Skocz do zawartości

elastyczność t-jet


Rekomendowane odpowiedzi

> Panowie spasujcie, szczególnie kolega KvM

Wybacz Rado, ale ja serio myślałem, że on sobie jaja robi. Na prawdę nikogo nie miałem zamiaru obrażać. No wybacz, ale teksty o 6 tys obrotach w dieslu i 300km/h to nawet nie przedszkole jest. Dobra, dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem tylko uzmyslowic Tobie , ze mam dluga skrzynie , ktora nie da sie jechac 40km/h na 5 biegu , jak bedzie sucho sproboje zrobic test 60-180km/h na 5ce , ty zrobisz 60-180 na 6ce i sie sprawdzi prawdziwa elastycznosc , zazwyczaj jezdze na wysokich biegach ~1500obr ,zeby malo auto palilo ,ale nie wciskam gazu do konca , bo to nie ma sensu przy niskich wartosciach obr , tyle w temacie , ja wiem ze bravo 1.4tjet z miejsca by mnie zrobilo , dzieki chociazby krotszym biegom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz Rado, ale ja serio myślałem, że on sobie jaja robi. Na prawdę

> nikogo nie miałem zamiaru obrażać. No wybacz, ale teksty o 6 tys

> obrotach w dieslu i 300km/h to nawet nie przedszkole jest.

> Dobra, dość.

podaj mi przełożenia w 1.4tjet bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialem tylko uzmyslowic Tobie , ze mam dluga skrzynie , ktora nie

> da sie jechac 40km/h na 5 biegu , jak bedzie sucho sproboje

> zrobic test 60-180km/h na 5ce , ty zrobisz 60-180 na 6ce i sie

Chłopie, nie rozumiesz pojęcia elastyczności. Pomyśl o tym w kategoriach życiowych. O której gumie mówi się że jest elastyczna? O tej która się daj mocno rozciągnąć nie używając wielkiej siły, czy o tej która mimo użycia dużej siły rozciąga się niewiele? Ten pierwszy przykład to benzyniak, ten drugi to diesel. To tak obrazowo, bo wzór na elastyczność silnika spalinowego jest od dawna znany i zdefiniowany i żadnego związku z czasem przyspieszenia w zakresie 60-180 to nie ma (chyba że będziemy porównywać silniki o identycznych obrotach użytecznych na tym samym przełożeniu). Natomiast zakres prędkości na poszczególnych biegach owszem (fakt, że też dość luźny). Jakoś niewiele osób zauważa, że wszystkie biegi w dieslach zwykle są dużo krótsze niż w benzyniaku, co jest po prostu następstwem gorszej elastyczności diesla.

Owszem istnieją wyjątkowo elastyczne diesle (np fiatowski 1,6 m-jet 120KM), ale ciągle to nie ta liga w porównaniu z benzyniakiem, bo diesel ma ograniczony fizyką spalania zakres obrotów użytecznych i nic się z tym nie da zrobić bez zmiany paliwa. W najlepszym razie wyciągniemy jakieś 3 tys z groszem użytecznego zakresu obrotów. Tymczasem dla benzyniaka 5 tys obrotów to standard i w zasadzie nie ma ograniczeń by ten zakres obrotów zwiększać (czego się w cywilnych autach nie robi głównie z powodu hałasu, spalania i braku takich potrzeb skoro z litra da się wyciągać bez trudu 100-200 KM dzięki turbinie).

Możesz wierzyć lub nie ale nie po to producenci robią wszystko by zwiększyć moment poniżej 2 tys obrotów by nie używać tego zakresu. Nie po to BMW, VW, czy Fiat dokłada drugą turbinę dmuchającą głównie poniżej 2 tys obrotów by unikać tego zakresu. Beemką jeżdżę zgodnie z zaleceniami producenta głównie w zakresie 1200-1900 obr/m, co ciekawe komputer niedawno wydłużył mi przewidywany przebieg do przeglądu o 3 tys km (po przejechaniu w taki sposób ok 4 tys km), jakoś dziwnym trafem taka jazda ma odwrotne skutki od tego co Ty sugerujesz. Dodam jeszcze, że taka jazda odwdzięcza się spalaniem na poziomie poniżej 6l/100 km w ważącym 1,4 tony aucie w trybie 50/50 miasto/trasa (w zasadzie miasto i przedmieścia).

