Skocz do zawartości

Vorsprung durch Technik: Astra J LPG versus Audi A3 TDI


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

140 KM LPG versus 110 TDI, automat. Więc tak – prowadzenie A3 (nieco) lepiej się trzyma w zakrętach (Astra, moje wrażenia, jest „nerwowa”), stabilność wzdłużna, tu A3 jest mocno pingpongowata (różnica w rozstawie osi symboliczna, w wadze ponad 300 kG). Pozycja za kierownica w A3 – lepiej, fotele Astra J – wyraźnie wygodniej, także lepsze trzymanie. Miejsce – w Astrze nieco więcej.

Zegary – w Astrze rozpraszają uwagę, A3 nie ma tego „ergonomicznego” efektu. A3, akurat ta sztuka, ma nawigację wbudowaną (nie ma ekranu dotykowego, co jest mankamentem)

Silnik – mimo automatu A3 jest „zrywniejsza” (różnica w masie robi swoje, także wyższy moment obrotowy 250 Nm versus 200), z tym, że domyślne ustawienie tegoż automatu generuje wyraźną dziurę, robi się niebezpiecznie przy tym „domyślnym” ustawieniu przy wyprzedzaniu na krajówkach. A3 od 140 km/h nie przyspiesza, Astra od 170 km/h. 

Wyciszenie jest (nieco) lepsze w A3.

Różnicy klas nie ma, cena 1xA3 = 2xAstraJ ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o osiagi to obawiam sie, ze ten TDI ma jednak gorsze...
Ulegasz zludzeniu, jak w wiekszosci turbodiesli.
Akurat w Astrze 1,4 T praktycznie nie czuc, ze to silnik doladowany.
Trzeba by je postawic obok siebie na kresce i porownac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:


Akurat w Astrze 1,4 T praktycznie nie czuc, ze to silnik doladowany.
Trzeba by je postawic obok siebie na kresce i porownac ;)

 

No właśnie dziwną charakterystykę ma ten silnik - jedzie się nim jak 1.8/2.0 bez turbo ;) Wysoko ma max. moment jak na doładowany silnik. Zachowuje się jak wolnossak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

Jesli chodzi o osiagi to obawiam sie, ze ten TDI ma jednak gorsze...
Ulegasz zludzeniu, jak w wiekszosci turbodiesli.
Akurat w Astrze 1,4 T praktycznie nie czuc, ze to silnik doladowany.
Trzeba by je postawic obok siebie na kresce i porownac ;)

O Astrze J LPG pisałem tu

Astra J po roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Nie ma przycisku trybu pracy?

Nawet ściągnąłem sobie jakiś podrecznik użytkownika, w ustawieniach sytemu nie ma tego, co w książce. Musi być jakiś myk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaruga napisał:

 

No właśnie dziwną charakterystykę ma ten silnik - jedzie się nim jak 1.8/2.0 bez turbo ;) Wysoko ma max. moment jak na doładowany silnik. Zachowuje się jak wolnossak.

 

Silnik jak silnik, mnie bawi to, bawi, że samochody porównywalne kosztują nieporównywalnie :hehe:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wawo napisał:

 

tak, jak to cudo ustawić na "dynamiczną" pracę? 

nie masz przelozenia ponizej D oznaczonego S? 

W skodzie mialem osobna pozycje S, w Audi mam D/S i pociagniecie wajchy w dol (odskakuje na wczesniejsza pozycje) pokazuje na wyswietlaczu S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, wawo napisał:

 

Różnicy klas nie ma, cena 1xA3 = 2xAstraJ ;]

 

Auta popularne, są moim zdaniem całkiem porządnie wykonane i te różnice nie są duże. Różnice klas moim zdaniem wyraźniej czuć od segmentu D. Ale i to pod warunkiem, że zestawimy topowe Mondeo z 5er z porządnym 6 cylindrowym silnikiem. Główną zaletą premium, dostępność większych niż 4cyl silników. Efekt jest super, ale sporo kosztuje. Czy warto? Do jazdy na codzień moim zdaniem nie warto. Ale jak dla kogoś to ważne to warto :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jaceq napisał:

nie masz przelozenia ponizej D oznaczonego S? 

