Set Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > "zdarzaja sie problemy z wykonczeniem" > oj tak, Fiatowi do VW jeszcze troche brakuje oj, pozwolę sobie miec inne zdanie na temat wykończenia VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > oj, pozwolę sobie miec inne zdanie na temat wykończenia VW Passat zaczął trzeszczeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Passat zaczął trzeszczeć? też i łuszczą się klawisze od szyb i siadło ponownie samopoziomowanie, a tak to zayebista furka swietnie przyśpiesza, elastyczny silnik, tylko sprzęgło grzechoce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > też i łuszczą się klawisze od szyb W niespełna rocznym A4 też łomoty i trzaski - ale przynajmniej nic się nie łuszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > W niespełna rocznym A4 też łomoty i trzaski - ale przynajmniej nic > się nie łuszczy. czyli to standard mój ma 10 miesięcy i 36 kkm nalotu, szczęśliwie bez dyskusji wszystko jest wymieniane,ale zaskoczony byłem,ze oszczędzają tak na plastikach ze nie barwią ich w masie tylko nakładają warstwę czegoś co złazi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > oj, pozwolę sobie miec inne zdanie na temat wykończenia VW to postaw flote Fiatow i VW, a potem wezmiemy kajety i pospisujemy, co w ktorym jest zle spasowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 Ooooo i w motorze jest ... Stilo jakiś wysyp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > to postaw flote Fiatow i VW, a potem wezmiemy kajety i pospisujemy, > co w ktorym jest zle spasowane nie mam floty Fiatów i VW, mam kontakt z jednym Stilo i z dwoma Passatami tak więc moge się wypowiadac tylko na podstwaie swoich doświadczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayush Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > to postaw flote Fiatow i VW, a potem wezmiemy kajety i pospisujemy, > co w ktorym jest zle spasowane Panowie - tak a propos spasowania: http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/trzeszczace-plastiki-vt5978.htm teksty autentyczne... Wniosek - jak zwykle kupuje się te samochody, które w Auto Gównie przegrywają w testach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 A co do diesli fiata T ow tej chwili słyszałem że są to jedne z najnowocześniejszych i najlepszych diesli ogólnie... Zresztą z jakiegośpowodu (podobno) mają je pakować do dostawczych samochodów wielu firm ( w tym chyba ford i merol, tudzież vwej?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 Takie małe pytanko panowie. Czy ten oplowski silnik 1,6 to to ten co w tym stilonie z tego ogłoszenia http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3314796 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Takie małe pytanko panowie. Czy ten oplowski silnik 1,6 to to ten co > w tym stilonie z tego ogłoszenia > http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3314796 Wszystkie stilony 1.6 produkowane od X 2005 miały silniki oplowskie. Stilo 1.5 105KM 2005r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Wszystkie stilony 1.6 produkowane od X 2005 miały silniki oplowskie. > Stilo 1.5 105KM 2005r. 1.6 a nie 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mtstar Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 Moj tatus kapelusznik nie zeruje tripa przy tankowaniu i po sporych przebiegach tylko miejskich (jezdzi do pracy i na korty praktycznie tylko) - 9.5l. Silnik 1.8. Jak ja dopadam i trip 2 wlaczam od razu idzie 13l - ale to juz inna para kaloszy. Z usterek - wariator troszke przy uruchomieniu warczy, i padl rozrusznik po 100kkm, tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Moj tatus kapelusznik nie zeruje tripa przy tankowaniu i po sporych > przebiegach tylko miejskich (jezdzi do pracy i na korty > praktycznie tylko) - 9.5l. Silnik 1.8. norma dla tego silnika Jak ja dopadam i trip 2 > wlaczam od razu idzie 13l - ale to juz inna para kaloszy. norma dla tego silnika i mojej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 Tak czytam ten temt i całkowicie jestem zdezorientowany ,bo w