Skocz do zawartości

W Auto Świat...


szkot7

Rekomendowane odpowiedzi

> W niespełna rocznym A4 też łomoty i trzaski - ale przynajmniej nic

> się nie łuszczy.

czyli to standard zeby.GIF mój ma 10 miesięcy i 36 kkm nalotu, szczęśliwie bez dyskusji wszystko jest wymieniane,ale zaskoczony byłem,ze oszczędzają tak na plastikach ze nie barwią ich w masie tylko nakładają warstwę czegoś co złazi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to postaw flote Fiatow i VW, a potem wezmiemy kajety i pospisujemy,

> co w ktorym jest zle spasowane

Panowie - tak a propos spasowania:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/trzeszczace-plastiki-vt5978.htm

teksty autentyczne...

Wniosek - jak zwykle kupuje się te samochody, które w Auto Gównie przegrywają w testach cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj tatus kapelusznik nie zeruje tripa przy tankowaniu i po sporych przebiegach tylko miejskich (jezdzi do pracy i na korty praktycznie tylko) - 9.5l. Silnik 1.8. Jak ja dopadam i trip 2 wlaczam od razu idzie 13l - ale to juz inna para kaloszy.

Z usterek - wariator troszke przy uruchomieniu warczy, i padl rozrusznik po 100kkm, tyle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj tatus kapelusznik nie zeruje tripa przy tankowaniu i po sporych

> przebiegach tylko miejskich (jezdzi do pracy i na korty

> praktycznie tylko) - 9.5l. Silnik 1.8.

norma dla tego silnika

Jak ja dopadam i trip 2

> wlaczam od razu idzie 13l - ale to juz inna para kaloszy.

norma dla tego silnika i mojej serce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym bral diesla mam takiego z 2003 roku i to byl imo najlepszy

> rocznik (wyposazenie/silni

Napewno będę szukał wersji dynamic. Wszyscy z którymi rozmawiam polecają mi jtd ale jedno mnie powstrzymuje przed dieslem ,a mianowicie koszty przy ewentualnej awarii turbiny i koszty przy awarii koła dwunasowego. Nie wiem czy mam sie tego bac czy nie? Niedawno myślałem o zakupie Laguny 2 z silnikiem 1,9 dci ale wybiłem sobie ten pomysł z głowy bo w lagunach 2 nagminnie umieraja turbiny i koła dwumasowe. Nie chciałbym tego samego w stilonku. Co do stilo to moje doświadczenie opiera się na moim ojczulku , który ma stilo 3D z silniczkiem 1,2 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno będę szukał wersji dynamic. Wszyscy z którymi rozmawiam

> polecają mi jtd ale jedno mnie powstrzymuje przed dieslem ,a

> mianowicie koszty przy ewentualnej awarii turbiny i koszty przy

> awarii koła dwunasowego. Nie wiem czy mam sie tego bac czy nie?

> Niedawno myślałem o zakupie Laguny 2 z silnikiem 1,9 dci ale

> wybiłem sobie ten pomysł z głowy bo w lagunach 2 nagminnie

> umieraja turbiny i koła dwumasowe. Nie chciałbym tego samego w

> stilonku. Co do stilo to moje doświadczenie opiera się na moim

> ojczulku , który ma stilo 3D z silniczkiem 1,2 .

oj... nie ma sie czym tak przejmowac .. u mnie turbina bangla jeszcze a dwumas teraz bede wymianial przy okazjij sprzegla... przebieg 200 z czego 150 na wirusie.

Koszty dwumas oczywiscie poza ASO 1000-800 , turbina chyba jakies 1500... ej to nie sa jakies bardzo duze pieniadze oraz to nie sa nagminnie psujace sie podzespoly

w jtd... oczywiscei to tylko moja opinia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy co rozumiesz przez przyzwoite osiągi.

> Ja wyliczyłem, że zwróciłby mi się dopiero po 80 kkm.

A ja wyliczylem ze sie nie zwroci, JTD byl drozszy o 8600,- od 1.8, zagazowanie kosztowalo 4400,- koszt jazdy na gazie jest porownywalny z dieslem, a zostalo jeszcze ponad 4000,- na paliwo

> Tylko i wyłącznie wariator. Można wywalić i wstawić stałe wałki.

wymienilem razem z rozrzadem po 60kkm

> Akurat 1.8 jest oszczędniejszy od 1.6. Wiele osób to potwierdza.

