Jump to content
barkor

Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

Recommended Posts

Zacznę może od historii mojego seja, bo jest całkiem bogata, tak w skrócie:

Seicento 900 mojego dziadka --> swap na 1.2 8V ---> swap na 1.4 8V ---> swap głowicy na 16V

 

Przez kilka lat po prostu hobbystycznie przerabiałem coraz to nowe rzeczy w tym seju w calach naukowo-badawczych :) I ostatecznie wyrzeźbiłem coś czym postanowiłem wystartować w rallysprincie, żeby sprawdzić jak te moje modyfikacje sprawdzą się w boju ;) 

 

Stan obecny:

1. Silnik 

- dół 1.4 8V 77KM z Grande Punto

- głowica z Doblo 1.4 16V 95KM

- podcięcia pod zawory w tłokach robione ręcznie dremelkiem :D 

- stopień sprężania wyszedł hardcorowy 1:12,6

- kolektor ssący z p1 z przepustnicą z 1.6

- wtryski Bosch z 1.2 16V 80KM

- komputer z 1.2 8V 

- z racji zostawienia kompa z 1.2 8V wtryski leją full group, i te z p1 IWP045 były zbyt wydaje, boschowskie pasują idealnie pod względem wydajności

- wystrojone jest to przeze mnie na DET3 w trybie piggy back (na podstawie sondy szerokopasmowej ze wskaźnikiem AFR), trzeba było mocno opóźnić zapłon ze względu na spalanie stukowe wynikające z bardzo wysokiego stopnia sprężania pojawiające się nawet na benzynie z Shella 100 oktanów

- układ wydechowy amatorsko przeze mnie pospawany: kolektor 4-1, fi50 przechodzące w fi45, trzy tłumiki przelotowe: w miejcu kata, w miejscu środkowego i na końcu tłumik ze 125p

 

Nie byłem pewny czy w ogóle taki mix będzie działał, ale działa całkiem nieźle. Silnik jest całkiem żwawy, ale trzeba będzie odwiedzić hamownię :) 

 

2. Skrzynia biegów:

- wcześniej była z abartha, teraz jest 6speed z p1 63x14 i powiem szczerze, że do kjsów nie wsadzałbym żadnej innej, świetna sprawa, tylko dojazdówki są bardzo uciążliwe (najwygodniej jechać nie więcej jak 80km/h na 6biegu)

- Hydrauliczne sprzęgło - w sumie ciężko mi teraz określić sens tej przeróbki, skok jest trochę mniejszy niż przy lince, może trochę lżej chodzi, no ale co sobie pomodziłem to moje:)

- Lewarek przeniesiony do wewnętrz

- Shortshifter

 

3. Hamulce:

PRZÓD: 

- Zaciski z Fiata Marea

- Tarcze 257mm wentylowane

TYŁ:

- Zaciski z Fiata 500Abarth

- Tarcze 240mm (Brembo max, które wcześniej miałem na przodzie)

 

> Pompa hamulcowa na dużym tłoczku 22,2mm

> Większe serwo z p1

> Korektory siły hamowania z astry F

> Ręczny na seryjną linkę, przedłużona seryjna wajcha

 

4. Zawieszenie:

PRZÓD:

- Amortyzatory PZM-1

- Sprężyny Eibach

- w międzyczasie był seryjny stab na poliuretnach, później grubszy stab od Brylanta, ale na rallysprint zdemontowałem w ogóle przedni stab żeby nie tracić przyczepności wewnętrznego koła w zakrętach

TYŁ:

- Amortyzatory KYB Exel-G

- Seryjne sprężyny cięte o jeden zwój z gumami usztywniającymi

- Stabilizator tylny własnej konstrukcji ( w zasadzie jedyna rzecz dzięki której przy tym setupie sej nie gibał się na zakrętach i miał niezłą trakcję)

- Tuleje w wahaczach Strongflex czerwone

 

> Rozpórka przednia górna i dolna

 

5. Układ kierowniczy:

- Krótka maglownica z wersji ze wspomaganiem

- Poduszki mcpersona od wersji ze wspomaganiem (większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy)

- Wspomaganie kierownicy z przełącznikiem wyłączającym sygnał z czujnika prędkości czyli że wspomaganie działa z pełną siłą niezależnie od prędkości (na rallysprincie okazało się to świetną opcją)

 

6. Koła i opony:

- Ori speedline 14" montowane jako opcja w Abarthach zamiast tych popularnych u nas 8 ramiennych

