kamileeek Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Witam chciałbym sie dopytać czy jak na załączonej fotce w czerwonym kółeczku ta wartośc nie jest za niska? Tydzien temu miałem awarie ładowania,co gorsza na wyjeździe w górach i miejscowy mechanior to naprawiał. Podobno coś z wirnikiem i zestawem prądotwórczym chyba to wymienił. Ale od tamtej pory te pole róznie wskazuje,przed awarią oscylowało w granicach 13,9-14,3. Teraz to róznie bywa,na początku po naprawie było 13,5 potem już normalnie 14,2 a dzis juz tylko pokazywało 12,5 i miało wachania od 11,5- góra do 13. Czy to może swiadczyć że znowu cos sie sypie. Ile tam powino byc prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Zmierz normalnie miernikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > Ile tam powino byc prawidłowo? U mnie bez obciążenia pokazuje 14.5-14.6, z największym obciążeniem nie spada poniżej 14.2V. Oczywiście są to wartości na obrotach jałowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 MODE: NONE czyli nie ładuje Coś jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > MODE: NONE czyli nie ładuje > Coś jest nie tak. Naprawdę A ile powinno być prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joozek Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > Naprawdę > A ile powinno być prawidłowo? NONE czasami pokazuje jak spadnie ponizej jakies wartosci nie pamietam jakiej ~13V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > NONE czasami pokazuje jak spadnie ponizej jakies wartosci nie pamietam jakiej ~13V ? pewnie poniżej U-Reference: 13,5 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Musi być powyżej 13,5V aby doładowywać akumulator. We wrześniu regenerowałem swój alternator. Przed awarią miałem minimum 14,2V a teraz mam pomiędzy 13,9 a 14,1. Jak narazie akumulator żyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 no i niestety w altku cos sie tam spaliło koleś co tydzień temu naprawiał powkładał jakieś chińskie częsci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > no i niestety w altku cos sie tam spaliło koleś co tydzień temu naprawiał powkładał jakieś chińskie > częsci. Mialem 13.5v wymienilem klemy w aku i jest caly czas 14.1v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 miałem 13,5 zaraz po naprawie czyli tydzień temu i wtedy właśnie ta fotka była robiona. Całe szczeście że z gór wróciłem a nie stanąłem gdzies po drodze.W czwartek juz w ogóle przestał ładować. Dzis odebrałem auto,regeneracja całego altka, wyszło z robotą 420zł. Tydzień temu 270 poszło sie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Ile teraz pokazuje w BC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Ile teraz pokazuje w BC? 14,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Mialem 13.5v wymienilem klemy w aku i jest caly czas 14.1v U mnie wahało się między 13-13.5V a po dołożeniu dodatkowej masy na silnik jest 14-14.2V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > 14,1 To zdecydowanie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > MODE: NONE czyli nie ładuje > Coś jest nie tak. Heh przeciez to nie ma nic wspólnego z ladowaniem akurat ta opcja... ehhh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 ale jak wartośc spada do poniżej 13,5 to wyskakuje NONE więc jak to jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > ale jak wartośc spada do poniżej 13,5 to wyskakuje NONE więc jak to jest... Sprawdzę u siebie na cid... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Heh przeciez to nie ma nic wspólnego z ladowaniem akurat ta opcja... ehhh U mnie jak pojawia się none to łatwo zauważyć brak ładowania, chociażby żarówki świecą gorzej, znika nona wszystko świeci jaśniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Witam > chciałbym sie dopytać czy jak na załączonej fotce w czerwonym kółeczku ta wartośc nie jest za > niska? Tydzien temu miałem awarie ładowania,co gorsza na wyjeździe w górach i miejscowy > mechanior to naprawiał. Podobno coś z wirnikiem i zestawem prądotwórczym chyba to wymienił. > Ale od tamtej pory te pole róznie wskazuje,przed awarią oscylowało w granicach 