misiekdrupi Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Witam kolegow z sasiedztwa Jestem na etapie zmiany serducha i teraz przyszedl czas na kabelki. Mam plastikowy kolektor I nie bardzo wiem co jest co Mozecie mnie oswiecic Pytanko 1 Co to za czujnik i czego mu brakuje( prawa strona kolektora patrzac od przodu autka) Pytanko 2 A ten kruciec do czego podlaczyc [moze teraz bedzie lepiej widac] Pytanko 3 Ten czujnik za co odpowiada i gdzie go podlaczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 przeprazam za OT ale z telefonu idzie zrobić lepsze zdjęcie już dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Witam kolegow z sasiedztwa Jestem na etapie zmiany serducha i teraz > przyszedl czas na kabelki. Mam plastikowy kolektor I nie bardzo > wiem co jest co Mozecie mnie oswiecic > Pytanko 1 > Co to za czujnik i czego mu brakuje( prawa strona kolektora patrzac > od przodu autka) > Pytanko 2 > A ten kruciec do czego podlaczyc > Pytanko 3 > Ten czujnik za co odpowiada i gdzie go podlaczyc cholerniutko malutko wydac na tych foteczkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Pytanko 3 > Ten czujnik za co odpowiada i gdzie go podlaczyc imho to czujnik spalania detonacyjnego, przykręcany z tyłu bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > imho to czujnik spalania detonacyjnego, przykręcany z tyłu bloku Oki Obojetnie gdzie go przykrece do bloku czy ma on jakies swoje specjalne miejsce w ktorym bedzie dzialal prawidlowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > cholerniutko malutko wydac na tych foteczkach No niestety obecnie dysponuje tylko taka jakoscia zdjec Kiepski sprzet kiepskie fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Oki Obojetnie gdzie go przykrece do bloku czy ma on jakies swoje > specjalne miejsce w ktorym bedzie dzialal prawidlowo w 16V przykręcony jest na środku zaraz pod głowicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > w 16V przykręcony jest na środku zaraz pod głowicą No to git Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > No to git Dzieki nr 2 na twoim zdjęciu to mi na odmę wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > nr 2 na twoim zdjęciu to mi na odmę wygląda No tak mi cos switalo ale ta gruba rurka mnie zmylila Tak sobie mysle ze 1 to moze jakis powrot paliwa Bo taki niebieski przewod mam do powrotu wahy w bak Tylko co to za czujnik Tam w srodku jakas kuleczka jest jakby mikro zawor siakis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Oki Obojetnie gdzie go przykrece do bloku czy ma on jakies swoje > specjalne miejsce w ktorym bedzie dzialal prawidlowo na elektornice 1.1 mpi to robisz? bo jak nei to do niczego nei podepniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > No tak mi cos switalo ale ta gruba rurka mnie zmylila > Tak sobie mysle ze 1 to moze jakis powrot paliwa Bo taki niebieski > przewod mam do powrotu wahy w bak Tylko co to za czujnik Tam w > srodku jakas kuleczka jest jakby mikro zawor siakis 1 to zawor oparow paliwa jaka masz do tego listwe wtryskowa , plastik czy alu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 1. opary paliwa i zawor wchodzacy (dobrze widze ze map sensora powyzej nei ma?) 2. odma - gruba wchodzi do pokrywy zaworow , z drugiej strony do obudowy filtra powietrza 1.2 mpi 60KM 3. czujnik spalania detonacyjnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > 1 to zawor oparow paliwa > jaka masz do tego listwe wtryskowa , plastik czy alu? listwa plastikowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > listwa plastikowa a na jakim kompie i wiazce to wszystko bedzie dzialac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > a na jakim kompie i wiazce to wszystko bedzie dzialac? komp od palio wiazka hmmm sam nie wiem ale wszystkie