- Opony Yokohama A539 185/50/14 (na rallysprincie lepiej sprawdziłyby się jakieś semislicki, ale takie akurat miałem)

 

7. Inne pierdoły:

- Obrotomierz LED własnej roboty wraz z shiftlightem (na oboardzie to co jest pod prędkościomierzem)

- Dodatkowe wskaźniki w miejscu środkowego nawiewu (temp wody i oleju oraz ciśnienie w kolektorze ssącym)

- Wyświetlacz AFR w panelu sterowania

- Rollbar od Irka Górnego

- Akumulator przeniesiony do bagażnika

- Zbiorniczek płynu spryskiwaczy przeniesiony do bagażnika

- Komputer przeniesiony w nogi pasażera osłonięty podstopnicą

- Zderzaki od Schumachera 

- Kubełki Bimarco C z pasami 2cale 4punktowymi

- el. szyby, centralny zamek z pilota

 

Mam masę fotek z przeróbek, więc jak coś będzie interesowało to pisać:)

 

A tak sej spisywał się na rallysprincie, 1 miejsce w klasie i 12 w generalce na 28 załóg (wyżej były główne lancery i imprezy :D ):

 

 

34063811_1570124236450474_4951739384073289728_n.jpg.f0f436dfcf226d1e6612936391e14122.jpg

 

 

 

 

33867098_1996317560381109_8924788362863181824_n.jpg

 

33678275_1995816077097924_8603642925017989120_n.jpg.771fdf5305b5fc02ea9260da8a4d7b04.jpg

Edited by barkor
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem idento patent z kompem i wtryskami, tyle, że bez strojenia. ;]
Ładnie to gada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No proszę, a myślałem, że to tylko ja na takie dziwne pomysły wpadam:)

Faktycznie bez strojenia mogłoby się obyć, gdybym miał silnik z seryjnym stopniem sprężania, niestety (lub stety) z tłokami 8V stopień sprężania wyszedł na tyle wysoki, że bez modyfikacji zapłonu szybko korby wyszłyby bokiem przez spalanie stukowe. Mapę paliwa można było natomiast zostawić, ale trochę podlałem, żeby było optymalnie dla lepszych osiągów ;) AFR przy butowaniu jest w przedziale 12,5-13.

 

Co do silnika to przed włożeniem głowicy trochę liznąłem kanały, wyciąłem prowadnice ssące i wydechowe.

27043082_1847643281915205_1621251574_n.jpg.0d074a681d6afa25c714ce2186ced042.jpg

27946465_1870719849607548_832040570_o.jpg.0debd201b8e8a08d2e27ce4d5e4818aa.jpg

 

20180218_154729.jpg.aace3e1cef8d84d6d216efe34c532d1b.jpg

 

Sporo ręcznej roboty było też z podcięciami w tłokach. Tłoków nie wyciągałem, najpierw plastelina do określenia miejsc w których zawory spotykają się z tłokami, a później żmudna ręczna robota dremelkiem, następnie sprawdzanie czy zawory wchodzą w podcięcia, na koniec pomiar objętości komór spalania w tłokach i sporo poprawek żeby te objętości wyszły w przybliżeniu równe. Miałem mega stresa czy nie dojdzie do kolizji, ale silnik działa bez problemu jak widać ;) 

27497320_1859207567425443_624318215_n.jpg.9a239cb666e64f031e27f22a196a05ad.jpg

27394865_1859206937425506_956502354_n.jpg.8c3051a1c385f274059657707492a169.jpg

20180218_151635.jpg.6f4aa8453e1627dbf4792abeffb89d96.jpg

 

A tak silnik wygląda obecnie, zalałem dobrym olejem, oby śmigał bezawaryjnie do kolejnej zimy gdzie pewnie będę myślał nad zmianą wałków i ITB. Choć dość poważnie zastanawiam się nad wsadzeniem 1.1 i uturbieniem (startowałbym wtedy w klasie k-4 do 2.0L), pierwotnie miałem uturbiać 1.4 8V, ale dostałem od sąsiada głowicę 16V za darmo i tak jakoś wyszło ;) 

 

20180525_130930.jpg.524144463fd2cec2c6083a07473668b9.jpg

 

