Jump to content
Sign in to follow this  
Cezh

Zamowilem sobie EV

Recommended Posts

Skoro:

 

- T3 jest za droga, glosna i niepraktyczna,

- Kona za mala i dorga,

- i3 za maly,

- Leaf ma chademo,

- ID 3 nadal niedostepny,

- Zoe male i bez CCS,

- Ioniq ma maly zasieg,

- a plug-iny mi sie znudzily, a jedyne ktore bym rozwazyl - BMW 5 i 3 sa tylko w sedanach, a poza tym te ceny benzyny...

 

...wybor zawezil mi sie do:

 

Kia e-Niro 64 kWh

 

Samochod bardzo zwykly i nudny, ale:

 

- relatywnie duzy

- ma spory normalny bagaznik

- duzy zasieg

- CCS

- przyzwoita deske

- dobre wyposazenie

- serwis na mojej wiosce

 

Jezeli bedzie tak glosny jak ten, co testowalem, to zainwestuje w maty wyciszajace (szczegolnie  w bagazniku).

 

Odbior planuje na 1 Listopada, dzien wczesniej oddaje Paska.

 

 

Edited by Cezh
  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cezh napisał:

Skoro:

 

- T3 jest za droga, glosna i niepraktyczna,

- Kona za mala i dorga,

- i3 za maly,

- Leaf ma chademo,

- ID 3 nadal niedostepny,

- Zoe male i bez CCS,

- Ioniq ma maly zasieg,

- a plug-iny mi sie znudzily, a jedyne ktore bym rozwazyl - BMW 5 i 3 sa tylko w sedanach, a poza tym te ceny benzyny...

 

...wybor zawezil mi sie do:

 

Kia e-Niro 64 kWh

 

Samochod bardzo zwykly i nudny, ale:

 

- relatywnie duzy

- ma spory normalny bagaznik

- duzy zasieg

- CCS

- przyzwoita deske

- dobre wyposazenie

- serwis na mojej wiosce

 

Jezeli bedzie tak glosny jak ten, co testowalem, to zainwestuje w maty wyciszajace (szczegolnie  w bagazniku).

 

Odbior planuje na 1 Listopada, dzien wczesniej oddaje Paska.

 

Potem tylko koszulka ;]

image.png.3e51b412d8938c3c572ae5d7876b8fc6.png

 

 

Zuch!

Na dziś e-Niro to najrozsądniejszy wybór :ok:

W Polsce miało być dostępne w styczniu 2019, nawet na stronie KIA już można było kliknąć sobie.

Mamy koniec maja 2019, auto niedostępne i ze strony też zawinęli ;]

 

To czekamy na odbiór i spam wątki z użytkowania :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

CCS? ... To teraz do elektryków Countera dodają?! :-O ;-))))

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis sie dowiedzialem, ze odbior w tygodniu 8 2020r.

Czyli 1-go marca. No to sobie poczekam. 

:ganja:

 

A w lutym mialem tym w Alpy jechac...

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zdążą nowy model wypuścić, albo chociaż lifta zrobić.

Masakraaaaaaaaaa!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cezh napisał:

Dzis sie dowiedzialem, ze odbior w tygodniu 8 2020r.

Czyli 1-go marca. No to sobie poczekam. 

:ganja:

 

A w lutym mialem tym w Alpy jechac...

Oby to było ich ostatnie słowo ;)

Edited by mrBEAN
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sytuacja, termin aktualny?

 

W Polsce Kia łaskawie od 2020 ma zacząć przyjmować zamówienia ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, mrBEAN napisał:

Jak sytuacja, termin aktualny?

 

W Polsce Kia łaskawie od 2020 ma zacząć przyjmować zamówienia ;]

 

O właśnie! Przypomniało mi się.

Dziś podjechałem do KIA spytać się, jak tam moje zamówienie. Sprzedawca (i zarazem współwłaściciel salonu) poinformował mnie, że aktualna data odbioru to tydzień 11. 

Ponad to powiedział mi ze smutkiem , że KIA opóźnia elektryki celowo, bo bilans co2 na 2019 ma ok i teraz pracuje na 2020. (Czytałem o tym również gdzieś w necie).

