fujik Napisano 14 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2004 W sobote z rodzinką postanowiliśmy jechać na zakupy, zapalam kropka u świst jak z odrzutowca. Żonka ma mnie, ja na nią, i co????????pyta????. ja na to- nie wiem, że zaraz przestanie. Dobra jedziemy świstającym autkiem i sobe myśle ,może to pasek. Po chwili zapach spalenizny i ......................... później zonka z zakupami do domciu a ja maska do góry i kukam i nic , macam alternator i od spodu czuje ostre krawędzie. Tak więc po aparat do domciu i "od tyłu"fotki postrzelałem i co widać ....................... podpowiedzcie co i jak?? czy próbował ktoś może zespawać obudowe? jakie koszta nowej obudowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizio Napisano 14 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2004 Niop u mnie też się powolo kończy jego żywot... jutro na wszelki wypadek wieczorem jeszcze wszystko będzie sprawdzone przed wielką trasą... i jeśli będą drastyczne problemy zostanie wymieniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 14 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2004 u mnie dokladnie tam samo pęknięty altek śmiga juz 7kkm bez zadnych hałasów Koszt nowego altka (nie regenerowanego!) ze wzmocnioną obudową i fabrycznie zaimpregnowanego to 350 PLN i trzeba oddać starego strucla... Regenerowany kosztuje 200 PLN z montażem. Zresztą zastanawiam się,czy nie zapodac altka od SC/CC 1.1 SPI - solidną obudowę mają,nie pękają... IM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 14 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2004 Na allegro kompletna obudowa kosztuje 220 zeta, kilka osób już tam kupowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 14 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2004 > A ile ten alternator ma latek ??? kropek jest z 96r więc altek prawdopodobnie też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Granulat Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 Cześć. Miałem ten sam problem, ale z Punto 1,1 Kupiłem na giełdzie alternator od UNO (za 100,-). Trzyma się na dwóch mocowaniach , zamiast na trzech. W niczym to jednak nie przeszkadza. Śmiga bez problemu od conajmniej 5kkm. Polecam takie rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto115 Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 Koledzy już napisali mniej więcej, radzę wymienić szybko bo jak pęknie cały to będzie zonk , ja za swój w ASO z wymianą i oddaniem stargeo dałem jakieś 500 zł, teraz raczej taniej można zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 15 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > Cześć. Miałem ten sam problem, ale z Punto 1,1 > Kupiłem na giełdzie alternator od UNO (za 100,-). Trzyma się na dwóch > mocowaniach , zamiast na trzech. W niczym to jednak nie > przeszkadza. Śmiga bez problemu od conajmniej 5kkm. Polecam > takie rozwiązanie. A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie ma znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 15 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > u mnie dokladnie tam samo pęknięty altek śmiga juz 7kkm bez zadnych > hałasów > Koszt nowego altka (nie regenerowanego!) ze wzmocnioną obudową i > fabrycznie zaimpregnowanego to 350 PLN i trzeba oddać starego > strucla... > Regenerowany kosztuje 200 PLN z montażem. > Zresztą zastanawiam się,czy nie zapodac altka od SC/CC 1.1 SPI - > solidną obudowę mają,nie pękają... > IM Jak wczoraj jeździłem ( z ręką na......) to tylko przy odpalaniu przez pół sek. coś zaświrczało a później zupełnie normalnie. Teraz tak sobie przypomniałem ,że pirwszy świst pojawił sie na wczasach nad morzem ale olałem to, bo po 5sek przestało , może wtedy był już pęknięty??? dzięki za rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 15 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > A ile ten alternator ma latek ??? Robert niżej dobrze napisał a przebieg 111kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie >ma znaczenia? Ma znaczenie - od silników FIRE,czyli 1.0 i 1.1 będzie pasował tez do 1.2...problem z kołem pasowym może się pojawić wtedy,gdy masz wspomaganie kierownicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 albo z CC/SC 1.1 SPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 15 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > W sobote z rodzinką postanowiliśmy jechać na zakupy, zapalam kropka u > świst jak z odrzutowca. Żonka ma mnie, ja na nią, i > co????????pyta????. ja na to- nie wiem, że zaraz przestanie. > Dobra jedziemy świstającym autkiem i sobe myśle ,może to pasek. > Po chwili zapach spalenizny i ......................... > później zonka z zakupami do domciu a ja maska do góry i kukam i nic , > macam alternator i od spodu czuje ostre krawędzie. Tak więc po > aparat do domciu i "od tyłu"fotki postrzelałem i co widać > ....................... > podpowiedzcie co i jak?? > czy próbował ktoś może zespawać obudowe? > jakie koszta nowej obudowy ? Jest na Allegro kolega Hans który handele machen między innymi obudowami do altków. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34456701 Ludzie z forum u niego kupowali i żadnych złych sygnałów nie dało się słyszeć. A tu manual, jak ewentualnie samemu polutować altka: http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=272157897&page=&view=&sb=5&o= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbator Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > Jak wczoraj jeździłem ( z ręką na......) to tylko przy odpalaniu > przez pół sek. coś zaświrczało a później zupełnie normalnie. > Teraz tak sobie przypomniałem ,że pirwszy świst pojawił sie na > wczasach nad morzem ale olałem to, bo po 5sek przestało , może > wtedy był już pęknięty??? > dzięki za rade Jeżeli długo już tak jeździsz to sprawdz czy po rozkręceniu, łożyska nie "wyrobiły" wałka bo wtedy trzeba wymieniać całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gudi27 Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > u mnie dokladnie tam samo pęknięty altek śmiga juz 7kkm bez zadnych > hałasów > Koszt nowego altka (nie regenerowanego!) ze wzmocnioną obudową i > fabrycznie zaimpregnowanego to 350 PLN i trzeba oddać starego > strucla... > Regenerowany kosztuje 200 PLN z montażem. > Zresztą zastanawiam się,czy nie zapodac altka od SC/CC 1.1 SPI - > solidną obudowę mają,nie pękają... > IM witam i mam pytanko do kolegi czy alternator od cc/sc rozni sie wizulanie od altka punto . bo ja mam puntolka dopiero 4 miechy i po dokladnym obejzeniu wydaje mi sie ze u mnie jest aletrnator inny niz seryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 to jest altek z SC/CC 1.1: a to altek z Punto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > to jest altek z SC/CC 1.1: > a to altek z Punto: a jaka jest wydajnosc jednego i drugiego?? bo to czy one pasuja to jedna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gudi27 Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > to jest altek z SC/CC 1.1: > a to altek z Punto: oki. dzieki za foty. wiec u mnie napewno nie jest od punto ,teraz mi sie cisnie jeszcze jedno pytanko zwiazane z wydajnoscia i parametrami,bo tak sie zlozylo ze musialem zapodac nowy akumulator 45 i czy ten altek da sobie rade cobym zaraz znow nie wymienial akumulatorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > a jaka jest wydajnosc jednego i drugiego?? i jeden,i drugi mają po 65A przy 14V (wersje bez klimy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 da radę - wazne,zeby napięcie ladowania bylo powyzej 14V pod obciążeniem... A nominalny prąd altka z Punto bez klimy to 65A,podobnie jak tego altka z CC 1.1 A foty...coz,to nie moje,zapożyczylem je z forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gudi27 Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > da radę - wazne,zeby napięcie ladowania bylo powyzej 14V pod > obciążeniem... > A nominalny prąd altka z Punto bez klimy to 65A,podobnie jak tego > altka z CC 1.1 > A foty...coz,to nie moje,zapożyczylem je z forum dzieki za info z osprzetem elektrycznym i elektronicznym to ja jestem jeszcze w 19tym wieku . ale z ciekawosci skontaktuje sie z poprzednim włascicielem i go zapytam co tam wykombinowal zapewnial mnie ze wszystkie naprawy wykonywal w tym naszm pozal sie boze ASO i wcale bym sie nie gdby zapodali mu od uniacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 15 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 A czy kolo pasowe z altka CC/SC jest takie same jak w punto?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > A czy kolo pasowe z altka CC/SC jest takie same jak w punto?? jest takie samo ,nawet pasek klinowy jest taki sam dla silnikow Fire 8V - sprawdzone w Eper Wg kolegów z Centomanii,często zajmujących się swapami silników,altek z 1.1 SPI będzie pięknie pasował do 1.2 bez wspomagania,co zamierzam osobiście sprawdzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 a jakie masz objawy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milaz Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 Witka z innego koncika, jak miałem punto I 75 elx to mi tez padł alternator ale całkowicie, naszczęsie miałem farta że nie padł w trasie tylko w mojej mieścinie i miałem blisko do chaty ( moja kobieta za kiere a ja sobie popchałem ze 2 km). Wymieniłem u znajomego elektryka za 450 zeta. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizio Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > a jakie masz objawy?? niop takie dziwne mruczenie i zgrzytanie... jednak to nie altek chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2004 > niop takie dziwne mruczenie i zgrzytanie... jednak to nie altek chyba zawsze, czy tylko po deszczu?? i przez kilka chwil?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Granulat Napisano 16 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2004 > A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie ma znaczenia? Cześć . Sory ,że tak pózno. Alternator był od UNO 1,0, ale chyba wszystkie pasują. Ogłądałem ich mnóstwo i każdy sprzedawca twierdził ,że pasuje każdy od UNO. To było na giełdzie w Słomczynie. Naprawde - jest cacy. