Skocz do zawartości

[L] Gaz - za i przeciw


konradek

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys. zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie (kilkaset do przodu).

Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok

> gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys.

> zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych

> cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie

> (kilkaset do przodu).

> Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

przypuscmy ze robisz 20k km rocznie i na benzynce samochod srednio pali 8l a na gazie 10l plus wiadomo ze jeszcze troche benzyny. rocznie sam koszt benzyny wyjdzie okolo 7 tys. a na gazie 4-4.5 tys. czyli mniej wiecej jak zalozysz teraz instalke za 5 tys. to jej koszt zwroci sie mniej wiecej po 3 latach nalezalo by to tego jeszcze dodac koszty eksploatacji auta zwiazane z gazem ktorych przy benzynie nie ma. Jezeli poczekasz jeszcze rok i za paliwko wydasz (przeb.20k km rocznie) te okolo 2 tys. wiecej to wiadomo ze tansza instalka szybcie sie zwroci i sie bedzie przyjemnie tanio jezdzilo. IMO jezeli robisz te przyjete minimum i samochodow za czesto nie zmieniasz to zakladaj juz teraz, jak robisz male przebiegi to wogole sobie gazownia glowy nie zawracaj, ale oczywiscie zrobisz jak uwazasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok

> gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys.

> zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych

> cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie

> (kilkaset do przodu).

> Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

Najnowsza instalka (to juz chyba V generacja) jest super:) Niewiele wieksze spalanie i niewiele gorsze osiagi. W lanosie mam drugiej generacji i tez jestem zadowolony. W Aveo czekam, aż minie gwarancja bo koszty sa za duże. Musisz tylko policzyc czy faktycznie Ci sie to oplaca (ile km rocznie robisz). IMHO na gwarancji bym nie zakladal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO jezeli robisz te przyjete minimum

> i samochodow za czesto nie zmieniasz to zakladaj juz teraz, jak

> robisz male przebiegi to wogole sobie gazownia glowy nie

> zawracaj, ale oczywiscie zrobisz jak uwazasz.

Zastanawiam się nad założeniem teraz lub za rok - o ile nie będzie znacznej podwyżki LPG.

A z technicznego punktu widzenia? Zadzwoniłem do jednego ASO i mechanik powiedział: możemy założyć, ale osobiście odradzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadzwoniłem do jednego ASO i

> mechanik powiedział: możemy założyć, ale osobiście odradzam

Z technicznego punktu widzenia nie widze przeciwskazan, jezeli dobrze dobrana instalacja i dobrze zalozona... czemu tak powiedzial??? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z technicznego punktu widzenia nie widze przeciwskazan, jezeli dobrze

> dobrana instalacja i dobrze zalozona... czemu tak powiedzial???

Może:

a) nie umieją dobrze zamontować instalacji i nie chcą przez kolejne pół roku jej regulować,

b) wiedzą coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może:

> a) nie umieją dobrze zamontować instalacji i nie chcą przez kolejne

> pół roku jej regulować,

> b) wiedzą coś więcej.

Moze kolega zrobi jakis maly wywiad srodowiskowy hmm.gif ciekaw jestem czemu tak mowia hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok

> gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys.

> zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych

> cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie

> (kilkaset do przodu).

> Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

Gdybym zdecydował się na montaż w ASO - które ASO w Warszawie polecacie do montażu LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z technicznego punktu widzenia nie widze przeciwskazan, jezeli dobrze

> dobrana instalacja i dobrze zalozona... czemu tak powiedzial???

powiedział tak bo ma rację, ja zawsze (oprócz Evandy bo jeszcze na gwarancji i chca w GM 5500 za instalację IV gen.) pomykałem na gazie i wiem:

1. zawsze są jakies problemy bo to jest ingerencja w oryginalny układ

2. Gość u nas ma warsztat elektroniki samochodowej i mówi: "gdyby nie instalacje gazowe to bym musiał chyba zamknąć bo 80 % aut naprawia bo popsuły się od instalacji gazowej no i ma całkiem pokaźną stertę kompów benzyny uszkodzonych przez elektornikę gazu

oczywiście przyczyny są różne - źle założona, źle wyregulowana, nie serwisowana itd., pomimo tego ten elektronik mówi że nigdy w życiu by gazu nie założył bo przez 15 lat istnienia jego firmy zbyt dużo widział złego uczynionego przez gaz