> Ponadto 1.6 nie zawsze dobrze znosi zagazowanie. A 1.8 jest stworzony

> do gazu.

> A co do osiągów... Ścigniemy się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakladajac nawet ten najczarniejszy scenariusz... turbine mozeszmiec

> za 1000-1500 PLN a kola dwumasowe pojawiaja sie za

> 800-1000PLN... to sa elementy ktore nie padaja raz w roku - tak

> btw komplet cewek do 1.6 malo nie kosztuje

Mam jeszcze dodatkowe pytania: czy te ceny turbiny i koła dwumasowego to ceny nowych części czy ceny części po regeneracji. Pytam bo nie są to jakieś wygórowane kwoty co mnie bardzo miło zaskakuje.Jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak często zatykają sie zawory EGR i Overboost i czy przy tych zaworach dużo trzeba inwestowac kaski w naprawe. Ostatnie pytanie to jakie koszta wiążą się z naprawą przepływomierza. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Pytania może są banalne ale może dzięki temu łatwiej będzie mi podjąć decyzję z jakim silnikiem stilonka kupić , bo na dzięń dzisiejszy zdecydowany jestem na benzynkę 1,6 ale cały czas myśle czy nie kupić dieselka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tym sie rozni Fiat od VWszrota ze w norauto klocki do fiaciora 60 a do VW grupy 270. (skoda deczko taniej). 20.GIF

Bieri dizla bo ty wagona chcesz wiec niutony sie przydadza. Benzyna +LPG "teoretycznie" niby mozna taniej w kosztach ale dodatkowy gruchot pod maska do psucia. Raz przechodzilem przez taka kombinacje i z zalem slucham pracy benzyniaka, ale juz bym nie kupil auta w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze że coś musi w tym być skoro wszyscy tak polecają jtd. Poważnie

> to przemyśle. Może faktycznie nie warto się przejmować tylko

> kupować stilonka w Dieselku ale oczywiście dla mnie tylko

> wagonik.

eeee myślę że bez histerii jest wielu kolegów w tym i ja co mieli MW

w benzynie i było ok więc bez histerii. teraz jest taki trynd że tylko

diesel diesel diesel passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jeszcze dodatkowe pytania: czy te ceny turbiny i koła dwumasowego

> to ceny nowych części czy ceny części po regeneracji.

raczej nie sa to ceny czesci z ASO choc i tam mozna kupic cos nazywane jest "czesciami po regeneracji" - i co z regeneracja nie ma nic wspolnego. Podane ceny to cene czesci uzywanych ale za z grwarancja rozruchowa.

Pytam bo

> nie są to jakieś wygórowane kwoty co mnie bardzo miło

> zaskakuje.Jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak często zatykają

> sie zawory EGR i Overboost i czy przy tych zaworach dużo trzeba

> inwestowac kaski w naprawe.

EGR nalezalo by co jakies 30-40kkm czyscic, overboost czyscilem po 100kkm - profilaktycznie dobrze go przeniesc na obudowe zeby nie zasysal brudu

Ostatnie pytanie to jakie koszta

> wiążą się z naprawą przepływomierza.

uzywka to ok 200PLN

Z góry bardzo dziękuję za

> odpowiedź. Pytania może są banalne ale może dzięki temu łatwiej

> będzie mi podjąć decyzję z jakim silnikiem stilonka kupić , bo

> na dzięń dzisiejszy zdecydowany jestem na benzynkę 1,6 ale cały

> czas myśle czy nie kupić dieselka.

imo diesel nie nadaje sie na 100% miasto... jak robisz cos wiecej i twoje przebiegi przekaraczaja 20kkm rocznie to diesel jest wart zastanowienia, ja robie mniej i tez jestem zadowolony... najmilej sie robi tym silnikiem trasy - szczegolnie milo jest na stacjach smile.gif powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie sa to ceny czesci z ASO choc i tam mozna kupic cos

> nazywane jest "czesciami po regeneracji" - i co z regeneracja

> nie ma nic wspolnego. Podane ceny to cene czesci uzywanych ale

> za z grwarancja rozruchowa.

