KYRTAP Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Witam. Manual dotyczy Astry G i w tym przypadku immobilaizera nie trzeba zdejmować. Do otworu w obudowie stacyjki można sie dostać od góry i z boku. Spróbuj może w F jest podobnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 >. Spróbuj może w F jest podobnie. Koledzy pisali że wA F jest tak samo Tak samo też się to robi np w Vektrze sam przerabiałem Trzeba spróbować bo robota prosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bouvier Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Wracam do tego tematu, poniważ jakiś pech mnie prześladuje > i..............kluczyk zamówiony w ASO NIE PASUJE !!!! ha ha > jakaś kiszka czy co ? Chciałem natomiast zdemontować > stacyjkę,ale coś mi przeszkodziło, niewiedziałem gdzie wtyknąć > ten drucik. Patrząc na zdjęcia to u mnie jest jeszcze taki > plastikowy pierścien dookoła stacyjki i zaraz pod nia jakiś > moduł chyba immobilaizera. Niewiedziałem czy to trzeba zciągnąć > czy nie ? Aku trzeba odpiąć czy nie ? Proszę o posty !!!!!!!!! 1. Nie odpinasz akumulatora. 2. Pociągnij ten pierścień do siebie, jak nie schodzi to użyj odrobinkę więcej siły, nic mu się nie stanie. 3. Foto poglądowe - czerwonym kółkiem zaznaczony otwór w który należy wsadzić kawałek drutu (ja akurat użyłem do tego zakrzywionego nitu). Na drugim foto jest już wsadzony nit, który wciskasz i ciągniesz za stacyjkę mając cały czas kluczyk w stacyjce w pozycji I. Co do kombinowania z niezdejmowaniem immobilisera to nie wiem co to ma na celu, przecież ten pierścień zdejmuje się w 2 sekundy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Palczewskiw Napisano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 Witam W opel vectra tez da się taką operację przeprowadzić jak w manualu. stacyjka już mi ledwo chodzi pozdrawiam Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 > Witam > W opel vectra tez da się taką operację przeprowadzić jak w manualu. > stacyjka już mi ledwo chodzi Zrobiłem tak w swojej viki ponad rok temu i spokój z zacinaniem Manual jak najbardziej do wykorzystania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 Jesli stacyjka zatnie sie na amen (zadne wyzej wspomniane metody nie pomagaja), mozemy sami w kilkanascie minut odjechac samochodem. Zdejmujemy oslony plastikowe kolumny, demontujemy dzwignie sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami, zdejmujemy kostke z bebna ze stykami, demontujemy beben (ja to nazywam element elektryczny stacyjki). Sama czesc mechaniczna stacyjki jest zamocowana do kolumny kierowniczej srubami zrywalnymi (po przykreceniu leb sruby jest urywany, zostaje sruba z lbem o wygladzie grubej podkladki-jest to zabezpieczenie "antykradziezowe"). Sruby te nie sa mocno dokrecone, wiec mozemy je odkrecic przy pomocy srubokreta i mlotka, zadzierajac sruby zrywalne i powoli ja odkrecajac. Zdejmujemy odkrecony element mechaniczny stacyjki z wkladka kluczyka i tym samym odblokowujemy kierownice. Silnik uruchomimy przez wlozenie kluczyka lub srubokreta w element elektryczny stacyjki (jest w nim prostokatny otwor, w ktory wchodzi bolec elementu elektrycznego). Jesli samochod wyposazony jest w immobilizer, musimy zadbac, aby petla indukcyjna przy uruchomieniu znalazla sie w poblizu kluczyka. Po uruchomieniu kluczyk mozemy odlozyc w dowolne miejsce, nie musi znajdowac sie w poblizu petli. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Jako, że delikatnie ciezko przekreca sie u mnie kluczyk postanowiłem posmarowac wgł. manuala. Niestety u mnie stacyjka jest zabudowana tak plastikami ze nie wiem w jaki sposob ją wyciagnac. Moze ktos mial taki przypadek? Zrobiłem fotke telefonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 > Moze ktos mial taki przypadek? Każdy miał taki przypadek . Ten plastik o krórym piszesz to jest immo. Możesz dostać sie do stacyjki bez sciągania tego elementu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 16 Maja 2011 Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 ja tylko w kwestii formalnej odgrzeje tego kotleta... w samym manualu i później zalecacie przekręcenie kluczyka w pozycję "I" nie wiem od czego to zależy czy od rocznika czy rodzaju "zamka" ale u mnie bębenek wyłazi tylko i wyłącznie z kluczykiem przekręconym w poz. "II" (włączony zapłon)... co prawda manual dotyczy AG ale pisane było że w AF jest identycznie... może