Jump to content
Sign in to follow this  
Tribal

Swap na 1.2 16 v

Recommended Posts

Pany mam pytanie wkładam w/w silnik do seja czy bez oporu bedzie pasował chodzi mi o to czy łapy będą w tym samym miejscu co przy 1.2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany mam pytanie wkładam w/w silnik do seja czy bez oporu bedzie pasował chodzi mi o to czy łapy

> będą w tym samym miejscu co przy 1.2 8v

Łapy pasują tak samo jak do 8v, trochę ciasno się robi tylko w okolicach lampy z uwagi na szerszą obudowę rozrządu która na pewno będzie przecierała wąż idący do zbiorniczka płynu chłodzącego. Ja to rozwiązałem tak, że przy okazji wymiany płynu wstawiłem w tamtym miejscu rurkę/kolanko miedziane fi 15.

288048722-DSC_0094.jpg

post-72838-14352526937391_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jest z legalizacja takiego swapa? Czy istatnio nie zmienialy sie przepisy, ze mozna wstawiac tylko silniki, ktore seryjnie byly oferowane w danym modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jak jest z legalizacja takiego swapa? Czy istatnio nie zmienialy sie przepisy, ze mozna wstawiac

> tylko silniki, ktore seryjnie byly oferowane w danym modelu?

Ja zalegalizowałem w poniedziałek - zrobiłem dodatkowy przegląd, poszedłem do WK i dostałem wpis o zmianie pojemności w DR. Ja mam uno a 16V tam nie było wink.gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja zalegalizowałem w poniedziałek - zrobiłem dodatkowy przegląd, poszedłem do WK i dostałem wpis o

> zmianie pojemności w DR. Ja mam uno a 16V tam nie było .

Czytalem tutaj wiele lamentow na temat zmiany przepisow, tak z pol roku temu. Ktos kojarzy ten temat? Zrezygnowano z nich?

Co jest potrzebne do takiego swapa z 1.1spi na 1.2 16v? Duzo zmain w elektryce? I co z tzw. tyrkoleniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co z tzw.

> tyrkoleniem?

z tyrkoleniem to wystarczy odpalić to nie na Magneti Marelli tylko na Bosch Motronic i żadnego tyrkolenia nie ma smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I co z tzw.

> z tyrkoleniem to wystarczy odpalić to nie na Magneti Marelli tylko na Bosch Motronic i żadnego

> tyrkolenia nie ma

Rozumiem, że sam odpaliłeś i wiesz z własnego doświadczenia? clown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kości eprom, lub świnia

Czyli jedynym rozwiazaniem jest zmiana programu, tak?

A czemu silnik dziala w punto bez problemu, a po przekladce zaczyna tyrkolic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rozumiem, że sam odpaliłeś i wiesz z własnego doświadczenia?

Chyba coś z tym Bosch'em jest na rzeczy. Ja już kupiłem 1.2 16v na Boschu. Nie przypominam sobie aby "tyrkolił", szedł od samego dołu bez żadnej czkawki.

Zachował mi się tylko jeden filmik na którym słychać że nie tyrkoli. Na starcie przeciągłem go trochę na sprzęgle smile.gif Na filmiku słychać mój silnik, seat to była totalna seria.

Sejek był z Bielska Białej, podobno "arab" go stroił (tak słyszałem)

Był to rok 2008, wówczas nie było tak głośno na forum o tyrkoleniu więc nawet nie wiedziałem że takie coś istnieje. W 2009 był det i pierwsze przymiarki z turbo.