3. czeste wymiany przewdów, świec i tłumików (woda i kwaśny odczyn)

4. jeżeli mieszanka jest zbyt uboga to zawory zrobia PAPA

5. znacznie wyższa temperatura głowicy (gaz spala się wolniej niż benzyna), co niekożystnie wpływa na uszczelniacze zaworowe i plastikowe pokrywy rozrządu (zaczynają sie odkształcać)

6. droższe przelądy

7. brak dobrych fachowców od gazu, a właściwie od jego elektronki

Mimo tych wszystkich niedogodności i tak założe gaz no cóż KASA choć czasem może sie okazać ze przy wadliwej instalacji możemy wydawać więcej niz na benzyne nie licząć nerwów, jednak to już pesymizm

Podsumowując gaz do kuchenek, a juz napewno nie powinien go instalować ktoś przejmujacy się bo zawał na bank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok

> gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys.

> zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych

> cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie

> (kilkaset do przodu).

> Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

Na gazie Laczkiem przekulałem ponad 44 kkm.

Jak ja montowałem we wrześniu 2005 to różnica w cenie między sekwencja w ASO a gdzieś poza nie była zbyt duża więc dylematu nie miałem(płaciłem za Fly sequenta 4600 a wtedy najtaniej można to było mieć za 4 tys.).

Na Twoim miejscu chyba bym poczekał do końca gwarancji, zwłaszcza że nie masz przekonania do jakości montażu w ASO.

"Mój" serwis generalnie jest do doopy ale akurat gaz mam założony wzorowo. Zero problemów (odpukać) auto chodzi jak złoto i oby tak dalej.

Co do uwag kolegi Arczibaldiego to oczywiście gaz zawsze jest ingerencją w coś gotowego ale sekwencje akurat w elektronice auta nie mieszają, biorą dane z kompa benzynowego, więc z założenia są mniej inwazyjne.

Ja w każdym razie uwag nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na gazie Laczkiem przekulałem ponad 44 kkm.

> Jak ja montowałem we wrześniu 2005 to różnica w cenie między

> sekwencja w ASO a gdzieś poza nie była zbyt duża więc dylematu

> nie miałem(płaciłem za Fly sequenta 4600 a wtedy najtaniej można

> to było mieć za 4 tys.).

> Na Twoim miejscu chyba bym poczekał do końca gwarancji, zwłaszcza że

> nie masz przekonania do jakości montażu w ASO.

> "Mój" serwis generalnie jest do doopy ale akurat gaz mam założony

> wzorowo. Zero problemów (odpukać) auto chodzi jak złoto i oby

> tak dalej.

> Co do uwag kolegi Arczibaldiego to oczywiście gaz zawsze jest

> ingerencją w coś gotowego ale sekwencje akurat w elektronice

> auta nie mieszają, biorą dane z kompa benzynowego, więc z

> założenia są mniej inwazyjne.

Racja bierze z kompa benzyny ale tylko po to aby podać mu odpowiedni fałszywy sygnał o działających wtryskach i tu czesto pojawia sie problem prędkości analizy przez kopm gazu sygnałów i odpowiedniej emulacji sygnału wtrysku owszem można to teoretycznie dostosowac do konkretnego silnika jednak wiedza gaziaży o elektronice gazu jest znikoma ale nic dziwnego jak na szkoleniach tylko się popija

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok

> gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys.

> zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych

> cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie

> (kilkaset do przodu).

> Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

zajrzyj tutaj a znajdziesz cos posredniego cenowo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> abexim teraz montuje tylko te droższe instalacje (wg informacji z

> serwisu - wcześniej czytałem już Twojego posta)

bede w czwartek tam ubezpieczal samochod na nastepny rok to zapytam znajomego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bede w czwartek tam ubezpieczal samochod na nastepny rok to zapytam

> znajomego

porównywałeś ubezpieczenia oferowane u dilerów z innymi dostepnymi on-line np. poprzez mbank albo benefia24 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> porównywałeś ubezpieczenia oferowane u dilerów z innymi dostepnymi

> on-line np. poprzez mbank albo benefia24 ?

