Skocz do zawartości

[L] Gaz - za i przeciw


konradek

Rekomendowane odpowiedzi

[image]http://forum.autokacik.pl/files/280337446-stag4.JPG>> A to jest pelna sekwencja? I jeszcze jedno pytanie. Na jakiej

> zasadzie dziala wspolpraca z ECU?

1. pełna, najpełniejsza

2. komp gazu pobiera sygnał wtrysków benzyny wysyłany przez ECU i mnoży je przez zaprogramowane wartości co by mapy benzyny i gazu się pokrywały, poza tym komp gazowy w Stagu 300 mierzy: ciśnienie w kolektorze, ciśnienie gazu, temperaturę płynu i temperaturę gazu w fazie lotnej, podłączony jest jeszcze go sondy lambda ale tylko da celów diagnostycznych - ustawienia pokrywania się map benzyny i gazu, po ustawieniu korekcji map możemy sondę odłączyć i będzie ok jednak nikt tego nie robi...

tak wygląda pierwsze okno programu (oczywiście brak łączności ze sterownikiem więc pokazuje dziwne wartości):

280337446-stag.JPG

2.

280337446-stag2.JPG

3.

280337446-stag3.JPG

4.

280337446-stag4.JPG

5.

280337446-stag5.jpg

post-28825-14352490826467_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne smile.gif tylko po co laikowi takie zabawki, ma jeździć i tyle. Mi zamontowali i jeździ bez uwag ile fabryka dała.

Dla mnie najlepsza recenzja instalki jaką mam jest fakt, że nawet nie wiem gdzie jaki filtr jest zlosnik.gif Tylko reduktor i wtryskiwacze potrafiłbym pokazać grinser006.gif

Tankuje i wio kompletnie bezobsługowa. Koszt przeglądów jak teraz będę robił poza ASO jak dla mnie pomijalny.

O Stagu sie nie wypowiem bo wiem tylko tyle że istnieje wink.gif ale fly sequenta polecam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kto to robi - dostali dobrą cene i już, jeśli w oplu powiesz, że

> chcesz Staga 300 to też zamiontują za 5000 pod warunkiemże

> elektryk będzie umiał i się podejmie

ile Ciebie kosztowało zamontowanie Staga (pewnie w Zamościu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda, że nie ma co oszczędzać tylko, ...

Kupic diesla. Brak dodatkowych przeglądów. Większy bagażnik, Tańsze od benzyny paliwo i mniejsze spalanie. Większa frajda z jazdy. Mniejsza utrata wartości samochodu. Brak problemów z zaworami, głowicą, kablami WN, itp. Zniżki w ubezpieczalniach na diesla (AC). Słowem same plusy. hehe.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupic diesla. Brak dodatkowych przeglądów. Większy bagażnik, Tańsze

> od benzyny paliwo i mniejsze spalanie. Większa frajda z jazdy.

> Mniejsza utrata wartości samochodu. Brak problemów z zaworami,

> głowicą, kablami WN, itp. Zniżki w ubezpieczalniach na diesla

> (AC). Słowem same plusy.

Optymista z kolegi, szczególnie w przypadku nowych klekotów gdzie problem goni problem, dobre i trwałe klekoty skończyły sie na TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie po co?!!!!

> a autokącik po co, DO ZABAWY OCZYWIŚCIE

Można się interesować autami i motoryzacją i nie wnikać w mechanikę zlosnik.gif Dla mnie auto ma jeździć i to dobrze jeździć, reszta jest milczeniem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupic diesla. Brak dodatkowych przeglądów. Większy bagażnik, Tańsze

> od benzyny paliwo i mniejsze spalanie. Większa frajda z jazdy.

> Mniejsza utrata wartości samochodu. Brak problemów z zaworami,

> głowicą, kablami WN, itp. Słowem same plusy.

Jakby zestawić kącikowe diesle z kącikowymi kuchenkami to Twój post brzmi jak dobry dowcip ewentualnie jako mała prowokacja zlosnik.gif

Moja kuchenka w serwisie 3 tyg. nie musiała stać zlosnik.gif a co do frajdy z jazdy możemy podyskutować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [image]http://forum.autokacik.pl/files/280337446-stag4.JPG

> 1. pełna, najpełniejsza

> 2. komp gazu pobiera sygnał wtrysków benzyny wysyłany przez ECU i

> mnoży je przez zaprogramowane wartości co by mapy benzyny i gazu

> się pokrywały, poza tym komp gazowy w Stagu 300 mierzy:

> ciśnienie w kolektorze, ciśnienie gazu, temperaturę płynu i

> temperaturę gazu w fazie lotnej, podłączony jest jeszcze go

> sondy lambda ale tylko da celów diagnostycznych - ustawienia

> pokrywania się map benzyny i gazu, po ustawieniu korekcji map

> możemy sondę odłączyć i będzie ok jednak nikt tego nie robi...

