Skocz do zawartości

Moduł domykania szyb - FR


Maxiu

Rekomendowane odpowiedzi

Montaż modułu automatycznego domykania dwóch, sterowanych elektrycznie szyb w momencie uzbrojenia alarmu w Fiacie Punto Mk1.

Zobrazowanie rozmieszczenia elementów mocujących boczek drzwi:

275213368-1.JPG

Przed demontażem boczka drzwi należy wyjąć panel sterowania szybami i odłączyć kostki obu szyb.

275213368-2.JPG

Boczek już zdjęty - w zasadzie jego konstrukcja opiera się na płycie pilśniowej - podobnie jak w CC i SC.

275213368-3.JPG

Poniżej widać wymienione wyżej kołki służące do mocowania i ustalenia położenia boczka. Wbrew powszechnej opinii nie wyłamują się one przy demontażu boczka, jeśli jest on przeprowadzany "z wyczuciem". Dodam, że w związku z małymi trudnościami boczek ten był zdejmowany trzy razy i żaden z kołków nie uległ uszkodzeniu.

275213368-4.JPG

Potrzebne materiały (oczywiście prócz sterownika i kabli) to konektory "męskie" i "żeńskie" oraz szybkozłączki - wszystko w ilości 10 sztuk powinno wystarczyć.

275213368-5.JPG

275213368-6.JPG

275213368-7.JPG

Schemat podłączenia (niestety mnie obowiązywała opcja bez szyberdachu):

275213368-8.JPG

Najpierw wpinamy się w przewody od centralnego zamka (biały i niebieski) - posługując się tu kolorami przewodów mówię tylko o przewodach w aucie, gdyż przewody dołączone do sterownika mogą się różnić kolorami w zależności od producenta modułu.

275213368-9.JPG

275213368-10.JPG

275213368-11.JPG

Niestety w tym celu należy rozpruć nieco folię w drzwiach.

275213368-12.JPG

Teoretycznie czas wykonania pracy to jakieś 60 do 90 minut, chyba, że się natrafi na pewne problemy, o których później.

275213368-13.JPG

Przygotowanie przewodów, które połączymy z przewodami idącymi do przełączników obu szyb (biały i czerwony).

275213368-14.JPG

275213368-15.JPG

Połączenie przewodów idących z modułu z przewodami z przełączników obu szyb w sposób umożliwiający zawsze odłączenie modułu i przywrócenie klasycznego sterowania szybami:

275213368-16.JPG

Kolejnym krokiem było połączenie z masą, które zostało "skradzione" z przewodu masowego idącego od przełącznika szyby. Następnie należy przeciągnąć dwa przewody do wnętrza auta. Jeden podłączony zostaje do przewodu stacyjki, a drugi pociągnięty zostanie do bezpiecznika odpowiadającego za sterowanie szybami. W celu lepszego dostępu do kostki w drzwiach należy ją obrócić o pewien kąt i wepchnąć do wnętrza drzwi.

275213368-17.JPG

Teraz czas na borowanie:

275213368-18.JPG

Przewód idący do bezpiecznika odpowiadającego za sterowanie szybami ciągniemy aż do schowka przed pasażerem, gdzie jest umieszczony wspomniany bezpiecznik - 30A.

275213368-19.JPG

Przewód idący do stacyjki należy podłączyć albo rozbierając obudowę konsoli kierownicy i wyszukując odpowiedni przewód, albo wpinając się w ten sam przewód idący do centralki alarmu, jak to miało miejsce w moim przypadku. Gdy już wszystko jest podłączone czas na próbę generalną.

275213368-20.JPG

Kolej na zamocowanie centralki domykacza szyb. W moim przypadku idelanie wpasowała się ona w okolicy cięgna klamki wewętrznej.

275213368-21.JPG

Drugą opcją było umieszczenie modułu wewnątrz uchwytu drzwiowego (tak jak zaznaczono na fotografii) - tyle, że trzeba w płycie borować. Niestety nie zmieści się on w okolicy wnęki na panel włączników szyb.

275213368-22.JPG

Gdy już wszystko działa można posklejać folię.

275213368-23.JPG

Zakładamy boczek drzwiowy i podłączamy panel z przyciskami sterującymi szybami.

