Skocz do zawartości

Mini test - Skoda Octavia II 1.9TDI 105KM Elegance


maxartur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Skoda Octavia II 1.9 TDI 105KM Elegance

W moje ręce tym razem trafiła druga generacja Skody Octavii. Do testu została podstawiona mi wersja z silnikiem dieslowskim 1.9 TDI i w najbogatszej wersji wyposażeniowej Elegance.

Krótka historia

Po ośmiu latach Skody Octavii pierwszej generacji na rynkach europejskch przyszedł czas na wprowadzenie następcy. I tak druga generacja zadebiutowała na polskim rynku 13 września 2004r. Model ten uzyskał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP.

Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy

Zasiadając do testowanej Octavii pierwsze co mnie zaskoczyło to wielka szarość wnętrza. A dokładnie mówiąc czarna tonacja deski rozdzielczej i materiałów wykorzystanych do obszycia foteli. Owszem taki kolor wnętrza na pewno jest bardzo praktyczny w codziennej eksplaatacji. Spoglądając na deskę rozdzielczą nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń do jej ergonomiczności. Wszystko jest na swoim miejscu i łatwe w obsłudze. Zegary są przejrzyste i czytelne.

Fotel kierowcy i pasażera zapewnia bardzo wygodne podróżowanie. Dodatkowo komfort poprawia zawieszenie, które zestrojone jest zadawalająco na polskie drogi.

Oba fotele są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczające trzymanie boczne na ostrzejszych zakrętach. Kierowca dzięki regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy może zająć poprawną i wygodną pozycje. Tylna kanapa jest w stanie zagwarantować dobre warunki podróżowania dla dwóch dorosłych osób. Jeśli jednak zasiądziemy na tylnej kanapie, a na przednich fotelach będą siedzieć wysocy pasażerowie, może Nam brakować miejsca na kolana. Jest to spowodowane bardzo dużą powierzchnią bagażnika uzyskaną kosztem miejsca na tylnych miejscach.

Przejdźmy teraz do jakości materiałów wykorzystanych w testowanej Octavii. Gdy dotykałem plastików z których została wykonana deska rozdzielcza miałem mieszane uczucia. Moim zdaniem plastiki te są zbyt szorstkie w dotyku, lecz jak się okazało bardzo dobrze spasowane. Podczas jazdy po Naszych polskich dziurawych drogach nic nie trzeszczało i nie pukało. Materiał wykorzystany do obszycia foteli jest dobrej jakości i nie widać na im żadnych oznak zniszczeń po 20 tyś.km (tyle miała już testowana czeszka na liczniku).

Pojemność bagażnika jest naprawdę bardzo duża i wynosi aż 560 litrów. Jest to jeden z lepszych wyników w tej klasie aut i każdego powinien zadowolić.

Ocena silnika i osiągów

Zajrzyjmy teraz do komory silnika. A tam znajduje się dobrze znany turbodoładowany dieslowski silnik o pojemności 1896ccm. Szkoda tylko że grupa VW dalej stosuje już trochę przestarzałą technologie pompowtryskiwaczy, nie wprowadzając nowoczesnego rozwiązania jakim jest system Common Rail.

Jednostka ta osiąga moc 105KM. Nie jest to dużo, lecz mamy tutaj do dyspozycji spory moment obrotowy, który wynosi 250Nm przy 1900obr./min. Takie parametry zapewniają dobre osiągi. Silnik ten jest spięty z 5 biegową skrzynią, która chodzi bez żadnych zarzutów. Przyśpieszenie wynosi 11.8 sekund od 0 do 100km/h, zaś prędkość maksymalna 192km/h.

Dieslowski silnik potrzebuje średnio zaledwie 5.0 litrów na 100km. Co naprawdę patrząc na gabaryty auta jest bardzo dobry wynik.

Podsumowując:

Moja opinia MaxArtur

Skoda Octavia II jest wygodnym i przestronnym autem. A z dużym bagażnikiem i oszczędnym silnikiem zapewnia tanie wojaże wakacyjne. Bez problemu można uznać że jest to samochód rodzinny. Jedynymi wadami tego auta są cena zakupu testowanego modelu oraz ciemna tonacja wnętrza.

