Jump to content

FiatEcuScan / MES - nowy SOFT do diagnostyki na USB


Iron

Recommended Posts

Jakiś czas temu pojawił się nowy soft dedykowany do diagnostyki Alfy , Lancii i Fiata .

Jest on całkowicie darmowy dla użytku niekomercyjnego i działa na złączu USB komunikując się przy pomocy zwykłego interfejsu KKL USB z grupy VAG zlosnik.gif za kilkadziesiąt PLN .

Umożliwia odczyt wartości parametrów w czasie rzeczywistym , ich graficzne logowanie i export do pliku csv , testy elementów wykonawczych , odczyt i kasowanie błędów jak również odczytuje rzeczywisty przebieg zapisany w sterowniku silnika ( oczywiście tylko w tych ECU , które mają takie informacje zapisane ) .

Obsługuje także sterowniki ABS-u oraz poduszek powietrznych .

Pełną funkcjonalność w najnowszych wersjach umożliwia wersja komercyjna z licencją za 50 Euro .

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Obsługiwane ECU wg. autora programu dla wersji freeware 1.6 :

- Bosch EDC15 Engine Management ECU ( JTD CF-2 )

- Bosch EDC15C7 Engine Management ECU ( JTD CF-3 )

- Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management

- Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management

- Lucas DPNC TD100 Engine Management

- Magneti Marelli IAW 5NF Engine Management

- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Engine Management

- Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6) (Experimental, Not tested yet)

- Bosch Motronic M1.5.5 support

- Bosch Motronic ME7.3.1 support

- Bosch Motronic ME7.3H4M support

- Hitachi MPI support

- Added more EDC6C39 functions

- Fixed IAW49F communication

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Obsługiwane układy ABS:

- Bosch ABS 5.3

- Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC

- Bosch ABS 8 VDC/ASR

- Lucas EBC 430 ABS (Marea)

- Bosch ABS Teves MK20/MK70 w wersji 2.5 FES (B/B)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Pojawiła się obsługa Airbag-ów :

- TRW Airbags (all versions) (needs connection to pin 3 of the OBD connector)

- Siemens Airbags (all versions) (needs connection to pin 3 of the OBD connector)

- Added Siemens MY99 Airbag support

- Added TRW MY99 Airbag support

- Added ALLIED MY97 support

- Added BREED MY97 support

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Program można pobrać stąd : FiatEcuScan / MultiEcuScan

Wymagania :

Windows XP i nowsze

Zainstalowany Microsoft NET Framework Ver. 2.0

Dokładny opis co i jak - w tym szczegóły konfiguracji, podłączenia i obsługi tutaj : How To Use

------------------------------------------------------------------------------------------------

PS.

Proszę zatem o skompletowanie zestawu i test na BBMM-ach waytogo.gif

Pozytywne wyniki tych eksperymentów będą dopisywane w pierwszym poście .

Generalnie po spisie ECU widać że obsługuje roczniki od 99' , ale konkrety musimy ustalić sami .

Wiem że parę osób już go używało - podawać jaki silnik , ABS , itd .

No to do dzieła ok.gif

-------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMPATYBILNOŚĆ

1. Osobiście mogę napisać że doskonale współpracuje z ECU EDC15C7 sterującym JTD CF-3 skromny.gif

2. Mamy także potwierdzoną współpracę z EDC15C2 w JTD CF-2

3. Diagnozuje system Airbag Breed/MY97 czyli ten , który nas interesuje smirk.gif

4. Umożliwia także już diagnostykę ABS-u

Bosch ABS Teves MK20/MK70 w wersji 2.5 FES (Brava/Bravo)

-------------------------------------------------------------------------

Konkrety :

1. Marea Weekend 155_20v 2000r - info od usera adamdn

Obsługiwane:

- ECU (wersja platna)

- ABS Bosch 5.3

Testowana wersja 2.2.1. Marea 2.0 20v nie ma oficjalnej obslugi ale zawsze mozna wybrac Lancie lub Stilo z odpowiednim sterownikiem (ME 3.1)

--------------------------------------------------------------------------

Czekamy na dalsze informacje w tej kwestii - zwłaszcza od użytkowników silników benzynowych ok.gif

Link to comment
Share on other sites

Mam kabel VAG KKL USB (niebieski) oraz przejsciowke do Fiatow na 3 pin. Na podstawie przeprowadzonych testow z wykorzystaniem pojazdu Fiat Marea Weekend 2.0 155_20v ECU Bosch ME 3.1 stwierdzam co nastepuje:

- FiatEcuScan -> brak wspolpracy

- AlfaDiag -> PELNA wspolpraca, program rewelacja, 59.95 euro niestety

- UniScan i jego klony -> czastkowa wspolpraca (pewnie wynikajaca z braku odpowiednich wsadow).

