swienty Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Znalazłem przyczynę stukania w silniku. Jaki mógłby być powód takiego stanu rzeczy? Przegrzanie? Tłok ma już wyczuwalny luz. Mam nadzieję że czop wału nie jest uszkodzony. Jutro ściągam miskę, jak na dole będzie ok to wkładamy nową tuleje, nowy tłok i składamy. W środę powinno udać się go odpalić. Głowica nieuszkodzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Za gorąco mu było 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 13 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 6 minut temu, goofer007 napisał: Za gorąco mu było Czyli mój mechanik dobrze trafił, twierdząc że przegrzany akurat wywaliło tłok na 4 cylindrze z 6-ciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 49 minut temu, swienty napisał: Jaki mógłby być powód takiego stanu rzeczy? Przegrzanie? Jeszcze wtryskiwacz do sprawdzenia -czy prawidłowo rozpyla, odpowiednio osadzony, no i właściwy typ... Może też być zwykłe zmęczenie materiału bądź pech 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 13 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 3 minuty temu, volf6 napisał: Jeszcze wtryskiwacz do sprawdzenia -czy prawidłowo rozpyla, odpowiednio osadzony, no i właściwy typ... Może też być zwykłe zmęczenie materiału bądź pech Wtrysk pojedzie do sprawdzenia, ale nauczony doświadczeniem już wiem że będzie się nadawał do regeneracji, mimo że przejechał ok 60kkm właśnie po naprawie. 4 minuty temu, volf6 napisał: Może też być zwykłe zmęczenie materiału bądź pech 50kkm od kapitalnego generalnego remontu na częściach z górnej półki, więc albo pech albo przegrzanie. Stawiam na to drugie, bo latem był mały problem z układem chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Szczerze - rzeźnik za kierownicą plus wtryskiwacz nieco lejący. Ze wskazaniem na to pierwsze. To nie jest zużycie zmęczeniowe - raczej wynikające z "pałowania" pojazdu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 14 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 14 godzin temu, pawel_78 napisał: Szczerze - rzeźnik za kierownicą plus wtryskiwacz nieco lejący. Ze wskazaniem na to pierwsze. To nie jest zużycie zmęczeniowe - raczej wynikające z "pałowania" pojazdu. Jak już znajdę chwilę i poskładam (prawie) wszystko do kupy to na sam koniec zawiozę wtryskiwacz do sprawdzenia. Łącznik pomiędzy fotelem a kierownicą zostanie wymieniony na inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Dnia 13.01.2020 o 20:01, pawel_78 napisał: Szczerze - rzeźnik za kierownicą plus wtryskiwacz nieco lejący. Ze wskazaniem na to pierwsze. To nie jest zużycie zmęczeniowe - raczej wynikające z "pałowania" pojazdu. Możesz rozwinąć myśl Pytam, bo ja też pałuje swoje auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 Tłok dookoła jest porysowany. Pierścienie zapieczone. Czyli ewidentnie przegrzany. Może być inna przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 27 minut temu, swienty napisał: Tłok dookoła jest porysowany. Pierścienie zapieczone. Czyli ewidentnie przegrzany. Może być inna przyczyna? Nieciekawie to wygląda-tylko taki efekt mogło dać zarówno przegrzanie jako przyczyna pierwotna jak i samo uszkodzenie tłoka.. Pozostałe sprawdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 Dnia 14.01.2020 o 23:16, technix napisał: Możesz rozwinąć myśl Pytam, bo ja też pałuje swoje auta Np na tyle długie pałowanie by temperatura oleju wzrosła do górnego limitu lub powyżej , nawet gdy temperatura płynu chłodzącego jest w normie. Szczególnie gdy olej nie jest pierwszej młodości lub ma kiepskie właściwości w wysokich temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 3 minuty temu, volf6 napisał: Pozostałe sprawdzone? Nie mają luzów, tuleje jak