> tak wygląda pierwsze okno programu (oczywiście brak łączności ze

> sterownikiem więc pokazuje dziwne wartości):

> 2.

> 3.

> 4.

> 5.

Czyli wszytsko jasne. Myslalem, ze musi byc jakas ingerencja w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupic diesla. Brak dodatkowych przeglądów. Większy bagażnik, Tańsze

> od benzyny paliwo i mniejsze spalanie. Większa frajda z jazdy.

> Mniejsza utrata wartości samochodu. Brak problemów z zaworami,

> głowicą, kablami WN, itp. Zniżki w ubezpieczalniach na diesla

> (AC). Słowem same plusy.

Diesel to zlo hehe.gif A na podstawie opisow kolegow na pewno bym sie nei zdecydowal. Poza tym nowe diesele wcale nei sa takei oszczedne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby zestawić kącikowe diesle z kącikowymi kuchenkami to Twój post

> brzmi jak dobry dowcip ewentualnie jako mała prowokacja

> Moja kuchenka w serwisie 3 tyg. nie musiała stać a co do frajdy z

> jazdy możemy podyskutować

To miała byc dowcipna prowokacja. Sorki jak komuś na odcisk nadepnąłem. 20.GIF Jak widzisz przezornie ominąłem temat serwisu. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja myślę, ze pomimo złego startu później będzie w miarę, najwyżej

> na CNG przerobisz

Tak myślałem co by póżniej (znaczy po gwarancji) hybrydy nie zrobic. Już nawet mam silnik od pralki automatycznej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz zaraz poważnie mówiłem klekota na CNG (gaz ziemny) można

> przerobić i nawet sterownik STAG 300 wystarczy - tylko gdzie tą

> butlę dać może na dach

Na dachu nie da rady bo wożę tam drabiny hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupic diesla. Brak dodatkowych przeglądów. Większy bagażnik, Tańsze

> od benzyny paliwo i mniejsze spalanie. Większa frajda z jazdy.

> Mniejsza utrata wartości samochodu. Brak problemów z zaworami,

> głowicą, kablami WN, itp. Zniżki w ubezpieczalniach na diesla

> (AC). Słowem same plusy.

Co - wtopiłeś kasę w gnojowóz i nie chcesz być sam z tym problemem ??

Żenada !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnię informacje o cenach:

STAG 300 (różne warsztaty

instalacja 2400-2600

przeglądy co 10-15 tys. km - 80-120 zł

BRC Sequent 24 - Czakram

instalacja 2900

przeglądy co 15 tys. km - 50-150 zł

BRC Fly Sequent - Czakram

instalacja 4400

Chyba jednak zdecyduję się na Staga - muszę tylko znaleźć dobry warsztat. Słyszeliście o jakimś dobrym w okolicach Warszawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BRC Sequent 24 - Czakram

> instalacja 2900

> przeglądy co 15 tys. km - 50-150 zł

> BRC Fly Sequent - Czakram

> instalacja 4400

Witam wszystkich (przyłączę się do wątku),

Zostanę niebawem posiadaczem Lacetti 1.6 Kombi. Ze względu na gwarancje jestem zmuszony do założenia instalacji LPG w ASO.

Proponują w/w modele BRC (sequent 24 - 3700, Fly - 4800).

Czy warto dopłacać ten 1000 za Fly? Jakie sa różnice w tych instalacjach?