Edited by barkor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem seryjny słupek 1.4 16v z Bravo i AFR wyszedł idealnie więc nie grzebałem bo to była "zaślepka" po zabitej uturbionej wydumce.
P.S.
Masz dobrego pilota :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Map sensor zostawiłeś z 8V czy podpiąłeś się pod ten ori z 1.2 16V? Ja zostawiłem map sensor z 8V ten zewnętrzny na wężyk, jedynie sygnał czujnika temperatury zasysanego powietrza wziąłem z tego zintegrowanego mapsensora z 16V. Miałem trochę problem żeby zamontować te wtryski Boschowskie, trzeba było dać sporą podkładkę pod listwę wtryskową i okazało się, że listwa haczy o przepustnicę, musiałem szlifować przepustnicę w jednym miejscu, chyba żeby zastosować listwę też Boschowską, ale wtedy trzeba pompę z 1.1mpi bez powrotu zamontować.

 

Co do pilota to w sumie jego debiut na prawym;) Z tymże on jest dosyć doświadczonym kierowcą z licencją R (startował zeszły sezon w mistrzostwach Łotwy, coś jak nasze RSMP), więc wie jak powinien dyktować dobry pilot ;) 

 

Coś powoli postaram się wrzucać jeśli chodzi o przeróbki w moim seju. 

Tutaj wspominany obrotomierz LED z ShiftLightem, trochę kabelków było do polutowania, ale efekt, szczególnie w nocy jest całkiem fajny ;)

20170815_002925.jpg.cf10e2c54cab0aaf34b083aa1d0450a5.jpg20170815_002830.jpg.fc22dcbb9a63b5dcd64591304828ed21.jpg

20170815_113841.jpg.e07c59a0ec6ea4991ef8a73b34d0b981.jpg

 

Diody wstają bodajże od 2,5tys obrotów i dalej co 250 obrotów, bo więcej by się ich nie zmieściło w takim układzie.

 

 

Edited by barkor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że mój tylny stabilizator, który robi dla mnie największą robotę jeśli chodzi o szybką jazdę po zakrętach, niestety nie dał rady udźwignąć trudów pierwszego rallysprintu to na kolejny, który jest już za kilka dni, wymodziłem zupełnie nową konstrukcję :)  

 

Poza tym doszły żółte poliuretany w przednie wahacze, odboje tylne typu "bycze jaja" od przyczepki (bo opony ocierały o błotnik), śruby do regulacji kątów pochylenia przednich kół (planuję zrobić negatyw 1,5stopnia) oraz nowe amortyzatory z tyłu "Bilstein dla ubogich" :) Miały być PZM-1 ale jak na złość, wycofano cały towar z obrotu, podobno te tylne miały jakąś wadę fabryczną i wszystko wróciło z powrotem do fabryki, nie ma ich w sprzedaży póki producent nie dostarczy nowej pełnowartościowej partii...

 

Stary stabilizator w belce (na rallysprincie trochę wygięły się ramiona, poza tym stab zaczął uderzać o karoserię, chińskie uniballe dostały luzów):

20161228_210846.jpg.bd10a8d2d40ad9189e2542451b7f8852.jpg

 

A dzisiaj skończyłem taką konstrukcję, drążek stabilizatora schowany pod tylnym zderzakiem:

20180626_225248.jpg.35055b71098390c09b086de2aa0eadc9.jpg

 

20180626_225133.jpg.bcf9d1429a99a3a74d3d1aaff891d556.jpg

 

20180626_225148.jpg.9bacc7aac3d98a2466da0ffd8fb34baa.jpg

 

20180626_215234.jpg

20180626_225233.jpg

20180626_225122.jpg

Edited by barkor
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda kozacko:oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, barkor napisał:

Jako, że mój tylny stabilizator, który robi dla mnie największą robotę jeśli chodzi o szybką jazdę po zakrętach, niestety nie dał rady udźwignąć trudów pierwszego rallysprintu to na kolejny, który jest już za kilka dni, wymodziłem zupełnie nową konstrukcję :)  

[....]

Stary stabilizator w belce (na rallysprincie trochę wygięły się ramiona, poza tym stab zaczął uderzać o karoserię, chińskie uniballe dostały luzów):

20161228_210846.jpg.bd10a8d2d40ad9189e2542451b7f8852.jpg

Masz gdzieś więcej zdjęć starej konstrukcji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.06.2018 o 02:02, barkor napisał:

- wcześniej była z abartha, teraz jest 6speed z p1 63x14 i powiem szczerze, że do kjsów nie wsadzałbym żadnej innej

ja mam odczucie nieco inne, miałem 4.5, wymienilem na "6" 4.017, i chyba jest lepiej  😁  yno u mnie 4p i walki są, przy 1.1 16v, skrzynia 14/63 dodawała sztucznych koni 😄

Edited by JohnnyR

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Majkiel napisał:

Masz gdzieś więcej zdjęć starej konstrukcji ?

