Skocz do zawartości

Problemik przy swapiku na 1,2


misiekdrupi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow z sasiedztwa Jestem na etapie zmiany serducha i teraz przyszedl czas na kabelki. Mam plastikowy kolektor I nie bardzo wiem co jest co Mozecie mnie oswiecic bow.gif

Pytanko 1

Co to za czujnik i czego mu brakuje( prawa strona kolektora patrzac od przodu autka)

Pytanko 2

A ten kruciec do czego podlaczyc hmm.gif

279842764-262270135_2.jpg

[moze teraz bedzie lepiej widac]

Pytanko 3

Ten czujnik za co odpowiada i gdzie go podlaczyc spineyes.gif

279842764-3.JPG

post-44332-14352488477129_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegow z sasiedztwa Jestem na etapie zmiany serducha i teraz

> przyszedl czas na kabelki. Mam plastikowy kolektor I nie bardzo

> wiem co jest co Mozecie mnie oswiecic

> Pytanko 1

> Co to za czujnik i czego mu brakuje( prawa strona kolektora patrzac

> od przodu autka)

> Pytanko 2

> A ten kruciec do czego podlaczyc

> Pytanko 3

> Ten czujnik za co odpowiada i gdzie go podlaczyc

cholerniutko malutko wydac na tych foteczkach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak mi cos switalo ale ta gruba rurka mnie zmylila

> Tak sobie mysle ze 1 to moze jakis powrot paliwa Bo taki niebieski

> przewod mam do powrotu wahy w bak Tylko co to za czujnik Tam w

> srodku jakas kuleczka jest jakby mikro zawor siakis

1 to zawor oparow paliwa

jaka masz do tego listwe wtryskowa , plastik czy alu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komp od palio wiazka hmmm sam nie wiem ale wszystkie kostki udalo mi

> sie podpiac pod kolektor. Nie sugeroj sie zdjeciem kolektora To

> tylko przyklad Ja mam prawie kompletny poza ulamanym kruccem od

> pozycji "1"

kolektor i listwe wtryskowa masz od wersji 60KM - a domyslam sie ze wiazke zostawiles swoja + kompa od 75tki

wiec nie podlaczysz map sensora (mozesz swego zostawic , ale nie bedziesz miec czujnika temp powietrza zassysanego) , zaworu oparow paliwa , czxujnka spalania detonacyjnego , listwa wtryskowa jest bez powrotu (zmieniles pompe paliwa na ta od 60tki czy 75tki?) , czujnik polozenia walka itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolektor i listwe wtryskowa masz od wersji 60KM - a domyslam sie ze

> wiazke zostawiles swoja + kompa od 75tki

> wiec nie podlaczysz map sensora (mozesz swego zostawic , ale nie

> bedziesz miec czujnika temp powietrza zassysanego) , zaworu

> oparow paliwa , czxujnka spalania detonacyjnego , listwa

> wtryskowa jest bez powrotu (zmieniles pompe paliwa na ta od

> 60tki czy 75tki?) , czujnik polozenia walka itp...

to tak Komp od palio MPI 75 pompe (sam wklad) mam takze do 75 Wiazke Hmmm w sumie mam 3 Swoja stara Uno 1.0 Wiazke od P II czyba 60km[podwojne wtyki kompa] no i jeszcze siakas chyba od PI SPI

Czyli z tego co piszesz to czujnik polozenia walu,mapsensor,detonacyjny,zawor oparow nie podlacze (nie musze)do kompa od 75?? Czy sa jakies szanse ze uda mi sie wyjsc z wiazka i odpalic na tym co mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tak Komp od palio MPI 75 pompe (sam wklad) mam takze do 75 Wiazke

> Hmmm w sumie mam 3 Swoja stara Uno 1.0 Wiazke od P II czyba

> 60km[podwojne wtyki kompa] no i jeszcze siakas chyba od PI SPI

> Czyli z tego co piszesz to czujnik polozenia

> walu,mapsensor,detonacyjny,zawor oparow nie podlacze (nie

> musze)do kompa od 75?? Czy sa jakies szanse ze uda mi sie wyjsc

> z wiazka i odpalic na tym co mam

nie połozenia wału tylko wałka - ten czujnik na pokrywie zaworow

proponuje Ci kupic ssacy z przepustnica od 1.2 75 (aluminiowe) , map sensor masz zewnetrzny z uno 1.0 (rozumeim ze na wtrysku) , czujnik temp bedzie w przepustnicy i wiazka podpasuje

listwa tryskowa jest bez powrotu i z kwestia podlaczenia odezwij sie do bogada (on ma aluminiowy kolektor , z wiazka 1.1spi/1.2 75 i chyba wkladem od 75tki)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie połozenia wału tylko wałka - ten czujnik na pokrywie zaworow

