Skocz do zawartości

Jezdzilem MiTo


pawcio

Rekomendowane odpowiedzi

Z najmocniejszym silnikiem wink.gif

Wrazenia?

Szczegolnie ciekaw bylem pracy systemu DNA... i musze przyznac, ze samochod po wrzuceniu trybu dynamicznego zaczyna "prezyc sie do skoku" zlosnik.gif Czuc to gdy jedzie sie na pewnych obrotach i wrzuca D - auto dziwnie jakby podnosi obroty, cos jak gdyby aktywacja dodatkowego cylindra. W polaczeniu z dosc wyczuwalnym utwardzeniem wspomagania kierownicy daje to fajny efekt brawo.gif

Samochod robi sie wtedy jak by mu ktos przyczepil plakietke "GTI" wink.gif

Na drugim biegu bez problemu kola tracily przyczepnosc boje_sie.gif Auto zbieralo sie z nizszych obrotow - mialem wrazenie ze tryb dynamiczny zwieksza moment obrotowy ok.gif

Dzwiek silnika - hmmmm poprawiony dudniacym tlumikiem (ale dyskretnie) - ladny, ale nie rzucil mnie na kolana.

Praca ukladu kierowniczego moim zdaniem OK - bezposredni na tyle na ile powinien byc - oczywiscie w trybie D zlosnik.gif W pozostalych auto zbyt plywalo crazy.gif

Sam komfort ciekawy - auto niby twarde, ale dziur nie odczuwalem (felgi 17ki!) - bardzo dobry kompromis claps.gif

Ale.... w pozostalych trybach auto moim zdaniem jest takie sobie crazy.gif Elektryczne wspomaganie chodzi "fiatowsko" tzn. malo wyczuwalny jest kontakt auta z podlozem - jest to kwestia przyzwyczajenia, ale na kierowcach przyzwyczajonych do wspomagania hydraulicznego nie robi to dobrego wrazenia.

Reakcja auta na wciskanie gazu jest slabsza w pozostalych trybach (normal lub sliska nawierzchnia - allroad?) .

Ciekaw jestem jak pracowac bedzie DNA w innych modelach Alfy - nie zakladam, ze wspomaganie elektryczne stanie sie standardem crazy.gif

Sam przelacznik trybu DNA dzialal jakos dziwnie - malo intuicyjny i do tego ciezko pracowal w strone trybu D (konieczna byla spora sila aby wlaczyc D) crazy.gif Umiescilbym ten przelacznik gdzies na kierownicy ok.gif

Kierownica podczas jazdy wydawala mi sie zbyt duza, cienka i do tego przeszkadzal mi jej srodek wystajacy w strone wnetrza...

Siedzenia bardzo fajne - mocna strona auta ok.gif

Lusterka zewnetrzne z 159ki, ale jest duuuzo lepsza widocznosc (ale nie do tylu tylko w strone wchodzacych na ulice pieszych w chodnika przed autem) - to chyba kwestia bardziej wyprofilowanego slupka przedniego (bo odleglosc lusterek od auta wydaje mi sie podobna).

Drzwi "prawie" jak w Brerze (te same przelaczniki i podobna raczka) zlosnik.gifok.gif

Rzucila mi sie w oczy jedna rzecz: mialem wrazenie ze radio jest odchylone od kierowcy w srone pasazera hmm.gif Poprzednio, gdy tylko siedzialem w Mito w salonie nie rzucilo mi sie to w oczy niewiem.gif

Samo radio gra moim zdaniem zbyt plasko tzn dosc mocno slyszalem srednie tony - preferuje wieksza dynamike (podbicie basow i tonow wysokich). Choc z drugiej strony przy glosniejszej muzyce pozniej pojawiaja sie znieksztalcenia hmm.gif Choc jak na tak duze wysokotonowe glosniki moim zdaniem bylo kiepsko. No i napis Blaupunkt zanujacy jest....

Zastanawiam sie, czu kupilbym to auto - dla siebie chyba nie. Auto fajne moim zdaniem dla kobiety ok.gif

PS - jednym z wyswietlen komputera pokladowego (np. zamiast sredniego spalania lub spalania chwilowego) jest cisnienie doladowania turbiny - kreseczkowe crazy.gif Podobno dziala tylko w trybie D, ale wolalbym tradycyjna wskazowke....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 po co takie auto dla kobiety z najmocniejszym silnikiem ??

zwykle tego typu auto dla kobiety ma wygladac i niewiele palic-a wielkosc silnika to sprawa drugo rzedna....

z ciekawosci bo nie jestem na biezaco

ktory to silnik i jakie ma osiagi ??

ile ona kosztuej aktualnie w tej wersji ?? palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 1 po co takie auto dla kobiety z najmocniejszym silnikiem ??

