Skocz do zawartości

Kormoran ULTRA HIGH PERFORMANCE 215/50 R17 95 W


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Gregs0N napisał:

dobrze wspominam zimówkę (prawdziwą śniegówkę) kormoran winter, niestety późniejsze modele były coraz słabsze

Kormoran winter s100 to była na prawdę dobra śniegówka.

Ciekawe czemu zaprzestali jej produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2017 o 20:00, Gregs0N napisał:

Czy może ktoś testował już tą oponę? Interesuje mnie rozmiar z tytułu i czy poprawili w stosunku do Gammy b2 prowadzenie na mokrym :)

 

Żadnych Kormoranów - własnie za mokrą nawierzchnię. Ostatnio właśnie Gamma B2 i SnowPro B2. Jak rozmawiałem o tym ze "znajomym gumiarzem" to mówił, że chyba celowo tę markę na dno sprowadzono. Dębica przy nich to mistrz trakcji na mokrym (Frigo/Presto). No, ale ja tam nie wiem - na tych konkretnych Kormoranach nie jeździłem, ale wolałbym Dębice UHP2, które się całkiem dobrze sprawowały (nawet się nad nimi zastanawiałem, zamiast czegoś premium) i nawet na etykietach Kormorany wyglądają zdecydowani gorzej. No wiem, cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, futrzak napisał:

) i nawet na etykietach Kormorany wyglądają zdecydowani gorzej. No wiem, cena...

ale wiesz jak to z tymi etykietami jest, ja już na to nie patrzę.

Zobacz na opony topowe/sportowe zawsze mają słabe etykiety (potenza, pzero nero, sp sport maxx) więc jak oczekujesz przyczepności to niekoniecznie warto patrzeć na to co tam nadrukowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Gregs0N napisał:

ale wiesz jak to z tymi etykietami jest, ja już na to nie patrzę.

Zobacz na opony topowe/sportowe zawsze mają słabe etykiety (potenza, pzero nero, sp sport maxx) więc jak oczekujesz przyczepności to niekoniecznie warto patrzeć na to co tam nadrukowali

 

Oj, chyba jednak tkwisz w błędzie, bądź źle interpretujesz to co tam napisano. Ten pierwszy słupek z dystrybutorem mówi o efektywności paliwowej i tutaj wiadomo, że opony o dobrej przyczepności nie będą zbyt wysoko - wysoko za to będą opony "eco", które w teorii na długo wystarczają, mniej na nich samochód podobno pali, ale niestety nie należy się spodziewać super trakcji. Drugi słupek mówi i drodze hamowania na mokrym i to jest już dość mierzalna i ważna sprawa - między najgorszymi F a A może być nawet 16 metrów różnicy - tak mówią etykiety. można to więc jakoś postopniować i mieć odniesienie do tego parametru, przynajmniej orientacyjnie. Kolejny to głośność i tutaj 3dB różnicy to 2x większy hałas. Dunlop SP Sport Maxx ma dla przykładu E/A/68bB. Czyli bardzo dobra etykieta - opona o dobrej trakcji, doskonale hamująca na mokrej nawierzchni i cicha. Pirelli PZero Nero ma E/B/72dB - opona o dobrej trakcji, gorsza na mokrym i dużo głośniejsza. No i teraz odrobina zabawy - te parametry zostały osiągnięte w warunkach laboratoryjnych , tak samo jak zużycie paliwa w samochodach w EU :) 
Na deser - Dębica UHP2 C/A/67dB, ten nowy Kormoran  C/C/72dB, stary (Gamma) E/C/72. Z doświadczenie to Kormorany są śliskie jak diabeł  i głośne, Dębica jest ok. Jednak warto zerknąć na etykiety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, futrzak napisał:

Z doświadczenie to Kormorany są śliskie jak diabeł  i głośne, Dębica jest ok. Jednak warto zerknąć na etykiety...

