Skocz do zawartości

Kącikowy chiptuning t-jeta


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawiła się na AK taka oferta . Napisałem za ile i ile będzie dla t-jeta 120KM.

"

Quote:

Na dzień dzisiejszy brak jest jeszcze możliwosci chipowania tego auta przez złącze OBD i trzeba wyciągać z samochodu komputer na stół. Koszt całej operacji to 1800,- zł brutto. Rozsądne osiągi do uzyskania to plus ok. 20% mocy i ok. 25% momentu obrotowego. Można i więcej ale to już na własne ryzyko.


"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojawiła się na AK taka oferta . Napisałem za ile i ile będzie dla

> t-jeta 120KM.

> " Quote:

> Na dzień dzisiejszy brak jest jeszcze możliwosci chipowania tego

> auta przez złącze OBD i trzeba wyciągać z samochodu komputer na

> stół. Koszt całej operacji to 1800,- zł brutto. Rozsądne osiągi

> do uzyskania to plus ok. 20% mocy i ok. 25% momentu obrotowego.

> Można i więcej ale to już na własne ryzyko.

> "

chipujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chipujesz?

Chciałbym po gwarancji to zrobić. A jak będzie to zobaczymy. Zrozumiałem, że jak będzie możliwość przez OBD to będzie taniej, ale i tak cena jest już całkiem całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i

> jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt

> 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień

> czasu na test hamownia przed i po zabiegu.

A z 90 ile zrobią... rotfl.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i

> jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt

> 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień

> czasu na test hamownia przed i po zabiegu.

Dzisiaj zagadałem na hamowni ludka czy da radę dłubnąć i powiedzieli, że da radę. Ale w szczegóły się nie wdawałem, wiec nie wiem czy da radę, bo bardzo był zaskoczony silnikiem 1,4 i aż 150 KM hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w szczegóły się nie wdawałem, wiec nie wiem czy

> da radę, bo bardzo był zaskoczony silnikiem 1,4 i aż 150 KM

dziwne że był zaskoczony, chyba że żeś mu nie powiedział że tam turbo jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i

> jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt

> 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień

> czasu na test hamownia przed i po zabiegu.

Kombinuję, co by 120KM Tjeta zchipować. Wiecie może o jaką firmę w powyższej wypowiedzi chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Jak to jest z tym sprzęgłem. Na stronce wyczytałem, że z T-Jet'a 120KM robią 150KM, czyli po prostu mocniejszą wersję z salonu. Jeśli chodzi o te dwa silniki i układ przeniesienia napędu nie znalazłem żadnych różnic.

Co więc miałoby znaczyć "...aż do padu sprzęgła"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie. Jak to jest z tym sprzęgłem. Na stronce wyczytałem, że z

> T-Jet'a 120KM robią 150KM, czyli po prostu mocniejszą wersję z

> salonu. Jeśli chodzi o te dwa silniki i układ przeniesienia

> napędu nie znalazłem żadnych różnic.

> Co więc miałoby znaczyć "...aż do padu sprzęgła"?

Nie wiem zlosnik.gif

Z jednej strony to taki żart, z drugiej muszę przyznać, że się nad tym zastanawiam. Faktycznie, wygląda na to, że silnik i skrzynia są takie same w wersji 120 i 150 (różnica jest w turbosprężarce i sofcie), co więcej, wydaje mi się że ta sama skrzynia jest np. w GP Abarth, który może mieć nawet 180KM. Ale to nie moc wpływa najbardziej na trwałość takich elementów jak skrzynia czy sprzęgło, tylko ilość Nm. W NB 150KM jest ich tyle samo, czyli 206 (230 tylko w trybie Sport), podobnie jest w GP Abarth. Podobnie w Alfie MiTo. Nigdzie nie jest przekroczona granica 230Nm. Gdzieś kiedyś na jakimś zagranicznym forum znalazłem opinię, że jest to górna granica dla tych silników i skrzyni. Może coś w tym jest hmm.gif

A wszystkie te Chipy wyciągają więcej niż 230Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i zadaję trochę głupich pytań, bo nie mam dostępu ani do EPRa, ani nie jestem jakimś mega specjalistą, ale bardzo poważnie rozważam zchipowanie mojego 120KM T-Jet'a do 150KM i ~260Nm (takie cyfry znalazłem na stronie wskazanej powyżej w tym wątku).

Też myślałem o tych Nm i o skrzyni, która jest w MultiJ, gdzie jest tych Nm więcej, ale nie mam pojęcia, czy skrzynia jest taka sama, bardzo podobna, czy zupełnie inna. Przecież w dieslu silnik pracuje w innych zakresach obrotów, więc może i skrzynia jest inna. No ale jak pisałem, pewności nie mam. Jeśli jednak skrzynia jest taka sama, to te ~260Nm po chipie sprzęgło powinno wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i zadaję trochę głupich pytań, bo nie mam dostępu ani do EPRa,

> ani nie jestem jakimś mega specjalistą, ale bardzo poważnie

> rozważam zchipowanie mojego 120KM T-Jet'a do 150KM i ~260Nm

> (takie cyfry znalazłem na stronie wskazanej powyżej w tym

> wątku).

> Też myślałem o tych Nm i o skrzyni, która jest w MultiJ, gdzie jest

> tych Nm więcej, ale nie mam pojęcia, czy skrzynia jest taka

> sama, bardzo podobna, czy zupełnie inna. Przecież w dieslu

> silnik pracuje w innych zakresach obrotów, więc może i skrzynia

> jest inna. No ale jak pisałem, pewności nie mam. Jeśli jednak

> skrzynia jest taka sama, to te ~260Nm po chipie sprzęgło powinno

> wytrzymać.

Według mnie w dieslu jest inna skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według mnie w dieslu jest inna skrzynia.

skrzynia pewnie jest inna, ale zapominacie, że o tym jaki moment trafia do skrzyni zależy też od przełożenia głównego i równie dobrze 300Nm z diesla po przejściu przez przełożenie główne może dać mniejsze obciążenie skrzyni niż 230Nm z benzyniaka (teoretyzuję bo nie sprawdzałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seryjne sprzeglo spokojnie styknie do ~300Nm moze lekko wiecej ,

> skrzynia wytrzyma wiecej , wiec nie ma sie co obawiac , gdyby

> tak nie bylo to by nie oferowano chipow na 295Nm

nie rozumiem dlaczego tak uważasz. Każdy tuner może Ci zrobić "mocny" program, zgarnie kasę, a czy za pół roku padnie Ci skrzynia to co go to interesuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem dlaczego tak uważasz. Każdy tuner może Ci zrobić "mocny"

> program, zgarnie kasę, a czy za pół roku padnie Ci skrzynia to

> co go to interesuje?

Poczytaj zagraniczne fora , strony firm robiacych ponad 200km i ponad 300Nm z tego silnika , zreszta w starym 1.4t spokojnie sprzeglo dawalo rade na 320Nm .

Znajomemu koles z turboteca(sprzedaja turbiny oraz regeneruja) odradzal chiptuning alfy jtd bo mu turbo padnie = turbotec nie zarobi na kolejnej wymianie , ja tam nie widze sensu , tak wiec nie zawsze firmy wmawiaja klientowi cokolwiek by opchna towar zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem skad bierzecie dane ale 500 Abarth essesse ma 160hp / 230nm i GP Abarth essesse 180hp / 270nm a limitowa wersja fiata 500 wyprodukowana w kilkunastu sztukach ma 200hp / 300nm, Pakiet essese mozna dokupic i bynajmniej nie widzialem aby bylo tam inna skrzynie ....... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.