13,9-14,3. > Teraz to róznie bywa,na początku po naprawie było 13,5 potem już normalnie 14,2 a dzis juz > tylko pokazywało 12,5 i miało wachania od 11,5- góra do 13. Czy to może swiadczyć że znowu cos > sie sypie. Ile tam powino byc prawidłowo? Pierwsze pytanie, to przy jakiej temperaturze silnika sprawdzasz napięcie i czy jest wtedy włączone ogrzewanie? Jeśli na zimnym silniku i masz ogrzewanie włączone to tu masz odpowiedź: Quickheat - zimowy zjadacz prądu w Astrze H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > U mnie jak pojawia się none to łatwo zauważyć brak ładowania, chociażby żarówki świecą gorzej, > znika nona wszystko świeci jaśniej. U mnie napis "none" wyświetla się cały czas. Pomimo, że pokazuje 14.6V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 a też tak macie że zaraz po zapaleniu silnika nie ładuje od razu tylko trzeba trochę gazu dodać? Podczas jazdy już normalnie pokazuje waha się między 14,1-14,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > a też tak macie że zaraz po zapaleniu silnika nie ładuje od razu tylko trzeba trochę gazu dodać? > Podczas jazdy już normalnie pokazuje waha się między 14,1-14,5 Od razu nie, mija kilka sekund. Nie muszę dawać gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > U mnie napis "none" wyświetla się cały czas. Pomimo, że pokazuje 14.6V. dzisiaj sprawdzałem i umnie piszę coś PWT... jakoś tak, niestety zapomnialem zrobic foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > dzisiaj sprawdzałem i umnie piszę coś PWT... jakoś tak, niestety zapomnialem zrobic foto Ciekawe co to oznacza. Ja mam cały czas none, pomimo prawidłowego ładowania. Więc to chyba nie ma nic wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Ciekawe co to oznacza. Ja mam cały czas none, pomimo prawidłowego ładowania. Więc to chyba nie ma > nic wspólnego. u mnie przy MODE jest U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > u mnie przy MODE jest U Jeszcze inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Może to MODE jest przez interfejs edytowalne i różne wielkośći może pokazywać w zależności co się wybierze A to NONE macie przy włączonych światłach czy wyłączonych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Może to MODE jest przez interfejs edytowalne i różne wielkośći może pokazywać w zależności co się > wybierze > A to NONE macie przy włączonych światłach czy wyłączonych ? Jak patrzyłem to miałem wyłączone. Jutro jeszcze raz sprawdzę z różnymi konfiguracjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Jak patrzyłem to miałem wyłączone. Bo coś mi się kojarzy - może błędnie- że wartość MODE zmienia się w zależności od włączenia świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Bo coś mi się kojarzy - może błędnie- że wartość MODE zmienia się w zależności od włączenia świateł ja mam automatyczne swiatła i tez jest literka U,a napis None sie pojawiał gdy swiatła przygasały i napięcie spadało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > ja mam automatyczne swiatła i tez jest literka U Dokładnie tak. Jak miałem liche napięcie to mi się przełączało między NONE a U przy przekraczaniu 13.5V i na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 U mnie pokazuje NONE cały czas, to pewnie zależy od jakichś ustawień, bo nawet nie ma u mnie U-Reference. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > dzisiaj sprawdzałem i umnie piszę coś PWT... jakoś tak, niestety zapomnialem zrobic foto PWM - sprawdzałem dziś u mnie na CID. Światła akurat były włączone bo już zapadł zmrok. Jednak sam skrót PWM kojarzy mnie się z specjalnym trybem ładowania akumulatora przez sterownik. Ale od czego zależy, że jedni mają PWM a inni U to nie wiem. Może chodzi o regulator ładowania na altku lub jakieś inne wyposażenie dodatkowe w co szczerze powiem wątpię. Natomiast NONE może pojawiać się również w chwili kiedy elektronika stwierdzi, że akumulator jest naładowany i przerywa proces ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > PWM - sprawdzałem dziś u mnie na CID. PWM > Natomiast NONE może pojawiać się również w chwili kiedy elektronika stwierdzi, że akumulator jest > naładowany i przerywa proces ładowania. czyli ogólnie NONE występuje gdy nie ma ładowania np gdy włączymy test mode na wyłączonym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > PWM > czyli ogólnie NONE występuje gdy nie ma ładowania np gdy włączymy test mode na wyłączonym silniku Czyli PWM to sterowanie czasem trwania, a U to napięcie więc...