z tych etykiet wynika, że kormoran gamma E/C/72 jest minimalnie słabszy na mokrym, równie "ekonomiczny" i głośny jak PZero Nero E/B/72dB i jak wiemy nie ma to żadnego przełożenia na rzeczywistość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Gregs0N napisał:

z tych etykiet wynika, że kormoran gamma E/C/72 jest minimalnie słabszy na mokrym, równie "ekonomiczny" i głośny jak PZero Nero E/B/72dB

 

No nie, to Twoja interpretacja. Między B i C to może być parę metrów różnicy (a to jest jednak dużo gorzej), "ekonomiczność" to można w buty włożyć jak ktoś szuka dobrych opon (nie mówiąc o tym, że winna może być budowa bieżnika i wiele innych przyczyn), a hałas może wynikać z budowy bieżnika. No, ale sorry, jak nie porównywałem etykiet Pirelli PZero do Kormorana, tylko na deser Dębicy do Kormorana i nawet tam jest "przepaść". 

 

34 minuty temu, Gregs0N napisał:

jak wiemy nie ma to żadnego przełożenia na rzeczywistość :D

 

Wręcz przeciwnie, ma, tylko trzeba na to patrzeć sensownie, a nie bezkrytycznie. No ja wiem, że są ludzie, którzy zobaczą same etykiety i na tej podstawie porównują, ale nie ze mną te numery :hehe:  Etykiety tak naprawdę nie mówią za wiele, ale jak mamy podobne opony to warto na nie zerknąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, futrzak napisał:

No ja wiem, że są ludzie, którzy zobaczą same etykiety i na tej podstawie porównują

Myślałem, że właśnie po to są te etykiety, żeby móc porównać opony i wybrać te o lepszych parametrach. Rozważmy rozmiar: 235/40 R18 95 Y
image.png.cb4eeac29234ef1495eb06c0f7081892.png

za 480zł sztuka oraz alternatywę w tym samym rozmiarze:

image.png.74c115d7af61bc29331a409d6e25add0.png

za całe 263zł!

Którą byś kupił będąc laikiem motoryzacyjnym?

i pytanie z drugiej strony, gdzie ukryte jest 217zł - w kosztach reklamy jednego produktu względem drugiego, kosztów produkcji (np francja vs malezja) czy może w mieszance, która da jakiś niemierzalny parametr?

moim zdaniem etykiety nie dają absolutnie żadnej pewności, że kupowany produkt będzie się charakteryzował lepszymi parametrami w danej dziedzinie i są jedynie biurokratycznym wymysłem mającym na celu ewentualne promowanie konkretnych produktów względem innych, nic innego nie przychodzi mi do głowy :niewiem: Może w obrębie jednego producenta i rozmiaru te dane faktycznie maja jakąkolwiek wartość i dzięki nim rozróżnisz produkt "klasy premium" od budżetówki.

 

235/40 R18 95 Y

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/model-opony/kormoran-gamma-b2
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
235/40 R18 95 Y

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/model-opony/kormoran-gamma-b2
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gregs0N napisał:

Myślałem, że właśnie po to są te etykiety, żeby móc porównać opony i wybrać te o lepszych parametrach. Rozważmy rozmiar: 235/40 R18 95 Y

 

To chyba jednak źle myślałeś, szczególnie sugerując mi, że tak interpretuję. Tak, z samych etykiet to wiele nie wynika, ale ja już pisałem w obrębie czego je ewentualnie porównuję i traktuję jako pewien punkt odniesienia. 

 

1 minutę temu, Gregs0N napisał:

za 480zł sztuka oraz alternatywę w tym samym rozmiarze:

za całe 263zł!

Którą byś kupił będąc laikiem motoryzacyjnym?

 

To zależy - tę z lepszą reklamą lub tę tańszą, np. z Biedronki. 

 

1 minutę temu, Gregs0N napisał:

i pytanie z drugiej strony, gdzie ukryte jest 217zł - w kosztach reklamy jednego produktu względem drugiego, kosztów produkcji (np francja vs malezja) czy może w mieszance, która da jakiś niemierzalny parametr?