Bo z najslabszej wersji najlepiej zrobic sobie np. akwarium na rybki zlosnik.gif

A ta wersja w trybach normalnym i tym na kazda pogode jezdzi zupelnie zwyczajnie grinser006.gif

> z ciekawosci bo nie jestem na biezaco

> ktory to silnik i jakie ma osiagi ??

> ile ona kosztuej aktualnie w tej wersji ??

1.4 turbo, cennika nie znam (dostepny na stronach Alfy) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 1 po co takie auto dla kobiety z najmocniejszym silnikiem ??

> zwykle tego typu auto dla kobiety ma wygladac i niewiele palic-a

> wielkosc silnika to sprawa drugo rzedna....

a dlaczegóż to ? kobiety mają mężów, przyjaciół wink.gif

Co do tego że "ma wyglądać" , no to ona naprawdę wygląda, tu nie ma wątpliwości.

A co do jazdy, to MiTo ma faktycznie ma jakby 2 oblicza - miejskie w normal, ostrzejsze - w dynamic; silnik bez żadnych turbo dziur, można delikatnie na niskich obrotach sobie jeździć a w razie czego na pedał gazu momentalnie reaguje, poza tym jest b wygodna jak na tą wielkość.

Te słabsze silniki 78KM mają ponoć, może nie całkiem oficjalnie, a może oficjalnie - nie wiem? modyfikować w ASO już przy sprzedaży na wersje "niemieckie" - coś około 90-100KM.

Co do spalania to ten silnik i ta masa auta raczej wróżą niskie spalanie (stosunkwo). Do tej pory na jazdach testowych spala im 10/100 (1,4 155KM), co biorąc pod uwagę sposób traktowania autka na takich jazdach, jest raczej b przyzwoitym wynikiem. Traktując ją delikatniej z mniej częstym użyciem turbo na pewno sporo niżej zejdzie.

A samo turbo prawie nieazuważalnie działa - żadnej turbo-dziury, żadnego przedwczesnego tubro-odcięcia jak w dieslach, no nie powiem, bardzo pozytywne wrażenia miałem po przejażdżce. Na pewno o wiele więcej frajdy niż w podobnych jazdach 159 z mJTD .

Niestety wrażenia gorsze już jeśli chodzi o wnętrze:( zarówno materiały, dostępne opcje tapicerek jak i sam design deski... no ale to ma być podstawowa Alfa w końcu... i naprawdę, mimo iż byłem uprzedzony do tego wnętrza kompletnie o nim zapomniałem w czasie jazdy! kurcze, naprawdę jeszcze raz bym się przejechał bardzo chętnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z najmocniejszym silnikiem

> Wrazenia?

> Szczegolnie ciekaw bylem pracy systemu DNA... i musze przyznac, ze

> samochod po wrzuceniu trybu dynamicznego zaczyna "prezyc sie do

> skoku" Czuc to gdy jedzie sie na pewnych obrotach i wrzuca D -

> auto dziwnie jakby podnosi obroty, cos jak gdyby aktywacja

> dodatkowego cylindra.

Ciekawe jak wygląda to na hamowni. Pewnie N ma obniżoną moc a D to maksymalna moc katalogowa.

> Na drugim biegu bez problemu kola tracily przyczepnosc

Nie ma VDC?

> Sam przelacznik trybu DNA dzialal jakos dziwnie - malo intuicyjny i

> do tego ciezko pracowal w strone trybu D (konieczna byla spora

> sila aby wlaczyc D)

> Umiescilbym ten przelacznik gdzies na

> kierownicy

Pewnie chodzi o to żeby jednak jak najmniej grzebać podczas jazdy.

> Samo radio gra moim zdaniem zbyt plasko tzn dosc mocno slyszalem

> srednie tony - preferuje wieksza dynamike (podbicie basow i

> tonow wysokich). Choc z drugiej strony przy glosniejszej muzyce

> pozniej pojawiaja sie znieksztalcenia Choc jak na tak duze

> wysokotonowe glosniki moim zdaniem bylo kiepsko. No i napis

> Blaupunkt zanujacy jest....