komuś się jeszcze przydadzą takie informacje... może ktoś kiedyś będzie restaurował siakąś starą eFkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > ja tylko w kwestii formalnej odgrzeje tego kotleta... > w samym manualu i później zalecacie przekręcenie kluczyka w pozycję "I" > nie wiem od czego to zależy czy od rocznika czy rodzaju "zamka" ale > u mnie bębenek wyłazi tylko i wyłącznie z kluczykiem przekręconym w poz. "II" (włączony zapłon)... > co prawda manual dotyczy AG ale pisane było że w AF jest identycznie... > może komuś się jeszcze przydadzą takie informacje... > może ktoś kiedyś będzie restaurował siakąś starą eFkę... to odgrzeje i ja;) u ojca w eFce z 2000 roku zacina sie stacyjka jeszcze nie ogladalem jak to tam wyglada, ale jutro sie chyba za to wezme mozesz opisac krok po kroku jak to bylo w astrze F? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hosee Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 stary topic ale wartościowy więc dodam coś od siebie: - u mnie był problem z wyjęciem kluczyka - winowajca to zapadka trzymająca kluczyk. Starła się od kluczyka tak, że zrobił się kielich i blokował ruch tej zapadki a w efekcie kluczyk. Po zeszlifowaniu pilnikiem zapadki wszystko działa ok Parę rad: - psikanie wd40 do środka zamka spowodowało, że zamek stanął po 1 godz., mycie, stukanie pomogło ruszyć zamek - pozostało w takim razie rozmontować cały bębeben, wyczyścić sprężyny i zapadki. Trzeba tylko powoli wyjąć bebenek, żeby zapadki nie wypadły - oczywiście pilnujemy, żeby każda zapadka trafiła po myciu w to samo miejsce, można spisać cyfry dla pewności z zapadek w razie jakby wyleciały przy wkładaniu bębenka. Sprężyny wyglądają na takie same ale najlepiej też ich nie pomieszać - jak zapadka trzymająca kluczyk (ta pierwsza od gniazda kluczyka) nie chce wyjść to trzeba obcęgami na siłe bo znaczy, że już ma kielich i prędzej czy później zacznie blokować kluczyk przy wyjmowaniu. Trzeba ją zeszlifować tak, żeby luźno chodziła - sprężny były pozaklejane czarną mazią - dlatego chyba najlepiej wszystko do sucha i bez żadnego smaru, który zbiera brud i robi się breja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 No to teraz ja podrzucę wątek Astra G - stacyjka działa, obraca się bez problemu, ale po wyjęciu kluczyka ten srebrny bębenek nie wyskakuje. Efekt jest min. taki, że nie rozłącza urządzeń elektrycznych (np. radio pozostaje włączone). Oczywiście rozbiorę stacyjkę wg manuala z wątku, ale jestem ciekaw czy przyczyną nie jest pęknięcie jakiejś sprężyny, która standardowo "wypycha" stacyjkę na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Na pewno sprężynka. W Omedze i Astrze miałem to samo - winna była pęknięta sprężynka. U gościa co naprawia zamki koszt sprężynki 10 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 > Na pewno sprężynka. W Omedze i Astrze miałem to samo - winna była pęknięta sprężynka. U gościa co > naprawia zamki koszt sprężynki 10 PLN. W którym miejscu ona jest ? Na "dnie" stacyjki ? Czy można ten element kupić w ASO/na Allegro czy może u tego gościa od stacyjek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Jest pokazana tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 > Jest pokazana tu Ta na tym długim trzpieniu ? Żadna alfa i omega - można gdzieś w gratach garażowych znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Ale ona jest lekko stożkowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Ale ona jest lekko stożkowa. No więc sprawy mają się tak. Sprężyna była w porządku. Bębenek wraz z korpusem był trochę uwalony opiłkami ze smarem. Natomiast winna okazała się zapadka, która jest tuż przy zewnątrz (od strony gdzie wkłada się kluczyk). Jakoś nie chciała przepuszczać i sprężyna (ta na trzpieniu) nie miała siły wypchnąć bębenka na zewnątrz. Po prostu ją usunąłem i teraz jest jak należy. Ale pewnie robota czeka mnie jeszcze raz, bo wszystko rozebrałem, wyczyściłem i zwilżyłem zwykłym olejem z kuchni bo nie miałem ani benzyny ekstrakcyjnej do umycia ani smaru grafitowego do nasmarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 wszystko rozebrałem, wyczyściłem i zwilżyłem zwykłym > olejem z kuchni bo nie miałem ani benzyny ekstrakcyjnej do umycia ani smaru grafitowego do > nasmarowania. Radzę jak najszybciej usunąć olej kuchenny, bo on wysycha i twardnieje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.