Zrobiłem taki filmik jaki zrobiłem. Chcesz się do niego odnieść proszę bardzo. Pokaż przyspieszenie od obrotów jałowych. Nie musi to być tak jak u mnie w Bravo od 35 km/h bo tego że u Ciebie biegi są krótsze się nie przeskoczy. Może więc być od 45 czy ile tam masz na piątce przy obrotach jałowych.

Jeśli chcesz pisać o szybach, oporach powietrza, to zapoznaj się najpierw co określa współczynnik Cx

Ja Ci mogę się odwdzięczyć sprawdzeniem jak w Bravo to wygląda na piątce, coby było uczciwe porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego iz zakres uzytecznych obrotow w jtd jest 1800-4500 obr , tak dobrane sa przelozenia ,vel bardzo dluga 5tka , za to 1ka jest tak krotka ,ze sie na niej pojedzie wiecej jak ~38km/h , ciekaw jestem jaka predkosc ma 1.4tjet przy 90km/h , pewnie 2250 obr ,a moze i wiecej , czyli mozna teoretycznie tak porownywac autka ,jednak niestety mamy rozne skrzynie (ty krotsza , ja dluzsza) i nie da sie zmierzyc elastycznosci wg danych obrotow (jak ty proponujesz)bo beda rozne predkosci , zreszta nie ma co gadac , dopoki przelozen nam nie podasz z karty pojazdu (to taki dokument homologacyjny , ktory posiada wiekszosc samochodow , a skoro ja mam w stilo 2004r , to ty tym bardziej musisz miec) , czekamy grinser006.gif

http://www.fiatcars.com.au/media/pdfs/Fiat%20Ritmo%20Brochure.pdf <-- w Australi bravo=ritmo , takie pogladowe info o przelozeniach , szkoda ze glownego nie podali , w 1.4tjet 120km glowne = 3.733:1 , jesli tu takie samo to dosyc krotka skrzynka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego iz zakres uzytecznych obrotow w jtd jest 1800-4500 obr , tak

> dobrane sa przelozenia ,vel bardzo dluga 5tka , za to 1ka jest

> tak krotka ,ze sie na niej pojedzie wiecej jak ~38km/h ,

Zdajesz się nie rozróżniać długości (krótkości ) skrzyni od długości (krótkości) biegu. Dla Ciebie to to samo. Owszem jest to to samo jeśli silnik jest ten sam, albo ma taki sam zakres obrotów użytecznych. W t-jecie zakres obrotów użytecznych oceniam na od ok. 1200-1500 obr do ok. 6500 obr/m Jest on więc diametralnie różny (większy) od diesla

W efekcie możemy jedynie porównywać długość biegu - to jest zakres prędkości obsługiwanych przez ten bieg. I tu twoja "długa" piątka jest krótsza niż moja czwórka. Generalnie wszystkie biegi przy dieslu są krótsze (mimo dłuższych przełożeń) ze względu na małą elastyczność silnika która wynika właśnie z małego zakresu obrotów użytecznych.

Dość powiedzieć, że w t-jecie biegi są tak długie, że spokojnie można się rozpędzić od 0 do v-max korzystając z jedynki i szóstki wyłącznie (oba biegi mają wspólny zakres prędkości).

P.S czekam na filmik od obrotów jałowych na piątce u CIebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ,ze powyzszym tekstem zaprzeczasz sam sobie oraz teori ? Jesli chodzi o dlugosc biegow , to ja mam dluzsze , bo ow dlugosc liczy sie dla danych obrotow , mowiac jasniej ile pojade ja na 4ce przy 4tys obr a ile ty na 4ce przy 4tys i to pokazuje dlugosc/krotkosc danej skrzyni . Mnie wlasnie chodzi o to ,ze t-jet ma moment obr max w tych samych obrotach co moj jtd (przemnoz sobie przelozenie glowne przez przelozenie biegu i bedziesz miec wartosc , wtedy sobie porownaj i tam gdzie mniejsza liczba tam dluzszy bieg , a to w jakich obrotach silnik pracuje nie ma znaczenia) , dzis sprawdzilem i przy 1k obr mam 50km/h tak wiec niedlugo nagram filmik przyspieszania od tej predkosci wzwyz , jako ze mam wykres doladowania totez wiem ,ze powinno byc fajnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=stilo&page=0&PHPSESSID=