kostki udalo mi sie podpiac pod kolektor. Nie sugeroj sie zdjeciem kolektora To tylko przyklad Ja mam prawie kompletny poza ulamanym kruccem od pozycji "1" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > komp od palio wiazka hmmm sam nie wiem ale wszystkie kostki udalo mi > sie podpiac pod kolektor. Nie sugeroj sie zdjeciem kolektora To > tylko przyklad Ja mam prawie kompletny poza ulamanym kruccem od > pozycji "1" kolektor i listwe wtryskowa masz od wersji 60KM - a domyslam sie ze wiazke zostawiles swoja + kompa od 75tki wiec nie podlaczysz map sensora (mozesz swego zostawic , ale nie bedziesz miec czujnika temp powietrza zassysanego) , zaworu oparow paliwa , czxujnka spalania detonacyjnego , listwa wtryskowa jest bez powrotu (zmieniles pompe paliwa na ta od 60tki czy 75tki?) , czujnik polozenia walka itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > kolektor i listwe wtryskowa masz od wersji 60KM - a domyslam sie ze > wiazke zostawiles swoja + kompa od 75tki > wiec nie podlaczysz map sensora (mozesz swego zostawic , ale nie > bedziesz miec czujnika temp powietrza zassysanego) , zaworu > oparow paliwa , czxujnka spalania detonacyjnego , listwa > wtryskowa jest bez powrotu (zmieniles pompe paliwa na ta od > 60tki czy 75tki?) , czujnik polozenia walka itp... to tak Komp od palio MPI 75 pompe (sam wklad) mam takze do 75 Wiazke Hmmm w sumie mam 3 Swoja stara Uno 1.0 Wiazke od P II czyba 60km[podwojne wtyki kompa] no i jeszcze siakas chyba od PI SPI Czyli z tego co piszesz to czujnik polozenia walu,mapsensor,detonacyjny,zawor oparow nie podlacze (nie musze)do kompa od 75?? Czy sa jakies szanse ze uda mi sie wyjsc z wiazka i odpalic na tym co mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > to tak Komp od palio MPI 75 pompe (sam wklad) mam takze do 75 Wiazke > Hmmm w sumie mam 3 Swoja stara Uno 1.0 Wiazke od P II czyba > 60km[podwojne wtyki kompa] no i jeszcze siakas chyba od PI SPI > Czyli z tego co piszesz to czujnik polozenia > walu,mapsensor,detonacyjny,zawor oparow nie podlacze (nie > musze)do kompa od 75?? Czy sa jakies szanse ze uda mi sie wyjsc > z wiazka i odpalic na tym co mam nie połozenia wału tylko wałka - ten czujnik na pokrywie zaworow proponuje Ci kupic ssacy z przepustnica od 1.2 75 (aluminiowe) , map sensor masz zewnetrzny z uno 1.0 (rozumeim ze na wtrysku) , czujnik temp bedzie w przepustnicy i wiazka podpasuje listwa tryskowa jest bez powrotu i z kwestia podlaczenia odezwij sie do bogada (on ma aluminiowy kolektor , z wiazka 1.1spi/1.2 75 i chyba wkladem od 75tki) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > nie połozenia wału tylko wałka - ten czujnik na pokrywie zaworow > proponuje Ci kupic ssacy z przepustnica od 1.2 75 (aluminiowe) , map > sensor masz zewnetrzny z uno 1.0 (rozumeim ze na wtrysku) , > czujnik temp bedzie w przepustnicy i wiazka podpasuje > listwa tryskowa jest bez powrotu i z kwestia podlaczenia odezwij sie > do bogada (on ma aluminiowy kolektor , z wiazka 1.1spi/1.2 75 i > chyba wkladem od 75tki) > pzdr Czyli nic z tego nie da sie sklecic A mialo byc tak pieknie No nic dzieki wielkie kolego za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Czyli nic z tego nie da sie sklecic A mialo byc tak pieknie No nic > dzieki wielkie kolego za pomoc dac sie da - a napewno powinno odpalic (jedynie check engine moze sie swieci z powodu braku czujnika temp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > dac sie da - a napewno powinno odpalic (jedynie check engine moze sie > swieci z powodu braku czujnika temp) Będzie sporo przelany ale programem można poprawić. Czujnik temperatury w kolektorze w mpi jest taki chyba na 2 piny i mozna go podłączyć żeby komp czytał. On jest chyba odpinany od całego kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Będzie sporo przelany ale programem można poprawić. w 75tce ogranicznik cisnienia paliwa jest w listwie , w 1.2 mpi 60tce w obudowie pompy paliwa dlatego mowisz ze bedzie przelany? bo nie bedzie w ww rozwiazaniu ani tu ani tu? > Czujnik temperatury w kolektorze w mpi jest taki chyba na 2 piny i > mozna go podłączyć żeby komp czytał. On jest chyba odpinany od > całego kolektora. musisz troche precyzyjniej pytac bo kolektorow mpi sa dwa rodzaje w plastikowym czujnik temp jest polaczony z map sensorem - 4 piny w aluminiowum jak dobrze pamietam w podstawce nad przepustnica 2 pinowy (o ten chodzi , zebu go odpiac?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > w 75tce ogranicznik cisnienia paliwa jest w listwie , w 1.2 mpi 60tce > w obudowie pompy paliwa > dlatego mowisz ze bedzie przelany? bo nie bedzie w ww rozwiazaniu ani > tu ani tu? > musisz troche precyzyjniej pytac > bo kolektorow mpi sa dwa rodzaje > w plastikowym czujnik temp jest polaczony z map sensorem - 4 piny > w aluminiowum jak dobrze pamietam w podstawce nad przepustnica 2 > pinowy (o ten chodzi , zebu go odpiac?) Ale w 75 ciśnienie na listwie 2,5 bar a w 1,1 MPi 3 Bary na pompie i wtryski mają inną wydajność. Jak robiliśmy Czaki 1,1 MPI i zmieniliśmy kolektor na metalowy od 1,2 i całą elektronikę od 1,2 75 ale listwa została i pompa paliwa od 1.1 MPI to był mocno przelany. Co do czujnika to właśnie o który chodzi, temp. cieczy czy powietrza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Ale w 75 ciśnienie na listwie 2,5 bar a w 1,1 MPi 3 Bary na pompie i > wtryski mają inną wydajność. > Jak robiliśmy Czaki 1,1 MPI i zmieniliśmy kolektor na metalowy od 1,2 > i całą elektronikę od 1,2 75 ale listwa została i pompa paliwa > od 1.1 MPI to był mocno przelany. > Co do czujnika to właśnie o który chodzi, temp. cieczy czy powietrza > ? tu nie wiem jakie bedzie nawet cisnienie - bo w ogole regulatora nie bedzie (tak mial bogad jak do siebie wstawil liste z 1.1 mpi) najlepiej byloby wstawic listwe aluminiowa ... tak sie sklada ze mam taka do opchniecia .... chodzi o temp powietrza zassyasanego a odnosnie plynu chlodzacego - nei wiem czy oba czujniki w kolektorze ssacym pracuja w takim samym zakresie - ale napewno pasuja zamiennie (chodzi o gwint) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 widze ze chcesz kupioc przepustnice od 75tki pamietaj ze nei podejda pod tek kolektor plastikowy ze zjecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > widze ze chcesz kupioc przepustnice od 75tki > pamietaj ze nei podejda pod tek kolektor plastikowy ze zjecia Wiem wiem Nie tak srobki Stwierdzilem ze chyba latwiej bedzie dodac to co powinno byc od poczatku (czyli seria od palio) niz modzic i utrudnia sobie zycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > tu nie wiem jakie bedzie nawet cisnienie - bo w ogole regulatora nie > bedzie (tak mial bogad jak do siebie wstawil liste z 1.1 mpi) ale jeśli tak zrobił to miał pompę w baku również bez powrotu,a jeśli tak to w tej pompie jest własnie regulator ciśnienia(wszystko schowane w zbiorniku paliwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > ale jeśli tak zrobił to miał pompę w baku również bez powrotu,a jeśli > tak to w tej pompie jest własnie regulator ciśnienia(wszystko > schowane w zbiorniku paliwa) najpierw zalozyl plastikowa listwe do pompy z powrotem i oczywiscie byla lipa pozniej zalozyl do tego pompe bez powrotu, czyli z zaworkiem "nadmiarowym" w obudowie i jest pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > najpierw zalozyl plastikowa listwe do pompy z powrotem i oczywiscie > byla lipa pozniej zalozyl do tego pompe bez powrotu, czyli z > zaworkiem "nadmiarowym" w obudowie i jest > pozdr. i tak jak Huba wyżej napisał