Skocz do zawartości

elastyczność t-jet


Rekomendowane odpowiedzi

> to fakt, ale to byly dane z wersji bez filtra

opti, ale Ty czytasz co ja piszę, czy tylko sprawiasz wrażenie?

DPF nie redukuje emisji CO2. Oprócz CO2 silnik diesla produkuje jeszcze sporo innych zanieczyszczeń i właśnie je usuwa DPF. Dlatego Diesel bez DPF mimo mniejszeej emisji samego CO2 jest mniej ekologiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz o dizlu? nagrzewnica chyba jest ale za dopłatą

Owszem, nawet jeśli jest w standardzie to nie zmienia to faktu, że to tylko tuszowanie wady, a nie jej eliminacja.

Dłuższe nagrzewanie diesla to konsekwencja jego wyższej sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, nawet jeśli jest w standardzie to nie zmienia to faktu, że to

> tylko tuszowanie wady, a nie jej eliminacja.

> Dłuższe nagrzewanie diesla to konsekwencja jego wyższej sprawności.

Wiesz, ja rozumiem co próbujesz przekazać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dłuższe nagrzewanie diesla to konsekwencja jego wyższej sprawności.

Ja tam myslalem ,ze EGT nizsze w dieslu tez ma jakis na to wplyw , tak samo jak big chlodnica w turbo benzynie zakrecony.gif

Wracajac do tematu jtd jest elastyczniejsze , oszczedniejsze , wytrzymalsze w serii , itd 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwumas, wtryski - ciągle sie słyszy o tym

A co sie slyszy ? Ze sa bezawaryjne w odroznieniu od VAG wozidel grinser006.gif

Pozatym nie mozesz stwierdzic ze 1.4 tjet jest bezawaryjny bo to nowy silnik i zanim ktos nim nie zrobi 60-80tys km tego sie nie dowiemy 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opti, ale Ty czytasz co ja piszę, czy tylko sprawiasz wrażenie?

> DPF nie redukuje emisji CO2. Oprócz CO2 silnik diesla produkuje

> jeszcze sporo innych zanieczyszczeń i właśnie je usuwa DPF.

> Dlatego Diesel bez DPF mimo mniejszeej emisji samego CO2 jest

> mniej ekologiczny.

KvM ale Ty czytasz co ja pisze czy tylko sprawiasz wrazenie, nigdzie oprocz stwierdzenia ze to dane bez filtra nie napisalem ze dpf redukuje emisje co2.. proste zdanie ze dane ktore podalem sa dla wersji bez filtra.. i w czym szukasz znowu dziury w calym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamietam, że Daniel zawsze marudził, że zamarzał w stilaku zimą

> No to sie nie wypowiem, dopiero zimą pewnie, ale nie mogę w to

> uwierzyć, że t-jet sie nagrzewa dłużej od dizla

Moje JTD zimą też się bardzo wolno nagrzewa, to fakt smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o po co ta dyskusja o wyższości benzyny nad dieslem i odwrotnie... Wiadome jest, że i tak każdy wybierze silnik, który sprawi mu przyjemność z jazdy i będzie zadowolony ze swojego diesla/benzyny, więc cała ta dyskusja wydaje mi się bezsensowna.

PS. Jak jechałem na majówkę to na A4 były takie korki że się z Gliwic do Krakowa jechało dobre 5-6 godzin i benzynki nie dawały rady. Ciepło jakie generował każdy samochód w tym korku było tak duże, że zatrzymując się na orlenie widziałem jak zjeżdzają ludzie z benzynowymi silnikami, z których ciekł płyn chłodniczy.... poprostu w układzie zrobiło się za duże ciśnienie i tyle.

Diesla nie widziałem, żeby stał z takim problemem smile.gif

Ot taka ciekawoska.

Więc dla jednych diesel będzie lepszy, dla innych benzynka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesla nie widziałem, żeby stał z takim problemem

> Ot taka ciekawoska.

Kiedyś w gigantycznym korku w Poznaniu upału nie wytrzymały pojazdy Centomanii zlosnik.gif. Widok stojących co kilkadziesiąt metrów, tych pojazdów, był co najmniej dziwny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. proste zdanie ze dane ktore podalem sa dla

> wersji bez filtra.. i w czym szukasz znowu dziury w calym?

W tym, że z filtrem czy bez będzie to taki sam wynik. Więc pisanie że to bez DPF nic tu nie wnosi. To tak jakbyś napisał, że wersja z elektrycznymi szybami z tyłu ma takie spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś w gigantycznym korku w Poznaniu upału nie wytrzymały pojazdy

> Centomanii . Widok stojących co kilkadziesiąt metrów, tych

> pojazdów, był co najmniej dziwny

Seicenta też nie dawały sobie wtedy rady, sporo ich stało, jednak nie tylko one, Golfy 4, ze 2 focusy itp.