w tym linku sa filmiki elastycznosci , dla 50-150km/h jest chyba u mnie 5-6sek lepiej niz u ciebie , zreszta pobadajta , dla mnie elastycznosc to jednak jazda kiedy moge wciepnac max pantofla czyli od 1500-1600 obr i jak widac na filmie od tych obrotow wozik idzie mocniej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=stilo&page=0&PHPSESSID=

> w tym linku sa filmiki elastycznosci , dla 50-150km/h jest chyba u

> mnie 5-6sek lepiej niz u ciebie , zreszta pobadajta , dla mnie

> elastycznosc to jednak jazda kiedy moge wciepnac max pantofla

> czyli od 1500-1600 obr i jak widac na filmie od tych obrotow

> wozik idzie mocniej

a coś chyba nie teges z tym linkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czemu skasowano , skoro temat taki sam jak ten tam zrobilem , chetnie z jakims adminem/modem pogadam , wrzuce linki z youtube

http://pl.youtube.com/watch?v=m28Cwe_K4GE

http://pl.youtube.com/watch?v=iEUOIOHWJ1c

PS: pewnie KvM kazal kasowac , by ukryc oczywista prawde grinser006.gif

pomiary oczywiscie na niemieckiej autostradzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS: pewnie KvM kazal kasowac , by ukryc oczywista prawde

Racja, bo nic nie widać.

A tak BTW to ja tu widzę w ramach dokładności pomiaru praktycznie te same wyniki.

Zrobię na piątce i nie pod górkę powyżej 120 km/h będziesz miał lepsze porównanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to sa fakty z Twojej glowy

Nie z mojej głowy, tylko suche dane techniczne, z którymi miłośnicy diesla uparcie dyskutują.

> najlepsze jest to twierdzenie lipa z diesla i fakt zakupu 1ki w

> dieslu

Żałuję tego po dziś dzień, niestety wyboru nie miałem, bo za dużo bym musiał do benzyniaka dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mówię? Z faktami ciężko dyskutować nie sądzisz?

Hmm.. ja wiem, że turbo benzyna kontra diesel to tak można się kłócić wink.gif benzyna bez turbo już gorzej... choć zależy jak z czym i gdzie zlosnik.gif

Natomiast Diesel z dwoma turbinami kontra turbobenzyna - można już jeszcze bardziej dyskutować swiety.gif

Poczekamy jak wejdzie do Bravo ten silnik nowy z Delty w Dieslu z 2x Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KvM , tylko zwaz ,ze podalem przysp 50-150 , gdzie ty na 50 masz juz ponad 1200obr , a u mnie 1000-1200 obr to 5-6sek , co ciekawe (ze stronki porownujacej osiagi samochodow)

fiat bravo 1.4 tjet 150km

80 à 120 en 4 : 6.9 s.

80 à 120 en 5 : 9 s.

80 à 120 en 6 : 11.5 s.

fiat stilo 1.9jtd 115km

80 à 120 en 4 : 10.1 s.

80 à 120 en 5 : 13.1 s.

po chipie na mojej dlugiej 5ce , 80-120 mam takie samo jak ty na swojej 5ce (duzo krotszej)

No i jak widac 80-120 na 4ce mam ~5sek , tak wiec chyba to wystarczy by udowodnic ,ze mam elastyczniejszy woz , a to z uwagi na posiadanie ~70% wiekszego momentu obrotowego grinser006.gif

1.4tjet mnie sie podobalby ale w grandepunto albo 500ce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie z mojej głowy, tylko suche dane techniczne, z którymi miłośnicy

> diesla uparcie dyskutują.

nie skoro twierdzisz ze nawet twinstage turbo jest kupa to tylko w twojej glowie te dane siedza i glupowy wmawiaja innym zlosnik.gif

> Żałuję tego po dziś dzień, niestety wyboru nie miałem, bo za dużo bym

> musiał do benzyniaka dopłacić.

mogles doplacic przecie diesel to kicha zlosnik.gif

ale dobra bo przekomarzac mi sie juz nie chce zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> by udowodnic ,ze mam elastyczniejszy woz , a to z uwagi na

> posiadanie ~70% wiekszego momentu obrotowego

> 1.4tjet mnie sie podobalby ale w grandepunto albo 500ce

Ale dla kolegi KvM osiągi nie są ważne, przecież wg. niego diesel to lipa bo to diesel, bez względu na osiągi... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dla kolegi KvM osiągi nie są ważne, przecież wg. niego diesel to

> lipa bo to diesel, bez względu na osiągi...

