Skocz do zawartości

Suv lub crossover do 60-70tyś


zwaresq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam autka dla mamy, coś Suv-opodobnego, a nie mam zbyt dużego pojęcia o nowych autach i ich silnikach. Pomóżcie.

Wymagania są takie:

- ma być wyższy - więc suv czy nawet crossover.

- dość duży i pakowny - nie ogromy jak Santa Fe, ale nie tak mały jak SX4

- dobry silnik - coś co wytrzyma więcej niż 200.000 jak silniki z dawnych lat, bo ona dużo jeździ.

- ma mało palić wiec oszczędny disel, albo benzynka+lpg. Moc nie jest dla niej zbyt istotna.

- esp koniecznie, klima jakakolwiek, 4x4 może ale być nie musi.

- marka nieistotna

Myśle że kryteria są dość rozsądne ale mogę się mylić. Na razie rozważałem:

- Dacia duster - Ma sprawdzony silnik 1.6 z renault, ale niestety LPG wyklucza się z ESP w tym modelu. A diesel w tym aucie nie jest ponoć dobry. Zresztą ponoć tylko jeszcze fiatowskie diesle, to te stare dobre diesle, ale mogę się mylić.

- Chevrolet Orlando - 1.8 + fabryczne LPG, brzmi ciekawie tylko co to za silnik i czy nie ma problemów z nim, a szczególnie na gaziwie.

- Mitsubishi Asx - 1.6 (typ silnika 4A92) + fabryczne LPG . Tylko też się boje że to jeden z silników źle znoszących gaz. Diesel chyba mało w tym aucie pali.

- SX4/Sedici - ma fiatowskiego diesla więc jest ok, ale jest za mały. Za to ma wyjść nowy większy SX4 niedługo.

Nic więcej z gazem chyba nie ma.

Może jest jakiś ekonomiczny i prosty/niezawodny silnik diesla? Jak fiatowski 1.9jtd i stary vw 1.9tdi.

Taki żeby nie wyszło że za 5 lat, że trzeba wymieniać jakieś filtry cząsteczek, koła 2 masowe, turbo i wtryskiwacze za łączna kwote 20-30tyś.

Co doradzacie i jeszcze polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu w Dusterze nie może byc ESP z LPG? Dla mni eto zupełnie bezsensowne. Albo kupic z ESP i dołożyć samemu LPG.

W Orlando sa silniki Oplowskie. Wg mnie dość niezawodne.

Co do prostoty silników to w tej chwili chyba jedynym takim autem będzie Duster. Wszystkie diesle będa prędzej czy później wymagały inwestycji i napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie sensowna argumentacja to można dorzucić te 5-10tyś.

Zawsze ją mogę namówić na 2 latka jak nie będzie innego wyjścia, tylko potem będzie na mnie.

A tak w ogóle to w qashqai jest chyba ten sam silnik diesla renault, co w duster i ten sam napęd w 4x4. Za "lepsze plastiki" chyba troche nie warto przepłacać. Chyba że chodzi o benzyne, ale tam chyba nie ma fabrycznego gazu.

Co do Dustera z ESP i LPG tam jest jakiś problem z elektroniką i nie można mieć tych 2 opcji na raz. W innym wypadku nie było by w ogóle dylematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai 1.6 Pb 117 KM w wersji I-Way czyli z nawigacją GPS, kamerą cofania, 6xPP, szklanym dachem masz od 74000 zł, wersja 4X4 nie występuje z tym silnikiem.

Mam QQ w rodzinie, jest tez Duster - nie ma co porównywać obu aut, troche podzespołów wspólnych poza tym przepaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ix35 2.0 pb +lpg lub 1.7 crdi - 2.0 crdi to dopłata prawie 20kpln więc chyba szkoda kasy - spalanie 2.0 crdi to 8 -9 l ON

ix35 z 1.6 gdi 135KM spala ok 8l co na tą masę i gabaryt jest IMO dobrym wynikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będzie sensowna argumentacja to można dorzucić te 5-10tyś.

> Zawsze ją mogę namówić na 2 latka jak nie będzie innego wyjścia, tylko potem będzie na mnie.

> A tak w ogóle to w qashqai jest chyba ten sam silnik diesla renault, co w duster i ten sam napęd w

> 4x4. Za "lepsze plastiki" chyba troche nie warto przepłacać. Chyba że chodzi o benzyne, ale

> tam chyba nie ma fabrycznego gazu.

Różnica w jakości pomiędzy tymi samochodami to mała przepaść a nie tylko plastiki. Liczba gwiazdek w NCAP też jest zupełnie inna.

Za 70 000 masz QQ 1,6 benzyna 2x4. Rewelacji w jeździe nie ma ale też nie ma na co narzekać a i spalanie nie jest najgorsze.

Ponoć jak się dobrze postarasz to da radę poniżej 80 wyrwać Diesel 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ix35 2.0 pb +lpg lub 1.7 crdi - 2.0 crdi to dopłata prawie 20kpln więc chyba szkoda kasy - spalanie

> 2.0 crdi to 8 -9 l ON

> ix35 z 1.6 gdi 135KM spala ok 8l co na tą masę i gabaryt jest IMO dobrym wynikiem

A ten 1.6 to w ceed nie jedzie co dopiero w ix... Do turlania moze byc conajwyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten 1.6 to w ceed nie jedzie co dopiero w ix... Do turlania moze byc conajwyzej.

na pewno lepiej nie kuaszkual 1.6 smile.gif

a czego oczekujesz od suva? zapierdzielania w winklach +200km/h ?

2.0 Pb tak samo nadaje sie do turlania...

jeździłem 2.0 a mam 1.6 wiec mam porównanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym żeby był nowy, ale jak nie będzie wyjścia może byc 2 letni.

