Jump to content
Sign in to follow this  
Spajdi

Pirelli Cinturato Winter 205/55R16 opinie z życia

Recommended Posts

Witam, użytkuje ktoś Pirelli Cinturato Winter w rozmiarze 205/55R16? Szukam opinii z życia.

 

Testy widziałem, wypadają całkiem przyzwoicie, bardzo ciche, kosztują ok. 100 zł na sztuce mniej niż Michelin Alpin 6 więc zacząłem mocno rozważać, a że nigdy nie miałem Pirelli to może pora spróbować.

 

Nokiana nie chcę, ta wpadka z rozpadającym sie bieżnikiem mnie nie przekonuje. Continental TS860 ma aż 72 dB więc się ich boję, a nie znoszę szumu opon. Raz dałem się namówić na zimowe yokohamy i tak szumiały, że chciałem je wyrzucić zaraz po montażu.

 

Więc jeździ ktoś na Cinturato Winter? Albo na jakieś generalne spostrzeżenia o Pirelli?

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Spajdi napisał:

Więc jeździ ktoś na Cinturato Winter? Albo na jakieś generalne spostrzeżenia o Pirelli?

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Nie jeździłem na Cinturato Winter, ale eksploatuję już trzecie auto na poprzednikach Snowcontrol seria 3. Dwa BMW z rwd i Fiat Stilo fwd. Mam porównanie do Conti TS860, Alpin A4 i kilku innych budżetówek. Pirelli jest zdecydowanym faworytem i aż się boję zmieniać na nowszy model, bo te na suchym trzymają, jak dobre letnie opony (robiłem testy hamowania ze 100 km/h), na śniegu robiłem bezpośrednią konfrontację z Dębicą Frigo 2, która jest dobra w zimowych warunkach. W BMW e36 bez ASR i ESP najpierw założyłem Dębicę na tył, Pirelli na przód, auto wyjeżdżało głównie tyłem. Przełożyłem koła przód/tył i w tych samych warunkach auto zaczęło płużyć przodem, a tył nadal trzymał. Wszystkie opony były wtedy prawie nowe, miały poniżej 2 kkm. W Stilo na tych oponach jeździła głównie moja żona i też potwierdza, że na ośnieżonej Obwodnicy Trójmiasta czuła bardzo dobrą przyczepność i mogła utrzymywać wysoką prędkość.

Obecnie w e46 mam 4 Pirelli, z czego dwie są już mocno zmęczone i mają około 4-5 mm, jak nie będzie zimy, to przejeżdżą na przedniej osi, ale jak zasypie, to będę musiał dwie dokupić i tu jest problem, bo Snowcontrol 3 już nie robią, a nie znam Cinturato Winter.

Kiedyś dawno temu miałem też Pirelli można powiedzieć obecnie muzealne, chyba Winter 190 się nazywały i one też były super, więc jak dla mnie, ta firma umie robić dobrą zimówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wyczerpującą opinię. Najprawdopodobniej się na nie zdecyduję, jeżeli nie znajdę jakichś skrajnie negatywnych opinii.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Nie jeździłem na Cinturato Winter, ale eksploatuję już trzecie auto na poprzednikach Snowcontrol seria 3. Dwa BMW z rwd i Fiat Stilo fwd. Mam porównanie do Conti TS860, Alpin A4 i kilku innych budżetówek. Pirelli jest zdecydowanym faworytem i aż się boję zmieniać na nowszy model, bo te na suchym trzymają, jak dobre letnie opony (robiłem testy hamowania ze 100 km/h), na śniegu robiłem bezpośrednią konfrontację z Dębicą Frigo 2, która jest dobra w zimowych warunkach. W BMW e36 bez ASR i ESP najpierw założyłem Dębicę na tył, Pirelli na przód, auto wyjeżdżało głównie tyłem. Przełożyłem koła przód/tył i w tych samych warunkach auto zaczęło płużyć przodem, a tył nadal trzymał. Wszystkie opony były wtedy prawie nowe, miały poniżej 2 kkm. W Stilo na tych oponach jeździła głównie moja żona i też potwierdza, że na ośnieżonej Obwodnicy Trójmiasta czuła bardzo dobrą przyczepność i mogła utrzymywać wysoką prędkość.