Na koniec zaoferował się,  że jak będę chciał znów pożyczyć jakieś auto od niego, to nie ma problemu. Dobrze się składa, bo za tydzień jadę do Geteborga. Więc wezmę eNiro albo eSoula.Zawsze trochę koron zostanie w kieszeni i będzie trochę frajdy z jazdy.

Jadąc do domu wpadłem do Volvo spytać się, ile się czeka na v60 t6 i v60 t8. Obydwa w przypadku zamówienia teraz byłyby dostarczone w marcu, więc czas czekania mniej więcej taki sam. Wiem, że rywalizacja eNiro vs v60 jest dziwna, ale tak to u mnie wygląda. ;]

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Cezh napisał:

Ponad to powiedział mi ze smutkiem , że KIA opóźnia elektryki celowo, bo bilans co2 na 2019 ma ok i teraz pracuje na 2020. (Czytałem o tym również gdzieś w necie).

 

Dokładnie tak jest.

Wszyscy producenci się z tym czają. Dlatego w 2019 w zasadzie nic nie zostało wypuszczone, w 2020 trochę się wykluje nowości, ale dopiero od 2021 będzie większy wysyp,

bo normy zaostrzają się jeszcze bardziej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i skasowałem zamówienie.😐

 

Kia ma duże problemy z planowaniem produkcji i dostaw.

Początkowy termin to listopad, potem koniec lutego, potem koniec marca, potem połowa kwietnia.

O ile przesunięcie listopad-luty potrafiłem sobie wytłumaczyć przesunięciem transzy CO2 na 2020 (choc klienta nie powinno to obchodzić). To pozostałe opóźnienia to pokaz indolencji i amatorszczyzny Kia.

Jak z taką samą precyzją produkują jak planują dostawy, to ja dziękuję.

 

Zamawiam i3s. Odbieram w pierwszych dniach stycznia. Opóźnienia nie będzie, bo i3s są na stanie ...ale dopóki nie będę miał kluczyków w ręku, to nigdy nie wiadomo.😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Cezh napisał:

No i skasowałem zamówienie.😐

 

Kia ma duże problemy z planowaniem produkcji i dostaw.

Początkowy termin to listopad, potem koniec lutego, potem koniec marca, potem połowa kwietnia.

O ile przesunięcie listopad-luty potrafiłem sobie wytłumaczyć przesunięciem transzy CO2 na 2020 (choc klienta nie powinno to obchodzić). To pozostałe opóźnienia to pokaz indolencji i amatorszczyzny Kia.

Jak z taką samą precyzją produkują jak planują dostawy, to ja dziękuję.

 

Zamawiam i3s. Odbieram w pierwszych dniach stycznia. Opóźnienia nie będzie, bo i3s są na stanie ...ale dopóki nie będę miał kluczyków w ręku, to nigdy nie wiadomo.😁

 

I taki los czeka wszystkie premiery najbliższe. Dopóki fabryki baterii nie zaczną chodzić pełną parą to tak właśnie będzie.

LG Chem nie wyrabia i limituje dostawy. 

Dlatego Tesla ma się coraz lepiej.

Ciekaw jestem jakie u nas będą realne terminy, choć to z innej transzy będzie szło i jest szansa, że początkowo będą przystępne terminy.

 

Z jakim pakietem baterii to i3s?

 

//

Zobaczymy jak się potoczą sprawy z ID.3, bo to też będzie pewien wyznacznik sytuacji na rynku.

W Kobierzycach cały czas w budowie potężna fabryka LG Chem na potrzeby VW. Zobaczymy jak im się to zgra. 

 

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, mrBEAN napisał:

 

I taki los czeka wszystkie premiery najbliższe. Dopóki fabryki baterii nie zaczną chodzić pełną parą to tak właśnie będzie.

LG Chem nie wyrabia i limituje dostawy. 

Dlatego Tesla ma się coraz lepiej.

Ciekaw jestem jakie u nas będą realne terminy, choć to z innej transzy będzie szło i jest szansa, że początkowo będą przystępne terminy.

 

Z jakim pakietem baterii to i3s?

