Skocz do zawartości

Rezerwa


Sqbn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. W instrukcji auta w necie, nie potrafiłem znaleźć przy jakim stanie paliwa zapala sie kontrolka rezerwy. Szukam tego bo bardzo nurtuje mnie to iż gdy wlałem 6 litrów, a mając w baku jakieś 2-3L to dalej sie paliła. Nie mówiac o wskazówce, która sie w ogóle nie podnosi gdy lampka rezerwy się świeci. Nie chciałbym przez to kiedyś stanąć na drodze bez wachy... Ktoś wie ile wynosi magiczna liczba przy której zapala sie rezerwa ?? Dodam 1.0 na gaźniku smile.gif Pozdrówka UnoMany wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie. W instrukcji auta w necie, nie potrafiłem znaleźć przy

> jakim stanie paliwa zapala sie kontrolka rezerwy. Szukam tego bo

> bardzo nurtuje mnie to iż gdy wlałem 6 litrów, a mając w baku

> jakieś 2-3L to dalej sie paliła. Nie mówiac o wskazówce, która

> sie w ogóle nie podnosi gdy lampka rezerwy się świeci. Nie

> chciałbym przez to kiedyś stanąć na drodze bez wachy... Ktoś wie

> ile wynosi magiczna liczba przy której zapala sie rezerwa ??

> Dodam 1.0 na gaźniku Pozdrówka UnoMany

U mnie się zapala przy 5l w baku icon_rolleyes.gifzlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki bardzo . Myśle ze u mnie te 8L to własnie granica zapalania sie kontrolki. A więc szacuje spalanie w mieście na jakieś 8L /100km...Tyle palą te gaźniki gdy juz sie zimno robi ? To bedzie nasza pierwsza zima food.gifbusted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, dzięki bardzo . Myśle ze u mnie te 8L to własnie granica

> zapalania sie kontrolki. A więc szacuje spalanie w mieście na

> jakieś 8L /100km...Tyle palą te gaźniki gdy juz sie zimno robi ?

> To bedzie nasza pierwsza zima

mi teraz pali 7, zimą za pewne troszke wzrośnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezerwa rezerwą, gdzieś wyczytałem , że Uniaki mają zbiornik 45 litrów ale po 360km i spalaniu 10/100 jakie wyszło po litrażowaniu świeciła się rezerwa, czyli zostało jakieś 5 na oko jeśli nie mniej, czyli by się prawie zgadzało w okolicy 40 litrów pojemności

ja po max 30km na rezerwie (ciągłe świecenie kontrolki) jadę na stację, bo nigdy nie wiadomo co się trafi i z kim zlosnik2.gif to trzeba mieć wahę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka rezerwy ma tzw.histerezę to znaczy,że zapala się przy ok.7 litrach a gaśnie przy 11 litrach.Kiedy gaśnie to sprawdziłem tankując do pustego zbiornika z włączonym zapłonem,zgasła przy 11,1 litrach.Japońce i koreańce mają inny czujnik rezerwy-gdy w dziurawej obudowie grzałka jest zanużona w benzynie to ma niższą temperaturę i czujnik temperatury gdy jest grzałka chłodzona benzyną nie włącza lampki rezerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mówiac o wskazówce, która

> sie w ogóle nie podnosi gdy lampka rezerwy się świeci. Nie

> chciałbym przez to kiedyś stanąć na drodze bez wachy... Ktoś wie

Ocena kończącej się benzyny nieco inaczej czyli po mojemu.Gdy wskazówka przy włączonym silniku pokazuje dokładnie zero nalać 3 litry.U mnie po tym dolaniu wskazówka sie podnosi do prawie połowy 1/4 czyli prawie 1/8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uniaki mają baki po 38 litrów (oprócz Uno Turbo, w którym bak ma 42

> litry)

Uno Turbo ma bak podwójny, w sumie 50 litrów, ale faktycznie bez sprzyjających warunków nie idzie wlać więcej niż 42 litry (w sprzyjających wchodzą nawet 52) zlosnik.gif

Ale i tak turbo to turbo i nie zrobi się więcej na takim baku niż wy na bakach 38 litrów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie swieci swiatlem ciaglym przy ok. 12 litrach .