Bo nawet w Stilo radio gra lepiej yikes.gif

> Zastanawiam sie, czu kupilbym to auto - dla siebie chyba nie. Auto

> fajne moim zdaniem dla kobiety

> PS - jednym z wyswietlen komputera pokladowego (np. zamiast sredniego

> spalania lub spalania chwilowego) jest cisnienie doladowania

> turbiny - kreseczkowe Podobno dziala tylko w trybie D, ale

> wolalbym tradycyjna wskazowke....

To zabaweczka a poza tym ile razy obserwowałeś wskazówkę doładowania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak wygląda to na hamowni. Pewnie N ma obniżoną moc a D to

> maksymalna moc katalogowa.

Podobno zmienia sie cala charakterystyka w tym tez moment obrotowy wink.gif

> Nie ma VDC?

Cos tam mrugalo wink.gif

> To zabaweczka a poza tym ile razy obserwowałeś wskazówkę doładowania

No wlasnie zauwazylem to wskazanie dopiero gdy bawilem sie komputerem stojac na swiatlach tuz przed parkingiem pod koniec jazdy zlosnik.gif

A wskazowke doladowania u siebie obserwuje glownie gdy sie silnik jeszcze nagrzewa wink.gif

Ale podczas jazdy np. po autostradzie takze zerkam wink.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno zmienia sie cala charakterystyka w tym tez moment obrotowy

> Cos tam mrugalo

Wyglada, że to tak jak w moim NB, tylko to sie tam nazywa tryb Sport i jest taki magiczny guziczek z napisem SPORT. Po właczeniu samochód dostaje kopa, szybciej reaguje na gaz. Czuć, że dostał dopalacza. Jak chcem sobie podeptać, to tylko w tym trybie, normalnie jest oki, ale jak się domyślasz normalnie juz nie wystarcza hehe.gif. A no i w trybie Sport dostaje wiecej Nm i przyspieszenie podają 8,2 (normalnie 8,5)

> No wlasnie zauwazylem to wskazanie dopiero gdy bawilem sie komputerem

> stojac na swiatlach tuz przed parkingiem pod koniec jazdy

Tez mam ten wskaźnik cool.gif, ale szkoda, że nie pokazuje wartości doładowania.

d5fa8b6214e4cc6cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyglada, że to tak jak w moim NB, tylko to sie tam nazywa tryb Sport

> i jest taki magiczny guziczek z napisem SPORT. Po właczeniu

> samochód dostaje kopa, szybciej reaguje na gaz. Czuć, że dostał

> dopalacza. Jak chcem sobie podeptać, to tylko w tym trybie,

> normalnie jest oki, ale jak się domyślasz normalnie juz nie

> wystarcza . A no i w trybie Sport dostaje wiecej Nm i

> przyspieszenie podają 8,2 (normalnie 8,5)

cos 30 niutkow dodaje cool.gif overboost but.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może coś wiesz w temacie co, gdzie, za ile. Powoli sie nad tym

> zastanawiam. Na razie spokojnie, ale pewnie za rok trzeba bedzie

> podrasować parcha

Pisalem raczej o dopracowaniu tego wskazania doladowania hehe.gif

W sensie montaz zewnetrznego wskaznika ze skala lub doklejenie skali na przezroczystej folii na liczniku wink.gifzlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z najmocniejszym silnikiem

tak jak ja zeby.GIF

> Wrazenia?

moje ... średnie...

> Szczegolnie ciekaw bylem pracy systemu DNA... i musze przyznac, ze

> samochod po wrzuceniu trybu dynamicznego zaczyna "prezyc sie do

> skoku" Czuc to gdy jedzie sie na pewnych obrotach i wrzuca D -

> auto dziwnie jakby podnosi obroty, cos jak gdyby aktywacja

> dodatkowego cylindra. W polaczeniu z dosc wyczuwalnym

> utwardzeniem wspomagania kierownicy daje to fajny efekt

mam podobne odczucia, choć samochód mimo utwardzenia wspomagania ma tendencję do pływania po prostej... bardzo mało wyczuwalny jest układ kierowniczy.

> Samochod robi sie wtedy jak by mu ktos przyczepil plakietke "GTI"

> Na drugim biegu bez problemu kola tracily przyczepnosc Auto

> zbieralo sie z nizszych obrotow - mialem wrazenie ze tryb

> dynamiczny zwieksza moment obrotowy

ja miałem wrażenie, że przyspieszać to on zaczyna dopiero ok 4800 RPM wczesniej owszem, zbiera się, ale szału nie robi. to nie 1,8 T grupy VAG

> Dzwiek silnika - hmmmm poprawiony dudniacym tlumikiem (ale

> dyskretnie) - ladny, ale nie rzucil mnie na kolana.

to moje największe rozczarowanie... miałem nadzieje, na jakiś piękny dźwiek z którego Alfy są słynne... a tu klops...

