Sign in to follow this  
karan

Podłączamy ECUMASTER DET3

Recommended Posts

> Ok teraz mam wiekszy problem podlaczylem wszystko jak na schemacie tylko:

> 1.Czy plus 12V z wtryskiwaczy zostaje fabryczny czy ciąć i pociągnąć +12v po stacyjce?

rezystor bezie sie grzal ale jak wolisz....

zostaw jak jest wiecej problemow ze strojeniem jak pociagniesz po stacyjce wink.gif pisze z doswiadczenia

> 2.W ustawieniach zapłonu cos ruszać?

> Bo kręce kręce czasem załapie ale krece i krece i niemoze odpalic

musi zapalic na mapie z seryjnego kompa czyli w det same "0" u Ciebie pewnie jest problem z paliwem grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> rezystor bezie sie grzal ale jak wolisz....

> zostaw jak jest wiecej problemow ze strojeniem jak pociagniesz po stacyjce pisze z doswiadczenia

A jakie problemy ? Przecież ten seryjny + jest tak samo po stacyjce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jakie problemy ? Przecież ten seryjny + jest tak samo po stacyjce.

Dzięki koledzy za podpowiedzi,na chwile obecna podlaczylem wtryskiwacze do seryjnego ecu i odpalil problem chyba jest w wyjsciu PWM1,mierzylem napiecie i jest na nim 0 ,na pwm2 jest 2.5V,niewiecie ile ma byc na tych wyjsciach?

druga rzecz to skalibrowalem czujniki ale Map pokazuje mi 0 kPa jak wbudowany MAP wyskalowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro podłączam te cudo techniki i mam pytanie jak poprzednik. Skoro mam wbudowany MAP to czy Seryjne ECU nie może brać informacji na zapłon z niego, tylko z oryginału? Trochę to dla mnie bezsensowne. Oraz dodatkowo czy Trzeba wbudowany MAP konfigurować? I przy jakich obr ma odcinkę CC 900? oraz jak by ktoś zapodał wykres, zapłonu może być z wersji gaźnikowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a ja mam pytanko. Co zrobic z sygnalem do kompa z sondy waskopasmowej przy swini?? Pozostawic aby komp korygowal czy go zmasowac (przy kompie) ?? Bo na SR w watku o DET roznie pisali

Share this post


Link to post
Share on other sites

i co Panowie, nikt nic nie wie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie a ja mam pytanko. Co zrobic z sygnalem do kompa z sondy waskopasmowej przy swini??

> Pozostawic aby komp korygowal czy go zmasowac (przy kompie) ?? Bo na SR w watku o DET roznie

> pisali

Jak jezdzilem w trybie swinki to byla wypieta i nic poza tym. Nic niepokojącego sie nie dzialo.

NIe chcesz odrazu isc w tryb FI ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak jezdzilem w trybie swinki to byla wypieta i nic poza tym. Nic niepokojącego sie nie dzialo.

> NIe chcesz odrazu isc w tryb FI ?

mam DET2 i to on steruje wtryskami jedynie na podstawie odczytu seryjnego czasu wtrysku z ecu i wystarcza mi to narazie smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik odpaliłem na FI. Jak macie zmasowany czujnik wału pod masę ECU/Obudowe czy jeszcze zupełnie osobno. Czas to trochę ustawić, pochwali się ktoś przykładowym screnem mapy paliwa na FI i silnikiem bez turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Silnik odpaliłem na FI. Jak macie zmasowany czujnik wału pod masę ECU/Obudowe czy jeszcze zupełnie

> osobno. Czas to trochę ustawić, pochwali się ktoś przykładowym screnem mapy paliwa na FI i

> silnikiem bez turbo.

ja masowalem pod seryjnego kompa (chyba pin 17). Osobna mase bralem jedynie dla wtryskow przy DET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema chciałem wpiąć się w temat . Po podłączeniu deta3 .Napiecie do kompa idzie wszystko jest podłączone według schematu a po poddpieciu do laptopa wogole nie widzi go.

Dioda też się nie zapala. Mogłem popełnić gdzieś błąd czy raczej deta szlak trafił?? sick.gif.

Pacjent 1.2 8v t

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Siema chciałem wpiąć się w temat . Po podłączeniu deta3 .Napiecie do kompa idzie wszystko jest

> podłączone według schematu a po poddpieciu do laptopa wogole nie widzi go.