 

Na kompie raczej więcej nie mam, ale ewentualnie mogę porobić w garażu lub opisać co i jak tam było zrobione. Co konkretnie Cię interesuje?

 

1 godzinę temu, JohnnyR napisał:

ja mam odczucie nieco inne, miałem 4.5, wymienilem na "6" 4.017, i chyba jest lepiej  😁  yno u mnie 4p i walki są, przy 1.1 16v, skrzynia 14/63 dodawała sztucznych koni 😄

 

Pewnie dużo zależy od charakterystyki silnika. Przy tej krótkiej 6speed u mnie silnik ciągnie bardzo fajnie na każdym biegu nawet od nieco niższych obrotów, przy 4,017 po przepięciu biegu czuć było chwilowego muła. Mam felgi 14stki więc jeszcze te przełożenia ogółem na kołach nie są aż takie krótkie jakie mogły by być gdybym miał 13stki. 

Kolejna sprawa to też pewnie zależy od trasy na kjsie, akurat tam gdzie startuję są odcinki, które bardzo pasowały pod tą skrzynię bo można było przejechać prawie cały odcinek na trójce. Możliwe że na wolniejszych, typowo "trzepakowych" trasach, skrzynia byłaby za krótka, brakowałoby dłuższej dwójki i trzeba by było non stop lawirować pomiędzy 2 a 3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, barkor napisał:

Na kompie raczej więcej nie mam, ale ewentualnie mogę porobić w garażu lub opisać co i jak tam było zrobione. Co konkretnie Cię interesuje?

Tak chciałem zobaczyć, bo zastanawiam się czy do Uniaka nie dałoby się też czegoś takiego wydumać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w uno czasem nie ma z tyłu belki skrętnej? Przynajmniej tak mi google podpowiada. Jeśli tak to raczej inna bajka, ale znacznie prościej byłoby taką belkę usztywnić, nawet można by bezpośrednio wspawać drążek do belki. Sama belka niejako robi za stabilizator, wystarczy ją usztywnić, widziałem różne koncepcje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jestem po kolejnym rallysprincie, znów udało się wygrać w klasie, pomimo że konkurencja była tym razem większa, no i poprawić wynik w generalce objeżdżając sporo szybszych samochodów ;) 
Ogółem 1 miejsce w klasie i 8 w generalce na 26 samochodów.

 

Tutaj onboard z jednego z odcinków:

 

Co do przeróbek, które zrobiłem na przed tym rallysprintem:

 

- amortyzatory MTS na tyle - nie powinny w ogóle się nazywać sportowymi:) To jest tak naprawdę zwykły seryjny amor pomalowany na żółto, nie zauważyłem żeby był twardszy od KYB Exel-G, który miałem wcześniej z tyłu. W dodatku w necie sprzedawcy opisują te amortyzatory jako że mają skrócony skok przystosowany do nawet dużych obniżeń - nic podobnego, nie są skrócone, zarówno w stanie rozciągniętym jak i ściśniętym mają taką samą długość jak seryjne... 

 

- wsadzenie żółtych poliuretanów na przód - w sumie też nie odczułem różnicy, ale jakaś subtelna różnica zapewne była,  ciężko mi powiedzieć po tym rajdzie co konkretnie się poprawiło dzięki temu.  

 

- stabilizator nowej konstrukcji - zdał egzamin, trochę inaczej się sej prowadził, bo nie wyszedł mi na pewno stabilizator o identycznej sztywności jak poprzedni, ale ogółem jest lepiej niż było a na pewno solidniej i nie będzie z nim żadnych problemów ;) 

 

- na onboardzie widać że obszyłem kierownicę zamszem żeby móc jeździć w rękawicach (wcześniej była obszyta zwykłą skórą), jednak to bardzo duże udogodnienie niż jazda z gołymi spoconymi dłoniami, znacznie pewniej się czułem ;) 

 