Tak już na koniec trzeba przyznać że w tym samochodzie nie czuć kompletnie prędkości. Podczas podróżowania po trasie krajowej bez problemu rozpędziłem Octavie do prędkości maksymalnej.

Plusy

- Przestronne wnętrze

- Dobre własności jezdne

- Duży bagażnik

- Dobre wyposażenie standardowe

Minusy

- Cena

- Mało miejsca na tylnej kanapie

- Ciemna tonacja wnetrza

Dane techniczne:

Pojemność silnika: 1896(ccm) diesel

Moc: 105KM przy 4000obr./min

Moment obr.: 250Nm przy 1900obr./min

Skrzynia biegów: 5 manualna

Napęd: przedni

Pojemność bagażnika: 560/[1350] l [po rozłożeniu siedzeń]

0-100km/h: 11.8 s

Vmaks: 192 km/h

Zużycie paliwa: 6,4/4,2/5,0 (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]

Wyposażenie: wersja ELEGANCE 4 airbagów, kurtyny powietrzne, ABS, ESP(+2700zł), wspomaganie kierownicy, centralny zamek, lampy przeciwgielne, chromowane klamki wewnętrzne, tempomat, radio z CD, elektryczne szyby przód oraz tył, elektryczne i podgrzewane lusterka, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, komputer pokładowy, 16 calowe alufelgi.

Cena: 83400zł. [wersja testowana]

AUTOR: MaxArtur (ał)

Już niedługo kolejny samochód

P.S. Czekam na Wasze opinie smile.gif

Pozdrawiam

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Mini galeria

275289414-octavia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne autko ok.gif

PS: Twoje testy jakos nie mogą znaleźć sobie miejsca - to wywalaja z Moto, to z PMiHM - wogóle co się ostatnio dzieje na Motokąciku - tyle kłódek i wszystkie tematy o nowych autach są zamykane - juz się boję wklejać jakieś nowości albo spy foto sick.gif Czy kacik ten ma już być tylko miejscem do marudzenia o cenach benzyny, korkach i idiotach za kółkiem pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna wiadomo, że Czesi potrafią się ustawić (tzn. Rząd Czeski ma znacznie wyższe IQ od naszego) czego dowodem są m.in. właśnie samochody SKODA. Dawno temu podbiła rynek w całej europie, jako samochód w miarę niezawodny, ładny lecz stonowany i rodzinny i mimo, że kraj po "przejściach" a jednak pokazali, że można wypłynąć. Tym samym gratulacje dla Tavria-FSO screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakuje mi odniesienia i porownania do poprzednika lub konkurentow rynkowych.

poza tym jakos nie widze wad, nie wierze, zeby ich nowa octa nie miala.

ale jak na mini test to ok.gif

> Witam wszystkich

> Skoda Octavia II 1.9 TDI 105KM Elegance

> W moje ręce tym razem trafiła druga generacja Skody Octavii. Do

> testu została podstawiona mi wersja z silnikiem dieslowskim 1.9

> TDI i w najbogatszej wersji wyposażeniowej Elegance.

> Krótka historia

> Po ośmiu latach Skody Octavii pierwszej generacji na rynkach

> europejskch przyszedł czas na wprowadzenie następcy. I tak druga

> generacja zadebiutowała na polskim rynku 13 września 2004r.

> Model ten uzyskał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP.

> Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy

> Zasiadając do testowanej Octavii pierwsze co mnie zaskoczyło to

> wielka szarość wnętrza. A dokładnie mówiąc czarna tonacja deski

> rozdzielczej i materiałów wykorzystanych do obszycia foteli.

> Owszem taki kolor wnętrza na pewno jest bardzo praktyczny w

> codziennej eksplaatacji. Spoglądając na deskę rozdzielczą nie

> możemy mieć żadnych zastrzeżeń do jej ergonomiczności. Wszystko

> jest na swoim miejscu i łatwe w obsłudze. Zegary są przejrzyste

> i czytelne.

> Fotel kierowcy i pasażera zapewnia bardzo wygodne podróżowanie.

> Dodatkowo komfort poprawia zawieszenie, które zestrojone jest

> zadawalająco na polskie drogi.