 

Zapewne w wielu miejscach. Mam Nokian WR D4 made in Russia, niczym się nie różnią od made in Finland. W PL czytam, że te z Rosji są gorsze i w ogóle. To zupełnie jak Fuldy z Polski, czy Dębice ze Słowenii :hehe:

 

1 minutę temu, Gregs0N napisał:

moim zdaniem etykiety nie dają absolutnie żadnej pewności,

 

A gdzie ja pisałem o pewności jakiejkolwiek z tego tytułu? 8]:facepalm:

 

1 minutę temu, Gregs0N napisał:

że kupowany produkt będzie się charakteryzował lepszymi parametrami w danej dziedzinie i są jedynie biurokratycznym wymysłem mającym na celu ewentualne promowanie konkretnych produktów względem innych, nic innego nie przychodzi mi do głowy :niewiem: Może w obrębie jednego producenta i rozmiaru te dane faktycznie maja jakąkolwiek wartość i dzięki nim rozróżnisz produkt "klasy premium" od budżetówki.

 

Jest to w pewnym stopniu takim wymysł, ale ja go nie odrzucam, a traktuję pomocniczo.  Jak idę w klasie premium, to w tej klasie porównuję dodatkowo etykiety, jak w klasie budżet, to w tej. No i pokazałem Tobie, że nawet w tej klasie budżet, gdzie była Dębica i Kormoran, to Dębica wypada dużo lepiej nawet na etykietach, a co dopiero w realnych warunkach. 

 

W tym naprawdę nie ma wielkiej filozofii. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2017 o 22:37, Gregs0N napisał:

ja wiem, że ty sobie z tym świetnie radzisz, ale UE wprowadza oznaczenia, które dla wielu użytkowników mogą być mylące

 

Ok, ale za to to ja już nie odpowiadam. Napisałem wyraźnie, że rzeczony Kormoran nawet się nie umywa do Dębicy (z doświadczenia) i nawet etykiety to potwierdzają. Jak idę kupić pralkę czy inne AGD to też mam etykiety UE i traktuję je pomocniczo. Ba, nawet czasem wrednie przeliczę, ale i tak Bosch made in Germany padł mi po niecałych 5 latach, a Samsung z PL działa  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Mam Debice Presto UHP w rozmiarze 215/50 r17. Jezdze na nich 3ci sezon i jestem po przesiadce z Dunlop BluResponse. Te Debice mnie zaskoczyly! Sa naprawde ciche i swietnie sie trzymaja zarowno na suchym jak i na mokrym, nie ustepujac marce premium. Co wiecej sa cichsze. To jest zupelnie inna generacja opon niz kiedys vivo, passio itp. Nie wiem jak z letnim Kormoranem, ale to jest najnizsza polka. Jesli chodzi o opony zimowe...SnowPro B2 potrafi mi buksowac na 3cim biegu w 1400kg aucie.... :( na mokrej nawierzchni, gdzie na letnich debicach w takich warunkach na 2gim biegu mi sie to nie zdarzylo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PAWELwaw84 napisał:

Mam Debice Presto UHP w rozmiarze 215/50 r17. Jezdze na nich 3ci sezon i jestem po przesiadce z Dunlop BluResponse. Te Debice mnie zaskoczyly! Sa naprawde ciche i swietnie sie trzymaja zarowno na suchym jak i na mokrym, nie ustepujac marce premium. Co wiecej sa cichsze. To jest zupelnie inna generacja opon niz kiedys vivo, passio itp.

 

Od dawna o tym ludzie piszą, nawet tutaj. Dębnica Presto to naprawdę fajna opona, szkoda że nie produkują rozmiaru, którego szukam. 

 

1 godzinę temu, PAWELwaw84 napisał:

Nie wiem jak z letnim Kormoranem, ale to jest najnizsza polka. Jesli chodzi o opony zimowe...SnowPro B2 potrafi mi buksowac na 3cim biegu w 1400kg aucie.... :( na mokrej nawierzchni, gdzie na letnich debicach w takich warunkach na 2gim biegu mi sie to nie zdarzylo...

 

O tych zimowych w wątku obok jest parę "dobrych" opinii ;l "Znajomy gumiarz" mówi, że z letnimi to samo i ktoś chyba celowo jakość opon zepsuł, bo to nie jest przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.