Na dalsze przeróbki na razie pomysłu nie mam, na pewno można jeszcze trochę mocy wykrzesać bawiąc się z ustawieniem wałków rozrządu i strojeniem. Na pewno na tego typu rallsprinty przydałyby się lepsze opony, jest pomysł żeby spróbować założyć jakieś semislicki R15 przynajmniej na przód, głównie ze względu na dostępność takich opon, obawiam się tylko jak to wpłynie na prowadzenie i przyspieszenie, będzie trzeba przetestować ;) 

No i na pewno żeby poprawić jeszcze wyniki to trzeba sporo potrenować, bo moja jazda była raczej zachowawcza i niepewna, zapewne zainwestowanie czasu i pieniędzy w treningi zamiast w ulepszanie seja przyniosło by bardziej wymierne efekty ;) 

 

http://rallysprinty.pl/wyniki_rundy3

wyniki generalna1.jpg

Edited by barkor

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 2007 mialem mtsy komplet przod tyl. I kiedy porownywalem twardosc i skok. To przod zdecydowanie byl nizszy wzgl oryginalnego amora .nawet amor duzo sie nie podnosil.

Tyl byl podobnie. Na pewno nie rozciagal sie jak seria bo to porownywalem. Moze trafiles na podrobke? Lub poprostu zrobili chinszczyzne. Nie wiem. Ja napewno bylem zadowolony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie w okolicach 2007r. to też kupiłem MTSy do mojego poprzedniego seja. Wówczas z tego co pamiętam tylne raczej na pewno były skrócone, bo po założeniu seryjnych sprężyn na tył na dziurach amortyzatory dobijały do końca (były max rozciągnięte). Ale to co mam teraz na pewno nie jest skracane, koło na podnośniku wisi pół metra w dół... Zresztą porównywałem na sucho z seryjnym i są dokładnie takie same.

Możliwe, że teraz takie robią, albo ja dostałem jakieś lipne. Kupowałem w MD Carbon mdcarbon.pl i że niby są oficjalnym dystrybutorem MTS.

Będę musiał do nich napisać żeby mi to wyjaśnili, skoro twierdzą w opisie że amory są skracane. 

"-DZIĘKI SKRÓCONEMU SKOKOWI PRACY AMORTYZATORY PRZYSTOSOWANE SĄ DO PRACY ZE SPRĘŻYNAMI OBNIŻAJĄCYMI NAWET DO 80MM."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walcz kolego. No chyba ze sami nie wiedza co sprzedaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spytałem na czym polega ten skrócony skok skoro w stanie rozciągniętym amory mają taką samą długość jak seryjne i taką odpowiedź dostałem:

Cytuj
witam
 
Mają skrócony skok ponieważ dokładnie te amortyzatory sprzedawane są z
obniżeniem -70 w zestawie

 

Czyli niczego się nie dowiedziałem...  Wydaje mi się, że skrócony skok polega na skróconym tłoczysku a po skróceniu tłoczyska nie ma opcji żeby amor rozciągał się tyle co seryjny. 

Podrążę jeszcze temat, może u producenta coś się dowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka fotek z ostatniego rallysprintu:

36656595_2070849782989942_3458478043796865024_n.jpg.feda99ae74d621bdc60fde3de18abb96.jpg

36656585_2070850256323228_8272440615090782208_n.jpg.2dc6efbe58c6c74f7c7f4e85df76ba5c.jpg

36416115_2015418598774469_1275707983875014656_n.jpg.db24b634dbd845923d1f303c441c526a.jpg

 

Wykrystalizował mi się plan na dalsze działania przy seju. Na onboardach widać, że zmieniam biegi bardzo wcześnie, z pewnymi wyjątkami max przy 6tys obrotów, bo odczuwalnie silnik najlepiej ciągnie od 3,5 do 5,5 tys obrotów, powyżej 6tys czuć wyraźnego muła. 

 

Poczytałem trochę mądrych artykułów i materiałów m.in. Pana Grabowskiego o wałkach rozrządu, fazach rozrządu, ustawianiu wałków, stopniu sprężania silnika itp. i wychodzi na to, że aby efektywnie wykorzystać potencjał tak mocno doprężonego silnika jak mój (stopień sprężania 1:12,6) to seryjne ustawienie wałków rozrządu jest nieporozumieniem.