porownywalem i dlatego jade do abeximu bo tam maja benefie, pzu, warte i chyba alianz i cos mamy z kolega pokombinowac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> porownywalem i dlatego jade do abeximu bo tam maja benefie, pzu,

> warte i chyba alianz i cos mamy z kolega pokombinowac

pochwal się kosztami, to innym, w tym mi, będzie łatwiej ... już niedługo trza będzie znów wykupić ubezpiecznie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopiero w czwartek powiem cos wiecej

> zrobimy zestawienie i porownamy

ja mam czas zdaje się do 25.08 smile.gif

w Hestii albo Benefii on-line wyszło mi coś kole 1300zł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam czas zdaje się do 25.08

> w Hestii albo Benefii on-line wyszło mi coś kole 1300zł ...

ja do 24.08 muszę, a nie wychodzi taniej jak w pakiecie w salonie hmm.gif i jak to ma się do zniżek hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja do 24.08 muszę, a nie wychodzi taniej jak w pakiecie w salonie i

> jak to ma się do zniżek

muszę porównać z tym co dają w salonie

mam full znizek

jakby było niewiele wiecej niż te 1300, to brałbym też w salonie - potem chyba lepiej z ewentualną likwidacją szkody hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> muszę porównać z tym co dają w salonie

> mam full znizek

> jakby było niewiele wiecej niż te 1300, to brałbym też w salonie -

> potem chyba lepiej z ewentualną likwidacją szkody

Sprawdźcie jeszcze allianzdirect (net - tam wyszło mi najtańsze ubezpieczenie poprzedniego samochodu) oraz motobank (m. in. CH Reduta i Galeria Mokotów - mają korzystny pakiet Hestii - tam ubezpieczyłem teraz samochód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedział tak bo ma rację, ja zawsze (oprócz Evandy bo jeszcze na

> gwarancji i chca w GM 5500 za instalację IV gen.) pomykałem na

> gazie i wiem:

> 1. zawsze są jakies problemy bo to jest ingerencja w oryginalny układ

> 2. Gość u nas ma warsztat elektroniki samochodowej i mówi: "gdyby nie

> instalacje gazowe to bym musiał chyba zamknąć bo 80 % aut

> naprawia bo popsuły się od instalacji gazowej no i ma całkiem

> pokaźną stertę kompów benzyny uszkodzonych przez elektornikę

> gazu

> oczywiście przyczyny są różne - źle założona, źle wyregulowana, nie

> serwisowana itd., pomimo tego ten elektronik mówi że nigdy w

> życiu by gazu nie założył bo przez 15 lat istnienia jego firmy

> zbyt dużo widział złego uczynionego przez gaz

> 3. czeste wymiany przewdów, świec i tłumików (woda i kwaśny odczyn)

> 4. jeżeli mieszanka jest zbyt uboga to zawory zrobia PAPA

> 5. znacznie wyższa temperatura głowicy (gaz spala się wolniej niż

> benzyna), co niekożystnie wpływa na uszczelniacze zaworowe i

> plastikowe pokrywy rozrządu (zaczynają sie odkształcać)

Kiedyś czytałem książkę na temat instalacji gazowych z wydawnictwa WKiŁ i autor twierdził że z fizycznego punktu widzenia temperatury spalania gazu i benzyny są praktycznie identyczne - natomiast popularne przekonanie o wyższej temperaturze spalania gazu wynika z tego że zazwyczaj montuje się kiepskie instalacje (II generacji) w których z przy niepoprawnym składzie mieszanki (zbyt uboga) temperatura spalania jest rzeczywiście wyższa...

> 6. droższe przelądy

> 7. brak dobrych fachowców od gazu, a właściwie od jego elektronki

> Mimo tych wszystkich niedogodności i tak założe gaz no cóż KASA choć

> czasem może sie okazać ze przy wadliwej instalacji możemy

> wydawać więcej niz na benzyne nie licząć nerwów, jednak to już

> pesymizm

> Podsumowując gaz do kuchenek, a juz napewno nie powinien go

> instalować ktoś przejmujacy się bo zawał na bank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Kiedyś czytałem książkę na temat instalacji gazowych z >wydawnictwa WKiŁ i autor twierdził że z fizycznego punktu >widzenia temperatury spalania gazu i benzyny są praktycznie >identyczne - natomiast popularne przekonanie o wyższej >temperaturze spalania gazu wynika z tego że zazwyczaj >montuje >się kiepskie instalacje (II generacji) w których z przy >niepoprawnym składzie mieszanki (zbyt uboga) temperatura >spalania jest rzeczywiście wyższa...