275213368-24.JPG

No i w sumie to już koniec prac. Uwagę należy zwrócić na podłączenie masy. W moim przypadku połączenia szybkozłączką okazało się zawodne i najlepszy efekt dało zlutowanie przewodów. Niedokładne podłączenie masy może spowodować "spalenie" modułu i porażkę całej operacji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maxiu moje wielkie słowa uznania za super robote

> A FR-ka na profesjonalnym poziomie

> Ciekawe czy będzie nie zawodne bo Yabollek robił takie coś i po

> miesiącu mu to padło

Wyluwam te słowa, a kłopoty były na początku, to teraz może będzie spokój, a jak nie to reklamacja hehe waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyluwam te słowa, a kłopoty były na początku, to teraz może będzie

> spokój, a jak nie to reklamacja hehe

Tzn ja odpukałem w nie malowane jak to pisałem waytogo.gif

No właśnie Yabollek oddał na reklamacji do naprawy ale nie wiem jak się to skończyło hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn ja odpukałem w nie malowane jak to pisałem

> No właśnie Yabollek oddał na reklamacji do naprawy ale nie wiem jak

> się to skończyło

Btw ja mam lepsząsytuację, bo cała robota była przeprowadzona przy współudziale mojego przyszłego szwagra - elektryka samochodowego. Wszystko pochodzi prosto od producenta i w razie problemów nie będzie najmniejszego kłopotu z reklamacją ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Btw ja mam lepsząsytuację, bo cała robota była przeprowadzona przy

> współudziale mojego przyszłego szwagra - elektryka

> samochodowego. Wszystko pochodzi prosto od producenta i w razie

> problemów nie będzie najmniejszego kłopotu z reklamacją

A no to nie ma problemu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednak w ostateczności Torx'a da się odkręcić dobrze dopasowany

> śrubokretem

Pod warunkiem, że śruba nie jest mocno dokręcona, w przeciwnym razie śrubokręt może zniszczyć gniazdo na klucz w śrubie. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zamontowałem moduł firmy Proxima nie dość, że domyka szybki po włączeniu alarmu to je otwiera do takiej pozycji w jakiej zostały zostawione oczywiście jak alarm się rozbraja (lub centralnym otwiera się). Bajerem jest również zmiana funkcji klawiszy do otwierania szyb nie trzeba trzymać wystarczy kliknąć a szybka sama się otwiera bądź zamyka. Zapłaciłem 120zł ale pracy jest duuużo więcej trzeba boczki demontować (prawe i lewe) + przeciąganie przewodów. Jak ktoś jest zainteresowany służę pomocą.

Pozdrawiam

Tomasz Jabłonowski

ps. link do modułu

http://www.proxima.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zamontowałem moduł firmy Proxima nie dość, że domyka szybki po

> włączeniu alarmu to je otwiera do takiej pozycji w jakiej

> zostały zostawione oczywiście jak alarm się rozbraja (lub

> centralnym otwiera się).

niby bajer ale wyobraź sobie sytuację w której wracasz do domu bo jest gorąco, zostawiasz samochód w którym domykają się szyby i szyber z pełnego otwarcie a następnego dnia wychodzisz do pracy w ulewę i rozbrajając alarm ustawiasz szyby i szyber do poprzedniej pozycji...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby bajer ale wyobraź sobie sytuację w której wracasz do domu bo

> jest gorąco, zostawiasz samochód w którym domykają się szyby i

> szyber z pełnego otwarcie a następnego dnia wychodzisz do pracy

> w ulewę i rozbrajając alarm ustawiasz szyby i szyber do

> poprzedniej pozycji...

> pozdrawiam

O tym samym pomyślałem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super frk';a tylko jedna rada , też borowałem w tej kostce i teraz mam przez to problemy bo kable się przecierają, lepiej kupić w ASO konektorki, sprawa groszowa a zawsze mniej druta i mniej problemów ok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super frk';a tylko jedna rada , też borowałem w tej kostce i teraz

> mam przez to problemy bo kable się przecierają, lepiej kupić w

> ASO konektorki, sprawa groszowa a zawsze mniej druta i mniej

> problemów

Zobaczę, jak to będzie u mnie - ale ważna rada ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby bajer ale wyobraź sobie sytuację w której wracasz do domu bo

> jest gorąco, zostawiasz samochód w którym domykają się szyby i

> szyber z pełnego otwarcie a następnego dnia wychodzisz do pracy

> w ulewę i rozbrajając alarm ustawiasz szyby i szyber do

> poprzedniej pozycji...

> pozdrawiam

Nie widzę problemu ponieważ można TYLKO ! zaprogramować czas, jaki ma być pamiętana pozycji szyb tz 15min lub 1h. Po tym czasie szybki się nie otwierają po rozbrojeniu alarmu.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Jedna uwaga.... Borowanie sick.gifsick.gifsick.gifsick.gif

Konektorki w ASO do tych złączek w drzwiach kosztują coś koło 2 zeta...

Ja zakładając domykacz i podgrzewne lusterka zrobiłem to jak trzeba... zlosnik.gif

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna uwaga.... Borowanie

> Konektorki w ASO do tych złączek w drzwiach kosztują coś koło 2

> zeta...

> Ja zakładając domykacz i podgrzewne lusterka zrobiłem to jak

> trzeba...

> Krawiec

KJojuż zwrócił na to uwagę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.