maxartur Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Witam wszystkich Skoda Octavia II 1.9 TDI 105KM Elegance W moje ręce tym razem trafiła druga generacja Skody Octavii. Do testu została podstawiona mi wersja z silnikiem dieslowskim 1.9 TDI i w najbogatszej wersji wyposażeniowej Elegance. Krótka historia Po ośmiu latach Skody Octavii pierwszej generacji na rynkach europejskch przyszedł czas na wprowadzenie następcy. I tak druga generacja zadebiutowała na polskim rynku 13 września 2004r. Model ten uzyskał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP. Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy Zasiadając do testowanej Octavii pierwsze co mnie zaskoczyło to wielka szarość wnętrza. A dokładnie mówiąc czarna tonacja deski rozdzielczej i materiałów wykorzystanych do obszycia foteli. Owszem taki kolor wnętrza na pewno jest bardzo praktyczny w codziennej eksplaatacji. Spoglądając na deskę rozdzielczą nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń do jej ergonomiczności. Wszystko jest na swoim miejscu i łatwe w obsłudze. Zegary są przejrzyste i czytelne. Fotel kierowcy i pasażera zapewnia bardzo wygodne podróżowanie. Dodatkowo komfort poprawia zawieszenie, które zestrojone jest zadawalająco na polskie drogi. Oba fotele są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczające trzymanie boczne na ostrzejszych zakrętach. Kierowca dzięki regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy może zająć poprawną i wygodną pozycje. Tylna kanapa jest w stanie zagwarantować dobre warunki podróżowania dla dwóch dorosłych osób. Jeśli jednak zasiądziemy na tylnej kanapie, a na przednich fotelach będą siedzieć wysocy pasażerowie, może Nam brakować miejsca na kolana. Jest to spowodowane bardzo dużą powierzchnią bagażnika uzyskaną kosztem miejsca na tylnych miejscach. Przejdźmy teraz do jakości materiałów wykorzystanych w testowanej Octavii. Gdy dotykałem plastików z których została wykonana deska rozdzielcza miałem mieszane uczucia. Moim zdaniem plastiki te są zbyt szorstkie w dotyku, lecz jak się okazało bardzo dobrze spasowane. Podczas jazdy po Naszych polskich dziurawych drogach nic nie trzeszczało i nie pukało. Materiał wykorzystany do obszycia foteli jest dobrej jakości i nie widać na im żadnych oznak zniszczeń po 20 tyś.km (tyle miała już testowana czeszka na liczniku). Pojemność bagażnika jest naprawdę bardzo duża i wynosi aż 560 litrów. Jest to jeden z lepszych wyników w tej klasie aut i każdego powinien zadowolić. Ocena silnika i osiągów Zajrzyjmy teraz do komory silnika. A tam znajduje się dobrze znany turbodoładowany dieslowski silnik o pojemności 1896ccm. Szkoda tylko że grupa VW dalej stosuje już trochę przestarzałą technologie pompowtryskiwaczy, nie wprowadzając nowoczesnego rozwiązania jakim jest system Common Rail. Jednostka ta osiąga moc 105KM. Nie jest to dużo, lecz mamy tutaj do dyspozycji spory moment obrotowy, który wynosi 250Nm przy 1900obr./min. Takie parametry zapewniają dobre osiągi. Silnik ten jest spięty z 5 biegową skrzynią, która chodzi bez żadnych zarzutów. Przyśpieszenie wynosi 11.8 sekund od 0 do 100km/h, zaś prędkość maksymalna 192km/h. Dieslowski silnik potrzebuje średnio zaledwie 5.0 litrów na 100km. Co naprawdę patrząc na gabaryty auta jest bardzo dobry wynik. Podsumowując: Moja opinia MaxArtur Skoda Octavia II jest wygodnym i przestronnym autem. A z dużym bagażnikiem i oszczędnym silnikiem zapewnia tanie wojaże wakacyjne. Bez problemu można uznać że jest to samochód rodzinny. Jedynymi wadami tego auta są cena zakupu testowanego modelu oraz ciemna tonacja wnętrza. Tak już na koniec trzeba przyznać że w tym samochodzie nie czuć kompletnie