No to słaba ksiażka była bo gaz zawsze spala się wolniej (wystarczy zmieżyć temp. spalin - nawet na sekwencji, chyba kolego sławoj mierzył) i zawsze w silniku będzie wyższa temp. na gazie, jedyną zaletą gazu jest to, że ma wyższą liczbę oktanową od PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to słaba ksiażka była bo gaz zawsze spala się wolniej (wystarczy

> zmieżyć temp. spalin - nawet na sekwencji, chyba kolego sławoj

> mierzył) i zawsze w silniku będzie wyższa temp. na gazie, jedyną

> zaletą gazu jest to, że ma wyższą liczbę oktanową od PB

Są także inne np. to że nie rozpuszcza oleju silnikowego jak to się dzieje na benzynie przy włączonym ssaniu (silnik pracuje wtedy jak gdyby bez oleju na sucho) - efekt można trochę złagodzić stosując oleje hydrosyntetyczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja bierze z kompa benzyny ale tylko po to aby podać mu odpowiedni

> fałszywy sygnał o działających wtryskach

Nie tylko po to - a wręcz przede wszystkim po to aby wykorzystać sygnały sterujące wtryskiwaczami do sterowania wtryskiwaczami gazowymi.... (mam na myśli instalacje IV generacji oczywiście)

> i tu czesto pojawia sie

> problem prędkości analizy przez kopm gazu sygnałów i

> odpowiedniej emulacji sygnału wtrysku owszem można to

> teoretycznie dostosowac do konkretnego silnika jednak wiedza

> gaziaży o elektronice gazu jest znikoma ale nic dziwnego jak na

> szkoleniach tylko się popija

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>> abexim teraz montuje tylko te droższe instalacje (wg informacji z

>>> serwisu - wcześniej czytałem już Twojego posta)

> bede w czwartek tam ubezpieczal samochod na nastepny rok to zapytam

> znajomego

masz może jakieś ciekawe informacje?

należy cytować więcej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz może jakieś ciekawe informacje?

dzwoniłem do ASO - w Hestii przy full zniżkach mają ubepieczenie za 1670zł

poprzez mBank ubepzieczyłem w Hestii za 1240zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy cytować cały post ;-)

nauczka dla mnie na przyszłość

JA:

abexim teraz montuje tylko te droższe instalacje (wg informacji z

serwisu - wcześniej czytałem już Twojego posta)

KONDZIEK:

bede w czwartek tam ubezpieczal samochod na nastepny rok to zapytam

znajomego

masz może jakieś ciekawe informacje na temat instalacji ?

pozdrawiam

btw ubezpieczeń - w moim przypadku najtańsza była Hestia przez motobank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> montuja brc sequent 24 za 3600pln

> dzwon i pytaj

> u mojego brata w lacetti 1,6 maja jakis problem z wyregulowaniem

> instalacji,

> opisze to jak auto bedzie juz w pelni sprawne na gazie

dotychczas w Lacetti montowali droższą BRC Sequent hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem bo sam mam fly squent

> ta instalacja to poprostu bajka - jak na benzynie i zero problemow

> jak na razie po prawie 20 tys km

oraz do RWCIK(a propo brata i 1,6)

piszcie dokladniej co sie dzialo...

tez mam brcflysequent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oraz do RWCIK(a propo brata i 1,6)

> piszcie dokladniej co sie dzialo...