Być może ten co wkładał pływak do zbiornika się spieszył i zachaczył o krawędz otworu zbiornika i wygioł ramie pływaka i teraz rezerwa świeci przy wyższym poziomie paliwa w zbiorniku.Albo czujnik poziomu paliwa innego producenta jest. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może ten co wkładał pływak do zbiornika się spieszył i zachaczył

> o krawędz otworu zbiornika i wygioł ramie pływaka i teraz

> rezerwa świeci przy wyższym poziomie paliwa w zbiorniku.Albo

> czujnik poziomu paliwa innego producenta jest.

Czujnik oryginał, bez zniekształceń w czasie montażu. Po prostu taka już uroda niektórych uniaków. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, dzięki bardzo . Myśle ze u mnie te 8L to własnie granica

> zapalania sie kontrolki. A więc szacuje spalanie w mieście na

> jakieś 8L /100km...Tyle palą te gaźniki gdy juz sie zimno robi ?

> To bedzie nasza pierwsza zima

Lepiej napisz jak jeździsz bo mi 1.0l gaźnikowe pali 6 - 7l w mieście zeby.GIFok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jak się odliczy pojemność rury to powinno wyjść jakie 38L

> pojemności samego baku.

42l 033102bebe_1_prv.gif przecież nie zalejesz zbiornika do pełna, zawsze będziesz miał poduszkę powietrzna na górze, chyba że masz nieszczelny zawor Elbi do odprowadzania opar paliwa do filtra z aktywnym węglem.

Więc być może że 42l minus poduszka daje ok. 38-40l rzeczywistej ilości paliwa. hmm.gifideia.gif

ale same zbiorniki maja naprawdę poj. 42l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jak się odliczy pojemność rury to powinno wyjść jakie 38L

> pojemności samego baku.

Tak, ale jeśli ktoś liczy sobie rezerwę i wlewa paliwo pod korek, to musi brać pod uwagę pojemność 40,5 litra, a nie 38 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm a w 899 zbiornik paliwa nie ma przypadkiem 35litrów. bo gdzies

> tak wyczytałem. nawet raz wyjeździłem prawie do 0 i weszło

> niecałe 34l

Pewnie stacja paliwowa dali 5 litrów za darmo(gratis):P Ja wlałem 35 litrów czyli rezerwa 3 litry. A uno z 2002 roku miały zbiorniki 40 litrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....mając w baku jakieś 5L, wlałem prawie 6L - kontrolka na dosłownie parę KM zgasła, pojeździłem trochę na palącej się, i dolałem 2.5 L i ciągle sie paliła, zrobilem 55Km od czasu wlania tych 6 litrów, dziś wlałem za 20zł , 5,3 Litra, a ona nadal sie pali.... Co z nia nie tak ?? Bo chyba mi autko tyle paliwka nie bierze :/ ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może ten co wkładał pływak do zbiornika się spieszył i zachaczył

> o krawędz otworu zbiornika i wygioł ramie pływaka i teraz

> rezerwa świeci przy wyższym poziomie paliwa w zbiorniku.

Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km rotfl.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba rezerwy jest faktycznie magiczna i raczej abstrakcyjna, szczególnie po paru latach.

Niedawno rozbierałem pływak na elementy pierwsze i próbowałem sprawdzić i podregulować wskazania poziomu paliwa. Konstrukcja pływaka wewnatrz rury i sprężyn (utrzymujacych go w równowadze łącznie z siłą wyporu paliwa) jest mocno nieprecyzyjna; wręcz włoska, na dodatke sprężyny sie starzeją, tworzywka pływaka też, dochodzą drobne brudy. W sumie nie nalezy momentu wskazania zera czy zapalenia kontrolki przy jakimś stanie paliwa uważać za pewnik.

A wachy zawsze należy mieć sporo w zapasie.