> Pytam bo

> EGR nalezalo by co jakies 30-40kkm czyscic, overboost czyscilem po

> 100kkm - profilaktycznie dobrze go przeniesc na obudowe zeby nie

> zasysal brudu

> Ostatnie pytanie to jakie koszta

> uzywka to ok 200PLN

> Z góry bardzo dziękuję za

> imo diesel nie nadaje sie na 100% miasto... jak robisz cos wiecej i

> twoje przebiegi przekaraczaja 20kkm rocznie to diesel jest wart

> zastanowienia, ja robie mniej i tez jestem zadowolony...

> najmilej sie robi tym silnikiem trasy - szczegolnie milo jest na

> stacjach powodzenia

no właśnie cały czas się waham czy NB z 1,4 T czy 1,9 Multijet 150 16v

nigdy nie miałem prywatnego diesla - ten przy tej samej wersji

wyposażenia jest 6 tysia droższy natomiast 1,4 T pali jak smok.

Wszyscy mówią bierz diesla bo mało pali i sprawdzony ja jednak

używam prywatnego auta do jazdy w większości po mieście i cały czas

się zastanawiam ktory motor wybrać hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie cały czas się waham czy NB z 1,4 T czy 1,9 Multijet 150

> 16v

> nigdy nie miałem prywatnego diesla - ten przy tej samej wersji

> wyposażenia jest 6 tysia droższy natomiast 1,4 T pali jak smok.

> Wszyscy mówią bierz diesla bo mało pali i sprawdzony ja jednak

> używam prywatnego auta do jazdy w większości po mieście i cały czas

> się zastanawiam ktory motor wybrać

Może nie będzie tak źle ze spalaniem w 1,4T. Przecież na tym miał polegać downsizing - że auta są ekonomiczne, a jak trzeba to osiągi mają. Wybór faktycznie trudny, bo żaden się do miasta nie nadaje (turbina). Ja bym wziął pod uwagę przebiegi i okres zwrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie będzie tak źle ze spalaniem w 1,4T. Przecież na tym miał

> polegać downsizing - że auta są ekonomiczne, a jak trzeba to

> osiągi mają. Wybór faktycznie trudny, bo żaden się do miasta nie

> nadaje (turbina). Ja bym wziął pod uwagę przebiegi i okres

> zwrotu.

Co chcesz powiedzieć przez to, że żaden się do miasta nie nadaje (turbina)??? Czyzby silniki z turbiną bardzo cierpiały w mieście? Pytam bo jeżdże tylko po mieście a traski robie naprawde sporadycznie. Mój roczny przbieg to 17 - 18 tyś km. Może faktycznie to zamało jak na jtd do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co chcesz powiedzieć przez to, że żaden się do miasta nie nadaje

> (turbina)??? Czyzby silniki z turbiną bardzo cierpiały w

> mieście? Pytam bo jeżdże tylko po mieście a traski robie

> naprawde sporadycznie. Mój roczny przbieg to 17 - 18 tyś km.

> Może faktycznie to zamało jak na jtd do miasta.

Wiele już słów wypowiedziano na forum nt. uciążliwości turbodiesla w mieście. Najważniejsze to:

a) długi czas nagrzewania silnika,

b) praktycznie zimno w środku cały czas,

c) niemożność skorzystania z osiągów turbiny przed podgrzaniem silnika (czyli jeździmy w ślimaczym tempie),

d) konieczność studzenia turbiny po trasie,

f) mały zakres użytkowych obrotów (krótka jedynka itp).

Turbobenzyny dotyczą pkt c, d.

W życiu bym nie kupił takiego auta na miasto. Na trasę bym rozważał w zależności od przebiegów.

Na miasto najlepszy benzynowy 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele już słów wypowiedziano na forum nt. uciążliwości turbodiesla w

> mieście. Najważniejsze to:

IMHO:

> a) długi czas nagrzewania silnika,

względnie...mój JTD pokazuje docelową temp płynu chłodzącego po paru kilometrach latem. Zimą jest co prawda gorzej, ale z reguły te 7 km jakie mam na uczelnie wystarczy by wskazówka była w połowie miedzy stanem jej spoczynku a miejscem docelowym.