> Oba fotele są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczające

> trzymanie boczne na ostrzejszych zakrętach. Kierowca dzięki

> regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy może zająć

> poprawną i wygodną pozycje. Tylna kanapa jest w stanie

> zagwarantować dobre warunki podróżowania dla dwóch dorosłych

> osób. Jeśli jednak zasiądziemy na tylnej kanapie, a na przednich

> fotelach będą siedzieć wysocy pasażerowie, może Nam brakować

> miejsca na kolana. Jest to spowodowane bardzo dużą powierzchnią

> bagażnika uzyskaną kosztem miejsca na tylnych miejscach.

> Przejdźmy teraz do jakości materiałów wykorzystanych w testowanej

> Octavii. Gdy dotykałem plastików z których została wykonana

> deska rozdzielcza miałem mieszane uczucia. Moim zdaniem plastiki

> te są zbyt szorstkie w dotyku, lecz jak się okazało bardzo

> dobrze spasowane. Podczas jazdy po Naszych polskich dziurawych

> drogach nic nie trzeszczało i nie pukało. Materiał wykorzystany

> do obszycia foteli jest dobrej jakości i nie widać na im żadnych

> oznak zniszczeń po 20 tyś.km (tyle miała już testowana czeszka

> na liczniku).

> Pojemność bagażnika jest naprawdę bardzo duża i wynosi aż 560

> litrów. Jest to jeden z lepszych wyników w tej klasie aut i

> każdego powinien zadowolić.

> Ocena silnika i osiągów

> Zajrzyjmy teraz do komory silnika. A tam znajduje się dobrze znany

> turbodoładowany dieslowski silnik o pojemności 1896ccm. Szkoda

> tylko że grupa VW dalej stosuje już trochę przestarzałą

> technologie pompowtryskiwaczy, nie wprowadzając nowoczesnego

> rozwiązania jakim jest system Common Rail.

> Jednostka ta osiąga moc 105KM. Nie jest to dużo, lecz mamy tutaj do

> dyspozycji spory moment obrotowy, który wynosi 250Nm przy

> 1900obr./min. Takie parametry zapewniają dobre osiągi. Silnik

> ten jest spięty z 5 biegową skrzynią, która chodzi bez żadnych

> zarzutów. Przyśpieszenie wynosi 11.8 sekund od 0 do 100km/h, zaś

> prędkość maksymalna 192km/h.

> Dieslowski silnik potrzebuje średnio zaledwie 5.0 litrów na 100km.

> Co naprawdę patrząc na gabaryty auta jest bardzo dobry wynik.

> Podsumowując:

> Moja opinia MaxArtur

> Skoda Octavia II jest wygodnym i przestronnym autem. A z dużym

> bagażnikiem i oszczędnym silnikiem zapewnia tanie wojaże

> wakacyjne. Bez problemu można uznać że jest to samochód

> rodzinny. Jedynymi wadami tego auta są cena zakupu testowanego

> modelu oraz ciemna tonacja wnętrza.

> Tak już na koniec trzeba przyznać że w tym samochodzie nie czuć

> kompletnie prędkości. Podczas podróżowania po trasie krajowej

> bez problemu rozpędziłem Octavie do prędkości maksymalnej.

>

> Plusy

> - Przestronne wnętrze

> - Dobre własności jezdne

> - Duży bagażnik

> - Dobre wyposażenie standardowe

> Minusy

> - Cena

> - Mało miejsca na tylnej kanapie

> - Ciemna tonacja wnetrza

> Dane techniczne:

> Pojemność silnika: 1896(ccm) diesel

> Moc: 105KM przy 4000obr./min

> Moment obr.: 250Nm przy 1900obr./min

> Skrzynia biegów: 5 manualna

> Napęd: przedni

> Pojemność bagażnika: 560/[1350] l [po rozłożeniu siedzeń]

> 0-100km/h: 11.8 s

> Vmaks: 192 km/h

> Zużycie paliwa: 6,4/4,2/5,0 (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl

> mieszany]

> Wyposażenie: wersja ELEGANCE 4 airbagów, kurtyny powietrzne, ABS,

> ESP(+2700zł), wspomaganie kierownicy, centralny zamek, lampy

> przeciwgielne, chromowane klamki wewnętrzne, tempomat, radio z

> CD, elektryczne szyby przód oraz tył, elektryczne i podgrzewane

> lusterka, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, regulowana w

> dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, komputer pokładowy, 16

> calowe alufelgi.