W skodzie mialem osobna pozycje S, w Audi mam D/S i pociagniecie wajchy w dol (odskakuje na wczesniejsza pozycje) pokazuje na wyswietlaczu S

 

Dużo to nie zmienia, bo i tak przy depnięciu gazu do podłogi zmiany biegów wypadają przy tych samych obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, K3 napisał:

 

Dużo to nie zmienia, bo i tak przy depnięciu gazu do podłogi zmiany biegów wypadają przy tych samych obrotach...

U mnie zmienia, na S w podlodze silnik idzie do odcinki, na D nie... S trzyma tez na wyzszych obroach wiec jest bardziej responsywny na gaz (u mnie D trzyma bardzo niskie oborty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, jaceq napisał:

U mnie zmienia, na S w podlodze silnik idzie do odcinki, na D nie... S trzyma tez na wyzszych obroach wiec jest bardziej responsywny na gaz (u mnie D trzyma bardzo niskie oborty)

U mnie podobnie. 

W normalnym trybie schodzi nawet poniżej 1200 obr. Na 7 biegu jedzie już od 75 km/h. Wspomaganie działa w trybie miejskim.

W trybie Sport nie schodzi poniżej 1500 obr. Dynamiczniej reaguje na pedał gazu. Muszę poobserwować, ale chyba ciągnie do ciut wyższych obrotów przy pedale w podłodze. No i wspomaganie jest sztywniejsze.

Oba tryby automatyczne.

Jest jeszcze ręczna zmiana biegów +/-, niestety tylko dźwignią, + do przodu :facepalm:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jaceq napisał:

nie masz przelozenia ponizej D oznaczonego S? 

W skodzie mialem osobna pozycje S, w Audi mam D/S i pociagniecie wajchy w dol (odskakuje na wczesniejsza pozycje) pokazuje na wyswietlaczu S

jest jakieś + oraz - przy DS. (i wajhę można odsunąć na lewo, wtedy podświetla się to plus - minus przy DS, tylko w pozycji DS można przesunąc nieco na lewo) Wcisnąć sie wajhy nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wawo napisał:

jest jakieś + oraz - przy DS. (i wajhę można odsunąć na lewo, wtedy podświetla się to plus - minus przy DS, tylko w pozycji DS można przesunąc nieco na lewo) Wcisnąć sie wajhy nie da

jak przestawisz +/- to zmieniasz biegi recznie wajcha (lub lopatkami w kierownicy jesli masz) - to jest tryb manualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaceq napisał:

jak przestawisz +/- to zmieniasz biegi recznie wajcha (lub lopatkami w kierownicy jesli masz) - to jest tryb manualny

Ok, coś już wiem, spróbuję. A może wywróżysz jak włączyć ten tryb dynamic? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 20.05.2018 o 19:33, jaceq napisał:

U mnie zmienia, na S w podlodze silnik idzie do odcinki, na D nie... S trzyma tez na wyzszych obroach wiec jest bardziej responsywny na gaz (u mnie D trzyma bardzo niskie oborty)

Jest tak jak mówisz, wymacałem to czas jakiś temu, różnica jest, ale nie jest jednak duża, takie placebo plus  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wawo napisał:

Jest tak jak mówisz, wymacałem to czas jakiś temu, różnica jest, ale nie jest jednak duża, takie placebo plus  ;]

U mnie jesy to odczuwalne ale ja mam TFSI wiec charakterystyka zupelnie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jaceq napisał:

U mnie jesy to odczuwalne ale ja mam TFSI wiec charakterystyka zupelnie inna.

