Skocz do zawartości

Podłączamy ECUMASTER DET3


karan

Rekomendowane odpowiedzi

> Ok teraz mam wiekszy problem podlaczylem wszystko jak na schemacie tylko:

> 1.Czy plus 12V z wtryskiwaczy zostaje fabryczny czy ciąć i pociągnąć +12v po stacyjce?

rezystor bezie sie grzal ale jak wolisz....

zostaw jak jest wiecej problemow ze strojeniem jak pociagniesz po stacyjce wink.gif pisze z doswiadczenia

> 2.W ustawieniach zapłonu cos ruszać?

> Bo kręce kręce czasem załapie ale krece i krece i niemoze odpalic

musi zapalic na mapie z seryjnego kompa czyli w det same "0" u Ciebie pewnie jest problem z paliwem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rezystor bezie sie grzal ale jak wolisz....

> zostaw jak jest wiecej problemow ze strojeniem jak pociagniesz po stacyjce pisze z doswiadczenia

A jakie problemy ? Przecież ten seryjny + jest tak samo po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie problemy ? Przecież ten seryjny + jest tak samo po stacyjce.

Dzięki koledzy za podpowiedzi,na chwile obecna podlaczylem wtryskiwacze do seryjnego ecu i odpalil problem chyba jest w wyjsciu PWM1,mierzylem napiecie i jest na nim 0 ,na pwm2 jest 2.5V,niewiecie ile ma byc na tych wyjsciach?

druga rzecz to skalibrowalem czujniki ale Map pokazuje mi 0 kPa jak wbudowany MAP wyskalowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Jutro podłączam te cudo techniki i mam pytanie jak poprzednik. Skoro mam wbudowany MAP to czy Seryjne ECU nie może brać informacji na zapłon z niego, tylko z oryginału? Trochę to dla mnie bezsensowne. Oraz dodatkowo czy Trzeba wbudowany MAP konfigurować? I przy jakich obr ma odcinkę CC 900? oraz jak by ktoś zapodał wykres, zapłonu może być z wersji gaźnikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam pytanko. Co zrobic z sygnalem do kompa z sondy waskopasmowej przy swini?? Pozostawic aby komp korygowal czy go zmasowac (przy kompie) ?? Bo na SR w watku o DET roznie pisali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie a ja mam pytanko. Co zrobic z sygnalem do kompa z sondy waskopasmowej przy swini??

> Pozostawic aby komp korygowal czy go zmasowac (przy kompie) ?? Bo na SR w watku o DET roznie

> pisali

Jak jezdzilem w trybie swinki to byla wypieta i nic poza tym. Nic niepokojącego sie nie dzialo.

NIe chcesz odrazu isc w tryb FI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jezdzilem w trybie swinki to byla wypieta i nic poza tym. Nic niepokojącego sie nie dzialo.

> NIe chcesz odrazu isc w tryb FI ?

mam DET2 i to on steruje wtryskami jedynie na podstawie odczytu seryjnego czasu wtrysku z ecu i wystarcza mi to narazie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik odpaliłem na FI. Jak macie zmasowany czujnik wału pod masę ECU/Obudowe czy jeszcze zupełnie osobno. Czas to trochę ustawić, pochwali się ktoś przykładowym screnem mapy paliwa na FI i silnikiem bez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik odpaliłem na FI. Jak macie zmasowany czujnik wału pod masę ECU/Obudowe czy jeszcze zupełnie

> osobno. Czas to trochę ustawić, pochwali się ktoś przykładowym screnem mapy paliwa na FI i

> silnikiem bez turbo.

ja masowalem pod seryjnego kompa (chyba pin 17). Osobna mase bralem jedynie dla wtryskow przy DET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema chciałem wpiąć się w temat . Po podłączeniu deta3 .Napiecie do kompa idzie wszystko jest podłączone według schematu a po poddpieciu do laptopa wogole nie widzi go.

Dioda też się nie zapala. Mogłem popełnić gdzieś błąd czy raczej deta szlak trafił?? sick.gif.

Pacjent 1.2 8v t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema chciałem wpiąć się w temat . Po podłączeniu deta3 .Napiecie do kompa idzie wszystko jest

> podłączone według schematu a po poddpieciu do laptopa wogole nie widzi go.

> Dioda też się nie zapala. Mogłem popełnić gdzieś błąd czy raczej deta szlak trafił?? .

> Pacjent 1.2 8v t

skoro dioda sie nie swieci czyli det nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobra, bo widzę, że tutaj więcej problemów jest, postaram się coś pomóc.

Dało mi się na privach słyszeć, że hybryda jest niemożliwa do spięcia z detem. Przed chwilą nieco posiedziałem nad tym i, jeśli chodzi o zapłon, to bez problemu można go podpiąć. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy zapłon jest na wasted sparku czy na copach.

Czy jeszcze ktoś, kto oczywiście czytał instrukcję wink.gif spotkał się z jakimś problemem? Czy nie da się, bo nie?