Komp do dziś leży na półce, byłem z tej konfiguracji mega zadowolony więc go zostawił bo może się kiedyś jeszcze przyda smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch nie tyrkoli, to wiadomo. IAW tyrkoli, bo to jest k.g. a nie komputer. Problem z Boschem tylko taki, że trzeba cały majdan przeswapować, elektroniczny gaz, body komp, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> elektroniczny gaz,

No właśnie, ja miałem gaz na linkę. Komp dokładnie taki:

msC6J8n4PRrkPabDbyUR8UA.jpg

Ale szczegółów podłączenia nie znam bo takiego już kupiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bosch nie tyrkoli, to wiadomo. IAW tyrkoli, bo to jest k.g. a nie komputer. Problem z Boschem tylko

> taki, że trzeba cały majdan przeswapować, elektroniczny gaz, body komp, itd.

No wlasnie nie. W starym bravo nie bylo cana, nie bylo elektroniki a komp bosz byl, taka przejscowka, jeszcze nie dwie sondy i euro iles tam, ale juz pelna sekwencja itp.

Zreszta nawet jak nowsze i trzeba body przelozyc, to ono jest potrzebne tylko po to, zeby immo dzialalo i gaz elektroniczny. Zadnego majdanu wiecej nie trzeba, zadnych centralek abs i reszty systemow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie wiem to z własnego doświadczenia że nie tyrkoli. a jeżeli chodzi Ci o to że w Punto nie tyrkoli i tak jest a bierze sie to np z pojemności układu wydechowego a przede wszystkim od konstrukcji układu dolotowego.

mam taki silnik u siebie w 126p od Fita BRAVA 1.2 16v odpalony w 100% na boschu z tego pojazdu. mam gaz na linkę imo przełożone wszystko chodzi jak fabryka przewidziała. jest to o wiele "mądrzejszy" sterownik od Marelli. w Boschu wszystkie wtryskiwacze chodzą osobno, nie ma silnika krokowego tylko wolne obroty są nastawiane przez uchylanie przepustnicy, posiada czujnik spalania stukowego. ale nie ma jak nowsze układy czujnika położenia wałka rozrządu...

więc jeżeli chcesz raz a dobrze pozbyć się tyrkolenia odpal to na Boschu tylko ze starej BRAVa/BRAVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja się dość sporo dzisiaj dowiedziałem zlosnik.gif Jedyne co mnie zastanawia w tym co napisałeś, to ta sekwencja bez czujnika położenia wałka confused.gif

Możecie mi podpowiedzieć jakie jest dokładne oznaczenie tego kompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że to Was nie zadowala ale u dziewczyny odpaliłem to na MM plus pomarańczowe wtryski

Autko jeździ chyba z drugi rok i ma się świetnie smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

te silniki w starym bravo na boschu i jednej sondzie byly do 2002r ?

Listwę miały z powrotem ? I jak byl włączany wentylator z kompa czy czujnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> te silniki w starym bravo na boschu i jednej sondzie byly do 2002r ?

> Listwę miały z powrotem ? I jak byl włączany wentylator z kompa czy czujnika?

listwa była bez powrotu, z tego co pamiętam z niebieskimi wtryskami. NIe wiem jak wlączany był wentylator. Ale to bez znaczenia bo przy swapie i tak zostaje układ chłodzenia z CC/SC

Share this post


Link to post
Share on other sites

> listwa była bez powrotu, z tego co pamiętam z niebieskimi wtryskami. NIe wiem jak wlączany był

> wentylator. Ale to bez znaczenia bo przy swapie i tak zostaje układ chłodzenia z CC/SC

wiem ze zostaje, ale aktalnie mam mpi na boschu a tam jest wentyl sterowany z kompa, jakby 16v boscha bylo sterowane z kompa to odpada zakladanie chlodnicy z spi smile.gif

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w 16v bravo brava jest gorna lapa w obudowie walkow i zeby ja zlikwidowac czy podpasuje orginalna zaslepka z obudowy z punto I 16v hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiem ze zostaje, ale aktalnie mam mpi na boschu a tam jest wentyl sterowany z kompa, jakby 16v

> boscha bylo sterowane z kompa to odpada zakladanie chlodnicy z spi

> Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w 16v bravo brava jest gorna lapa w obudowie walkow i zeby ja

