Skocz do zawartości

Czy to termostat?


Sithpl

Rekomendowane odpowiedzi

a może wiecie, czy termostat w modelu palio/siena 1,6 16 V (98rok) jest bardzo upierdliwy jeżeli chodzi o rozebranie obudowy i wymianę samego wkładu ? a może ktoś z Was montował już sam wkład. Na necie sa po 35 zl, a cały z obudowa 110. Rożnica nieduża, ale jak się da wkład wyjąc i zamontować nowy, to można spróbować. Podzielicie się doświadczeniem ... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może wiecie, czy termostat w modelu palio/siena 1,6 16 V (98rok)

> jest bardzo upierdliwy jeżeli chodzi o rozebranie obudowy i

> wymianę samego wkładu ? a może ktoś z Was montował już sam

> wkład. Na necie sa po 35 zl, a cały z obudowa 110. Rożnica

> nieduża, ale jak się da wkład wyjąc i zamontować nowy, to można

> spróbować. Podzielicie się doświadczeniem ...

mój się nie rozebrał, chociaż wyglądał na rozbieralny. kupiłem nowy - nowy to nowy. wymiana wcale nie skomplikowana ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem od niedawna (2ch miesiecy) posiadaczem sieny 1.2 8V z 99 roku, podejrzewam ze u mnie tez wystepuja problemy z termostatem/czujnikiem ale pewien nie jestem dlatego jako pierwsza instancje uznalem Was i zwracam sie z prosba o odpowiedz/rade co zrobic. Na zalaczonym obrazku chcialem pokazac w jakich zakresach temp co sie dzieje. Czy odczuwam efekt niedogrzanego samochodu to dopowiem ze tak - nie jestem ekspertem ale lecac trasa ok.100km/h wskazania mi mowia ze silniczek jest ledwo cieply a i przez dmuchawe nie zagrzalbym sie na mrozie, spalanie wydaje mi sie optymalne 7-8l/100 po miescie ale sa to dane przyblizone i nie wiem czy zapobiegawczo wziasc sie za to i usunac usterke czy poprostu "ten tym tak ma"? fotka

Prosze na mnie nie krzyczec i z gory dziekuje za pomoc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp.jpg

tak lepiej.

Odpal auto chwyć za górny wąż od chłodnicy, jak się będzie szybko robił ciepły, to oznacza, że termostat jest niesprawny.

Druga sprawa, to sprawdź poziom płynu chłodzenia w zbiorniczku i na zimnym ewentualnie dolej do górnej kreski (szybciej auto będzie się nagrzewało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpal auto chwyć za górny wąż od chłodnicy, jak się będzie szybko robił ciepły, to oznacza, że termostat jest niesprawny.

> Druga sprawa, to sprawdź poziom płynu chłodzenia w zbiorniczku i na zimnym ewentualnie dolej do górnej kreski (szybciej auto będzie się nagrzewało).

oki dzieki jutro sprobuje i opisze efekty ogledzin. A mam pytanie czy mozna mieszac plyny chlodnicze? nie mam pojecia jaki wlewal poprzedni wlasciciel i czy na taka dolewke mozna zaryzykowac borygo eko? (akurat ostalo mi sie z uniaka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna mieszac plyny chlodnicze? nie mam pojecia jaki wlewal

> poprzedni wlasciciel i czy na taka dolewke mozna zaryzykowac

> borygo eko? (akurat ostalo mi sie z uniaka)

Można mieszać tylko płyny na tej samej bazie.... jeśli nie wiesz co bylo wlane wcześniej najbezpieczniej jest wymienić CAŁY płyn spuszczająć równiez z bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z ogledzin organoleptycznych wynika ze termostat jest death - po ok 1,5min pracy silnika na "luzie", przy temp. otoczenia 10-15st. C waz gorny (powrotu) zaczal sie nagrzewac - wiec pozostaje mi tylko umowienie sie z moim rodzinnym mechanikiem na wymiane termostatu. A propo: polecacie jakis konkretny plyn chlodniczy?

Dzieki za ostatnie odpowiedzi i udzielona pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no z ogledzin organoleptycznych wynika ze termostat jest death - po

> ok 1,5min pracy silnika na "luzie", przy temp. otoczenia

> 10-15st. C waz gorny (powrotu) zaczal sie nagrzewac - wiec

> pozostaje mi tylko umowienie sie z moim rodzinnym mechanikiem na

> wymiane termostatu. A propo: polecacie jakis konkretny plyn

> chlodniczy?