Każdy to benzynka, nie jest to żadna aluzja, chce tylko napisać, że w ciężkich warunkach, diesle lepiej sobie radzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .. proste zdanie ze dane ktore podalem sa dla

> W tym, że z filtrem czy bez będzie to taki sam wynik. Więc pisanie że

> to bez DPF nic tu nie wnosi. To tak jakbyś napisał, że wersja z

> elektrycznymi szybami z tyłu ma takie spalanie

no i? co nie moge sobie dodac ze bez filtra.. bo odrazu on nic nie wnosi, skoro nic nie wnosi to nie ma znaczenia ze dodalem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o po co ta dyskusja o wyższości benzyny nad dieslem i

> odwrotnie... Wiadome jest, że i tak każdy wybierze silnik, który

> sprawi mu przyjemność z jazdy i będzie zadowolony ze swojego

> diesla/benzyny, więc cała ta dyskusja wydaje mi się bezsensowna.

Widzisz ja nie dyskutuję z czyimiś indywidualnymi wyborami i preferencjami. Jak ktoś lubi dźwięk klekotu, czy świst benzyniaka na obrotach powyżej 6tys to jest jego indywidualny wybór i mnie nic tego.

Ale jak czytam takie bzdury

"Wracajac do tematu jtd jest elastyczniejsze , oszczedniejsze , wytrzymalsze w serii , itd "

To sorry, ale krew mnie zalewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz ja nie dyskutuję z czyimiś indywidualnymi wyborami i

> preferencjami. Jak ktoś lubi dźwięk klekotu, czy świst

> benzyniaka na obrotach powyżej 6tys to jest jego indywidualny

> wybór i mnie nic tego.

> Ale jak czytam takie bzdury

> "Wracajac do tematu jtd jest elastyczniejsze , oszczedniejsze ,

> wytrzymalsze w serii , itd "

> To sorry, ale krew mnie zalewa.

No ale może dla kogoś akurat jest elastyczniejszy? Oszczedniejszy to napewno i napewno trwalszy:)

Z elastycznością to można dyskutować. Elastyczność mojego JTD jest dla mnie zadowalająca, wiecej mi nie potrzeba... Nie lepiej w taki sposób do tego podejść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale może dla kogoś akurat jest elastyczniejszy? Oszczedniejszy to

> napewno i napewno trwalszy:)

> Z elastycznością to można dyskutować. Elastyczność mojego JTD jest

> dla mnie zadowalająca, wiecej mi nie potrzeba... Nie lepiej w

> taki sposób do tego podejść?

No pewnie że lepiej. Tylko widzisz, problem w tym, że elastyczność silnika spalinowego to nie czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h na najwyższym biegu. Pokazałem dwa filmiki. W przypadku 1,4 150 KM we fiacie czas wyniósł ok 10s. W przypadku 143KM 2 litrowego diesla w BMW czas wyniósł ok 18s. I co mam napisać, że ten diesel jest nieelastyczny? To bzdura na kółkach, przecież to akurat jeden z bardziej elastycznych diesli. Za taki wynik odpowiada po prostu tak a nie inaczej ustawiona skrzynia biegów, a rzeczywista różnica elastyczności jest o wiele mniejsza.

Odnośnie trwałości - masz jakiekolwiek podstawy aby twierdzić, że diesel jest trwalszy od benzyniaka? Ja uważam, że jest dokładnie odwrotnie, ale nie piszę o tym na forum, bo to tylko moje zdanie, którego w żaden sposób nie mogę dowieść. Dodatkowo zdaję sobie sprawę, że tak na prawdę trwałość jest czynnikiem który wynika tylko i wyłącznie z założeń konstrukcyjnych i ewentualnie błędów produkcji/montażu lub projektowania.

Odnośnie oszczędności. Jest to rzecz całkowicie względna. Być może diesel byłby oszczędniejszy przy przebiegu powyżej 30-40 tys rocznie przy jednoczesnym spełnieniu kilku warunków (nie tak wcale oczywistych). Co innego gdyby kosztował na starcie tyle samo co benzyniak o identycznych osiągach wtedy oszczędności byłyby oczywiste.

Życie to nie jest proste 0 1. Wszystko ma swoje lepsze i gorsze strony, a wybór i tak pozostaje w jakimś sensie wypadkową losowych zdarzeń.

