Jettison Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Oba mam do wymiany. Jakiego producenta wahaczy wybrać, chodzi mi głównie o trwałość sworznia, bo chciałbym do nich założyć tuleje poliuretanowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Oba mam do wymiany. Jakiego producenta wahaczy wybrać, chodzi mi głównie o trwałość sworznia, bo > chciałbym do nich założyć tuleje poliuretanowe ostatnio założyłem Delphi - 30tysi wytrzymały - zaczynają stukać lekko na tulejach - pewnie przed przeglądem trzeba zmienić mam fabryczne w garażu - sworznie OK - duża tuleja się oderwała od gumy - małe tuleje sparciałe ale wciąż trzymają 165tys km przejechały u helmutów a mówią że zawiecha w BBM zła - są raczej kiepskie zamienniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Oba mam do wymiany. Jakiego producenta wahaczy wybrać, chodzi mi głównie o trwałość sworznia Swego czasu wymieniałem parę razy na TRW , oczywiście pierwsze padły w nich tuleje - sworzeń ani razu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Swego czasu wymieniałem parę razy na TRW , oczywiście pierwsze padły w nich tuleje - sworzeń ani > razu . dzięki za konkretna odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > ostatnio założyłem Delphi - 30tysi wytrzymały - zaczynają stukać lekko na tulejach - pewnie przed > przeglądem trzeba zmienić > mam fabryczne w garażu - sworznie OK - duża tuleja się oderwała od gumy - małe tuleje sparciałe ale > wciąż trzymają > 165tys km przejechały u helmutów > a mówią że zawiecha w BBM zła - są raczej kiepskie zamienniki Wiesz, chyba jednak zawiecha jest do d., bo mi w astrze f sworznie delphi wytrzymują lekko 70kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Wiesz, chyba jednak zawiecha jest do d., bo mi w astrze f sworznie delphi wytrzymują lekko 70kkm Sworznie w BBM-ach też dość długo wytrzymują , ale problemem są tuleje . W Stilo fabryczny wahacz padł mi po 180kkm , z tego co prawda 3/4 było zrobione na porządnych drogach , no ale mimo wszystko to i tak niemało . Co ciekawsze - zrobił się luz na sworzniu , a guma na tulejach była jeszcze OK . Czemu więc aż taka różnica trwałości w stosunku do BBM-ów ? Bo ma budowę jak w Astrze - jedna tuleja pracuje w poziomie , a druga w pionie Natomiast w BBM-ach jest wahacz z dwoma poziomymi . Jaka widać ta konstrukcja niezbyt się sprawdza , bo znacznie skraca żywotność samych gum wewnątrz tulei . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Sworznie w BBM-ach też dość długo wytrzymują , ale problemem są tuleje . > W Stilo fabryczny wahacz padł mi po 180kkm , z tego co prawda 3/4 było zrobione na porządnych > drogach , no ale mimo wszystko to i tak niemało . > Co ciekawsze - zrobił się luz na sworzniu , a guma na tulejach była jeszcze OK . > Czemu więc aż taka różnica trwałości w stosunku do BBM-ów ? > Bo ma budowę jak w Astrze - jedna tuleja pracuje w poziomie , a druga w pionie > Natomiast w BBM-ach jest wahacz z dwoma poziomymi . > Jaka widać ta konstrukcja niezbyt się sprawdza , bo znacznie skraca żywotność samych gum wewnątrz > tulei . No dobrze, tylko czemu w takim razie, tuleje w Sienie/Palio czy Albei wytrzymują w stosunku do BBM-ów znacznie dłużej? Tam też tuleje pracują w poziomie. Moim zdaniem to jednak delikatność samego zawieszenia ma tu decydujące znaczenie. Na zachodzie, gdzie są lepsze drogi, o takich problemach, jak często padające wahacze w BBM-ach prawie nikt nie słyszał. Po prostu, zawieszenie nie znosi trudu Polskich dróg. Z autopsji wiem, że jedynie oryginalne wahacze są w stanie wytrzymać te kilkadziesiąt tysięcy km. Ostatnio miałem do czynienia z Mareą, gościu przytargał prywatnie z Włoch, przebieg ok. 200tyś. i miała jeszcze oryginalne wahacze, fakt, że guma na tulejach była już lekko sparciała, natomiast luzu jeszcze nie było, na sworzniu również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > No dobrze, tylko czemu w takim razie, tuleje w Sienie/Palio czy Albei wytrzymują w stosunku do > BBM-ów znacznie dłużej? Tam też tuleje pracują w poziomie. Być może ma na to wpływ fakt , że jedna z nich jest przelotowa , a nie obie na "sztywno" jak w BBM > Na zachodzie, gdzie są lepsze drogi, o takich problemach, jak często padające wahacze w BBM-ach prawie nikt > nie słyszał. Po prostu, zawieszenie nie znosi trudu Polskich dróg. No cóż , nasze drogi wcześniej czy później wykończą wszystko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Mam ten sam problem, prawy wahacz do wymiany. Kiedyś miałem TRW niestety wytrzymał tylko 10 tyś. kilometrów i wysunęła się tulejka. Czy Delphi będzie w miarę dobry czy innego producenta poszukać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Mam ten sam problem, prawy wahacz do wymiany. Kiedyś miałem TRW niestety wytrzymał tylko 10 tyś. > kilometrów i wysunęła się tulejka. > Czy Delphi będzie w miarę dobry czy innego producenta poszukać ? Ja kupowałem zawsze