Najważniejsze:

- średnie spalanie nie więcej niż 30zł na 100km.

- wytrzymały silnik, czyli benzyna znosząca dobrze gaz, albo jakiś bez usterkowy ekonomiczny diesel

- reszta nie ważna, prócz tego by był to średni SUV lub Crossover z ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byle nie poprzedni 2.4 benzyna bo ma jakieś 30KM mniej niż obecny

Ja i tak bym brał 2.2 diesla.

> Kobieca

No właśnie też nie, nijaka po prostu, a do tego przed liftem cena +20kpln do Captivy za nic w zasadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takim zalozeniu odpusc diesle...

QQ w trasie bez ciśnięcia prawie się mieści w limicie, w mieście kręci się w granicach 8 litrów (7,9-8,2 zależenie od tego kto jeździ wink.gif) więc wychodzi ponad 30 złotych za 100km. Przy takiej różnicy odpuściłbym sobie też LPG, szczególnie w nowym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno lepiej nie kuaszkual 1.6

> a czego oczekujesz od suva? zapierdzielania w winklach +200km/h ?

> 2.0 Pb tak samo nadaje sie do turlania...

> jeździłem 2.0 a mam 1.6 wiec mam porównanie....

2.0 Pb za to dosc duzo pali, jak na swoje umiarkowane "osiagi".

chyba jednak jedynie 2.0 crdi jest optymalnym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jednak jedynie 2.0 crdi jest optymalnym wyborem.

Chyba nie. To ta sama motorownia co w Captivie. Dużo pali , dość awaryjne.

btw

IMHO najlepszy wybór to Duster z LPG. Olać ESP. Jak kierownik lub kierowniczka ma ciut rozumu to ESP nie będzie potrzebny. A jak przeholuje to ESP nie pomoże. Ładnych parę lat jeżdzę z ESp i włączało sie tylko kiedy specjalnie przeginałem by sprawdzać czy jeszcze działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Mitsubishi Asx - 1.6 (typ silnika 4A92) + fabryczne LPG . Tylko też się boje że to jeden z silników źle znoszących gaz. Diesel chyba mało w tym aucie pali.

hmm.gif

Jak źle znosi gaz to czemu Mitsubishi do swoich 3 aut dokłada LPG i udziela pełnej 3 letniej gwarancji + możliwość dokupienia dodatkowej do 5 lat?

Strzelają sobie w kolano? Zamierzają się bawić w organizację dobroczynną i naprawiać wiecznie psujące się od gazu auta ? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie. To ta sama motorownia co w Captivie. Dużo pali , dość awaryjne.

silnik Hyundaia w Captivie ? Przeciez oni maja swoje diesle.

Co w tych 2.0 crdi awaryjnego ?

> btw

> IMHO najlepszy wybór to Duster z LPG. Olać ESP. Jak kierownik lub kierowniczka ma ciut rozumu to

> ESP nie będzie potrzebny. A jak przeholuje to ESP nie pomoże. Ładnych parę lat jeżdzę z ESp i

> włączało sie tylko kiedy specjalnie przeginałem by sprawdzać czy jeszcze działa...

olać ESP, ale to wnetrze tongue.gif .. dla mnie trochę jednak inna liga niż ix35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie. To ta sama motorownia co w Captivie. Dużo pali , dość awaryjne.

> btw

oj to nie ten sam silnik. to nie vm motori..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szukam autka dla mamy, coś Suv-opodobnego, a nie mam zbyt dużego pojęcia o nowych autach i

> ich silnikach. Pomóżcie.

> Wymagania są takie:

> - ma być wyższy - więc suv czy nawet crossover.

> - dość duży i pakowny - nie ogromy jak Santa Fe, ale nie tak mały jak SX4

> - dobry silnik - coś co wytrzyma więcej niż 200.000 jak silniki z dawnych lat, bo ona dużo jeździ.

> - ma mało palić wiec oszczędny disel, albo benzynka+lpg. Moc nie jest dla niej zbyt istotna.

> - esp koniecznie, klima jakakolwiek, 4x4 może ale być nie musi.

> - marka nieistotna

> Myśle że kryteria są dość rozsądne ale mogę się mylić. Na razie rozważałem:

> - Dacia duster - Ma sprawdzony silnik 1.6 z renault, ale niestety LPG wyklucza się z ESP w tym

> modelu. A diesel w tym aucie nie jest ponoć dobry. Zresztą ponoć tylko jeszcze fiatowskie

> diesle, to te stare dobre diesle, ale mogę się mylić.

> - Chevrolet Orlando - 1.8 + fabryczne LPG, brzmi ciekawie tylko co to za silnik i czy nie ma

> problemów z nim, a szczególnie na gaziwie.

> - Mitsubishi Asx - 1.6 (typ silnika 4A92) + fabryczne LPG . Tylko też się boje że to jeden z

> silników źle znoszących gaz. Diesel chyba mało w tym aucie pali.

> - SX4/Sedici - ma fiatowskiego diesla więc jest ok, ale jest za mały. Za to ma wyjść nowy większy

> SX4 niedługo.

> Nic więcej z gazem chyba nie ma.

> Może jest jakiś ekonomiczny i prosty/niezawodny silnik diesla? Jak fiatowski 1.9jtd i stary vw

> 1.9tdi.

> Taki żeby nie wyszło że za 5 lat, że trzeba wymieniać jakieś filtry cząsteczek, koła 2 masowe,

> turbo i wtryskiwacze za łączna kwote 20-30tyś.

> Co doradzacie i jeszcze polecacie ?

Może Audi Q7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.