opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy > benzynie? Który będzie miał większę obroty? bedziesz slyszal tylko szum powietrza aa i swist turbiny obroty hmm jesli dobrze pamietam to z 2100rpm na 6biegu? przy 160tciu na blacie chyba kolo 2600rpm na 6tce jest.. jesli dobrze pamietam to na 5tce bedzie z 2400-2500rpm przy 130, jutro zwroce uwage jesli chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Po prostu się > przejedź i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje. Generalnie > słychać raczej tylko szum powietrza. mowa, nie wygdyba tak przez neta.. musi sie sam przejechac oba autami i ktory motor mu podpasi bardziej ten bedzie kupowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > mowa, nie wygdyba tak przez neta.. musi sie sam przejechac oba autami > i ktory motor mu podpasi bardziej ten bedzie kupowany a jak ja to mówiłem wcześniej to mnie nikt nie słuchał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Inna sprawa, że klekota > możesz podrasować za mniejsze pieniadze niz turbo benzyne. Jakieś porównanie poproszę na poparcie tej tezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Jakieś porównanie poproszę na poparcie tej tezy To akurat jet raczej prawda. Sporo osób to w Polsce robi w przeciwieństwie do t-jetów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Koniecznie taki wszystkomający Bravo A...... ..daś klonik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zetorswinoujscie Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Ja zdecydowałem się na mjeta. Jeżeli chodzi o przyśpieszenia to są moim zdaniem porównywalne. Może z lekkim wskazaniem na t-jeta. Na moją decyzję wpłyneły następujące fakty: 1. mjet sprawdzona niezawodna konstrukcja; 2. tjet nowy silnik nie chciałem byc betatesterem; 3. pózniejsza bezproblemowa odsprzedaż diesla i mniejsza utrata wartości; 4. spalanie. Ale zakup wersji silnikowej to już każdego indywidualna sprawa pozdawiam i życze udanego zakupu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Witam > Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym > dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność > przybliżone spalanie > Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad > silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to > będzie odpowiedni wybór > Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w > dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów > rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ? > Pozdrawiam Mam doświadczenie na poziomie porównania 120 KM 1.9 i 120 1.4. Powiem tak: w długiej trasie spalaniem to 1.4 T nawet nie ma co marzyć o zbliżeniu się do diesla. Przyjemnośc z jazdy: diesel nie ma co marzyć o zbliżeniu się do benzyny. Benzyna może nie ma kopa przy 2000 ale moc rozwija bardzo płynnie i nie dostaje zadyszki przy 4500. Przy dzisiejszych relacjach ON/Benzyna na stacjach i przelocie 15000/ rok nawet bym nie pytał o ropniaka. Pbm wyboru by był między Fiatowskim TJetem a VW TSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > A jak jestz tym odpowie ktoś > : > 1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który > szybciej się rozpędzi do 160 km/h? > 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy > benzynie? Który będzie miał większę obroty? Przejedź się do Viamotu w Krakowie - mają tam i TJety i MJety do testów - i obwodnica pod ręką. Mierzysz buty za 2- 3 stówy zmierz i auto za 7-8 dych tys pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Bravo A...... > ..daś klonik 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mumia Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Dlatego koszt paliwa przy takim rocznym przebiegu nie ma znaczenia. > Chodzi mi o różnice w jeździe ? poszuaj sobie danych o przyspieszeniu, czyli ktory w jakim zakresie obrotow ma maksymalne wartosci momentu i mocy i masz wszystko jasne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > 1. mjet sprawdzona niezawodna konstrukcja; > 2. tjet nowy silnik nie chciałem byc betatesterem; 23lata temu już testowali takie silniki > 3. pózniejsza bezproblemowa odsprzedaż diesla i mniejsza utrata > wartości; > 4. spalanie. > Ale zakup wersji silnikowej to już każdego indywidualna sprawa > pozdawiam i życze udanego zakupu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy > benzynie? Który będzie miał większę obroty? 