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 16 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2004 od 1.0 to będzie 55A W Punto jest alternator 65-amperowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizio Napisano 16 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2004 > zawsze, czy tylko po deszczu?? i przez kilka chwil?? raczej zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2004 > raczej zawsze Ty sprawdz, bo to pewnie slynna pompa wodna, tak sie sklada, ze mam taka jedna do sprzedania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > Ma znaczenie - od silników FIRE,czyli 1.0 i 1.1 będzie pasował tez > do 1.2...problem z kołem pasowym może się pojawić wtedy,gdy masz > wspomaganie kierownicy... zapodajesz podkladki pod alternator i problem znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie ma znaczenia? alternatory 65A od cc/sc sa praktycznie pancerne i wsio pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > to jest altek z SC/CC 1.1: oooo moj silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > jest takie samo ,nawet pasek klinowy jest taki sam dla silnikow Fire > 8V - sprawdzone w Eper > Wg kolegów z Centomanii,często zajmujących się swapami silników,altek > z 1.1 SPI będzie pięknie pasował do 1.2 bez wspomagania,co > zamierzam osobiście sprawdzić... na tej fotce z moim silikiem jesl silnik ze wspomaganiem, znaczy kolko jest od wspomagania i tez siakos sie dopasowalo nawet do 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > zapodajesz podkladki pod alternator i problem znika a co z łapą silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > oooo moj silnik zgadza sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > a co z łapą silnika ? nie wiem jak jest w punto ale mysle ze podobnie jak w cento, wiec przypatrz sie dobrze na fotke mojego altka i zobacz co tam widac a lape bylo trzeba troche podszlifowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > nie wiem jak jest w punto ale mysle ze podobnie jak >w cento, wiec > przypatrz sie dobrze na fotke mojego altka i zobacz >co tam widac > a lape bylo trzeba troche podszlifowac... to jeszcze raz dla pewności - jakby bylo w Twoim 1.2 kolko takie jak jest w silnikach bez wspomy,to nie trzebaby było szlifować łapy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 > to jeszcze raz dla pewności - jakby bylo w Twoim 1.2 kolko takie jak > jest w silnikach bez wspomy,to nie trzebaby było szlifować łapy > ? jesli jest bez wspomagania wsio bedzie idealnie pasowalo, TU masz dowody co prawda w maluch ale chodzi o silnik a nie o samochod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lecho69 Napisano 17 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2004 Ten [kurza twarz] co zaprojektował obudowe do tego alternatora powinien .... , no właśnie co powinien ten [kurza twarz] za to przeżywać, zeby jego odczucia były zbieżne z Waszymi w momencie stwierdzenia tego faktu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 18 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 po usilnych próbach znalezienia czegoś używanego czy też regenerowanego w rozsądnych pieniądzach dałem sobie siana w poszukiwaniach. Wszędzie tylko Panie to wszyscy chcą a naj lepiej to 2szt na raz Tak więc pojechałem do hurtowni i akurat mieli oryginał MM, w pudełku, kompletny. Obudowy jakieś inne widać , że solidniejsze? Zamontowałem i chula aż miło ładowanko 14,34V z ociążeniem( światła mijania ,ogrew. szyby) 14,20V a oto nóweczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 18 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 hał macz i gdzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 > hał macz i gdzie ? i dlaczego tak drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 18 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 > hał macz i gdzie ? 429zł w hurtowni ARIS (opole)z upustem dla sklepu. Myślę ,że cena przystępna i stary sie ostał zdaje się ,że siedzibę główną mają w Chorzowie Z ciekawości spytałem o alternator do SC/S 1,1 - 100zł więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 > 429zł w hurtowni ARIS (opole)z upustem dla sklepu. > Myślę ,że cena przystępna i stary sie ostał > zdaje się ,że siedzibę główną mają w Chorzowie > Z ciekawości spytałem o alternator do SC/S 1,1 - 100zł więcej to ja juz wolę albo zamowić wysyłkowo w Redzie (350 PLN),oddać stary i mieć za 330 nowkę w Tarnowskich Gorach albo poczekać az będę w Lodzi i tam zakupić od CC za 340 IMO przeplacileśa,le jakbyś miał jezdzić i szukać specjalnie to niewiele byś zyskał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujik Napisano 18 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 > to ja juz wolę albo zamowić wysyłkowo w Redzie (350 PLN),oddać stary > i mieć za 330 nowkę w Tarnowskich Gorach albo poczekać az będę w > Lodzi i tam zakupić od CC za 340 > IMO przeplacileśa,le jakbyś miał jezdzić i szukać specjalnie to > niewiele byś zyskał. A w Tarowskich Górach to ASO, czy jakiś warsztat, tak tanio sprzedaje?? Nówka "zafoliowany" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 > A w Tarowskich Górach to ASO, czy jakiś warsztat, >tak tanio > sprzedaje?? warsztat elektromechaniczny,na Radzionkowskiej > Nówka "zafoliowany" ?? tak,zafoliowany,prosto z pudła MM Ze wzmocnioną obudową. A regenerowany (ze zwrotem starego,spawana obudowa,nowe lozyska i szczotki,zakonserowany i wyczyszczony) 200 PLN... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 18 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 > 429zł w hurtowni ARIS (opole)z upustem dla sklepu. > Myślę ,że cena przystępna i stary sie ostał No i ql A stary można rozebrać i część sprzedać w skupie metali kolorowych i na będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.