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim różnica miedzy tymi instalacjami to wtryski gazu we 24 sa włoskie 9pracuja głośniej i ponoć sa bardziej awaryjne)a we fly sa japońskie (pracuja ciszej i ponoc bezawaryjne -ja przynajmniej przejechalem na nich 70kkm). Pewnie jeszcze jakies roznice w sterowniku ale to juz pytanie do znawacow. o ile pamietam ta inastalacja 24 była dedykowana do samochodow z moca do 80KM a ta flay do wiekszej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedewszystkim różnica miedzy tymi instalacjami to wtryski gazu we

> 24 sa włoskie 9pracuja głośniej i ponoć sa bardziej awaryjne)a

> we fly sa japońskie (pracuja ciszej i ponoc bezawaryjne -ja

> przynajmniej przejechalem na nich 70kkm). Pewnie jeszcze jakies

> roznice w sterowniku ale to juz pytanie do znawacow. o ile

> pamietam ta inastalacja 24 była dedykowana do samochodow z moca

> do 80KM a ta flay do wiekszej mocy.

wg faceta z Czakramu 24 jest wystarczające - wszystko i tak zależy od jakości montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie do Archibaldi:

1. Zamontowałeś Stag 300 przed końcem gwarancji - nie masz problemu z ASO?

2. Jak wygląda panel sterujący gazu - prośba o foto? Czy wskaźnik poziomu gazu jest wyłącznie na tym panelu, czy jest również podpięty do wskaźnika poziomu paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do Archibaldi:

> 1. Zamontowałeś Stag 300 przed końcem gwarancji - nie masz problemu z

> ASO?

mam ich w d... muszą udowodnić że dana usterka jest przez gaz, wystarczy poprosić na piśmie i miękną

> 2. Jak wygląda panel sterujący gazu - prośba o foto? Czy wskaźnik

jest tylko cztery diody na małym kwadraciku z przyciskiem

a niby jak można dodłaczyć pod wskaźnik benzyny - to nie jest możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam ich w d... muszą udowodnić że dana usterka jest przez gaz,

> wystarczy poprosić na piśmie i miękną

> jest tylko cztery diody na małym kwadraciku z przyciskiem

> a niby jak można dodłaczyć pod wskaźnik benzyny - to nie jest możliwe

u kolegi w Lanosie jakoś to działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może jakoś prototyp

> ja wcale nie zwracam uwagi n aten wskaźnik

> po prostu kasuje przy tankowaniu pierwczy licznik dziennego przebiegu

> (mam dwa) i już wiem że przejadę 300 km

nie był to prototyp - chyba elpigaz z fabryczną homologacją

ja tez w lanosie używałem wyłącznie licznika przebiegu dziennego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam ich w d... muszą udowodnić że dana usterka jest przez gaz,

> wystarczy poprosić na piśmie i miękną

Twardo.

Ale czy tak ładnie całą winę zrzucać na kogoś hmm.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak....wiem...wiem....wkładam kij w mrowisko.

Ale tak sobie ostatnio wyliczyłem:

Za 200 zł przejadę 600 km (liczone za litr benzyny 4,15 - tak ostatnio kupowałem przy Tesco) co daje 34 zł/100 km.

Gdybym miał gaz to średnie spalanie 10l/100km (co przy cenie gazu u mnie 2,3 zł/l daje 23 zł) plus conajmniej litr PB na rozpałki czyli ok. 27 zł/ 100 km

A więc różnica (oszczędność) to ok. 7 zł/100 km (70 zł/1000 km). A więc przeciętna instalacja LPG (za ok. 3000 zł.....a w ASO i 4800 zł) zwróci się po przejechaniu minimum 42 000 lub nawet po 68 000 km.

W zimie te wyliczenia są jeszcze mniej korzystne. Przy gazie mamy jeszcze dodatkowe koszty (przeglądy) oraz możliwość "potencjalnych problemów". Jak na razie wszystkie te argumenty powstrzymują mnie przed montażem instalki.

Żeby nie było że jestem takim antygazownikiem to powiem że 2 poprzednie auta były gazowane. Ale wtedy to litr gazu stanowił niewiele ponad 1/3 ceny litra benzyny (co rzeczywiście dwało prawie 50% oszczędności). Teraz to litr gazu przekracza 1/2 ceny litra PB i jakby nie liczyć to osczędności wynoszą najwyżej 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc różnica (oszczędność) to ok. 7 zł/100 km (70 zł/1000 km). A

> więc przeciętna instalacja LPG (za ok. 3000 zł.....a w ASO i

> 4800 zł) zwróci się po przejechaniu minimum 42 000 lub nawet po

> 68 000 km.

Jeżdżąc mało (15kkm rocznie) wszelkie gazy i diesle są nieopłacalne.

Dlatego ja nawet nie zastanawiam się i jeżdżę na benzynie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zimie te wyliczenia są jeszcze mniej korzystne.

