Skocz do zawartości

elastyczność t-jet


Rekomendowane odpowiedzi

> Tak silnik męczyć a fuj!!

A tam męczyć, jakoś nie było po nim czuć męczarni zlosnik.gif. Na co dzień tak nie jeżdżę, choć bywa że na szóstce obracam się w okolicach 50-60km/h, ale jak chcę mocniej przyspieszyć to redukuję, no chyba że wracam z jakiejś długiej trasy i nic mi się już nie chce. Wtedy potrafię przejechać kilkadziesiąt km bez zmiany biegu nie przekraczając specjalnie prędkości w mijanych miejscowościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tam męczyć, jakoś nie było po nim czuć męczarni .

weź rower, wrzuć najcieższy bieg i podjedź pod długie, choćby kilkuprocentowe wzniesienie - wtedy będziesz wiedział, jak czuł się silnik w Twoim Brawiszonie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem ostatnio elastycznosc stilo 115km po chipie na najwyzszym biegu i 90-150km/h jest jakies 5-6s szybciej niz tutaj pokazane bravo , nagralem nawet filmik tylko ze sie strasznie trzesie , ale jak beda niedowiarki to wrzuce ,albo zrobie drugi 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzilem ostatnio elastycznosc stilo 115km po chipie na najwyzszym

> biegu i 90-150km/h jest jakies 5-6s szybciej niz tutaj pokazane

> bravo , nagralem nawet filmik tylko ze sie strasznie trzesie ,

> ale jak beda niedowiarki to wrzuce ,albo zrobie drugi

a 40-90 jak jest? też szybciej, czy może wolniej?

Może napisałbyś wprost, że na piątym biegu (który jest tak krótki jak czwórka w Bravo) i że nie stilo 115KM tylko stilo 158KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez napisalem ,ze 115km po chipie , a 5 jest pewnie taka jak miedzy 5 a 6 w bravo , wiem bo jechalem z jtd 150km 6bieg i zmienial kolega troche wczesniej biegi niz ja grinser006.gif

Nizszych predkosci nie ma sensu , za duzo Nm mam i sobie cenie panewki oraz sprzeglo , nigdy nie wciskam gazu do dechy ponizej 1800 obr grinser006.gif

Mysle ,ze do 180km/h byla by jeszcze wieksza roznica moze nawet 15sek ? grinser006.gif

PS: max moment mamy przy tych samych obrotach chyba , juz nie wspomne ze 1.4t jest lzejszy od 1.9jtd a i bravo bardziej oplywowe od stilo kloca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez napisalem ,ze 115km po chipie , a 5 jest pewnie taka jak

> miedzy 5 a 6 w bravo , wiem bo jechalem z jtd 150km 6bieg i

> zmienial kolega troche wczesniej biegi niz ja

> Nizszych predkosci nie ma sensu , za duzo Nm mam i sobie cenie

> panewki oraz sprzeglo , nigdy nie wciskam gazu do dechy ponizej

> 1800 obr

> Mysle ,ze do 180km/h byla by jeszcze wieksza roznica moze nawet 15sek

> ?

> PS: max moment mamy przy tych samych obrotach chyba , juz nie wspomne

> ze 1.4t jest lzejszy od 1.9jtd a i bravo bardziej oplywowe od

> stilo kloca

A co ma do rzeczy co było przed chipem?. Fakt jest taki, że twoja piątka jest tak krótka jak u mnie czwórka. Mało mnie obchodzie jakie to ma odniesienie do bravo z m-jetem. Manipulujesz kolego jak tylko się da. No i nie napisałeś jakie masz na tej piątce przyspieszenie w zakresie 40-90 km/h. No chyba jak raz sprawdzisz, to panewki nie pójdą? (bo o sprzęgło to się nie musisz martwić, przy tak małych siłach nic mu nie będzie zlosnik.gif Tylko czy to w ogóle możliwe do zrobienia, obawiam się, że wątpię?