> Praca ukladu kierowniczego moim zdaniem OK - bezposredni na tyle na

> ile powinien byc - oczywiscie w trybie D W pozostalych auto

> zbyt plywalo

pływanie jak pływanie, gorzej, że trudno było wyczuć auto, nawet w trybie D

> Sam komfort ciekawy - auto niby twarde, ale dziur nie odczuwalem

> (felgi 17ki!) - bardzo dobry kompromis

ok.gif

> Kierownica podczas jazdy wydawala mi sie zbyt duza, cienka i do tego

> przeszkadzal mi jej srodek wystajacy w strone wnetrza...

pewnie dałoby się przyzwyczaić wink.gif

> Siedzenia bardzo fajne - mocna strona auta

być może przyzywyczajenie, być może kwestia anatomii, ale siedzenia w Fabii RS wydaja mi się wygodniejsze i z lepszym trzymaniem na boki smile.gif

moim zdaniem autko nie jest warte swoich pieniędzy...

jest bardzo ładne, wnętrze narysowane dość agresywną kreską... ale materiały mnie nie powaliły jak na mały samochód klasy premium...

wrazenia z jazdy ... bez rewelacji, ale i bez zawodu w jakiejkolwiek kategorii...

no może poza dźwiękiem wydechu zlosnik.gif

w sumie... taka droższa torebka dla dziewczyny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 1 po co takie auto dla kobiety z najmocniejszym silnikiem ??

Nie wiem z jakimi kobietami miales do czynienia wink.gif

Moja zonka akurat w sobote ogladala MiTo i:

a) bardzo jej sie podobalo

b) powiedziala, zeby tak przyspieszalo jak nasze Punto (mamy HGT) zlosnik.gif

Jezdzila Fiatem 500 100KM i twierdzila ze deko za slaby jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja miałem wrażenie, że przyspieszać to on zaczyna dopiero ok 4800 RPM

> wczesniej owszem, zbiera się, ale szału nie robi. to nie 1,8 T

> grupy VAG

Nooo brawo. jest co porównywać biglaugh.gif

1.4T do 1.8T claps.gif

> być może przyzywyczajenie, być może kwestia anatomii, ale siedzenia w

> Fabii RS wydaja mi się wygodniejsze i z lepszym trzymaniem na

> boki

To też niezłe porównanie ... grinser006.gif

> materiały mnie nie powaliły jak na mały samochód klasy

> premium...

W Fabii czy nowej Ibizie są lepsze hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może rozwiń myśl ... czy jest tak płytka jak Twoja znajomość

> motoryzacji ?

spokojnie, bo żyłka Ci pęknie, panie znawco włoskiej motoryzacji hehe.gif

>> materiały mnie nie powaliły jak na mały samochód klasy

>> premium...

>W Fabii czy nowej Ibizie są lepsze

Uwielbiam reakcje rasowych fiacikarzy i alfistów... wystarczy tylko zasugerować że z alfą/fiatem jest coś nie tak, a od razu rzucają się do gardła hehe.gif

PS gdybyś nie zauważył, panie znawco, ani ibiza, ani tym bardziej fabia, nie są pozycjonowane przez producentów tak jak mito... więc Twoje porównanie jest trochę z dupy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie, bo żyłka Ci pęknie, panie znawco włoskiej motoryzacji

a nie masz swojego kącika, tylko tak się czepiasz innych

> Uwielbiam reakcje rasowych fiacikarzy i alfistów... wystarczy tylko

> zasugerować że z alfą/fiatem jest coś nie tak, a od razu rzucają

> się do gardła

no nie wiem jakoś my nie wchodzimy na wv czy inne niemieckie i nie piszemy bzdur, kultura nam nie pozwala hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie masz swojego kącika, tylko tak się czepiasz innych

"swojego"... hehe.gif i znowu kulą w płot zlosnik.gif

> no nie wiem jakoś my nie wchodzimy na wv czy inne niemieckie i nie

> piszemy bzdur, kultura nam nie pozwala

No jasne... a te krucjaty przeciw "szmelcwagenom" (pisownia oryginalna zlosnik.gif ) to pewnie prowadzą właściciele VW rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "swojego"... i znowu kulą w płot

chodzi o to że ja np. nie wchodzę na fora wv i nie piszę głupot, bo mnie to nie bawi

> No jasne... a te krucjaty przeciw "szmelcwagenom" (pisownia

> oryginalna ) to pewnie prowadzą właściciele VW

a gdzie te krucjaty bo nie pamiętam?