 

Już wiem mniej więcej w którą stronę kręcić wałkami, ale o ile stopni to już loteria. Prawdopodobnie uda mi się jeszcze sporo z tego silnika wyciągnąć, tylko wymaga to żmudnego przestawiania wałków względem siebie i wału korbowego, testowania na drodze, każdorazowego strojenia zapłonu (który obecnie jest mocno opóźniony ze względu na spalanie stukowe, a dzięki modyfikacjom ustawienia wałków prawdopodobnie możliwe będzie jego przyspieszenie i co za tym idzie uzyskanie większych mocy, a że leję do baku v-power 100oktanów to potencjał jest myślę spory). 

 

Myślę, że 110KM jest możliwe do uzyskania (w TRS racing uzyskują na seryjnych wałkach np 110KM, 113KM z 1.4 16V na seryjnym osprzęcie w niektórych projektach), a odczuwalnie teraz na pewno mam sporo poniżej 100KM. 

 

Jak uda mi się uzyskać odczuwalnie duży przyrost mocy to na pewno wybiorę się na hamownię i wkleję tu wykresik ;) 

 

No i jeszcze jeden pomysł żeby wsadzić krótki kolektor ssący z t-jeta, o ile nie uda mi się go sprzedać ;) Z tymże do niego potrzebne są wtryski z wydłużonymi końcówkami, nie wiem czy da się takie zdobyć o wydajności podobnej do tych z bravo 1.2 16V (coś koło 155ccm), bo te ori z t-jeta mają około 250ccm, być może dałoby się na nich wystroić gdyby przejść w tryb fuel implant w DET3, ale tego póki co chciałbym uniknąć.

 

20180708_222441.jpg.bc34f0e00fe559d067872e7e9b55cc9e.jpg

 

W TRSie robili taki zabieg z tym kolektorem w N/A i na wałkach od świątka wyszło 124KM/125Nm czyli tyle samo co by zamontować ITB, hmm :) 

http://trs-racing.pl/fiat-seicento-1-1-mpi-swap-silnika-na-1-4-16v-modyfikacje-silnika-124km/

 

Edited by barkor

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze parę fotek, które właśnie dostałem. Nie wiedziałem nawet, że tylne koło odrywa mi się od ziemi - to dzięki tylnemu stabilizatorowi. Na tych fotkach również widać, że yokohamy trzymały całkiem nieźle, i z kolei widać również wpływ zbyt małego ustawienia ciśnienia w oponach - przez to uszkodziłem felgę i na tym jednym odcinku przód odpływał przez to że opony pracowały bokiem a nie bieżnikiem (później zwiększyłem ciśnienie). 

 

36961335_2082975815110672_2601968772206034944_n.jpg.75e3c30b4253176007a4bb3ccc0e1cfc.jpg

36823916_2082975901777330_6356702338547187712_n.jpg.5ab28f2129664b5866c92a3d899976b6.jpg

36867590_2082975881777332_7670843403478761472_n.jpg.2b91dd172d1f10668f967c27c6319fc5.jpg37002199_2082975385110715_2099891257126944768_n.jpg.58bf0ef59b2a7dca9fcad1c8ed07dcef.jpg

36973024_2082975845110669_5459851938088615936_n.jpg.3e5002601f89a2b313e21162e3d576f3.jpg

 

I jeszcze jeden onboardzik:

 

Edited by barkor
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na ITB, walkach swiatka 259/250 mam 120KM/124nm czyli dość biednie, ale strojony był na stożkach ze skuterka 49ccm (bo najszybciej było to kupić) i motocyklowym tlumiku ze srednica 2 moze 2.5cm. (ta go dlawiło, ze az piszczał na koncu i to doslownie)  teraz zalozylem airboxa, wydech odetkany i generalnie zbiera sie i jedzie znaaaaacznie lepiej mimo wydluzonego przeloznia skrzyni, hamownie odwiedze w przyszlym tyg a jak trzeba bedzie to bedzie powtórne strojenie 😄

Edited by JohnnyR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.07.2018 o 16:04, JohnnyR napisał:

tlumiku ze srednica 2 moze 2.5cm. (ta go dlawiło, ze az piszczał na koncu i to doslownie)

 