Obiecałem kilku osobom przyjrzenie się temu tematowi, ale z braku hybrydy i deta w garażu jedynie na chwilę obecną mogę pomóc teoretycznie. Jeśli ktoś ma jakieś logi, tez z chęcią przygarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, bo widzę, że tutaj więcej problemów jest, postaram się coś pomóc.

> Dało mi się na privach słyszeć, że hybryda jest niemożliwa do spięcia z detem. Przed chwilą nieco

> posiedziałem nad tym i, jeśli chodzi o zapłon, to bez problemu można go podpiąć. W tym wypadku

> nie ma znaczenia, czy zapłon jest na wasted sparku czy na copach.

> Czy jeszcze ktoś, kto oczywiście czytał instrukcję spotkał się z jakimś problemem? Czy nie da

> się, bo nie?

> Obiecałem kilku osobom przyjrzenie się temu tematowi, ale z braku hybrydy i deta w garażu jedynie

> na chwilę obecną mogę pomóc teoretycznie. Jeśli ktoś ma jakieś logi, tez z chęcią przygarnę.

Ja też tylko teoretycznie i zasadniczo się wpieprzam w nieswoją działkę. Ale, czy DET przypadkiem nie działa na zasadzie "przesuwania" sygnału CPW? Bo jeżeli tak, to kompowi z czujnikiem położenia wałka może się to nie podobać za bardzo. Na FF też jest obiegowa opinia, że DET z sekwencyjnymi systemami sterowania nie za bardzo da radę, ale też wydaje mi się, że nikt usilnie nie próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też tylko teoretycznie i zasadniczo się wpieprzam w nieswoją działkę. Ale, czy DET przypadkiem

> nie działa na zasadzie "przesuwania" sygnału CPW? Bo jeżeli tak, to kompowi z czujnikiem

> położenia wałka może się to nie podobać za bardzo. Na FF też jest obiegowa opinia, że DET z

> sekwencyjnymi systemami sterowania nie za bardzo da radę, ale też wydaje mi się, że nikt

> usilnie nie próbował.

Fakt, tam jest jeszcze czujnik wałka - nawet chwili snu nie mam, o oczywistościach zapominam. Hmm, muszę się mocniej zmużdżyć. Średnio mi się chce wierzyć, że nysę 350z turbo da się na tym ogarnąć, a seja NA na hybrydzie nie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, tam jest jeszcze czujnik wałka - nawet chwili snu nie mam, o oczywistościach zapominam. Hmm,

> muszę się mocniej zmużdżyć. Średnio mi się chce wierzyć, że nysę 350z turbo da się na tym

> ogarnąć, a seja NA na hybrydzie nie

Stopnień skomplikowania silnika nie ma tu nic do tego. Stopień skomplikowania ECU ma. W sekwencyjnym ECU przesuwając sygnał CPW rujnujesz biednemu programowi seryjnemu cały światopogląd. Oprócz zapłonu zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku, który jest w tych ECU zmienny, okno skanowania stuku, i do tego jeszcze niektóre ECU używają sygnałów z wału i z wałka, żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. A o takich drobnostkach, że sygnał CPW również synchronizuje całą serię przerwań w programie to już nie wspomnę. Po przestudiowaniu np. programu IAW 4AF mogę Ci powiedzieć, że to, że DET działa z tym ECU to kwestia dużego szczęścia, ze dwa sprawdzenia więcej w tym programie i byłaby choinka błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stopnień skomplikowania silnika nie ma tu nic do tego. Stopień skomplikowania ECU ma. W

> sekwencyjnym ECU przesuwając sygnał CPW rujnujesz biednemu programowi seryjnemu cały

> światopogląd. Oprócz zapłonu zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku, który jest w tych ECU

> zmienny, okno skanowania stuku, i do tego jeszcze niektóre ECU używają sygnałów z wału i z

> wałka, żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. A o takich drobnostkach, że sygnał

> CPW również synchronizuje całą serię przerwań w programie to już nie wspomnę. Po

> przestudiowaniu np. programu IAW 4AF mogę Ci powiedzieć, że to, że DET działa z tym ECU to

> kwestia dużego szczęścia, ze dwa sprawdzenia więcej w tym programie i byłaby choinka błędów.

Nie martw się, wiem o tym. Silnik nysy ma zmienne fazy, 2 czujniki wałków i czujnik wału. Jest w pełnej sekwencji zarówno paliwa jak i zapłonu. I det go rusza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj. Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v i mase pod deta 20 pin.

mad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega

> tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj.

> Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

zaplon w det dobrze ustawiony ?? Mapa na 100% ustawiona ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega

> tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj.

> Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

prosty shit pewno samo podpięcie GMP nie pykło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się jeszcze raz pod temat. Dla przypomnienia pacjent 1.2 8v t podłączyłem Deta jak kolega

> tylko Bez EBC. Logi wszystkie ok pokazuja ale nie odpala. Nie pokazuje również nic na wyj.

