Ogion Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Zgadywanka z autokacikiem. Ostatnio mój bolid przez kilka sekund dymi po odpaleniu. W różnym stopniu (czasami nie zadymi, czasami nie widać tylnej szyby). Kolor dymu - tu jest problem, bo powiem, że biały, może lekko szaro-niebieski). Nie smierdzi benzyna wiecej niz jak wachalem mu ogon rok temu. Aby zadymilo - tzeba poczekac min. 2-3h. Zainstalowane LPG, brak błędów w ECU. Po zmianie uszczelniaczy jest tak jak było (z wymiana UPG włącznie) Płyn chłodniczy ok (brak zapachu spalin, cisnienie ok), oleju nie ubywa wiecej niz zazwyczaj (3l oliwy na 14-17kkm, chlal tak samo przez 4 lata). Padło podejrzenie, że wypala się benzyna (lanos przy zbyt bogatej mieszance po odpaleniu nie jechal - kangurki, brak mocy). , a te auto odpala normalnie, nie dławi się, normalnie przyspiesza. Mechanik twierdzi że cylindry sa OK - teraz obstawia pierścienie. Ja w sumie tez. Pierscienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 A co to za silnik? 1,6? Jeśli dym powstaje wskutek spalania oleju to zapach powinien być charakterystyczny, ciężko pomylić go z czym innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A co to za silnik? 1,6? Jeśli dym powstaje wskutek spalania oleju to zapach powinien być > charakterystyczny, ciężko pomylić go z czym innym. Tak 1.6/103KM. Właśnie jakoś specjalnie mocno to nie wonieje. Dlatego w pierwszym podejsciu łudzilem się, że padla UPG i popuszcza plyn (zwlaszcza ze od stycznia dolewam - zapocona chłodnica). Przy okazji dalem do wymiany uszczelniacze zaworowe. No nic, dam wymienić pierscienie, przecież tam już nic innego nie mogło się popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Tak 1.6/103KM. > Właśnie jakoś specjalnie mocno to nie wonieje. Dlatego w pierwszym podejsciu łudzilem się, że padla > UPG i popuszcza plyn (zwlaszcza ze od stycznia dolewam - zapocona chłodnica). Przy okazji > dalem do wymiany uszczelniacze zaworowe. > No nic, dam wymienić pierscienie, przecież tam już nic innego nie mogło się popsuć. odma Ci się nie przytkała ? najpierw sprawdż ciśnienie sprężania zamiast pchać sie w koszty wymiany, to rozbebeszone pół silnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Tak 1.6/103KM. > Właśnie jakoś specjalnie mocno to nie wonieje. Dlatego w pierwszym podejsciu łudzilem się, że padla > UPG i popuszcza plyn (zwlaszcza ze od stycznia dolewam - zapocona chłodnica). Przy okazji > dalem do wymiany uszczelniacze zaworowe. > No nic, dam wymienić pierscienie, przecież tam już nic innego nie mogło się popsuć. Dziwne jest te spalanie oleju. Miałem 2 auta z tym silnikiem i zarówno w Marei jak i w Stilo zużycie oleju mierzyłem w 200-300ml na 10 000km a nie w litrach. Chyba że masz jakiś kosmiczny przebieg. Zmierz może faktycznie ciśnienie w cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Mnie tak odpalał wóz jak miałem złą mieszankę i palił benzyną na niebiesko Może wtryski źle leją czy cuś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Dziwne jest te spalanie oleju. Miałem 2 auta z tym silnikiem i zarówno w Marei jak i w Stilo > zużycie oleju mierzyłem w 200-300ml na 10 000km a nie w litrach. Chyba że masz jakiś kosmiczny > przebieg. Zmierz może faktycznie ciśnienie w cylindrach. U mnie w Marei nie brał ani grama, w Stilo... ech. Zrobiłem głowicę a ten jak pił tak pije. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Wychodzi na to, że pali Ci ok. 0,2L oleju na 1000km. To nie jest jakoś bardzo dużo. Moje Stilo 1.6 103KM od momentu kupna spalało 0,4L/1000km, a kompletnie nic nie dymił. Zrobiłem płukankę i po 6 kkm dolałem może 0,3L. Musiałem mieć posklejane pierścienie zgarniające, bo jak ręką odjął po płukaniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Wychodzi na to, że pali Ci ok. 0,2L oleju na 1000km. To nie jest jakoś bardzo dużo. Moje Stilo 1.6 > 103KM od momentu kupna spalało 0,4L/1000km, a kompletnie nic nie dymił. Zrobiłem płukankę i po > 6 kkm dolałem może 0,3L. Musiałem mieć posklejane pierścienie zgarniające, bo jak ręką odjął > po płukaniu silnika. U mnie w stilaczu 1.6 na LPG jest podobnie od czasu do czasu po odpaleniu widać w lusterku małą chmurkę dymu A ta płukanka to co to takiego stilacz 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Odpowiadam zbiorczo i indywidualnie Płukanka byłaby dobrym pomyslem, gdy głowica nie była raz zwalona (zakładam że na oko widać pierscienie sa posklejane). Jako eks-posiadacz lanosa wciagającego 1l/1kkm uznaje 3l/15km za wielkość nieistotną. Daewoo nauczylo mnie też, żeby w silniku nie grzebać, bo koszty przewyższają efekt końcowy. Gdyby to był maleńki dymek, to ok. Ale przynajmniej 10% odpalen, to stawianie zasłony dymnej. Wstyd przed ludzmi, zwłaszcza jak startuje się z garażu podziemnego Coś czuje, że autko szuka nowego właściciela. Bo czy wdziecznością można nazwać zachowanie stilaka po doinwestowaniu go w postaci nowych wahaczy, chłodnicy, rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Coś czuje, że autko szuka nowego właściciela. Bo czy wdziecznością można nazwać zachowanie stilaka > po doinwestowaniu go w postaci nowych wahaczy, chłodnicy, rozrządu. Z drugiej strony znajdź auto do którego bdb silnik kosztuje 800zł. Mój miał 160k km i z silnikiem nic się nie działo. Może po prostu źle trafiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 weż zrób jeszcze taki myk. wetknij palec w d... Stilonowi (znaczy w rure wydechową) i wyobracaj nim na lewo i prawo, sprawdź jaką konsystencję ma wymaz (czy suchy, mokry, tłusty) i masz diagnozę co sie wydobywa, mokry = jest ciecz jakowaś (chłodząca) tłuste = oleum, sucha sadza = jest o.k. nie ma przecieków płynów ustrojowych, może być za bogato na dawkowaniu paliwa. a tak z ciekawości jeszcze jakiego "szajsu" zalałeś do baku ? może ktoś pokombinował na zbiorniku w Tankszteli i dolał napędu do benzyny (pomyłki sie trafiają i jak niewiele sie naciurkało to nawet nie próbują płukać a autko może poddymiać niespalonym napędem, będzie ciut inaczej pracować silnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > weż zrób jeszcze taki myk. > wetknij palec w d... Stilonowi (znaczy w rure wydechową) i wyobracaj nim na lewo i prawo, sprawdź > jaką konsystencję ma wymaz (czy suchy, mokry, tłusty) i masz diagnozę co sie wydobywa, mokry = > jest ciecz jakowaś (chłodząca) tłuste = oleum, sucha sadza = jest o.k. nie ma przecieków > płynów ustrojowych, może być za bogato na dawkowaniu paliwa. > a tak z ciekawości jeszcze jakiego "szajsu" zalałeś do baku ? > może ktoś pokombinował na zbiorniku w Tankszteli i dolał napędu do benzyny (pomyłki sie trafiają i > jak niewiele sie naciurkało to nawet nie próbują płukać a autko może poddymiać niespalonym > napędem, będzie ciut inaczej pracować silnik) Po wydaniu ponad 50% pensji i przekleciu rodziny "mechanika" do 9 pokolenia włącznie dalej nic nie wiem. Cylindry niby w porządki, zamki w nie najgorszym stanie, uszczelniaczami nie ma prawa leciec. Wyjete pierscienie tez były ok. Tankuje zawsze na statoilu. Załamie się i uciesze jesli lpg nabruzdzilo Pojde za radą i wyjezdze 2-3 baki benzyny. Wiem jedno, to nie olej - oparami po odpaleniu da sie w miare zaciagać, nie gryzą i nie zgadza sie kolor. Włoska magia po prostu. A mogłem nabyć puga 307 - te to przynajmniej ładnie się paliły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 "Dymienie na biało ( lekko) jest normalną rzeczą szczególnie gdy auto ma instalację LPG ponieważ nie pamiętam dokładnie ale : jak spala się gaz to powstaje wodór który po połączeniu z gorącym wydechem tworzy parę wodna czy cos w tym stylu. " zrob prosty test> pojezdzil troche na samej benzynie, pozniej benzyna+gaz = wylapiesz wtedy czy to nie przez instalcje gazowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.