> Dzieki za ostatnie odpowiedzi i udzielona pomoc

Za NOWY termostat z uszczelką zapłacisz nie więcej niż 30-40zł (cały- nie wkład).

Żeby wymienić termostat, musisz zdjąć dolny waż od chłodnicy i spuścić płyn (podłożyć miskę.

Kup przy okazji nową opaskę, bo oryginalnej możesz już nie założyć.

Płyn oryginalny to Paraflu, możesz taki kupić.

Podsumowując.

Z oryginalnym płynem, nowym termostatem nie powinno kosztować to Cię więcej niż 130zł ok.gif (z robocizną)

Sprawa wymiany jest naprawdę banalna ok.gif

Podobno dobry płyn to Prestone (naprawdę tani)

Niby to chwalą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zalaniem nowym - innym płynem trzeba zrobić płukanko wodą destylowaną, można z dodatkiem środka do płukania oczywiście pamiętając o odpowietrzeniu układu również przy czyszczeniu. Można usunąć syf na pracującym silniku tak żeby pozbyć się jak najwięcej ewentualnych osadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> no z ogledzin organoleptycznych wynika ze termostat jest death - po

> ok 1,5min pracy silnika na "luzie", przy temp. otoczenia

> 10-15st. C waz gorny (powrotu) zaczal sie nagrzewac - wiec

> pozostaje mi tylko umowienie sie z moim rodzinnym mechanikiem na

> wymiane termostatu.

I co wymieniłeś i teraz już górny wąż jest zimny do chwili otrwarcia termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki dzieki jutro sprobuje i opisze efekty ogledzin. A mam pytanie czy

> mozna mieszac plyny chlodnicze? nie mam pojecia jaki wlewal

> poprzedni wlasciciel i czy na taka dolewke mozna zaryzykowac

> borygo eko? (akurat ostalo mi sie z uniaka)

Borygo Eko jest na innej bazie i lepiej nie mieszać. Fabrycznie i pofabrycznie to pewnie 99% aut jest zalane glikolem monoetylenowym (baza). Eko jest na bazie glikolu propylenowego (10 krotnie szybciej rozkłada się w środowisku i jest mniej toksyczny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie ze dlugo nie odpisywalem ale sprawy prywatne nie pozwolily mi na to. Termostat wymieniony (zaplacilem ok 40zl za komplet) i widac roznice w szczegolnosci podczas ogrzewania wnetrza i patrzac na wskaznik temperatury silnika, lepsza kultura pracy silnika i w koncu ssanie sie wylacza szybciutko - pracuje tyle ile silnikowi potrzeba. A najlepsze co sie okazalo podczas wymiany... nie mialem wogole termostatu, tzn nie bylo wkladu - a to ci psikus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coooo???

> to jak to działało??

Jak to jak zlosnik.gif. NORMALNIE, bez wkładu termostatu hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Ktoś pewnie miał spieprzony termostat i blokował duży obieg, wywalił wkład i auto jeździło niedogrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybaczcie ze dlugo nie odpisywalem ale sprawy prywatne nie pozwolily

> mi na to. Termostat wymieniony (zaplacilem ok 40zl za komplet) i

> widac roznice w szczegolnosci podczas ogrzewania wnetrza

Ale teraz już górny wąż jest zimny do chwili otrwarcia termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jak . NORMALNIE, bez wkładu termostatu

> Ktoś pewnie miał spieprzony termostat i blokował duży obieg, wywalił

> wkład i auto jeździło niedogrzane.

noooo nieeee... jak już ktos to rozebrał, by wywalić termostat, to mógł założyć nowy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chyba u mnie tez termostat powiedzial papa :> wq mnie za dlugo tautko jedzie na ssaniu (jakies 5-6 km w miescie), poza tym jak troche postoje w korku i wskazowka dojdzie prawie do polowy to jak korek minie i jade sobie plynnie to wskazowka szybko ucieka w ok 1/4 skali i ponizej......termostat ?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba u mnie tez termostat powiedzial papa :> wq mnie za dlugo tautko

> jedzie na ssaniu (jakies 5-6 km w miescie), poza tym jak troche

> postoje w korku i wskazowka dojdzie prawie do polowy to jak

> korek minie i jade sobie plynnie to wskazowka szybko ucieka w ok

> 1/4 skali i ponizej......termostat ?:

Jak wskaówka cofa się to termostat na bank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak załącza Ci się duży obiego to się nie cofa??

> a jak włączasz ogrzewanie na MAX to się nie cofa??

Nie Cofa mi sie do 1/4 a jak sie wam cofa do 1/4 to może warto chlopaki pomyśleć o nowym termostacie?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.