Ale latem gaz zdecydowanie wypada lepiej

Policz opłacalność przy cenie benzyny 4,50 i gazu 2,00.

Koszt 100 km benzyna - 38 zł, gaz 25zł

Jak ktoś dużo jeździ to LPG sie opłaca - najgorzej jak ktoś jeździ średnio (tak jak ja) - 20-25 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżąc mało (15kkm rocznie) wszelkie gazy i diesle są nieopłacalne.

> Dlatego ja nawet nie zastanawiam się i jeżdżę na benzynie

Ja też jeżdżę na benzynie, gazu raczej nigdy nie założę - przebiegi okolo 15 kkm, ale następne cudo jakie kupie to już klekota. Ostatnio miałem okazję zrobić 600km zapakowanym po dach towarowym caddy 1,9 105KM, osiągi laczkiem czy nawet pozyczaną od ojca astrą 1.6 moge zapomnieć o tym wszystkim wszelkie wyprzedzania na 5 biegu bez żadnych redukcji i obaw czy się zmieszcze w końcu 250Nm momentu w niskim zakresie, tamtymi dwoma starować musiałbym z 3 a tu zero redukcji tylko gaz w podłoge i mam juz 160 na liczniku. A spalanie miodzio cała trasa 5,5 l/100km laczek i astra min. 2 litry PB więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też jeżdżę na benzynie, gazu raczej nigdy nie założę - przebiegi

> okolo 15 kkm, ale następne cudo jakie kupie to już klekota.

> Ostatnio miałem okazję zrobić 600km zapakowanym po dach

> towarowym caddy 1,9 105KM, osiągi laczkiem czy nawet pozyczaną

> od ojca astrą 1.6 moge zapomnieć o tym wszystkim wszelkie

> wyprzedzania na 5 biegu bez żadnych redukcji i obaw czy się

> zmieszcze w końcu 250Nm momentu w niskim zakresie, tamtymi dwoma

> starować musiałbym z 3 a tu zero redukcji tylko gaz w podłoge i

> mam juz 160 na liczniku. A spalanie miodzio cała trasa 5,5

> l/100km laczek i astra min. 2 litry PB więcej.

I co z tego że mniej spali, jak jeżdżąc 15kkm rocznie, nigdy nnie zwróci się koszt zakupu w wyniku oszczędności na paliwie.

A jak już porównujemy 1,9 diesel turbo, to porównujmy do 1,9 benzyny turbo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje Szewooo Nubira III 1.8 16V jezdzi teraz z gazikiem STAG-300. przejechalem tylko 3000km ale na razie jest bez zarzutu.

w miescie spala teraz jakies 12.-12.5l/100km

na trasie no to juz roznie ;-) 10-12l/100km

moja kobieta potrafi zjesc nawet ciut ponizej 9l na trasie, ale mi to jakos nie wychodzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje Szewooo Nubira III 1.8 16V jezdzi teraz z gazikiem STAG-300.

> przejechalem tylko 3000km ale na razie jest bez zarzutu.

> w miescie spala teraz jakies 12.-12.5l/100km

> na trasie no to juz roznie ;-) 10-12l/100km

> moja kobieta potrafi zjesc nawet ciut ponizej 9l na trasie, ale mi to

> jakos nie wychodzi ;-)

Gdzie zakładałeś instalację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Chyba zdecyduję się na zakład BlueLPG z Legionowa. Ma pozytywne

> opinie w internecie i jest tani: 2000 zł za Staga-300.

> Chyba że ktoś słyszał negatywną opinię o tym zakładzie?

Znajomy ostatnio montował do Clio ... wysżło ostatecznie jakieś 2300 .. i chyba właśnie tam - jest zadowolony/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Chyba zdecyduję się na zakład BlueLPG z Legionowa. Ma pozytywne

> opinie w internecie i jest tani: 2000 zł za Staga-300.

> Chyba że ktoś słyszał negatywną opinię o tym zakładzie?

Jak na razie jestem zadowolony z montażu gazu w tym zakładzie. Mam nadzieję, że po następnych tysiącach km również.

No i największa zaleta LPG - koszt paliwa po przejechaniu 1000 km niższy o 130 zł (przy założeniu ceny lpg po jakiej tankowałem i najniższej ceny benzyny jaką widziałem - średnio 2,28 v 4,25)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.