Sqbn Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 Witajcie. W instrukcji auta w necie, nie potrafiłem znaleźć przy jakim stanie paliwa zapala sie kontrolka rezerwy. Szukam tego bo bardzo nurtuje mnie to iż gdy wlałem 6 litrów, a mając w baku jakieś 2-3L to dalej sie paliła. Nie mówiac o wskazówce, która sie w ogóle nie podnosi gdy lampka rezerwy się świeci. Nie chciałbym przez to kiedyś stanąć na drodze bez wachy... Ktoś wie ile wynosi magiczna liczba przy której zapala sie rezerwa ?? Dodam 1.0 na gaźniku Pozdrówka UnoMany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Witajcie. W instrukcji auta w necie, nie potrafiłem znaleźć przy > jakim stanie paliwa zapala sie kontrolka rezerwy. Szukam tego bo > bardzo nurtuje mnie to iż gdy wlałem 6 litrów, a mając w baku > jakieś 2-3L to dalej sie paliła. Nie mówiac o wskazówce, która > sie w ogóle nie podnosi gdy lampka rezerwy się świeci. Nie > chciałbym przez to kiedyś stanąć na drodze bez wachy... Ktoś wie > ile wynosi magiczna liczba przy której zapala sie rezerwa ?? > Dodam 1.0 na gaźniku Pozdrówka UnoMany U mnie się zapala przy 5l w baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 od 5 do 8 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 Przy 8 zaczyna mrugać, a przy 5 to już świeci. To są wartości orientacyjne i mogą się różnić o plus-minus 1 litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 12 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 Aha, dzięki bardzo . Myśle ze u mnie te 8L to własnie granica zapalania sie kontrolki. A więc szacuje spalanie w mieście na jakieś 8L /100km...Tyle palą te gaźniki gdy juz sie zimno robi ? To bedzie nasza pierwsza zima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Przy 8 zaczyna mrugać, a przy 5 to już świeci. To są wartości > orientacyjne i mogą się różnić o plus-minus 1 litr. U mnie swieci swiatlem ciaglym przy ok. 12 litrach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 12 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 Czyli moge jeszcze jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Aha, dzięki bardzo . Myśle ze u mnie te 8L to własnie granica > zapalania sie kontrolki. A więc szacuje spalanie w mieście na > jakieś 8L /100km...Tyle palą te gaźniki gdy juz sie zimno robi ? > To bedzie nasza pierwsza zima mi teraz pali 7, zimą za pewne troszke wzrośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 rezerwa rezerwą, gdzieś wyczytałem , że Uniaki mają zbiornik 45 litrów ale po 360km i spalaniu 10/100 jakie wyszło po litrażowaniu świeciła się rezerwa, czyli zostało jakieś 5 na oko jeśli nie mniej, czyli by się prawie zgadzało w okolicy 40 litrów pojemności ja po max 30km na rezerwie (ciągłe świecenie kontrolki) jadę na stację, bo nigdy nie wiadomo co się trafi i z kim to trzeba mieć wahę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 uniaki mają baki po 38 litrów (oprócz Uno Turbo, w którym bak ma 42 litry) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 Lampka rezerwy ma tzw.histerezę to znaczy,że zapala się przy ok.7 litrach a gaśnie przy 11 litrach.Kiedy gaśnie to sprawdziłem tankując do pustego zbiornika z włączonym zapłonem,zgasła przy 11,1 litrach.Japońce i koreańce mają inny czujnik rezerwy-gdy w dziurawej obudowie grzałka jest zanużona w benzynie to ma niższą temperaturę i czujnik temperatury gdy jest grzałka chłodzona benzyną nie włącza lampki rezerwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Nie mówiac o wskazówce, która > sie w ogóle nie podnosi gdy lampka rezerwy się świeci. Nie > chciałbym przez to kiedyś stanąć na drodze bez wachy... Ktoś wie Ocena kończącej się benzyny nieco inaczej czyli po mojemu.Gdy wskazówka przy włączonym silniku pokazuje dokładnie zero nalać 3 litry.U mnie po tym dolaniu wskazówka sie podnosi do prawie połowy 1/4 czyli prawie 1/8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > U mnie swieci swiatlem ciaglym przy ok. 12 litrach . U mnie też 12l a w książkach napisane jest 5- 7.5l a poj zb. = 42 dokładnie 42l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > U mnie swieci swiatlem ciaglym przy ok. 12 litrach . Mam to samo - 12l po zapaleniu sie lampki światłem ciągłym (po okresie mrugania) do pełna wlewa się tylko 29-30l, czyli przy zbiorniku 42l daje to 12l rezerwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > uniaki mają baki po 38 litrów (oprócz Uno Turbo, w którym bak ma 42 > litry) Uno Turbo ma bak podwójny, w sumie 50 litrów, ale faktycznie bez sprzyjających warunków nie idzie wlać więcej niż 42 litry (w sprzyjających wchodzą nawet 52) Ale i tak turbo to turbo i nie zrobi się więcej na takim baku niż wy na bakach 38 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > U mnie swieci swiatlem ciaglym przy ok. 12 litrach . Być może ten co wkładał pływak do zbiornika się spieszył i zachaczył o krawędz otworu zbiornika i wygioł ramie pływaka i teraz rezerwa świeci przy wyższym poziomie paliwa w