prędkości. Podczas podróżowania po trasie krajowej bez problemu rozpędziłem Octavie do prędkości maksymalnej. Plusy - Przestronne wnętrze - Dobre własności jezdne - Duży bagażnik - Dobre wyposażenie standardowe Minusy - Cena - Mało miejsca na tylnej kanapie - Ciemna tonacja wnetrza Dane techniczne: Pojemność silnika: 1896(ccm) diesel Moc: 105KM przy 4000obr./min Moment obr.: 250Nm przy 1900obr./min Skrzynia biegów: 5 manualna Napęd: przedni Pojemność bagażnika: 560/[1350] l [po rozłożeniu siedzeń] 0-100km/h: 11.8 s Vmaks: 192 km/h Zużycie paliwa: 6,4/4,2/5,0 (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany] Wyposażenie: wersja ELEGANCE 4 airbagów, kurtyny powietrzne, ABS, ESP(+2700zł), wspomaganie kierownicy, centralny zamek, lampy przeciwgielne, chromowane klamki wewnętrzne, tempomat, radio z CD, elektryczne szyby przód oraz tył, elektryczne i podgrzewane lusterka, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, komputer pokładowy, 16 calowe alufelgi. Cena: 83400zł. [wersja testowana] AUTOR: MaxArtur (ał) Już niedługo kolejny samochód P.S. Czekam na Wasze opinie Pozdrawiam (!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!) Mini galeria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Fajne autko PS: Twoje testy jakos nie mogą znaleźć sobie miejsca - to wywalaja z Moto, to z PMiHM - wogóle co się ostatnio dzieje na Motokąciku - tyle kłódek i wszystkie tematy o nowych autach są zamykane - juz się boję wklejać jakieś nowości albo spy foto Czy kacik ten ma już być tylko miejscem do marudzenia o cenach benzyny, korkach i idiotach za kółkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laksen Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Od dawna wiadomo, że Czesi potrafią się ustawić (tzn. Rząd Czeski ma znacznie wyższe IQ od naszego) czego dowodem są m.in. właśnie samochody SKODA. Dawno temu podbiła rynek w całej europie, jako samochód w miarę niezawodny, ładny lecz stonowany i rodzinny i mimo, że kraj po "przejściach" a jednak pokazali, że można wypłynąć. Tym samym gratulacje dla Tavria-FSO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WariaTor Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Bez rewelacji Silnikowi troszku brakuje mocy powyzej 120, wzamian mozna na 5 jechac nawet 50 . Strasznie szumia ramki trojkatnych szybek z tyłu, już od 70km/h. A tak całkiem całkiem autko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALIEN_Rally Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 fajny tescik.czekam na nastepne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 20 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > fajny tescik.czekam na nastepne dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozmin Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 brakuje mi odniesienia i porownania do poprzednika lub konkurentow rynkowych. poza tym jakos nie widze wad, nie wierze, zeby ich nowa octa nie miala. ale jak na mini test to > Witam wszystkich > Skoda Octavia II 1.9 TDI 105KM Elegance > W moje ręce tym razem trafiła druga generacja Skody Octavii. Do > testu została podstawiona mi wersja z silnikiem dieslowskim 1.9 > TDI i w najbogatszej wersji wyposażeniowej Elegance. > Krótka historia > Po ośmiu latach Skody Octavii pierwszej generacji na rynkach > europejskch przyszedł czas na wprowadzenie następcy. I tak druga > generacja zadebiutowała na polskim rynku 13 września 2004r. > Model ten uzyskał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP. > Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy > Zasiadając do testowanej Octavii pierwsze co mnie zaskoczyło to > wielka szarość wnętrza. A dokładnie mówiąc czarna tonacja deski > rozdzielczej i