> proponuje Ci kupic ssacy z przepustnica od 1.2 75 (aluminiowe) , map

> sensor masz zewnetrzny z uno 1.0 (rozumeim ze na wtrysku) ,

> czujnik temp bedzie w przepustnicy i wiazka podpasuje

> listwa tryskowa jest bez powrotu i z kwestia podlaczenia odezwij sie

> do bogada (on ma aluminiowy kolektor , z wiazka 1.1spi/1.2 75 i

> chyba wkladem od 75tki)

> pzdr

Czyli nic z tego nie da sie sklecic sciana.gifsciana.gif A mialo byc tak pieknie sick.gif No nic dzieki wielkie kolego za pomoc 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dac sie da - a napewno powinno odpalic (jedynie check engine moze sie

> swieci z powodu braku czujnika temp)

Będzie sporo przelany ale programem można poprawić.

Czujnik temperatury w kolektorze w mpi jest taki chyba na 2 piny i mozna go podłączyć żeby komp czytał. On jest chyba odpinany od całego kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie sporo przelany ale programem można poprawić.

w 75tce ogranicznik cisnienia paliwa jest w listwie , w 1.2 mpi 60tce w obudowie pompy paliwa

dlatego mowisz ze bedzie przelany? bo nie bedzie w ww rozwiazaniu ani tu ani tu?

> Czujnik temperatury w kolektorze w mpi jest taki chyba na 2 piny i

> mozna go podłączyć żeby komp czytał. On jest chyba odpinany od

> całego kolektora.

musisz troche precyzyjniej pytac zlosnik.gif

bo kolektorow mpi sa dwa rodzaje

w plastikowym czujnik temp jest polaczony z map sensorem - 4 piny

w aluminiowum jak dobrze pamietam w podstawce nad przepustnica 2 pinowy (o ten chodzi , zebu go odpiac?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 75tce ogranicznik cisnienia paliwa jest w listwie , w 1.2 mpi 60tce

> w obudowie pompy paliwa

> dlatego mowisz ze bedzie przelany? bo nie bedzie w ww rozwiazaniu ani

> tu ani tu?

> musisz troche precyzyjniej pytac

> bo kolektorow mpi sa dwa rodzaje

> w plastikowym czujnik temp jest polaczony z map sensorem - 4 piny

> w aluminiowum jak dobrze pamietam w podstawce nad przepustnica 2

> pinowy (o ten chodzi , zebu go odpiac?)

Ale w 75 ciśnienie na listwie 2,5 bar a w 1,1 MPi 3 Bary na pompie i wtryski mają inną wydajność.

Jak robiliśmy Czaki 1,1 MPI i zmieniliśmy kolektor na metalowy od 1,2 i całą elektronikę od 1,2 75 ale listwa została i pompa paliwa od 1.1 MPI to był mocno przelany.

Co do czujnika to właśnie o który chodzi, temp. cieczy czy powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w 75 ciśnienie na listwie 2,5 bar a w 1,1 MPi 3 Bary na pompie i

> wtryski mają inną wydajność.

> Jak robiliśmy Czaki 1,1 MPI i zmieniliśmy kolektor na metalowy od 1,2

> i całą elektronikę od 1,2 75 ale listwa została i pompa paliwa

> od 1.1 MPI to był mocno przelany.

> Co do czujnika to właśnie o który chodzi, temp. cieczy czy powietrza

> ?

tu nie wiem jakie bedzie nawet cisnienie - bo w ogole regulatora nie bedzie (tak mial bogad jak do siebie wstawil liste z 1.1 mpi)

najlepiej byloby wstawic listwe aluminiowa ... tak sie sklada ze mam taka do opchniecia .... zlosnik.gif

chodzi o temp powietrza zassyasanego

a odnosnie plynu chlodzacego - nei wiem czy oba czujniki w kolektorze ssacym pracuja w takim samym zakresie - ale napewno pasuja zamiennie (chodzi o gwint)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu nie wiem jakie bedzie nawet cisnienie - bo w ogole regulatora nie