> b) praktycznie zimno w środku cały czas,

Owszem tu się zgodzę, ale niektóre Stilaki mają możliwośćelektrycznego podgrzania powietrza z nawiewu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

> c) niemożność skorzystania z osiągów turbiny przed podgrzaniem

> silnika (czyli jeździmy w ślimaczym tempie),

Prawda, ale nie trwa do zbyt długo, no i jak już się silniczek podgrzeje to jak autko zasuwa..... grinser006.gif

> d) konieczność studzenia turbiny po trasie,

Tak, ale jak sie ostatnie 3-4 km pojedzie spokojnie to potem pol minutki starczy.

> f) mały zakres użytkowych obrotów (krótka jedynka itp).

Jednyka i dwójka nawet. Ale to nie przeszkadza za bardzo bo przecież na jedynce się nie jeżdzi - rusza się tylko. Dwójka idealnie pasuje do "pełzających" korków 270751858-jezyk.gif A od trójki i ok 35km/h już jest szaleństwo cool.gif

> Turbobenzyny dotyczą pkt c, d.

> W życiu bym nie kupił takiego auta na miasto. Na trasę bym rozważał w

> zależności od przebiegów.

> Na miasto najlepszy benzynowy 8V.

Ja robie ok 16-17k km w roku z czego do 40-50% to trasa. To mój pierwszy diesel, ale wszystkie te plusy JTD (nie wspominając o oczywistych zaletach jak miłe wspomnienia ze stacji beznzynowych wink.gif) tak w moim odczuciu przewyższają jego wady, że chyba już nigdy nie pokusze się o zakup benzyniaka. smile.gif Chociaż nigdy nie można mówić nigdy cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> względnie...mój JTD pokazuje docelową temp płynu chłodzącego po paru kilometrach latem. Zimą jest co prawda gorzej, ale z reguły te 7 km jakie mam na uczelnie wystarczy by wskazówka była w połowie miedzy stanem jej spoczynku a miejscem docelowym.

Benzyna nawet zimą po 5 km jest w pełni nagrzana. 270751858-jezyk.gif

> Owszem tu się zgodzę, ale niektóre Stilaki mają możliwość elektrycznego podgrzania powietrza z nawiewu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Prawda, ale to kolejny wydatek. no.gif

> Prawda, ale nie trwa do zbyt długo, no i jak już się silniczek podgrzeje to jak autko zasuwa.....

> Tak, ale jak sie ostatnie 3-4 km pojedzie spokojnie to potem pol minutki starczy.

Tylko po co? niewiem.gif Najpierw gonić bo ma się silnik z turbiną, żeby potem wlec się jak ślimak, żeby wyhamować turbinę, albo wręcz stać na parkingu jak kołek? confused.gif

Nie lepiej kupić wolnossącą benzynę, zapalać ją i gasić na żądanie bez zbędnych ceregieli? zlosnik.gif Przecież fantoma jeżdżąc po mieście co 10-15 minut będzie musiał gasić silnik. Więc jak wybierze auto uturbione (niezależnie czy diesla czy benzynę), to dziennie z pół godziny zmarnuje czekając aż mu turbinka wytraci prędkość. hehe.gif

> Ja robie ok 16-17k km w roku z czego do 40-50% to trasa.

I na tym polega różnica. Ty potrzebujesz auta na trasę. Fantoma potrzebuje auta do miasta. Potrzebujecie dwóch różnych silników o różnych charakterystykach. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w trasie pewnie? a w miescie testowałeś?

Legnica - Wrocław i spowrotem (jakieś 90 kilometrów w jedną stronę), a do tego jakieś 50 kilometrów kręcenia się po wrocławskich korkach. hmm.gif Wynik podany przeze mnie wyliczony z tankowania (dostałem auto zatankowane do pełna, przed zwrotem dotankowałem ile weszło) - więc nie wiem, jak to się rozkłada na miasto/trasę itp. niewiem.gif Samochód miał koło 2 kkm przebiegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele już słów wypowiedziano na forum nt. uciążliwości turbodiesla w

> mieście. Najważniejsze to:

> a) długi czas nagrzewania silnika,

to fakt, w Warszawie nie problem, dystanse spore, ale np. w takim Rzeszowie nigdy bym silnika nie rozgrzal przy wiekszych mrozach zlosnik.gif klania sie po prostu Webasto, obowiazkowo ma byc. Ewentualnie tak jak mam teraz - grzalka i gniazdko 220V w garazu. Rano silnik cieply i problemu nie ma. Gorzej po pracy frown.gif

> b) praktycznie zimno w środku cały czas

odczuwalnie gorzej w stosunku do benzyny. Oczywiscie w przypadku, gdy jade z pracy (patrz wyzej) i nie mam Webasto (ach to ogrzewanie postojowe)

> c) niemożność skorzystania z osiągów turbiny przed >podgrzaniem silnika (czyli jeździmy w ślimaczym tempie),

z tym bym nie przesadzal, wskazowka temperatury podniesie sie stosunkowo szybko, z osiagnieciem temperatury docelowej jest gorzej (jezeli chcesz nagrzac wnetrze). Jezeli podniesie sie wskazowka, mozna cisnac.