 

Automatyczna skrzynia (nawet w ustawieniu S) to jednak nie jest dobre rozwiązanie w przedmiocie wyprzedzania na drogach krajowych. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wawo napisał:

 

Automatyczna skrzynia (nawet w ustawieniu S) to jednak nie jest dobre rozwiązanie w przedmiocie wyprzedzania na drogach krajowych. ;]

Dlaczego? DSG jest bardzo dynamiczna (no przynajmniej moja obecna i poprzednia). Mozesz zrzucic recznie, albo 'przygotowac' sie gazem... ogolnie kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jaceq napisał:

Dlaczego? DSG jest bardzo dynamiczna (no przynajmniej moja obecna i poprzednia). Mozesz zrzucic recznie, albo 'przygotowac' sie gazem... ogolnie kwestia przyzwyczajenia.

Traci się cenne metry, rzekłbym nawet, że wolnossące 100 KM z momentem 130 Nm, było bezpieczniejsze. (Ta samo uwaga dotyczy systemu "włączanie-wyłączanie" silnika.)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wawo napisał:

 

Automatyczna skrzynia (nawet w ustawieniu S) to jednak nie jest dobre rozwiązanie w przedmiocie wyprzedzania na drogach krajowych. ;]

Bardzo dobre :ok:

Na początku jest chwila zawahania, bo musi zrzucić biegi, a potem to już leci do odcięcia na każdym biegu :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wawo napisał:

 

Automatyczna skrzynia (nawet w ustawieniu S) to jednak nie jest dobre rozwiązanie w przedmiocie wyprzedzania na drogach krajowych. ;]

 

Problemem jest to, ze ta skrzynie masz spieta z silnikiem 1.6 TDI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2018 o 17:24, Jaruga napisał:

 

No właśnie dziwną charakterystykę ma ten silnik - jedzie się nim jak 1.8/2.0 bez turbo ;) Wysoko ma max. moment jak na doładowany silnik. Zachowuje się jak wolnossak.

Nie ma wysoko momentu tylko skrzynie ma z ,,tyłka'' i przełożenia są długie. Miałem ten sinik w Corsie E, przełożenie główne w skrzyni jak w dieslu, skrzynka ta skutecznie zabija wrażenia z jazdy. Na autostradę ok, ale dynamika z pierwszych biegów kulawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pepcio napisał:

Nie ma wysoko momentu tylko skrzynie ma z ,,tyłka'' i przełożenia są długie. 

 

Ależ oczywiście że ma

 

1.4 NET

http://www.kreatormocy.pl/katalog/opel/chip-tuning-opel-astra-j-1-4-turbo-140-km/#

 

dla porównania 1.4 TSI 122KM

 

http://www.kreatormocy.pl/katalog/volkswagen/chip-tuning-volkswagen-golf-vii-1-4-tsi-122-km/#

 

Aczkolwiek skrzynia faktycznie długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jaruga napisał:

 

Ależ oczywiście że ma

 

1.4 NET

http://www.kreatormocy.pl/katalog/opel/chip-tuning-opel-astra-j-1-4-turbo-140-km/#

 

dla porównania 1.4 TSI 122KM

 

http://www.kreatormocy.pl/katalog/volkswagen/chip-tuning-volkswagen-golf-vii-1-4-tsi-122-km/#

 

Aczkolwiek skrzynia faktycznie długa.

Corsa ma max moment od 1850 obrotów więc nie wysoko, ale fakt wyżej niż TSi z uwagi na brak wtrysku bezpośredniego. TSi jeździ sie dużo lepiej, miałem Octavię 1.2 Tsi i jeździła o niebo sprawniej niż Corsa 1.4 T 

Pojemność skokowa
 1364 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
  100 KM (74 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
  200 Nm przy 1850-3500 obr/min
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pepcio napisał:

Corsa ma max moment od 1850 obrotów więc nie wysoko, ale fakt wyżej niż TSi z uwagi na brak wtrysku bezpośredniego. TSi jeździ sie dużo lepiej, miałem Octavię 1.2 Tsi i jeździła o niebo sprawniej niż Corsa 1.4 T 

 

A taką corse to wręcz grzech nie zaczipować...

 

Zobacz jakie przyrosty 8]

 

chip-tuning-Opel-Corsa-1.4-T-101-KM-74-k

Swoją drogą ładnie widać jak oryginalny soft ogranicza moment...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.