Gdyby tak bylo to by nie jezdzil bmw 118d 270751858-jezyk.gif Wg mnie to poprostu KvM woli 1.4 tjet bo takiego kupil , chociaz marzyl o 1.9 mjtd 150km grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.. ja wiem, że turbo benzyna kontra diesel to tak można się kłócić

> benzyna bez turbo już gorzej... choć zależy jak z czym i gdzie

No więc sprawa dla mnie jest prosta.

Po pierwsze z diesla można wyciągnąć bardzo ograniczone osiągi (z litra pojemności).

Benzyniaki bez turbo w cywilnych autach już dawno wyciągały grubo, ponad 100 KM z litra, a kilkaset KM z litra w autach sportowych to też żadna nowość. To jest przepaść po prostu, o benzynie z turbiną to już nawet nie wspomnę, bo tu idziesz do salonu i możesz kupić auto które ma blisko 200 KM z litra, a o sporcie to już w ogóle nie ma co gadać.

> Natomiast Diesel z dwoma turbinami kontra turbobenzyna - można już

> jeszcze bardziej dyskutować

To jest standardowa śpiewka miłośników diesla. t.diesel kontra wolnossąca benzyna. Diesel z dwiema turbinami kontra benzyniak z jedną turbiną. Tak jakby nie było można porównywać uczciwie. Inna sprawa, że diesel choćby miał i 10 turbin nie ma szans z benzyniakiem bez turbo jeśli przyjmiemy że mają mieć taką samą pojemność i brak innych ograniczeń. Owszem diesel wygra być może w jednej kategorii tj. sprawności, ale też bym nie był tego do końca zawsze taki pewny, bo mało kto pamięta, że w litrze ON jest zawarte blisko 25% więcej energii niż w litrze benzyny. Tak więc tego rzędu różnice w spalanie nie świadczą jeszcze lepszej sprawności diesla.

> Poczekamy jak wejdzie do Bravo ten silnik nowy z Delty w Dieslu z 2x

> Turbo.

A czemu nie poczekać aż wejdzie do Bravo ten nowy silnik z Delt w Benzynie z 2x Turbo? Albo ten sam ale w wersji 230 KM z Mi.To? O pojemności skromnych 1,8 litra i dynamice bijącej na głowę każdego dwulitrowego diesla.

Podniecacie się tymi dieslami jakby to było nie wiadomo co, a tymczasem mimo superskomplikowanych, najnowocześniejszych konstrukcji, dokładania turbin diesel pozostanie zawsze dieslem ze wszystkimi swoimi wadami, które co najwyżej można zatuszować, albo zamaskować w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby tak bylo to by nie jezdzil bmw 118d Wg mnie to poprostu KvM

> woli 1.4 tjet bo takiego kupil , chociaz marzyl o 1.9 mjtd

> 150km

Mylisz się kolego i to grubo. Jakbym marzył o mjtd, to zakładając, że nie miałbym więcej kasy wystarczyłoby bym zrezygnował z paru pierdół typu xenony i inne duperele.

Nawet jednak gdyby ten diesel kosztował mniej niż benzyniak to nie kupiłbym go. I to wcale nie ze względu na gorsze osiągi, ale przede wszystkim ze względu na nadmierną wagę, bardzo negatywnie wpływającą na zachowanie auta w zakrętach.

O innych wadach (jak hałas, długie nagrzewanie itp) już nawet nie ma się co rozwodzić.

O tyle mogłem się zgodzić na diesla w BMW, że większość wad diesla zostało zatuszowane, a wyważenie samochodu na tym, że zamontowano diesla nie ucierpiało.

