bielaPL Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 Pojawiła się na AK taka oferta . Napisałem za ile i ile będzie dla t-jeta 120KM. " Quote: Na dzień dzisiejszy brak jest jeszcze możliwosci chipowania tego auta przez złącze OBD i trzeba wyciągać z samochodu komputer na stół. Koszt całej operacji to 1800,- zł brutto. Rozsądne osiągi do uzyskania to plus ok. 20% mocy i ok. 25% momentu obrotowego. Można i więcej ale to już na własne ryzyko. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > Pojawiła się na AK taka oferta . Napisałem za ile i ile będzie dla > t-jeta 120KM. > " Quote: > Na dzień dzisiejszy brak jest jeszcze możliwosci chipowania tego > auta przez złącze OBD i trzeba wyciągać z samochodu komputer na > stół. Koszt całej operacji to 1800,- zł brutto. Rozsądne osiągi > do uzyskania to plus ok. 20% mocy i ok. 25% momentu obrotowego. > Można i więcej ale to już na własne ryzyko. > " chipujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > chipujesz? Chciałbym po gwarancji to zrobić. A jak będzie to zobaczymy. Zrozumiałem, że jak będzie możliwość przez OBD to będzie taniej, ale i tak cena jest już całkiem całkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 a 150 t jeta robią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > a 150 t jeta robią? a co? 180KM i 250Nm kusi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > a co? 180KM i 250Nm kusi? tak bym sobie za roczek zapodał chętnie, bo juz mam kompleksy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > a 150 t jeta robią? myślę, że tak, ale musisz zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > myślę, że tak, ale musisz zapytać poczekam, aż się dotrze i ceny spadną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stallo28 Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień czasu na test hamownia przed i po zabiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i > jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt > 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień > czasu na test hamownia przed i po zabiegu. A z 90 ile zrobią... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > A z 90 ile zrobią... ? 91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > A z 90 ile zrobią... ? 93? 94? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > 93? 94? Tylko? To chyba magnetyzer już więcej daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firys64 Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > Tylko? To chyba magnetyzer już więcej daje Ta magnetyzer z 90 zrobi 150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i > jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt > 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień > czasu na test hamownia przed i po zabiegu. Dzisiaj zagadałem na hamowni ludka czy da radę dłubnąć i powiedzieli, że da radę. Ale w szczegóły się nie wdawałem, wiec nie wiem czy da radę, bo bardzo był zaskoczony silnikiem 1,4 i aż 150 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > Ale w szczegóły się nie wdawałem, wiec nie wiem czy > da radę, bo bardzo był zaskoczony silnikiem 1,4 i aż 150 KM dziwne że był zaskoczony, chyba że żeś mu nie powiedział że tam turbo jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaco Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > dziwne że był zaskoczony, chyba że żeś mu nie powiedział że tam turbo > jest Gość myślał, że to 1.4 90 KM do Chipowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > dziwne że był zaskoczony, chyba że żeś mu nie powiedział że tam turbo > jest powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > powiedział no to dziwne, 14 lat temu był fiat punto gt 136KM z 1.4 a on się dziwi że po tylu latach aż 150KM wyciśnięto. Te silniki 200KM powinny mieć i basta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > no to dziwne, 14 lat temu był fiat punto gt 136KM z 1.4 a on się > dziwi że po tylu latach aż 150KM wyciśnięto. Pewnie Fiaty zna z opowiadań taty Te silniki 200KM > powinny mieć i basta Mam taką nadzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > no to dziwne, 14 lat temu był fiat punto gt 136KM z 1.4 a on się > dziwi że po tylu latach aż 150KM wyciśnięto. Te silniki 200KM > powinny mieć i basta przed wojną wyciągano już 100KM z litra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > przed wojną wyciągano już 100KM z litra... w