A tak na zakończenie napiszę, że w znacznym stopniu przyzwyczaiłem się już do diesla w Beemce. Póki co najbardziej mnie wkurza niewystarczająca czasem dynamika, ale to na szczęście można poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie trwałości - masz jakiekolwiek podstawy aby twierdzić, że

> diesel jest trwalszy od benzyniaka? Ja uważam, że jest dokładnie

> odwrotnie, ale nie piszę o tym na forum, bo to tylko moje

> zdanie, którego w żaden sposób nie mogę dowieść. Dodatkowo zdaję

> sobie sprawę, że tak na prawdę trwałość jest czynnikiem który

> wynika tylko i wyłącznie z założeń konstrukcyjnych i ewentualnie

> błędów produkcji/montażu lub projektowania.

Oczywiście, że mam, trwałość silnika diesla wynika z jego konstrukcji, przebiegu procesu spalania, sprawności oraz użytych materiałów. I to właśnie dlatego do diesla trzeba dopłacać.

> Odnośnie oszczędności. Jest to rzecz całkowicie względna. Być może

> diesel byłby oszczędniejszy przy przebiegu powyżej 30-40 tys

> rocznie przy jednoczesnym spełnieniu kilku warunków (nie tak

> wcale oczywistych). Co innego gdyby kosztował na starcie tyle

> samo co benzyniak o identycznych osiągach wtedy oszczędności

> byłyby oczywiste.

BMW miało kiedyś w ofercie (nie pamiętam dokładnie jakiego modelu, ale zdaje się serii3) diesla i benzyne w tej samej cenie..

Ale dam sobie ręke uciąć, że kupców nie zabrakło zarówno na diesla jak i benzynkę, jednak oszczędność diesla w tym przypadku wydaje się oczywista:)

> Życie to nie jest proste 0 1. Wszystko ma swoje lepsze i gorsze

> strony, a wybór i tak pozostaje w jakimś sensie wypadkową

> losowych zdarzeń.

> A tak na zakończenie napiszę, że w znacznym stopniu przyzwyczaiłem

> się już do diesla w Beemce. Póki co najbardziej mnie wkurza

> niewystarczająca czasem dynamika, ale to na szczęście można

> poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, że mam, trwałość silnika diesla wynika z jego

> konstrukcji, przebiegu procesu spalania, sprawności oraz użytych

> materiałów. I to właśnie dlatego do diesla trzeba dopłacać.

tak było ale do TD....potem zaczeły się już schody i dizle zaczeły padać tak jak każde inne silniki....Wszysto rozbijało się o prostotę konstrukcji i wtedy D czy TD to rzeczywiście były proste silniki, ale już jtd to skomplikowany motor a mjtd to bardzo skomplikowany silnik....zresztą awaryjność jtd potwierdzają wątki na forum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, że mam, trwałość silnika diesla wynika z jego

> konstrukcji, przebiegu procesu spalania, sprawności oraz użytych

> materiałów. I to właśnie dlatego do diesla trzeba dopłacać.

Spoko, spoko. Fajnie jest żyć przeszłością ;-)

> BMW miało kiedyś w ofercie (nie pamiętam dokładnie jakiego modelu,

> ale zdaje się serii3) diesla i benzyne w tej samej cenie..

> Ale dam sobie ręke uciąć, że kupców nie zabrakło zarówno na diesla

Oj pewnie, że tak. Jednak część ludzi zdaje sobie sprawę, że poza mniejszym spalaniem diesel nie oferuje nic specjalnego. Jednak obecnie gdy różnica w cenie jest minimalna, zdecydowana większość bierze diesle. W salonie BMW benzyna to zjawisko praktycznie nie spotykane. Z jednej strony wynika to z mody na diesla, z drugiej jakby nie patrzeć przypadku takiej jedynki najmocniejszy diesel jest jednocześnie ostatnim rozsądnym silnikiem. Mieści się w dwóch litrach, dzięki czemu jest sporo tańszy w zakupie od najmocniejszego benzyniak, a po chipie nie ustępuje mu bardzo mocno osiągami.

Dodatkowo każdy diesel z chipem wychodzi taniej niż odpowiadająca mu mocą benzyna w zakresie silników słabszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co? Prawda, w oczy kole?

nie bo ja nie mam panicznego wstretu ani do silnika benzynowego ani do diesla a Ty jak ktos napisze trwalszy to Cie odrazu krew zalewa zlosnik.gif

pozatym kazdy czlowiek jest inny i tak samo jeden odbiera inaczej komfort jazdy autem na danym zawieszeniu to tak samo inaczej odpowiada mu silnik w aucie zlosnik.gif

juz takich dyskusji prowadziles kolego KvM praktycznie wszedzie gdzie sie dalo i nic z tych dyskusji nie przyszlo wiec po co klepac kolejne posty ten lepszy aaaa nie bo tamtem i no co ty gadasz bo tamtem gorszy a ten lepszy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak było ale do TD....potem zaczeły się już schody i dizle zaczeły

> padać tak jak każde inne silniki....Wszysto rozbijało się o

> prostotę konstrukcji i wtedy D czy TD to rzeczywiście były

> proste silniki, ale już jtd to skomplikowany motor a mjtd to

> bardzo skomplikowany silnik....zresztą awaryjność jtd

> potwierdzają wątki na forum....