 

//

Zobaczymy jak się potoczą sprawy z ID.3, bo to też będzie pewien wyznacznik sytuacji na rynku.

W Kobierzycach cały czas w budowie potężna fabryka LG Chem na potrzeby VW. Zobaczymy jak im się to zgra. 

 

 

https://ev-database.org/car/1149/BMW-i3s-120-Ah

 

Id3 mid-range chciałbym dostać w listopadzie 2020. Ma zastąpić Mini, które do tego czasu będzie 'samochodem rodzinnym'.

Mój dealer VW ma zacząć przyjmować zamówienia koło lutego.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Cezh napisał:

 

https://ev-database.org/car/1149/BMW-i3s-120-Ah

 

Id3 mid-range chciałbym dostać w listopadzie 2020. Ma zastąpić Mini, które do tego czasu będzie 'samochodem rodzinnym'.

Mój dealer VW ma zacząć przyjmować zamówienia koło lutego.

 

Ja czekam na testy, choć już widzę, że ID.3 chyba nie dla mnie jednak, ale zobaczymy. U mnie jakaś akcja pewnie bliżej 2021-22.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mrBEAN napisał:

Ja czekam na testy, choć już widzę, że ID.3 chyba nie dla mnie jednak, ale zobaczymy. U mnie jakaś akcja pewnie bliżej 2021-22.

 

Od 1.5 roku jeździmy Ioniqiem, i dalej się okazuje, że to był dobry wybór :)

 

Wszyscy wieszczyli rewolucję i zmiany na rynku, a wszystko stoi jak stało...

 

BTW. Dziś znów przejechałem się i3 (tym razem z pierwszą żoną) i oboje uważamy, że to dramat, a nie samochód ;)

 

BTW2. Jaki ma realny zasięg to i3 38kWh?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Maxit napisał:

 

Od 1.5 roku jeździmy Ioniqiem, i dalej się okazuje, że to był dobry wybór :)

 

Wszyscy wieszczyli rewolucję i zmiany na rynku, a wszystko stoi jak stało...

 

BTW. Dziś znów przejechałem się i3 (tym razem z pierwszą żoną) i oboje uważamy, że to dramat, a nie samochód ;)

 

BTW2. Jaki ma realny zasięg to i3 38kWh?

 

i3s

 

realny (wg ev-database.org) - 230 km

WLTP - 285 km

NEDC - 345 km

 

 

Ioniq 28kWh (dla porownania)

 

NEDC - 280 km

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Maxit napisał:

 

Od 1.5 roku jeździmy Ioniqiem, i dalej się okazuje, że to był dobry wybór :)

 

Wszyscy wieszczyli rewolucję i zmiany na rynku, a wszystko stoi jak stało...

 

BTW. Dziś znów przejechałem się i3 (tym razem z pierwszą żoną) i oboje uważamy, że to dramat, a nie samochód ;)

 

BTW2. Jaki ma realny zasięg to i3 38kWh

Dokładnie tak to wygląda. Choć powinno już zacząć coś się dziać w tym 2020, a auta pewnie realnie w 2021 😄

Na razie najwięcej jest obietnic, a obiecują, bo Tesla ich gromi potężnie i nabiera na sile. Chcą ludzi zatrzymać na wszystkie sposoby.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, mrBEAN napisał:

Dokładnie tak to wygląda. Choć powinno już zacząć coś się dziać w tym 2020, a auta pewnie realnie w 2021 😄

Na razie najwięcej jest obietnic, a obiecują, bo Tesla ich gromi potężnie i nabiera na sile. Chcą ludzi zatrzymać na wszystkie sposoby.

 

 

 

Dealerzy Kia dostali polecenie, że jak przyjdzie klient na elektryka, to mają polecać auta zasilane kopalinami.

 

Czy Kia jest aż tak naiwna? ;]

Dobrze, że nie proponują dorożek.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Cezh napisał:

 

Dealerzy Kia dostali polecenie, że jak przyjdzie klient na elektryka, to mają polecać auta zasilane kopalinami.

 

Czy Kia jest aż tak naiwna? ;]

Dobrze, że nie proponują dorożek.

 

Za dużo i za szybko jest do stracenia widać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.