Gwoli ścisłości, nie jestem fanatykiem alfy , zresztą na forach alfy co chwilę dostaję ostrzeżenia , bo często krytykuję alfę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o to że ja np. nie wchodzę na fora wv i nie piszę głupot, bo

> mnie to nie bawi

sugerujesz, że nie mogę tu pisać, pomimo tego że mam w domu alfę, którą niestety grinser006.gif czasem jeżdżę? zlosnik.gif

> a gdzie te krucjaty bo nie pamiętam?

> Gwoli ścisłości, nie jestem fanatykiem alfy , zresztą na forach alfy

> co chwilę dostaję ostrzeżenia , bo często krytykuję alfę.

oczywiście, że nie jesteś fanatykiem alfy ok.gifzlosnik.gif

co Ty tam masz w podpisie? hmm.gif

"Giugiaro 156 M-JET16v

Alfa Romeo powstała tylko dla kierowcy, reszta to zło konieczne"

dżudzario rulez ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sugerujesz, że nie mogę tu pisać, pomimo tego że mam w domu alfę,

> którą niestety czasem jeżdżę?

Tylko nie pisz że zaraz po wyjeździe z salonu się zepsuła ( kilka razy ) bo nikt tutaj nie uwierzy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sugerujesz, że nie mogę tu pisać, pomimo tego że mam w domu alfę,

ciekawe czy na 'niemieckich ' forach wypisujesz takie bzdury jak tutaj

> którą niestety czasem jeżdżę?

ojojoj biedaczysko

> oczywiście, że nie jesteś fanatykiem alfy

> co Ty tam masz w podpisie?

> "Giugiaro 156 M-JET16v

> Alfa Romeo powstała tylko dla kierowcy, reszta to zło konieczne"

> dżudzario rulez

a gdzie jest napisane że kocham alfę ponad wszystko, gdzie jest napisane alfa rządzi. A że slogan mi się spodobał to go umieściłem jakbym miał BMW to slogan byłby inny. Przypominam że to ja na tym forum najbardziej tępię TSy, niebezpieczne tylne zawieszenie w 156, poszukaj sobie a potem pisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz że na przykład tapicerka, która rozlazła się w szwach to też

> wina TSa?

nieprawidłowo wsiadałeś, powinieneś się tam instalować podnośnikiem co by nie pocierać ubraniami o tapicerkę hehe.gif

a to był welur czy jakiś materiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nieprawidłowo wsiadałeś, powinieneś się tam instalować podnośnikiem

> co by nie pocierać ubraniami o tapicerkę

to było na tylnej kanapie, na której chyba nikt nigdy nie siedział hehe.gif na szczęście wymienili na gwarancji i już jest dobrze...

ogólnie mam takie wrażenie, że jak się kupi nową alfę, to trzeba się przygotować na co najmniej pół roku w serwisie, a później jest już dobrze rotfl.gif

> a to był welur czy jakiś materiał?

alfatex, czy jak mu tam... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czytam i czytam, i tak mi się wydaje, ze wam się nudzi i dlatego

> takie pierdoły wypisujecie.

> A tak na marginesie, to jeśli awaryjność Alfy ocenia się po

> wskazaniach termometru to ja głęboko współczuję.

Ja kol.Yarka trochę rozumiem , kupił nówkę z salonu po to aby spokojnie jeździć a tu takie cyrki mu wyszły, z takimi pierdołami, chociaż to się także zdarza w innych markach. Niemniej ja bym się także wkurzył na tą markę , tylko że ja bym to sprzedał w p....du.

Jednak Jego obraźliwe posty są nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale masz alfę, po co ci fiat. A czekaj? To sti w twoim profilu to

> nie STILO

szkoda , że nie widział kolega próżni jaką wytwarzał ten potwór z profilu, podczas startu i zasysania powietrza z atmosfery zlosnik.gif gałki oczne spotykały się przy tym z tylną częścią czaszki smirk.gif no ale grunt to dyskutować i produkować posty na tematy, o których się nie ma pojęcia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.