Skocz do zawartości

Zdziera opone z tyłu...


jay_21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

Jaka może być przyczyna zdzierania tylnego bieżnika opony po zewnętrznej stronie? Ciśnienia opon są wporządku, czy może wystarczy ustawić zbieżność?

Gość który ma to robić mówił że z tyłu się nie reguluje w tym aucie.

Dodam też że badanie zawieszenia nie wskazało luzów a koła nie są rozkraczone ani nic. No i nie ściąga auta w żadną stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli wahacz nie jest skrzywiony, to sugeruje wadliwą oponę.

Z tyłu o ile mi wiadomo jest belka wleczona, opona ma 3 lata a problem pojawił się niedawno, czy zbierzność coś pomoze?

EDIT: Oponę zdziera tylko z jednej strony w prawym tylnym kole :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tyłu o ile mi wiadomo jest belka wleczona, opona ma 3 lata a

> problem pojawił się niedawno, czy zbierzność coś pomoze?

> EDIT: Oponę zdziera tylko z jednej strony w prawym tylnym kole :/

Zbieżność ustawia się chyba tylko z przodu?? hmm.gif względem tyłu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szanownych kolegów.

> Jaka może być przyczyna zdzierania tylnego bieżnika opony po

> zewnętrznej stronie?

Może zimą na lodziku w jakiś krawężnik przydzwoniłeś i minimalnie geometria się zburzyła??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może zimą na lodziku w jakiś krawężnik przydzwoniłeś i minimalnie

> geometria się zburzyła??

Nie zimą w nic nie przydzwoniłem, a jest możliwość poprawienia geometrii w BBM? Wydaję mi się że kąta pochylenia nie można wyregulować...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka może być przyczyna zdzierania tylnego bieżnika opony po

> zewnętrznej stronie? Ciśnienia opon są wporządku, czy może

> wystarczy ustawić zbieżność?

> Gość który ma to robić mówił że z tyłu się nie reguluje w tym aucie.

> Dodam też że badanie zawieszenia nie wskazało luzów a koła nie są

> rozkraczone ani nic. No i nie ściąga auta w żadną stronę...

Jeśli nie jest to wina samej opony , to na pewno geometria musi być nie w porządku .

Podjedź na stację i niech sprawdzą kąty pochylenia tylnych kół oraz ich zbieżność .

Na wahaczu na pewno nie masz żadnych luzów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łożyska wahacza tylnego sprawdz

jay pisze że luzów nie ma, a poza tym gdyby łożyska sworznia były do wymiany koła byłyby "rozkraczone" i opona ścinana byłaby od strony wewnetrznej.

Wygląda na siłowe, mechaniczne naruszenie geometrii tylnego zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jay pisze że luzów nie ma, a poza tym gdyby łożyska sworznia były do

> wymiany koła byłyby "rozkraczone" i opona ścinana byłaby od

> strony wewnetrznej.

> Wygląda na siłowe, mechaniczne naruszenie geometrii tylnego

> zawieszenia

Tak, tylko że w żaden krawężnik nie uderzyłem, a tak poza tym to belkę tylną raczej cieżko wymienić? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zrobił Ci się nietypowy "balon".

Tylne opony mają to do siebie, że nie trudno wyczuwa się ich wady dopóki nie ściągniesz ich i nie trafią na wyważarkę.

A co do wahaczy z tyłu i rozkraczania. Trafione łożyska wahaczy z luzami nie zawsze od razu się "przedstawią" w ten sposób /---\

I dopóki nie poniesiesz całego tyłu to się nie dowiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.