> Dioda też się nie zapala. Mogłem popełnić gdzieś błąd czy raczej deta szlak trafił?? .

> Pacjent 1.2 8v t

skoro dioda sie nie swieci czyli det nie dziala

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Znacie jakiegoś magika który pomoże w Warszawie z ?? Huba??

Deta naprawi producent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz Deta tylko pod napięcie i zobacz czy się dioda zapala. Jak nie to do naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, bo widzę, że tutaj więcej problemów jest, postaram się coś pomóc.

Dało mi się na privach słyszeć, że hybryda jest niemożliwa do spięcia z detem. Przed chwilą nieco posiedziałem nad tym i, jeśli chodzi o zapłon, to bez problemu można go podpiąć. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy zapłon jest na wasted sparku czy na copach.

Czy jeszcze ktoś, kto oczywiście czytał instrukcję wink.gif spotkał się z jakimś problemem? Czy nie da się, bo nie?

Obiecałem kilku osobom przyjrzenie się temu tematowi, ale z braku hybrydy i deta w garażu jedynie na chwilę obecną mogę pomóc teoretycznie. Jeśli ktoś ma jakieś logi, tez z chęcią przygarnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobra, bo widzę, że tutaj więcej problemów jest, postaram się coś pomóc.

> Dało mi się na privach słyszeć, że hybryda jest niemożliwa do spięcia z detem. Przed chwilą nieco

> posiedziałem nad tym i, jeśli chodzi o zapłon, to bez problemu można go podpiąć. W tym wypadku

> nie ma znaczenia, czy zapłon jest na wasted sparku czy na copach.

> Czy jeszcze ktoś, kto oczywiście czytał instrukcję spotkał się z jakimś problemem? Czy nie da

> się, bo nie?

> Obiecałem kilku osobom przyjrzenie się temu tematowi, ale z braku hybrydy i deta w garażu jedynie

> na chwilę obecną mogę pomóc teoretycznie. Jeśli ktoś ma jakieś logi, tez z chęcią przygarnę.

Ja też tylko teoretycznie i zasadniczo się wpieprzam w nieswoją działkę. Ale, czy DET przypadkiem nie działa na zasadzie "przesuwania" sygnału CPW? Bo jeżeli tak, to kompowi z czujnikiem położenia wałka może się to nie podobać za bardzo. Na FF też jest obiegowa opinia, że DET z sekwencyjnymi systemami sterowania nie za bardzo da radę, ale też wydaje mi się, że nikt usilnie nie próbował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja też tylko teoretycznie i zasadniczo się wpieprzam w nieswoją działkę. Ale, czy DET przypadkiem

> nie działa na zasadzie "przesuwania" sygnału CPW? Bo jeżeli tak, to kompowi z czujnikiem

> położenia wałka może się to nie podobać za bardzo. Na FF też jest obiegowa opinia, że DET z

> sekwencyjnymi systemami sterowania nie za bardzo da radę, ale też wydaje mi się, że nikt

> usilnie nie próbował.

Fakt, tam jest jeszcze czujnik wałka - nawet chwili snu nie mam, o oczywistościach zapominam. Hmm, muszę się mocniej zmużdżyć. Średnio mi się chce wierzyć, że nysę 350z turbo da się na tym ogarnąć, a seja NA na hybrydzie nie hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Fakt, tam jest jeszcze czujnik wałka - nawet chwili snu nie mam, o oczywistościach zapominam. Hmm,

> muszę się mocniej zmużdżyć. Średnio mi się chce wierzyć, że nysę 350z turbo da się na tym

> ogarnąć, a seja NA na hybrydzie nie

Stopnień skomplikowania silnika nie ma tu nic do tego. Stopień skomplikowania ECU ma. W sekwencyjnym ECU przesuwając sygnał CPW rujnujesz biednemu programowi seryjnemu cały światopogląd. Oprócz zapłonu zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku, który jest w tych ECU zmienny, okno skanowania stuku, i do tego jeszcze niektóre ECU używają sygnałów z wału i z wałka, żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. A o takich drobnostkach, że sygnał CPW również synchronizuje całą serię przerwań w programie to już nie wspomnę. Po przestudiowaniu np. programu IAW 4AF mogę Ci powiedzieć, że to, że DET działa z tym ECU to kwestia dużego szczęścia, ze dwa sprawdzenia więcej w tym programie i byłaby choinka błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Stopnień skomplikowania silnika nie ma tu nic do tego. Stopień skomplikowania ECU ma. W