przyszłym roku chce kupic multiwagona z 2003 roku i nie wiem z jakim motorem.Myśle właśnie o1,6 lub jtd nie wiem co wybrać? Obecnie jeżdże Laguną 1 kombi z motorem 1,6 16v i mam już tego francuza dość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mtstar Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > norma dla tego silnika > Jak ja dopadam i trip 2 > norma dla tego silnika i mojej Czyli tez lubi poszalec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzejoo Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 cytuję text z Motora "(...) Wyjątkeim jest motor 1.2 jelsi tanio chcemy jedzieć (...)" Moja Czerwona Strzała srednio w WR 8l - autostrada 6,5-8,5l przy 120-140km przy 110-120km je 6l pzdr Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 ja bym bral diesla mam takiego z 2003 roku i to byl imo najlepszy rocznik (wyposazenie/silniki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 > ja bym bral diesla mam takiego z 2003 roku i to byl imo najlepszy > rocznik (wyposazenie/silni Napewno będę szukał wersji dynamic. Wszyscy z którymi rozmawiam polecają mi jtd ale jedno mnie powstrzymuje przed dieslem ,a mianowicie koszty przy ewentualnej awarii turbiny i koszty przy awarii koła dwunasowego. Nie wiem czy mam sie tego bac czy nie? Niedawno myślałem o zakupie Laguny 2 z silnikiem 1,9 dci ale wybiłem sobie ten pomysł z głowy bo w lagunach 2 nagminnie umieraja turbiny i koła dwumasowe. Nie chciałbym tego samego w stilonku. Co do stilo to moje doświadczenie opiera się na moim ojczulku , który ma stilo 3D z silniczkiem 1,2 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brevis Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 > Napewno będę szukał wersji dynamic. Wszyscy z którymi rozmawiam > polecają mi jtd ale jedno mnie powstrzymuje przed dieslem ,a > mianowicie koszty przy ewentualnej awarii turbiny i koszty przy > awarii koła dwunasowego. Nie wiem czy mam sie tego bac czy nie? > Niedawno myślałem o zakupie Laguny 2 z silnikiem 1,9 dci ale > wybiłem sobie ten pomysł z głowy bo w lagunach 2 nagminnie > umieraja turbiny i koła dwumasowe. Nie chciałbym tego samego w > stilonku. Co do stilo to moje doświadczenie opiera się na moim > ojczulku , który ma stilo 3D z silniczkiem 1,2 . oj... nie ma sie czym tak przejmowac .. u mnie turbina bangla jeszcze a dwumas teraz bede wymianial przy okazjij sprzegla... przebieg 200 z czego 150 na wirusie. Koszty dwumas oczywiscie poza ASO 1000-800 , turbina chyba jakies 1500... ej to nie sa jakies bardzo duze pieniadze oraz to nie sa nagminnie psujace sie podzespoly w jtd... oczywiscei to tylko moja opinia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 zakladajac nawet ten najczarniejszy scenariusz... turbine mozeszmiec za 1000-1500 PLN a kola dwumasowe pojawiaja sie za 800-1000PLN... to sa elementy ktore nie padaja raz w roku - tak btw komplet cewek do 1.6 malo nie kosztuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 > Zależy co rozumiesz przez przyzwoite osiągi. > Ja wyliczyłem, że zwróciłby mi się dopiero po 80 kkm. A ja wyliczylem ze sie nie zwroci, JTD byl drozszy o 8600,- od 1.8, zagazowanie kosztowalo 4400,- koszt jazdy na gazie jest porownywalny z dieslem, a zostalo jeszcze ponad 4000,- na paliwo > Tylko i wyłącznie wariator. Można wywalić i wstawić stałe wałki. wymienilem razem z rozrzadem po 60kkm > Akurat 1.8 jest oszczędniejszy od 1.6. Wiele osób to potwierdza. > Ponadto 1.6 nie zawsze dobrze znosi zagazowanie. A 1.8 jest stworzony > do gazu. > A co do osiągów... Ścigniemy się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 > zakladajac nawet ten najczarniejszy scenariusz... turbine mozeszmiec > za 1000-1500 PLN a kola dwumasowe pojawiaja sie za > 800-1000PLN... to sa elementy ktore nie padaja raz w roku - tak > btw komplet cewek do 1.6 malo nie kosztuje Mam jeszcze dodatkowe pytania: czy te ceny turbiny i koła dwumasowego to ceny nowych części czy ceny części po regeneracji. Pytam bo nie są to jakieś wygórowane kwoty co mnie bardzo miło zaskakuje.Jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak często zatykają sie zawory EGR i Overboost i czy przy tych zaworach dużo trzeba inwestowac kaski w naprawe. Ostatnie pytanie to jakie koszta wiążą się z naprawą przepływomierza. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Pytania może są banalne ale może dzięki temu łatwiej będzie mi podjąć decyzję z jakim silnikiem stilonka kupić , bo na dzięń dzisiejszy zdecydowany jestem na benzynkę 1,6 ale cały czas myśle czy nie kupić dieselka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Bo tym sie rozni Fiat od VWszrota ze w norauto klocki do fiaciora 60 a do VW grupy 270. (skoda deczko taniej). Bieri dizla bo ty wagona chcesz wiec niutony sie przydadza. Benzyna +LPG "teoretycznie" niby mozna taniej w kosztach ale dodatkowy gruchot pod maska do psucia. Raz przechodzilem przez taka kombinacje i z zalem slucham pracy benzyniaka, ale juz bym nie kupil auta w benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 13 Października 2007 Udostępnij Napisano 13 Października 2007 Polecam Stilonka w dieselku silnik naprawde wart pieniędzy następne auto które bedziemy chcieli kupić to też diesel o benzynie tata nie chce słuchąc wogóle samochód w dieslu ma moc od 1500obr./min więc warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 13 Października 2007 Udostępnij Napisano 13 Października 2007 Widze że coś musi w tym być skoro wszyscy tak polecają jtd. Poważnie to przemyśle. Może faktycznie nie warto się przejmować tylko kupować stilonka w Dieselku ale oczywiście dla mnie tylko wagonik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 14 Października 2007 Udostępnij Napisano 14 Października 2007 > Widze że coś musi w tym być skoro wszyscy tak polecają jtd. Poważnie > to przemyśle. Może faktycznie nie warto się przejmować tylko > kupować stilonka w Dieselku ale oczywiście dla mnie tylko > wagonik. eeee myślę że bez histerii jest wielu kolegów w tym i ja co mieli MW w benzynie i było ok więc bez histerii. teraz jest taki trynd że tylko diesel diesel diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 14 Października 2007 Udostępnij Napisano 14 Października 2007 > Mam jeszcze dodatkowe pytania: czy te ceny turbiny i koła dwumasowego > to ceny nowych części czy ceny części po regeneracji. raczej nie sa to ceny czesci z ASO choc i tam mozna kupic cos nazywane jest "czesciami po regeneracji" - i co z regeneracja nie ma nic wspolnego. Podane ceny to cene czesci uzywanych ale za z grwarancja rozruchowa. Pytam bo > nie są to jakieś wygórowane kwoty co mnie bardzo miło > zaskakuje.Jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak często zatykają > sie zawory EGR i Overboost i czy przy tych zaworach dużo trzeba > inwestowac kaski w naprawe. EGR nalezalo by co jakies 30-40kkm czyscic, overboost czyscilem po 100kkm - profilaktycznie dobrze go przeniesc na obudowe zeby nie zasysal brudu Ostatnie pytanie to jakie koszta > wiążą się z naprawą przepływomierza. uzywka to ok 200PLN Z góry bardzo dziękuję za > odpowiedź. Pytania może są banalne ale może dzięki temu łatwiej > będzie mi podjąć decyzję z jakim silnikiem stilonka kupić , bo > na dzięń dzisiejszy zdecydowany jestem na benzynkę 1,6 ale cały > czas myśle czy nie kupić dieselka. imo diesel nie nadaje sie na 100% miasto... jak robisz cos wiecej i twoje przebiegi przekaraczaja 20kkm rocznie to diesel jest wart zastanowienia, ja robie mniej i tez jestem zadowolony... najmilej sie robi tym silnikiem trasy - szczegolnie milo jest na stacjach powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > raczej nie sa to ceny czesci z ASO choc i tam mozna kupic cos > nazywane jest "czesciami po regeneracji" - i co z regeneracja > nie ma nic wspolnego. Podane ceny to cene czesci uzywanych ale > za z grwarancja rozruchowa. > Pytam bo > EGR nalezalo by co jakies 30-40kkm czyscic, overboost czyscilem po > 100kkm - profilaktycznie dobrze go przeniesc na obudowe zeby nie > zasysal brudu > Ostatnie pytanie to jakie koszta > uzywka to ok 200PLN > Z góry bardzo dziękuję za > imo diesel nie nadaje sie na 100% miasto... jak robisz cos wiecej i > twoje przebiegi przekaraczaja 20kkm