Myślę że jakbyśmy się sprawdzili na biegach o takiej samej długości tj. u mnie na czwórce, a u Ciebie na piątce to owszem różnica nawet 15 s. by była, pytanie tylko w którą stronę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma do rzeczy co było przed chipem?. Fakt jest taki, że twoja

> piątka jest tak krótka jak u mnie czwórka. Mało mnie obchodzie

> jakie to ma odniesienie do bravo z m-jetem. Manipulujesz kolego

> jak tylko się da. No i nie napisałeś jakie masz na tej piątce

> przyspieszenie w zakresie 40-90 km/h. No chyba jak raz

> sprawdzisz, to panewki nie pójdą? (bo o sprzęgło to się nie

> musisz martwić, przy tak małych siłach nic mu nie będzie Tylko

> czy to w ogóle możliwe do zrobienia, obawiam się, że wątpię?

> Myślę że jakbyśmy się sprawdzili na biegach o takiej samej długości

> tj. u mnie na czwórce, a u Ciebie na piątce to owszem różnica

> nawet 15 s. by była, pytanie tylko w którą stronę

KvM Ty to masz problemy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tam, trzeba Ci danych z jakis przyspieszen od 40km/h na 5tce czy

> 6tce

eee no rozmawiamy o elastyczności w tym wątku. A bieg elastyczny to taki który obejmuje jak największy zakres prędkości. Bo jeśli o dynamice rozpędzania rozmawiamy, to do dynamicznego rozpędzania służą inne biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj kolegi powyzej , zauwaz ,ze jadac w zakresie w ktorym obydwoje mamy max moment obrotowy , twoj wozik dostaje w dupe , a to ,ze nie mam 6 biegu znaczy tylko tyle ,ze mam lipe w trasie , pytalem o przelozenie biegow twoich to niestety nie podales , ja swoje znam chociazby z karty pojazdu czy jak to sie zwie 270751858-jezyk.gif

Tak wiec czekam na dane , to ze masz 6tke powoduje tez ,ze do 100km/h jestes szybszy , gdybys mial 5tke bys jechal jak ja , wniosek ? Bravo 1.4tjet jest kiepskie zeby.GIF Bym wolal bravo 1.9 mjtd 150km zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sluchaj kolegi powyzej , zauwaz ,ze jadac w zakresie w ktorym

> obydwoje mamy max moment obrotowy , twoj wozik dostaje w dupe ,

Kolego, nie dociera widzę do Ciebie kilka spraw. Ja na to nie poradzę. Sory.

P.S. Dla mnie jasne jest że 160 KM w lżejszym aucie pojedzie lepiej niż 150 KM w cięższym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do Ciebie nie dociera , ze masz sporo krotsza skrzynie skoro na 6 biegu mozesz jechac 40km/h podczas gdy ja niezbyt , przy ~4tys obr mam ponad 200km/h , ty zapewne mniej . Krotsza skrzynia = lepsze przyspieszenie zakrecony.gif

No i nie rozumiesz tez tego ,ze silnik 1,9jtd wazy jakies 50-70kg wiecej niz 1.4 t-jet , podsumowujac , mam ciezszy samochod z dluzsza 5tka niz twoja 6tka a i tak lepiej przyspiesza podczas wyprzedzania 90->150km/h biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do Ciebie nie dociera , ze masz sporo krotsza skrzynie skoro na 6

> biegu mozesz jechac 40km/h podczas gdy ja niezbyt , przy ~4tys

> obr mam ponad 200km/h , ty zapewne mniej . Krotsza skrzynia =

> lepsze przyspieszenie

> No i nie rozumiesz tez tego ,ze silnik 1,9jtd wazy jakies 50-70kg

> wiecej niz 1.4 t-jet , podsumowujac , mam ciezszy samochod z

> dluzsza 5tka niz twoja 6tka a i tak lepiej przyspiesza podczas

> wyprzedzania 90->150km/h

Stek bzdur i nonsensów które tu wypisałeś każe mi przypuszczać że robisz to specjalnie (bo trudno mi uwierzyć że ktoś może być tak głupi posługując się danymi).

