Skocz do zawartości

Ogrzewanie


janist

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od niedawna jeżdżę 2-gim autem (ford fiesta 1.25 '99) i od tego czasu ogrzewanie Fiata wydaje mi sie niewystarczające. Przy podobnych temperaturach ford rozgrzewa sie znacznie szybciej i do znacznie wyższych temperatur.

Czy coś jest nie tak ty po prostu TTTM?

Fiat do osiągnięcia 90 stopni potrzebuje ok. 10km przy temp. zewnętrznej ok.-3

i przez cala drogę do pracy (35km) jadę z wentylatorem na 3 i temp. na max. i gorąco mi nie jest.

Co to może byc?

termostat chyba OK bo jakby sie nie otwierał to nagrzewałby sie dłużej ale temp. byłaby OK, i wariowała by wskazówka temp., poziom płynu OK, jak był tuz po odpowietrzeniu to tez było tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczekaj z ustawieniem temperatury na max i nawiewem na 3, az silnik

> sie troche rozgrzeje, powinno sie poprawic...

tak robie. Zastanawiam mnie czy nagrzewnica jest wyzej niz zbiorniczek wyrownawczy i odpowietrzenie i jesli tak to czy ma wlasne odpowietrzenie?

janist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak robie. Zastanawiam mnie czy nagrzewnica jest wyzej niz

> zbiorniczek wyrownawczy i odpowietrzenie i jesli tak to czy ma

> wlasne odpowietrzenie?

> janist

Odpowietrzenie układu znajduje się na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy.Jest to plastikowa śrubka.Po ewentualnym odpowietrzeniu dokręcaj ją ręką bo śrubokrętem można ukręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cala drogę do pracy (35km) jadę z wentylatorem na 3 i temp.

> na max. i gorąco mi nie jest.

To jest powod. Nie wiem jak w "klima-elektroniku" (masz dod, podgrzewanie elektryczne?) ale w manualu robie tak:

-pierwsze kilkaset metrow ogrzwanie na min /zimno mroznie/, wetyl. bieg 1

-po ok, 1km daje temp na polowe , wentyl nadal 1bieg

-jak podskoczy prawie do pionu /dzis przy -8C ok. 4km/ daje ogrzewanie na przedział 75%-100% i wentyl na 2bieg.

Gdy robilem ogrzewanie max i wentyl od razu na 2bieg to nagrzewał sie dłuuugo (a jak sie zatrzymywałem to szybko opadała). Dodam ze to wszystko w JTD czyli "zimno^2".

> Co to może byc?

> termostat chyba OK bo jakby sie nie otwierał to nagrzewałby sie > dłużej ale temp. byłaby OK

A moze jednak? Niedawno Lisek przerabiał temat (nie moge odszukac - szukajka nie chce wspolpracowac :/ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest powod. Nie wiem jak w "klima-elektroniku" (masz dod,

> podgrzewanie elektryczne?) ale w manualu robie tak:

> -pierwsze kilkaset metrow ogrzwanie na min /zimno mroznie/, wetyl.

> bieg 1

> -po ok, 1km daje temp na polowe , wentyl nadal 1bieg

> -jak podskoczy prawie do pionu /dzis przy -8C ok. 4km/ daje

> ogrzewanie na przedział 75%-100% i wentyl na 2bieg.

Ja wlaczam nawiew dopiero jak temp. plynu jest OK. Ale rzeczywoscie temp. mam ustawiona na maxa. Bede probowal rozgrzewac na galce ustawionej na zimne. Bedzie mniej plynu do ogrzania wiec to powinno zalatwic kwestie czasu nagrzewania, ale zostaje jeszcze kwestia temperatury.

> A moze jednak? Niedawno Lisek przerabiał temat (nie moge odszukac -

> szukajka nie chce wspolpracowac :/ )

U nie tez szukajka dziala tylko na ostatni tydzien frown.gif

Lisek moze przypomniesz co bylo u Ciebie, please.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lisek moze przypomniesz co bylo u Ciebie, please.

hmm.gifhmm.gif ja mam dogrzewanie elektryczne w JTD więc tego może tak nie odczułem....

Ale ty masz 1,6 ..w Bravie z tym silnikiem 1,6 16V 103 KM dość szybko sie nagrzewał i dość gorąco mogłem ustawić .... oczywiście i tam dopiero po wymianie termostatu...

