Skocz do zawartości

fafkulec

użytkownik
  • Liczba zawartości

    431
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    Katowice

fafkulec's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. > ile to kosztowało? Swap był po całości - nie tylko silnik - patrz podpis Julkę kupiłem za mniej więcej średnią otomoto - nie jest najuboższa i nie była bita
  2. > Rozumiem ze miernikiem na samym EGR (jego złaczu) - jakie wartości sa oczekiwane jako poprawne i na > których pin-ach (bo jak dobrze pamiętam to tam są 3, ale może się mylę...) > Tak myślałem - sprawdzę jeszcze w sobote, jak się ponownie nie pojawi to nie będę się tym zajmował > Hmm.. jak dobrze rozumeim zasadę działania egr, to na wolnych obrotach pozostaje zamknięty, a > otwiera się na wyższych.. Dlaczego więc jego zamknięcie (nawet stałe) na wolnych obrotach > miałoby mieć wpływ na pomiar masy powietrza? Jeśli już - to właśnie powinien wpływać na > wysokich.. Albo czegoś nie rozumiem, albo..coś źle rozumiem > No i druga sprawa - czy zamknięty EGR tłumaczyłby utratę mocy silnika w cąłym zakresie obrotów? > Jeśli tak - w jaki sposób? w testach jest test EGR actuator - na wymontowanym będzie widać czy bolec pracuje mój miał miernikiem poprawne wartości ale testu nie przechodził głupoty z MAF takie wychodzą bo ECU oczekuje jakiejś ilości czystego powietrza a reszte chce dopchać spalinami - a tu doopa i samo czyste leci
  3. > Co myslicie o wpakowaniu 2,4 jtd 200km 400Nm z alfy 159 do maryski yepp - I did it było 1.9 JTD 100 - stosik Zygmuntów na stół i jest 2.0 MJTD 170 rozstaw osi pozostał bez zmian
  4. panie - czyściutkie to są efekty jazdy bez pokrywki zamykającej żarówkę - cały syf z komory silnika leci do środka + wilgoć to były Depo akurat miałem pod ręką odbłyśniki z Valeo więc jest git teraz - było tak że nawet na HIDach było ciemno jak w pupie
  5. > Nie wiem jak z benzynowcami, ale 1.9 JTD 105KM CF2 ma wtyczki trzy pinowe a od 2001r był 1.9 JTD > 110KM CF3 i tutaj już było owe złącze od spodu skrzynki bezpieczników. ja mam DżejTiDi 100KM CF3 z grudnia 2000 - i ma łobede
  6. > Oświetlenie drogi....No cóż, to jest po prostu dramat. Szczególnie gdy droga kręta a noc ciemna. I > tak codziennie w te i nazad. > Już doczytałem że podobno rozwiązaniem jest wymiana reflektorów na Valeo. Pytałem dziś w sklepie, > 650 zł za sztukę wołają więc cena nie rozpieszcza. Poprzedni właściciel przeczyścił odbłyśniki > i zapodał mocniejsze żarówki (w schowku jeszcze walają się opakowania po nich) ale efekt jest > taki opisałem - czyli nadal szukam wzrokiem pasów na jezdni by się jej trzymać. > Pomyślałem sobie że być może tańszym a efektywnym rozwiązaniem będą HIDy. Jedka mam kilka obaw z > którymi się dzielę: > - czy w lampie coś się nie roztopi? > - czy coś się nie sfajczy? > - jaka temperatura będzie optymalna, ja skłaniam się ku takiej żarówkowej, ciepłej > .... czy powinienem spytać o coś jeszcze?? czyszczenie odblysnikow nic nie da w Katowicach robia regeneracje za 60zl - próżniowe napylanie aluminium (to samo co fabrycznie) po czyms takim swieci jak latarnie morskie - mocno i daleko co do HIDów - tylko w soczewki - dyskusje były ze nie ladnie mieć , nie wolno i inne bla bla (bo brak spryskiwaczy i autopoziomowania - sek w tym ze to obowiązuje samochody wyprodukowane PO wprowadzeniu przepisu a nie PRZED - miałem bunie e46 i miała fabryczne zenony bez spryskiwaczy i jakos miała homologacje a autopoziomowanie to to samo co reczna korekta polozenia swiatel - nie ma nic wspólnego z poziomowaniem - po prostu normalnie jest koleczko i jest na 0 - jak wsiądzie tesciowa to przestawiamy na 3 albo 4 automatyka robi to sama w zaleznosci od obciążenia tylnej osi - nie ma nic wspólnego z poziomowaniem - bo jakby tak było to pod gorę swiatla swieciły by w asfalt a z górki w kosmos (zawsze poziomo nie ? ja zregenerowałem klosze bo zenony slabo dawaly - na przegląd dla sw spokoju jade na H1 - okazało się ze swieczki nie swiatla - brak zaślepek na zarowki w reflektorach powoduje ze do srodka wlazi wilgoc kurz i syf - a to powoduje przyspieszone zużycie klosza - praktycznie korozje odblysnika jezdze na Hidach o temperaturze 4300K i mam je od 2005r - do tej pory spaliła się jedna przetwornica - i zamiennik też swiruje już (lekko migocze i żarnik swieci nieco bardziej na niebiesko - nawet na nowych) do tej pory zatrzymali mnie za swiatla 1 raz (JEDEN RAZ) i to zmasowany nalot drogówki pod nocnym klubem - lapali wszystkich z swiatłem bielszym od 2700K (czyli halogen) 15 min rozmowy z panem policajntem - oddał dowód i powiedział "a jedź pan w cholerę" w każdym razie - zacząłbym od odbłyśników i zadbania o szczelność reflektorów za HIDy zamiast H4 w ryflowanym kloszu należy morde obić zresztą każdy ksenon ma być w soczewce - mniej slepi bo mały punkt swiatła
  7. > Oba mam do wymiany. Jakiego producenta wahaczy wybrać, chodzi mi głównie o trwałość sworznia, bo > chciałbym do nich założyć tuleje poliuretanowe ostatnio założyłem Delphi - 30tysi wytrzymały - zaczynają stukać lekko na tulejach - pewnie przed przeglądem trzeba zmienić mam fabryczne w garażu - sworznie OK - duża tuleja się oderwała od gumy - małe tuleje sparciałe ale wciąż trzymają 165tys km przejechały u helmutów a mówią że zawiecha w BBM zła - są raczej kiepskie zamienniki
  8. Ja mam Jadźkę 1100 - i to na pierwsze moto - bo tak się trafiło jestem hydraulikiem i jestem dumny (frędzli ani chapsow nie mam i nie będę) podobno armatura nie jeździ i nie skręca - hmm 1100 ma koło 5,5 s więc nie ma się co wstydzić - puszki przegoni faktycznie nie skręca - na parkingach - promień skrętu to ponad 10,5m - na szosie zawracać trzeba na 2x w winklach mądrale od kolanek po prostu nie mają jaj położyć nisko armaturę - da się - aż do podłóg - a to naprawdę przerażająco nisko ciekawe który "monrdry"na szlifierce da rade przejechać taki tor ?
  9. > Szacun > A co do tych dziwnych gości na tych niby super harlejach - to bywa różnie i można powiedzieć, ze > dostąpiłeś niebywałej łaski. > 7-8 na 10 nie kiwnie ci ręką na pozdrowienie z Twojej strony. > Ale to podobno dlatego, ze tak trzęsie kierownicą, ze nie sposób puścić.... dlaczego ci z elektry glide nie pozdrawiają lewą w górę? bo akurat wkładają naczynia do zmywarki ...