Obecnie w e46 mam 4 Pirelli, z czego dwie są już mocno zmęczone i mają około 4-5 mm, jak nie będzie zimy, to przejeżdżą na przedniej osi, ale jak zasypie, to będę musiał dwie dokupić i tu jest problem, bo Snowcontrol 3 już nie robią, a nie znam Cinturato Winter.

Kiedyś dawno temu miałem też Pirelli można powiedzieć obecnie muzealne, chyba Winter 190 się nazywały i one też były super, więc jak dla mnie, ta firma umie robić dobrą zimówkę.

190 i seria 3 to dwie różne opony ?

 

Bo tutaj jest npn190 seria 3 :

Link

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, mati_lecha napisał:

190 i seria 3 to dwie różne opony ?

 

Bo tutaj jest npn190 seria 3 :

Link

Snowcontrol 3 też mają w nazwie "Winter 190", ale pisząc o muzealnych, miałem na myśli te Winter 190

 

Podobny obraz

 

To było prawie 20 lat temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, kaczorek79 napisał:

Snowcontrol 3 też mają w nazwie "Winter 190", ale pisząc o muzealnych, miałem na myśli te Winter 190

 

Podobny obraz

 

To było prawie 20 lat temu.

Dziękuję za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Spajdi napisał:

Dziękuję za wyczerpującą opinię. Najprawdopodobniej się na nie zdecyduję, jeżeli nie znajdę jakichś skrajnie negatywnych opinii.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

szwagier ma takie  w kia rio, nic negatywnego o nich nie mówił, poza tym, że miał problemy z wyważeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Gregs0N napisał:

szwagier ma takie  w kia rio, nic negatywnego o nich nie mówił, poza tym, że miał problemy z wyważeniem.

No właśnie, ciekawe, gdzie produkują Cinturato Winter? Z tego, co kojarzę, to od tego modelu, firma już była przejęta przez Rosjan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za opinię, kupię i przetestuję.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.09.2018 o 09:35, Spajdi napisał:

Albo na jakieś generalne spostrzeżenia o Pirelli?

Generalnie ;)  Miałem kilka sezonów Sotozero II - w zasadzie bez zarzutu....  ciche, dobrze hamowały, trzymały sie na łukach..... natomiast zupelnie nie mialy trakcji na sliskim.... wystarczyło niewielkie nacylenie i juz pojawiały sie kłopoty z ruszaniem... na nartach  niemal jako jedyny musiałem zakladac łańcuchy przed podjazdem na parking....Po zmianuie na nokiany wrd4 jakbym odzyskal naped..... (z tym że nokieany hałasuja ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Generalnie   Miałem kilka sezonów Sotozero II - w zasadzie bez zarzutu....  ciche, dobrze hamowały, trzymały sie na łukach..... natomiast zupelnie nie mialy trakcji na sliskim.... wystarczyło niewielkie nacylenie i juz pojawiały sie kłopoty z ruszaniem... na nartach  niemal jako jedyny musiałem zakladac łańcuchy przed podjazdem na parking....Po zmianuie na nokiany wrd4 jakbym odzyskal naped..... (z tym że nokieany hałasuja
 
Hehehe, a tu na forum Nokiany to najcichsze zimówki na świecie patrz Pan jaki rozrzut opinii... Podobny problem jak opisany miałem z Michelin Alpin 4 nie umiałem podjechać, a w zasadzie ruszyć pod lekką górkę podczas gdy samochód na Fuldach ruszał i jeździł sobie jak gdyby śnieg nie spadł.



Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem te Pirelli i na mokrym trzymają się jak Cygan zasiłku zarówno przy przyspieszaniu jak i na łukach, a do tego są niesłyszalne. Muszę przetestować jeszcze autostradę no i jak spadnie śnieg wtedy będę miał pełne spektrum, ale na mokrej nawierzchni naprawdę kleją świetnie, a ten parametr dla mnie jest zdecydowanie najważniejszy.