Zobacz jak wygląda sprawa wskazówki, czy po dogrzaniu ponownie zaczyna opadać... to wskazuje na uszkodzenie termostatu... ale termostaty to tak naprawde wydaje mi sie, że to 2 układy w jednej obudowie. niewiem.gif poczytaj ten wątek dotyczący termostatu w JTD....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że o to wam idzie => kliken machen

No to poczytalem. Generalnie tam dyskusja jest o stawianiu ... wskazowki do pionu i utrzymywaniu erekcji... tfu.... temperatury na stalym poziomie.

U mnie czas stawiania nie jest zadawalajacy ale jest to do przyjecia a wskazowka po rozgrzaniu ani drgnie. Natomiast temp nawiewu po rozgrzaniu jest IMO za niska.

Sa mozliwe dwie przyczyny:

1. Uklad za malo wydajny.

2. zapowietrzona nagrzewnica. I tu jest pytanie: Czy jest mozliwe, zeby nagrzewnica byla zapowietrzona pomimo odpowietrzenia calego ukladu.? Czy jest tylko jeden odpowietrznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sa mozliwe dwie przyczyny:

> 1. Uklad za malo wydajny.

> 2. zapowietrzona nagrzewnica. I tu jest pytanie: Czy jest mozliwe,

> zeby nagrzewnica byla zapowietrzona pomimo odpowietrzenia calego

> ukladu.? Czy jest tylko jeden odpowietrznik?

Jest więcej.... hehe.gif

W Uno uszkodził mi sie zawór otwierający przepływ płynu przez nagrzewnice.... taki sterowany na linke.... otwierał sie na 1/3 na maxa i nagrzewnica miała niską sprawność... po naprawie ( poprawieniu linki i przeczyszczeniu ) wszystko działało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> od niedawna jeżdżę 2-gim autem (ford fiesta 1.25 '99) i od tego czasu

> ogrzewanie Fiata wydaje mi sie niewystarczające. Przy podobnych

> temperaturach ford rozgrzewa sie znacznie szybciej i do znacznie

> wyższych temperatur.

> Czy coś jest nie tak ty po prostu TTTM?

> Fiat do osiągnięcia 90 stopni potrzebuje ok. 10km przy temp.

> zewnętrznej ok.-3

> i przez cala drogę do pracy (35km) jadę z wentylatorem na 3 i temp.

> na max. i gorąco mi nie jest.

> Co to może byc?

> termostat chyba OK bo jakby sie nie otwierał to nagrzewałby sie

> dłużej ale temp. byłaby OK, i wariowała by wskazówka temp.,

> poziom płynu OK, jak był tuz po odpowietrzeniu to tez było tak

> samo.

Mam podobny problem. Ale nawet gdy silnik ma juz 90 st, to nawiew jest-- no powiedzmy cieply --- a naprawde cieply (gorący) staje sie dopiero gdy trochę przygazuje, po czym temp nawiewu znowu spada. Oczywiscie ogrzewanie ustawione na MAX. Teraz jeszcze idzie wytrzymać. ale gdy będzie naprawde zimno np -20 st w nocy to juz problem beksa.gifbuu.gif.

Czy ktoś miał takie objawy ??

PS

old.gif:Witam po dłuuuuuuugiej przerwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobny problem. Ale nawet gdy silnik ma juz 90 st, to nawiew

> jest-- no powiedzmy cieply --- a naprawde cieply (gorący) staje

> sie dopiero gdy trochę przygazuje. Oczywiscie ogrzewanie

> ustawione na MAX. Teraz jeszcze idzie wytrzymać. ale gdy będzie

> naprawde zimno np -20 st w nocy to juz problem .

> Czy ktoś miał takie objawy ??

> PS

> :Witam po dłuuuuuuugiej przerwie

ten sam silnik... te same objawy... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobny problem. Ale nawet gdy silnik ma juz 90 st, to nawiew

> jest-- no powiedzmy cieply --- a naprawde cieply (gorący) staje

> sie dopiero gdy trochę przygazuje, po czym temp nawiewu znowu

> spada. Oczywiscie ogrzewanie ustawione na MAX

Dla ścisłości, 90 st. to ma chłodziwo, silnik to się dopiero rozgrzewa wink.gif U mnie jest tak samo, ale to normalne że dmuchawa wydajniej pracuje przy wyższych obrotach silnika. Płyn chłodzący (i silnik) najszybciej nagrzewa się przy wyłączonej dmuchawie, ale wtedy mało kto wytrzyma bez kurtki balwanek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest więcej....