  10. > eee tam....armatura to po 60 jak wsiadłem na drag stara kumpla, to od razu mi lat przybyło za to siadanie na plastik odejmuje - laski leca stadami, siano we lbie jak przy 20 a miedzy uszami nie mozg a nitka żeby uszy nie odpadly
  11. > Hej > Wozkowi (MW 110 JTD) stuknelo 11 lat i (prawdziwe) 258 kkm z czego 200 w moich rekach. Nadszedl > czas wymienic sprzeglo po raz drugi (pierwszy przy 110 czyli to drugie mialo prawie 150 kkm). > To mnie jeszcze nie zabolalo (kupilem Valeo, 450 zl) ale jak juz rozebrali, to okazalo sie, ze do > wymiany jest takze dwumasa, 1700 zl > Sytuacja podbramkowa, bo albo robie teraz na ich czesciach, albo kombinuje tansze (w sklepie 1450, > pewnie da sie i taniej) i robie za tydzien - ale za tydzien to ja juz mam byc w Chorwacji... > Tak wiec mam nowe sprzeglo i dwumase a kosztowalo mnie to 450 + 1700 + 300 robota. Kurde, > zwiekszylem wartosc Maryski o polowe . > Ale trza byc sprawiedliwym, nigdy mnie nie zawiodla w potrzebie, to sie jej odwdzieczylem. > Mam nadzieje ze nastepne 100 kkm zalicze bez wiekszych problemow (wiem, nadzieja matka glupich iii tam - moje wytrzymalo 190tys okładziny są jeszcze dobre (widać rowki na nich) - niestety docisk skorodowal i lozysko miało tendencje do wpadania - żeby wbic 1 lub wsteczny to trzeba było w podloge dusic - a i tak zgrzytaly biegi - do tego pedal ciężko chodzil i matka nie chciała jezdzic teraz jest si - lekko mechanik tez się upieral ze docisk trzeba zmienić (na zasadzie - tu jest dwumas i się zmienia - a nawet nie rozebral jeszcze) dwumas został - jak był - nie szarpie nie wibruje wiec po jaka cholerę ? sprzeglo valeo za 300 w ASO wyprzedawali się
  12. https://play.google.com/store/apps/detai...mFPQkREZW1vIl0. pojawil sie soft na andka - podpina sie pod ELM327 na BT wersja demo moze odczytac i skasowac bledy (podaje kody - wiec trzeba sobie zdekodowac przez google :D) odczytuje parametry ale nie pokazuje wykresow (moze dlatego ze demo) laczy mi sie z JTD100 pelna wersja 155zl jak na razie to jedyny soft ktory dziala z andkiem
  13. > Wczoraj podlaczylem przez vag kkl plus przejsciowka 3-pin do boscha. > Dziala stabilnie zczytuje bledy i parametry(dowolna ilosc) > Komp byl podlaczany pierwszy raz od 13 lat. Niestety zadnych uterek ktore byly po drodze w tym > czasie i marchewa sie zapalala nie pamietal(ulamany czujnik temperatury i zgrzytajacy > rozrusznik) > dropbox gallery tez tak mialem w 1.4 - odpiecie czujnika temperatury nie dawalo bledu - za to opadala wskazowka
  14. jest nowa wersja 3.2 Yani zrobil tez wersje na WinMobile - czyli na odblokowanych nawigacjach bedzie mozna sprawdzac ja wlasnie walcze z Androidem i elm327 na BT na razie dupa zbita - protokol rozpoznaje ISO 9141-2 (tylko na tym gada) na ISO 14239-4 (teoretycznie to co KWP2000 na ktorym sporo JTD gada) nie umie sie polaczyc wyniki mam z czapy wziete - na wolnych mam 280 rpm temperatura plynu chlodzenia 220st a predkosc 240 jeszcze nie wiem czy to wina chinolskiego ELMa czy androidowego softu uzywam Torque pelnej wersji w domu naladuje starego pocketa to sproboje EcuScana
  15. > Witajcie, > Fachowcy, czy TEN zestawik wystarczy do połączenia się z Bravą 1,9TD 75KM ?? no wystarczy - do ABS i airbaga http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.