nowe. Problemów nie stwierdzono. Ale latem był problem z układem chłodzenia: w układzie nagle ubyło kilka litrów wody, ale niestety kierowca kontynuował podróż w poszukiwaniu parkingu, zamiast od razu stanąć i wystawić trójkąt. Skończyło się na nowej chłodnicy, bo stara zgniła na dole, na tych ząbkach przy mocowaniu plastiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 39 minut temu, swienty napisał: Tłok dookoła jest porysowany. Pierścienie zapieczone. Czyli ewidentnie przegrzany. Może być inna przyczyna? Ale przegrzany tylko na jednym tłoku Może wina tego cylindra - niedrożnego chłodzenia, lejącego wtryskiwacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 3 minuty temu, pawel_78 napisał: Np na tyle długie pałowanie by temperatura oleju wzrosła do górnego limitu lub powyżej , nawet gdy temperatura płynu chłodzącego jest w normie. Tylko że te auto ciężko pałować, ma duża moc jak na swoją masę. Mam Mercedesa który ma silnik 4.3 litra i 180KM, przy pełnym ładunku waży 12 ton i daje radę, a ta renówka 6.2 litra, 270KM. 3 minuty temu, rwIcIk napisał: Ale przegrzany tylko na jednym tłoku Może wina tego cylindra - niedrożnego chłodzenia, lejącego wtryskiwacza? Ale przegrzanie jest możliwe, bo był problem z układem chłodzenia i kierowca po zatrzymaniu dolał do układu z 5 litrów wody, a cały układ ma ok 25 litrów z tego co kojarzę. Chłodzenie raczej odpada, bo sa mokre tuleje i raczej mało możliwe. Wtryskiwacz - możliwe, ale czy czasem nie wypaliłby dziury w tłoku? Bo to wygląda jakby pierwsze stanęły pierścienie, ale kto wie. No i dziwny przypadek jak tak teraz myślę, bo silnik mniej więcej od tego czasu jak nagle zabrakło wody w układzie zaczął brać trochę oleju. A niedawno jak go odpalałem to puścił małego dymka na niebiesko po odpaleniu. No i ostatnio jak nim jechałem to wydawał się deko słabszy, ale to ciężko wyczuć bo ostatnio długo nim nie jeździłem, tylko osobówką. Ciężka sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 12 minut temu, swienty napisał: Tylko że te auto ciężko pałować, ma duża moc jak na swoją masę. Mam Mercedesa który ma silnik 4.3 litra i 180KM, przy pełnym ładunku waży 12 ton i daje radę, a ta renówka 6.2 litra, 270KM. Dokładniej chodzi mi o to że rzeźnik za kierownicą to gwarancja zmiany drobnych problemów w spore kłopoty. Sam w jednym tdieslu przepaliłem tłok - z własnej winy (silnik nie pierwszej młodości w kombinacji z sprawdzeniem "ile pojedzie"). 12 minut temu, swienty napisał: Ale przegrzanie jest możliwe, bo był problem z układem chłodzenia i kierowca po zatrzymaniu dolał do układu z 5 litrów wody, a cały układ ma ok 25 litrów z tego co kojarzę. Chłodzenie raczej odpada, bo sa mokre tuleje i raczej mało możliwe. Wtryskiwacz - możliwe, ale czy czasem nie wypaliłby dziury w tłoku? Bo to wygląda jakby pierwsze stanęły pierścienie, ale kto wie. Zobacz tłok na pierwszej focie - jego denko wygląda na lekko przytopione na krawędzi komory spalania. Trudno to jednoznacznie wyrokować - ale to pierścienie same z siebie nie stają. Sprawdziłbym jeszcze dyszę natrysku oleju na denko tłoka i/lub otworek w korbowodzie do smarowania tulei cylindrowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 Dnia 13.01.2020 o 19:36, swienty napisał: Wtrysk pojedzie do sprawdzenia, ale nauczony doświadczeniem już wiem że będzie się nadawał do regeneracji, mimo że przejechał ok 60kkm właśnie po naprawie. Czy to jest ta renia co stała długo nie jeżdżona ze względu na remont? Masakra..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 3 minuty temu, AkuQ napisał: Czy to jest ta renia co stała długo nie jeżdżona ze względu na remont? Masakra..... Już kończę składać, i mam nadzieję że jutro uda się odpalić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.