Lisek Napisano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2008 Tak dzisiaj sprawdzałem na bagnecie stan oleju w aucie i mnie cos zaciekawiło.... Po odkrecenniu korka oleju zobaczyłem barwe krzywek na wałku rozrządu .. ..sa czarne myslałem,że to olej ale nie one zrobiły sie czarne Mam olej Mobil 1 0w40 Turbo disel ale o ile pamientam to zawsze krzywki były czyste... niklowe itp a tu czarne Jaki macie olej i jaki kolor krzywek ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larry Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 dobrze że masz jakiekolwiek krzywki na mobilu. Ja mam krzywki połyskujące, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiszpaniec Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 to uwazasz ze mobil i total to kicha? a co wedlug kolegi jest najlepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Mam olej Mobil 1 0w40 Turbo disel ale o ile pamientam to zawsze > krzywki były czyste... niklowe itp a tu czarne > Jaki macie olej i jaki kolor krzywek ??? Mam Selenie i wydaje mi się że krzywki były żółtawe, połyskujące... Czarne - pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Kiedy wlewałeś tego Mobila i jaki to dokładnie jest, Z jakiego źródła? Wiesz, że ten olej jest często podrabiany ? Próbowałeś czymś zeskrobać z wierzchu tą czarną warstwę? Generalnie 0w40 to co 10 tyś trzeba by wymieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > Tak dzisiaj sprawdzałem na bagnecie stan oleju w aucie i mnie cos > zaciekawiło.... > Po odkrecenniu korka oleju zobaczyłem barwe krzywek na wałku > rozrządu .. ..sa czarne myslałem,że to olej ale nie one > zrobiły sie czarne > Mam olej Mobil 1 0w40 Turbo disel ale o ile pamientam to zawsze > krzywki były czyste... niklowe itp a tu czarne > Jaki macie olej i jaki kolor krzywek ??? W Stilo JTD mam teraz zalany M1 5w50, od ponad roku, krzywki sa lśniące. W innym aucie zasilanym PB+LPG od poczatku lałem M1 0w40 i po przeiegu ponad 120 tyś wszystkie części silnika sa bardzo czyste i lśniace. Olej zawsze kupuje w Selgrosie i staram się kupowac w trakcie akcji promocyjnych z dodatkowymi gadżetami producenta, uwazam, że daje to 100% pewności co do pochodzenia oleju. Przy następnej wymianie zaleje Stilona olejem, który uzywa i chwali zdecydowana wiekszość ludzi majacych podkręcone auta z TD na pokładzie, czyli Motulem. W przypadku Stilo jest to 8100 X-cess 5w40. Zmienę na Motula ponieważ radykalnie staniał przez ostatni rok i mozna go dostac poniżej 200 zł za 5l i także dlatego, że nigdzie i nigdy nie słyszałem złego słowa o tej oliwie. Dodatkowy atut Motula to produkcja i konfekcja w jednej rafinerii, niestety Mobil, Shell, Castrol i inni wielcy producenci mają licznych podwykonawców na całym świecie a co za tym idzie rozrzut własciwości takich smarowideł jest spory. PS Nie zalewałeś Stilona jakimś olejem z MOS2 lub czyms podobnym? Może dodawałeś jakis dodatek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 > PS > Nie zalewałeś Stilona jakimś olejem z MOS2 lub czyms podobnym? Może > dodawałeś jakis dodatek? A te dodatki oparte na MOS2 dają efekt czernidła ? Przyznam że miałoby to sens nawet... Pytam bo właśnie mam przed sobą dwa produkty MolySlip, jeden do silnika a drugi do skrzyni biegów. A w drugim aucie leży Ceramizer... Mam zamiar zalać owe specyfiki przy najbliższej wymianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 Moly Wynika z powyższego że faktycznie MOS2 tworzy czarne kryształki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 > Moly > Wynika z powyższego że faktycznie MOS2 tworzy czarne kryształki. Cały silnik ( tyle co widze przez korek ) jest czysty... lśni ale krzywki czarne jak smoła.. olej wymieniony został z miesiąc temu kupiony w serwisie BOSCHA a na poprzednim zrobiłem 15.000 km To tak jakby sie jakaś powłoka zrobiła... nigdy przedtem nie widziałem czarnych krzywek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 