Żeby ktoś nie pomyślał jednak że to co wypisałeś ma jakiś związek z sensem i rzeczywistością sprostuję.

Stilo z silnikiem 1,9 jtd waży 1265 kg

Bravo z silnikiem 1,4 150 KM waży 1275 kg

a więc stilo mimo cięższego silnika jest LŻEJSZE.

Dodatkowo stilo ma mniejszą powierzchnię czołową co przy takim samym Cx sprawia, że ma również mniejsze opory aerodynamiczne.

Nie ten bieg jest dłuższy który się kończy przy 4 tys obr , ale ten który w zakresie obrotów użytecznych jest w stanie "obsłużyć" większy zakres prędkości.

Skrzynie w zakresie konkretnych wartości przełożeń można porównywać tylko w przypadku silników o identycznych zakresach obrotów użytecznych.

A tak BTW, to albo fiat ma swoje diesle z czapy wyjęte, albo z Ciebie jest kierowca jak z koziej dupy trąbka (w co wobec tego co wypisujesz bardziej jestem skłonny uwierzyć), bo na ten przykład w dwulitrowym dieslu BMW producent zaleca przy ok 1800 obr/m zmianę biegu na wyższy dla zapewnienia ekonomicznej jazdy i słowem nie wspomina o tym aby czasem poniżej 1800 obr nie naciskać mocno pedału gazu.

Kończąc temat czekam na Twoje dane odnośnie dynamiki na piątce w zakresie 40-90 km/h. Bo jeśli się chcemy porównywać, to chyba na przełożeniach, które obejmują podobny zakres prędkości, no nie?

Dane odnośnie masy Stilo stąd

http://moto.wp.pl/wiadomosc.html?wid=339...1&_ticrsn=3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ,ze mnie obrazasz (widac nie masz innych argumentow) pozwolisz ze ja Ciebie rowniez bede .

W dowodzie rejestracyjnym mam wpisana wage 1300kg http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=87131 (ty podales mase wersji 3d , lol coz za tandetna zagrywka)

, z doswiadczenia wiem ,ze w dowodach masy zanizaja , punto2 mialem wpisane 875kg na wadze wyszlo 1100kg (po swapie liczylem na max 1000kg) , wg mnie stilo 1.9jtd ktore posiadam wazy okolo 1350-1370kg przy pelnym baku , dalej kukaj skan

be0985a6268e54d8m.jpg

jak widzisz 5ty bieg jest bardzo dlugi (przy 6tys byloby 300km/h) , i jazda ponizej 50km/h nie jest zbytnio mozliwa , 60km/h jeszcze mozna ,ale to i tak jest meczarnia dla silnika (poczytaj ksiazki to sie dowiesz dlaczego i jesli ty tak meczysz autko to zal mi jego i nastepnego wlasciciela ktory to auto kupi od ciebie kiedys) , powierzchnie czolowe sa podobne , jednak bravo ma bardziej oplywowo polozona szybe 270751858-jezyk.gif

Nie bede juz wspominac ze max moment obr masz nizej niz ja , na filmie widac jak twoj wozik do 120km/h przyspiesza jako tako a pozniej juz slabiej (a tam masz juz zapewne wysokie obroty , czyli to co benzyna lubi) , a mnie jtd-ek idzie rowno do jakis 160km/h zakrecony.gif

Ostrzegano mnie ,ze na tym podforum krolujesz , i przegadac Cie trudno ,ale sorry , jak takie glupoty piszesz to smiac mnie sie chce i to tez robie . Masz mniej elastyczny woz niz ja , mimo ,ze masz lepsza skrzynie i lzejszy wozik , chociaz to i tak do ciebie nie dotrze , napisz mi jeszcze ,ze jak lecisz 180km/h po trasie to pali mniej niz jtd czyli mniej jak 8L/100km zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.