> W Uno uszkodził mi sie zawór otwierający przepływ płynu przez

> nagrzewnice.... taki sterowany na linke.... otwierał sie na 1/3

> na maxa i nagrzewnica miała niską sprawność... po naprawie (

> poprawieniu linki i przeczyszczeniu ) wszystko działało....

No tak, zawor tez moze byc przyczyna. Sa jakies sposoby, zeby to sparwdzic bez rozebrania polowy auta?

A moze macia jakies inne pomysly na mozliwe usterki?

Ja dolalem troche plynu bo bylo z 1cm pod min. Teraz jest dolane do max. I dopuki silnik sie nie rozgrzeje to ntemp mam na min i nieco szybciej sie rozgrzewa. Temperatura jest nieco wyzsza ale i pogoda sie nieco poprawila. Dalej nie jest to szczyt marzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Stilo nie ma zaworu płyn cały rok płynie przez nagrzewnicę.

No to jak w takim razie dziala regulacja temperatury? niewiem.gif

Myslalem, ze temperatura zalezy od ilosci plynu przeplywajacego przez nagrzewnice a ta od stopnia otwarcia zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> od niedawna jeżdżę 2-gim autem (ford fiesta 1.25 '99) i od tego czasu

> ogrzewanie Fiata wydaje mi sie niewystarczające. Przy podobnych

> temperaturach ford rozgrzewa sie znacznie szybciej i do znacznie

> wyższych temperatur.

> Czy coś jest nie tak ty po prostu TTTM?

> Fiat do osiągnięcia 90 stopni potrzebuje ok. 10km przy temp.

> zewnętrznej ok.-3

> i przez cala drogę do pracy (35km) jadę z wentylatorem na 3 i temp.

> na max. i gorąco mi nie jest.

> Co to może byc?

> termostat chyba OK bo jakby sie nie otwierał to nagrzewałby sie

> dłużej ale temp. byłaby OK, i wariowała by wskazówka temp.,

> poziom płynu OK, jak był tuz po odpowietrzeniu to tez było tak

> samo.

Wg moich obserwacji ogrzewanie w stilo nie jest zbyt udane. W porównaniu do np. cordoby w której wnętrze nagrzewa się szybko. W stilo odczuwam, że ciągnie zimno od podłogi, a wnętrze kabiny w mroźne dni nagrzewa się bardzo wolno. No cóż... to włoski samochód i chyba pomyślany z myślą o innych warunkach klimatycznych. Może warto zainwestować w jakieś dogrzewanie wnętrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg moich obserwacji ogrzewanie w stilo nie jest zbyt udane. W porównaniu do np. cordoby w której wnętrze nagrzewa się szybko.

> W stilo odczuwam, że ciągnie zimno od podłogi, a wnętrze kabiny w mroźne dni nagrzewa się bardzo wolno. No cóż... to włoski samochód i chyba pomyślany z myślą o innych warunkach klimatycznych. Może warto zainwestować w jakieś dogrzewanie wnętrza?

Mam inne zdanie, nie rozumiem skąd taka opinia niewiem.gif

Nie mam problemu z nagrzewaniem kabiny (w stosunkowo krótkim czasie).

Spędzam sporo czasu w aucie (ca 50 ÷ 60 min. w jedną mańkę do pracy), nie lubię ubrania krępującego ruchy (kurtka), podróżuję bez ... i nie marznę ok.gif

Jedyne co zauważyłem ... istotne jest utrzymywanie czystego filtra kabinowego, no i nie mam problemów (odpukać) z tmp. układu chłodzenia (wskazówka tmp. sztywna).

Powyższe opieram również na doświadczeniu z eksploatacji innych, niekoniecznie włoskich aut ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam inne zdanie, nie rozumiem skąd taka opinia

> Nie mam problemu z nagrzewaniem kabiny

Nie jesteś sam z tą opinią (to dla "statystyków") ok.gif

Wcześniej, w punto mk1 75 zdarzało się zmarznąć zanim się rozbujał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałeś o legendzie dla ... bystrych

U kolegi widze nawet 700 watowe super grzałki wink.gif

A teraz zagadka:

Czy w klimatroniku 2 strefowym jedna strefa dotyczy kerowcy a 2-ga pasazera z przodu i z tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U kolegi widze nawet 700 watowe super grzałki

> A teraz zagadka:

> Czy w klimatroniku 2 strefowym jedna strefa dotyczy kerowcy a 2-ga

> pasazera z przodu i z tyłu ?