> sekwencyjnym ECU przesuwając sygnał CPW rujnujesz biednemu programowi seryjnemu cały

> światopogląd. Oprócz zapłonu zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku, który jest w tych ECU

> zmienny, okno skanowania stuku, i do tego jeszcze niektóre ECU używają sygnałów z wału i z

> wałka, żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. A o takich drobnostkach, że sygnał

> CPW również synchronizuje całą serię przerwań w programie to już nie wspomnę. Po

> przestudiowaniu np. programu IAW 4AF mogę Ci powiedzieć, że to, że DET działa z tym ECU to

> kwestia dużego szczęścia, ze dwa sprawdzenia więcej w tym programie i byłaby choinka błędów.

Nie martw się, wiem o tym. Silnik nysy ma zmienne fazy, 2 czujniki wałków i czujnik wału. Jest w pełnej sekwencji zarówno paliwa jak i zapłonu. I det go rusza wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj. Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v i mase pod deta 20 pin.

mad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega

> tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj.

> Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

zaplon w det dobrze ustawiony ?? Mapa na 100% ustawiona ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega

> tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj.

> Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

prosty shit pewno samo podpięcie GMP nie pykło smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega

> tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj.

> Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

yyyy DET z wbudowanym MAPem czy osobno?

jak masz wbudowany to do wejscia 14 (analog#2) nic nie podlaczasz

pewnie i tak jak ahi napisal bedzie GPW smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

znaczy jeden pin wtrysków pod +12, drugi pin wtrysków pod pin 20/18? A pin 19 z det zmasowałeś z karoserią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> znaczy jeden pin wtrysków pod +12, drugi pin wtrysków pod pin 20/18? A pin 19 z det zmasowałeś z

> karoserią?

dokladnie pin 19 musi byc pociagniety do masy i to przewodem o srednicy conajmniej 1mm2

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dokladnie pin 19 musi byc pociagniety do masy i to przewodem o srednicy conajmniej 1mm2

zdecyduj się czy ma mieć średnicę 1mm czy przekrój 1mm2 grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zdecyduj się czy ma mieć średnicę 1mm czy przekrój 1mm2

oczywiscie przekroj ...my mistake skromny.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> oczywiscie przekroj ...my mistake

1mm2 to dosyć cienki kabelek. Myśle ze lepiej będzie użyć coś grubszego, 1,5 lub nawet 2,5mm2

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 1mm2 to dosyć cienki kabelek. Myśle ze lepiej będzie użyć coś grubszego, 1,5 lub nawet 2,5mm2

ja mam 1.5mm2

ja tak licze 6-8A na 1mm2 smile.gif

Wigilijnej kolacji nie masz, ze siedzisz na forum? cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema i Zdrowych Wesołych Świąt Zycze smile.gif

19 podpięte pod mase przewodem 1mm

Obroty widzi

Iskra już jest;)

Jeśli chodzi o GMp rozjaśnijcie trochę. wink.gif

Nie pykło podpiecie GMP o co chodzi;)

Ustawiamy to w Decie jakoś ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Siema i Zdrowych Wesołych Świąt Zycze

> 19 podpięte pod mase przewodem 1mm

> Obroty widzi

> Iskra już jest;)

> Jeśli chodzi o GMp rozjaśnijcie trochę.

> Nie pykło podpiecie GMP o co chodzi;)

> Ustawiamy to w Decie jakoś ?:)

jak są obroty i iskra jest to GMP jest oko wink.gif masz dość paliwa podczas crankingu ? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak są obroty i iskra jest to GMP jest oko masz dość paliwa podczas crankingu ?

Dość to jaka wartość??:) miałem na 0.1 zdałem więcej i nic frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak są obroty i iskra jest to GMP jest oko masz dość paliwa podczas crankingu ?

zrob skana z DETa z ustawieniami

jest tam jeszcze opcja, ktora trzeba zaznaczyc by nie bylo fuel cutow podczas rozruchu (w starszej wersji softa jej nie bylo i byl problem z odpalaniem w zime)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zauwazyłem że podczas kręcenia status ignition sync status no sync jest.

> Skan jakich ustawień??

1. kalibracja TPS,

2. Napięcie aku 8,8v??

3. temp wodu i powietrza -8, -9?