Tak, ale zauważ, że piszemy o trwałości silnika a nie awaryjności jego podzespołów.

EDIT: Kilku mechaników których znam, pozytywnie wypowiadało się na temat awaryjności JTD/MJ. W ich opini jtd to bardzo udane silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale zauważ, że piszemy o trwałości silnika a nie awaryjności

> jego podzespołów.

no a czy to coś zmienia??

btw. o trwałości mjtd przekonamy się za kilka lat, o jtd już się conieco słyszy więc nie wiem o co chodzi.....zresztą temat dizli mnie jakoś specjalnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no a czy to coś zmienia??

> btw. o trwałości mjtd przekonamy się za kilka lat, o jtd już się

> conieco słyszy więc nie wiem o co chodzi.....zresztą temat dizli

> mnie jakoś specjalnie nie interesuje.

Kolejny, który nie rozróżnia awaryjności od twałości wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny, który nie rozróżnia awaryjności od twałości

a co liczysz na 1 000 000 km jtd/mjtd?? rotfl.gif

btw. mi osobiście nowe dizle nawet się podobają i nie miałbym oporów przed autem z takim motorem....poprostu silnik jak każdy inny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeca napisalem , ze jtd nagrzewa sie szybciej anizeli turbo benzyna

> , szczegolnie w zimie Sprawdzone na moich wozidelkach

rotfl.gif Z całym szacunkiem nie piszę że nie masz racji, może masz webasto...

Diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyny, podkreślam DUŻO - wynik obserwacji przeprowadzonej przez ostatnie 6 lat, na kilkuset sztukach, więc raczej miarodajny wynik badań (że nie wspomnę o czystej teorii)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyny, podkreślam DUŻO -

> wynik obserwacji przeprowadzonej przez ostatnie 6 lat, na

> kilkuset sztukach,

Niektóre Diesle faktycznie wolniej...zgoda.

A miałeś może na obserwacji 1.9 MJ 16v 150 KM ?

On moim zdaniem nagrzewa się bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy konkretnie po mniej więcej ilu km spokojnej jazdy w trasie?

Tu nie mogę dokładnie podać bo nie zwracałem na to uwagi w km. Może ktoś z forum napisze około po ilu.

Natomiast czasowo to jest kilka minut, mam na myśli wskazówkę temp na środku wink.gif a nie jej podniesienie się o 1 cm.

Zależy też właśnie czy spokojna jazda czy nie - jak nie jest spokojna to też inaczej grinser006.gif

Ale racja piszmy o normalnych warunkach jazdy.

W zimie ludzie też wyrażali zdziwienie, że tak szybko uzyskuje odpowiednią temp ten silnik.

A z kolei np. 1.3 MJ zgoda tam jednak nie jest tak prędko wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyny, podkreślam DUŻO -

A ja majac samochod turbo diesel i turbo benzyna stwierdzam ,ze diesel nagrzewa mnie sie szybciej , mierzylem to na tej samej trasie jaka jezdze czesto 270751858-jezyk.gif

btw robicie off topic , ten temat jest o elastycznosci t-jeta , a nie o tym co sie szybciej nagrzewa , co jest lepsze offtopic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja majac samochod turbo diesel i turbo benzyna stwierdzam ,ze

> diesel nagrzewa mnie sie szybciej , mierzylem to na tej samej

> trasie jaka jezdze czesto

> btw robicie off topic , ten temat jest o elastycznosci t-jeta , a nie

> o tym co sie szybciej nagrzewa , co jest lepsze

No widzisz, jednak mimo wszystko zrobiła się z tego ciekawa dyskusja z której dowiedziałem się, że rozgrzewanie silnika diesla nie trwa kilometrami waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz, jednak mimo wszystko zrobiła się z tego ciekawa dyskusja

> z której dowiedziałem się, że rozgrzewanie silnika diesla nie

> trwa kilometrami

No zależy jeszcze jakiego typu i jaka moc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> btw robicie off topic , ten temat jest o elastycznosci t-jeta , a nie

> o tym co sie szybciej nagrzewa , co jest lepsze

Czyli temat można zamknąć, ponieważ elastyczność to zakres użytecznych obrotów - więc jakby na to nie patrzeć benzyna zawsze górą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.