> tez mam brcflysequent

u mnie w brc fly sequent nic sie nie dzieje i nic sie nie dzialo

u brata jest brc sequent 24, samochod ma miesiac czasu i nie moga wyregulowac instalacji

ja na 95% znam przyczyne a wlasciwie 2 albo 3 alternatywne przyczyny ale panowie w ASO wiedza lepiej

i nie reaguja na nasze sugestie - wola sie programem bawic tydzien czasu niz "ubrudzic" sobie rece w nowym aucie sciana.gif

jak bedzie juz wszystko prawidlowo zestrojone to opisze cala ta sytuacje ktora nas spotkala angryfire.gif

widze ze brat juz opisal poczesci swoja przygode z instalacja gazowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomylka to ty odpowaidales w poscie

Ja tu tylko szpieguję z racji pełnionej funkcji zlosnik.gif

A wiem tyle, że kiedyś do Lacetti była monotwana sporo droższa BRC seguent, a teraz widzę montują tańszą sequent 24, co jak widać nie wychodzi na dobre

Choć moze się okazać, ze to nie wina złego doboru instalki, a wina niekompetencji montażystów smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Choć moze się okazać, ze to nie wina złego doboru instalki, a wina

> niekompetencji montażystów

no raczej wina niekompetencji montazystow ... brak mi slow

nie slyszalem jeszcze zlego slowa na temat tej instalacji

mam instrukcje obslugi od tego reduktora no i na stronie czakaramu jest potwierdzenie

jak powinien byc zamontowany ten reduktor - oni nadal swoje, ze jest dobrze angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aveo, którym pomykam jest gaz BRC od nowości. Jeśli chodzi o eksploatację to super, nie czuć kiedy się przełącza i chodzi idealnie zarówno na gazie jak i na noPb. Narazie 2 latka i nastukane 30 tys i świece i kable fabryczne jeszcze - zero strzałów.

Średnie spalanie (wyliczone przez te 30 tys. km) to niecały 0,97 l. benzyny i 9,23 LPG. Z czego 30 % trasa 70 % miasto Łódź. Styl jazdy raczej spokojny, ale bez przesadyzmu.

Wada to brak bagażnika - woże tam koło i juz się wiecej nic nie miesci no i spalanie - szczerze mowiąc to lliczyłem na mnijesze.

Ale przy obecnej cenie gazu i tak się opłaca. Tak jak pisałem wcześniej zero problemów spowodowanych przez LPG. Zresztą myślę, że większość problemów się robi wtedy jak ktos montuje gaz za 1200 zł i każe ustawić tak aby palił jak najmniej... wtedy lecą uszczelki pod głowicą, strzały gazu itp. Przy sekwencji to się jeszcze nie spotkałem z kims kto narzeka. Zresztą najwięcej przeciwników gazu jest takich co go nawet nigdy nie mieli, jak już ktoś ma gaz to raczej w następnych autkach też montuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> Zastanawiam się nad montażem LPG w moim samochodzie. Mam jeszcze rok

> gwarancji. Mogę zamontować instalację BRC teraz za prawie 5 tys.

> zł lub za rok inną za ok. 2,5 tys. zł. Kosztowo przy obecnych

> cenach paliw instalacja BRC mogłaby być opłacalna dla mnie

> (kilkaset do przodu).

> Wasze za i przeciw za montażem teraz, za rok lub w ogóle.

Wrócę do tematu:

1. Za kilka miesięcy kończy mi się gwarancja, chyba założę gaz - zastanawiam się tylko jaki - BRC Fly Sequent (np. w Czakramie, nie w ASO) czy np. Stag 300 (tylko gdzie?)

Czy macie jakieś opinie na ten temat?

2. Zużycie paliwa to zużycie benzyny + 15/20% + 0,5-1l benzyny na 100 km na rozruch.

W zależności od relacji cen benzyna gaz (4,00-4,40 a 2,00-2,30) zysk na 1000 km to 70-130 zł - średnio 100 zł

Jakie dodatkowe koszty muszę uwzględnić w kalkulacji?

- przegląd rejestracyjny + 60 zł?

- przeglądy gazowe (materiały, robocizna - ile)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrócę do tematu:

IMO na instalacji nei ma co oszczedzac. Lepiej dolozyc pare stowek niz oszczedzac. Co do kosztow to ja na gazie w lanosie przejechalem ponad 30.ooo km i nie dzieje sie absolutnie nic. Nawet regulacja nei potrzebna. Doliczasz koszt przegladu, czestrza wymiane swiec i kabli WN. I zuzycie oleju moze wzrosnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO na instalacji nei ma co oszczedzac. Lepiej dolozyc pare stowek

> niz oszczedzac. Co do kosztow to ja na gazie w lanosie

> przejechalem ponad 30.ooo km i nie dzieje sie absolutnie nic.

