Skocz do zawartości

ALTEK kona ;(((


fujik

Rekomendowane odpowiedzi

W sobote z rodzinką postanowiliśmy jechać na zakupy, zapalam kropka u świst jak z odrzutowca. Żonka ma mnie, ja na nią, i co????????pyta????. ja na to- nie wiem, że zaraz przestanie. Dobra jedziemy świstającym autkiem i sobe myśle ,może to pasek. Po chwili zapach spalenizny i .........................

później zonka z zakupami do domciu a ja maska do góry i kukam i nic , macam alternator i od spodu czuje ostre krawędzie. Tak więc po aparat do domciu i "od tyłu"fotki postrzelałem i co widać ....................... angryfire.gifangryfire.gif

273289430-011.jpg

podpowiedzcie co i jak??

czy próbował ktoś może zespawać obudowe?

jakie koszta nowej obudowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niop u mnie też się powolo kończy jego żywot... jutro na wszelki wypadek wieczorem jeszcze wszystko będzie sprawdzone przed wielką trasą... i jeśli będą drastyczne problemy zostanie wymieniony grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dokladnie tam samo pęknięty altek śmiga juz 7kkm zlosnik.gif bez zadnych hałasów wink.gif

Koszt nowego altka (nie regenerowanego!) ze wzmocnioną obudową i fabrycznie zaimpregnowanego to 350 PLN i trzeba oddać starego strucla...

Regenerowany kosztuje 200 PLN z montażem.

Zresztą zastanawiam się,czy nie zapodac altka od SC/CC 1.1 SPI - solidną obudowę mają,nie pękają...

IM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Miałem ten sam problem, ale z Punto 1,1

Kupiłem na giełdzie alternator od UNO (za 100,-). Trzyma się na dwóch mocowaniach , zamiast na trzech. W niczym to jednak nie przeszkadza. Śmiga bez problemu od conajmniej 5kkm. Polecam takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. Miałem ten sam problem, ale z Punto 1,1

> Kupiłem na giełdzie alternator od UNO (za 100,-). Trzyma się na dwóch

> mocowaniach , zamiast na trzech. W niczym to jednak nie

> przeszkadza. Śmiga bez problemu od conajmniej 5kkm. Polecam

> takie rozwiązanie.

A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie ma znaczenia? 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie dokladnie tam samo pęknięty altek śmiga juz 7kkm bez zadnych

> hałasów

> Koszt nowego altka (nie regenerowanego!) ze wzmocnioną obudową i

> fabrycznie zaimpregnowanego to 350 PLN i trzeba oddać starego

> strucla...

> Regenerowany kosztuje 200 PLN z montażem.

> Zresztą zastanawiam się,czy nie zapodac altka od SC/CC 1.1 SPI -

> solidną obudowę mają,nie pękają...

> IM

Jak wczoraj jeździłem ( z ręką na......) to tylko przy odpalaniu przez pół sek. coś zaświrczało a później zupełnie normalnie.

Teraz tak sobie przypomniałem ,że pirwszy świst pojawił sie na wczasach nad morzem ale olałem to, bo po 5sek przestało , może wtedy był już pęknięty???

dzięki za rade 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie >ma znaczenia?

Ma znaczenie - od silników FIRE,czyli 1.0 i 1.1 będzie pasował tez do 1.2...problem z kołem pasowym może się pojawić wtedy,gdy masz wspomaganie kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sobote z rodzinką postanowiliśmy jechać na zakupy, zapalam kropka u

> świst jak z odrzutowca. Żonka ma mnie, ja na nią, i

> co????????pyta????. ja na to- nie wiem, że zaraz przestanie.

> Dobra jedziemy świstającym autkiem i sobe myśle ,może to pasek.

> Po chwili zapach spalenizny i .........................

> później zonka z zakupami do domciu a ja maska do góry i kukam i nic ,

> macam alternator i od spodu czuje ostre krawędzie. Tak więc po

> aparat do domciu i "od tyłu"fotki postrzelałem i co widać

> .......................

