Skocz do zawartości

Jaki olej z normą Bmw Longlife-04?Silnik M57 z przebiegiem~250kkm i DPF-em.


Prozaq

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Nie wiem czym był zalewany przez poprzedniego właściciela,ale domniemywam,że Castrolem edge 5W30.:hmm:

U siebie w poprzednim aucie Bmw E46  3,0d z przebiegiem ~285kkm zalewam od jakiś 85kkm Castrola Edge 0W40 i chyba sprawdza się przy krótkich miejskich trasach i zimnym silniku bo jeszcze nie zrobił kaboom.;]Dodam,że jak kupiłem to auto to handlarz zalał Magnateca 10W40:facepalm:,którego odrazu po zakupie zlałem i zastosowałem ww.Edge 0W40.

 

Moje typy co do oleju 5W30 do auta z takim nalotem:

1.Ravenol VMP SAE 5W30 tutaj karta produktu

2.Rowe HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 tutaj karta produktu

3.Czy nie wydziwiać i zalać Castrola EDGE Titanium FST C3 5W-30 tutaj karta produktu

 

Specjaliści lejowi wypowiadać się.:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, KvM napisał:

Jeśli zmieniasz olej często (czyli do 15 tysięcy km) to odpuść longlife. 

Zmieniam co 15tys km.

Zastanawiam się jeszcze nad Motulem 5W30 X-cleanem bo ceny tych wszystkich olei są zbliżone i oscylują w granicach 250-280zł/8-10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zona ma ten silnik i ja leje LM4200, wymieniam co 15kkm i co druga wymiane plukanke, ostatnio robilem rozrzad i silnik w srodku bez zadnych nagarow, szlamow, przebarwien czy czegokolwiek :ok: czy sa lepsze? pewnie sa, czy sa tansze? pewnie sa, poprostu juz mi sie nie chce doktoryzowac w tym temacie :phi:

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podanych wziąłbym Ravenol VMP, ewentualnie zmienił na 5W40 Penrite Enviro+, normę spełnia a i mają 10L opakowania, ewentualnie 6+1+1, co daje około 340zł zamiast prawie 400zł.

Płukanka do tego AR2820 (wystarczy na 4-8L oleju), potrzymać 30min i tyle. :ok:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Prozaq napisał:

Jak w temacie.

Nie wiem czym był zalewany przez poprzedniego właściciela,ale domniemywam,że Castrolem edge 5W30.:hmm:

U siebie w poprzednim aucie Bmw E46  3,0d z przebiegiem ~285kkm zalewam od jakiś 85kkm Castrola Edge 0W40 i chyba sprawdza się przy krótkich miejskich trasach i zimnym silniku bo jeszcze nie zrobił kaboom.;]Dodam,że jak kupiłem to auto to handlarz zalał Magnateca 10W40:facepalm:,którego odrazu po zakupie zlałem i zastosowałem ww.Edge 0W40.

 

Moje typy co do oleju 5W30 do auta z takim nalotem:

1.Ravenol VMP SAE 5W30 tutaj karta produktu

2.Rowe HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 tutaj karta produktu

3.Czy nie wydziwiać i zalać Castrola EDGE Titanium FST C3 5W-30 tutaj karta produktu

 

Specjaliści lejowi wypowiadać się.:oki:

Rozważyłbym w tej cenie Mobila 1 ESP. 5W30 lub 0W40 do wyboru. W pierwszym masz NOACK 5,6, w drugim 8,7. To dobry wynik, poza tym oba mają w dodatkach molibden i bor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leszcz napisał:

Zona ma ten silnik i ja leje LM4200, wymieniam co 15kkm i co druga wymiane plukanke, ostatnio robilem rozrzad i silnik w srodku bez zadnych nagarow, szlamow, przebarwien czy czegokolwiek :ok: czy sa lepsze? pewnie sa, czy sa tansze? pewnie sa, poprostu juz mi sie nie chce doktoryzowac w tym temacie :phi:

 

pozdr.

Nigdzie nie ma dokładnych danych technicznych tego oleju na stronie producenta.:hmm:

Wg. tego co napisali tutaj ten Top Tec 4200 ma Noack na poziomie 10,5% i jest w technologii HC co przy Ravenolu,który posiada Noack 9,8% wygląda naprawdę nieźle.

Ceny tych olei są porównywalne,ok.290-300zł za 8l.

Sam już nie wiem co zalać teraz.Za LQM przemawia lepsza dostępność,Ravenola nie wszędzie się kupi,ale to akurat w moim przypadku nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płukanki to mam zamiar zapodać LQM2662 i potrzymać z 40minut przed zlaniem.

Natomiast po wymianie zamierzam zaaplikować LQM7181 czyli CeraTeca od Liqui Moly.:oki:

Jestem prawie zdecydowany na Ravenola tylko teraz nie wiem czy nie dołożyć paru złoty do tego Penrite Enviro+ .:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można LM 2662 dłużej jak pisałeś, jak jej używam sam tak robię, ale można też AR2820 i pojechać na nim pod 30 km z obrotami do 2kprm. Ceratec to nie moja bajka, poziom molibdenu i innych "ulepszaczy" nie dla mnie. Należy pamiętać że płukanka to tylko wstęp do zasadniczego czyszczenia po poprzednim oleju. Sam dobry olej w dobrze doobranym interwale zrobi to w dłuższym czasie...jednak AR9100 da redukcję tarcia ale też wspomoże TBN +3.7 a to już znacząca różnica. Można też zastosować nawet na dystansie do 10kkm AR2300. Obydwie opcje sprawdzone w kilku przypadkach i działają.

Żeby nie być gołosłownym: http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/ogólne-porady-eksploatacyjne/16966-jaki-olej-do-benzyniaka/page500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Rozważyłbym w tej cenie Mobila 1 ESP. 5W30 lub 0W40 do wyboru. W pierwszym masz NOACK 5,6, w drugim 8,7. To dobry wynik, poza tym oba mają w dodatkach molibden i bor.

 

Szkoda, ze jeszcze witaminy C nie dodaja ;]

Lac cokolwiek co spelnia wymagane parametry, wymieniac regularnie co 15-20kkm i problemu nie bedzie :ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.