2-2,5cm? To jakiś tłumik ze skutera czy pomyliłeś cm z calami ? :D No przy ITB wydech pewnie musi być mocno odetkany, ale czy akurat te stożki ze skutera miały wpływ na osiągi to wątpię, raczej właśnie ten wydech. Wklej w swoim wątku wykres za hamowni, ciekawy jestem ile teraz wypluje ;)  Świątek coś modził przy ustawianiu rozrządu? Czy ustawione na fabryczne znaki/blokady?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydech z suzuki gsxr 1100, serio, wlot był duży, a w środku zdławienie na oko z 2 palce srednicy. filterki ze skuterka tez blokowały, bo jak je tylko zdjąłem, to odżył i to mocno. mialem nowe, czyste filterki a ciagle cos przerywało w roznych partiach obrotów, po zdjeciu i wyjechaniu bez filtrów, reakcja na gaz sie diametralnie zmieniła, przestał przerywać przy przyspieszaniu, ogolnie jest duuzo lepiej. teraz jest airbox i stozek poprowadzony na dół i problemów filtrów skuterkowych nie ma. wykres wstawie 😄   co do rozrzadu, nie sprawdzałem. na pewno mam inny napinacz, jakis jego wymysł, ale z faktury ktora dostałem, wynika, ze to jakis przerobiony z micry 1.5 dci, peżota, saxo i jakis tam małych dizli 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.07.2018 o 17:45, JohnnyR napisał:

na pewno mam inny napinacz, jakis jego wymysł, ale z faktury ktora dostałem, wynika, ze to jakis przerobiony z micry 1.5 dci, peżota, saxo i jakis tam małych dizli 😄 

 

Ciekawe po co taka operacja z innym napinaczem. Może znane mu są przypadki gdzie seryjny napinacz się luzuje przy jakimś mocniejszym upalaniu i zapobiegawczo wymienia je na solidniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W niedzielę startowałem w kolejnym i ostatnim już w tym roku rallysprincie na lotnisku w Ornecie. 

 

Modyfikacje jakie zrobiłem przed tym sprintem to tylko przestawienie delikatnie rozrządu, żeby silnik ciągnął trochę wyżej niż tylko do 6tys obrotów. No i to się udało, ciągnął równo praktycznie do odcinki przy 7,5tys, ale czy dzięki temu udało się uzyskać jakiś wzrost mocy to nie wiem, nie odczułem dużej poprawy w przyspieszaniu.

 

Co do samego rallysprintu to jestem bardzo zadowolony, bo udało się uzyskać wynik najlepszy z możliwych tym samochodem w obecnej konfiguracji :)

1 miejsce w klasie i 5 miejsce w generalce na 31 załóg (przede mną 3x subaru impreza i bardzo szybki civic z ogarniętym kierowcą). 

 

Wyniki: http://rallysprinty.pl/wyniki_rundy4

 

Tym razem bez onboardów bo nie miałem gopro.

 

Parę fotek:

42785624_2094074040908924_6280004380238282752_n.jpg.ed11cb7404fe2638939baecb2a85937e.jpg

 

42806431_2094070087575986_8391853204274413568_n.jpg.2c6f46b808099da82ab95a65f820077e.jpg

 

42806478_2236787406396178_1289294434311077888_n.jpg.9bc55ea275768ec2e304febf341f0f59.jpg

 

42848612_2094070764242585_7018010036639105024_n.jpg.9eb67c7764289a8c17d3076410d68ea9.jpg

 

 42808490_2094078920908436_1485611891853099008_n.jpg.bf727d6c994145dac5cd16d8222d944e.jpg

 

42909272_2094068157576179_8405238061830504448_n.jpg.3175b775db5fe5143ac3be9539798cce.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś nowości? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.01.2019 o 01:25, Grzechu46 napisał:

Jakieś nowości? ;) 

Przez kilka miesięcy sej stał w garażu nie dotykany, ale ostatnio coś tam zacząłem działać:) Co prawda bardzo chciałem złożyć silnik 1.1T taki do 150KM, który nadawałby się do upalania, ale póki co budżetu nie ma a i czasu na tak zaawansowane mody, dlatego na ten sezon postaram się wycisnąć z mojego 1.4 tyle na ile jest to możliwe bez większych inwestycji:)

 

Wpadnie kolektor ssący z t-jeta, wiązka zostanie przerobiona pod Deta w tryb fuel implant (obecnie mam wszystko wystrojone w trybie zwykłej świnki), powracam do sprzęgła na linkę (zamiast mojej wymyślnej hydraulicznej konstrukcji, powód - pedał sprzęgła odbija z opóźnieniem, nie wiem dlaczego). Później planuję jeszcze pobawić się z ustawieniem rozrządu a na końcu czeka mnie żmudne strojenie na drodze, a raczej nauka strojenia w trybie fuel implant z czym wcześniej nie miałem do czynienia. 