Konkretnie, auto jest dobrze wyciszone, a dzięki technice start&stop nie klekocze mi ten diesel na każdym skrzyżowaniu. Diesel BMW jest wyjątkowo (jak na diesla) elastyczny. Max momentu osiąga przy 1750 obr/m i ciągnie ładnie prawie do 5 tys obr. Spokojnie da się jeździć w zakresie 1500-4500 obr. Ma długie biegi (jak na diesla). Na trójce ciągnie do 140km/h na czwórce prawie do 200 km/h. Jedynie szóstka zaczyna się typowo jak na diesla i nie da się na niej jeździć poniżej 80 km/h za to przy 220km/h mamy ok 3,5 tys obr.

No i kwestia ceny. Nawet licząc wedle cennika za nowy samochód to 143KM plus chip na 170KM wychodzi taniej niż benzyna na 170KM, ja takiego wyboru nie miałem, bo nie kupowałem nówki, a kupić coś w Polsce z benzyną inną niż 1,6 jest praktycznie niemożliwością.

Mimo wszystko żałuję zakupu diesla. Mogłem trochę dłużej pochodzić za benzyną 170KM. Przy dłuższej trasie strasznie mnie męczą wibracje, rezonanse i inne efekty specjalne. Na chipa mam umówiony termin na sierpień, do tej pory zrobiłem frustrujące 7 tys km z dynamiką na poziomie mocno irytującym w sytuacji wyprzedzania debili których nabiera ochota na ściganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KvM Ty to nie reformowalny jestes i piszesz te bzdury o dieslach wszedzie i juz nawet zdarzyles uwiezyc w to co piszesz..

jest prosta sprawa, szkoda nawet debatowac z Toba na temat diesla bo po prostu szkoda klawiatury bo i tak Ci nic juz nie przetlumaczy zlosnik.gif

masz benzyne jezdzij i ciesz sie tym ze jezdzisz nikt Ci wrogiem nie jest, ale czytajac to wszystko co wypisujesz o dieslach ciesze sie ze zrobiles sobie samemu na zlosc i kupiles diesla w bmw rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KvM Ty to nie reformowalny jestes i piszesz te bzdury o dieslach

No i to jest typowa retoryka miłośnika diesla.

Przykro mi, ale rzeczy o których piszę da się zmierzyć, zważyć, policzyć.

To że diesel waży blisko 100 kg więcej dając gorsze efekty w zakresie dynamiki niż benzyniak to jest niestety fakt (odnoszę się do przykładu NB) i zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.

To że diesel się dłużej nagrzewa - sory, da się to zmierzyć ze stoperem (choć różnice są tak duże, że wystarczy minutnik).

To że diesel jest głośniejszy, to wybacz nawet nie trzeba mierzyć słychać to ewidentnie.

Jak rozumiem należy przyjąć że jeśli ja przytaczam dane podawane przez producenta to ja piszę bzdury, a co za tym idzie kłamie i producent. No tak bo diesel rządzi. claps.gif

Mi na prawdę nie trzeba nic tłumaczyć, mam porównanie na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i to jest typowa retoryka miłośnika diesla.

tylko zauwaz ze ja nie jade na silniki benzynowe ze to szajs zlosnik.gif

a gdybym byl tym retorykiem milosnikiem diesla jak piszesz to bym kazdy Twoj post atakowal i pisal ze szajs ten Twoj tjet to jest i ogolnie kazda benzyna to kicha zlosnik.gif

i tu sie roznimy bo Ty jedziesz non stop na diesla a ja nie mowie glupot zakodowanych w glowie i nie jade na benzyniaki zlosnik.gif

> To że diesel się dłużej nagrzewa - sory, da się to zmierzyć ze

> stoperem (choć różnice są tak duże, że wystarczy minutnik).

tak kolego KvM diesel sie nagrzwa przez 30min i ok 30 przejechanych km rotfl.gif

> To że diesel jest głośniejszy, to wybacz nawet nie trzeba mierzyć

> słychać to ewidentnie.

tak kolego KvM ale to wynika z konstrukcji silnika o ktorej nie masz pojecia rotfl.gif

> Mi na prawdę nie trzeba nic tłumaczyć, mam porównanie na co dzień.

to trzymaj te porownania dla siebie i swojej glowy bo nic innego jak stek bzdur piszesz non stop i non stop walisz ze diesel kicha kicha szajs szajs.. badz madrzejszy troche bo z takimi porownaniami.. to lepiej zeby ich nie bylo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko zauwaz ze ja nie jade na silniki benzynowe ze to szajs

A znasz takie przysłowie: Lepsze jest wrogiem dobrego?