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Czyli PWM to sterowanie czasem trwania, a U to napięcie więc...? no własnie sam chcę wiedzieć co z tego wynika, podrzuciłem link bo tylko to znalazłem na temat PWM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > no własnie sam chcę wiedzieć co z tego wynika, podrzuciłem link bo tylko to znalazłem na temat > PWM... Dzisiaj u mnie none... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Dzisiaj u mnie none... A to od razu po rozruchu czy kilka kilometrów później? Może doładował akumulator i przerwał ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Dzisiaj u mnie none... Mnie też się wydaje, że ładnie Ci doładowało akumulator i tryb ładowania został przełączony na podtrzymujący. Możesz to ładnie sprawdzić miernikiem. W chwili jak masz NONE wyłączyć sillnik i wszystkie odbiorniki i sprawdzic napięcie na klemach akumulatora. Powinno być powyżej 13.5V Zapewne jak będzie poniżej 13V, to pojawi się PWM. Sprawdzisz? Ja postaram się sprawdzić ze swojej strony - jednak u mnie jak na tą chwilę mam PWM cały czas. Zdaję sobie też sprawę, że mam niedoładowane aku do pełna. Więc u mnie nie będzie tak łatwo do chwili aż nie trafi się dłuższa trasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Mnie też się wydaje, że ładnie Ci doładowało akumulator i tryb ładowania został przełączony na > podtrzymujący. Czyli jak? U mnie jest cały czas none, więc by chodził cały czas w trybie podtrzymującym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Czyli jak? U mnie jest cały czas none, więc by chodził cały czas w trybie podtrzymującym u mnie dziś tak: cały dzień bez zmian PWM - ale muszę przyznać, że mało jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Ja już teraz zgłupiałem. Jedni piszą, że jak jest NONE to nie ładuje, a jak PWM to ładuje. Inni, że jak NONE jest to ładuje, a PWM to nie ładuje. I bądź tu człowieku mądry U mnie jak pamiętam, zawsze było NONE, niezależnie czy lato czy zima i niezależnie jakie napięcie pokazywał. I nigdy nie miałem jakikolwiek problemów z ładowaniem ani z odpalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 U mamy jest NONE - ładuje, sprawdzane miernikiem. 14.2-14.4V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > PWM > czyli ogólnie NONE występuje gdy nie ma ładowania np gdy włączymy test mode na wyłączonym silniku Widziałeś moją fotkę wyżej? Włączony silnik, napięcie 14.4V i mode NONE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Do kolegi "analyzer64" To tak jak u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > > Zapewne jak będzie poniżej 13V, to pojawi się PWM. Ja dzisiaj sprawdzałem przy porannym rozruchu przy włączonym BC. Po nocy: napięcie ponad 12V, rozruch spadło poniżej 12V po odpaleniu za moment ponad 14V (nie piszę dziesiątych części V bo nie w tym rzecz). Przy cały czas wyświetlanym NONE. Także nie ma to nic wspólnego. Przynajmniej tak jest u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Ja dzisiaj sprawdzałem przy porannym rozruchu przy włączonym BC. Po nocy: napięcie ponad 12V, > rozruch spadło poniżej 12V po odpaleniu za moment ponad 14V (nie piszę dziesiątych części V bo > nie w tym rzecz). Przy cały czas wyświetlanym NONE. Także nie ma to nic wspólnego. > Przynajmniej tak jest u mnie No to już nie wiem U mnie rano przy włączonym zapłonie ale wyłączonym silniku jest NONE Przy uruchomieniu silnika i przekroczeniu 13,5 V pojawia się U więc co auto, to inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > więc co auto, to inaczej Ano właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Ano właśnie o ile NONE i U w jakiś sposób potrafię sobie wytłumaczyć to tak PWM już nie potrafię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.