> podpowiedzcie co i jak??

> czy próbował ktoś może zespawać obudowe?

> jakie koszta nowej obudowy ?

Jest na Allegro kolega Hans który handele machen smile.gif między innymi obudowami do altków.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34456701

Ludzie z forum u niego kupowali i żadnych złych sygnałów nie dało się słyszeć.

A tu manual, jak ewentualnie samemu polutować altka:

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=272157897&page=&view=&sb=5&o=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wczoraj jeździłem ( z ręką na......) to tylko przy odpalaniu

> przez pół sek. coś zaświrczało a później zupełnie normalnie.

> Teraz tak sobie przypomniałem ,że pirwszy świst pojawił sie na

> wczasach nad morzem ale olałem to, bo po 5sek przestało , może

> wtedy był już pęknięty???

> dzięki za rade

Jeżeli długo już tak jeździsz to sprawdz czy po rozkręceniu, łożyska nie "wyrobiły" wałka bo wtedy trzeba wymieniać całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie dokladnie tam samo pęknięty altek śmiga juz 7kkm bez zadnych

> hałasów

> Koszt nowego altka (nie regenerowanego!) ze wzmocnioną obudową i

> fabrycznie zaimpregnowanego to 350 PLN i trzeba oddać starego

> strucla...

> Regenerowany kosztuje 200 PLN z montażem.

> Zresztą zastanawiam się,czy nie zapodac altka od SC/CC 1.1 SPI -

> solidną obudowę mają,nie pękają...

> IM

witam i mam pytanko do kolegi czy alternator od cc/sc rozni sie wizulanie od altka punto . bo ja mam puntolka dopiero 4 miechy i po dokladnym obejzeniu wydaje mi sie ze u mnie jest aletrnator inny niz seryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest altek z SC/CC 1.1:

> a to altek z Punto:

oki. dzieki za foty. wiec u mnie napewno nie jest od punto ,teraz mi sie cisnie jeszcze jedno pytanko zwiazane z wydajnoscia i parametrami,bo tak sie zlozylo ze musialem zapodac nowy akumulator 45 i czy ten altek da sobie rade cobym zaraz znow nie wymienial akumulatorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da radę - wazne,zeby napięcie ladowania bylo powyzej 14V pod obciążeniem...

A nominalny prąd altka z Punto bez klimy to 65A,podobnie jak tego altka z CC 1.1 ok.gif

A foty...coz,to nie moje,zapożyczylem je z forum zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da radę - wazne,zeby napięcie ladowania bylo powyzej 14V pod

> obciążeniem...

> A nominalny prąd altka z Punto bez klimy to 65A,podobnie jak tego

> altka z CC 1.1

> A foty...coz,to nie moje,zapożyczylem je z forum

dzieki za info z osprzetem elektrycznym i elektronicznym to ja jestem jeszcze w 19tym wieku . ale z ciekawosci skontaktuje sie z poprzednim włascicielem i go zapytam co tam wykombinowal zapewnial mnie ze wszystkie naprawy wykonywal w tym naszm pozal sie boze ASO i wcale bym sie nie gdby zapodali mu od uniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy kolo pasowe z altka CC/SC jest takie same jak w punto??

jest takie samo ok.gif,nawet pasek klinowy jest taki sam dla silnikow Fire 8V - sprawdzone w Eper

Wg kolegów z Centomanii,często zajmujących się swapami silników,altek z 1.1 SPI będzie pięknie pasował do 1.2 bez wspomagania,co zamierzam osobiście sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka z innego koncika, jak miałem punto I 75 elx to mi tez padł alternator ale całkowicie, naszczęsie miałem farta że nie padł w trasie tylko w mojej mieścinie i miałem blisko do chaty ( moja kobieta za kiere a ja sobie popchałem ze 2 km). Wymieniłem u znajomego elektryka za 450 zeta. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiesz może z jakiej wersji silnikowej UNO ,czy to nie ma znaczenia?

Cześć . Sory ,że tak pózno.