> bedzie (tak mial bogad jak do siebie wstawil liste z 1.1 mpi)

ale jeśli tak zrobił to miał pompę w baku również bez powrotu,a jeśli tak to w tej pompie jest własnie regulator ciśnienia(wszystko schowane w zbiorniku paliwa) waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jeśli tak zrobił to miał pompę w baku również bez powrotu,a jeśli

> tak to w tej pompie jest własnie regulator ciśnienia(wszystko

> schowane w zbiorniku paliwa)

najpierw zalozyl plastikowa listwe do pompy z powrotem i oczywiscie byla lipa no.gif pozniej zalozyl do tego pompe bez powrotu, czyli z zaworkiem "nadmiarowym" w obudowie i jest ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najpierw zalozyl plastikowa listwe do pompy z powrotem i oczywiscie

> byla lipa pozniej zalozyl do tego pompe bez powrotu, czyli z

> zaworkiem "nadmiarowym" w obudowie i jest

> pozdr.

i tak jak Huba wyżej napisał ten regulator co jest w pompi 1.1 mpi jest 3barowy a nie tak jak ten w listwie z 75KM 2.5bara waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanko Mam mapsensor od punto 2 (4 piny) Wtyczke tez Powinienem miec 3 pinowy Podobno ten od P2(60KM)zastepuje tez czujnik temperatury w dolocie Pytanie jest czy da sie go wpiac pod kompa 75KM powiedzmy omijajac kabelek odpowiadajacy za temp. dolotu hmm.gif Ktos wie ktory kabelek jest do czego

A-czarny (chyba masa)

B-różowy z czarnym paskiem

C-czerwony z czarnym paskiem

D-brązowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejne pytanko Mam mapsensor od punto 2 (4 piny) Wtyczke tez

> Powinienem miec 3 pinowy Podobno ten od P2(60KM)zastepuje tez

> czujnik temperatury w dolocie Pytanie jest czy da sie go wpiac

> pod kompa 75KM powiedzmy omijajac kabelek odpowiadajacy za temp.

> dolotu Ktos wie ktory kabelek jest do czego

> A-czarny (chyba masa)

> B-różowy z czarnym paskiem

> C-czerwony z czarnym paskiem

> D-brązowy

wykorzystaj map sensor ktory masz w uno 1.0 (wtrysk czy gaznik?) a czujnik temp masz w przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wykorzystaj map sensor ktory masz w uno 1.0 (wtrysk czy gaznik?) a

> czujnik temp masz w przepustnicy

Mam jednopunkt w starym z aparatem zaplonowym Jesli dobrze zrozumialem to mapsensor dziala na podcisnieniu W uniaku mialem na aparacie tzw Ufo Czyli odsrodkowy rekulato kata wyprzedzenia zaplonu Popraw mnie jesli zle zrozumialem sposob dzialania Wiec chyba niciz tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jednopunkt w starym z aparatem zaplonowym Jesli dobrze

> zrozumialem to mapsensor dziala na podcisnieniu W uniaku mialem

> na aparacie tzw Ufo Czyli odsrodkowy rekulato kata wyprzedzenia

> zaplonu Popraw mnie jesli zle zrozumialem sposob dzialania Wiec

> chyba niciz tego

tak, wykrywa podcisnienie

wyglada tak w wersji spi , 75 mpi

http://allegro.pl/item265893802_czujnik_podcisnieniowy_mapsensor_fiat_oryginal.html

ps. moze warto pomyslec o dolozeniu , bo watpie zeby ktos znał kolory przewodow od mapa 1.2 mpi 60km

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, wykrywa podcisnienie

> wyglada tak w wersji spi , 75 mpi

> http://allegro.pl/item265893802_czujnik_podcisnieniowy_mapsensor_fiat_oryginal.html

> ps. moze warto pomyslec o dolozeniu , bo watpie zeby ktos znał kolory

> przewodow od mapa 1.2 mpi 60km

> pzdr

Wlasnie rozwazalem ta opcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna zagwostka Z kompa do sondy ida 2 kabelki czyli powinna byc 4 przewodowa Ja mam 3 przewodowa gdyz w uniaku do kompa szedl tylko jeden kabelek Co by bylo gdybym polaczyl te 2 kable (z kompa) w jeden do starej sondy (albo tylko jeden) Bedzie to normalnie dzialalo czy nie zawracac glowy i szukac sondy z 4 kabelkami hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.