> Wtrysków gdy krece. Świece suche. Gdzie mogłem popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> i mase pod deta 20 pin.

yyyy DET z wbudowanym MAPem czy osobno?

jak masz wbudowany to do wejscia 14 (analog#2) nic nie podlaczasz

pewnie i tak jak ahi napisal bedzie GPW smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popełnić bląd skoro wtryski podłączyłem pod 12v

> znaczy jeden pin wtrysków pod +12, drugi pin wtrysków pod pin 20/18? A pin 19 z det zmasowałeś z

> karoserią?

dokladnie pin 19 musi byc pociagniety do masy i to przewodem o srednicy conajmniej 1mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema i Zdrowych Wesołych Świąt Zycze

> 19 podpięte pod mase przewodem 1mm

> Obroty widzi

> Iskra już jest;)

> Jeśli chodzi o GMp rozjaśnijcie trochę.

> Nie pykło podpiecie GMP o co chodzi;)

> Ustawiamy to w Decie jakoś ?:)

jak są obroty i iskra jest to GMP jest oko wink.gif masz dość paliwa podczas crankingu ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak są obroty i iskra jest to GMP jest oko masz dość paliwa podczas crankingu ?

zrob skana z DETa z ustawieniami

jest tam jeszcze opcja, ktora trzeba zaznaczyc by nie bylo fuel cutow podczas rozruchu (w starszej wersji softa jej nie bylo i byl problem z odpalaniem w zime)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauwazyłem że podczas kręcenia status ignition sync status no sync jest.

> Skan jakich ustawień??

1. kalibracja TPS,

2. Napięcie aku 8,8v??

3. temp wodu i powietrza -8, -9?

Jesteś pewien, że masz wszystko dobrze podłączone i wykalibrowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem kalibracje ale nie zapisałem. 8.8v podczas rozruchu. Pojęcia ogromnego nie mam o tym Ale

> cały czas się uczę

ja tez pierwszy raz to robilem, a odpalil od strzala...paliwa bylo za duzo, bo az z wydechu lecialo, ale odpalil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem kalibracje ale nie zapisałem. 8.8v podczas rozruchu. Pojęcia ogromnego nie mam o tym Ale

> cały czas się uczę

8.8 to ciut mało,. jak podczas rozruchu będzie 11,5 top już może nie odpalić... Szukaj przyczyny również w akumulatorze, masach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak by było najlepiej. Miałbym chociaż na czym się wzorować;-)

byłem zobaczyłem lekko poprawiłem, ale nadal coś nie odpala frown.gif

sprawa wygląda tak, zakładamy że wiązka jest ok podłączony seryjny map do DETa i kompa

zmieniamy tylko 1 rzecz podłączenie sterowania wtryskami miedzy DETem w FI a ori kompem:

- przy podłączeniu wtrysku przez ori komp odpala i chodzi można się bawić zapłonem, pokazuje czas wtrysku

- przełączamy na sterowanie z DETa, kolektor MPi z kompem spi wiec sygnał rozdzielony na 4 wtryski, i nie odpala frown.gif można go odpalić na plaku i chodzi bez problemu

i teraz pytanie jak sprawdzić wyjścia sterujące wtryskami (testowałem obydwa) czy nie są upalone ?

generalnie przez 3h nie bardzo pomogłem koledze i teraz przydał by sie ktoś kto ma deta 3 w FI żeby podłączył DETa kolegi i sprawdził czy działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem zobaczyłem lekko poprawiłem, ale nadal coś nie odpala

> sprawa wygląda tak, zakładamy że wiązka jest ok podłączony seryjny map do DETa i kompa

> zmieniamy tylko 1 rzecz podłączenie sterowania wtryskami miedzy DETem w FI a ori kompem:

> - przy podłączeniu wtrysku przez ori komp odpala i chodzi można się bawić zapłonem, pokazuje czas

> wtrysku

> - przełączamy na sterowanie z DETa, kolektor MPi z kompem spi wiec sygnał rozdzielony na 4 wtryski,

> i nie odpala można go odpalić na plaku i chodzi bez problemu

> i teraz pytanie jak sprawdzić wyjścia sterujące wtryskami (testowałem obydwa) czy nie są upalone ?

> generalnie przez 3h nie bardzo pomogłem koledze i teraz przydał by sie ktoś kto ma deta 3 w FI żeby

> podłączył DETa kolegi i sprawdził czy działa

poszukaj jeszcze raz w wiazce. mi kiedys sie zdarzylo, ze krecil, a nie odpalal. powodem bylo to, ze jakims cudem wysunal sie zacisniety przewod zasilajacy. niby mial zasilanie, z lapkiem sie komunikowal, ale byly dziwne odczyty z czujnikow to raz, a dwa nie odpalal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukaj jeszcze raz w wiazce. mi kiedys sie zdarzylo, ze krecil, a nie odpalal. powodem bylo to,

> ze jakims cudem wysunal sie zacisniety przewod zasilajacy. niby mial zasilanie, z lapkiem sie

> komunikowal, ale byly dziwne odczyty z czujnikow to raz, a dwa nie odpalal...

Podpiąłem nową wtyczke do Deta . Dzięki Wuniek wink.gif wiązkę sprawdziłem 100% OK Ale dalej to samo po podpięciu wtrysków pod DETa i nie odpala ori odpala. Jedyne wyjście jak Wuniek pisał podpiąć mojego Deta do kogoś albo odeślę do producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.