Alternator był od UNO 1,0, ale chyba wszystkie pasują. Ogłądałem ich mnóstwo i każdy sprzedawca twierdził ,że pasuje każdy od UNO. To było na giełdzie w Słomczynie. Naprawde - jest cacy. Polecam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest takie samo ,nawet pasek klinowy jest taki sam dla silnikow Fire

> 8V - sprawdzone w Eper

> Wg kolegów z Centomanii,często zajmujących się swapami silników,altek

> z 1.1 SPI będzie pięknie pasował do 1.2 bez wspomagania,co

> zamierzam osobiście sprawdzić...

na tej fotce z moim silikiem jesl silnik ze wspomaganiem, znaczy kolko jest od wspomagania i tez siakos sie dopasowalo nawet do 16v grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak jest w punto ale mysle ze podobnie jak >w cento, wiec

> przypatrz sie dobrze na fotke mojego altka i zobacz >co tam widac

> a lape bylo trzeba troche podszlifowac...

to jeszcze raz dla pewności - jakby bylo w Twoim 1.2 kolko takie jak jest w silnikach bez wspomy,to nie trzebaby było szlifować łapy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jeszcze raz dla pewności - jakby bylo w Twoim 1.2 kolko takie jak

> jest w silnikach bez wspomy,to nie trzebaby było szlifować łapy

> ?

jesli jest bez wspomagania wsio bedzie idealnie pasowalo, TU masz dowody co prawda w maluch ale chodzi o silnik a nie o samochod zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po usilnych próbach znalezienia czegoś używanego czy też regenerowanego w rozsądnych pieniądzach dałem sobie siana w poszukiwaniach. Wszędzie tylko Panie to wszyscy chcą a naj lepiej to 2szt na raz

Tak więc pojechałem do hurtowni i akurat mieli oryginał MM, w pudełku, kompletny. Obudowy jakieś inne widać , że solidniejsze?

Zamontowałem i chula aż miło ładowanko 14,34V z ociążeniem( światła mijania ,ogrew. szyby) 14,20V

a oto nóweczka

273318575-100_1192s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hał macz i gdzie ?

429zł w hurtowni ARIS (opole)z upustem dla sklepu.

Myślę ,że cena przystępna i stary sie ostał zlosnik.gif

zdaje się ,że siedzibę główną mają w Chorzowie

Z ciekawości spytałem o alternator do SC/S 1,1 - 100zł więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 429zł w hurtowni ARIS (opole)z upustem dla sklepu.

> Myślę ,że cena przystępna i stary sie ostał

> zdaje się ,że siedzibę główną mają w Chorzowie

> Z ciekawości spytałem o alternator do SC/S 1,1 - 100zł więcej

to ja juz wolę albo zamowić wysyłkowo w Redzie (350 PLN),oddać stary i mieć za 330 nowkę w Tarnowskich Gorach albo poczekać az będę w Lodzi i tam zakupić od CC za 340 hmm.gif

IMO przeplacileśa,le jakbyś miał jezdzić i szukać specjalnie to niewiele byś zyskał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja juz wolę albo zamowić wysyłkowo w Redzie (350 PLN),oddać stary

> i mieć za 330 nowkę w Tarnowskich Gorach albo poczekać az będę w

> Lodzi i tam zakupić od CC za 340

> IMO przeplacileśa,le jakbyś miał jezdzić i szukać specjalnie to

> niewiele byś zyskał.

A w Tarowskich Górach to ASO, czy jakiś warsztat, tak tanio sprzedaje??

Nówka "zafoliowany" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w Tarowskich Górach to ASO, czy jakiś warsztat, >tak tanio

> sprzedaje??

warsztat elektromechaniczny,na Radzionkowskiej ok.gif

> Nówka "zafoliowany" ??

tak,zafoliowany,prosto z pudła MM

Ze wzmocnioną obudową.

A regenerowany (ze zwrotem starego,spawana obudowa,nowe lozyska i szczotki,zakonserowany i wyczyszczony) 200 PLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.