> Nawet regulacja nei potrzebna. Doliczasz koszt przegladu,

> czestrza wymiane swiec i kabli WN. I zuzycie oleju moze

> wzrosnac.

Zgoda, że nie ma co oszczędzać tylko, że tańszy Stag 300 (tylko 300) jest znacznie lepszy od BRC - dlaczego?:

1. znacznie mniejsza liczba relkamacji sterownika - kumpel zakałda jedno i drugie

2. jest szybszy i bardziej daje sie skalibrować do kazdego auta - nawety z turbo

3. nie ukrywają oprogramowania - masz ochotę to kupujesz kabelek za 30 zł, pobierasz program z ich strony i ustawiasz lub kontrolujesz co chcesz

4. momentalnie reagują na rozpoznane przez serwisy błędy, umieszczając aktualizacje oprogramowania na swojej stronie

5. i to jest najważniejsze - ma korekcję mieszanki w zależności od temperatury gazu w fazie lotnej, a BRC nie ma dlatego w niektórych autach szarpie z rana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda, że nie ma co oszczędzać tylko, że tańszy Stag 300 (tylko 300)

> jest znacznie lepszy od BRC - dlaczego?:

A do Chevroleta sie nadaje? Z tego co pamietam to BRC ma oficjalna zgode. Niby po gwarancji wiec mozna zakladac co sie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do Chevroleta sie nadaje? Z tego co pamietam to BRC ma oficjalna

> zgode. Niby po gwarancji wiec mozna zakladac co sie chce.

a co znaczy zgodę?, serwisy opla i chevroleta dogadały się z BRC i na gwarancji montuję BRC za 5000 screwy.gif, podczas gdy inna firma zamontuje za 2700-3000 zł, no ale gwarancja

STAG 300 w Chevich działa idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co znaczy zgodę?, serwisy opla i chevroleta dogadały się z BRC i na

> gwarancji montuję BRC za 5000 , podczas gdy inna firma

> zamontuje za 2700-3000 zł, no ale gwarancja

Nie przeprowadzali zadnych testow spineyes.gif Fakt cena z kosmosu.

> STAG 300 w Chevich działa idealnie

A to jest pelna sekwencja? I jeszcze jedno pytanie. Na jakiej zasadzie dziala wspolpraca z ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda, że nie ma co oszczędzać tylko, że tańszy Stag 300 (tylko 300)

> jest znacznie lepszy od BRC - dlaczego?:

> 1. znacznie mniejsza liczba relkamacji sterownika - kumpel zakałda

> jedno i drugie

> 2. jest szybszy i bardziej daje sie skalibrować do kazdego auta -

> nawety z turbo

> 3. nie ukrywają oprogramowania - masz ochotę to kupujesz kabelek za

> 30 zł, pobierasz program z ich strony i ustawiasz lub

> kontrolujesz co chcesz

> 4. momentalnie reagują na rozpoznane przez serwisy błędy,

> umieszczając aktualizacje oprogramowania na swojej stronie

> 5. i to jest najważniejsze - ma korekcję mieszanki w zależności od

> temperatury gazu w fazie lotnej, a BRC nie ma dlatego w

> niektórych autach szarpie z rana

zgodze sie z Toba calkowicie ale pod warunkiem ze stag 300 porownasz z sequent 24 a nie z fly sequnet smile.gif

to sa dwie zupelnie inne instalacje a wspolny maja tylko i wylacznie reduktor

ja mam juz 30tys km na gazie a newposen ma 2x tyle i obaj smialo mozemy powiedziec ze sa to instalacje nie wymagajace ingerencji w oprogramowanie

a objawy o ktorych piszesz w punkcie 5 nie wystepuja biglaugh.gif

nawet nie ma ubytkow oleju i plynu chlodniczego tak jak wspominal wujek wyzej

z dodatkowych kosztow to przy kazdej wymianie oleju trzeba wymienic swiece /~40pln/, filtr powietrza /~35pln/, wklad filtra fazy lotnej a co 30 tys filtr elektrozaworu gazowego /~60pln/

no i do tego wszystkiego regulacja /50-70pln/ i coroczny przeglad +60pln

posumowujac to co 15tys km do podstawowego przegladu trzeba doliczyc ~230pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.