 

Kupiłem również alusy ze sportinga 13", które podobno pasują pod moje duże hamulce i po wstępnych przymiarkach chyba faktycznie wejdą ze sporym dystansem. Zaleta taka, że finalnie skróci się przełożenie skrzyni biegów na kołach, tylko kwestia jakie dobre opony 13" można założyć co by miały lepszą przyczepność niż Yokohamy 185/50/14 :nie_wiem: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moge tylko napisac jakich nie zakładać w tym rozmiarze bo śliskie jak cholera tj Diamant Platin, Dunlop 2000, continental sport contact i Imperial Ecodrive 3 te mam teraz i na mokrym jest dramat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dunlopami i continentalami miałem do czynienia i potwierdzam, że dramat, nawet na suchym... Ale bardziej chodzi mi o wyczynowe opony typu semi-slick. Wcześniej planowałem nawet założyć jakieś felgi 15" bo wybór opon w tym rozmiarze jest chyba największy i ceny najbardziej przystępne. Może spróbuję z nankangami as-1, JohnnyR twierdzi, że są lepsze od yokohamów, ale jakoś nie mam przekonania :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z semi slicków to chyba tylko Extreme VR2... Bieda w tym rozmiarze... :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nankang_ns2r.jpg

Takie coś spotkałem na necie Nankang NS2R. Wygląda ładnie i cena też w miarę OK, ktoś na tym jeździł? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to kupiłem nowe oponki. Wybór padł na Yokohama Advan a052 185/55R14. Nie mam pojęcia jak się sprawdzą, ale podobno są dobre:)

Zamontowałem też kolektor z t-jeta. W sumie jakiejś różnicy podczas jazd testowych nie zauważyłem pomiędzy kolektorem z t-jeta i tym z 1.2 16V 86KM. Jedyna różnica to że listwa wtryskowa z t-jeta ma regulator ciśnienia paliwa 3,5bara a 1.2 16V ma 3 bary. Prawdopodobnie mocno podlewa go na wysokich obrotach i przy odcince słychać bardzo efektowne strzały z wydechu:) No ale to jest kwestia wystrojenia na det3. Podłączyłem również procedurę startową z przycisku na kierownicy. Fajna sprawa, będę jeszcze się tym bawił, zapewne można uzyskać fajne strzały i marchewy z wydechu (jakby co to wrzucę filmik:) ).

 

 

20190517_113623.jpg

20190430_203928.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to nie tajemnica, jaki hajs za Yoko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1900zl za komplet dałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu ktoś się dzieli wiedzą 😄 Mam kilka pytań... Kupiłem słupek 1.4 16v 192b2000. Mam aktualnie 1.2 16v i planuję swapa. Słyszałem wiele opinii, że warto założyć do 1.4 te wałki z 1.2 bo są lepsze. Wypowie się ktoś na ten temat? I jak to jest z tym ssącym od tjeta? Jakie dopasować do niego wtryski? Pytań sporo, ale kto pyta nie błądzi 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia jakie masz to 1.2 16V, czy jest to wersja z p1 86KM czy te z nowszych fiatów 80KM. O wałkach jest tutaj wątek obszerny na forum. Ogólnie z tego co tam ustaliliśmy to wałek ssący w 1.4 jest taki sam jak ten z punto1 86KM, wałek wydechowy tylko się różni przynajmniej numerami katalogowymi (być może ma takie same parametry ale z jakichś względów ma inne numery w katalogu). Jeśli masz wersje 86KM to wałki możesz przerzucić, ale jeśli masz wersję 80KM to tam są wałki słabsze niż w 1.4 i nie ma sensu ich podmieniać. 

Co do kolektora z t-jeta to ja nie odczułem w zasadzie żadnej różnicy. 

Moim zdaniem podmieniaj sam słupek tak jak jest i nie kombinuj, przerzuć osprzęt ten który masz teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo @barkor! 1.2 16v mam z P1 także zrobię tak jak piszesz :) A sprzęgło i zamach z 1.2 16v podejdą do 1.4? Znajomy mi mówił, że nie powinno być problemu ale bardziej nurtuje mnie kwestia zamachu z 1.2 w 1.4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamach podejdzie, nawet z 1.1 podejdzie tylko średnica tarczy może się okazać zbyt mała  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w tym swoim 1.4 mam zamach i sprzęgło z 1.1 właśnie i daje radę, nie zdarzyło się żeby się ślizgało, przynajmniej na razie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.