Skocz do zawartości

Konserwacja zacinanającej się stacyjki (manual)


KYRTAP

Rekomendowane odpowiedzi

> Wracam do tego tematu, poniważ jakiś pech mnie prześladuje

> i..............kluczyk zamówiony w ASO NIE PASUJE !!!! ha ha

> jakaś kiszka czy co ? Chciałem natomiast zdemontować

> stacyjkę,ale coś mi przeszkodziło, niewiedziałem gdzie wtyknąć

> ten drucik. Patrząc na zdjęcia to u mnie jest jeszcze taki

> plastikowy pierścien dookoła stacyjki i zaraz pod nia jakiś

> moduł chyba immobilaizera. Niewiedziałem czy to trzeba zciągnąć

> czy nie ? Aku trzeba odpiąć czy nie ? Proszę o posty !!!!!!!!!

1. Nie odpinasz akumulatora.

2. Pociągnij ten pierścień do siebie, jak nie schodzi to użyj odrobinkę więcej siły, nic mu się nie stanie.

3. Foto poglądowe - czerwonym kółkiem zaznaczony otwór w który należy wsadzić kawałek drutu (ja akurat użyłem do tego zakrzywionego nitu).

stacyjka_f.JPG

Na drugim foto jest już wsadzony nit, który wciskasz i ciągniesz za stacyjkę mając cały czas kluczyk w stacyjce w pozycji I.

stacyjka_f2.JPG

Co do kombinowania z niezdejmowaniem immobilisera to nie wiem co to ma na celu, przecież ten pierścień zdejmuje się w 2 sekundy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Witam

> W opel vectra tez da się taką operację przeprowadzić jak w manualu.

> stacyjka już mi ledwo chodzi

Zrobiłem tak w swojej viki ponad rok temu i spokój z zacinaniem waytogo.gif Manual jak najbardziej do wykorzystania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli stacyjka zatnie sie na amen (zadne wyzej wspomniane metody nie pomagaja), mozemy sami w kilkanascie minut odjechac samochodem. Zdejmujemy oslony plastikowe kolumny, demontujemy dzwignie sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami, zdejmujemy kostke z bebna ze stykami, demontujemy beben (ja to nazywam element elektryczny stacyjki). Sama czesc mechaniczna stacyjki jest zamocowana do kolumny kierowniczej srubami zrywalnymi (po przykreceniu leb sruby jest urywany, zostaje sruba z lbem o wygladzie grubej podkladki-jest to zabezpieczenie "antykradziezowe"). Sruby te nie sa mocno dokrecone, wiec mozemy je odkrecic przy pomocy srubokreta i mlotka, zadzierajac sruby zrywalne i powoli ja odkrecajac. Zdejmujemy odkrecony element mechaniczny stacyjki z wkladka kluczyka i tym samym odblokowujemy kierownice. Silnik uruchomimy przez wlozenie kluczyka lub srubokreta w element elektryczny stacyjki (jest w nim prostokatny otwor, w ktory wchodzi bolec elementu elektrycznego). Jesli samochod wyposazony jest w immobilizer, musimy zadbac, aby petla indukcyjna przy uruchomieniu znalazla sie w poblizu kluczyka. Po uruchomieniu kluczyk mozemy odlozyc w dowolne miejsce, nie musi znajdowac sie w poblizu petli.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jako, że delikatnie ciezko przekreca sie u mnie kluczyk postanowiłem posmarowac wgł. manuala. Niestety u mnie stacyjka jest zabudowana tak plastikami ze nie wiem w jaki sposob ją wyciagnac. Moze ktos mial taki przypadek? Zrobiłem fotke telefonem.

282673311-20090804318.jpg

post-82770-14352503468035_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja tylko w kwestii formalnej odgrzeje tego kotleta... zlosnik.gif

w samym manualu i później zalecacie przekręcenie kluczyka w pozycję "I"

nie wiem od czego to zależy czy od rocznika czy rodzaju "zamka" ale

u mnie bębenek wyłazi tylko i wyłącznie z kluczykiem przekręconym w poz. "II" (włączony zapłon)... wink.gif

285000683-stacyjka..jpg

co prawda manual dotyczy AG ale pisane było że w AF jest identycznie... smile.gif

może komuś się jeszcze przydadzą takie informacje...

może ktoś kiedyś będzie restaurował siakąś starą eFkę... zlosnik.gifgrinser006.gif

post-100298-14352512819602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

> ja tylko w kwestii formalnej odgrzeje tego kotleta...