sie nie martw, też mam czarne i to nie od wczoraj tylko od początku jak mam Stilona klekota, olej Selenia 2 wymiany, potem już tylko Castrol magnatec wymiana co cirka 15 tys. jak pamietam czarne były od zawsze. Klekot miesza z olejem sadze ze spalania oleju napedowego, ta płynie z oliwą na krzywki itd metal wałków nie jest idealnie gładki i sadza sie wciera w chropowatą jakby nie było powierzchnię, stąd efekt zaczernienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 Z 2-giej strony skoro krzywki są pokryte czarnym czymś to znaczy,że metal nie ma kontaktu z metalem tylko to czarne coś stanowi rodzaj powłoki ochronnej.... tak jakby sie rodzaj jakieś warstwy stworzył i ochrania krzywki tak myśle ale moge być w błędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 Nic mi o MOS2 nie wiadomo... nie wiem czy nawet jest w skłądzie Mobila 1 0w40 - turbo disel Z tego co wyczytałem / link Irka / to ta substancja ma takie własności... ale czy ona wchodzi w skłąd tego oleju.... ja nic nie dodawałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 (edytowane) sie nie martw, też mam czarne i to nie od wczoraj tylko od początku jak mam Stilona klekota, olej Selenia 2 wymiany, potem już tylko Castrol magnatec wymiana co cirka 15 tys. jak pamietam czarne były od zawsze. Klekot miesza z olejem sadze ze spalania oleju napedowego, ta płynie z oliwą na krzywki itd metal wałków nie jest idealnie gładki i sadza sie wciera w chropowatą jakby nie było powierzchnię, stąd efekt zaczernienia. Po raz kolejny odgrzebię temat, bo myślę, że sprawa dość ważna. Mam u siebie podobnie, mimo że rok wcześniej takich problemów nie miałem. Mam pewność, ponieważ dokładnie i systematycznie kontrolowałem stan i jakość oleju (Motul X-Clean 5W40) ze względu na obecność filtra cząstek stałych. Tymczasem w tym roku po niespełna 8 tys. km od wymiany oleju, po otwarciu korka wlewu krzywki sprawiają wrażenie brudnych. Olej odparowuje z nich bardzo szybko, pozostawiając suchą, matową powierzchnię. Nie zauważyłem uszkodzeń powierzchni, ale na wszelki wypadek podjechałem z tym do serwisu. Mechanik, który na co dzień dłubie przy włoskich autach stwierdził, że to nie jest normalne aby krzywki miały taki kolor. Dla przykładu otworzył mi wlew oleju starej Multipli w JTD. Krzywki były czyste, błyszczące. Wg niego mam problem ze smarowaniem - prawdopodobnie z winy rozrzedzonego oleju (krótkie odcinki, wypalania DPF w niezbyt sprzyjających warunkach). Nie wykluczył również kiepskiego jakościowo oleju lub podróbki. To ostatnie raczej wykluczam. Olej kupiłem z pewnego źródła. Na butelce jest podwójna naklejka stosowana przez firmę Motul - podróbki mają pojedynczą. Niezwłocznie zmieniłem olej na świeży - tym razem Motul X-cess 5W40 - kupiony w oficjalnym sklepie Motul na Allegro. Po tygodniu od wymiany olej i tak odparowuje dość szybko i krzywki w kilka godzin od zgaszenia silnika robią się suche. Wierzchołki krzywek błyszczące, pozostała część matowa-szara. Sprawdziłem korekty wtrysków. Na rozgrzanym silniku wg Multiecuscan korekty nie przekraczają 0,7mm3/w. Spalanie wg komputera w normie - 4,6÷5L na trasie. Nie ma problemów z odpalaniem. Silnik zapala od przysłowiowego strzała - więc to chyba nie to. Zweryfikuję to jeszcze na dystrybutorze. Czy ktoś wyjaśniał ten temat u siebie? Edytowane 28 Sierpnia 2016 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 w JTD'kach krzywki nie maja styku cały czas z szklanką popychacza, same wierzchołki tak, reszta nie. dlatego nie są błyszczące na całej powierzchni. w Kijance mam popychacze hudrauliczne i tam krzywka jest błyszcząca, olej tej samej marki we Fiacie i w Sportku (motul co prawda różny ale producent ten sam) w Stilo krzywki czarne, wierzchołki błyszczące, kiedyś dawno dodałem Ceramix'u i jak pamiętam to się takie zrobiły, podobnie było w Brava 1,2, też poczerniały po Militec'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.