rocznie to diesel jest wart > zastanowienia, ja robie mniej i tez jestem zadowolony... > najmilej sie robi tym silnikiem trasy - szczegolnie milo jest na > stacjach powodzenia no właśnie cały czas się waham czy NB z 1,4 T czy 1,9 Multijet 150 16v nigdy nie miałem prywatnego diesla - ten przy tej samej wersji wyposażenia jest 6 tysia droższy natomiast 1,4 T pali jak smok. Wszyscy mówią bierz diesla bo mało pali i sprawdzony ja jednak używam prywatnego auta do jazdy w większości po mieście i cały czas się zastanawiam ktory motor wybrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > no właśnie cały czas się waham czy NB z 1,4 T czy 1,9 Multijet 150 > 16v > nigdy nie miałem prywatnego diesla - ten przy tej samej wersji > wyposażenia jest 6 tysia droższy natomiast 1,4 T pali jak smok. > Wszyscy mówią bierz diesla bo mało pali i sprawdzony ja jednak > używam prywatnego auta do jazdy w większości po mieście i cały czas > się zastanawiam ktory motor wybrać Może nie będzie tak źle ze spalaniem w 1,4T. Przecież na tym miał polegać downsizing - że auta są ekonomiczne, a jak trzeba to osiągi mają. Wybór faktycznie trudny, bo żaden się do miasta nie nadaje (turbina). Ja bym wziął pod uwagę przebiegi i okres zwrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikolas Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > Może nie będzie tak źle ze spalaniem w 1,4T. Przecież na tym miał > polegać downsizing - że auta są ekonomiczne, a jak trzeba to > osiągi mają. Wybór faktycznie trudny, bo żaden się do miasta nie > nadaje (turbina). Ja bym wziął pod uwagę przebiegi i okres > zwrotu. Co chcesz powiedzieć przez to, że żaden się do miasta nie nadaje (turbina)??? Czyzby silniki z turbiną bardzo cierpiały w mieście? Pytam bo jeżdże tylko po mieście a traski robie naprawde sporadycznie. Mój roczny przbieg to 17 - 18 tyś km. Może faktycznie to zamało jak na jtd do miasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > Co chcesz powiedzieć przez to, że żaden się do miasta nie nadaje > (turbina)??? Czyzby silniki z turbiną bardzo cierpiały w > mieście? Pytam bo jeżdże tylko po mieście a traski robie > naprawde sporadycznie. Mój roczny przbieg to 17 - 18 tyś km. > Może faktycznie to zamało jak na jtd do miasta. Wiele już słów wypowiedziano na forum nt. uciążliwości turbodiesla w mieście. Najważniejsze to: a) długi czas nagrzewania silnika, b) praktycznie zimno w środku cały czas, c) niemożność skorzystania z osiągów turbiny przed podgrzaniem silnika (czyli jeździmy w ślimaczym tempie), d) konieczność studzenia turbiny po trasie, f) mały zakres użytkowych obrotów (krótka jedynka itp). Turbobenzyny dotyczą pkt c, d. W życiu bym nie kupił takiego auta na miasto. Na trasę bym rozważał w zależności od przebiegów. Na miasto najlepszy benzynowy 8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LasikuS Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > Wiele już słów wypowiedziano na forum nt. uciążliwości turbodiesla w > mieście. Najważniejsze to: IMHO: > a) długi czas nagrzewania silnika, względnie...mój JTD pokazuje docelową temp płynu chłodzącego po paru kilometrach latem. Zimą jest co prawda gorzej, ale z reguły te 7 km jakie mam na uczelnie wystarczy by wskazówka była w połowie miedzy stanem jej spoczynku a miejscem docelowym. > b) praktycznie zimno w środku cały czas, Owszem tu się zgodzę, ale niektóre Stilaki mają możliwośćelektrycznego podgrzania powietrza z nawiewu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. > c) niemożność skorzystania z osiągów turbiny przed podgrzaniem > silnika (czyli jeździmy w ślimaczym tempie), Prawda, ale nie trwa do zbyt długo, no i jak już się silniczek podgrzeje to jak autko zasuwa..... > d) konieczność studzenia turbiny po trasie, Tak, ale jak sie ostatnie 3-4 km pojedzie spokojnie to potem pol minutki starczy. > f) mały zakres użytkowych obrotów (krótka jedynka itp). Jednyka i dwójka nawet. Ale to nie przeszkadza za bardzo bo przecież na jedynce się nie jeżdzi - rusza się tylko. Dwójka idealnie pasuje do "pełzających" korków A od trójki i ok 35km/h już jest szaleństwo > Turbobenzyny dotyczą pkt c, d. > W życiu bym nie kupił takiego auta na miasto. Na trasę bym rozważał w > zależności od przebiegów. > Na miasto najlepszy benzynowy 8V. Ja robie ok 16-17k km w roku z czego do 40-50% to trasa. To mój pierwszy diesel, ale wszystkie te plusy JTD (nie wspominając o oczywistych zaletach jak miłe wspomnienia ze stacji beznzynowych ) tak w moim odczuciu przewyższają jego wady, że chyba już nigdy nie pokusze się o zakup benzyniaka. Chociaż nigdy nie można mówić nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > Może nie będzie tak źle ze spalaniem w 1,4T. z tym spalaniem jest źle chyba że auto którym jeździłem zmieni swoje zapotrzebowanie na paliwo po dotarciu ale wątpie żeby to była znaczna różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 A jakie to były wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 > A jakie to były wartości? 12-16 litrów srednie przy zwykłej dynamice - przy jeździe szczególnie przy uzyciu przycisku sport było jeszcze sporo wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 A to się Fiat popisał. TO więcej niż 2,5 l. Forester Turbo W takim układzie nie ma się co zastanawiać, tylko brać Multijeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > względnie...mój JTD pokazuje docelową temp płynu chłodzącego po paru kilometrach latem. Zimą jest co prawda gorzej, ale z reguły te 7 km jakie mam na uczelnie wystarczy by wskazówka była w połowie miedzy stanem jej spoczynku a miejscem docelowym. Benzyna nawet zimą po 5 km jest w pełni nagrzana. > Owszem tu się zgodzę, ale niektóre Stilaki mają możliwość elektrycznego podgrzania powietrza z nawiewu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Prawda, ale to kolejny wydatek. > Prawda, ale nie trwa do zbyt długo, no i jak już się silniczek podgrzeje to jak autko zasuwa..... > Tak, ale jak sie ostatnie 3-4 km pojedzie spokojnie to potem pol minutki starczy. Tylko po co? Najpierw gonić bo ma się silnik z turbiną, żeby potem wlec się jak ślimak, żeby wyhamować turbinę, albo wręcz stać na parkingu jak kołek? Nie lepiej kupić wolnossącą benzynę, zapalać ją i gasić na żądanie bez zbędnych ceregieli? Przecież fantoma jeżdżąc po mieście co 10-15 minut będzie musiał gasić silnik. Więc jak wybierze auto uturbione (niezależnie czy diesla czy benzynę), to dziennie z pół godziny zmarnuje czekając aż mu turbinka wytraci prędkość. > Ja robie ok 16-17k km w roku z czego do 40-50% to trasa. I na tym polega różnica. Ty potrzebujesz auta na trasę. Fantoma potrzebuje auta do miasta. Potrzebujecie dwóch różnych silników o różnych charakterystykach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > 12-16 litrów srednie przy zwykłej dynamice Ja trochę jeździłem Dynamicem T-Jet 150 KM - spalanie oscylowało w okolicach 7 litrów. IMHO "Twój" egzemplarz miał coś popsute. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > Ja trochę jeździłem Dynamicem T-Jet 150 KM - spalanie oscylowało w > okolicach 7 litrów. IMHO "Twój" egzemplarz miał coś popsute. w trasie pewnie? a w miescie testowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > w trasie pewnie? a w miescie testowałeś? Legnica - Wrocław i spowrotem (jakieś 90 kilometrów w jedną stronę), a do tego jakieś 50 kilometrów kręcenia się po wrocławskich korkach. Wynik podany przeze mnie wyliczony z tankowania (dostałem auto zatankowane do pełna, przed zwrotem dotankowałem ile weszło) - więc nie wiem, jak to się rozkłada na miasto/trasę itp. Samochód miał koło 2 kkm przebiegu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > Wiele już słów wypowiedziano na forum nt. uciążliwości turbodiesla w > mieście. Najważniejsze to: > a) długi czas nagrzewania silnika, to fakt, w Warszawie nie problem, dystanse spore, ale np. w takim Rzeszowie nigdy bym silnika nie rozgrzal przy wiekszych mrozach klania sie po prostu Webasto, obowiazkowo ma byc. Ewentualnie tak jak mam teraz - grzalka i gniazdko 220V w garazu. Rano silnik cieply i problemu nie ma. Gorzej po pracy > b) praktycznie zimno w środku cały czas odczuwalnie gorzej w stosunku do benzyny. Oczywiscie