materiałów wykorzystanych do obszycia foteli. > Owszem taki kolor wnętrza na pewno jest bardzo praktyczny w > codziennej eksplaatacji. Spoglądając na deskę rozdzielczą nie > możemy mieć żadnych zastrzeżeń do jej ergonomiczności. Wszystko > jest na swoim miejscu i łatwe w obsłudze. Zegary są przejrzyste > i czytelne. > Fotel kierowcy i pasażera zapewnia bardzo wygodne podróżowanie. > Dodatkowo komfort poprawia zawieszenie, które zestrojone jest > zadawalająco na polskie drogi. > Oba fotele są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczające > trzymanie boczne na ostrzejszych zakrętach. Kierowca dzięki > regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumnie kierownicy może zająć > poprawną i wygodną pozycje. Tylna kanapa jest w stanie > zagwarantować dobre warunki podróżowania dla dwóch dorosłych > osób. Jeśli jednak zasiądziemy na tylnej kanapie, a na przednich > fotelach będą siedzieć wysocy pasażerowie, może Nam brakować > miejsca na kolana. Jest to spowodowane bardzo dużą powierzchnią > bagażnika uzyskaną kosztem miejsca na tylnych miejscach. > Przejdźmy teraz do jakości materiałów wykorzystanych w testowanej > Octavii. Gdy dotykałem plastików z których została wykonana > deska rozdzielcza miałem mieszane uczucia. Moim zdaniem plastiki > te są zbyt szorstkie w dotyku, lecz jak się okazało bardzo > dobrze spasowane. Podczas jazdy po Naszych polskich dziurawych > drogach nic nie trzeszczało i nie pukało. Materiał wykorzystany > do obszycia foteli jest dobrej jakości i nie widać na im żadnych > oznak zniszczeń po 20 tyś.km (tyle miała już testowana czeszka > na liczniku). > Pojemność bagażnika jest naprawdę bardzo duża i wynosi aż 560 > litrów. Jest to jeden z lepszych wyników w tej klasie aut i > każdego powinien zadowolić. > Ocena silnika i osiągów > Zajrzyjmy teraz do komory silnika. A tam znajduje się dobrze znany > turbodoładowany dieslowski silnik o pojemności 1896ccm. Szkoda > tylko że grupa VW dalej stosuje już trochę przestarzałą > technologie pompowtryskiwaczy, nie wprowadzając nowoczesnego > rozwiązania jakim jest system Common Rail. > Jednostka ta osiąga moc 105KM. Nie jest to dużo, lecz mamy tutaj do > dyspozycji spory moment obrotowy, który wynosi 250Nm przy > 1900obr./min. Takie parametry zapewniają dobre osiągi. Silnik > ten jest spięty z 5 biegową skrzynią, która chodzi bez żadnych > zarzutów. Przyśpieszenie wynosi 11.8 sekund od 0 do 100km/h, zaś > prędkość maksymalna 192km/h. > Dieslowski silnik potrzebuje średnio zaledwie 5.0 litrów na 100km. > Co naprawdę patrząc na gabaryty auta jest bardzo dobry wynik. > Podsumowując: > Moja opinia MaxArtur > Skoda Octavia II jest wygodnym i przestronnym autem. A z dużym > bagażnikiem i oszczędnym silnikiem zapewnia tanie wojaże > wakacyjne. Bez problemu można uznać że jest to samochód > rodzinny. Jedynymi wadami tego auta są cena zakupu testowanego > modelu oraz ciemna tonacja wnętrza. > Tak już na koniec trzeba przyznać że w tym samochodzie nie czuć > kompletnie prędkości. Podczas podróżowania po trasie krajowej > bez problemu rozpędziłem Octavie do prędkości maksymalnej. > > Plusy > - Przestronne wnętrze > - Dobre własności jezdne > - Duży bagażnik > - Dobre wyposażenie standardowe > Minusy > - Cena > - Mało miejsca na tylnej kanapie > - Ciemna tonacja wnetrza > Dane techniczne: > Pojemność silnika: 1896(ccm) diesel > Moc: 105KM przy 4000obr./min > Moment obr.: 250Nm przy 1900obr./min > Skrzynia biegów: 5 manualna > Napęd: przedni > Pojemność bagażnika: 560/[1350] l [po rozłożeniu siedzeń] > 0-100km/h: 11.8 s > Vmaks: 192 km/h > Zużycie paliwa: 6,4/4,2/5,0 (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl > mieszany] > Wyposażenie: wersja ELEGANCE 4 airbagów, kurtyny powietrzne, ABS, > ESP(+2700zł), wspomaganie kierownicy, centralny zamek, lampy > przeciwgielne, chromowane klamki wewnętrzne, tempomat, radio z > CD, elektryczne szyby przód oraz tył, elektryczne i podgrzewane > lusterka, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, regulowana w > dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, komputer pokładowy, 16 > calowe alufelgi. > Cena: 83400zł. [wersja testowana] > AUTOR: MaxArtur (ał) > Już niedługo kolejny samochód > P.S. Czekam na Wasze opinie > Pozdrawiam > (!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!) > Mini galeria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 20 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > poza tym jakos nie widze wad, nie wierze, zeby ich nowa octa nie > miala. Wady wymieniłem tutaj Minusy - Cena - Mało miejsca na tylnej kanapie - Ciemna tonacja wnetrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozmin Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 no niby tak, ale za "sucho" mi to wyglada, zwykle sa niuansy ktore wlasnie w uzytkowaniu wychodza i ktore sa czesto uciazliwe/denerwujace. moze na takie odkrycia test byl za krotki > Wady wymieniłem tutaj > Minusy > - Cena > - Mało miejsca na tylnej kanapie > - Ciemna tonacja wnetrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 20 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > moze na takie odkrycia test byl za krotki W tym przypadku masz racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Od dawna wiadomo, że Czesi potrafią się ustawić (tzn. Rząd Czeski ma > znacznie wyższe IQ od naszego) czego dowodem są m.in. właśnie > samochody SKODA. Fakt bardzo przyzwoite wózki.... >Dawno temu podbiła rynek w całej europie, jako > samochód w miarę niezawodny, ładny lecz stonowany >i rodzinny i > mimo, że kraj po "przejściach" a jednak pokazali, że >można > wypłynąć. Cóż Skody raczej nie królują w konkursach piekności... Może w OII jest lepiej, ale dostępna wciąż OI czy Fabia -deskę i zegary mają paskudne... Czy podbiła europejski rynek?? Hm.. gdzie?? Sprzedaż rośnie-ale zaledwie 2-3 mies temu weszła do pierwszej 10. Auta nie są złe i sprzedaż rośnie więc ten podbój całkiem możliwy - na razie to jednak średnia... Do sprzedaży Francuzów jej daleko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALIEN_Rally Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 zwykle sa niuansy ktore > wlasnie w uzytkowaniu wychodza i ktore sa czesto > uciazliwe/denerwujace raczej ciezko wylapac takie rzeczy w takim zwyklym testem,gdzie autem robi sie pare km.poprostu niektore takie wady wychodza w codziennym uzytkowaniu itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > zwykle sa niuansy ktore > raczej ciezko wylapac takie rzeczy w takim zwyklym testem,gdzie autem > robi sie pare km.poprostu niektore takie wady wychodza w > codziennym uzytkowaniu itd No kolega Max_Artur musiał chyba setkę przelecieć skoro pisze że średnie to 5l/100 Cóż ja OctaviąI 110 - na dystansie ok. 20-30 km miałem problem z zejściem poniżej 6l/100 - wcale nie wariowałem, ot start zimnego diesla rano - trasa i wracamy...Bardzo długo trzymał się pow. 7l/100 (nagrzewanie) - potem powolutku schodził. Skończył chyba na 5,8. (Trasa : droga podmiejska, sobota rano - żadnych korków ruch umiarkowany...) nie powiem żeby mnie to zachwyt zwalił z nóg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > No kolega Max_Artur musiał chyba setkę przelecieć skoro pisze że > średnie to 5l/100 > Cóż ja OctaviąI 110 - na dystansie ok. 20-30 km miałem problem z > zejściem poniżej 6l/100 - wcale nie wariowałem, ot start > zimnego diesla rano - trasa i wracamy...Bardzo długo trzymał się > pow. 7l/100 (nagrzewanie) - potem powolutku schodził. Skończył > chyba na 5,8. > (Trasa : droga podmiejska, sobota rano - żadnych korków ruch > umiarkowany...) > nie powiem żeby mnie to zachwyt zwalił z nóg... Bo z tym rewelacyjnie niskim spalaniem nie jest wcale tak różowo: udaje się tylko nielicznym. Ale da się... Mnie się udało doprowadzić do 4,3 l/100 km w mieście, tyle że nie w gęstym ruchu i jeździłem z prędkościami przepisowymi do tego bardzo powoli się rozpędzałem... Tylko 20 km mi się udało w ten sposób przejechać. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 20 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Bo z tym rewelacyjnie niskim spalaniem nie jest wcale tak różowo: > udaje się tylko nielicznym. > Ale da się... Mnie się udało doprowadzić do 4,3 l/100 km w mieście, > tyle że nie w gęstym ruchu i jeździłem z prędkościami > przepisowymi do tego bardzo powoli się rozpędzałem... Tylko 20 > km mi się udało w ten sposób przejechać. > mar00ha Jasne że udaje się uzyskać taki niski wynik Wiem ze nie którzy stosują takie metody że przejeżdzają dystans 100km z prędkościami do 90km/h(na zamknietym torze) mając wszystkie dodatki powyłańczane(klima, radio, dmuchawa itp) i wtedy uzyskują takie wyniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Jeśli jednak zasiądziemy na tylnej kanapie, a na przednich > fotelach będą siedzieć wysocy pasażerowie, może Nam brakować > miejsca na kolana. Jest to spowodowane bardzo dużą powierzchnią > bagażnika uzyskaną kosztem miejsca na tylnych miejscach. Pozwole sobie sie nie zgodzic z tym uzasadnieniem. Tylnej kanapy nie dalo by sie przesunac do tylu, nawet kosztem zmniejszenia bagaznika - bo przeszkadza jej tylna os - tak to jest, jak sie robi "duze" auto na malej plycie. Tak z ciekawosci sprawdzilem rozstawy osi. Octavia - 2578 Drobne porównanie z Hondami Jazz - 2450 Civic sedan - 2625 Civic 3d - 2575 Civic 5d - 2685 Accord - 2670 Czyli taki Civic, pozycjonowany teoretcznie klasę niżej - ma rozstaw osi nawet ponad 10 cm większy - a co za tym idzie - "troszkę" obszerniejsze wnętrze No ale skoda ma duzy bagaznik Niestety, dla mnie to taki wyrośnięty Compact z bagażnikiem (nie napisze sedan wiadomo dlaczego ) chociaz w statystykach raczej do klasy średniej aspiruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Bo z tym rewelacyjnie niskim spalaniem nie jest wcale tak różowo: > udaje się tylko nielicznym. > Ale da się... Mnie się udało doprowadzić do 4,3 l/100 km w mieście, > tyle że nie w gęstym ruchu i jeździłem z prędkościami > przepisowymi do tego bardzo powoli się rozpędzałem... Tylko 20 > km mi się udało w ten sposób przejechać. > mar00ha Pamiętam jak jakiś moto-tygodnik ogłosił że przejechał 1400 km na jednym baku fabiedą 1.9 TDI - zastanawiam się gdzie goście zrobili przekręt - przy pojemności baku fabii i parametrach tego silnika jest to dla mnie niemożliwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Pamiętam jak jakiś moto-tygodnik ogłosił że przejechał 1400 km na > jednym baku fabiedą 1.9 TDI - zastanawiam się gdzie goście > zrobili przekręt - przy pojemności baku fabii i parametrach > tego silnika jest to dla mnie niemożliwe... 