jakich pojazdach?? Wyciągano też króliki z kapelusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mumia Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > Dzisiaj zagadałem na hamowni ludka czy da radę dłubnąć i powiedzieli, > że da radę. Ale w szczegóły się nie wdawałem, wiec nie wiem czy > da radę, bo bardzo był zaskoczony silnikiem 1,4 i aż 150 KM a gdzie Ty na hamowni był ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > a gdzie Ty na hamowni był ?? w Kosakowie Vtech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szafranowicz Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 > W Wawce jest firma, która robi już przez OBD. Z 120 robią 150 KM i > jakieś 250-260Nm. T-Jet 150 170-180KM i jakieś 270-280Nm. Koszt > 1800 - 2000 coś koło tego 2-3 godzinki i mocy przybywa. Tydzień > czasu na test hamownia przed i po zabiegu. Kombinuję, co by 120KM Tjeta zchipować. Wiecie może o jaką firmę w powyższej wypowiedzi chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 > Chciałbym po gwarancji to zrobić. A jak będzie to zobaczymy. to juz sie uinteresujesz ? za 3 lata to chyba dopiero bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stallo28 Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 > Kombinuję, co by 120KM Tjeta zchipować. Wiecie może o jaką firmę w > powyższej wypowiedzi chodziło? Alta Racing Tuning oficjalny przedstawiciel firmy autokorbel w Polsce stronka www.autokorbel.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Już można przez OBD,.. nie trza w kompie dłubać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szafranowicz Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 A językiem dla "lajkonika", to co to znaczy, że przez OBD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jay_21 Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > A językiem dla "lajkonika", to co to znaczy, że przez OBD? Przez złącze diagnostyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > Przez złącze diagnostyczne takie plug&klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jay_21 Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > takie plug&klik Dokładnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > Dokładnie tak i ponad 1k z kieszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jay_21 Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > i ponad 1k z kieszeni ale radość z dodatkowej mocy - bezcenna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > ale radość z dodatkowej mocy - bezcenna Aż do padu sprzęgła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jay_21 Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > Aż do padu sprzęgła... A tam, czepiasz się szczegółów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > Aż do padu sprzęgła... a co w 120KM wersji jest słabsze sprzęgło niż w 150??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szafranowicz Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 No właśnie. Jak to jest z tym sprzęgłem. Na stronce wyczytałem, że z T-Jet'a 120KM robią 150KM, czyli po prostu mocniejszą wersję z salonu. Jeśli chodzi o te dwa silniki i układ przeniesienia napędu nie znalazłem żadnych różnic. Co więc miałoby znaczyć "...aż do padu sprzęgła"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > No właśnie. Jak to jest z tym sprzęgłem. Na stronce wyczytałem, że z > T-Jet'a 120KM robią 150KM, czyli po prostu mocniejszą wersję z > salonu. Jeśli chodzi o te dwa silniki i układ przeniesienia > napędu nie znalazłem żadnych różnic. > Co więc miałoby znaczyć "...aż do padu sprzęgła"? Nie wiem Z jednej strony to taki żart, z drugiej muszę przyznać, że się nad tym zastanawiam. Faktycznie, wygląda na to, że silnik i skrzynia są takie same w wersji 120 i 150 (różnica jest w turbosprężarce i sofcie), co więcej, wydaje mi się że ta sama skrzynia jest np. w GP Abarth, który może mieć nawet 180KM. Ale to nie moc wpływa najbardziej na trwałość takich elementów jak skrzynia czy sprzęgło, tylko ilość Nm. W NB 150KM jest ich tyle samo, czyli 206 (230 tylko w trybie Sport), podobnie jest w GP Abarth. Podobnie w Alfie MiTo. Nigdzie nie jest przekroczona granica 230Nm. Gdzieś kiedyś na jakimś zagranicznym forum znalazłem opinię, że jest to górna granica dla tych silników i skrzyni. Może coś w tym jest A wszystkie te Chipy wyciągają więcej niż 230Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jay_21 Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 No i kwestia czy turbo to wytrzyma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 W NB 150KM jest ich tyle samo, czyli > 206 (230 tylko w trybie Sport), podobnie jest w GP Abarth. > Podobnie w Alfie MiTo. Nigdzie nie jest przekroczona granica > 230Nm. ???!!! A czy przypadkiem w NB 1,9 150kM nie jest 305 Nm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > W NB 150KM jest ich tyle samo, czyli > ???!!! > A czy przypadkiem w NB 1,9 150kM nie jest 305 Nm? w dieslu tak, mówimy o T-Jecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szafranowicz Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 Może i zadaję trochę głupich pytań, bo nie mam dostępu ani do EPRa, ani nie jestem jakimś mega specjalistą, ale bardzo poważnie rozważam zchipowanie mojego 120KM T-Jet'a do 150KM i ~260Nm (takie cyfry znalazłem na stronie wskazanej powyżej w tym wątku). Też myślałem o tych Nm i o skrzyni, która jest w MultiJ, gdzie jest tych Nm więcej, ale nie mam pojęcia, czy skrzynia jest taka sama, bardzo podobna, czy zupełnie inna. Przecież w dieslu silnik pracuje w innych zakresach obrotów, więc może i skrzynia jest inna. No ale jak pisałem, pewności nie mam. Jeśli jednak skrzynia jest taka sama, to te ~260Nm po chipie sprzęgło powinno wytrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > Może i zadaję trochę głupich pytań, bo nie mam dostępu ani do EPRa, > ani nie jestem jakimś mega specjalistą, ale bardzo poważnie > rozważam zchipowanie mojego 120KM T-Jet'a do 150KM i ~260Nm > (takie cyfry znalazłem na stronie wskazanej powyżej w tym > wątku). > Też myślałem o tych Nm i o skrzyni, która jest w MultiJ, gdzie jest > tych Nm więcej, ale nie mam pojęcia, czy skrzynia jest taka > sama, bardzo podobna, czy zupełnie inna. Przecież w dieslu > silnik pracuje w innych zakresach obrotów, więc może i skrzynia > jest inna. No ale jak pisałem, pewności nie mam. Jeśli jednak > skrzynia jest taka sama, to te ~260Nm po chipie sprzęgło powinno > wytrzymać. Według mnie w dieslu jest inna skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > Według mnie w dieslu jest inna skrzynia. skrzynia pewnie jest inna, ale zapominacie, że o tym jaki moment trafia do skrzyni zależy też od przełożenia głównego i równie dobrze 300Nm z diesla po przejściu przez przełożenie główne może dać mniejsze obciążenie skrzyni niż 230Nm z benzyniaka (teoretyzuję bo nie sprawdzałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 Seryjne sprzeglo spokojnie styknie do ~300Nm moze lekko wiecej , skrzynia wytrzyma wiecej , wiec nie ma sie co obawiac , gdyby tak nie bylo to by nie oferowano chipow na 295Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 > Seryjne sprzeglo spokojnie styknie do ~300Nm moze lekko wiecej , > skrzynia wytrzyma wiecej , wiec nie ma sie co obawiac , gdyby > tak nie bylo to by nie oferowano chipow na 295Nm nie rozumiem dlaczego tak uważasz. Każdy tuner może Ci zrobić "mocny" program, zgarnie kasę, a czy za pół roku padnie Ci skrzynia to co go to interesuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 3 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 > nie rozumiem dlaczego tak uważasz. Każdy tuner może Ci zrobić "mocny" > program, zgarnie kasę, a czy za pół roku padnie Ci skrzynia to > co go to interesuje? Poczytaj zagraniczne fora , strony firm robiacych ponad 200km i ponad 300Nm z tego silnika , zreszta w starym 1.4t spokojnie sprzeglo dawalo rade na 320Nm . Znajomemu koles z turboteca(sprzedaja turbiny oraz regeneruja) odradzal chiptuning alfy jtd bo mu turbo padnie = turbotec nie zarobi na kolejnej wymianie , ja tam nie widze sensu , tak wiec nie zawsze firmy wmawiaja klientowi cokolwiek by opchna towar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Niewiem skad bierzecie dane ale 500 Abarth essesse ma 160hp / 230nm i GP Abarth essesse 180hp / 270nm a limitowa wersja fiata 500 wyprodukowana w kilkunastu sztukach ma 200hp / 300nm, Pakiet essese mozna dokupic i bynajmniej nie widzialem aby bylo tam inna skrzynie ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szafranowicz Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Koniec końców wszystko wskazuje na to, że powoli zaczynam się przygotowywać do oddania mojego NB do chip tuningu. Firma obiecuje ~150KM i ~260Nm. Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.