> Cena: 83400zł. [wersja testowana]

> AUTOR: MaxArtur (ał)

> Już niedługo kolejny samochód

> P.S. Czekam na Wasze opinie

> Pozdrawiam

> (!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

> Mini galeria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak, ale za "sucho" mi to wyglada, zwykle sa niuansy ktore wlasnie w uzytkowaniu wychodza i ktore sa czesto uciazliwe/denerwujace.

moze na takie odkrycia test byl za krotki

> Wady wymieniłem tutaj

> Minusy

> - Cena

> - Mało miejsca na tylnej kanapie

> - Ciemna tonacja wnetrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od dawna wiadomo, że Czesi potrafią się ustawić (tzn. Rząd Czeski ma

> znacznie wyższe IQ od naszego) czego dowodem są m.in. właśnie

> samochody SKODA.

Fakt bardzo przyzwoite wózki....

>Dawno temu podbiła rynek w całej europie, jako

> samochód w miarę niezawodny, ładny lecz stonowany >i rodzinny i

> mimo, że kraj po "przejściach" a jednak pokazali, że >można

> wypłynąć.

Cóż Skody raczej nie królują w konkursach piekności... Może w OII jest lepiej, ale dostępna wciąż OI czy Fabia -deskę i zegary mają paskudne...

Czy podbiła europejski rynek?? Hm.. gdzie?? Sprzedaż rośnie-ale zaledwie 2-3 mies temu weszła do pierwszej 10.

Auta nie są złe i sprzedaż rośnie więc ten podbój całkiem możliwy - na razie to jednak średnia... Do sprzedaży Francuzów jej daleko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwykle sa niuansy ktore

> raczej ciezko wylapac takie rzeczy w takim zwyklym testem,gdzie autem

> robi sie pare km.poprostu niektore takie wady wychodza w

> codziennym uzytkowaniu itd

No kolega Max_Artur musiał chyba setkę przelecieć skoro pisze że średnie to 5l/100 zlosnik.gif

Cóż ja OctaviąI 110 - na dystansie ok. 20-30 km miałem problem z zejściem poniżej 6l/100 zlosnik.gif- wcale nie wariowałem, ot start zimnego diesla rano - trasa i wracamy...Bardzo długo trzymał się pow. 7l/100 (nagrzewanie) - potem powolutku schodził. Skończył chyba na 5,8.

(Trasa : droga podmiejska, sobota rano - żadnych korków ruch umiarkowany...)

nie powiem żeby mnie to zachwyt zwalił z nóg...

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No kolega Max_Artur musiał chyba setkę przelecieć skoro pisze że

> średnie to 5l/100

> Cóż ja OctaviąI 110 - na dystansie ok. 20-30 km miałem problem z

> zejściem poniżej 6l/100 - wcale nie wariowałem, ot start

> zimnego diesla rano - trasa i wracamy...Bardzo długo trzymał się

> pow. 7l/100 (nagrzewanie) - potem powolutku schodził. Skończył

> chyba na 5,8.

> (Trasa : droga podmiejska, sobota rano - żadnych korków ruch

> umiarkowany...)

> nie powiem żeby mnie to zachwyt zwalił z nóg...

Bo z tym rewelacyjnie niskim spalaniem nie jest wcale tak różowo: udaje się tylko nielicznym.

Ale da się... Mnie się udało doprowadzić do 4,3 l/100 km w mieście, tyle że nie w gęstym ruchu i jeździłem z prędkościami przepisowymi do tego bardzo powoli się rozpędzałem... Tylko 20 km mi się udało w ten sposób przejechać.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo z tym rewelacyjnie niskim spalaniem nie jest wcale tak różowo:

> udaje się tylko nielicznym.

> Ale da się... Mnie się udało doprowadzić do 4,3 l/100 km w mieście,

> tyle że nie w gęstym ruchu i jeździłem z prędkościami

> przepisowymi do tego bardzo powoli się rozpędzałem... Tylko 20

> km mi się udało w ten sposób przejechać.