Wniosek? Do 2.0 po lifcie na chwile obecna tylko AlfaDiag.

Mam nadzieje ze cos wnioslem do tematu choc nas, posiadaczy 2.0, jest mniej coraz hehe.gif

Link to comment
Share on other sites

> - AlfaDiag -> PELNA wspolpraca, program rewelacja, 59.95 euro niestety

Słyszałem że jest na Rosyjskim forum, trzeba dobrze poszukać i się znajdzie, gdzieś na konkurencyjnym forum był link, trzeba zapytać.

Link to comment
Share on other sites

> a co z ABS i poduchami w 182?

Obawiam się , że już do BBM-ów możemy się nie doczekać porządnego programu do diagnostyki air-bagów i ABS-u ...

W tym sofcie jest opcja połączenia z ABS Lucasa EBC 430 z Marei - może ktoś już robił testy ?

Link to comment
Share on other sites

> Ktoś próbował podpiąc to popularne ECU z 1.6 w ten sposób ?

Szczerze mówiąc to raczej liczyłem na to , że ten wątek zmobilizuje nieco osób z kącika do zainwestowania kilkudziesięciu PLN-ów na zakup fejsa i przetestowania kompatybilności działania programu na swoich BBM-ach ...

Proszę więc wszystkich żeby na tym się skupić podczas pisania postów w tym temacie ok.gif

PS.

Powyższa kwota za fejs to chyba nie majątek , gdyby nie zadziałał to zawsze można będzie odsprzedać go posiadaczom starszych VW albo samemu takiego dokupić i wtedy będzie jak znalazł grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> Szczerze mówiąc to raczej liczyłem na to , że ten wątek zmobilizuje

> nieco osób z kącika do zainwestowania kilkudziesięciu PLN-ów na

> zakup fejsa i przetestowania kompatybilności działania programu

> na swoich BBM-ach ...

Sie zamówiło się czeka zobaczymy. palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

> Szczerze mówiąc to raczej liczyłem na to , że ten wątek zmobilizuje

> nieco osób z kącika do zainwestowania kilkudziesięciu PLN-ów na

> zakup fejsa i przetestowania kompatybilności działania programu

> na swoich BBM-ach ...

Miałem taki plan w zasadzie (pomimo tego że mam już Euroscan) ale byłem ciekaw czy ktoś już tego spróbował,

Link to comment
Share on other sites

To nic innego tylko zwykły VAG KKL oraz ogólnodostępny soft KWP i Unidiag .

Alfadiag dołączają tylko w wersji demo , stąd taka cena ...

P.S.

Proszę pisać w tym wątku tylko n/t programu FiatEcuScan .

Jeśli będzie potrzeba to utworzymy nowy wątek n/t innego softu jak w/w do diagnostyki BBM-ów .

Link to comment
Share on other sites

witajcie

kupiłem interfejs zainstalowałem go uruchomiłem program ale niestety się nie łączy. Mój sterownik ma następujące oznaczenia, wybierałem jeden z dwóch jaki jest na liście do punto ale nic z tego. Macie jakieś sugestie?

centralka2.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Jaki to samochód,rocznik? Jeżeli jtd to spróbuj z bravo/a jtd 105

> może zadziała. Jak narazie to mało danych podałeś.

> Pozdrawiam

punto 2 jtd 2000r, ustawiony port com 5 (inne mam porezerwowane już dla innych sprzętów itp itd)

Link to comment
Share on other sites

> punto 2 jtd 2000r, ustawiony port com 5 (inne mam porezerwowane już

> dla innych sprzętów itp itd)

OK.

1.Wybrałeś Punto 99' 1.9JTD ?

2.Sprawdziłeś czy w ogóle system widzi interfejs po zainstalowaniu driverów FTDI ( fejs musi być podłączony do portu USB ) ?

283286572-USB_manager.gif

post-24156-14352506083693_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

> Dokładny opis co i jak jest na stronie http://www.fiatecuscan.net/

> Szczegóły konfiguracji, podłączenia i obsługi tutaj :

> http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx

Zanim kupię wolę jeszcze zapytać:

- wystarczy taki vag: link 1 oraz przejściówka: link 2 ?? Dobrze rozumiem??

Jest jeszcze przejściówka link 3 , ale ona nie ma zasilania z aku. Która więc jest dobra?? Czy taki Vag wystarczy, czy trzeba wersję na COM'a??

Przejściówkę oczywiście to bym sobie sam zrobił...