130km/h 6 bieg i jest 2200rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Przejedź się do Viamotu w Krakowie - mają tam i TJety i MJety do > testów - i obwodnica pod ręką. Rozkopana na prawie calej dlugosci od 2 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 E tam , wskakujesz na rzeszow i masz z 8km prostej konczacej sie przed wieliczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 a taka tam dygresja Quote: Nie zdziwcie się więc, gdy pod maską Saaba 9-3 1.9 TiDS czy Opla Vectry 1.9 CDTi będzie pracowała jednostka z Fiata. mowa oczywiście o mjet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Zakładajac, że róznica w cenie jest minimalna, albo żadna. Przy > małych przebiegach dopłata np. 6 tys zł i róznica w cenie paliwa > bedzie sie zwracać latami. ale kto dopłaca 6 tyś ? i dlaczego mówimy o ekonomi zakupu ? ja ekonomie mam w dupie i zakupiłem sobie mjeta dla kaprysu i dlatego że gaz to zuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > ale kto dopłaca 6 tyś ? i dlaczego mówimy o ekonomi zakupu ? > ja ekonomie mam w dupie i zakupiłem sobie mjeta dla kaprysu i dlatego > że gaz > to zuo Gaz to zło zagadzam się ale T-Jet zap.... Właśnie dzisjaj pozwlono mi pojeździć. Tylko szkoda że nie mieli Multi bo nie mam porównania Ale chyba jednak będzie T-jet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Ale chyba jednak będzie T-jet przejechales sie jednym tjetem tylko i mowisz ze chyba bedzie tjet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Ale chyba jednak będzie T-jet Dobry wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Gaz to zło zagadzam się ale T-Jet zap.... > Właśnie dzisjaj pozwlono mi pojeździć. Tylko szkoda że nie mieli > Multi bo nie mam porównania > Ale chyba jednak będzie T-jet no to radości z jazdy - ja miałem tjeta na 3 dni bardzo fajnie jeździ szczególnie na booscie i dalej bym sobie kupił mjeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > no to radości z jazdy - ja miałem tjeta na 3 dni bardzo fajnie jeździ > szczególnie na booscie i dalej bym sobie kupił mjeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > przejechales sie jednym tjetem tylko i mowisz ze chyba bedzie tjet u mnie nie było 150 mjeta ale była AF 159 z diselem to sobie pojeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 ten silnik z autem jakąś taką moc daje a nie taka popierd... z turbinką ale ten tjecik robi takie takie pierwsze wrażenie że to niby silnik jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > ten silnik z autem jakąś taką moc daje a nie taka popierd... z > turbinką > ale ten tjecik robi takie takie pierwsze wrażenie że to niby silnik > jest bo to 1.4 jest a co by było jakby pojemności były takie same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > bo to 1.4 jest > a co by było jakby pojemności były takie same to by ta benzyna hektolitry żłopała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > to by ta benzyna hektolitry żłopała to by kolega KvM wkroczyl do akcji i 4.8litra spalanie by miala.. nauczyl by ta benzyne jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > to by kolega KvM wkroczyl do akcji i 4.8litra spalanie by miala.. > nauczyl by ta benzyne jezdzic postawilibyśmy do testów 20-zaworowy 2,4-litrowy o mocy 200 KM oczywiście ropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > postawilibyśmy do testów 20-zaworowy 2,4-litrowy o mocy 200 KM > oczywiście ropka albo 1.9twinstage 190KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > no to radości z jazdy - ja miałem tjeta na 3 dni bardzo fajnie jeździ > szczególnie na booscie i dalej bym sobie kupił mjeta dlaczego ? bo taniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > dlaczego ? bo taniej? no przecież już Ci pisałem wczesniej o ekonomii zakupu ale zasięg niewątpliwie jest wiekszy szczególnie przy betonowej nóżce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > bo to 1.4 jest > a co by było jakby pojemności były takie same może kapkę wieksze niż 1.9 w benzynowym wydaniu będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > ale kto dopłaca 6 tyś ? i dlaczego mówimy o ekonomi zakupu ? > ja ekonomie mam w dupie i zakupiłem sobie mjeta dla kaprysu i dlatego > że gaz > to zuo Ale my nie rozmawiamy o kaprysach i gazie. Gaz tez mnie wali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Gaz tez mnie wali zbok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Bylem ponownie na jezdzie - smigalem 1.6 MultiJet 120KM oraz 1.4 T-Jet 120KM ... diesel zbiera sie znacznie wolniej, pomimo ze turbinka zaczyna lapac od nizszych obrotow. W dieslu przyspieszenie czuc od 2tys obrotow - w benzynie CZUC je od 3tys obrotow. Roznica polega na tym, ze benzyniak sprawia ze na twarzy pojawia sie banan, a diesel .... a diesel po prostu przyspiesza, bez zadnych emocji. Do tego dzwiek benzyny wchodzacej na obroty, oraz brak jakiegokolwiek dzwieku na biegu jalowym przemawiaja zdecydowanie za benzynka Jedyna zaleta diesla to mniejsze spalanie. Wciaz boje sie wsiadac do 1.4 T-jet 150KM, bo bede musial wydac wiecej pieniedzy na auto Bylem tez na jezdzi w Fordzie - dali mi pojezdzic Focusem 1.6 115KM w benzynie i ... i ten samochod przyspiesza gorzej niz moja Astra 1.4 8V Zartuje oczywiscie, ale totalnie nie czuc tam przyspieszenia ponizej 4tys obrotow. Z reszta powyzej tez nie czuc Za to zawieszenie.... szkoda ze Fiat takiego nie ma, oj szkoda.