> mar00ha

Jasne że udaje się uzyskać taki niski wynik wink.gif

Wiem ze nie którzy stosują takie metody że przejeżdzają dystans 100km z prędkościami do 90km/h(na zamknietym torze) mając wszystkie dodatki powyłańczane(klima, radio, dmuchawa itp) i wtedy uzyskują takie wyniki icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak zasiądziemy na tylnej kanapie, a na przednich

> fotelach będą siedzieć wysocy pasażerowie, może Nam brakować

> miejsca na kolana. Jest to spowodowane bardzo dużą powierzchnią

> bagażnika uzyskaną kosztem miejsca na tylnych miejscach.

Pozwole sobie sie nie zgodzic z tym uzasadnieniem.

Tylnej kanapy nie dalo by sie przesunac do tylu, nawet kosztem zmniejszenia bagaznika - bo przeszkadza jej tylna os - tak to jest, jak sie robi "duze" auto na malej plycie.

Tak z ciekawosci sprawdzilem rozstawy osi.

Octavia - 2578

Drobne porównanie z Hondami

Jazz - 2450

Civic sedan - 2625

Civic 3d - 2575

Civic 5d - 2685

Accord - 2670

Czyli taki Civic, pozycjonowany teoretcznie klasę niżej - ma rozstaw osi nawet ponad 10 cm większy - a co za tym idzie - "troszkę" obszerniejsze wnętrze

No ale skoda ma duzy bagaznik grinser006.gif

Niestety, dla mnie to taki wyrośnięty Compact z bagażnikiem (nie napisze sedan wiadomo dlaczego blush.gif ) chociaz w statystykach raczej do klasy średniej aspiruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo z tym rewelacyjnie niskim spalaniem nie jest wcale tak różowo:

> udaje się tylko nielicznym.

> Ale da się... Mnie się udało doprowadzić do 4,3 l/100 km w mieście,

> tyle że nie w gęstym ruchu i jeździłem z prędkościami

> przepisowymi do tego bardzo powoli się rozpędzałem... Tylko 20

> km mi się udało w ten sposób przejechać.

> mar00ha

Pamiętam jak jakiś moto-tygodnik ogłosił że przejechał 1400 km na jednym baku fabiedą 1.9 TDI - zastanawiam się gdzie goście zrobili przekręt - przy pojemności baku fabii i parametrach tego silnika jest to dla mnie niemożliwe...

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam jak jakiś moto-tygodnik ogłosił że przejechał 1400 km na

> jednym baku fabiedą 1.9 TDI - zastanawiam się gdzie goście

> zrobili przekręt - przy pojemności baku fabii i parametrach

> tego silnika jest to dla mnie niemożliwe...

56l to chyba wejdzie do baku w Fabii... 893goodvibes.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt bardzo przyzwoite wózki....

> Cóż Skody raczej nie królują w konkursach piekności... Może w OII

> jest lepiej, ale dostępna wciąż OI czy Fabia -deskę i zegary

> mają paskudne...

kwestia gustu, mi wlasnie sie bardzo podoba deska rozdzielcza w obecnie produkowanych skodach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie uzyskać, ale na trasie. Jak zrobiłem trasę długości prawie 600 km, to komputer pokazał 4.6/100

A trasa 57 km to 5.5 /100 jak jadę oszczędnościowo, 5.8/100 jak normalnie, a jak mi się kiedyś spieszyło, to było 6.4/100. Natomiast jazda wyłącznie po Warszawie to 6.5/100

Octavia I. Też 110.

W octavii II dziś siedziałem i .... moja I ma duzo lepesz wnętrze - plastik mam tu na myśli. A poza tym ... auto jak auto. Jak weszła Octa I to się zakochałem, a II ..... już nie to.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam jak jakiś moto-tygodnik ogłosił że przejechał 1400 km na

> jednym baku fabiedą 1.9 TDI - zastanawiam się gdzie goście

> zrobili przekręt - przy pojemności baku fabii i parametrach

> tego silnika jest to dla mnie niemożliwe...

To był Motor, albo Auto Świat zlosnik.gif Nie włączali dmuchawy, radia, ani nic co by mogło zwiększyć zużycie paliwa biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy nie udao mi sie uzyskac spalania w trasie 4,2 (octavia I 1,9TDI (110KM))

> jak to zrobiles ?