56l to chyba wejdzie do baku w Fabii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Fakt bardzo przyzwoite wózki.... > Cóż Skody raczej nie królują w konkursach piekności... Może w OII > jest lepiej, ale dostępna wciąż OI czy Fabia -deskę i zegary > mają paskudne... kwestia gustu, mi wlasnie sie bardzo podoba deska rozdzielcza w obecnie produkowanych skodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mis Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Da sie uzyskać, ale na trasie. Jak zrobiłem trasę długości prawie 600 km, to komputer pokazał 4.6/100 A trasa 57 km to 5.5 /100 jak jadę oszczędnościowo, 5.8/100 jak normalnie, a jak mi się kiedyś spieszyło, to było 6.4/100. Natomiast jazda wyłącznie po Warszawie to 6.5/100 Octavia I. Też 110. W octavii II dziś siedziałem i .... moja I ma duzo lepesz wnętrze - plastik mam tu na myśli. A poza tym ... auto jak auto. Jak weszła Octa I to się zakochałem, a II ..... już nie to..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lacetti Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Pamiętam jak jakiś moto-tygodnik ogłosił że przejechał 1400 km na > jednym baku fabiedą 1.9 TDI - zastanawiam się gdzie goście > zrobili przekręt - przy pojemności baku fabii i parametrach > tego silnika jest to dla mnie niemożliwe... To był Motor, albo Auto Świat Nie włączali dmuchawy, radia, ani nic co by mogło zwiększyć zużycie paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 nigdy nie udao mi sie uzyskac spalania w trasie 4,2 (octavia I 1,9TDI (110KM)) jak to zrobiles ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuboOolek Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 cos malo pali ta octavia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > nigdy nie udao mi sie uzyskac spalania w trasie 4,2 (octavia I 1,9TDI (110KM)) > jak to zrobiles ? Mnie się udało osiągnąć spalanie w trasie w wysokości 4,3 Fabią TDI (101 KM). Trasa Warszawa-Białystok, nieprzekraczanie ograniczeń prędkości i wolne rozpędzanie się. Całość odcinków ze stałymi prędkościami na tempomacie. Takiej jazdy wytrzymałem tylko 100 km mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Mnie się udało osiągnąć spalanie w trasie w wysokości 4,3 Fabią TDI > (101 KM). Trasa Warszawa-Białystok, nieprzekraczanie ograniczeń > prędkości i wolne rozpędzanie się. Całość odcinków ze stałymi > prędkościami na tempomacie. Takiej jazdy wytrzymałem tylko 100 tempomat nie zmniejsza zuzycia paliwa, przetestowalem to, bez tempomatu mozna zejsc octavia 1.9TDI 90KM do 3,8 w trasie (330km, krajowa 1) z wlaczonym radiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > 56l to chyba wejdzie do baku w Fabii... nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w Fabii. Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien raczej zmienić stację... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > To był Motor, albo Auto Świat Nie włączali dmuchawy, radia, ani nic > co by mogło zwiększyć zużycie paliwa Ale to daje przy pojemności baku w Fabii ~3,2 l/100 - 3-3,5 to palą oszczędne diesle o poj. ok.1.2-1.5. Audi/VW chyba ma diesla 1.2 3L- który ma chlać 3 litry/100 - ale to jest 1.2 a nie 1.9... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w > Fabii. > Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien > raczej zmienić stację... no to 49 przy spalaniu 3,5 l/100km to to jest nawet realne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Da sie uzyskać, ale na trasie. Jak zrobiłem trasę długości prawie > 600 km, to komputer pokazał 4.6/100 Jak się jedzie non-stop po płaskim to może i tak... > A trasa 57 km to 5.5 /100 jak jadę oszczędnościowo, 5.8/100 jak > normalnie, a jak mi się kiedyś spieszyło, to było 6.4/100. No więc kolega widzi - ja przejechałem ok. połowę z tego... wyniki porównywalne. > Natomiast jazda wyłącznie po Warszawie to 6.5/100 Cóż takiego dośw. nie mam... > Octavia I. Też 110. > W octavii II dziś siedziałem i .... moja I ma duzo >lepesz wnętrze - > plastik mam tu na myśli. Ja powiem tak: nie pamiętam jak wygląda OII w środku, ale OI i Fabia (-ta zwłaszcza w wersjach Ambiente i niżej) - kaplica. Głównie przez parchate