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Zawsze mozna zrobic chipa tak by bylo czuc w mjtd kopa , ja mialem takiego softa u siebie , i bylo czuc to "uderzenie" , ale jak to sie mowi nie kopem sie smiga , tak wiec wybralem wersje softa , ktorej nie czuc na plecach ,ale widac na budziku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Zawsze mozna zrobic chipa tak by bylo czuc w mjtd kopa , ja mialem > takiego softa u siebie , i bylo czuc to "uderzenie" , ale jak to > sie mowi nie kopem sie smiga , tak wiec wybralem wersje softa , > ktorej nie czuc na plecach ,ale widac na budziku ale benzynke tez mozna poprawic "cipem" ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 a duża różnica w spalaniu między 120 a `150 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 No mozna ,ale ktos pisal o "kopie" , a mjtd po chipie ma tyle samo mocy co tjet ale z 120Nm wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > a duża różnica w spalaniu między 120 a `150 ? zapewne wszystko zalezy od "nogi" ale stawial bym na 2-3litry roznicy.. nie mam teraz czasu na wertowanie forum, ale ktos to podawal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > zapewne wszystko zalezy od "nogi" ale stawial bym na 2-3litry > roznicy.. nie mam teraz czasu na wertowanie forum, ale ktos to > podawal. No ja bym powiedział, że z tego co koledzy piszą przy identycznej jeździe różnica prawie żadna. A jak ktoś będzie jeździł ostro to jasne że spali o te 2-3 litry więcej. Osiągi się z powietrza nie biorą. Jak ktoś jednak zechce jeździć oszczędnie to się to da zrobić i wersją 150 KM t-jeta. Mi ostatnio jak zacząłem jeździć w trybie mieszanym 50/50 trasa/miasto średnie spalanie wzrosło do 5 litrów z tych 4,1 w krótkiej trasie wcześniej (ale ciągle uprawiam eko driving). Myślę że jest realne przejechanie na baku tego 1000 km w trybie mieszanym. W każdym razie na razie próbuję ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 jaki jest sens kupowania 150 tjet aby jeździć stylem " eko driving"? juz lepiej byłby kupić 1.6 mj i sie stylem jazdy nie przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > jaki jest sens kupowania 150 tjet aby jeździć stylem " eko driving"? > juz lepiej byłby kupić 1.6 mj i sie stylem jazdy nie przejmować. Ale raz na 30 tys km to chyba można sobie pozwolić ? No nie? Tak z ciekawości. A poza tym nawet jeżdżąc stylem eko zdarza mi się jednak czasem użyć tych 150 km jak jest potrzeba. No i jeżdżąc w takim stylu dieslem do pasji doprowadziłby mnie jego klekot i wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Ale raz na 30 tys km to chyba można sobie pozwolić ? No nie? Tak z > ciekawości. A poza tym nawet jeżdżąc stylem eko zdarza mi się > jednak czasem użyć tych 150 km jak jest potrzeba. No i jeżdżąc w > takim stylu dieslem do pasji doprowadziłby mnie jego klekot i > wibracje. ee przesadzasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > ee przesadzasz Po prostu jestem wrażliwym człowiekiem Mnie nawet radio drażni w dłuższej trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Po prostu jestem wrażliwym człowiekiem Mnie nawet radio drażni w > dłuższej trasie. a to faktycznie wrażliwy człowiek ale jak Ty w takim razie obroty silnika wytrzymujesz wyprzedzając Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > a to faktycznie wrażliwy człowiek ale jak Ty w takim razie obroty > silnika wytrzymujesz wyprzedzając Widzisz, to jest ta różnica że to trwa moment w przypadku t-jeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Myślę że jest realne przejechanie na baku > tego 1000 km w trybie mieszanym. W każdym razie na razie próbuję > ;-) Tylko, ze na oponach 225 min. 1-1,5 l miałbyś wieksze spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Po prostu jestem wrażliwym człowiekiem Mnie nawet radio drażni w > dłuższej trasie. też tak mam, uwielbiam w aucie ciszę. Czym cichszy silnik, opony, odgłos powietrza, tym lepiej. A jak już coś trzeszczy albo stuka, to nie mogę tego znieść. Dlatego też nie mógłbym jeździć dieslem. Wiem, że są dobrze wyciszone, nowoczesne, ale jednak od razu słychać że to diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Widzisz, to jest ta różnica że to trwa moment w przypadku t-jeta za dlugo dieslem tez sie nei wyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.