Ja nie twierdzę że diesle to szajs. Co więcej uważam że mają swoją niszę.

Ciężarówki, ciągniki rolnicze, maszyny, ba nawet wypasione duże auta osobowe, które głównie jeżdżą po autostradach. Tam diesel ma zastosowanie całkiem sensowne.

> a gdybym byl tym retorykiem milosnikiem diesla jak piszesz to bym

> kazdy Twoj post atakowal i pisal ze szajs ten Twoj tjet to jest

> i ogolnie kazda benzyna to kicha

Tyle, że ja tak nie robię, piszę o konkretach.

> i tu sie roznimy bo Ty jedziesz non stop na diesla a ja nie mowie

> glupot zakodowanych w glowie i nie jade na benzyniaki

Napisz mi może o jakich to konkretnie ja głupotach piszę.

> tak kolego KvM diesel sie nagrzwa przez 30min i ok 30 przejechanych

> km

W fordzie TDCI 115KM ok 15minut i ok 15 przejechanych kilometrów. W BMW nie wiem, bo nie ma wskaźnika.

> tak kolego KvM ale to wynika z konstrukcji silnika o ktorej nie masz

> pojecia

Widzisz popełniasz dwa błędy. Jeden zakładając, że nie wiem z czego to wynika, a drugi że wada ta w jakikolwiek, minimalny sposób zostanie zminimalizowana w zależności od tego, czy ktoś będzie wiedział lub nie z czego ona wynika. Możesz mi wierzyć lub nie, ale bez względu na świadomość przyczyny hałas ten jest tak samo uciążliwy.

> to trzymaj te porownania dla siebie i swojej glowy bo nic innego jak

> stek bzdur piszesz non stop i non stop walisz ze diesel kicha

> kicha szajs szajs.. badz madrzejszy troche bo z takimi

> porownaniami.. to lepiej zeby ich nie bylo

Po raz wtóry, gdzie są bzdury?

270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znasz takie przysłowie: Lepsze jest wrogiem dobrego?

nie zlosnik.gif ale idac za tym przyslowiem powinines wychodzic sobie silnik benzynowy w bmw grinser006.gif

> Ja nie twierdzę że diesle to szajs. Co więcej uważam że mają swoją

> niszę.

> Ciężarówki, ciągniki rolnicze, maszyny, ba nawet wypasione duże auta

> osobowe, które głównie jeżdżą po autostradach. Tam diesel ma

> zastosowanie całkiem sensowne.

zapomniales dodac i w bmw seri 1 zlosnik.gif

> Napisz mi może o jakich to konkretnie ja głupotach piszę.

w calym internecie z udzialem Twoich porownan i dyskusji na temat kichowatosci diesla zlosnik.gif

> W fordzie TDCI 115KM ok 15minut i ok 15 przejechanych kilometrów

tak to Twoje tdci zlosnik.gif

> BMW nie wiem, bo nie ma wskaźnika.

o malo co ze smiechu nie spadlem z krzesla rotfl.gif

> Widzisz popełniasz dwa błędy. Jeden zakładając, że nie wiem z czego

> to wynika, a drugi że wada ta w jakikolwiek, minimalny sposób

> zostanie zminimalizowana w zależności od tego, czy ktoś będzie

> wiedział lub nie z czego ona wynika. Możesz mi wierzyć lub nie,

> ale bez względu na świadomość przyczyny hałas ten jest tak samo

> uciążliwy.

to bylo nie kupowac diesla zlosnik.gif

> Po raz wtóry, gdzie są bzdury?

w calym internecie z udzialem Twoich porownan i dyskusji na temat kichowatosci diesla zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w calym internecie z udzialem Twoich porownan i dyskusji na temat

> kichowatosci diesla

No i taka to z Wami dyskusja...