Mnie się udało osiągnąć spalanie w trasie w wysokości 4,3 Fabią TDI (101 KM). Trasa Warszawa-Białystok, nieprzekraczanie ograniczeń prędkości i wolne rozpędzanie się. Całość odcinków ze stałymi prędkościami na tempomacie. Takiej jazdy wytrzymałem tylko 100 km zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie się udało osiągnąć spalanie w trasie w wysokości 4,3 Fabią TDI

> (101 KM). Trasa Warszawa-Białystok, nieprzekraczanie ograniczeń

> prędkości i wolne rozpędzanie się. Całość odcinków ze stałymi

> prędkościami na tempomacie. Takiej jazdy wytrzymałem tylko 100

tempomat nie zmniejsza zuzycia paliwa, przetestowalem to, bez tempomatu mozna zejsc octavia 1.9TDI 90KM do 3,8 w trasie (330km, krajowa 1) z wlaczonym radiem 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To był Motor, albo Auto Świat Nie włączali dmuchawy, radia, ani nic

> co by mogło zwiększyć zużycie paliwa

Ale to daje przy pojemności baku w Fabii ~3,2 l/100 -

3-3,5 to palą oszczędne diesle o poj. ok.1.2-1.5.

Audi/VW chyba ma diesla 1.2 3L- który ma chlać 3 litry/100 - ale to jest 1.2 a nie 1.9...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w

> Fabii.

> Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien

> raczej zmienić stację...

no to 49 przy spalaniu 3,5 l/100km to to jest nawet realne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da sie uzyskać, ale na trasie. Jak zrobiłem trasę długości prawie

> 600 km, to komputer pokazał 4.6/100

Jak się jedzie non-stop po płaskim to może i tak...

> A trasa 57 km to 5.5 /100 jak jadę oszczędnościowo, 5.8/100 jak

> normalnie, a jak mi się kiedyś spieszyło, to było 6.4/100.

No więc kolega widzi - ja przejechałem ok. połowę z tego... wyniki porównywalne.

> Natomiast jazda wyłącznie po Warszawie to 6.5/100

Cóż takiego dośw. nie mam...

> Octavia I. Też 110.

> W octavii II dziś siedziałem i .... moja I ma duzo >lepesz wnętrze -

> plastik mam tu na myśli.

Ja powiem tak:

nie pamiętam jak wygląda OII w środku, ale OI i Fabia (-ta zwłaszcza w wersjach Ambiente i niżej) - kaplica. Głównie przez parchate zegary. Kierownica w OI -sick.gif, w niższysch wersjach Fabii też sick.gif

Nie powiem jak się uwzględni te pakiety skórzane - czy sportowe siedzenia w Fabii - to troche wrażenie się poprawia.

>A poza tym ... auto jak auto. Jak

> weszła Octa I to się zakochałem, a II ..... już nie to.....

Nie wiem jak teraz to wygląda - ale jeszcze na początku roku - OII prawie w ogóle się nie sprzedawała, OI była o wiele bardziej preferowaną Skodą w tym segmencie.

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w

> Fabii.

> Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien

> raczej zmienić stację...

Nominalnie tak: 45 l; realnie nawet 58l wejdzie - bo jest jeszcze strefa odpowietrzenia.

Pozdr.

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w

> Fabii.

> Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien

> raczej zmienić stację...

Sam osobiscie wlewalem do 57 litrow na pusty zbiornik (na roznych stacjach). Po prostu trzeba umiec tankowac, wykorzystujac ten dzyndzel do odpowietrzania.

Z tak nabitym bakiem przejechalem 1100 km w trasie i po powrocie komputer pokazywal jeszcze 230 km "dojazdu", tak wiec te 1400 km jest jak najbardziej realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to daje przy pojemności baku w Fabii ~3,2 l/100 -

> 3-3,5 to palą oszczędne diesle o poj. ok.1.2-1.5.