> zlikwidowac czy podpasuje orginalna zaslepka z obudowy z punto I 16v

zaślepek były dwa rodzaje, do BBM chyba powinna być taka "prostokątna" na cztery śruby. Taka owalna na dwie śrubki z ego co pamiętam u mnie nie chciała pasować i za zaślepkę robiła odpowiednio przycięta łapa grinser006.gif

201006151036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaślepek były dwa rodzaje, do BBM chyba powinna być taka "prostokątna" na cztery śruby. Taka owalna

> na dwie śrubki z ego co pamiętam u mnie nie chciała pasować i za zaślepkę robiła odpowiednio

> przycięta łapa

o i fajnie smile.gif tez myslalem o pomniejszeniu łapy zlosnik.gif

widziałem kilka zdjęć z ta łapa w cento i nie wygląda to zbyt dobrze zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiem ze zostaje, ale aktalnie mam mpi na boschu a tam jest wentyl sterowany z kompa, jakby 16v

> boscha bylo sterowane z kompa to odpada zakladanie chlodnicy z spi

> Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w 16v bravo brava jest gorna lapa w obudowie walkow i zeby ja

> zlikwidowac czy podpasuje orginalna zaslepka z obudowy z punto I 16v

więc tak:

wentylator jest sterowany ze sterownika silnika

listwa wtryskowa jest bez powrotu

ja zamiast górnej łapy założyłem okrągłą zaślepkę z punta 1 1.2 16v pasowała P&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

> więc tak:

> wentylator jest sterowany ze sterownika silnika

> listwa wtryskowa jest bez powrotu

> ja zamiast górnej łapy założyłem okrągłą zaślepkę z punta 1 1.2 16v pasowała P&P

no właśnie listwa bez powrotu a w 1.2 8v miałem z powrotem co z tym zrobić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no właśnie listwa bez powrotu a w 1.2 8v miałem z powrotem co z tym zrobić ?

założyć listwę od ukladu zasilania magneti marelli z powrotem tak jak u siebie mam i wszystko działa zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> założyć listwę od ukladu zasilania magneti marelli z powrotem tak jak u siebie mam i wszystko

> działa

to jedyne wyjście ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jedyne wyjście ?

no drugim wyjściem jest zamontować kosz z pompą od seicneto 1.1 MPI a regulatorem ciśnienia paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> założyć listwę od ukladu zasilania magneti marelli z powrotem tak jak u siebie mam i wszystko

> działa

A JAKI MASZ KOLEKTOR ssący cały plastikowy czy dzielony ??

możesz podesłać foto jak wyglada listwa z powrotem bo szukam i nie moge znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A JAKI MASZ KOLEKTOR ssący cały plastikowy czy dzielony ??

> możesz podesłać foto jak wyglada listwa z powrotem bo szukam i nie moge znaleźć

kolektor dzielony a zdjęcia listwy nie mam

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no drugim wyjściem jest zamontować kosz z pompą od seicneto 1.1 MPI a regulatorem ciśnienia paliwa

ok chce zamontować kosz z 1.1 MPI a gdzie zamontowax regulator ciśnienia paliwa ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

no przecież regulator ciśnienia paliwa w MPI jest właśnie w koszu pompy paliwa tylko pamiętaj, że musisz też wymienić zbiornik paliwa jeżeli masz SPI bo on również jest inny

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no przecież regulator ciśnienia paliwa w MPI jest właśnie w koszu pompy paliwa tylko pamiętaj, że

> musisz też wymienić zbiornik paliwa jeżeli masz SPI bo on również jest inny

TAK confused.gif a co jest innego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no przecież regulator ciśnienia paliwa w MPI jest właśnie w koszu pompy paliwa tylko pamiętaj, że

> musisz też wymienić zbiornik paliwa jeżeli masz SPI bo on również jest inny

nie musi baku zmieniać,jak mnie pamięć nie myli to jedyna różnica między bakiem spi a mpi jest taka że mpi nie ma dodatkowego mocowania na filtr paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie musi baku zmieniać,jak mnie pamięć nie myli to jedyna różnica między bakiem spi a mpi jest taka