ten regulator co jest w pompi 1.1 mpi jest 3barowy a nie tak jak ten w listwie z 75KM 2.5bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > i tak jak Huba wyżej napisał ten regulator co jest w pompi 1.1 mpi > jest 3barowy a nie tak jak ten w listwie z 75KM 2.5bara zgadza sie - ale narazie drupi ma listwe plastikowa z pompa 75 i tu pierwszy problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Kolejne pytanko Mam mapsensor od punto 2 (4 piny) Wtyczke tez Powinienem miec 3 pinowy Podobno ten od P2(60KM)zastepuje tez czujnik temperatury w dolocie Pytanie jest czy da sie go wpiac pod kompa 75KM powiedzmy omijajac kabelek odpowiadajacy za temp. dolotu Ktos wie ktory kabelek jest do czego A-czarny (chyba masa) B-różowy z czarnym paskiem C-czerwony z czarnym paskiem D-brązowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 11 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > Kolejne pytanko Mam mapsensor od punto 2 (4 piny) Wtyczke tez > Powinienem miec 3 pinowy Podobno ten od P2(60KM)zastepuje tez > czujnik temperatury w dolocie Pytanie jest czy da sie go wpiac > pod kompa 75KM powiedzmy omijajac kabelek odpowiadajacy za temp. > dolotu Ktos wie ktory kabelek jest do czego > A-czarny (chyba masa) > B-różowy z czarnym paskiem > C-czerwony z czarnym paskiem > D-brązowy wykorzystaj map sensor ktory masz w uno 1.0 (wtrysk czy gaznik?) a czujnik temp masz w przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > wykorzystaj map sensor ktory masz w uno 1.0 (wtrysk czy gaznik?) a > czujnik temp masz w przepustnicy Mam jednopunkt w starym z aparatem zaplonowym Jesli dobrze zrozumialem to mapsensor dziala na podcisnieniu W uniaku mialem na aparacie tzw Ufo Czyli odsrodkowy rekulato kata wyprzedzenia zaplonu Popraw mnie jesli zle zrozumialem sposob dzialania Wiec chyba niciz tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 11 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > Mam jednopunkt w starym z aparatem zaplonowym Jesli dobrze > zrozumialem to mapsensor dziala na podcisnieniu W uniaku mialem > na aparacie tzw Ufo Czyli odsrodkowy rekulato kata wyprzedzenia > zaplonu Popraw mnie jesli zle zrozumialem sposob dzialania Wiec > chyba niciz tego tak, wykrywa podcisnienie wyglada tak w wersji spi , 75 mpi http://allegro.pl/item265893802_czujnik_podcisnieniowy_mapsensor_fiat_oryginal.html ps. moze warto pomyslec o dolozeniu , bo watpie zeby ktos znał kolory przewodow od mapa 1.2 mpi 60km pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > tak, wykrywa podcisnienie > wyglada tak w wersji spi , 75 mpi > http://allegro.pl/item265893802_czujnik_podcisnieniowy_mapsensor_fiat_oryginal.html > ps. moze warto pomyslec o dolozeniu , bo watpie zeby ktos znał kolory > przewodow od mapa 1.2 mpi 60km > pzdr Wlasnie rozwazalem ta opcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 11 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > Wlasnie rozwazalem ta opcje w razie jakbys sie zdecydował daj ogloszenie na gieldzie u nas - moze ktos ma taniej do opchniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > w razie jakbys sie zdecydował daj ogloszenie na gieldzie u nas - moze > ktos ma taniej do opchniecia Przeszukam gielde bo chyba gdzies to juz widzialem Dzieki za pomoc Pewnie sie jeszce odezwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 19 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2007 Kolejna zagwostka Z kompa do sondy ida 2 kabelki czyli powinna byc 4 przewodowa Ja mam 3 przewodowa gdyz w uniaku do kompa szedl tylko jeden kabelek Co by bylo gdybym polaczyl te 2 kable (z kompa) w jeden do starej sondy (albo tylko jeden) Bedzie to normalnie dzialalo czy nie zawracac glowy i szukac sondy z 4 kabelkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.