Vemy, starczały na 30 tyś km cena około 90 zeta, ale to było 5 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Oba mam do wymiany. Jakiego producenta wahaczy wybrać, chodzi mi głównie o trwałość sworznia Wątków wahaczowych w historii znajdziesz "skol'ko ugodno". Konkluzja jest zwykle taka, żeby regenerować fabryczne wahacze dopóki się da, czyli zmieniać tuleje, ciesząc się, że fabryczne sworznie są trwałe. Wybity sworzeń też się z resztą regeneruje. Poszukaj sobie w wątku o fachurach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 tak, wiem, wszystko już było jak z perspektywy czasu oceniasz poliuretany? długo na tym jeździłeś, jak ze skrzypieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Czy Delphi będzie w miarę dobry czy innego producenta poszukać ? Oprócz paru TRW miałem kiedyś SWAG - tuleje poleciały w nim w zbliżonym czasie , zapewne Delphi też nie będzie odbiegać od nich trwałością , niestety już nie taką jaką zapewniały fabryczne Znalazłem nawet wnioski już niemal archiwalne - trwałość zamienników - KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Oprócz paru TRW miałem kiedyś SWAG - tuleje poleciały w nim w zbliżonym czasie , zapewne Delphi też > nie będzie odbiegać od nich trwałością , niestety już nie taką jaką zapewniały fabryczne > Znalazłem nawet wnioski już niemal archiwalne - trwałość zamienników - KLIK Ja przy 100tys zmienilem oryginalne wachacze na jakies podobno dobre. Wytrzymaly 20 tysiecy i postanowilem wziac i w starych orginalach wymienic tylko tuleje durza. Niestety jeden sworzen padl przy 160 tys i kupilem jakis zamiennik. Dzis mam na lewym fabrycznym wahaczu 180 tysiecy(mial odpoczynek na 20 ) i nie ma luzu. Nie wiem czy sie da kupic obecnie orginalne z tym odlanym logiem koleczka, ale jesli sie da to bym je bral. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > tym odlanym logiem koleczka, ale jesli sie da to bym je bral. znaczy jakie? SWAG? bo też bede musiał zakupić... co wogóle najlepiej szukać bo w temacie przewinęło sie wiele nzaw producentów a i w tym archiwalnym temacie o wahaczach niewiele wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > znaczy jakie? SWAG? bo też bede musiał zakupić... co wogóle najlepiej szukać bo w temacie > przewinęło sie wiele nzaw producentów a i w tym archiwalnym temacie o wahaczach niewiele > wynika po 5 latach trochę się zmieniło na rynku ceny są od 88 do 350 PLN/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
87654321 Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Witam Jeśli masz dobre sworznie w starych wahaczach to proponuję założyć tuleje poliuretanowe, może się okazać że efekt który uzyskasz wcale Cię nie zadowoli (ja założyłem ponownie gumowe tuleje). Kupisz wtedy nowe wahacze z gumowymi tulejami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Witam > Jeśli masz dobre sworznie w starych wahaczach to proponuję założyć tuleje poliuretanowe, może się > okazać że efekt który uzyskasz wcale Cię nie zadowoli (ja założyłem ponownie gumowe tuleje). > Kupisz wtedy nowe wahacze z gumowymi tulejami. > Pozdrawiam napisz dlaczego efekt cie nie zadowolił, było za sztywno, skrzypiało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
87654321 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Witam Drgania z układu jezdnego przenosiły się na nadwozie, tuleje poliuretanowe słabo je tłumiły. Szukałem na innych forach FIATA co z tym mozna zrobic i z opisów wynikało ze nic, przy okazji dowiedziałem się że były przypadki urwania sworznia i dlatego założyłem tuleje gumowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > znaczy jakie? SWAG? bo też bede musiał zakupić... co wogóle najlepiej szukać bo w temacie > przewinęło sie wiele nzaw producentów a i w tym archiwalnym temacie o wahaczach niewiele > wynika no i po oględzinach okazało się że nie stuka sworzeń wahacza a maglownica (dokładnie jest luz listwy w korpusie maglownicy po stronie pasażera) co prawda tuleje w wahaczach (te przednie) zaczynają się rozłazić i chyba trzeba bedzie niebawem zrobić kompleksowo maglownicę i wahacze razem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > no i po oględzinach ... > tuleje w wahaczach (te przednie) > zaczynają się rozłazić i chyba trzeba bedzie niebawem zrobić Jeśli widać już rozwarstwioną gumę to za parę tys. km nie będzie jej wcale - z praktyki pamiętam , że od tego momentu destrukcja jest błyskawiczna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Jeśli widać już rozwarstwioną gumę to za parę tys. km nie będzie jej wcale - z praktyki pamiętam , > że od tego momentu destrukcja jest błyskawiczna . tak, jest dokładnie jak piszesz: znaczy sie przy ruszaniu wahaczem na boki widać ze guma zaczyna sie "odklejać" od tej obejmy co tuleja gumowa w niej siedzi. dzieki za info, bo teraz sie upewniłem ze muszę zrobić to kompleksowo i bedzie jak powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.