zegary. Kierownica w OI -, w niższysch wersjach Fabii też Nie powiem jak się uwzględni te pakiety skórzane - czy sportowe siedzenia w Fabii - to troche wrażenie się poprawia. >A poza tym ... auto jak auto. Jak > weszła Octa I to się zakochałem, a II ..... już nie to..... Nie wiem jak teraz to wygląda - ale jeszcze na początku roku - OII prawie w ogóle się nie sprzedawała, OI była o wiele bardziej preferowaną Skodą w tym segmencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motokonto Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w > Fabii. > Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien > raczej zmienić stację... Nominalnie tak: 45 l; realnie nawet 58l wejdzie - bo jest jeszcze strefa odpowietrzenia. Pozdr. Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wokan Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > nie wiem o co chodziło ale - Śkoda podaje że: 45 l pojemność baku w > Fabii. > Więc 56 to chyba lekko za dużo...jak komuś tyle wchodzi powinien > raczej zmienić stację... Sam osobiscie wlewalem do 57 litrow na pusty zbiornik (na roznych stacjach). Po prostu trzeba umiec tankowac, wykorzystujac ten dzyndzel do odpowietrzania. Z tak nabitym bakiem przejechalem 1100 km w trasie i po powrocie komputer pokazywal jeszcze 230 km "dojazdu", tak wiec te 1400 km jest jak najbardziej realne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Ale to daje przy pojemności baku w Fabii ~3,2 l/100 - > 3-3,5 to palą oszczędne diesle o poj. ok.1.2-1.5. > Audi/VW chyba ma diesla 1.2 3L- który ma chlać 3 litry/100 - ale to > jest 1.2 a nie 1.9... tyt. komentarza powiem tak: ja niedawno lałem ON na jednej ze stacji ORLEN do kanistra 20l. i weszło mi 22,5l. dalej komentował nie będę PS wyjaśniam ,że na SHELLu do tego samego poziomu wlałem 20l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > tempomat nie zmniejsza zuzycia paliwa, przetestowalem to, bez > tempomatu mozna zejsc octavia 1.9TDI 90KM do 3,8 w trasie > (330km, krajowa 1) z wlaczonym radiem Wiem, że tempomat nie zmniejsza. Jednak w inny sposób nie potrafiłbym się zmusić do utrzymania przepisowej prędkości Ja swoje 4,3 osiągnąłem z tempomatem i włączoną klimą mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > tempomat nie zmniejsza zuzycia paliwa, przetestowalem to, bez > tempomatu mozna zejsc octavia 1.9TDI 90KM do 3,8 w trasie > (330km, krajowa 1) z wlaczonym radiem na zapalonych swiatlach? moze do 3.5 zejdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > na zapalonych swiatlach? niepamietam, ale chyba tak > moze do 3.5 zejdziesz nie przesadzaj ps CCSem chcialby zejsc chociaz do wartosci fabrycznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > niepamietam, ale chyba tak > nie przesadzaj widzisz ile moglbys jeszcze zaoszczedzic > ps CCSem chcialby zejsc chociaz do wartosci fabrycznych wsadź sobie jajko pod pedał gazu odechce Ci sie jazdy z pedałem gazu 0 lub 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > widzisz ile moglbys jeszcze zaoszczedzic > wsadź sobie jajko pod pedał gazu > odechce Ci sie jazdy z pedałem gazu 0 lub 1 0 - 1 to jezdze maluchem a tu naprawde sie ograniczam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > 0 - 1 to jezdze maluchem a tu naprawde sie ograniczam... jedź do Latuszka btw. bylem pare dni temu i faktycznie ma nowych mechanikow oni robia pod dyktando szefa i calkiem nieźłe sie uporali z tym mieli do roboty szczelki/bebny/wymiane oleju. wyjechalem po godzinie i reczny znow dziala jak powinien osłucha silnik, przejedzie sie, moze wpadnie o co chodzi sprawdzales filtry/swiece? resetnales centralke? masz szczelny bak paliwa i przewody do silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trombabomba