> zapomniales dodac i w bmw seri 1

Tu akurat nie. Ale w takiej X3 z automatem już nie ma specjalnie na co narzekać (w wersji co najmniej 177KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KvM ,a wczesniej sie klociles ze mna ,ze jtd nie jest wcale sporo ciezsze od turbobenzyny 270751858-jezyk.gif

Poza stilem jtd , smigam tez puntem turbodoladowanym , i smiem stwierdzic ,ze nagrzewaja sie podobnie ,lub tez jtd szybciej . Wygodniej jezdzi mi sie stilem , i 2x oszczedniej grinser006.gif

U nas na wyscigach audi a4 kombi 3.0tdi 270km/550nm jedzie podobnie z audi s3 265km (lzejsze o ~100kg) grinser006.gif

A jak dizel drga to sie radio podglasnia zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja co lepsze Diesel czy Benzyna zawsze kończyły się delikatnie mówiąc jednym wielkim zgrzytem zlosnik.gif

Jako zwolennik silnika benzynowego powiem dlaczego nie lubię diesli.

1.Słyszę, że coś za mną jedzie. Transit myśle. Nie - to VW Passat rotfl.gif Nie pasuje

2.Kolejna rzecz oszczędność - w drogim samochodzie ktoś oszczędza na paliwie??Bez sensu zlosnik.gif

3.Dźwięk - jako miłośnik motoryzacji nie uznaję takich wrażeń audio zlosnik.gif

Te trzy uwagi łączą się w sumie w jedną.

Dobrze wiem, jakie mają zalety obecnych silników diesla, jednak powyższe uwagi dyskwalifikują mój wybór.

T-Jety jak i FSI udanie łączą dwie charakterystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podniecacie się tymi dieslami jakby to było nie wiadomo co, a

> tymczasem mimo superskomplikowanych, najnowocześniejszych

> konstrukcji, dokładania turbin diesel pozostanie zawsze dieslem

> ze wszystkimi swoimi wadami, które co najwyżej można zatuszować,

> albo zamaskować w aucie.

Tak to z ludźmi jest, że jak cos kupia to nie potrafią tego w najmniejszym stopniu skrytykować. zlosnik.gif

Podsumujmy

Dizel

plusy

+ mniej pali

+..wibracje moga wprawić podobno w błoga przyjemnośc meskie i damskie krocze rotfl.gif

... jeszcze jakies plusy hmm.gif

Benzyna

Plusy

+ wieksza moc z mniejszej pojemnośc

+ mniejsza waga

+ lepsza kultura pracy

+ przyjemniejszy dla ucha zlosnik.gif

+ mniej skomplikowana budowa, a co za tym idzie tansze naprawy

+ mniej zanieczyszczają środowisko

Tak sobie gadam moze mam rację, może nie jak co to mnie naprostujcie, możemy podyskutować hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to pacz na emisje co2 w 150mj i 150tjet

> tjet - 167

> mjet - 149

> ale juz nie ma sensu toczyt tematu bo jest nudny i bylo nie raz juz

No to dobrze, że prostujesz, a jak z sadzą czy czym takim co kominiarza trza wzywać? hehe.gif

a właśnie przeoczyłem jeszcze jeden minus

- powolne nagrzewanie zimą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeca napisalem , ze jtd nagrzewa sie szybciej anizeli turbo benzyna

> , szczegolnie w zimie Sprawdzone na moich wozidelkach

tak jak mowisz.. kto jechal to wie a kto nie to wali stereotyp diesla z lat 90tych i mowi ze sie wolno nagrzewa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeca napisalem , ze jtd nagrzewa sie szybciej anizeli turbo benzyna

> , szczegolnie w zimie Sprawdzone na moich wozidelkach

Pamietam, że Daniel zawsze marudził, że zamarzał w stilaku zimą zlosnik.gifhehe.gif

No to sie nie wypowiem, dopiero zimą pewnie, ale nie mogę w to uwierzyć, że t-jet sie nagrzewa dłużej od dizla yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to pacz na emisje co2 w 150mj i 150tjet

> tjet - 167

> mjet - 149

> ale juz nie ma sensu toczyt tematu bo jest nudny i bylo nie raz juz

CO2 to nie wszystko. W każdym razie faktem jest, że z DPF diesel jest minimalnie lepszy pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.