Co prawda dopiero kupiłem Euroscan'a a tu takie nowości icon_rolleyes.gif, ale bym zainwestował z chęcią w coś takiego.

Dzięki z góry za info.

Link to comment
Share on other sites

> Zanim kupię wolę jeszcze zapytać:

> - wystarczy taki vag: link 1 oraz przejściówka: link 2 ?? Dobrze

> rozumiem??

> Jest jeszcze przejściówka link 3 , ale ona nie ma zasilania z aku.

> Która więc jest dobra?? Czy taki Vag wystarczy, czy trzeba

> wersję na COM'a??

> Przejściówkę oczywiście to bym sobie sam zrobił...

> Co prawda dopiero kupiłem Euroscan'a a tu takie nowości , ale bym

> zainwestował z chęcią w coś takiego.

> Dzięki z góry za info.

Witam

A czy zestaw z LINK1 i Link2 będzie chodził z Marejką 1,6 16V rocznik 1996/7 ??

Zafundął 893goodvibes.gif bym sobie coś takiego ale jak nie będzie działało to szkoda kaski

Pozdrawiam

Marek

Link to comment
Share on other sites

> Witam

> A czy zestaw z LINK1 i Link2 będzie chodził z Marejką 1,6 16V rocznik

> 1996/7 ??

> Zafundął bym sobie coś takiego ale jak nie będzie działało to

> szkoda kaski

> Pozdrawiam

> Marek

Wg mnie ten soft jeszcze nie obsługuje Marei 1.6 (z wyjątkiem 100 16V CF3).

Przynajmniej tak jest napisane. Ale może wkrótce będzie:

"What to expect next: More gasoline Engine Management ECUs support"... wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Wg mnie ten soft jeszcze nie obsługuje Marei 1.6 (z wyjątkiem 100 16V

> CF3).

> Przynajmniej tak jest napisane. Ale może wkrótce będzie:

> "What to expect next: More gasoline Engine Management ECUs

> support"...

Witam Ponownie.

Pytanie może laickie... jaki ja mam silnik ??

Proszę załącznik

Pozdrawiam

Marek

post-109747-14352506095968_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A więc właśnie testowałem FiatEcuScana z fejsem vag kkl i k+can oba działają, na wstępnie trzeba zmienić ustawienia zawansowane portu (opis na stronie programu), odczytuje błędy, kasuje je i można odczytać parametry pracy, niestety wszystkich funkcji nie sprawdzałem (testowałem tylko 30min) ale jak znajdę czas to sprawdzę. Jak narazie to można go śmiało polecić i czekac aż dodadzą dodatkowe funkcje dla absu i airbaga.

Pacjent Brava 1,9 jtd cf-3

Link to comment
Share on other sites

> No to do dzieła

Mamy nową wersję ECU SCAN1.5 obsługującą poduchy.

Dzisiaj odbieram vaga kkl i rozpoczynam testy.

edit:

No niestety do naszych padak obsługi poduch brak

Link to comment
Share on other sites

> Ale pamiętaj jak masz złącze 16pinowe i chciałbyć sprawdzić abs lub

> poduchy (jak będzie taka opcja w programie) to trzeba pamiętać o

> "przekładaniu" linii k do odpowiednich styków.

Wim biglaugh.gif ale nie mam złącza obd.

Problem jest inny bo w wersji 1,5 nie ma obsługi poduch w marejce.

Spróbuję coś podstawić. Program obsługuje centralki TRW MY97, MY99, i jakąś siemensa. Nie wiem co siedzi w maryśce a sprawdzić będę mógł dopiero po południu.

Może ktoś wie kto wystrugał centralki o numerach katalogowych: 46811839 i 46550647 ?

Link to comment
Share on other sites

> A więc właśnie testowałem FiatEcuScana z fejsem vag kkl i k+can oba

> działają

> Pacjent Brava 1,9 jtd cf-3

No to teraz już mamy pewne potwierdzenie że nie tylko z moim CF-3 fejs i program współpracuje grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> Program obsługuje centralki TRW MY97, MY99,

> i jakąś siemensa. Nie wiem co siedzi w maryśce a sprawdzić będę

> mógł dopiero po południu.

No i jak efekty ?

Link to comment
Share on other sites

> No i jak efekty ?

Melduję posłusznie ,że z JTD 105 CF2 bangla aż miło. palacz.gif

Z ABS-em też sie połączyłem a potem przyszła "zła kobieta" coś gadała o jakimś sprawozdaniu zabrała laptoka i po testach.

Jutro sprawdzę czy uda sie coś podstawić w poduchach.