> w samym manualu i później zalecacie przekręcenie kluczyka w pozycję "I"

> nie wiem od czego to zależy czy od rocznika czy rodzaju "zamka" ale

> u mnie bębenek wyłazi tylko i wyłącznie z kluczykiem przekręconym w poz. "II" (włączony zapłon)...

> co prawda manual dotyczy AG ale pisane było że w AF jest identycznie...

> może komuś się jeszcze przydadzą takie informacje...

> może ktoś kiedyś będzie restaurował siakąś starą eFkę...

to odgrzeje i ja;)

u ojca w eFce z 2000 roku zacina sie stacyjka

jeszcze nie ogladalem jak to tam wyglada, ale jutro sie chyba za to wezme

mozesz opisac krok po kroku jak to bylo w astrze F?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

stary topic ale wartościowy więc dodam coś od siebie:

- u mnie był problem z wyjęciem kluczyka - winowajca to zapadka trzymająca kluczyk. Starła się od kluczyka tak, że zrobił się kielich i blokował ruch tej zapadki a w efekcie kluczyk. Po zeszlifowaniu pilnikiem zapadki wszystko działa ok

Parę rad:

- psikanie wd40 do środka zamka spowodowało, że zamek stanął po 1 godz., mycie, stukanie pomogło ruszyć zamek

- pozostało w takim razie rozmontować cały bębeben, wyczyścić sprężyny i zapadki. Trzeba tylko powoli wyjąć bebenek, żeby zapadki nie wypadły

- oczywiście pilnujemy, żeby każda zapadka trafiła po myciu w to samo miejsce, można spisać cyfry dla pewności z zapadek w razie jakby wyleciały przy wkładaniu bębenka. Sprężyny wyglądają na takie same ale najlepiej też ich nie pomieszać

- jak zapadka trzymająca kluczyk (ta pierwsza od gniazda kluczyka) nie chce wyjść to trzeba obcęgami na siłe bo znaczy, że już ma kielich i prędzej czy później zacznie blokować kluczyk przy wyjmowaniu. Trzeba ją zeszlifować tak, żeby luźno chodziła

- sprężny były pozaklejane czarną mazią - dlatego chyba najlepiej wszystko do sucha i bez żadnego smaru, który zbiera brud i robi się breja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja podrzucę wątek devil.gif

Astra G - stacyjka działa, obraca się bez problemu, ale po wyjęciu kluczyka ten srebrny bębenek nie wyskakuje.

Efekt jest min. taki, że nie rozłącza urządzeń elektrycznych (np. radio pozostaje włączone).

Oczywiście rozbiorę stacyjkę wg manuala z wątku, ale jestem ciekaw czy przyczyną nie jest pęknięcie jakiejś sprężyny, która standardowo "wypycha" stacyjkę na zewnątrz. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sprężynka. W Omedze i Astrze miałem to samo - winna była pęknięta sprężynka. U gościa co naprawia zamki koszt sprężynki 10 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno sprężynka. W Omedze i Astrze miałem to samo - winna była pęknięta sprężynka. U gościa co

> naprawia zamki koszt sprężynki 10 PLN.

W którym miejscu ona jest ? Na "dnie" stacyjki ? hmm.gif

Czy można ten element kupić w ASO/na Allegro czy może u tego gościa od stacyjek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ona jest lekko stożkowa.

No więc sprawy mają się tak.

Sprężyna była w porządku.

Bębenek wraz z korpusem był trochę uwalony opiłkami ze smarem.

Natomiast winna okazała się zapadka, która jest tuż przy zewnątrz (od strony gdzie wkłada się kluczyk).

Jakoś nie chciała przepuszczać i sprężyna (ta na trzpieniu) nie miała siły wypchnąć bębenka na zewnątrz.

Po prostu ją usunąłem i teraz jest jak należy.

Ale pewnie robota czeka mnie jeszcze raz, bo wszystko rozebrałem, wyczyściłem i zwilżyłem zwykłym olejem z kuchni bo nie miałem ani benzyny ekstrakcyjnej do umycia ani smaru grafitowego do nasmarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko rozebrałem, wyczyściłem i zwilżyłem zwykłym

> olejem z kuchni bo nie miałem ani benzyny ekstrakcyjnej do umycia ani smaru grafitowego do

> nasmarowania.

Radzę jak najszybciej usunąć olej kuchenny, bo on wysycha i twardnieje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.