> d) konieczność studzenia turbiny po trasie,

nie po trasie, a po ostrym deptaniu. Po normalnej jezdzie nie ma co sie wyglupiac

> f) mały zakres użytkowych obrotów (krótka jedynka itp)

fakt, chociaz jakie to ma znaczenie, zapinasz dwojke i juz Cie nie ma. Wlasnie w miescie elastycznosc diesla jest ogromna zaleta

> W życiu bym nie kupił takiego auta na miasto. Na trasę bym ?>rozważał w

> zależności od przebiegów

Po JTD wiem jedno - benzyny juz nie kupie ok.gif Powaznie palacz.gif

> Na miasto najlepszy benzynowy 8V.

kupilbym nowa 500 do pracy, obowiazkowo z 1,3 MJTD palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko po co? Najpierw gonić bo ma się silnik z turbiną, żeby potem

> wlec się jak ślimak, żeby wyhamować turbinę, albo wręcz stać na

> parkingu jak kołek?

Nikt nie mówi o wleczeniu sie jak ślimak...na 5 biegu obroty w zakresie 1500-1750 to predkość +/- 80 km/h. Wystarczy ostatnie 5km delikatnie posługować się gazem to potem jak kołek stoi się tyle, że zdąży się powyłączać wszystko (radio, klima, światła), pochwalić w myślach autko za dowiezienie do celu hehe.gif, odczekać jeszcze pare skund i starczy.

No chyba, żę ktoś grzeje ciągle w ok 3000 obr/min i nagle zatrzymuje się. Wtedy faktycznie ie ryzykowałbym szybkiego wyłączenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt nie mówi o wleczeniu sie jak ślimak...na 5 biegu obroty w

> zakresie 1500-1750 to predkość +/- 80 km/h. Wystarczy ostatnie

> 5km delikatnie posługować się gazem

W mieście? rotfl.gif Bo my tutaj piszemy o mieście. 270751858-jezyk.gif W mieście nie ma czegoś takiego jak piątka i 80 km/h. 033102bebe_1_prv.gif W mieście to jest jedynka-dwójka-trójka-jedynka-dwójka-jedynka... 033102bebe_1_prv.gif Turbina na pewno się rozbuja. zlosnik.gif A potem stoisz jak kołek. 270751858-jezyk.gif W mieście trasy często mają mniej niż 5 km. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mieście? Bo my tutaj piszemy o mieście. W mieście nie ma czegoś

> takiego jak piątka i 80 km/h. W mieście to jest

> jedynka-dwójka-trójka-jedynka-dwójka-jedynka...

Dorzuć do tego sprzęgło ok.gifzlosnik.gif - w mieście niejako z definicji zużywa się dość szybko (na dużo krótszym dystansie niż przy podróżowaniu w trasach) z powodów takich jak wyżej opisane, a przy wymianie zazwyczaj warto wymienić od razu koło dwumasowe, żeby zaoszczędzić sobie potem zbędnych wydatków, co finansowo wygląda dość interesująco. rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dorzuć do tego sprzęgło - w mieście niejako z definicji zużywa się

> dość szybko (na dużo krótszym dystansie niż przy podróżowaniu w

> trasach) z powodów takich jak wyżej opisane, a przy wymianie

> zazwyczaj warto wymienić od razu koło dwumasowe, żeby

> zaoszczędzić sobie potem zbędnych wydatków, co finansowo wygląda

> dość interesująco.

ach jak ja kocham takie merytoryczne dyskusje hehe.gif

oczywiscie w kaciku tematycznym, na spam sie to w ogole nie nadaje tongue.gif

a na marginesie, czym teraz pomykasz ? kupiles jednak, czy taksowka taniej wychodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.