Dopiero dziś odebrałem fejsa to miałem bardzo mało czasu. biglaugh.gif

Mam pytanko o odometer wyszły mi jakieś liczby w miliony idące i nie wiem czy to błąd czy trzeba stosować przelicznik? u mnie to by musiał być :33 hmm.gif Oczywiście zapisałem wskazania jak wrócę jutro z pracy to zobaczę ile przybyło to może coś ustalę.

Link to comment
Share on other sites

> Melduję posłusznie ,że z JTD 105 CF2 bangla aż miło.

No to do kompletu testów diesli na CR brakuje nam jeszcze 2.4 JTD ok.gif

> Z ABS-em też sie połączyłem

Z moim nie gada w ogóle , tyle że mam ATE , a u ciebie zapewne Lucas ...

> Jutro sprawdzę czy uda sie coś podstawić w poduchach.

Czekamy niecierpliwie food.gif

> Mam pytanko o odometer wyszły mi jakieś liczby w miliony idące i nie

> wiem czy to błąd czy trzeba stosować przelicznik?

W CF-3 odczytuje bezpośrednio 1:1 .

Spróbuj najwyżej jeszcze unidiagiem .

Link to comment
Share on other sites

> Czekamy niecierpliwie

No z poduszkami to na razie lipa. Podstawiałem siemensa MY97 , MY 99 i TRW MY97 niby sie łączy i wywala komunikat "inwalid ISO code". Pozwala na kontynuacje połączenia pokazuje jakieś parametry ale nawet kontrolki nie chce zapalić. W Maryśce jest Bred MY99 i pozostaje nam tylko czekać na kolejną aktualizację którą obiecał autor programu.

> W CF-3 odczytuje bezpośrednio 1:1 .

Zgadza się połączyłem się dzisiaj z Maryśką kolegi i zepsułem mu humor biglaugh.gif ma 56kkm skręcone.

W CF-2 wskazanie trzeba podzielić przez 33,75 i wychodzi przebieg rzeczywisty. Od wczoraj zrobiłem 56,8 km a na odometrze przybyło 1917 km co daje nam magiczną wielokrotność 33,75. Po podzieleniu wskazania odometra przebieg całkowity u mnie różni się od licznikowego o ok. 100km. ganja.gif

.

Link to comment
Share on other sites

> W CF-2 wskazanie trzeba podzielić przez 33,75 i wychodzi przebieg

> rzeczywisty. Od wczoraj zrobiłem 56,8 km a na odometrze przybyło

> 1917 km co daje nam magiczną wielokrotność 33,75. Po podzieleniu

> wskazania odometra przebieg całkowity u mnie różni się od

> licznikowego o ok. 100km.

> .

Ja też się podłączyłem do swojego (dziś dostałem kable) wink.gif

Odczytałem wartość odometer , podzieliłem przez 33,75 i wynika z tego, że mam przekręcony licznik o ponad 110000km angryfire.gif

Ale jestem wkurzony.

Jeszcze sprawdzę o ile się zwiększy wartość ODOMETER na testowej odległości...Ale nic to chyba nie zmieni frown.gif

Link to comment
Share on other sites

> zrób parę kilometrów albo ze stówkę i wtedy porównaj, może nie jest

> aż tak źle. Możesz jeszcze sprawdzić innym programem.

Spróbuję. Ale patrząc na to kiedy skończyło mi się sprzęgło, zdechła przepływka to wychodzi że jest przekręcone. O dziwo - turbo jeszcze jakoś działa wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Panie i Panowie..

> czy taki kabelek polaczy sie z bravo hgt???

> to jest 2.0 20v przed liftem trzy piny na zlaczu...

Nie, bo nie ma jeszcze obsługi Twojego ECU w tytułowym programie...

Autor pracuje nad nową wersją i może wkrótce coś tam będzie wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> a co z ABS i poduchami w 182?

Mamy nową wersję programu 1.6

Właśnie wróciłem z garażu gdzie testowałem go na marysi.

Obsługuje poduszki Allied MY97 i Breed MY97.

Test wypadł pomyślnie . Wywołałem nawet błąd odłączając boczną poduszkę . Następnie skasowałem go bez problemu.

Screeny na dowód.

283362116-283362116-pod.jpg

283362116-283362116-pod1.jpg

post-91846-14352506284114_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Mamy nową wersję programu 1.6

> Właśnie wróciłem z garażu gdzie testowałem go na marysi.

> Obsługuje poduszki Allied MY97 i Breed MY97.

To super - odświeżyłem już info w pierwszym poście - chłopaki od softu nie próżnują ok.gif

Żeby tak jeszcze udało im się dodać obsługę ABS-u w naszych sprzętach food.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.