w przypadku, gdy jade z pracy (patrz wyzej) i nie mam Webasto (ach to ogrzewanie postojowe) > c) niemożność skorzystania z osiągów turbiny przed >podgrzaniem silnika (czyli jeździmy w ślimaczym tempie), z tym bym nie przesadzal, wskazowka temperatury podniesie sie stosunkowo szybko, z osiagnieciem temperatury docelowej jest gorzej (jezeli chcesz nagrzac wnetrze). Jezeli podniesie sie wskazowka, mozna cisnac. > d) konieczność studzenia turbiny po trasie, nie po trasie, a po ostrym deptaniu. Po normalnej jezdzie nie ma co sie wyglupiac > f) mały zakres użytkowych obrotów (krótka jedynka itp) fakt, chociaz jakie to ma znaczenie, zapinasz dwojke i juz Cie nie ma. Wlasnie w miescie elastycznosc diesla jest ogromna zaleta > W życiu bym nie kupił takiego auta na miasto. Na trasę bym ?>rozważał w > zależności od przebiegów Po JTD wiem jedno - benzyny juz nie kupie Powaznie > Na miasto najlepszy benzynowy 8V. kupilbym nowa 500 do pracy, obowiazkowo z 1,3 MJTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LasikuS Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > Tylko po co? Najpierw gonić bo ma się silnik z turbiną, żeby potem > wlec się jak ślimak, żeby wyhamować turbinę, albo wręcz stać na > parkingu jak kołek? Nikt nie mówi o wleczeniu sie jak ślimak...na 5 biegu obroty w zakresie 1500-1750 to predkość +/- 80 km/h. Wystarczy ostatnie 5km delikatnie posługować się gazem to potem jak kołek stoi się tyle, że zdąży się powyłączać wszystko (radio, klima, światła), pochwalić w myślach autko za dowiezienie do celu , odczekać jeszcze pare skund i starczy. No chyba, żę ktoś grzeje ciągle w ok 3000 obr/min i nagle zatrzymuje się. Wtedy faktycznie ie ryzykowałbym szybkiego wyłączenia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > zdąży się powyłączać wszystko (radio, klima, światła) W Stilo radio zasadniczo wyłącza i włącza się samo, klima też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LasikuS Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > W Stilo radio zasadniczo wyłącza i włącza się samo, klima też Hmmm, pewnie to zależy od ustawień, ale moje radyjko gra jeszcze 20 min po wyłaczeniu silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > Nikt nie mówi o wleczeniu sie jak ślimak...na 5 biegu obroty w > zakresie 1500-1750 to predkość +/- 80 km/h. Wystarczy ostatnie > 5km delikatnie posługować się gazem W mieście? Bo my tutaj piszemy o mieście. W mieście nie ma czegoś takiego jak piątka i 80 km/h. W mieście to jest jedynka-dwójka-trójka-jedynka-dwójka-jedynka... Turbina na pewno się rozbuja. A potem stoisz jak kołek. W mieście trasy często mają mniej niż 5 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > Hmmm, pewnie to zależy od ustawień, ale moje radyjko gra jeszcze 20 > min po wyłaczeniu silnika... ano..mozna to porobic , szukajcie a znajdziecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > W mieście? Bo my tutaj piszemy o mieście. W mieście nie ma czegoś > takiego jak piątka i 80 km/h. W mieście to jest > jedynka-dwójka-trójka-jedynka-dwójka-jedynka... Dorzuć do tego sprzęgło - w mieście niejako z definicji zużywa się dość szybko (na dużo krótszym dystansie niż przy podróżowaniu w trasach) z powodów takich jak wyżej opisane, a przy wymianie zazwyczaj warto wymienić od razu koło dwumasowe, żeby zaoszczędzić sobie potem zbędnych wydatków, co finansowo wygląda dość interesująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 16 Października 2007 Udostępnij Napisano 16 Października 2007 > Dorzuć do tego sprzęgło - w mieście niejako z definicji zużywa się > dość szybko (na dużo krótszym dystansie niż przy podróżowaniu w > trasach) z powodów takich jak wyżej opisane, a przy wymianie > zazwyczaj warto wymienić od razu koło dwumasowe, żeby > zaoszczędzić sobie potem zbędnych wydatków, co finansowo wygląda > dość interesująco. ach jak ja kocham takie merytoryczne dyskusje oczywiscie w kaciku tematycznym, na spam sie to w ogole nie nadaje a na marginesie, czym teraz pomykasz ? kupiles jednak, czy taksowka taniej wychodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.