Napisano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2005 Witam Spalanie benzyny a mojej O2 1,6 MPI średnie pół na pół miasto -trasa wynosi 6,7 /z osiągów jestem w miarę zadowolony/. Zastanawiam się nad sekwencyjnym LPG Robię rocznie 15 kkm /mam 6km po prostej do pracy Czy nie narobię sobie tym gazem problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2005 > Witam > Spalanie benzyny a mojej O2 1,6 MPI średnie pół na pół miasto -trasa > wynosi 6,7 /z osiągów jestem w miarę zadowolony/. > Zastanawiam się nad sekwencyjnym LPG > Robię rocznie 15 kkm /mam 6km po prostej do pracy > Czy nie narobię sobie tym gazem problemów przy takich przebiegach policz sobie po jakim czasie zwroci Ci sie koszt instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2005 > Witam > Spalanie benzyny a mojej O2 1,6 MPI średnie pół na pół miasto -trasa > wynosi 6,7 /z osiągów jestem w miarę zadowolony/. > Zastanawiam się nad sekwencyjnym LPG > Robię rocznie 15 kkm /mam 6km po prostej do pracy > Czy nie narobię sobie tym gazem problemów zimą to może nawet się nie przełączy na gaz na takim odcinku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 Jak dla mnioe autko jest super przymierzam się do zakupu drugiego autka i wiem że ma to być Octavia w kombii i napewno 1.9 TDi Cena tej nowej Octavi jest wysoka i to jest największy minus tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Zasiadając do testowanej Octavii pierwsze co mnie zaskoczyło to > wielka szarość wnętrza. A dokładnie mówiąc czarna tonacja deski > rozdzielczej i materiałów wykorzystanych do obszycia foteli. > Owszem taki kolor wnętrza na pewno jest bardzo praktyczny w > codziennej eksplaatacji mnie dodatkowo zdziwily materialy, jakas moda zapanowala na deski jakby...gumowe, dziwny material i malo sympatyczny Wnetrze bylo na tyle malo "cieple", ze wysiadlem zdegustowany Moze kiedys raz jeszcze sprobuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > mnie dodatkowo zdziwily materialy, jakas moda zapanowala na deski > jakby...gumowe, dziwny material i malo sympatyczny > Wnetrze bylo na tyle malo "cieple", ze wysiadlem zdegustowany > Moze kiedys raz jeszcze sprobuje jak wreszcie jakieś promocje będą na OcteII - w tej chwili GolfV jest sporo tańszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > jak wreszcie jakieś promocje będą na OcteII - w tej chwili GolfV jest > sporo tańszy bo Polakom bagazniki potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > bo Polakom bagazniki potrzebne nie wszystkim - moja żona przy wyjazdach wakayjnych nie potrafi zapełnić bagażnika hatchbacka, a mi w to graj bo zgrabnym autem jeżdżę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > nie wszystkim - moja żona przy wyjazdach wakayjnych nie potrafi > zapełnić bagażnika hatchbacka, a mi w to graj bo zgrabnym autem > jeżdżę e to nie moze byc kobieta ewentualnie polecam dluzsze urlopy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > e to nie moze byc kobieta > ewentualnie polecam dluzsze urlopy 2 tyg w Chorwacji i luz w bagażniku 370L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Cena: 83400zł. [wersja testowana] Przecież za te cenę można sobie safundować Passata czy też Lagunę a to już nie klasa C a D. Gdzie większość "opcji" z Octavii znajdziemy w standardzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Przecież za te cenę można sobie safundować Passata czy też Lagunę a > to już nie klasa C a D. Gdzie większość "opcji" z Octavii > znajdziemy w standardzie... najtańsza Octa II z klimą 1,6 kosztuje 69tzł i nie ma upustów promocyjnych kiedy Golf V TDI z klimą kosztuje 67tzł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.