Jesteś pewien, że masz wszystko dobrze podłączone i wykalibrowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem kalibracje ale nie zapisałem. 8.8v podczas rozruchu. Pojęcia ogromnego nie mam o tym Ale cały czas się uczę cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Robiłem kalibracje ale nie zapisałem. 8.8v podczas rozruchu. Pojęcia ogromnego nie mam o tym Ale

> cały czas się uczę

ja tez pierwszy raz to robilem, a odpalil od strzala...paliwa bylo za duzo, bo az z wydechu lecialo, ale odpalil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Robiłem kalibracje ale nie zapisałem. 8.8v podczas rozruchu. Pojęcia ogromnego nie mam o tym Ale

> cały czas się uczę

8.8 to ciut mało,. jak podczas rozruchu będzie 11,5 top już może nie odpalić... Szukaj przyczyny również w akumulatorze, masach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja tez pierwszy raz to robilem, a odpalil od strzala...paliwa bylo za duzo, bo az z wydechu

> lecialo, ale odpalil...

moze podeslij mu swoj albo moj program niech sobie popatrzy na ustawienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak by było najlepiej. Miałbym chociaż na czym się wzorować;-)

podaj @ na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne sie pod temat jestem na kupnie ecumastera det3

tylko czy bedzie mi dzialal w pandzince 1.1 turbo na hybrydzie czy ogarnie wszystko uda sie to spiac i wystroic prosilbym od odpowiedz znawcow bo nie chce w ciemno kupowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak by było najlepiej. Miałbym chociaż na czym się wzorować;-)

byłem zobaczyłem lekko poprawiłem, ale nadal coś nie odpala frown.gif

sprawa wygląda tak, zakładamy że wiązka jest ok podłączony seryjny map do DETa i kompa

zmieniamy tylko 1 rzecz podłączenie sterowania wtryskami miedzy DETem w FI a ori kompem:

- przy podłączeniu wtrysku przez ori komp odpala i chodzi można się bawić zapłonem, pokazuje czas wtrysku

- przełączamy na sterowanie z DETa, kolektor MPi z kompem spi wiec sygnał rozdzielony na 4 wtryski, i nie odpala frown.gif można go odpalić na plaku i chodzi bez problemu

i teraz pytanie jak sprawdzić wyjścia sterujące wtryskami (testowałem obydwa) czy nie są upalone ?

generalnie przez 3h nie bardzo pomogłem koledze i teraz przydał by sie ktoś kto ma deta 3 w FI żeby podłączył DETa kolegi i sprawdził czy działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> byłem zobaczyłem lekko poprawiłem, ale nadal coś nie odpala

> sprawa wygląda tak, zakładamy że wiązka jest ok podłączony seryjny map do DETa i kompa

> zmieniamy tylko 1 rzecz podłączenie sterowania wtryskami miedzy DETem w FI a ori kompem:

> - przy podłączeniu wtrysku przez ori komp odpala i chodzi można się bawić zapłonem, pokazuje czas

> wtrysku

> - przełączamy na sterowanie z DETa, kolektor MPi z kompem spi wiec sygnał rozdzielony na 4 wtryski,

> i nie odpala można go odpalić na plaku i chodzi bez problemu

> i teraz pytanie jak sprawdzić wyjścia sterujące wtryskami (testowałem obydwa) czy nie są upalone ?

> generalnie przez 3h nie bardzo pomogłem koledze i teraz przydał by sie ktoś kto ma deta 3 w FI żeby

> podłączył DETa kolegi i sprawdził czy działa

poszukaj jeszcze raz w wiazce. mi kiedys sie zdarzylo, ze krecil, a nie odpalal. powodem bylo to, ze jakims cudem wysunal sie zacisniety przewod zasilajacy. niby mial zasilanie, z lapkiem sie komunikowal, ale byly dziwne odczyty z czujnikow to raz, a dwa nie odpalal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> poszukaj jeszcze raz w wiazce. mi kiedys sie zdarzylo, ze krecil, a nie odpalal. powodem bylo to,

> ze jakims cudem wysunal sie zacisniety przewod zasilajacy. niby mial zasilanie, z lapkiem sie

> komunikowal, ale byly dziwne odczyty z czujnikow to raz, a dwa nie odpalal...

Podpiąłem nową wtyczke do Deta . Dzięki Wuniek wink.gif wiązkę sprawdziłem 100% OK Ale dalej to samo po podpięciu wtrysków pod DETa i nie odpala ori odpala. Jedyne wyjście jak Wuniek pisał podpiąć mojego Deta do kogoś albo odeślę do producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.