> Audi/VW chyba ma diesla 1.2 3L- który ma chlać 3 litry/100 - ale to

> jest 1.2 a nie 1.9...

tyt. komentarza powiem tak: ja niedawno lałem ON na jednej ze stacji ORLEN do kanistra 20l. i weszło mi 22,5l. dalej komentował nie będę

PS wyjaśniam ,że na SHELLu do tego samego poziomu wlałem 20l. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tempomat nie zmniejsza zuzycia paliwa, przetestowalem to, bez

> tempomatu mozna zejsc octavia 1.9TDI 90KM do 3,8 w trasie

> (330km, krajowa 1) z wlaczonym radiem

Wiem, że tempomat nie zmniejsza. Jednak w inny sposób nie potrafiłbym się zmusić do utrzymania przepisowej prędkości zlosnik.gif

Ja swoje 4,3 osiągnąłem z tempomatem i włączoną klimą vibra.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0 - 1 to jezdze maluchem a tu naprawde sie ograniczam...

jedź do Latuszka

btw. bylem pare dni temu i faktycznie ma nowych mechanikow

oni robia pod dyktando szefa i calkiem nieźłe sie uporali z tym

mieli do roboty szczelki/bebny/wymiane oleju.

wyjechalem po godzinie ok.gif i reczny znow dziala jak powinien grinser006.gif

osłucha silnik, przejedzie sie, moze wpadnie o co chodzi

sprawdzales filtry/swiece?

resetnales centralke?

masz szczelny bak paliwa i przewody do silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Spalanie benzyny a mojej O2 1,6 MPI średnie pół na pół miasto -trasa wynosi 6,7 /z osiągów jestem w miarę zadowolony/.

Zastanawiam się nad sekwencyjnym LPG hmm.gif

Robię rocznie 15 kkm /mam 6km po prostej do pracy zakrecony.gif

Czy nie narobię sobie tym gazem problemów crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Spalanie benzyny a mojej O2 1,6 MPI średnie pół na pół miasto -trasa

> wynosi 6,7 /z osiągów jestem w miarę zadowolony/.

> Zastanawiam się nad sekwencyjnym LPG

> Robię rocznie 15 kkm /mam 6km po prostej do pracy

> Czy nie narobię sobie tym gazem problemów

przy takich przebiegach policz sobie po jakim czasie zwroci Ci sie koszt instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Spalanie benzyny a mojej O2 1,6 MPI średnie pół na pół miasto -trasa

> wynosi 6,7 /z osiągów jestem w miarę zadowolony/.

> Zastanawiam się nad sekwencyjnym LPG

> Robię rocznie 15 kkm /mam 6km po prostej do pracy

> Czy nie narobię sobie tym gazem problemów

zimą to może nawet się nie przełączy na gaz na takim odcinku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnioe autko jest super

przymierzam się do zakupu drugiego autka i wiem że ma to być Octavia w kombii i napewno 1.9 TDi

Cena tej nowej Octavi jest wysoka i to jest największy minus tego auta no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasiadając do testowanej Octavii pierwsze co mnie zaskoczyło to

> wielka szarość wnętrza. A dokładnie mówiąc czarna tonacja deski

> rozdzielczej i materiałów wykorzystanych do obszycia foteli.

> Owszem taki kolor wnętrza na pewno jest bardzo praktyczny w

> codziennej eksplaatacji

mnie dodatkowo zdziwily materialy, jakas moda zapanowala na deski jakby...gumowe, dziwny material i malo sympatyczny

Wnetrze bylo na tyle malo "cieple", ze wysiadlem zdegustowany

Moze kiedys raz jeszcze sprobuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie dodatkowo zdziwily materialy, jakas moda zapanowala na deski

> jakby...gumowe, dziwny material i malo sympatyczny

> Wnetrze bylo na tyle malo "cieple", ze wysiadlem zdegustowany

> Moze kiedys raz jeszcze sprobuje

jak wreszcie jakieś promocje będą na OcteII - w tej chwili GolfV jest sporo tańszy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież za te cenę można sobie safundować Passata czy też Lagunę a

> to już nie klasa C a D. Gdzie większość "opcji" z Octavii

> znajdziemy w standardzie...

najtańsza Octa II z klimą 1,6 kosztuje 69tzł i nie ma upustów promocyjnych

kiedy Golf V TDI z klimą kosztuje 67tzł hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.