Dobrze, że na gaźniku nie masz elektrycznej pompy w zbiorniku zanurzonej w paliwie i nim chłodzonej - wtedy żywotność pompki zależy wprost od poziomu paliwa. Jazda z prawie pustym zbiornikiem szybko niszczy pompkę, a nowa trochę kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda z prawie pustym

> zbiornikiem szybko niszczy pompkę, a nowa trochę kosztuje.

Oj tam, stówkę tylko zlosnik.gif , kogo stać na to będzie sobie jeździł na pustym zbiorniku, zamiast raz czy dwa razy w miesiącu zatankować do pełna i nie tracić paliwa na bardzo częste dojazdy do stacji . zeby.GIFold.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi

> zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie

> przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km .

hmm.gif to dość sporo, przejeżdżałem ok 100 na rezerwie, ale nigdy do skończenia sie benzyny więc nie wiem ile tak naprawdę bym przejechał. Wole nie ryzykować - szkoda pompy, a nowe są strasznie, ale to strasznie głośne. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dość sporo, przejeżdżałem ok 100 na rezerwie, ale nigdy do

> skończenia sie benzyny więc nie wiem ile tak naprawdę bym

> przejechał. Wole nie ryzykować - szkoda pompy, a nowe są

> strasznie, ale to strasznie głośne.

Mechanicznej pompce membranowej te problemy sa niestraszne grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozliwe. Ale mnie to nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, wszyscy mi

> zazdroszcza ze na palacej sie ciaglym swiatlem rezerwie

> przejezdzam w ruchu wielkomiejskim 150 km .

Podepnij sobie tą żaróweczke do zapalniczki zeby cały czas swieciła...

wtedy bedziesz robił 600km na rezerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku od zaświecenia lampki do "pustości" czyli wskazówka na pierwszej kresce ~100km /jazda miejsko-podmiejska/. Ale mając autko od stanu salonowego powiem, że przy pierwszym zalaniu do pełna weszło 41,5 l a przy maksymalnym wyjeżdżeniu benzyny do stanu gdy już oczy szukają stacji wchodzi 37 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z tematu, który jest pochodną spalania furki. Dziś stanąłem bez beny na skrzyżowaniu. Na 12 litrach przejechałem 120km w trybie moocno miejskim icon_eek.gif. Prawdopodobnie wiąże sie to z tym że bardzo często go odpalałem i przeparkowywałem bo sporo ostatnio przy nim robiłem. Nie mniej jednak, mam 1.0 na gaźniku, i chce sie Was spytać co może być przyczyną dużego spalania oprócz źle wyregulowanego gaźnika (chociaż nie podejrzewam bo autko mi nie gaśnie ani nic.) Druga rzecz, może to ja źle operuje wajchą ssania w te mroźne dni ?? Jakie wskazówki co do zmniejszenia spalania w tryb miejskim gaźnika z manualnym ssaniem...? zlosnik2.gif Pozdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korzystając z tematu, który jest pochodną spalania furki. Dziś

> stanąłem bez beny na skrzyżowaniu. Na 12 litrach przejechałem

> 120km w trybie moocno miejskim . Prawdopodobnie wiąże sie to z

> tym że bardzo często go odpalałem i przeparkowywałem bo sporo

> ostatnio przy nim robiłem. Nie mniej jednak, mam 1.0 na gaźniku,

> i chce sie Was spytać co może być przyczyną dużego spalania

> oprócz źle wyregulowanego gaźnika (chociaż nie podejrzewam bo

> autko mi nie gaśnie ani nic.) Druga rzecz, może to ja źle

> operuje wajchą ssania w te mroźne dni ?? Jakie wskazówki co do

> zmniejszenia spalania w tryb miejskim gaźnika z manualnym

> ssaniem...? Pozdrówka.

Jedno zeby.GIF Odpalić, poczekać aż się nagrzeje, wyłączyć ssanie, spokojnie jechać i się w 8l/100 km w zimie przy włączonym ogrzewaniu zmieścisz zeby.GIFhehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.