> że mpi nie ma dodatkowego mocowania na filtr paliwa.

ok jeżeli mój błąd to ok mówię to bo tak słyszałem sam osobiście nie widziałem tego na oczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany cewki w 16v mam jedną na 3 piny w 8v miałem 2 cewki po dwa piny w każdej co z tym zrobić?moge dać cewki od 8v ? a i jeszcze jedno zauważyłem ze z silnika zwisa mi jedna wtyczka a umiejscowiona jest pod kolektorem ssącym co to może byc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany cewki w 16v mam jedną na 3 piny w 8v miałem 2 cewki po dwa piny w każdej co z tym zrobić?moge

> dać cewki od 8v ? a i jeszcze jedno zauważyłem ze z silnika zwisa mi jedna wtyczka a

> umiejscowiona jest pod kolektorem ssącym co to może byc ?

stukowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> stukowy?

i wszystko jasne dzieki

a co z wiązką bo widze ze brakuje mi kabli do przepustnicy i do kolektora ssącego idzie to jakoś przerobić czy muszę miec inną wiązkę ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

to co podpowie ktoś co z tą wiązką ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to co podpowie ktoś co z tą wiązką ??

Silnik masz na boschu czy mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Silnik masz na boschu czy mm?

tz co konkretnie bo komputera jeszcze nie mam

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tz co konkretnie bo komputera jeszcze nie mam

Ale instalacje masz, oczywiscie tą starą z 8v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale instalacje masz, oczywiscie tą starą z 8v?

no rak

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no rak

I brakuje wtyczek do przepustnicy? Jakim cudem? grinser006.gif

Z 8v na 16v na osprzecie z punto 1 trzeba dorobic tylko jrden kabelek do wtryskow i zrobic maly mix z mapsensorem smile.gif reszta musi pasowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I brakuje wtyczek do przepustnicy? Jakim cudem?

> Z 8v na 16v na osprzecie z punto 1 trzeba dorobic tylko jrden kabelek do wtryskow i zrobic maly mix

> z mapsensorem reszta musi pasowac.

No w 8v miałem wtyczke do przepustki ale piny się nie zgadzają a silnik mam z brawy na osprzecie z brawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No w 8v miałem wtyczke do przepustki ale piny się nie zgadzają a silnik mam z brawy na osprzecie z

> brawy

chłopie przecież miałeś tłumaczone że w Brav-ie jest to na BOSCH-u i nie będzie pasować tu jest jedna duża kostka do przepustnicy a w Magnety kilka małych dokładnie 3 więc jak ma pasować ?

musisz sie zdecydować czy to ma być BOSCH czy MM

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chłopie przecież miałeś tłumaczone że w Brav-ie jest to na BOSCH-u i nie będzie pasować tu jest

> jedna duża kostka do przepustnicy a w Magnety kilka małych dokładnie 3 więc jak ma pasować ?

> musisz sie zdecydować czy to ma być BOSCH czy MM

ale mi to obojetne co bedzie ma jezdzić grinser006.gif czyli co w takiej sytuacji najlepiej zrobić ?nie wiem czy to ważne ale docelowo będzie turbo i słyszałemj ze lepiej jak zostane przy 8v kompie

czyli albo ssący z punto I i zostaje na MM lub wiązka z komputerem od Boscha tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli albo ssący z punto I i zostaje na MM lub wiązka z komputerem od Boscha tak ?

tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak

Jak możecie podeślijcie foto ssącego punto I żebym nie kupił takiego jak mam 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

17726b86f4e37857.jpg

> Jak możecie podeślijcie foto ssącego punto I żebym nie kupił takiego jak mam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A musi być cały kolektor czy może być sama przepustnica od punto I

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy Taki komputer bedzie dobry żeby odpalić 1.2 16v na MM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.