IMHO 2 strefy dotyczą tylko przodu. Tył dostaje powietrze uśrednione temp. ustawioną po prawej i po lewej. Tak jest na pewno w nawiewie środkowym smile.gif Natomiast nie jestem pewien co do nawiewu na nogi z tyłu. Jakoś nie udało mi się wyczuć jak na razie ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam inne zdanie, nie rozumiem skąd taka opinia

> Nie mam problemu z nagrzewaniem kabiny (w stosunkowo krótkim czasie).

> Spędzam sporo czasu w aucie (ca 50 ÷ 60 min. w jedną mańkę do pracy),

> nie lubię ubrania krępującego ruchy (kurtka), podróżuję bez ...

> i nie marznę

> Jedyne co zauważyłem ... istotne jest utrzymywanie czystego filtra

> kabinowego, no i nie mam problemów (odpukać) z tmp. układu

> chłodzenia (wskazówka tmp. sztywna).

> Powyższe opieram również na doświadczeniu z eksploatacji innych,

> niekoniecznie włoskich aut

Jaki masz silnik? Ja mam 1,2 więc moje obserwacje dotyczą tego motoru. A od podłogi i tak ciągnie szczególnie pod nawiewem ciepłego powietrza obok pedału gazu. Może mam tam dziurę, albo ktoś czymś tam czegoś nie uszczelnił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki masz silnik? Ja mam 1,2 więc moje obserwacje dotyczą tego motoru.

Konstrukcyjnie (nagrzewnica / nawiewy) podejrzewam podobne.

Fakt ... kwestia wydajności silnika, ale aż takie różnice ? niewiem.gif

> A od podłogi i tak ciągnie szczególnie pod nawiewem ciepłego powietrza obok pedału gazu. Może mam tam dziurę, albo ktoś czymś tam czegoś nie uszczelnił...

Być może jest to właściwy trop. Na Twoim miejscu sprawdziłbym wygłuszenie jak też samą ścianę grodziową ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO 2 strefy dotyczą tylko przodu. Tył dostaje powietrze uśrednione

> temp. ustawioną po prawej i po lewej. Tak jest na pewno w

> nawiewie środkowym Natomiast nie jestem pewien co do nawiewu na

> nogi z tyłu. Jakoś nie udało mi się wyczuć jak na razie ;D

Szukałem odpowiedzi ale nie znalazłem... oslabiony.gif

Raz zacioł mi sie ten klimatronik i miałem tak...

Na kierowce walił gorącym a na pasazera po prawej i z tyłu lodowatym powietrzem.... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, zawor tez moze byc przyczyna. Sa jakies sposoby, zeby to

> sparwdzic bez rozebrania polowy auta?

> A moze macia jakies inne pomysly na mozliwe usterki?

W Stilo jest inne rozwiązanie regulacji temperatury. Ze wzgledu na wysoka usterkowość rozwiązania z zaworem, w Stilo przez nagrzewnicę przepływa zawsze taka sama ilość płynu. Regulacja odbywa się jedynie poprzez zwiększenie/zmniejszenie ilości powietrza zimne/ciepłe (ogrzane przez nagrzewnicę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukałem odpowiedzi ale nie znalazłem...

> Raz zacioł mi sie ten klimatronik i miałem tak...

> Na kierowce walił gorącym a na pasazera po prawej i z tyłu lodowatym

> powietrzem....

klimasronik ma dla mnie mnóstwo zagadek, których nie jestem w stanie pojąć... ja bardzo bym chciał żeby któś kto ma napisał tutaj jak się mu nagrzewa samochód zimą przy danej temperaturze z danymi ustawieniami co by można było porównać. bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klimasronik ma dla mnie mnóstwo zagadek, których nie jestem w stanie

> pojąć... ja bardzo bym chciał żeby któś kto ma napisał tutaj jak

> się mu nagrzewa samochód zimą przy danej temperaturze z danymi

> ustawieniami co by można było porównać.

Ty się dobrze czujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.