zbiorniku.Albo czujnik poziomu paliwa innego producenta jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Być może ten co wkładał pływak do zbiornika się spieszył i zachaczył > o krawędz otworu zbiornika i wygioł ramie pływaka i teraz > rezerwa świeci przy wyższym poziomie paliwa w zbiorniku.Albo > czujnik poziomu paliwa innego producenta jest. Czujnik oryginał, bez zniekształceń w czasie montażu. Po prostu taka już uroda niektórych uniaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Aha, dzięki bardzo . Myśle ze u mnie te 8L to własnie granica > zapalania sie kontrolki. A więc szacuje spalanie w mieście na > jakieś 8L /100km...Tyle palą te gaźniki gdy juz sie zimno robi ? > To bedzie nasza pierwsza zima Lepiej napisz jak jeździsz bo mi 1.0l gaźnikowe pali 6 - 7l w mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > U mnie też 12l a w książkach napisane jest 5- 7.5l a poj zb. = 42 > dokładnie 42l 2 razy wyjeździłem benzynę do dna tak, że nie odpalał i zalałem dokładnie pod korek i wyszło mi równe 40,5 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > 2 razy wyjeździłem benzynę do dna tak, że nie odpalał i zalałem > dokładnie pod korek i wyszło mi równe 40,5 litra. no to jak się odliczy pojemność rury to powinno wyjść jakie 38L pojemności samego baku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > no to jak się odliczy pojemność rury to powinno wyjść jakie 38L > pojemności samego baku. 42l przecież nie zalejesz zbiornika do pełna, zawsze będziesz miał poduszkę powietrzna na górze, chyba że masz nieszczelny zawor Elbi do odprowadzania opar paliwa do filtra z aktywnym węglem. Więc być może że 42l minus poduszka daje ok. 38-40l rzeczywistej ilości paliwa. ale same zbiorniki maja naprawdę poj. 42l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > no to jak się odliczy pojemność rury to powinno wyjść jakie 38L > pojemności samego baku. Tak, ale jeśli ktoś liczy sobie rezerwę i wlewa paliwo pod korek, to musi brać pod uwagę pojemność 40,5 litra, a nie 38 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > Tak, ale jeśli ktoś liczy sobie rezerwę i wlewa paliwo pod korek, to > musi brać pod uwagę pojemność 40,5 litra, a nie 38 litrów. dokładnie nie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serkowy013 Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 hmmm a w 899 zbiornik paliwa nie ma przypadkiem 35litrów. bo gdzies tak wyczytałem. nawet raz wyjeździłem prawie do 0 i weszło niecałe 34l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Ja też mam Uniacza na gaźniku i mi się zapala gdzieś w okolichach 7 litrów a pali na stałe przy 5 litrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > hmmm a w 899 zbiornik paliwa nie ma przypadkiem 35litrów. bo gdzies > tak wyczytałem. nawet raz wyjeździłem prawie do 0 i weszło > niecałe 34l Pewnie stacja paliwowa dali 5 litrów za darmo(gratis) Ja wlałem 35 litrów czyli rezerwa 3 litry. A uno z 2002 roku miały zbiorniki 40 litrowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 zgodnie z ksiazka dolaczona do auta zbiornik 38l dla benzyny i 42l dla diesla i turbo rezerwa 5-7l mnie przy zapalonej kontrolce wlazlo do baku 29l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 w 900 jest ten sam zbiornik co w fajerce, ostatnio przekładałem... więc 42l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Hmmm....mając w baku jakieś 5L, wlałem prawie 6L - kontrolka na dosłownie parę KM zgasła, pojeździłem trochę na palącej się, i dolałem 2.5 L i ciągle sie paliła, zrobilem 55Km od czasu wlania tych 6 litrów, dziś wlałem za 20zł , 5,3 Litra, a ona nadal sie pali.... Co z nia nie tak ?? Bo chyba mi autko tyle paliwka nie bierze :/ ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > Być może ten co wkładał pływak do zbiornika się spieszył i zachaczył > o krawędz otworu zbiornika i wygioł ramie pływaka i teraz > rezerwa świeci przy wyższym poziomie paliwa w zbiorniku. Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jajo81 Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Zatankuj do pełta to zgaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Liczba rezerwy jest faktycznie magiczna i raczej abstrakcyjna, szczególnie po paru latach. Niedawno rozbierałem pływak na elementy pierwsze i próbowałem sprawdzić i podregulować wskazania poziomu paliwa. Konstrukcja pływaka wewnatrz rury i sprężyn (utrzymujacych go w równowadze łącznie z siłą wyporu paliwa) jest mocno nieprecyzyjna; wręcz włoska, na dodatke sprężyny sie starzeją, tworzywka pływaka też, dochodzą drobne brudy. W sumie nie nalezy momentu wskazania zera czy zapalenia kontrolki przy jakimś stanie paliwa uważać za pewnik. A wachy zawsze należy mieć sporo w zapasie. Dobrze, że na gaźniku nie masz elektrycznej pompy w zbiorniku zanurzonej w paliwie i nim chłodzonej - wtedy żywotność pompki zależy wprost od poziomu paliwa. Jazda z prawie pustym zbiornikiem szybko niszczy pompkę, a nowa trochę kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi > zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie > przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km . Chyba spróbuje pobić Twój rekord Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb64 Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > Chyba spróbuje pobić Twój rekord Żeby w cyklu miejskim przejechać więcej niż 150km to rezerwa musi być ustawiona na ponad 12 litrów. U mnie zapala się na ciągło przy 8 litrach, tankuję po przejechaniu w mieście 50-60km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Jazda z prawie pustym > zbiornikiem szybko niszczy pompkę, a nowa trochę kosztuje. Oj tam, stówkę tylko , kogo stać na to będzie sobie jeździł na pustym zbiorniku, zamiast raz czy dwa razy w miesiącu zatankować do pełna i nie tracić paliwa na bardzo częste dojazdy do stacji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi > zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie > przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km . to dość sporo, przejeżdżałem ok 100 na rezerwie, ale nigdy do skończenia sie benzyny więc nie wiem ile tak naprawdę bym przejechał. Wole nie ryzykować - szkoda pompy, a nowe są strasznie, ale to strasznie głośne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > to dość sporo, przejeżdżałem ok 100 na rezerwie, ale nigdy do > skończenia sie benzyny więc nie wiem ile tak naprawdę bym > przejechał. Wole nie ryzykować - szkoda pompy, a nowe są > strasznie, ale to strasznie głośne. Mechanicznej pompce membranowej te problemy sa niestraszne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 13 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 > Chyba spróbuje pobić Twój rekord Dajesz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woncki Napisano 14 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2008 > Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi > zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie > przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km . Podepnij sobie tą żaróweczke do zapalniczki zeby cały czas swieciła... wtedy bedziesz robił 600km na rezerwie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 14 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2008 > Podepnij sobie tą żaróweczke do zapalniczki zeby cały czas > swieciła... > wtedy bedziesz robił 600km na rezerwie... A to dobre , że tez na to nie wpadłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 14 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2008 > Podepnij sobie tą żaróweczke do zapalniczki zeby cały czas > swieciła... > wtedy bedziesz robił 600km na rezerwie... Dokladniej 650 i to z zapasem w baku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romanmm Napisano 14 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2008 W moim przypadku od zaświecenia lampki do "pustości" czyli wskazówka na pierwszej kresce ~100km /jazda miejsko-podmiejska/. Ale mając autko od stanu salonowego powiem, że przy pierwszym zalaniu do pełna weszło 41,5 l a przy maksymalnym wyjeżdżeniu benzyny do stanu gdy już oczy szukają stacji wchodzi 37 l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 Korzystając z tematu, który jest pochodną spalania furki. Dziś stanąłem bez beny na skrzyżowaniu. Na 12 litrach przejechałem 120km w trybie moocno miejskim . Prawdopodobnie wiąże sie to z tym że bardzo często go odpalałem i przeparkowywałem bo sporo ostatnio przy nim robiłem. Nie mniej jednak, mam 1.0 na gaźniku, i chce sie Was spytać co może być przyczyną dużego spalania oprócz źle wyregulowanego gaźnika (chociaż nie podejrzewam bo autko mi nie gaśnie ani nic.) Druga rzecz, może to ja źle operuje wajchą ssania w te mroźne dni ?? Jakie wskazówki co do zmniejszenia spalania w tryb miejskim gaźnika z manualnym ssaniem...? Pozdrówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > Korzystając z tematu, który jest pochodną spalania furki. Dziś > stanąłem bez beny na skrzyżowaniu. Na 12 litrach przejechałem > 120km w trybie moocno miejskim . Prawdopodobnie wiąże sie to z > tym że bardzo często go odpalałem i przeparkowywałem bo sporo > ostatnio przy nim robiłem. Nie mniej jednak, mam 1.0 na gaźniku, > i chce sie Was spytać co może być przyczyną dużego spalania > oprócz źle wyregulowanego gaźnika (chociaż nie podejrzewam bo > autko mi nie gaśnie ani nic.) Druga rzecz, może to ja źle > operuje wajchą ssania w te mroźne dni ?? Jakie wskazówki co do > zmniejszenia spalania w tryb miejskim gaźnika z manualnym > ssaniem...? Pozdrówka. Jedno Odpalić, poczekać aż się nagrzeje, wyłączyć ssanie, spokojnie jechać i się w 8l/100 km w zimie przy włączonym ogrzewaniu zmieścisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 Hmmmm... W zasadzie tak robie - te 8L/100km wezme sobie za punkt honoru bo mam dokładnie ten sam bolid co Twój 45S 94' dziura w progu rulezzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.