 

Edit:

 

Pierwszy test na śniegu i jest OK, brak problemów z ruszaniem na ośnieżonych wzniesieniach, trzymanie w zakręcie na ośnieżonej drodze przyzwoite, na błocie pośniegowym bardzo fajnie.

 

Jedną uwagę mam na minus, opony są głośne jak jest dużo wody na jezdni, gdzieś wyczytałem, że podobno zamiast na boki wyrzucają wszystko w nadkola i to powoduje hałas.

 

Aha no i ja wolę je napompować 0.2 więcej niż podaje producent mojego samochodu bo wtedy samochód lepiej prowadzi się po autostradzie.

 

No i jak na zimówki stosunkowo twarde boki są, nie ma specjalnego komfortu na małych nierównościach nawet na zalecanym ciśnieniu, ale mi to osobiście nie przeszkadza, wolę lepsze prowadzenie kosztem ciut gorszego komfortu.

 

Generalnie stosunek cena/jakość oceniam bardzo pozytywnie, osiągi premium, cena średnia półka, finalnym sprawdzianem będzie zachowanie po ok. 3-4 sezonach.

 

Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema.

 

Zastanawiam się nad zakupem czterech opon tej serii. Czy warto teraz kupić opony za 230 zł/szt, gdy niby standardowa cena to 475 zł/szt? Może lepiej poczekać do końca wakacji i kupić opony z obecnego 2019 roku? Ktoś pamięta, czy te Pirelli Cinturato Winter faktycznie kosztują prawie 500 zł za sztukę przed samym sezonem zimowym? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siema.
 
Zastanawiam się nad zakupem czterech opon tej serii. Czy warto teraz kupić opony za 230 zł/szt, gdy niby standardowa cena to 475 zł/szt? Może lepiej poczekać do końca wakacji i kupić opony z obecnego 2019 roku? Ktoś pamięta, czy te Pirelli Cinturato Winter faktycznie kosztują prawie 500 zł za sztukę przed samym sezonem zimowym? 
205/55R16 normalnie kosztują ok. 290 zł.

Miałem jedną dziwną sytuację na grubej warstwie śniegu przy temperaturze ok. +2 na lekkim wzniesieniu nie byłem w stanie ruszyć do przodu, udało mi się obrócić i na wstecznym bez najmniejszego problemu pojechałem. Zrobiłem później kolejną próbę do przodu i nawet 5 cm nie ruszyłem, także ten docisk na oś jest kluczowy nawet w takich warunkach i na wstecznym szedł jak do ognia...

Co ciekawe wcześniej robiłem próby na śniegu jak był mróz i nawet na dużym wzniesieniu ruszałem bez problemu spod szczytu, czyli jednak jest "śnieg" i "śnieg", mimo, że wizualnie wyglądał podobnie.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te, co ja chcę kupić, to 195/60 R15. Na Oponeo ponoć kosztowały aż 475 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te, co ja chcę kupić, to 195/60 R15. Na Oponeo ponoć kosztowały aż 475 zł.
Oponeo zawsze ma skreślony jakiś kosmos cenę, która nigdy, nigdzie nie występowała nie sugeruj się...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos Pirelli, ale nie Winter:

 

Mam Cinturato All Season Plus od jesieni.

Jazda głównie po mieście, ale mogę powiedzieć, że nawet w te kilka dni śniegu się nieźle sprawdziły na białych osiedlowych uliczkach. Trakcja dużo lepsza niż na starych zimówkach w drugim aucie.

Na autostradzie nie huczą. Wyważyły się bez problemu.

Za komplet 205/55/16 dałem koło 1100 zł, więc sporo taniej niż konkurencyjne GoodYeary czy Micheliny. Do tego okazało się już po zakupie, że mają rant ochronny, co w tym rozmiarze jest rzadkością.

Zobaczymy jak się będą starzały...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.